התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב לבחור צעיר, התלבטות גימיני או גרנד ויטרה



nitzan
06-09-21, 11:10
הבן מחפש רכב בעל יכולות שטח פלוס נסועה ביום יום.תקציב כ30אלףשח.הבחור רוצה גימני לדעתי גרנד ויטרה יכול גם לספקבטח בכביש,מכוון ש35 שנה מכיר רק מותג אחדjeep כל המלצה או חוות דעת תתקבל בברכה כולל מחלות יחודיות לדגמים הנל,כל התחזוקה ותיקונים נעשים בבית.תודה לעונים חג שמח.

מוני אורבך
06-09-21, 11:14
בשלושים אלף לא תמצא היום גימיני נורמלי, קרי עם פחות מ 200 אלף קילומטר וחמש בעלים.
גראנד נראה לי שגם לא אבל לא יודע בוודאות.
מה עדיף? לשטח בוודאות גימיני לכביש ויטרה.
מה יותר אמין? גימיני הרבה יותר חסון

nitzan
07-09-21, 11:19
גרנד ויטרה מוגבהה חוקית איך יכולות השטח שלו בהשוואה לצורך העניין לדאסטר שיצא לי לטייל עם כמה ודי הרשימו.

איל מ
07-09-21, 12:31
יותר טובה

אלדר
07-09-21, 22:56
גרנד ויטרה תהיה הרבה יותר נעימה לנסיעה בכביש.
מה אופי הטיולים? לגרנד ויטרה יש ביצה קדמית אלומניום שהיא חלשה ונשברת המון פעמים בשטח, יש פתרון ביצה מברזל.
נעילות לוקרייט יש לגרנד ויטרה ויש לג'מני.
ג'ימני נקודת הכשל היא הגיר האוטמטי, רכב קטן לטוב ולרע .
ג'ימני עם הגבהה 2"צמיגי שטח מלא מידה מקורית ונעילה אחורית לא יאכזב בטיולים


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Yaki5500
08-09-21, 11:53
לי היו את שניהם

לגרנד ויטרה שוק שיפורים טוב וכשמשפרים העבירות שלה היא ברמה בינונית קרי רוב שבילי ארצנו להוציא חופן של מעלות שיהיו קשים מדי. 4 מבוגרים בטיול ימצאו אותה מעט צפופה אך מספקת.
לטיולי עבירות או טיולים שהעיקר בהם הוא מעלות היא בפירוש לא מתאימה

בכביש ובעיר היא פרטנר מצוין הודות למידות קומפקטיות ותנוחה דומה לפרייבט

יש להימנע משנתונים 2009-10 בגלל אפשרות לכשל במנוע

הג'ימני הוא הוא הכלי לשטח
מתאים לזוג לא יותר
ניתן לנסוע סטנדרטי או לשפוך עליו 50 אלף שקל בשיפורים ולהפוך אותו למכונת עבירות או כל דבר באמצע. תענוג צרוף
בכביש הוא לא נוח אבל לבחור צעיר זה נסבל.



שניהם אמינים למדי והחלפים שלהם זמינים וזולים בהשוואה לרוב רכבי השטח מסביב אך הג'ימני עדיין עדיף על הויטרה מבחינה זו באופן משמעותי.
סתם דוגמא מנוע לויטרה עולה סביב 12k. בג'ימני כחצי מזה ויש הרבה דברים שאפשר לתקן לבד אם יש ידיים וזמן

צריכת דלק ויטרה 1:7-8
ג'ינמי 1:10-11

אם זה היה הבן שלי הייתי לוחץ עליו לקחת ויטרה נטו משיקולי בטיחות.



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Tzvika-Pick
08-09-21, 13:54
כשמדברים על גרנד ויטארה חשוב להפריד בין הדגם של עד (כולל) 2006 והדגם של 2007 והלאה.
בתקציב של כ-30 אלף ש"ח אתה מגרד את תחתית ההיצע של דגמי ה-2007 והלאה. זה אחלה רכב אבל מבחינת יכולות שטח הוא לא גיבור גדול. כמובן שאפשר לשפר ולשפר, או לתת בגז (כמו שרואים בלא מעט סרטוני יוטיוב) - אבל זה לא רכב שטח קשוח, בטח שלא בתצורה המקורית שלו. לדעתי גם בתצורה המקורית שלו, הרכב קשוח ועביר יותר מדאסטר. בכל זאת, יש LOW אמיתי...

הגרנד שהיה מ-1999 ועד 2006 זה רכב קשוח יותר. סרן אחורי חי, שלדת סולם, איכות חיים של רכב יפני של שנות ה-90. המנוע בדגם הקצר הוא מנוע 1600 סמ"ק די דומה למנוע של באלנו מאותם השנים, לא נראה לי שיעלה 12 אלף ש"ח להחליף אותו. אולי בדגמים הארוכים עם מנוע ה-2000 סמ"ק הנדיר יותר.

עם הג'ימני יש לי לא מעט ניסיון. כמו שכתבו לך קודם, ג'ימני עם הגבהה ונעילה וצמיגים טובים נוסע כמעט בכל מקום בארץ. כיף גדול בשטח, לא כיף בכלל בכביש. ג'ימני מהשנים האלו מגיע עם מזגן חלש, איטי מאוד בכביש, לא סוחב בעליות (במיוחד בדגם האוטומטי), קטן, צפוף, קופצני ורועש. אפשר להסתדר איתו אבל צריך לאהוב את זה.
חוץ מהגיר האוטומטי, כנראה שאת רוב הרכב אפשר לתקן בקלות ובזול. יש חלפים בשפע ובמחירים שהם לרוב זולים, יש מלא גורואים שמכירים כל בורג ברכב ויסדרו כל מה שצריך.
לא קל למצוא ג'ימני טוב ב-30 אלף ש"ח אבל עם קצת סבלנות זה אפשרי.

אני הייתי מחפש ג'ימני או גרנד ויטרה (עד 2006) בתקציב הזה ולוקח את הראשון מביניהם שמופיע בשוק והוא במצב טוב ובתקציב שלי. זה אגב גם מה שעשיתי לפני אי אילו שנים, במקרה שלי הופיע פתאום ג'ימני במחיר טוב אז זה מה שקניתי בסוף.

אלדר
08-09-21, 13:59
לתקן סוזוקי ממש לא זול, חלקים מקוריים עולים הון אבל נותנים שקט לשנים.
המנוע 2000 בדגם הארוך ממש לא נדיר והוא אפילו יותר זול ממנוע 1600, אגב צריכת הדלק בשני הרכבים זהה.


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

נדב42
08-09-21, 19:06
לתקן סוזוקי ממש לא זול, חלקים מקוריים עולים הון אבל נותנים שקט לשנים.

נסה לקנות חלקים מקוריים של טויוטה או ניסן בארץ, ואז תבין ברגע את כל תורת היחסות על רגל אחת.

גיא
09-09-21, 01:06
נסה לקנות חלקים מקוריים של טויוטה או ניסן בארץ, ואז תבין ברגע את כל תורת היחסות על רגל אחת.

או אפילו של דאסטר. ירחם השם.

nitzan
11-09-21, 13:18
תודה על התשובות המפורטות, כרגע הוחלט ללכת על גרנאד ויטרה משנתון 2007,נדגמו כבר כמה יחידות השמועה המסתובבת לגבי סדקים בבלוק מנוע נכונה לאיזה שנתון? חלק מדברים על 2008 חלק 2007,הרכב ישמש את הבחור ביום יום וטיולי שטח ברמת הבינוני,ברכבים שראיתי נראה לי שמערכת 4×4 כולל esp עובדת יפה מאד,יש איזה מחלות מיוחדות למערכת הזו תודה.

Asaf-a
11-09-21, 18:06
הסדקים בבלוק זה בנפח 2400 שקיים רק מ2008.

בשנתונים האלו סיכוי גבוה שאם קרה אז כבר טופל ואם לא קרה אז כבר לא יקרה.


Asaf-a
אסף.א

guy888
11-09-21, 20:23
תודה על התשובות המפורטות, כרגע הוחלט ללכת על גרנאד ויטרה משנתון 2007,נדגמו כבר כמה יחידות השמועה המסתובבת לגבי סדקים בבלוק מנוע נכונה לאיזה שנתון? חלק מדברים על 2008 חלק 2007,הרכב ישמש את הבחור ביום יום וטיולי שטח ברמת הבינוני,ברכבים שראיתי נראה לי שמערכת 4×4 כולל esp עובדת יפה מאד,יש איזה מחלות מיוחדות למערכת הזו תודה.יש רכבים 2007 ללא בקרת משיכה. חשוב לשים לב בשנתון הזה.

הסדק זה במנוע 2.4 בחלק מהשנתונים 2009/10.
מוסך מורשה יבואן יוכל לבדוק לך לפי מספר שלדה אם הרכב המסוים בסדרה הבעייתית (וגם אם כבר הוחלף מנוע).

גיא

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Asaf-a
11-09-21, 20:33
הסדק הופיע גם ב2.4 שנת 2008
וגם בשנתונים חדשים מ 2010

Asaf-a
אסף.א

guy888
12-09-21, 13:47
זה הפרסום של סוזוקי שאני מכיר.135346

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10159469-0001.pdf

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Asaf-a
12-09-21, 14:03
מה שכתבתי זה מנסיון אישי במשפחה עם מודל 2008 עם אותה הבעיה בדיוק.

ושמעתי על מיקרים עם רכבים חדשים משנת 2010.


Asaf-a
אסף.א

-->