PDA

צפייה בגרסה מלאה : מס חדש - בלו על שמנים.....



asafk
10-09-21, 15:52
לא על אנשים שמנים, סליחה נמוכים למשקלם, סליחה מאותגרים מטבולית, טוב נו לא אלה. אלא על שמני מנוע שומנים לטיפול ברכב.
ובכן האוצר הגיע למסקנה שצריך כסף. ואפשר להטיל מס בלו על שמן מנוע כי... תחזיקו חזק - כי אפשר למהול אותו בדלק ואז זה מוריד את גביית הבלו על דלק.
בחיי.... זה משהו שהיה צריך לעבוד קשה כדי להמציא.
ואפילו מול התירוץ המתאמץ מאוד הזה - המס לא מבחין בין סוגי שמן שאפשר למהול לכאלו שאי אפשר. כלומר לא רק הידרוקרבונים ארומטיים אלא הכל.
אני לא יודע כמה זה ייקר את השמן - אם מדובר בשקלים בודדים לליטר כמו על דלק זה חרא אבל לא משמעותי ברמה שיגרום למישהו לרווח את שגרת הטיפולים.
יש כאן מישהו שיחשוב פעמיים לפני שיחליף שמן? מזל שבדיוק החלפתי שמן בקמפר....
בהודעה לעיתונות הודיעו החברים מהממשלה שמהילת דלק בשמן פוגעת בסביבה. מישהו שיספר להם שריווח שגרת טיפולים כמו גם מעבר משמן יקר לשמן זול - פוגעת בסביבה לא פחות .

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

omri_t
10-09-21, 16:30
זה גם על שמן בישול?
שמן לרהיטים?
שמן שיזוף?
שמן זית?

רעים.

yovavz
10-09-21, 16:31
https://www.tazkirim.gov.il/s/law-item/a093Y00001XOCc6QAH/%D7%98%D7%99%D7%95%D7%98%D7%AA-%D7%A6%D7%95-%D7%94%D7%91%D7%9C%D7%95-%D7%A2%D7%9C-%D7%93%D7%9C%D7%A7-%D7%A4%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%91%D7%95%D7% 9F-%D7%AA%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%AA%D7%A9%D7%A4%D7%912021?langu age=iw
פתוח להערות הציבור עד סוף החודש

גיא
10-09-21, 16:59
וחובת דלקן לעצמאים ? ..

עובר מתחת לרדאר ?

נמרוד
10-09-21, 17:53
וחובת דלקן לעצמאים ? ..

עובר מתחת לרדאר ?

זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.

המס על השמן מעניין יותר, והתרוצים באמת קלושים.

אבל בשורה התחתונה צריך להעלות מיסים - כי צריך לסגור את הגרעון, שגדל בצורה חריגה במשבר הקורונה. אבל במקום להודות בזה שצריך להעלות מיסים, ולגשת ללב העניין - מס הכנסה, מס חברות - מגדילים מיסים איזוטריים כדי להגדיל את הגבייה בכמה גרושים פה וכמה גרושים שם, בשאיפה מתחת לרדאר הציבורי. מס על סוכר ועל כלים חד פעמיים, ופה כנראה מיסוי של כמה גרושים על שמני רכב. מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:

IlanG
10-09-21, 18:37
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.

המס על השמן מעניין יותר, והתרוצים באמת קלושים.

אבל בשורה התחתונה צריך להעלות מיסים - כי צריך לסגור את הגרעון, שגדל בצורה חריגה במשבר הקורונה. אבל במקום להודות בזה שצריך להעלות מיסים, ולגשת ללב העניין - מס הכנסה, מס חברות - מגדילים מיסים איזוטריים כדי להגדיל את הגבייה בכמה גרושים פה וכמה גרושים שם, בשאיפה מתחת לרדאר הציבורי. מס על סוכר ועל כלים חד פעמיים, ופה כנראה מיסוי של כמה גרושים על שמני רכב. מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:אל תדאג , גם בחשמלי יטפלו ,עניין של זמן ....

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

raanan
10-09-21, 18:39
מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:
השאלה מתי יהיה להם מאסה קריטית שהצעירים באוצר יתעוררו וימציאו מס או תחשיב KW שונה לעמדות הטעינה.

רענן

נדב42
10-09-21, 18:43
זה לא רק חובת דלקן, זה גם חובת דיווח קילומטרים בכל תדלוק ...

boaz avrahami
10-09-21, 22:31
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.

המס על השמן מעניין יותר, והתרוצים באמת קלושים.

אבל בשורה התחתונה צריך להעלות מיסים - כי צריך לסגור את הגרעון, שגדל בצורה חריגה במשבר הקורונה. אבל במקום להודות בזה שצריך להעלות מיסים, ולגשת ללב העניין - מס הכנסה, מס חברות - מגדילים מיסים איזוטריים כדי להגדיל את הגבייה בכמה גרושים פה וכמה גרושים שם, בשאיפה מתחת לרדאר הציבורי. מס על סוכר ועל כלים חד פעמיים, ופה כנראה מיסוי של כמה גרושים על שמני רכב. מי שעבר לחשמלי הרוויח גם את האגורות האלו :rolleyes:


קשקוש. אין גרעון.
מעלים מיסים כי התחלף השלטון. אותן פרסונות גם העלו את הבלו לפני כמה שנים, את המס על האלכוהול ועל הסיגריות.

אחת הבעיות הגדולות היא דווקא הבזבזנות התקציבית והיא ממשיכה לעלות לנו משנה לשנה.
הלכו בזבזנים ובאו בזבזנים עוד יותר גדולים וכולם חוגגים על חשבוננו.

דרור ברלי
11-09-21, 07:36
את דעתי על דברים כאלה אתם יודעים.
גם את דעתי על איך צריכה להיראות תגובת הציבור.
וכל עוד זה לא קורה אז אין לנו שום זכות ציוץ. מגיע לנו גם מס עננים ומס כוכבים לא רק על שמן מנוע אלא גם על שמן זית ושמן שומשום. הדברים האלה קורים כי פוליטיקאים לא רואים מחלון ביתם את החבל עם הלולאה ולא מפחדים מההמון 24/7.
אבל כמו שנמרוד כתב לי בשרשור אחר - כנראה שגם זה לא מספיק חשוב כדי להצדיק יציאה לרחוב.
אז נכון, זה שטות. רק שמן מנוע. גם אם יעלה פי 2, עדיין זה לא מספיק חשוב ולא מצדיק. וכול םאדישים ועייפים מכדי להתרגש מהתירוץ המטומטם.
אבל כל דבר הוא "רק משהו קטן ולא חשוב" שלא מצדיק יציאה לרחובות. זה "רק" פה וזה "רק" שם - עוד משהו קטן ועוד משהו קטן והכל מצטבר לכדי משהו מאוד גדול ומאוד מאיים והתירוצים להצדקת המיסים האלה יהיו מטומטמים הזויים יותר ויותר עד שכבר לא יהיה צורך בהם בכלל - כי הציבור באמת טיפש ואדיש ועצלן ועייף ובאמת ממאן להבין ש"המדינה" הפכה כבר מזמן לאויב שלו - ושכל זה הוא תפיסה שלמה שרואה באזרחים כספומטים והם האזרחים - מוכרחים להתנגד לה אקטיבית, ברחוב. ואם הם לא מתנגדים - אז מגיע להם.


לגבי התקן הדלקן, אני מתפלא שרק עכשיו זה צץ.
התחום הזה היה פרוץ לחלוטין. עצמאים העמיסו הוצאות של כל המכוניות במשפחה המורחבת על האוטו שרשום על שם העסק. זה לא היה מותר, אבל כן היה אפשר ואף אחד לא בדק. כל מי שהיה טורח לבדוק ברצינות איך אוטו שנוסע גג 20,000 ק"מ בשנה צרך 10,000 ליטר בנזין, היה עולה על העניין הזה כבר מזמן. אז הדלקן/פזומט וחובת הדיווח על ק"מ זה ניג'וס, אבל בסה"כ מהלך מתבקש - ההוצאה הכספית הכרוכה בזה תהיה מין הסתם מוכרת.

תומר ב
11-09-21, 09:46
לגבי התקן הדלקן, אני מתפלא שרק עכשיו זה צץ.
התחום הזה היה פרוץ לחלוטין. עצמאים העמיסו הוצאות של כל המכוניות במשפחה המורחבת על האוטו שרשום על שם העסק. זה לא היה מותר, אבל כן היה אפשר ואף אחד לא בדק. כל מי שהיה טורח לבדוק ברצינות איך אוטו שנוסע גג 20,000 ק"מ בשנה צרך 10,000 ליטר בנזין, היה עולה על העניין הזה כבר מזמן. אז הדלקן/פזומט וחובת הדיווח על ק"מ זה ניג'וס, אבל בסה"כ מהלך מתבקש - ההוצאה הכספית הכרוכה בזה תהיה מין הסתם מוכרת.[/QUOTE]

כשרשות המיסים מכירה לעצמאי רק ב 45% מהוצאות הרכב לצורך הוצאה מוכרת (45% עסקי, 55% פרטי), אין להתפלא שזה המצב.

החידוש המעניין באמת בנושא הדלקן הוא העובדה שרשות המיסים מתחברת לטכנולוגיה, מבחינת הנתונים שהדלקן יספק, רק חבל שזה קורה איך שנוח לה...

לפני מספר שנים, רשות המיסים הגיעה עד לפסיקה בבית משפט עליון, כדי להוציא מהחוק טכנולוגיה שמאפשרת רישום אמת של חלוקת נסיעות עסקיות ופרטיות.
מניסיון אישי, הגעתי ל 90-95 אחוז נסיעות עסקיות, בשימוש לאורך מספר שנים במערכת (רכב שני בבית שמשמש לעסק).

כמו בהרבה מקרים בחיים, כשמערכת מנסה לדפוק אותך, אתה מנסה למזער נזקים. כשהיא הוגנת איתך, אתה מתנהג בהגינות.
כמובן שיש גם את אלו שינסו לתחמן בכל מצב, לדעתי הם המיעוט.

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

איל מ
11-09-21, 12:57
"....כמובן שיש גם את אלו שינסו לתחמן בכל מצב, לדעתי הם המיעוט...."


אני יודע שזה בניגוד גמור לחוקי הפורום אבל:

*** התגובה הועברה לפייסבוק ***

דרור ברלי
12-09-21, 10:29
"....כמובן שיש גם את אלו שינסו לתחמן בכל מצב, לדעתי הם המיעוט...."


אני יודע שזה בניגוד גמור לחוקי הפורום אבל:
*** התגובה הועברה לפייסבוק ***




אני חושב שיש משהו אחד נכון במה שתומר כתב - אצל רוב בני האדם באשר הם - כשהגונים איתם, הם הגונים בחזרה. אבל.

*** התגובה הועברה לפייסבוק ***

boaz avrahami
12-09-21, 11:05
יופי דרור.
נגעת ליד הנקודה.

*** התגובה הועברה לפייסבוק ***

בוזי
12-09-21, 11:31
אפשר לשאול שאלה טכנית מעשית?

יש דלקן לרכב שצורך גפ"מ? האם הדלקן תומך ברכב דו-דלקי?

שוקראן

gp1
15-09-21, 21:14
זו לא "חובת דלקן לעצמאים", אלא חובה על הגשת חשבונית דלק מרוכזת ומשוייכת לרכב ספציפי באמצעות דלקן, אם אתה רוצה לקבל החזר על הדלק. זה עדכון די שגרתי במאבק בין הנישומים ורואי החשבון לרשות המיסים. אלו מנסים לנצל פרצות, ואלו מנסים לסגור אותן.
:rolleyes:


לא בדיוק.... למה הם לא נוגעים בחברות ???
כי זה עוד שלב במלחמה שלהם נגד העצמאיים ...מפני שב-2008 הם שינו את אופן שימוש הרכב והחישוב ק"מ לעצמאיים .
והזיכוייםעל דלק : אתה מקבל החזר מע"מ רק 2/3 או 1/3 (לא זוכר כרגע) ועל כל השאר הכרה של 45% בלבד מההוצאות
כששיחקו כ-5 שנים אחרי עם מחירי הדלק מחירים והחזרים אז המעסיקים הגדולים השתוללו וזה בוטל להם (לובי חזק קשרים) .... הדלק לשכיר ובעקרון גם לחברה המעסיקה ....הוא כמעט בחינם (החזר כמעט ) מלא....
והחישובים וההפחתות שלהם על שווי הרכב
אז עם אתה עצמאי ...שיקחו בלו על השמן ויעזבו את הדלק בשקט ...הרי אנחנו יודעים שההמעסיקים הגדולים ל ממש משלמים מיסים ,,יש מליון דרכים להזיז כספים ולהרוויח ללא תשלום מס כשאתה מעסיק ואתה חברה בע"מ

ד.א
זה יחול גם על אופנועים וקטנועים

*חכה שתגיע אגרת הגודש........

boaz avrahami
15-09-21, 21:21
את המיסים על הרכבים בחברות משלמים העצמאיים דרך שווי שימוש…

gp1
15-09-21, 21:35
https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/r1nr1gmzk

boaz avrahami
15-09-21, 22:03
יש פה בלוף.
אתן דוגמא על עצמי אבל כמעט כל שכני לפקק שותפים לאותו מעמד.

אנחנו גרים בפריפריה - מעל 50 קמ ועובדים בגוש דן.
אין לנו תחבורה ציבורית שאפשר להסתמך עליה ולכן אין לנו ממש אלטרנטיבה.

אני גומע בשנים רגילות כ 60 אקמ בשנה.
מתוכם לפחות 47 אקמ לפני פגישות הן נסיעות למשרד - דהיינו לא שימוש פרטי.

לשימוש פרטי בוא נגזים ונגיד שאני נוסע 20 אקמ בשנה.
נניח שהאוטו אוכל 1:15 אז צרכתי כ 1300 ליטר במחיר של 6 שח שזה 8000 שח.

אני משלם מהנטו כ 21 אשח בשנה מיסי שווי שימוש. רק על ההטבה שיש לי רכב צמוד וזה רק בגלל שאין תשתית תחבורה ציבורית יעילה.
אילו הייתה הייתי שמח לישון בדרך למשרד במקום לנהוג.

המדינה נרקומנית של מיסים והיא מייצרת סיטואציות מכוונות בשביל לאכול עוד ועוד מההכנסה הםנויה שלנו אחרי מיסים ישירים ועקיפים. אם תחשב תגלה שהיא עומדת על כ 20 אחוז מהברוטו.

נרקומן צריך טיפול גמילה אבל לצערי גם אחרי שהחלפנו את ההנהגה קיבלנו הפוך ממה שציפינו.
חמדנים יותר גדולים מהמושחתים שהיו לםניהם.
המיסים והחוק הנורווגי שמיושם בחזירות רק מחדדים את התחושה

נדב42
16-09-21, 00:21
יש פה בלוף.
אתן דוגמא על עצמי אבל כמעט כל שכני לפקק שותפים לאותו מעמד.

אנחנו גרים בפריפריה - מעל 50 קמ ועובדים בגוש דן.
אין לנו תחבורה ציבורית שאפשר להסתמך עליה ולכן אין לנו ממש אלטרנטיבה.

אני גומע בשנים רגילות כ 60 אקמ בשנה.
מתוכם לפחות 47 אקמ לפני פגישות הן נסיעות למשרד - דהיינו לא שימוש פרטי.

לשימוש פרטי בוא נגזים ונגיד שאני נוסע 20 אקמ בשנה.
נניח שהאוטו אוכל 1:15 אז צרכתי כ 1300 ליטר במחיר של 6 שח שזה 8000 שח.

אני משלם מהנטו כ 21 אשח בשנה מיסי שווי שימוש. רק על ההטבה שיש לי רכב צמוד וזה רק בגלל שאין תשתית תחבורה ציבורית יעילה.


קודם כל, "שכחת" בנוחות לכלול בתחשיב את עלות הרכב עצמו שמשולם לחברת הליסינג, או אפילו שליש ממנו (שזה החלק היחסי לפי התחשיב שלך, 20 מתוך 60 אלף)

שנית, אני חושב שרוב האנשים (השפויים) לא עושים נסועה כזו לעבודה. אני כן מכיר אחד כזה שבחר לוותר על הליסינג ועושה את הנסועה הזו על רנו קליאו, בדיוק בגלל השיקול הכלכלי. אף אחד לא מכריח אותך לקחת ליסינג, תאם עם המעסיק שלך החזרי דלק וסע ברכב חסכוני משלך. נכון, זה פחות מפנק מרכב ליסינג חדש, אבל על פינוק משלמים, כל אחד והבחירה שלו.

בנוסף, וזה לא שאני בא לסנגר על התחבורה הציבורית בארץ, אבל אני חושב שכל אחד עושה את הבחירות שלו וראוי שייקח עליהן אחריות. אם אתה יודע שתחום העיסוק שלך נמצא ברובו בגוש דן ושם אתה בוחר לעבוד, ואז אתה בוחר לגור במיקום שהתחבורה הציבורית בו דלילה ומסורבלת במיוחד, למי בדיוק אתה רוצה לבוא בטענות ? מישהו מונע ממך לגור קרוב יותר לעבודה או לתחבורה ציבורית טובה יותר ?

גם אני עברתי בתקופה האחרונה לפריפריה, וגם אצלי תחום העיסוק נמצא ברובו בגוש דן, אבל לא עשיתי את המעבר לפני שוידאתי עם המעסיק שאוכל להמשיך לעבוד באופן מלא מהבית גם אחרי הקורונה. ברור לי שאני לוקח סיכון עתידי שיהיה לי קשה יותר למצוא עבודה אחרת שתאפשר לי את זה, ואם/כאשר אעמוד במצב הזה, לא אבוא בטענות לאף אחד, זו הבחירה שלי ואני אחראי עליה.

ובכלל, ליסינג כבר הרבה שנים לא כלכלי. זה נוח וזה פינוק, ועל פינוק משלמים.

boaz avrahami
16-09-21, 00:59
מצטער אבל אני לא ממש מבין את הטענות שלך.

על מה אתה לא מסכים בדיוק-

שאנחנו לא משלמים מספיק מס?
שאין מקום לכולם לגור בגוש דן?
שלא כולם רוצים או יכולים לגור במרכז?
שבמרכז המגורים יותר יקרים?
שהתחבורה הציבורית לא קיימת ( עזוב את החור שאני גר בו, אני מוכן להסתכל על העיר הקרובה אלי)?
שאין המוני אנשים שנוסעים כל יום 70 ומעלה לכיוון כל יום?

אני חושב שדווקא המקרה שלך או של צחי הם הנדירים. נתיב הפקקים כל בוקר למרכז מחזק את טענתי.
נתיבי תחבורה ריקים גם כן מחזקים.
קו רכבת עמוס ולא יעיל עם מעט מדי רכבות ופסים…

אתה כמי שלא יפגע מהמסים או מי שמצא את הדרך להימלט מהם לא באמת פקטור בדיון.

נדב42
16-09-21, 03:42
אני אולי מתחמק מהמיסים על רכב צמוד (כבר 15 שנה) אבל את המיסים על הדלק אני משלם יפה מאוד. גם את המס שהוא נושא השרשור אני הולך לשלם, כאילו שתהייה לי ברירה, למרות שאני לא מתכנן לערבב שמן בדלק. האופנוע הבא שלי (שטח כמובן) כנראה יהיה חשמלי ולא דו פעימתי.

אין לי ויכוח איתך על כך שכשמחשבים את כל המיסים שאנחנו משלמים במדינה הזו, מגיעים לאזור ה-80 אחוז מההכנסה ברוטו.

אין לי גם ויכוח איתך שבתמורה למיסים האלו אנחנו מקבלים שירותים שרובם מתחת לכל ביקורת, וזה לא מאוד משנה מי בשלטון.

הטענה שלי כנגד הדוגמא הספציפית שהבאת ואתה מציג כמשהו מייצג, היא ששילוב הבחירות האישיות שלך לגבי מקום עבודה מצד אחד ומקום המגורים מצד שני, מחייב אותך להחזיק רכב או שניים, ליסינג או פרטי. אבל זו הבחירה שלך ויכולת לבחור אחרת.

לגבי המעבר שלי למושב בדרום, לא הייתי עושה אותו אם העבודה שלי היתה מחייבת אותי לנסוע לגוש דן באופן שוטף. אולי במקום זה הייתי בוחר לגור באופקים/נתיבות/שדרות בטווח אופניים מתחנת הרכבת למשל.

רוצה לומר: כל אחד בוחר לעצמו את הפשרות וסדרי העדיפויות שלו בחיים. אתה בחרת לא להתפשר על מקום המגורים שאתה רוצה ואוהב, וגם לא לא להתפשר על העיסוק שגורר אותך באופן שוטף למרכז, וגם לא להתפשר על רכב חדיש שמישהו מטפל בו עבורך - אז אתה נאלץ להתפשר על זמן הנסיעה ועל העלויות שלה, ומה לעשות, מהבית שלך לעבודה שלך זה לא כיף גדול.

נדב42
16-09-21, 03:56
אתה כמי שלא יפגע מהמסים או מי שמצא את הדרך להימלט מהם לא באמת פקטור בדיון.

למה ?

כי בתוך כללי המשחק המחורבנים בחרתי את הדרך שמתאימה לי ?

אז נכון, קיבלתי מתנה מהקורונה ואני יכול עכשיו לעבוד מהבית, אבל בוא תבדוק גם את הבחירה הקודמת שלי - אני אוהב לגור בבית קרקע פרטי, אוהב להיות קרוב לטבע/שדות עבדתי בת"א והבן שלי למד בכפר-סבא. אז מצאתי לי בית ישן בשכונה "לא נחשבת", שילמתי שם 4500 ש"ח כולל מיסים (לדייר שהחליף אותי העלו ל- 5000), תחנת אוטובוס להסעת תלמידים (וגם לאזור הרכבת) מול הבית, רבע שעה באופניים לרכבת ודקה ברגל לשדות. אז לא גרתי בבית יפה כמו שלך ובמקום יפה כמו היישוב שלך, והקריוקי בימי חמישי היה מזייף במיוחד, וזו היתה הפשרה שלי. ולא התלוננתי לעירייה או בג׳יפולוג על הרפרטואר או הביצועים בקריוקי.

אז אני לא פקטור ?

boaz avrahami
16-09-21, 08:28
יש לך מצב יחודי מאוד.
אתה לא נשוי ובלי ילדים שגרים איתך וגר בשכירות.

אם בת הזוג הייתה ממשיכה איתך והייתם תלוים גם
בעבודה שלה בבחירת מקום המגורים כבר היית גיבור פחות גדול.
אילו המרחק או המצב הביטחוני היה פחות מתאים לה היית פחות גיבור.
לא חסר סיבות לפסול מקום בקצה העולם כשיש לך שותפים בעלי זכות הצבעה.

רובנו לא יכול להתנתק מכל העוגנים ולכן לא ממש יכול לבחור.
בשביל להיות אחד שיכול לבחור באמת צריך להתנתק כמעט מהכול. להיות מסוגל להיות נווד.

זה מחזיר אותנו לסוגיה היחידה האפשרית והיא תחבורת המונים.
היום כבר אי אפשר אפילו לפתר את הבעיה על ידי עידוד יציאת העסקים מהגושים.

עד שלא תהיה תשתית רכבת, כולל מזרחית,
מספיק קרונות לקווי האורך,
רשתות הפצת נוסעים יעילות מהתחנה למקומות העבודה ולבתים,
לחלופין מגרשי חניה גדולים ומספקים לצד תחנות הרכבת,

אין למדינה שום זכות מוסרית לגבות עוד מיסים.
אני אפילו לא מתרגש מהמס הדחוי הזה.
לא מאמין שיהיה לפוליטיקאי כלשהו אומץ לחתום על הצו בשנת 24 שמכניס אותו לתוקף.
זה יהיה לא לטובתו…

גיא
16-09-21, 09:55
נדב. בועז צודק פה.

אני דוגמה נוספת. ואני לא גר בחור נידח.

נדב42
16-09-21, 10:15
תודה בועז, אתה רק מחזק את הטענה שלי [emoji846]

אם לא הייתי נפרד מבת הזוג, הייתי ממשיך לגור בכפר סבא, כי בסדר העדיפויות המשותף זמן ואיכות הנסיעה לעבודה יותר חשובים מאשר איך נראה הבית. כנ"ל גם אם לא היה לי את האפשרות לעבוד מהבית.

הדייר שהחליף אותנו בכפ"ס בחר לגור שם כי הילדים שלו לומדים בבית הספר במעלה הרחוב והיכולת לחסוך לעצמו הסעות היתה השיקול המנחה.

כל אחד וסדרי העדיפויות שלו, ובהתאם לזה הבחירות שלו.

אין לי ויכוח איתך על כל הדברים שלא בסדר כאן, אלא על מה עושים עם זה. אז אפשר לשבת וליילל פה עד טימבוקטו וחזרה (לא שזה יועיל במשהו), אפשר להבין את כללי המשחק ולבחור את הדבר הנכון לך בכל תקופה בחיים (וזה מה שאני מנסה לעשות), או שאפשר לנסות לשנות (וכנראה שבארץ זה ילך רק בדרך של דרור, כי מנגנוני השלטון והטייקונים מסובבים את נבחרי הציבור על האצבע הקטנה)

נדב42
16-09-21, 10:26
נדב. בועז צודק פה.

אני דוגמה נוספת. ואני לא גר בחור נידח.ראה את תגובתי האחרונה לבועז.

במסגרת מכלול השיקולים שלך בחרת לעבוד במקום רחוק ממקום מגוריך, מקום שאין אליו רכבת נוחה.

יכלת גם לבחור מקום עבודה הרבה יותר נוח ונגיש מביתך, ויש לא מעט כאלו.

כנראה שאילו הייתי במקום שלך הייתי עושה בחירה אחרת, וזה בסדר כי אנחנו אנשים שונים.

asafk
16-09-21, 11:04
הדיון חוזר מהבלו על שמנים לאגרת גודש ולאיך בעלי רכב פרטי חיים כאן.
אז אני נאלץ שלא להסכים עם חופש הבחירה. זו מדינה קטנה מדי ובכל תחום עיסוק ספציפי אין הרבה מעסיקים. כשמדובר בתא משפחתי אז מטריצת הקירבה התחבורתית לשני מקומות עבודה ועוד מספר מוסדות לימוד. וכשאין תחבורה ציבורית נורמלית - המטריצה הזו בהכרח תכלול בתוכה נסיעה ברכב פרטי.
ומה לעשות.... רוב רובו של שוק התעסוקה נמצא בגוש דן. בבלוק שאני גר בו יש יותר עסקים כנראה מהכל היישוב של בועז או המושב של נדב וזה כשאני לוקח בחשבון שכל משק חקלאי הוא עסק.
המטרה המוצהרת של מס הגודש היא להעביר אנשים לתחבורה ציבורית. זה מבורך. אבל אין תחבורה ציבורית טובה או אפילו סבירה. האוטובוס שנוסע מהתחנה ליד הבית שלי עובר ליד השער של מקום העבודה שלי - אין לו שם תחנה. ואין משהו אחר במקומו. ואני גר קרוב לעבודה, 16 ק"מ לכל כיוון - ובכל זאת אין לי אופציה. אם היתה - הייתי משתמש בה.
כשנסעתי לכפ"ס בשעה שאין כמעט עומס באוטובוס - זה לקח לי כפול מהזמן שלוקח לי בנהיגה. והאוטובוס נוסע בדיוק על אותו המסלול ואפילו עם נת"צ. אז איך?
וכמוני עוד רבים אחרים שבוחרים בנסיעה בפקקים ברכב הפרטי על פני נסיעה בתחבורה ציבורית- לא כי כיף לעמוד בפקק אלא כי אין חלופה. או שהחלופה כל כך גרועה שעדיף לנהוג בפקק.
מה שיביא רבים כמוני לדבר הגרוע יותר בעיני - רכב ליסינג. שהמעסיק ישלם את הגודש. במקרה שלי הפרטי זה יעבור מכיס אחד של תקציב המדינה לכיס אחר. אני מקווה שעד שזה יקרה כושר הגרירה של רכב חשמלי יגיע ל 3 טון ואז גם כל הדרך לטיול תהיה בלי לשרוף דלק על חשבוני.
בקיצור זו לא עבודת מטה מסודרת שהביאה מקל בדמות מס גודש לצד גזר בדמות תחבורה ציבורית טובה. זה מקל של מס גודש ועוד מקל של תחבורה ציבורית שסובלים בה ומבזבזים בה שעות עבודה כלומר פריון.

אסף.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
16-09-21, 11:08
אתה מפספס את הנקודה עצמה נדב.
רובנו לא חופשיים להרים עוגן ולהפליג רחוק מדי.
המקום שבו אנו גרים הוא ממוצע של הסכום שאנחנו משקיעים על דיור, חשיבות צורת המגורים ( פרטי / דירה), צפיפות המגורים והקרבה למקומות עבודה ומשפחה.
חלקנו גם צריכים לתחזק ילדים מנשואים קודמים וזה מגביל יותר.

המקרה שלך ממש לא מאפיין את ישראל ישראלי.

חוצמזה, נראה כמה זמן תשרוד שם.
לגור בפריפריה הרחוקה זה לא קל. אפילו שיש לך הטבות מס שזיו תיכף יזכיר לחובתך… ( או שאולי זה משחק רק לרעת השומרונים? )

האמת, שאם היה לי מספיק כסף הייתי כנראה גר בחזרה בשכונת תל ברוך או צהלה או הרצליה פיתוח. אבל לצערי אני אביון ודל וגר אי שם בשממה…

נדב42
16-09-21, 11:16
גלגל אחורה וקרא שוב.

אם לא הייתי חופשי להרים עוגן הייתי ממשיך לגור בכפר סבא, וכשהחלפתי מקום עבודה סיננתי מראש כאלו שלא היו לי נגישים תחבורתית בצורה סבירה. מבחינתי לנסיעה לעבודה (או להמנעות ממנה) יש תרומה משמעותית לאיכות החיים שלי.

כל אחד והבחירות שלו והמשקלים שהוא נותן לכל פרמטר במכלול.

נדב42
16-09-21, 11:20
לגור בפריפריה הרחוקה זה לא קל. אפילו שיש לך הטבות מס שזיו תיכף יזכיר לחובתך…


הטבות המס האלו בהחלט היו שיקול בבחירת היישוב הספציפי, אחרת כנראה הייתי מדרים עוד יותר [emoji16]

ואני לא רואה בזה פסול. אני לא גונב מאף אחד ולא מרמה את אף אחד. אני פועל לפי כללי המשחק, שלא אני קבעתי, ובוחר את הדרך שלי בהתאמה אליהם.

גיא
16-09-21, 11:26
ראה את תגובתי האחרונה לבועז.

במסגרת מכלול השיקולים שלך בחרת לעבוד במקום רחוק ממקום מגוריך, מקום שאין אליו רכבת נוחה.

יכלת גם לבחור מקום עבודה הרבה יותר נוח ונגיש מביתך, ויש לא מעט כאלו.

כנראה שאילו הייתי במקום שלך הייתי עושה בחירה אחרת, וזה בסדר כי אנחנו אנשים שונים.

מעניין מי שכנע אותי [emoji848]

בכל מקרה. אני כבר מזמן לא עובד שם .. השתדרגתי ;)

הסיבה הראשית לשדרוג היתה התעקשות המעסיק על הגעה פיסית למשרד.

כיום און ליין 100%

boaz avrahami
16-09-21, 11:29
גם אני לא רואה בהטבות מס פסול אף על פי שאיני זכאי להם.

יש איזה דה לגיטימציה לתושבי השומרון שהם מקבלים יותר מתושבים אחרים ( וזה במציאות הפוך).
תמיד בוויכוחים פוליטיים מנסים לעקוץ אותי שאני מקבל הטבות מס.

אולי כדאי להבהיר שמקבלי הטבות המס הם ישובי הגליל מקו משגב בערך וצפונה.
רמה״ג
עמק הירדן כולל ישובי הגלבוע ושיפוליו לרבות ניר דוד ( ההם מנחל האסי)
עוטף עזה והנגב - כולל ישובים כמו מיתר…
ערבה
אילת

בשומרון כנראה( לא מצאתי אותם ברשימה כלשהי) אמורים להיות מספר קטן של ישובים בסיכון בטחוני גבוה.

asafk
16-09-21, 11:32
לא ניכנס עכשיו ליישובים שמקבלים הטבות מס או לא - זה נושא למקומות אחרים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
16-09-21, 11:49
ובחזרה לכיוון הנושא העיקרי של השרשור הזה:



בהודעה לעיתונות הודיעו החברים מהממשלה שמהילת דלק בשמן פוגעת בסביבה. מישהו שיספר להם שריווח שגרת טיפולים כמו גם מעבר משמן יקר לשמן זול - פוגעת בסביבה לא פחות .


אפשר לצרף כאן קישור או את נוסח ההודעה הזו לעיתונות ?

מוני אורבך
16-09-21, 11:54
אני רוצה להציג נקודת השקפה נוספת על הבעיה הזו. בהבט יותר היסטורי וכללי.
אתם יצגתם היטב את נקודת מבטו של ישראל ישראלי ואיך הוא מתמודד עם הבעיה.
אולי נדון קצת איך נוצרה הבעיה?
במבט ראשון לא ברור בכלל איך איזור המרכז ותל אביב בפרט זכו להיות המרכז הכלכלי של המדינה.
הרי אין לתל אביב נמל ושדה התעופה רחוק יחסית.
היא לא יושבת על משאבים טבעיים ואפילו השטח באזור גוש דן מאוד מוגבל.
בלי להיכנס לתאורים היסטורים ארוכים הסיבה היא משאבי אנוש.
בגלל סיבות גיאופולטיות התרכז היישוב היהודי באזור המרכז.
ושם התחילו כל העסקים והמפעלים.
זה לא היה נוח, ודרש להביא משאבים מרחוק. אבל אז היה יותר קל להביא משאבים מאשר להסיע אנשים.
ובקפיצה מהירה לימנו, מדוע היום עסקים ומפעלים עדין מתרכזים באזור גוש דן.
הרי המשאבים מגעים מבחוץ וגם לכוח האדם יותר קל להגיע לפרפריה ולא למרכז ?!
כי זה יוקרתי להיות שם, כל דבר אחר זה פרפריה, וסוג ב (או ג)
אפילו שזה עולה יותר דורש עמידה בפקקים ועוד.

כולי תקווה שמס הגודש יאזן קצת את התמונה ויגרום לעסקים לעבור מגוש דן אל הפרפריה היכן שהוא צריך להיות

boaz avrahami
16-09-21, 11:55
נדב,

כמה עולה ליטר שמן וכמה ליטר דלק?
אם למהול אז חומר זול בחומר יקר.

ואם מוהלים חומר זול אז למה לא שמן בישול או שמן משומש?

איך זה מסתדר עם מבחן שנתי לזיהום אוויר.

בקיצור- אל תחפש את השקל תחת הפנס.
כמו אגרת הגודש שחלה על אופנועים גם.
שחיתות שילטונית ותו לא.

boaz avrahami
16-09-21, 12:06
אני רוצה להציג נקודת השקפה נוספת על הבעיה הזו. בהבט יותר היסטורי וכללי.
אתם יצגתם היטב את נקודת מבטו של ישראל ישראלי ואיך הוא מתמודד עם הבעיה.
אולי נדון קצת איך נוצרה הבעיה?
במבט ראשון לא ברור בכלל איך איזור המרכז ותל אביב בפרט זכו להיות המרכז הכלכלי של המדינה.
הרי אין לתל אביב נמל ושדה התעופה רחוק יחסית.
היא לא יושבת על משאבים טבעיים ואפילו השטח באזור גוש דן מאוד מוגבל.
בלי להיכנס לתאורים היסטורים ארוכים הסיבה היא משאבי אנוש.
בגלל סיבות גיאופולטיות התרכז היישוב היהודי באזור המרכז.
ושם התחילו כל העסקים והמפעלים.
זה לא היה נוח, ודרש להביא משאבים מרחוק. אבל אז היה יותר קל להביא משאבים מאשר להסיע אנשים.
ובקפיצה מהירה לימנו, מדוע היום עסקים ומפעלים עדין מתרכזים באזור גוש דן.
הרי המשאבים מגעים מבחוץ וגם לכוח האדם יותר קל להגיע לפרפריה ולא למרכז ?!
כי זה יוקרתי להיות שם, כל דבר אחר זה פרפריה, וסוג ב (או ג)
אפילו שזה עולה יותר דורש עמידה בפקקים ועוד.

כולי תקווה שמס הגודש יאזן קצת את התמונה ויגרום לעסקים לעבור מגוש דן אל הפרפריה היכן שהוא צריך להיות


מוני,

אתה לטעמי קצת שוגה ומנתק את הרצף ההיסטורי.
תל אביב הוקמה הראשיתה כשכונה של האחות המרכזית יפו.
עיר מרכזית שבה היה הנמל המרכזי של הארץ.

תל אביב יודבת על צומת דרכים חשוב ובתווך בין הדרום הקרוב לצפון הקרוב ולעיר הקודש.

בתל אביב הוקמו עם הקמתה גם מרכזי התרבות , התאטראות והבוהמה, העיתונות וכו׳.
טרום הכרזתה של ירושלים כעיר הבירה תל אביב היתה עיר הבירה של ישראל בה ישב הפרלמנט.

אפילו הכרזת המדינה קרתה בתל אביב.

בהמשך המדינה ביססה בה את עיקר מוסדותיה לפעמים המשרד הרשמי בירושלים אבל עיקר הפעילות בתל אביב.

למשל משרד התחבורה, התקשורת, הביטחון ועוד…

מדינת ישראל לא טרחה לווסת את הפיכתה של תל אביב למרכז דה פאקטו דבר שגם מעצים מאוד את הכנסות העיר על פני האחרות מארנונה, חניות וצמיחה עסקית לא פרופורציונלית.
כסף שמשמש את תושבי העיר ומעניק להם יתרון אדיר על פני אפילו שכנות נחשלות כמו בת ים.
שאגב רק סיבות פוליטיות מונעות איחוד בינהן וצמצום כפילות ובזבוז ניהולי.
בעצם, למה לא מאחדים עוד המון רשויות וחוסכים כסף?
למה אין סבסוד צולב מהכנסות ארנונה בין רשויות?

אגב, מס גודש לא יאזן כלום בלי אלטרנטיבה.
בהינתן רצף בנוי כמעט לגמרי מאשקלון לנהריה, אין לאן להעביר מרכזי תעסוקה.
הדבר היחיד שיש לטפל בו הוא הצפיפות על הכבישים. מערכות הסעת המונים יעילות.
ישראל בפיגור אדיר של עשרות שנים.

נדב42
16-09-21, 12:14
נדב,

כמה עולה ליטר שמן וכמה ליטר דלק?
אם למהול אז חומר זול בחומר יקר.

ואם מוהלים חומר זול אז למה לא שמן בישול או שמן משומש?

איך זה מסתדר עם מבחן שנתי לזיהום אוויר.

בקיצור- אל תחפש את השקל תחת הפנס.
כמו אגרת הגודש שחלה על אופנועים גם.
שחיתות שילטונית ותו לא.זו בדיוק הסיבה שביקשתי את ההודעה לעיתונות. אני רוצה לכתוב הודעה ב- "תגובות הציבור" הרשמיות (לפי הקישור בהודעה 3) ולשם כך אני זקוק לטקסט המקורי.

ד ו ר ו ן
16-09-21, 15:25
בדיבור על אגרת הגודש, המצדדים שוכחים/מתעלמים שאיילון/כביש 4 הם עורקי תנועה מרכזיים צפון-דרום גם למי שרק עוברים וכלל לא נכנסים לתווך העירוני.
ולזה אין שום חלופה, לא ציבורית ולא מעקפים.

דרור ברלי
16-09-21, 15:42
בדיבור על אגרת הגודש, המצדדים שוכחים/מתעלמים שאיילון/כביש 4 הם עורקי תנועה מרכזיים צפון-דרום גם למי שרק עוברים וכלל לא נכנסים לתווך העירוני.
ולזה אין שום חלופה, לא ציבורית ולא מעקפים.


למנוולים הוגי הרעיון המעוות הזה לא אכפת - כי הם הרי לא ישלמו. הם פטורים.
האזרחים שמצדדים ברעיון הנורא הזה, מין הסתם נוסעים ברכב ליסינג. אז מה אכפת להם?... המעביד ישלם.
למעבידים גם לא אכפת. זו תהיה הוצאה מוכרת.

הפרד ומשול.
היכונו לפריחה מחודשת של הליסינג ולעוד ועוד פקקים.

asafk
16-09-21, 15:54
יצויין שלא כולם תומכים.
שרת התחבורה מהמתנגדים לאגרת הגודש - מכל הסיבות שנמנו כאן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
16-09-21, 19:48
אבל רק חתימתה נדרשת כדי שזה ייצא לפועל.
אתה חושב שהיא לא תחתום?....... נחיה ונראה.

yovavz
05-10-21, 22:30
בעניין חובת התקנת הדלקן:
המלחמה בהעלמות המס תחכה: חובת דלקן לעצמאי רק ברכב מסחרי

https://m.ynet.co.il/articles/hj0tnkqny?utm_source=ynet.app.android&utm_medium=social&utm_campaign=general_share&utm_term=hj0tnkqny&utm_content=Header

-->