PDA

צפייה בגרסה מלאה : העמסה מקסימלית של רכב+נגרר



Adiyahu
15-09-21, 09:32
אם ברישיון מותר להעמיס נניח 1 טון, ולגרור טון וחצי, האם כדאי/לא כדאי להעמיס גם זה וגם זה יחדיו?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ehudzeelim
15-09-21, 09:38
כדאי מאיזו בחינה?.

Adiyahu
15-09-21, 09:46
כדאי מאיזו בחינה?.יכולת המנוע, בלמים וכו', הלוא מה שמותר להעמיס הרכב סוחב בלי בעיה, השאלה שניהם יחדיו, אם העמסתי טון וגררתי טון וחצי ביחד, זה דבר שמקובל לעשות ברכבים מוגבלים שכאלה?

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

asafk
15-09-21, 10:39
ברור שמותר. הרי זה מה שהיצרן הגביל.
כדאי? להעמיס רכב עד קצה היכולת שלו? תלוי בך.
הבלמים של הרכב לא בולמים את משקל הנגרר. המתלים של הרכב לא נושאים את משקל הנגרר. ככה שאתה מעמיס את מערכת ההנעה בעיקר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Adiyahu
15-09-21, 11:54
נכון, אז באמת התכוונתי להתייחס למערכת ההנעה בהקשר הזה.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ehudzeelim
15-09-21, 16:12
ברור שמכלולי הנעה עובדים יותר קשה.
במיוחד גיר אוטומטי. אבל כמה קשה תלוי בתוואי, ברמת התחזוקה, ובנהיגה.

Adiyahu
15-09-21, 20:18
מן הסתם יותר עבודה יותר בלאי, השאלה שלי אם רכב בנוי לעמוד בשילוב הזה מעת לעת עם בלאי נורמטיבי או שזה מזמן סיכוי סביר להפסדים וכדאי שלא לעשות אלא בלית ברירה.

shmil
15-09-21, 22:28
הבלמים של הרכב לא בולמים את משקל הנגרר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אסף,מישהו השתלט לך על היוזר????


Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk

asafk
16-09-21, 09:12
לא.
לנגרר עם בלמים יש בלמים. הם אלו שבולמים אותו. לא הרכב.
כלומר.... כשהכל תקין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

שמוליקו
16-09-21, 10:12
להגיע עם הרכב לקצה גבול היכולת שלו לאורך זמן להערכתי מקצר חיי מכלולי ההנעה והבלימה.
חוץ מזה צריך לוודא גם שמשקל הרכב המקסימלי המותר פלוס משקל הנגרר המקסימלי המותר לא חורג ממגבולות הרשיון של הנהג.

Oren Kipnis
16-09-21, 23:13
לא.
לנגרר עם בלמים יש בלמים. הם אלו שבולמים אותו. לא הרכב.
כלומר.... כשהכל תקין.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גרור עד 3500 ק"ג עם בלמי פוש-פול לא בולם לבדו את כל המסה שלו. הבלמים של המכונית הגוררת תמיד עובדים יותר קשה מאשר מצב בלי גרור.

asafk
17-09-21, 02:24
אם בחרו בסרן הנכון וגם דואגים למנגנון תקין ומכוייל - מיד עם 'סגירת' המנגנון הבלמים מתחילים לבלום ואם זה ממש טוב האינרציה תדאג לכוח בלימה כזה שלא ידחוף ולא ימשוך את הגורר כמעט בכלל.
ובהנחה שברוב המקרים לא דואגים לבלמים מכוונים אלא רק שיעברו טסט - אז לכן כתבתי מראש את ההסתייגות..
אבל גם אז זה ממש עומס קטן, כמו אותם 50-75 ק"ג על התפוח וההשפעה שלהם על הגלגלים האחוריים בתוספת תאוטה שהיא גם במספרים קטנים יחסית למשקל הרכב.
ובמקרה הלא נדיר שעשו רגולז' בשנת הייצור של הנגרר ומאז כלום - נו.... יש בעיה.
(אני לא אחפש בבוידעם חישובים שפעם עשיתי - אבל המטרה שלהם היתה להוכיח שהטכנולוגיה הכי לא יעילה לנגררים קלים היא פוש-פול. מה שיצא זה שאמנם זה הכי לא יעיל בגלל שעצם מנגנון האינרציה דורש מהנגרר להעמיס את הגורר - אבל העומס על בלמי רכב ששוקל 2 טון ומעלה - ממש לא משמעותי. )

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
19-09-21, 00:26
לגמרי אפשרי לכוון את זה שהעגלה תבלום את האוטו, מספיק שהיא קצת דוחפת את האוטו =הייצול נסגר ומיד מרגישים את הבלימה שלה.
כשקניתי את העגלה המוט הברגה בין הייצול לסרן היה כ"כ משוחרר שהיא היית נותנת מכות לאוטו ולא בולמת.
לקח לי כמה פעמים עד שמצאתי את הכיון הנכון לנסיעה נעימה (לא בולמת יותר מידי ולא מתרסקת על האוטו) , ומאז בכלל לא הרגשתי אותה (רכב גורר =פולקסווגן טיגואן 2018)

-->