צפייה בגרסה מלאה : טורים עולים ויורדים בzj 5.2
נתקלתי בבעיה לאחרונה ברכב שלי, zj 5.2 96, התורים עולים ויורדים שהרכב בעמידה וגם נכבה לפעמיים, תופעה מוכרת למישהו ?
ישלך מזגן?קורה גם כשהוא כבוי?
מלא דברים:
משיכת אוויר אחרי בית מצערת,חיישן חמצן.....
בקיצור בדיקת מחשב-DATA
לא להתבלבל עם קריאת תקלות
בשביל מה לנחש
אם זה דגם תשעים ושש
מזגן לא פועל, אין שינוי גם שפועל.
אין שום נורות תקלה בלוח שעונים ולא עבר סריקה, אמרתי אולי משהו נפוץ בדגם ושווה לשאול לפני.
- - - Updated - - -
בשביל מה לנחש
אם זה דגם תשעים ושש
שזה אומר ?
boaz avrahami
15-09-21, 12:51
ניקוי בית מצערת וחיישן סרק שנמצא על בית המצערת לכיוון תא הנוסעים.
הזהר לא לאבד את ברגיוו במידה והחלטת לפרקו.
אין מה לקרוא תקלות.
תופעה מוכרת שדורשת ניקוי פיח קל.
https://youtu.be/1LzM0mruL9A
https://youtu.be/KbtphWwug6U
אין שום נורות תקלה בלוח שעונים ולא עבר סריקה, אמרתי אולי משהו נפוץ בדגם ושווה לשאול לפני.
- - - Updated - - -
שזה אומר ?
אחי
קריאת DATA לא קשורה למנורה של CHECK ENGINE
boaz avrahami
15-09-21, 12:56
גרשון בחייך, אל תסבך את זה סתם…
תופעה די מוכרת ושגרתית באוטו הזה.
אם ספריי קרבורטור ומברשת שיניים לא יפתרו לו את הבעיה אפשר לעשות אסקלציה.
קודם שיתחיל מהבייסיק שלא עולה כסף.
גרשון בחייך, אל תסבך את זה סתם…
תופעה די מוכרת ושגרתית באוטו הזה.
אם ספריי קרבורטור ומברשת שיניים לא יפתרו לו את הבעיה אפשר לעשות אסקלציה.
קודם שיתחיל מהבייסיק שלא עולה כסף.
אם יש מה שאני כתבתי בפוסט 3 לא יעזור בשום אופן
p.s
תופעה מוכרת חחח.....
boaz avrahami
15-09-21, 13:13
גרשון, לזלזל גם אני יודע אז אל תתחיל…
כבעלים של רכב כזה מעל עשור אני מכיר את השטויות שלו.
לפני שרצים למוסך שמחייב את הלקוח על בדיקה וקריאת נתונים ועניין קטן הופך ליקר אז כדאי ( במיוחד פה בפורום שתכליתו לעזור ולא פרסום עסקי) להתחיל מטיפול בדברים שקל מהיר ולא עולה כסף.
אחר כך אם יהיו בעיות נעבור לאבחון.
יש לי גם מחשב Snap On Sulus Pro לסייע לו חינם.
לקרוא דאטה על כל שטות חחח
boaz
תמשיך לזלזל-זה באמת חינם
באיתור תקלות מתחילים בדברים הפשוטים, הזולים, שלא מזיק לעשות בכל מקרה. במיוחד אם מדובר בתקלה נפוצה כמו לכלוך בבית מצערת ומנוע צעדים.
לא עוזר? לפחות הכל נקי לקראת הביקור אצל הדוקטור לאיבחון מלא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ניקוי מצערת פתר את הבעיה, תודה לכולם.
הרכב גם עבר סריקה ועלתה תקלה אחת p0751 מוכרת למישהו ?
boaz avrahami
23-09-21, 16:55
לפי גוגל מדובר בתקלת סולנואיד בגיר.
P0753-Trans 3-4 shift solenoid/trans relay circuits
מחשב דיאגנוסטיקה יעודי יודע להפעיל ולבדוק את הסלונואידים האלו כשהרכב מותנע ותחת ברקס.
ואז קרוב לוודאי שיצביע על התקלה באופן יותר מדוייק.
מה צבע שמן הגיר ( ורוד שקוף או כהה)?
בדוק גם גובה השמן - בפארקינג ומותנע.
בדוק גם אם יש סימני שמן ברדיאטור.
אולי החליל שמן גיר ברדיאטור נפרץ.
לפי גוגל מדובר בתקלת סולנואיד בגיר.
P0753-Trans 3-4 shift solenoid/trans relay circuits
מחשב דיאגנוסטיקה יעודי יודע להפעיל ולבדוק את הסלונואידים האלו כשהרכב מותנע ותחת ברקס.
ואז קרוב לוודאי שיצביע על התקלה באופן יותר מדוייק.
מה צבע שמן הגיר ( ורוד שקוף או כהה)?
בדוק גם גובה השמן - בפארקינג ומותנע.
בדוק גם אם יש סימני שמן ברדיאטור.
אולי החליל שמן גיר ברדיאטור נפרץ.
הרכב דווקא נוסע טוב,
יש קולר גיר חיצוני, צבע שמן אני אבדוק ובדיוק גם הזמנתי קיט טיפול גם לגיר, בדיוק קניתי את הרכב ואני עושה לו ישור קו על הכל.
boaz avrahami
23-09-21, 17:19
יש לך מימין להגה על הדש בורד כפתור מרובע קטן שתפקידו לבטל את האובר דרייב ( ההילוך הרביעי).
שייט על הכביש סביב 100 קמש ולחץ על הכפתור ושחרר ובדוק או הגיר מוריד הילוך.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210923/4bbdba3a8c204f51a3ff1d0ea035dd5a.jpg
אבל דבר ראשון בדוק את השמן ממסרת והרדיאטור.
שמעתי על גרנד שלא הפריד את קירור הגיר מהרדיאטור הראשי וגרם לערבוב נוזל קירור עם שמן ממסרת וסיים בשיפוץ גיר.
הרכב גם עבר סריקה ועלתה תקלה אחת p0751 מוכרת למישהו ?
לפי גוגל מדובר בתקלת סולנואיד בגיר.
P0753-Trans 3-4 shift solenoid/trans relay circuits
.
הוא רשם 0571
boaz avrahami
23-09-21, 19:14
הוא רשם 0571
שנינו טעינו
הוא רשם P0751
P0751-Overdrive switch pressed (LO) more than 5 minutes
https://youtu.be/h_xlXKv5X5Q
יש פה בספריית האתר ספר יצרן לרכב.
צריך להציץ בו ליתר ביטחון
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/FSM_JEEP_ZJ_98.pdf
boaz avrahami
23-09-21, 19:41
אני שם לב שאתה חדש באתר וגם עם הרכב.
אז קודם כל ברוך הבא.
נשמח לקצת תמונות וספר מהיכן אתה בארץ?
יש באתר המון חומר על הדגם הזה מעבר לכך שמדובר על המקבילה לסובארו DL של האמריקאיים [emoji4]
משמע, המון חומר ברשת, המון חלפים מקוריים ותחליפיים והמון שיפורים.
בעוד כמה שנים אתה נכנס לאספנות ( זו גם התוכנית שלי שנתיים אחריך.
אני עם 5.2 מודל 98, 180 אק״מ. בבעלותי כבר 12-13 שנים…
כאן ספריית ההורדות של האתר.
תמצא כאן עוד קצת חומר להורדה כולל קטלוג חלפים עם מקטים.
יש לך מימין להגה על הדש בורד כפתור מרובע קטן שתפקידו לבטל את האובר דרייב ( ההילוך הרביעי).
שייט על הכביש סביב 100 קמש ולחץ על הכפתור ושחרר ובדוק או הגיר מוריד הילוך.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210923/4bbdba3a8c204f51a3ff1d0ea035dd5a.jpg
אבל דבר ראשון בדוק את השמן ממסרת והרדיאטור.
שמעתי על גרנד שלא הפריד את קירור הגיר מהרדיאטור הראשי וגרם לערבוב נוזל קירור עם שמן ממסרת וסיים בשיפוץ גיר.
אצלי יש כבר קולר גיר חיצוני.
בדקתי את הכפתור לא נראה שהוא מתפקד, ככה גם אצל כולם או שאמור להדליק אור כמו המפשיר לידו ? ( לא מצליח לעלות סרטון)
אני שם לב שאתה חדש באתר וגם עם הרכב.
אז קודם כל ברוך הבא.
נשמח לקצת תמונות וספר מהיכן אתה בארץ?
יש באתר המון חומר על הדגם הזה מעבר לכך שמדובר על המקבילה לסובארו DL של האמריקאיים [emoji4]
משמע, המון חומר ברשת, המון חלפים מקוריים ותחליפיים והמון שיפורים.
בעוד כמה שנים אתה נכנס לאספנות ( זו גם התוכנית שלי שנתיים אחריך.
אני עם 5.2 מודל 98, 180 אק״מ. בבעלותי כבר 12-13 שנים…
כאן ספריית ההורדות של האתר.
תמצא כאן עוד קצת חומר להורדה כולל קטלוג חלפים עם מקטים.
תודה רבה, אני משדרות יעלה תמונות של הרכב בקרוב, הרכב כרגע רק מוגבה, מגן ברזל פלוס כננת, השדרוג הבא זה החלפת טרנספר לסופה 242j
boaz avrahami
28-09-21, 20:26
האור פחות חשוב.
במהירות שיוט נניח סביב 100 קמש בסלד נמוך, משחק עם הכפתור אמור להחליף לך הילוכים.
כשהכפתור במצב מנותק אין לך הילור רביעי בגיר.
הרביעי הוא סוג של ״חצי הילוך״ למהירות שיוט.
בלידיו אתה נוסע פחות חסכוני וחבל. גם ככה האוטו שיכור…
שנינו טעינו
הוא רשם P0751
P0751-Overdrive switch pressed (LO) more than 5 minutes
יש פה בספריית האתר ספר יצרן לרכב.
צריך להציץ בו ליתר ביטחון
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/FSM_JEEP_ZJ_98.pdf
סוף סוף.....
לפחות לא מהסגנון תנקה\תמחוק.....
האור פחות חשוב.
במהירות שיוט נניח סביב 100 קמש בסלד נמוך, משחק עם הכפתור אמור להחליף לך הילוכים.
כשהכפתור במצב מנותק אין לך הילור רביעי בגיר.
הרביעי הוא סוג של ״חצי הילוך״ למהירות שיוט.
בלידיו אתה נוסע פחות חסכוני וחבל. גם ככה האוטו שיכור…
הכפתור לא מתפקד, נראה שיש הילוך רביעי כי אני נוסע נגיד 120 ב 2000 סלד.
יכול להיות שרק הכפתור לא תקין ?
boaz avrahami
04-10-21, 21:37
לא סביר שזה הכפתור.
התקלה מדברת על הסולנואיד והכפתור די מחזק את האבחנה.
צריך לאבחן בצורה יסודית עם מחשב דיאגנוזה שיודע להתממשק ולהפעיל ולסרוק את הגיר ומשם לפעול לפי המסקנות.
לא יודע גם כמה קמ האוטו עבר, מה מצב הגיר ומתי החליפו שמן ופילטר.
יכול להיות שזו הזדמנות לישר קו
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.