צפייה בגרסה מלאה : כישלון בטסט, אי התאמה בין מספר המושבים ברישיון למספר המושבים ברכב
דיסקברי 2, 7 מקומות כששני המושבים לגמדים מאחור התעופפו לפני שנים עבור מתקוני אחסון כאלה ואחרים. חגורות בטיחות עדיין שם. אז הבוקר, הבוחן החליט שאם אין מושבים אז אין מעבר בטסט, שהרי אין התאמה בין מספר המושבים בפועל למספר המושבים ברישיון. בסוף זה הסתדר. אבל רק בסוף.
מאז 2015 אני עם דיסקברי 2, פעם ראשונה שבדקו לי מושבים. האם יש דרך לשנות ברישיון ל- 5 מקומות?
נעם
בהחלט לפעמים מכשילים על זה.
אצלי לפחות פעמיים ב-10 השנים האחרונות. בדרך כלל אני משתדל לזכור להחזיר את מושבים 6+7 לרכב לפני הטסט, לפעמים שוכח... בחלק מאותן פעמים הטבור בדק והכשיל....
נשלח מהנייד
לשנות מספר מושבים אפשר אצל מתקין מושבים מורשה.
כן. גם להוריד.
הם עושים את הפרוצדורה מול משרד התחבורה
אבל.
מאז סגירת עמדה 1 - הפעולה של 'שינוי פרטים ברשיון' נעשית גם.במכוני הרישוי. יכול מאוד להיות שהפעולה הזו של הפחתת מספר מושבים הם מבצעים על פי בדיקה של מספר המושבים בפועל. תשאל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בודקים את זה. תמיד.
כל חצי שנה אני מוציא את ספסל הרוחב ומרכיב את ספסלי-האורך, כדי שמספר המקומות בפועל (1+7) יהיה תואם לרשיון.
ברלי
אתה איש חזק.
אני הורדתי ברשיון ל 5 אחרי פעמיים..
הוא ילד חזק....
הוא איציק-מפליציק....
כוח עוד נשאר לי בידיים והרבה ואני כבר מתורגל באופרציה הזו, אבל ברצינות - חשבתי הרבה לגמור עם הניג'וס הזה ולהעביר ל-1+4, אבל ל 1+7 חוקי יש גם יתרונות לפעמים.
מעבר לזה שהתהליך עולה לא מעט - צריך לעבור אצל מתקין מושבים מוסמך שבטח יהיה לו מה לומר על המושב הרוחבי לשלושה שלי, למרות שהוא אורגינל מהיצרן (תע"ר) ומחובר מאוד מסיבי. קבלת אישור ממהנדס עולה אלפי שקלים ויש לי תוכניות אחרות לכסף הזה.
מהטסט האחרון אני עדיין עם ספסלי האורך וכנראה שכבר יישארו עד הטסט הבא בינואר
MashberNafshi
20-09-21, 18:55
לשנות מספר מושבים אפשר אצל מתקין מושבים מורשה.
כן. גם להוריד.
הם עושים את הפרוצדורה מול משרד התחבורה
אבל.
מאז סגירת עמדה 1 - הפעולה של 'שינוי פרטים ברשיון' נעשית גם.במכוני הרישוי. יכול מאוד להיות שהפעולה הזו של הפחתת מספר מושבים הם מבצעים על פי בדיקה של מספר המושבים בפועל. תשאל.
אסף.
למיטב ידיעתי, הפעולה מתבצעת רק אצל המתקינים ולא במכוני הרישוי, אך כפי שאסף ציין, אפשר לשאול.
כדי להפחית מס' מושבים, יש צורך לפרק גם את חגורות הבטיחות.
רצוי לברר, האם בעקבות השינוי יש צורך לשקול את הרכב מחדש(משקל עצמי השתנה), כך שיהיה ניתן לקבל משקל העמסה גבוה יותר.
האם יש למישהו ניסיון מעשי בשינוי מס' המושבים ברישיון מ 6+1 ל 4+1?
שאני ניסיתי לעשות את זה בפאגרו זל אצל כל מיני מתקיני מושבים הם ניפנפו אותי שאני מלבל להם את השכל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
שאני ניסיתי לעשות את זה בפאגרו זל אצל כל מיני מתקיני מושבים הם ניפנפו אותי שאני מלבל להם את השכל.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
גם אותי ניפנפו היום.. אמרו שמתעסקים רק עם מסחריות, הציעו לנסות לפנות ליבואן.
מעניין אם מישהו הצליח...
האם יש למישהו ניסיון מעשי בשינוי מס' המושבים ברישיון מ 6+1 ל 4+1?
אוקיי, אז עכשיו לי יש כזה :rolleyes:
אולי יעזור למישהו בעתיד ויחסוך הרבה טרטורים.
בגדול יש 3 אפשרויות נכון למועד כתיבת שורות אלה:
מאעכר...
בעזרת "מתקין מורשה של מושבים לרכב" - רובם סירבו ומי שלא סרב ביקש מחיר כמו סעיף 1 וצפונה.
דוח בדיקה / טופס שינוי מבנה של "מעבדה מוסמכת לרכב" והגשתו למשרד הרישוי.
יש חמש מעבדות כאלה, דיברתי עם כולן, הרוב סירבו בטענה שעסוקים או לא מתעסקים בזה ספציפית...
בסוף הצלחתי דרך המעבדה של הטכניון (לי זה עלה 500+מע"מ היו מעבדות שביקשו יותר).
הבדיקה כוללת בעיקר שקילה מחדש של הרכב (משקל נייד) ואפשר לפגוש את הבוחן לביצוע הבדיקה בכל מיני מקומות (הוא מסתובב).
לאחר הבדיקה ואם הכל תקין (בעיקר משקל מותר וחלוקה בין הסרנים) מקבלים טופס שינוי מבנה וניגשים למשרד הרישוי.
העדכון ברישיון הוא ללא תשלום.
אגב, גם מהמעבדה בטכניון זה לא בא בקלות.
הם היו שירותיים ונחמדים יותר מהשאר אבל שלחו אותי למחלקת תקינה של משרד התחבורה ששלחו אותי חזרה לטכניון ועד שאלה דיברו עם אלה והגיעו להבנה... הבנתם.
בדיעבד לא בטוח שזה שווה את הטרחה לכל אחד.
במקרה שלי - לא התחשק לי לשנות את כל הסידור מאחורה פעמיים בשנה :confused:
אגב, מרוויחים מהבדיקה הזו משהו מעניין לג'יפאחנונים כמוני - מגלים בדיוק כמה הרכב המשודרג שלכם השמין עם השנים (;
אז הבנתם למה אני לא מתעסק בשינוי חוקי (אין לי כוח לחלאות שמטרטרים אותנו רק כי הם יכולים, שלא לדבר על העלויות של זה) אלא מפרק ומרכיב אחת לחצי שנה?........
כשיגיע תאריך האספנות, זה יירד לפעם בשנה....
חלאות שמטרטרים אתה מתכוון לאנשי המעבדה שכשהבינו ממשרד התחבורה מה רוצים מהם - נתנו שירות טוב ויעיל?
והעלויות של זה - אתה מתכוון ל500 ש"ח?
בהחלט מבין את השיקול לפרק להרכיב ושאר הזמן להיות לא חוקי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חלאות שמטרטרים אתה מתכוון לאנשי המעבדה שכשהבינו ממשרד התחבורה מה רוצים מהם - נתנו שירות טוב ויעיל?
והעלויות של זה - אתה מתכוון ל500 ש"ח?
בהחלט מבין את השיקול לפרק להרכיב ושאר הזמן להיות לא חוקי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם השירות היה טוב ויעיל, לא היה אכפת לי.
אבל הוא לא טוב ולא יעיל. אני מתכוון למתקינים מוסמכים שמנפנפים אותך ו"לא רוצים להתעסק בזה".
ועלויות - כמה אתה תגבה בשביל לבדוק ולאשר התקנה של מושב?
כי אני מכיר לפחות מישהו אחד שכדי לקבל אישור רשמי למושב רוחבי במקום ספסלי אורך בג'יפ, שילם אלפי שקלים.
ואולי גם כל אלה שמפרקים מהרכב לחלוטין את מושבים 6+7 ואולי גם את מושבים 3+4+5 כדי להעמיס ברכב ציוד, הם "לא חוקיים"?....
מה שלא חוקי בעליל זה להסיע נוסעים כשברכב אין מספיק מושבים+חגורות עבורם. ואת זה בודקים בטסט ומכשילים כשצריך, אם צריך. עם ההכשלה הזו אין לי שום בעיה - כאמור, אל תזרקו את המושבים. תתקינו אותם לכבוד הטסט. ניג'וס? כן. אבל זה מה יש. בהכנת רכב-שטח לטסט יש ניג'וסים הרבה יותר גדולים מהכנסת שני מושבים מתקפלים בחזרה למקומם וסגירת כמה אומים.
מה שלא חוקי בעליל זה להסיע נוסעים כשברכב אין מספיק מושבים+חגורות עבורם. ואת זה בודקים בטסט ומכשילים כשצריך, אם צריך. עם ההכשלה הזו אין לי שום בעיה - כאמור, אל תזרקו את המושבים. תתקינו אותם לכבוד הטסט. ניג'וס? כן. אבל זה מה יש. בהכנת רכב-שטח לטסט יש ניג'וסים הרבה יותר גדולים מהכנסת שני מושבים מתקפלים בחזרה למקומם וסגירת כמה אומים.
זה לא "הכנסת מושבים וסגירת כמה אומים".
זה מתחיל ביום חופש/הפסד יום עבודה(במקרה הטוב יום אחד), פירוק כל הזיווד לגורמים ולמצוא מקום לאחסן אותו במסודר, הרכבת המושבים.
זה לא במקום איזה ניג'וס, זה "רק" בנוסף. כאמור במקרה ועברת מכה ראשונה, אחרת תסתובב ככה עוד כמה ימים...
ניק, שאפו.
אז תתכנן את הזיווד שלך כך, שהוצאתו/הכנסתו יהיו מהירים וקלים.
ומה תגיד על מושבים בפראדו שהם מתפרקים בתכנון של היצרן ? לא ברגים ולא כלום.
3-4 פעמים הגעתי בלי המושבים ולא אמרו מילה, ואז חסרים לך מושבים. אבל לא הוספתי,
הורדתי ויצרן מאפשר פירוק שלהם. טסט חוזר ושעה הלוך חזור (ההרכבה פחות מ 5 דקות
כולל להוציא את כל הציוד ולהחזיר).
תוספת מושבים צריכה רישום מסודר, הורדה לדעתי לא, אבל אם זה תוכנן על ידי היצרן
בטוח שתקין.
מחייה את השרשור....
קינג 2003 במקום הספסל האחורי 6+7 יש מקרר ומדף+מערכת חשמל
בשנים האחרונות משגעים אותי בטסט על הספסל האחורי .
מישהו עשה באמת שינוי כזה ברשיון ל5 מושבים שיעזבו אותי בשקט?
תודה
איתי
תשמע את העלות אתה תוותר
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תשמע את העלות אתה תוותר
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
400-800 שקל לכל טסט.
או בערך 5000 שח להסרה של המושבים מהרישוי אם הוא ימצא מי שיסכים לבצע
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
כל כך הרבה כסף על מה ??
כולה על נייר??
פשוט מדינת קומבינה..
אז זאת הדרך היחידה ?
תודה
איתי
מעניין אם יש מדינה מתוקנת כלשהי שגם שם ברשיון של הרכב רשום מספר מושבים, רק ששם רשום "מתוכם X פריקים", מותר לחלום...
גם אני בזמנו פירקתי את 6-7 ושמתי יחידת מגירות, למזלי מעולם לא הכשילו אותי על זה.
חפרתי בפורומים באוסטרליה.....הם לא יודעים על מה אני מדבר.....כל עוד היצרן בנה את הרכב עם מושבים פריקים,מותר וחוקי לפרק...אכן להמשיך לחלום..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.