PDA

צפייה בגרסה מלאה : לפני רכישת דיסקו 3 2005



Rotem :)
20-09-21, 00:39
היי.. הודעה ראשונה שלי פה למרות שחפרתי פה מלא לפני שנרשמתי :)

אני עומד לפני קנייה של דיסקברי 3 שנת 2005 SE עם 250 א' ק"מ.

אני מודע לכך שמדובר על רכב כיף מצד אחד ועם תחזוקה בעייתית מצד שני.. בשנים האחרונות מטופל קבוע אצל סרגיי מצומת ביל"ו.

השאלה שלי היא אם יש מכון בדיקה רישמי של הרכבים האלה? סוג של דף פלט על הרכב שמוציא המחשב שלו?

נ.ב
יישמש כרכב שני במשפחה וייסע בעיקר לטיולים עם ילדים ומלאא ציוד בשבילים נינוחים ולא מעבר.

erezgur
20-09-21, 09:51
ברוך הבא,

נסה לענות לעצמך מדוע אתה צריך פלט של מכן בדיקה - זה יעזור לך להחליט האם אתה צריך גם מכון בדיקה או רק מוסך טוב שמכיר את סוג הרכב.

מכון בדיקה, משיקולי כסת"ח בעיקר וגם כדי להצדיק את מחיר הבדיקה - יספק לך מסמך שחור, עם רשימת ליקויים וליקויים לכאורה (רשימה ארוכה ומדכאת למי שלא מגיע מוכן נפשית). זה מצויין כדי לקדם משא ומתן כספי מול המוכר, אם זה מה שאתה מחפש.
יש גם מספר דברים כמו בדיקת קומפרסיה שתוכל לקבל במכון.

כאשר בודקים רכב שטח, במיוחד כזה בן 16 שנה, חשוב יותר כנראה לדעת כיצד טופל (במיוחד ב 3-5 שנים האחרונות) - האם לא חסכו במקומות הנדרשים, האם בוצעו רק תיקוני שבר או גם תחזוקה מונעת. האם יש בעיות נגררות שלא מצליחים להיפתר מהן וכו'. מוסך טוב שמכיר את סוג הרכב יוכל לתת לך חוות דעת טובה על מצבו, גם אם יש מכות ושריטות לצבע, גם אם הגלגלים שחוקים ויש רעש של צלצולים מהמנוע (חלק מהליקויים הסטנדרטיים שכל מכון בדיקה יפרט לך כמעט על כל רכב).

omri_t
20-09-21, 12:18
ברוך הבא!

הייתי לא מזמן במסע חיפושים בעולם הדיסקואים.

קודם כל אתה חייב לקבל היסטוריית טיפולים לרכב הזה.
זה אוטו רגיש ובעייתי ואם לא טופל זה מתכון לצרות.

איזה יד הרכב?
כמה זמן אצל הבעלים ממנו אתה קונה?
כמה זמן מטופל אצל סרגיי והאם אימתת עם סרגיי שאכן האוטו טופל אצלו?
מה היה לפני סרגיי?

לגבי בדיקה- בלנדרובר לכל אחד הגורו שלו.
ואתה צריך ללכת לאחד מהם שיבדוק את הרכב.
הכי קרוב גאוגרפית לסרגיי זה רמי בכפר מנחם.
זה היה גם הקונסטלציה שאני עשיתי.
המליצו לי בחום על רמי. ואני יכול רק להצטרף.

אם אתה גר רחוק תבדוק את הרכב במקום בו אתה חושב שתטפל בעתיד.

ובלי קשר
מקווה שאתה נכנס בעיניים פתוחות לחוויה הזו...
זה לא סתם עוד רכב..

בהצלחה.
וברוך הבא.

asafk
20-09-21, 12:21
מציע לך לצפות בתיעוד של החוויה.

https://youtube.com/c/ChristianMuth

אם אחרי זה עדיין תחליט שאתה בעניין - לפחות תדע למה אתה נכנס.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
20-09-21, 13:24
135410

Rotem :)
20-09-21, 16:45
חג שמח לכולם תודה לכולם!

טויוטה כבר היתה לי.. אומנם פרייווט אבל באמת שרק טיפולים בזמן ודלק. פה ברור לי שהמצב שונה בהחלט.
אז אחרי שהיינו אצל סרגיי ושותפו וובה נאמר לי חדמש שהרכב תקין, מטופל בזמן וכראוי אצלם מזה 7 שנים. הוחלפו לא מעט חלקים נטו כתוצאה מבלאי (הרכב לא ידע שטח למעלה מ100 א' קמ שעבר ב2 ידיים בתוך המשפחה מתוך 3).
כן יש כרגע 2 חלקים שצריך להחליף והמוכר הבטיח שהוא לוקח על עצמו את כל הטיפול הזה.
הרגיש לי שמדובר במוכר אמין ונחמד, מוסכניק שמכיר את הרכב על בוריו ואצלו גם אמשיך ומעל הכל פשוט הרגיש לי טוב!
בקיצור.. קניתי!!
עכשיו בפן הקוסמטי אני ארפד את הגג, אנסה לסדר כמה שניתן את הפלסטיקה ואתחיל להנות ממנו :)

asafk
20-09-21, 16:51
תתחדש! יהיה ממש מרענן אם תשתף אותנו בחיים לצד הדיסקברי. מה קורה לו, כמה עולה לתקן, כמה מסובך להשיג חלקים..
בסוף מתברר שחוץ מצדיק אחד - משום מה כולם מחרישים...אז אף אחד שאינו במעגל לא יודע כלום על איך זה להחזיק דיסקברי 3/4.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

erezgur
20-09-21, 17:07
תתחדש ותהנה מהרכב ומהטיולים עימו.

איל מ
20-09-21, 17:58
קח בחשבון שקנית רכב בשנת הדגם הראשונה שלו, ולא אחרי אבולוציה קלה, אלא רכב היה רבולוציה. ככזה, יש לו הרבה פגמים ומחלות. מניח שאחרי כל כך הרבה שנים מה שלא היה תקין סודר, אבל כדאי להעמיק לחפור ולקרוא ברשת.

Dozer
20-09-21, 20:37
תתחדש! נשמח לתמונות וכמובן מעקב לאורך חיי הבעלות

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

Rotem :)
30-09-21, 09:20
תודה רבה.. לאחר 10 ימים שבהם הוצאות האחזקה שלי כללו מים לוישרים ו400 שח סולר, אני יכול להגיד שזה דיי דומה לכל רכב... חחח
ועכשיו ברצינות אגיד שאני אשתדל כן לעדכן כי אכן היה לא קל למצוא פה חומר על הדיסקו 3.

חוץ מזה - הג׳יפ מדהים! עלינו לאזור הכנרת והיינו בקצת שטח עם הילדים, השתמשנו בהמון בגאז׳, ירדנו קצת לשטח בשמורת יבניאל וגיליתי על הרכב הרבה דברים מיוחדים וטובים כמו שאפשר להכניס את התינוקת לכיסא בטיחות דרך החלון העצום מבלי לפתוח את הדלת.. שימושי לי מאוד!

דרור ברלי
30-09-21, 09:28
אתה עדיין בשלב שמתלהבים מהפיצ'רים, מהיכולות ומההנדסה המתקדמת של האוטו הזה, ויש הרבה מאוד ממה להתלהב. כל עוד הוא תקין, אין לו מתחרים.

כמה זמן יישאר תקין? דגם מתוחכם בן 16-17? וכמה זה יעלה?.... תגלה בעצמך ונשמח את תשתף הכל.

erezgur
30-09-21, 09:58
מאד משמח לשיתוף של הרשמים, החוויות, הקשיים וההוצאות של בעל רכב כזה.
המקום המתאים לעשות זאת הוא שרשור חדש, שלך, בפורום RR כלומר Readers Ride מרטין שבו כל אחד יכול לפתוח שרשור מתגלגל ולתאר את עלילותיו עם הרכב...

נשלח מהנייד

jonys
30-09-21, 10:25
לטובת כל מי שביקש מידע על הדיסקברי 3 אפרט את כל החלקים שהחלפתי ב-4 שנים ו-75 אלף ק"מ שאני מחזיק אחת כזאת (מודל 2006):

משולשים קדימיים עליונים
בושניגים במשולשים אחוריים עליונים
גומיות מוט מייצב קידמי
לינקים של מוט מייצב קידמי
תפוחי היגוי
מפרק היגוי תחתון
נאבות קדמיות
מייסב גלגל אחורי
קפיצי אוויר מקדימה
2 מנעולי דלתות
מנגנון דלת בגאז' עליונה
כרטיס של בלם החניה

בנוסף כמובן גם טיימיניג, ברקסים, שמנים, פילטרים, מצבר וצמיגים.

erezgur
30-09-21, 10:33
לטובת כל מי שביקש מידע על הדיסקברי 3 אפרט את כל החלקים .....

זה חשוב לציין מאד, אבל הולך לאיבוד בתוך שרשור התלבטות לפני קנייה של מישהו אחר.
היה עדיף ועוזר לכולם אם היית פותח השרשור נפרד בתת הפורום RR, כך היית יכול להפוך אותו לשרשור מתגלגל, לעדכן מדי פעם וכו'...


נשלח מהנייד

איל מ
30-09-21, 10:53
זה חשוב לציין מאד, אבל הולך לאיבוד בתוך שרשור התלבטות לפני קנייה של מישהו אחר.
היה עדיף ועוזר לכולם אם היית פותח השרשור נפרד בתת הפורום RR, כך היית יכול להפוך אותו לשרשור מתגלגל, לעדכן מדי פעם וכו'...


נשלח מהנייד

מחזק!
וכמובן שבלי תמונות זה לא קרה

gradar
30-09-21, 11:11
תתחדש! יהיה ממש מרענן אם תשתף אותנו בחיים לצד הדיסקברי. מה קורה לו, כמה עולה לתקן, כמה מסובך להשיג חלקים..
בסוף מתברר שחוץ מצדיק אחד - משום מה כולם מחרישים...אז אף אחד שאינו במעגל לא יודע כלום על איך זה להחזיק דיסקברי 3/4.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מי הצדיק ? ועדכון אחרי עוד כמה אלפי ק'מ, אין מה לעדכן..... אה חוץ מזה שבאמת מתחיל להמאס לי מהגג הנופל אז גם זה יסודר בחורף הקרוב ונראה לי שהתפוח שוב נוקש למרות החיזוק אבל אני מתעצל אז כנראה שרמי יבדוק זאת.

כפי שאתה יודע זה כל כך לא רוונטי, בייחוד ברכב בן 10 שנרכש כמשומש, רוב הסיפור הוא סביב מזל במציאת הרכש הנכון לך וישור קו "נכון" (כזה שלא חוסכים בו).
יכול לספר שלפני שנה וחצי שמצאתי את הכרכרה עשיתי ישור קו מקיף ביותר כולל ציריות קדמיות (אחת כי צריך ואחת כי אצטרך, כן היו מקוריות בנות עשור), משולשים קדימה אחורה (גם פה כי היה חופש בשניים ואני לא עושה 1/2 עבודה שאני יודע שאצטרך לבצע בעתיד....), בלמים, 2 כריות אחוריות (שוב כי אחת תקולה ודווקא יחידת הבולם לא הכרית עצמה..... ואפרופו שתיהן היו מקוריות), שמנים כולל הכול וכל רכיב את היעודי (לדוגמא יש שמן שונה לדיפ' האחורי ושונה לקדמי כי האחורי גם ננעל וגם מוגבל החלקה) שמן גיר, פילטר, גומיות מוט מייצב קדמי, רפידות בלם מלא, מנגנון נעילה דלת קדמי (שעשיתי לבד) כל מה שהיה תקול או יהיה סיכוי שיהפוך לתקול בתק' סבירה ובייחוד ברכב שמטייל. ולכל המצקצקים , ברכב שטח (ששלא לא ראה הרבה לפני) בן 10 עם 230,000 ק'מ מבחינתי זה בהחלט היה בתחום ישור הקו. סה"כ סביב 20,000 ש"ח להכול, והיו עוד כמה דברים שלא רשמתי ומצד שני דברים שלא קשורים לרכב כמו מערכת מולטימדיה נורמאלית, אה וצמיגים....), לא כולל זיווד שעליו כבר דובר בעבר. מאז שנה וחצי וכמעט 20,000 ק'מ. הדבר היחידי שהוחלף היה מצבר שבקניה ידעתי שהוא חלש אבל משכתי אותו (100 אמפר 1200 ש"ח של הביוקר) ויש מצב שמחלק האוויר תקול כי יש התראה מדי פעם (סיפור של 1500 ש"ח אבל אני עם XLIFTER ומחשב דיאנוסטיקה אז חוץ מחיווי תקלה זה לא עושה כלום, גם לזה נגיע). להגיד שלא יקרה משהו מחר ואולי מהותי ? ברור שיקרה ואהיה מופתע אם לא אבל זה חלק מהתחביב שלנו. ד"א בטסט האחרון חיזקתי תפוח של מוט הגה (באמת הגיע הזמן להפטר מהנקישה המעצבנת שמלווה אותי לאחרונה, העלות 2 אזיקונים)

ושוב זה כל כך לא רלוונטי כי ברכבים בני עשור ומעלה כל רכב כבר שונה מחברו אבל כפי שאני אומר כל הזמן מסע ההפחדות שעברתי לפני ה 4 היה זהה למסע שעברתי עם ה 1 לפני 20 שנה כך שאו שהתרגלתי או שאני אידיוט או וזה רוב הסיכויי שילוב של השניים אבל כשאתה נוסע או חווה נסיעה על כרכרה והיום על חללית באמת קשה לעבור למשהו אחר...

אם כבר תודות למוחמד מקלנסווה, רמי הלוחש לכרכרות, סרגי וובה וכמובן ג'קי מאוטו מיני על שרות מצויין , וסבלנות לחפירות שלי.



ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
גיא, אני אשמח מאוד אם תשתף אותנו בעלויות אחזקה אמיתיות של הדיסקברי שלך.
כמה עולה טיפול? כמה צמיגים? מצבר? תקלות? הכל.....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
30-09-21, 17:15
וכמה עולה טיפול? קטן / גדול ?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

omri_t
01-10-21, 07:15
אסף

פילטרים מקוריים עולים ברשת כמו פילטרים לגראנד צירוקי דיזל.
אין פה שטיקים מיוחדים תחליפי איכותי גם בהתאמה.
שמנים גם הם עולים אותו הדבר כמו ששילמתי בגראנד ( אחרי שמוצאים את הסטנדרטים).
לא זוכר בעפ את המספרים ויכול למצוא קישורים אבל המסר שהללו זהים מול כל רכב דומה.
כך שהניצרכים לטיפול זה כמה מאות.

סט ברקסים מקורי סביב 3500 שח.
אין לי מושג כמה עולה ברכב אחר.
בגראנד זה עלה לי חצי. אבל לא מקורי .

כריות אוויר
גם זה אתגר שמטפלים בו כנראה סביב 100k קמ
כ 1500 לאחת תחליפי מבית טוב.
שסתום אוויר לסרן 900 למקורי 300 תחליפי עלום שם ברשת.

מההתרשמות הראשונית והלא מנוסה שלי
המחירי חלפים נצרכים סביר.
זה לא רכב אמריקאי שנהנה מחלפים זולים וזמינים. וזה לא רכב יפני ששוחט אותך.
אחרי שהתרגלתי לגראנד צירוקי אני לא מרגיש במחיר הבדל משמעותי.

האתגר בזמינות בארץ במחירים שקרובים למה שיש ברשת.
וזה לא שונה גם כן ממותגים אחרים.
לצערי אין יאנוביץ ללנדרובר...


קצב התקלות זה מדהו שאין לי מושג לגביו.
והוא פאקטור מאוד מהותי באגדה השלילית על לנדרובר.


שוב
זה מהמעט שהבנצי וראיתי בזמן הקצרצר.

asafk
01-10-21, 09:15
כל כמה טיפולים מחליפים פילטר סולר? ממסרת?
שמנים בדיפרנציאלים?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->