omri_t
21-09-21, 11:43
אז אני עוד לא במוזה לפתוח שרשור ב RR
אבל כאמור התחדשתי לאחרונה בלנדרובר דיסקברי 4.
וחשבתי שאניח כאן את הדברים הטובים והפחות טובים שאני לומד ורואה במסגרת מסע ההיכרות.
אין לי היכרות או נסיון קודם.
וכל שאכתוב הוא מהנסיון והרושם עד כה, כטירון.
אולי גם לאחרים יש מה להוסיף......
אז למה כן:
מרווח:
7 מקומות אמיתיים ואוטו מרווח להפליא.
אני בא מגראנד צירוקי.
שהיה נראה לי גדול יותר מהדיסקו.
אבל בפועל צפוף ממנו.
הדיסקו פשוט מרווח מאוד בכל שורות המושבים. אפילו השלישית מאפשרת ישיבה לאדם בוגר.
נסענו לצפון כל המשפחה. העמסתי משמעותית יותר מבד"כ ונשאר המון מקום.
הילדים בספסל האחורי נרדמו בתנוחות לרוחב שלא היכרתי עד כה. כשאישתי ואני התרווחנו בכסאות.מלפנים- פשוט מושלם.
וזה ברכב שלא יותר ארוך מהליסינג הרגילה שלי...
הנדסת אנוש:
פה פעור. הבריטים אולי לא יודעים לתכנן פשוט.
אבל מבחינת הנדסת האנוש הדיסקו פשוט מעולה לדעתי.
מתנוחות הישיבה והנהיגה.
מגובה החלונות והמשענות.
ניצול תאים וחללים.
הכסאות המתקפלים בצורה מאוד נוחה ויעילה.
ועד לקלות השליטה בכל הכפתורים והבוררים.
החללית הזו מתוכננת לשרת ולהתאים לבני אדם.
נוחות ופאן:
כאמור גם מקדימה וגם מאחורה יושבים בצורה שאשכרה רואים מה קורה בחוץ ואפשר להרגיש טיפה פחות מרוחקים מהנוף מהכביש ובעיקר מהשטח- ממכר.
מתלי אוויר זה תכלס כמו לז%@ בפעם הראשונה.
אחרי סיבוב קצר, אתה פשוט לא מבין איך חיית בלי זה ואיך אפשר בלי זה.
כשמפרקים:
אני קצת פריק של פירוק פנים ברכבים.
מטנדר מזדה שפירקתי כנער ועד היום אבא שלי לא שוכח. דרך פריווטים שונים של ההורים.
לצירוקי, ולגראנד וכו'
הלנדרובר בנוי היטב מבפנים.
לא מדבר על הרגשת הפלסטיק עליה אוהבים כתבי הרכב להתייחס- אלא אשכרה לדרך בה המכסים והדיפונים מתוכננים, בנויים, מתלבשים ונסגרים.
החלקים אשכרה מרגישים איכותיים ממה שהכרתי וכל דבר שתוציא יודע לחזור למקום בצורה טובה והגיונית.
פירקתי חצי דשבורד להתקין מערכת אנדרואיד.
והופתעתי לטובה.
גם החיווט והקונקטורים עדיף ממה שהכרתי עד כה.
אגב, מרגיש כאילו כמות הקונקטורים שהם הכנה ל.. מטורפת.
אני עם רמת הגימור הנמוכה וכנראה שהייצרן לא תיכנן מליון סוגי רתמות.
שטח:
טרם התחלתי באמת לטייל עם האוטו.
אבל נתוני הפתיחה טובים.
נעול מבוקר במקור עם ביקורות טובות ומורשת מפוארת.
מתלי אוויר שיודעים להעלות גבוהה את האוטו.
תחשבו כמה כל אינצ' הגבהה עולה בד"כ וכמה הוא פוגע בהנאה בכביש ומסבך בטסט- כל אלו אינם פאקטור בדיסקו.
הגורואים:
כגיפאים ממותגי רכב אחרים- תמיד שמענו וקצת זילזלנו באותם סיפורים על בעלי מקצוע שהלנדרובריסטים היו הולכים אליהם כעיוורים.
כך זה הצטייר בעיניי תמיד.
במסע החיפושים שלי דיברתי עם חלק לא קטן מהגורואים.
ומצאתי אנשים מקסימים. מביני עניין באמת. שרוצים ומוכנים לעזור. שאומרים לך את האמת בפנים.
שעונים לשאלות גם טכניות ומשקיעים מזמנם ונותנים מנסיונם גם שאינם מכירים אותי ולא קיבלו ממני שקל.
בנסיבות הקיימות עם הרכבים האלו לדעתי הם נכס ויתרון גדול.
ומחוויית יישור הקו שלי אין כאן שד- יש כאן מקצוענים בחסד שבשניה יודעים לזהות ולתקן את מה שנדרש.
המחיר של יישור הקו שעשיתי אצל בעל מקצוע היה די דומה בעלותו ליישור הקו בגראנד שעשיתי לבד.
זו לא טעות.
ולמה לא : ( בואו נשים את זה על השולחן)
הפיל:
המנועי דיזל האלו בדיסקואים 3 ו 4 הם חרא .
יש עננה של חשאיות שמועות והרבה הדחקה.
אבל המנועי דיזל בדיסקו 3 ו 4 מתאבדים ללא אזהרה.
וכשהם מתאבדים הם עולים כמו חצי מהאוטו.
אז למה לקנות אוטו כזה?
תשאלו כל בנאדם שמעשן למה הוא מעשן.
אגב
כשהסרתי את מכסה הפלסטיק שעל המנוע- נכנסתי להיסטרייה.
פתאום המנוע מרצדס שהיה בגראנד נראה הגיוני.
אגב מנוע
ה 3.0 מרגיש טוב. לא יעיף לכם את הפוני מבחינת ביצועים. אבל בהחלט תואם למצופה.
לעומתו ה 2.7 מרגיש כמו פולו קלאסיק sdi- עגלתי משהו.
צריכת הדלק ב 2.7 1:10 בין עירוני
1:8 בעיר היא סבירה בעיניי.
הנדסה של בריטים:
ההרגשה שהכל מתוכנן היטב עם המון שכל .
אבל מסובך. הכל מסובך. מסובך יותר מידיי..
לא אוטו לרדנקים או מלכלכי ידיים:
בשלוש השנים האחרונות הכרתי לעומק כל פורום וערוץ יוטיוב רלוונטי לגראנד המידע על רכבים אמריקאים ממקטים תקלות ועד פירוק תיקון תתי מכלולים. קבוצות הווצאפ גועשות ולא תמתין יותר מ 5 דקות בלי לקבל תשובה בדוקה מנסיון לכמעט כל שאלה טכנית.
בלנדרובר זה ממממש לא ככה.
כאמור רכב מסובך, קהל שונה, ראש שונה.
הידע והמידע גם בעולם מצומצם משאני רגיל. אנשים כנראה ממעטים לתחזק בעצמם את הרכב הזה. אפילו סטנדרט שמנים לא פשוט למצוא. ובטח לא להזמין בקלות בארץ.
המצב בארץ לא יותר טוב... כמו כאן באתר אין באמת ידע נרחב. לדעתי ועבורי זה חסרון ענק.
צמיגים:
למה? למה הבריטים בחרו מידות כל כך מחורבנות? צמיגים בלי בשר.
מידות שכמעט אין בארץ.
חוסר תאימות של הגאנטים לחלופות אחרות.
לא מזמן מישהו פירסט סט גאנטים משומשים ביותר מעשרת אלפים שקלים.
בסופה במחיר כזה מחליפים חצי אוטו...
חלפים:
ב jeep אתה בשניה מוצא מה אתה צריך ומאתר מליון חנויות שמוכרות.
אם אתה נתקע או מעדיף לקנות בארץ יש לך אנסוף אופציות למקורות ואיכות חלפים.
בלנדרובר הסיפור אחר.
יש בערך שני ייבואני חלפים.
( הייתי בקשר איתם לגבי רכש צלחות ורפידות ברקס. אחד בדק לפי מס השלדה וענה לי- יש הכל במלאי. כששאלתי למחיר ענה לי- מחירים רק בחנות. דוגרי, נדהמתי והתעצבנתי)
מקורות הרשת קיימים אבל פחות נגישים משהכרתי.
וההרגשה שיש איזו קונספירציה לגבי חלפים ללנדרובר. מבאס ממש!
דיאגנוזה וכלי איבחון:
אני חושב שכדאי להחזיק כלי דיאגנוזה לרכב שטח מסובך.
בזכות הקהילה ב jeep מצאנו ולמדנו להפעיל כלים ברמה גבוהה והרכב גם איפשר זאת.
בבואי ללנדרובר קיבלתי המלצות חמות על nanocom
מחשב דיאגנוזה ללנדרובר.
עולה הרבה כסף.
ודוגרי נותן כמעט כלום בהשוואה לאפליקציה של 17$ בג'יפ.... מבאס.
זהו לבינתיים.
חפירה רצינית.
אבל אולי למישהו זה יועיל.
אבל כאמור התחדשתי לאחרונה בלנדרובר דיסקברי 4.
וחשבתי שאניח כאן את הדברים הטובים והפחות טובים שאני לומד ורואה במסגרת מסע ההיכרות.
אין לי היכרות או נסיון קודם.
וכל שאכתוב הוא מהנסיון והרושם עד כה, כטירון.
אולי גם לאחרים יש מה להוסיף......
אז למה כן:
מרווח:
7 מקומות אמיתיים ואוטו מרווח להפליא.
אני בא מגראנד צירוקי.
שהיה נראה לי גדול יותר מהדיסקו.
אבל בפועל צפוף ממנו.
הדיסקו פשוט מרווח מאוד בכל שורות המושבים. אפילו השלישית מאפשרת ישיבה לאדם בוגר.
נסענו לצפון כל המשפחה. העמסתי משמעותית יותר מבד"כ ונשאר המון מקום.
הילדים בספסל האחורי נרדמו בתנוחות לרוחב שלא היכרתי עד כה. כשאישתי ואני התרווחנו בכסאות.מלפנים- פשוט מושלם.
וזה ברכב שלא יותר ארוך מהליסינג הרגילה שלי...
הנדסת אנוש:
פה פעור. הבריטים אולי לא יודעים לתכנן פשוט.
אבל מבחינת הנדסת האנוש הדיסקו פשוט מעולה לדעתי.
מתנוחות הישיבה והנהיגה.
מגובה החלונות והמשענות.
ניצול תאים וחללים.
הכסאות המתקפלים בצורה מאוד נוחה ויעילה.
ועד לקלות השליטה בכל הכפתורים והבוררים.
החללית הזו מתוכננת לשרת ולהתאים לבני אדם.
נוחות ופאן:
כאמור גם מקדימה וגם מאחורה יושבים בצורה שאשכרה רואים מה קורה בחוץ ואפשר להרגיש טיפה פחות מרוחקים מהנוף מהכביש ובעיקר מהשטח- ממכר.
מתלי אוויר זה תכלס כמו לז%@ בפעם הראשונה.
אחרי סיבוב קצר, אתה פשוט לא מבין איך חיית בלי זה ואיך אפשר בלי זה.
כשמפרקים:
אני קצת פריק של פירוק פנים ברכבים.
מטנדר מזדה שפירקתי כנער ועד היום אבא שלי לא שוכח. דרך פריווטים שונים של ההורים.
לצירוקי, ולגראנד וכו'
הלנדרובר בנוי היטב מבפנים.
לא מדבר על הרגשת הפלסטיק עליה אוהבים כתבי הרכב להתייחס- אלא אשכרה לדרך בה המכסים והדיפונים מתוכננים, בנויים, מתלבשים ונסגרים.
החלקים אשכרה מרגישים איכותיים ממה שהכרתי וכל דבר שתוציא יודע לחזור למקום בצורה טובה והגיונית.
פירקתי חצי דשבורד להתקין מערכת אנדרואיד.
והופתעתי לטובה.
גם החיווט והקונקטורים עדיף ממה שהכרתי עד כה.
אגב, מרגיש כאילו כמות הקונקטורים שהם הכנה ל.. מטורפת.
אני עם רמת הגימור הנמוכה וכנראה שהייצרן לא תיכנן מליון סוגי רתמות.
שטח:
טרם התחלתי באמת לטייל עם האוטו.
אבל נתוני הפתיחה טובים.
נעול מבוקר במקור עם ביקורות טובות ומורשת מפוארת.
מתלי אוויר שיודעים להעלות גבוהה את האוטו.
תחשבו כמה כל אינצ' הגבהה עולה בד"כ וכמה הוא פוגע בהנאה בכביש ומסבך בטסט- כל אלו אינם פאקטור בדיסקו.
הגורואים:
כגיפאים ממותגי רכב אחרים- תמיד שמענו וקצת זילזלנו באותם סיפורים על בעלי מקצוע שהלנדרובריסטים היו הולכים אליהם כעיוורים.
כך זה הצטייר בעיניי תמיד.
במסע החיפושים שלי דיברתי עם חלק לא קטן מהגורואים.
ומצאתי אנשים מקסימים. מביני עניין באמת. שרוצים ומוכנים לעזור. שאומרים לך את האמת בפנים.
שעונים לשאלות גם טכניות ומשקיעים מזמנם ונותנים מנסיונם גם שאינם מכירים אותי ולא קיבלו ממני שקל.
בנסיבות הקיימות עם הרכבים האלו לדעתי הם נכס ויתרון גדול.
ומחוויית יישור הקו שלי אין כאן שד- יש כאן מקצוענים בחסד שבשניה יודעים לזהות ולתקן את מה שנדרש.
המחיר של יישור הקו שעשיתי אצל בעל מקצוע היה די דומה בעלותו ליישור הקו בגראנד שעשיתי לבד.
זו לא טעות.
ולמה לא : ( בואו נשים את זה על השולחן)
הפיל:
המנועי דיזל האלו בדיסקואים 3 ו 4 הם חרא .
יש עננה של חשאיות שמועות והרבה הדחקה.
אבל המנועי דיזל בדיסקו 3 ו 4 מתאבדים ללא אזהרה.
וכשהם מתאבדים הם עולים כמו חצי מהאוטו.
אז למה לקנות אוטו כזה?
תשאלו כל בנאדם שמעשן למה הוא מעשן.
אגב
כשהסרתי את מכסה הפלסטיק שעל המנוע- נכנסתי להיסטרייה.
פתאום המנוע מרצדס שהיה בגראנד נראה הגיוני.
אגב מנוע
ה 3.0 מרגיש טוב. לא יעיף לכם את הפוני מבחינת ביצועים. אבל בהחלט תואם למצופה.
לעומתו ה 2.7 מרגיש כמו פולו קלאסיק sdi- עגלתי משהו.
צריכת הדלק ב 2.7 1:10 בין עירוני
1:8 בעיר היא סבירה בעיניי.
הנדסה של בריטים:
ההרגשה שהכל מתוכנן היטב עם המון שכל .
אבל מסובך. הכל מסובך. מסובך יותר מידיי..
לא אוטו לרדנקים או מלכלכי ידיים:
בשלוש השנים האחרונות הכרתי לעומק כל פורום וערוץ יוטיוב רלוונטי לגראנד המידע על רכבים אמריקאים ממקטים תקלות ועד פירוק תיקון תתי מכלולים. קבוצות הווצאפ גועשות ולא תמתין יותר מ 5 דקות בלי לקבל תשובה בדוקה מנסיון לכמעט כל שאלה טכנית.
בלנדרובר זה ממממש לא ככה.
כאמור רכב מסובך, קהל שונה, ראש שונה.
הידע והמידע גם בעולם מצומצם משאני רגיל. אנשים כנראה ממעטים לתחזק בעצמם את הרכב הזה. אפילו סטנדרט שמנים לא פשוט למצוא. ובטח לא להזמין בקלות בארץ.
המצב בארץ לא יותר טוב... כמו כאן באתר אין באמת ידע נרחב. לדעתי ועבורי זה חסרון ענק.
צמיגים:
למה? למה הבריטים בחרו מידות כל כך מחורבנות? צמיגים בלי בשר.
מידות שכמעט אין בארץ.
חוסר תאימות של הגאנטים לחלופות אחרות.
לא מזמן מישהו פירסט סט גאנטים משומשים ביותר מעשרת אלפים שקלים.
בסופה במחיר כזה מחליפים חצי אוטו...
חלפים:
ב jeep אתה בשניה מוצא מה אתה צריך ומאתר מליון חנויות שמוכרות.
אם אתה נתקע או מעדיף לקנות בארץ יש לך אנסוף אופציות למקורות ואיכות חלפים.
בלנדרובר הסיפור אחר.
יש בערך שני ייבואני חלפים.
( הייתי בקשר איתם לגבי רכש צלחות ורפידות ברקס. אחד בדק לפי מס השלדה וענה לי- יש הכל במלאי. כששאלתי למחיר ענה לי- מחירים רק בחנות. דוגרי, נדהמתי והתעצבנתי)
מקורות הרשת קיימים אבל פחות נגישים משהכרתי.
וההרגשה שיש איזו קונספירציה לגבי חלפים ללנדרובר. מבאס ממש!
דיאגנוזה וכלי איבחון:
אני חושב שכדאי להחזיק כלי דיאגנוזה לרכב שטח מסובך.
בזכות הקהילה ב jeep מצאנו ולמדנו להפעיל כלים ברמה גבוהה והרכב גם איפשר זאת.
בבואי ללנדרובר קיבלתי המלצות חמות על nanocom
מחשב דיאגנוזה ללנדרובר.
עולה הרבה כסף.
ודוגרי נותן כמעט כלום בהשוואה לאפליקציה של 17$ בג'יפ.... מבאס.
זהו לבינתיים.
חפירה רצינית.
אבל אולי למישהו זה יועיל.