צפייה בגרסה מלאה : יישור קו , מזרקים ושות - שרשור 5000 על מזרקים בל"ק.
שלום רב ,
אז עשיתי את הרוב הכולל של יישור הקו בל"ק 2008 ה"חדש" שלי .
אני רוצה להמשיך למזרקים , בשתי בדיקות שונות הערכים גבוהים , ושבוע הבא אחבר גם VCI ואעשה בדיקה בעצמי .
אני יודע שהנושא נטחן עד דק , ועדיין אשמח לתובנות לפני שאני פונה לבצע את הפרויקט
בנתיים קיבלתי הצעת מחיר משני מוסכי טויוטה - הפרש בין ההצעות קטן יחסית .
מחיר למזרק בשניהם 2100 ש"ח לערך צינור סולר 300 . מחיר העבודה נמוך יחסית ועומד על 1500 ש"ח כולל החלפת הצינורות .
היה לי ברור שאני הולך להשקעה הזו,
לפני שאני מתקדם , יש משהו שאני מפספס ?
שיפוץ במכון דיזל הבנתי שלא יעמוד הרבה זמן ( במקרה שלי בטח שלוש שנים כיוון שהרכב יסע 12000 בשנה )
ליבא לבד את המזרקים , ראיתי שאפשר לחסוך לאחר המיסים כ2500 ש"ח בעלות אולי אפילו פחות , מעולה אבל לא מספיק מהותי כדי לחסוך כאן .
תומר מבית שאן ?
אשמח לתובנות שאני מפספס .
גלעזר
אתה באמת רוצה דרך מוסך יבואן? זו האופציה הכי יקרה.
אני כמו רבים אחרים כאן, ברכב שטח שכבר עבר ממזמן את תקופת האחריות נמנע מלטפל במוסך יבואן. המיקצועיות שלהם לאו דווקא היא הטובה ביותר, הם תמיד יעדיפו להחליף רכיבים מלטפל ממש ולא בא לי לממן את שלל המזכירות, יועצי השירות וחדרי ההמתנה המושקעים עם מסכי הטלוויזיה ומכונות הקפה היקרות. וכל זה כשלא תורשה להיכנס לאיזור המוסך ולראות מה נעשה ברכבך.
לגופו של עניין אכן הרבה מחליפים אצל תומר פלד בבית שאן, או אצל חן יצחקיאן שעבר לחדרה או אצל מרעי בקלנסווה. גם מכון דיזל אלרום בירושליים פעיל מאוד בנושא ומוכר מזרקי דנסו חדשים וגם משופצים.
אתה תחסוך כמה אלפי שקלים אם תבחר באופציות הנ"ל במקום במוסך יבואן.
אני עצמי טרם נזקקתי להחלפת מזרקים.
מה הערכים שלך? האם מעל 2.5 ממ"ק?
היי אסף .
אמרו לי שהערכים "לא טובים" ולא פירטו , התפלאו שביקשתי את פלט המחשב .
עשיתי כבר את כל מה שכלול ב"טיפול גדול" והחלפת נוזלים כללית . ( וגם טיימינג ).
אמור להגיע לי לי מחבר הVCI בימים הקרובים ואבצע את הבדיקה על הרכב באופן יזום , כדי שאוכל לקבל תוצאות יותר מדויקות .
אני בהחלט מרגיש שהמנוע אנמי לעומת מה שאני מכיר מל"ק מקביל ועם רעש צלצול עמום בעיקר בעשרים דקות הראשונות . ( אני מכיר את קולות הדיזל ).
לגבי קלנסווא לא ידעתי על קיומו של המוסך , אנסה לבדוק גם שם .
יש הגיון בהחלפת מזרקים , הרכב עם 250 אק"מ ועברתי על כל הדוקמנטציה שלו מהמוסכים השונים ומעולם לא נגעו במזרקים .
גלעזר
לגבי המזרקים אין כאן חוקיות וכמו הרבה דברים זה תלוי באיכות התחזוקה, החלפה כל טיפול של פילטר סולר מקורי, תדלוק בתחנות אמינות, שימוש בשמן תיקני וכו'. אני חציתי את ה300 אלף ק"מ, המנוע עובד עגול, לא דופק וערכי המזרקים ( בודק באופן סדיר, נבדקו לפני שבועיים) מתחת ל1.5 אז אין שום צורך להחליף.
אולי אתה אכן צריך להחליף את המזרקים אך אתה זכאי לתשובה יותר רצינית מסתם ערכים לא תקינים.
אגב, הוראות היצרן הן להחליף רצועת טיימינג כל 150 אלף ק"מ. במקרה הזה אני לא רואה ערך בלהקדים את זה.
כמה נקודות למחשבה.
ב2008 ספציפית יש בעיה של אטם מזרקים. חובה לבדוק עם בורוסקופ את מצב רשת הסינון של הפיקאפ.
בהחלפת מזרקים חייבים להחליף צינורות ואטמים. לא להתפתות לקיצורי דרך גם אם זה חוסך כמה לירות.
לאחר החלפת מזרקים כדאי מאוד להחליף scv לדגם ה'ארוך' במקום ה'קצר' שיש אצלך. אני מציע לסגור את זה מראש עם המוסך. יש חילוקי דעות אם לעשות את שתי העבודות באותו זמן או להחליף scv כמה אלפי קמ לאחר החלפת המזרקים. חלק גדול מהבעיות שמאובחנות בטעות כמזרקים הן בכלל תקלת scv.
לאיבחון ראשוני לא חייבים vci ומחשב. דונגל בלוטות' פשוט עם אפליקציית elm כלשהי יתנו לך ערכים בסיסיים שיאפשרו איבחון ראשוני. כמובן שאם קיבלת ערכים חריגים של נתוני עומס והסאקה יש בעיה וכדאי להתקדם כבר עם תוכנה ייעודית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, למיטב ידיעתי דווקא ב2008 הוחלפו אטמי המזרקים לאטמים שפותרים את בעיית הבוצה והבעיה הזו קיימת בשנתונים המוקדמים יותר.
יש לך מקור למה שאתה כותב? אחפש מאוחר יותר את המקור שיש לי שכותב מה שכתבתי למעלה ונראה לי כמקור אמין.
אסף, למיטב ידיעתי דווקא ב2008 הוחלפו אטמי המזרקים לאטמים שפותרים את בעיית הבוצה והבעיה הזו קיימת בשנתונים המוקדמים יותר.
יש לך מקור למה שאתה כותב? אחפש מאוחר יותר את המקור שיש לי שכותב מה שכתבתי למעלה ונראה לי כמקור אמין.
Injector Seals / Washers
When first released the 1KD-FTV engine used copper washers to seal the injectors to the head. Failures in this area would allow combustion gases into the valve cover which would turn the oil into sludge. If left unchecked it has been known to block the oil pickup in the sump and starve the engine of oil, which destroys the bearings. However, the turbo bearings seem to be the first to go.
There has been an updated part for the injector seals. So, if you are replacing the injectors, never reuse the old seals and make sure you are using the updated seals.
Some technicians are inspecting the oil pickups for carbon build up at each service with an endoscope through the sump plug hole, and if it is looking blocked they remove the sump and clean it out and replace the injector seals. If you are replacing the injectors you should check the oil pick up. See Diagram #4
אני אחפש את טווח מספרי השילדה. מדובר למיטב זכרוני בטווח עד סוף 2007 תחילת 2008 - וכדאי לשים לב שכלים שיוצרו ב2007; נמכרו ב2008.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני אחפש את טווח מספרי השילדה. מדובר למיטב זכרוני בטווח עד סוף 2007 תחילת 2008 - וכדאי לשים לב שכלים שיוצרו ב2007; נמכרו ב2008.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עוד מקור שמציין במפורש שאטמי הנחושת הבעיתיים היו מותקנים עד 2007 כשמשנת ייצור 2008 הוחלפו לאטמי אלומיניום אשר פתרו את הבעיה: https://www.allfourx4.com.au/Blogold/1KD-Injectors-tips-that-may-help-save-your-engine
אגב, במסגרת יישור קו מומלץ מאוד להחליף את פילטר הMAP מק״ט:90917-11044.
שלום רב ,
אז עשיתי את הרוב הכולל של יישור הקו בל"ק 2008 ה"חדש" שלי .
אני רוצה להמשיך למזרקים , בשתי בדיקות שונות הערכים גבוהים , ושבוע הבא אחבר גם VCI ואעשה בדיקה בעצמי .
אני יודע שהנושא נטחן עד דק , ועדיין אשמח לתובנות לפני שאני פונה לבצע את הפרויקט
בנתיים קיבלתי הצעת מחיר משני מוסכי טויוטה - הפרש בין ההצעות קטן יחסית .
מחיר למזרק בשניהם 2100 ש"ח לערך צינור סולר 300 . מחיר העבודה נמוך יחסית ועומד על 1500 ש"ח כולל החלפת הצינורות .
היה לי ברור שאני הולך להשקעה הזו,
לפני שאני מתקדם , יש משהו שאני מפספס ?
שיפוץ במכון דיזל הבנתי שלא יעמוד הרבה זמן ( במקרה שלי בטח שלוש שנים כיוון שהרכב יסע 12000 בשנה )
ליבא לבד את המזרקים , ראיתי שאפשר לחסוך לאחר המיסים כ2500 ש"ח בעלות אולי אפילו פחות , מעולה אבל לא מספיק מהותי כדי לחסוך כאן .
תומר מבית שאן ?
אשמח לתובנות שאני מפספס .
גלעזר
תקרא את הקובץ הזה לגבי מידה בנושא
אם תרצה-תבוא לבדיקת מחשב
לנען שלמות העדכון , אחד המזרקים יושב קבוע על -3 כך שהפור נפל , הולכים על החלפת מזרקים .
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני למדתי עם הזמן ואחרי כמה אבחונים - שכאשר מזרק אחד במינוס ואחד בפלוס זה אכן סימן מובהק למזרקים - כי הכמות הכוללת נשארת נכונה.
כאשר רק מזרק אחד מפצה זה יכול להעיד גם על בעיה במערכת. החל במשאבת הזרקה ושסתום ספיקה וכלה בדליפה. במצב הזה כדאי להעמיק באיבחון.
לא מזמן למשל לאחר החלפת scv נפתרה הבעיה גם בערך הפיצוי של המזרק הבודד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה אסף , בהחלט יבדק . אעדכן אם יהיו ממצאים נוספים .
Sent from my iPhone using Tapatalk
עדכון אחרון ,
פילטר map הוחלף .
ניקוי של egr .
סט מזרקים חדש .
135621
הרכב מרגיש שונה לגמרי .
אני כמובן על המשמר ואתחיל לבדוק את המזרקים פעם בחודש .
תודה לכך העוזרים , אפשר להתחיל לטייל ולהנות מהרכב . ( לפחות בנתיים )
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.