PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ ראשון לזוג צעיר



Avihu123
27-09-21, 17:14
שלום לכולם,
אנחנו זוג צעיר בתחילת דרכו ואוהבים מאוד לטייל בשטח.
מחפשים ג'יפ בתקציב של 40-50 אלף, משהו שיהיה למסלולים קלים/בינוניים, ונסיעה בעיר שלושה ימים בשבוע.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 40-50 אלף
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? יהיה מימון נפרד לתחזוקה
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג פלוס כלבה, כולל ציודים לעיתים של לינה בשטח.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 10,000 לטיולים 20,000 נסיעה שוטפת (הערכה)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי (כן)
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? כן, באזור מרכזי

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לא מתכננים טיולי אוסטרים ומעברים קשים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) - לא טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משומש

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? ממה שחיפשתי ונראה לי:
1. טיוטה ראב 4
2. סוזוקי גרנד ויטרה

תודה רבה מראש!

erezgur
27-09-21, 17:55
ברוך הבא לפורום,

התשובה הכמעט אוטומטית שתמצא אצלנו לזוג צעיר ותקציב מוגבל - סוזוקי ג'ימני (לא ג'יפ אלא סוזוקי...). זהו רכב שטח אמיתי עם יכולות גבוהות (הילוך כח, מבנה מצויין לשטח) ועלויות תחזוקה סבירות יחסית לרכבי השטח האחרים.

הבעיה שאתה מציין נסועה שנתית של 30000 קמ, זה המון עבור רכב שלא מצטיין בנסיעת כביש (למרות שלדעתי ההערכה של 10000 קמ לשנה לטיולים בלבד היא מאד מופרזת / אופטימית, ואם אני טועה אז אני ממש מקנא).

אינך יודע עדיין להגדיר את רמת הקושי הנדרשת בטיולי השטח, לכן קשה לדעת האם ג'יפונים רכים יותר יוכלו לתת מענה (סובארו למשל. בנוסף הדרישה לגיר אוטומט פוסלת את הדאסטר דיזל שהוא מפתיע מאד בשטח, חסכוני מאד בכביש והיה יכול להתאים לנסועה גבוהה כמו שציינת).

את הראב4 תוריד מהרשימה כיון שהוא לא רכב שטח (לא תוכל לנסוע עימו בדרכים שהן קצת פחות משבילים מוסדרים).

Avihu123
27-09-21, 18:14
תודה על התשובה.
יכול להיות שהגזמתי בקילומטרז' של הנסיעות וזה באמת יהיה פחות.
לגבי הג'ימיני - האם פחות נוח לנסיעה בכביש? והאם הוא לא קטן מדי? מרגיש לי ש2 אנשים וכלב ועוד קצת ציוד וזהו אין יותר מקום.

erezgur
27-09-21, 18:46
בהחלט הגימני קטן ... יהיה צפוף לשני אנשים וכלב (במיוחד אם הכלב גדול) ותצטרך לחשוב היטב כיצד לארגן אותו לנסיעה עם ציוד לינה וכו'.
אין גם ספק שג'ימני פחות נח לנסיעה ממושכת בכבישים בינעירוניים. יש אצלנו באתר המון חומר עליו והרבה התלבטויות דומות.

מצד שני - זה רכב שטח "אמיתי", קשוח וממזר בשטח, עבירות מצויינת והוא יוכל לקחת אותך בכל המסלולים הנפוצים בארץ גם ללא שיפורים מיוחדים. בשלב הזה בחיים שבו אין עדיין משפחה וגם אפשר להסתדר בצורה קצת יותר ספרטנית - הוא יספק לך הרבה הנאה והעלויות יהיו נמוכות יחסית לרכבי שטח אחרים (דומות יותר לפרייבט).

מוטי טויוטה
27-09-21, 21:05
השאלה מה מוגדר קל בינוני. אם העלית את ראב 4 כאופציונלי, זה מעיד על אופק המסלולים העתידי שאתה מחפש?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

Avihu123
27-09-21, 22:11
השאלה מה מוגדר קל בינוני. אם העלית את ראב 4 כאופציונלי, זה מעיד על אופק המסלולים העתידי שאתה מחפש?

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

לא מחפש מסלולי אקסטרים יותר מדי

erezgur
27-09-21, 22:20
אני מבין שאתה עדיין לא יודע להגדיר את רמת העבירות הנדרשת, זה בסדר אבל קצת מקשה לייעץ.

ישנם רכבים שאם תיקח אותם מאד תהנה בנסיעת הכביש ותוכל גם לרדת לדרכי עפר ושבילי קק"ל, אבל לא תוכל לעשות חלק גדול מהמסלולים של רכבי השטח הקשוחים יותר. רכבים אחרים יאפשרו לך לעשות את כל המסלולים הנפוצים לרכבי השטח (למעט מספר מסלולי אקסטרים) אבל יש לכך משמעות מבחינת השנתון / נוחות הנסיעה בכביש ו/או עלויות האחזקה. אתה תצטרך להחליט האם אתה מוכן לוותר על מסלולים בדרגת קושי "בינונית" ומעלה, כלומר להישאר רק עם שבילי עבר, דרכי כורכר וקצת מעבר לפרייבט רגיל או שאינך רוצה לוותר על מסלולים מאתגרים יותר, כך יהיה ברור יותר מהן הציפיות שלך.

בשאלון שלנו אנחנו מנסים להבין זאת מתוך התשובות לכמה שאלות - אם למשל אתה מכיר חלק מהמסלולים שבהם תרצה יום אחד לטייל (שמות של מסלולים מאתגרים / מעלות שמושכים אותך), אם למשל אתה רוצה להצטרף לחבר / קבוצה שכבר מטיילים בשטח ואתה יכול למנות אילו רכבים ברשותם וכו'.

yoav
04-10-21, 22:19
לנו כ״זוג צעיר״ היו סמוראי ואחריו ג׳ימיני ומשניהם רק זכרונות טובים.
לגב של בני 20 פלוס הג׳ימיני הרגיש מצויין גם בנסיעות כביש ארוכות, והיעדר מקום אחסון לא הורגש מעולם, בדיוק בהרכב של זוג פלוס כלבה ( בינונית בגודלה).
לא הייתי מתפשר על יכולות שטח בשביל נוחות כביש - אין דבר יותר מבאס מרכב שטח שלא מאפשר לך לטייל, נו, בשטח;) עם הג׳ימיני מעולם לא חשנו מוגבלים במסלולי הטיול הקלאסיים.
כיום, בכל יציאה מהמוסך עם הלנדקרוזר/היילקס שלנו (כן כן-כשהגב עם קידומת 4 בואך 5 ועוד שלושה ילדים מצטרפים לעסק אז המכוניות גדלות..) אנחנו נזכרים בערגה בעלויות המצחיקות של אחזקת הג׳ימיני ובאמינות המופלגת שהוא והסמוראי הפגינו לאורך השנים.
המינוס היחיד בעיניי זה עניין הבטיחות- הג׳ימיני נראה לי קטן ופגיע, למרות שאני לא יודע אם זו תחושה שמגובה גם בעובדות.
בהצלחה!

-->