PDA

צפייה בגרסה מלאה : עלויות של סמרואי - ג'יפ לסטודנט



עירא
22-03-06, 19:30
אז ככה, לא אני לא מוכר את הג'יפ, אבל חבר שלי שהסמיך אותי בתור אחד "שמבין" בדברים האלו (אלו עם ה-4 גלגלים) ביקש ממני לברר בעבורו מספר דברים.
אז ככה, מדובר ברכב עבור סטודנט שגר בעיר (ת"א).
הדרישות שלו מהרכב הן:
א. אמין (מבחינתו טיפולים יהיו במוסך, ולכן הוא מעדיף להמעיט בהם)
ב. בעל יכולת לטייל טיולים סטנדרטיים (לטפס את זיק זה לא הקטע שלו)
ג. נוחות (תשמעו ברור לי שסמרואי זה לא רכב נח, אבל אני מניח שייש הבדלים בין שנת 20 לשנת 2000).

אני הלכתי ישירות לכיוון סמוראי כי זה נראה לי הכי הגיוני, אבל זה ממש לא מחייב. אם יש לכם רעיונות אחרים אשמח לשמוע אותם.

התקציב שהוא רוצה להקציב הוא 30,000 וזה אחרי הכל (קנייה ישור קו ביטוחים טסטים וכו')
השאלות הן:
א. איזה רכב עונה על הדרישות (ולאו דווקא דמוראי, אולי ויטרע או משהוא בסגנון)
ב. מה ניתן לקנות בתקציב שכזה?
ג. מה אתם הייתם ממליצים לו?


עירא

נמרוד
22-03-06, 20:32
א. סמוראי
ב. סמוראי
ג. סמוראי

כמה שיותר חדש, הכי טוב שהוא מוצא.

anakin
22-03-06, 21:13
אני עם נימרוד.
רק סמוראי כמה שיותר חדש (לפי דעתי בסכום כזה יכול לקנות 92 לפחות).
בקשר לנוחות, אצלי ברכב החלפו את הכיסאות לכיסאות של פרייבט ממש נוחות (לא יודע איזה רכב) ואני לא ממש מרגיש בעיה עם הגב.

מורי
22-03-06, 21:50
מסכים עם קודמיי,פרט לדבר אחד:לא חשוב כמה חדש הסמוראי אלא כמה שמור ומטופל הוא.
עוברים בין ידיי סמוראים משנת 96-97 שבורים וחבוטים לעומת סמוראי (לדוגמא אושרי מהאתר)משנת 93 שמור בצורה מדהימה.
שורה תחתונה :להתרכז יותר ברכב עצמו ופחות בשנת הייצור.

yoav
22-03-06, 22:50
בסכום הזה יכול לקנות סמוראי 92?! בסכום הזה יכול לקנות סמוראי 96/7 ידידי. אנחנו אוהבים את הרכבים שלנו- אבל לא צריך להפריז בערכם...:-)

בסכום הזה יש סמוראים במצב טוב מאוד שמסתובבים באתר (ע"ע הסמוראי המדוגם המתוחזק והמשומר להפליא של עידן...).
מגורים בת"א מקרבים אותו להרבה בעלי סמוראים פה באתר שישמחו לסייע בטיפולים ( מוזיל את האחזקה).
אם הוא רוצה סיבוב כדי להרגיש מה זה סמוראי ואם זה מספיק "נוח" בשבילו- הוא מוזמן בכל עת אליי.

בהצלחה.

עירא
23-03-06, 00:29
החל מאיזה שנה יש סמוראי סלילים?
מתי התחילו עם מנועים מוזרקים?
מה המחיר של הרחבים האלו? (ספיראלי)

צחי_סמוראי
23-03-06, 00:39
החל מאיזה שנה יש סמוראי סלילים?
מתי התחילו עם מנועים מוזרקים?
מה המחיר של הרחבים האלו? (ספיראלי)
סמוראי סלילים מסוף שנת 96 ומחירם (מחירון)נראה לי 33,000 ומעלה.

צחי_סמוראי
23-03-06, 00:39
והמוזרקים משנת 94.

עירא
23-03-06, 00:48
אם ככה, יש חריגה של בערך 8,000 ש"ח מהתקציב המתוכנן.
האם לדעתכם זה שווה את ההשקעה? (וכן ברור לי שקצת קשה לענות על זה, אבל תשתדלו ליהיות אובייקטיבים בהתחשב בנתונים שכתבתי למעלה.)

עירא

yoav
23-03-06, 07:44
אני היחיד פה שקורא את המחירון?:grin:

לי יש 96 (סוף 96), מוזרק ומוסלל, סגור וממוזג- ולמיטב זכרוני- כששקלתי למכור אותו לפני מס' חודשים - כבר אז המחירון היה 30 (ומאז בטח שירד).
לגבי האם שווה? כמו שכבר נאמר כאן- לא חשוב השנה, חשןב המצב של הכלה הספציפית.
ההבדל בנוחיות בין קפיצי עלה- וסליל לא כזה משמעותי (יש לנו בגמדיה גם כאלו וגם כאלו), ההזרקה נותנת קצת יותר כח וחוסכת דלק- אבל גם מקור להוצאות תיקונים לעיתים, ובכלל בשוק הסמוראים כיום, ממילא כולם עברו שינויים בחייהם (הגבהות, החלפות מנוע, החלפות מתלים, וכוו' ןכן')- שהם ממילא לא "מתנהגים" כמו ששנת הדגם שלהם תוכננה להיות.
אל תשכח שגם ה"חדשים" כבר בני 10. אז הייתי שם לב יותר לאיזה תיקונים גדולים (של בלאי) המוכר כבר "לקח על עצמו" וסידר. אם הוא מוצא סמוראי לא מוזרק על עלים- במצב טוב שהמוכר כבר טיפל ושיפץ את המכלולים הגדולים, עדיף, לדעתי כמובן, על פני סמוראי מוזרק על סלילים שטרם החליף/שיפץ כלום וכל הבלאי שממילא יבוא בקרוב- יפול עליו.
תנסה לשדך אותו לעידן (המהנדס)- ולו רק כדי לראות איך נראה ומרגיש סמוראי על עלים עם קרבורטור- אבל שהכל בו מחודש.

עמרי2
23-03-06, 07:47
אם ככה, יש חריגה של בערך 8,000 ש"ח מהתקציב המתוכנן.
האם לדעתכם זה שווה את ההשקעה? (וכן ברור לי שקצת קשה לענות על זה, אבל תשתדלו ליהיות אובייקטיבים בהתחשב בנתונים שכתבתי למעלה.)

עירא

עירא-אני קניתי סמוראי לא מזמן. ובדקתי המון כלים. באמת- הכי שמורים שראיתי-הרכב של עידן שהוא שנת 89, והרכב שלי (לפחות מבחינה מכנית) שנת 88, ארוך. הרכבים האלה יסעו יותר טוב מהרבה רכבי שנת 94 ומעלה שראיתי שהוציאו עליהם אחרי הקניה המון כסף רק ביישור קו וחיזוק חופשים.
אם הוא מוצא רכב חדש במצב טוב ומחיר טוב-מצוין. אני לא הייתי משלם את ההפרש כיוון שלפי דעתי אין כזה הבדל בין 89 ל 93 (ואפילו למוזרק).

עמרי

anakin
23-03-06, 19:11
בסכום הזה יכול לקנות סמוראי 92?! בסכום הזה יכול לקנות סמוראי 96/7 ידידי. אנחנו אוהבים את הרכבים שלנו- אבל לא צריך להפריז בערכם...:-)

בסכום הזה יש סמוראים במצב טוב מאוד שמסתובבים באתר (ע"ע הסמוראי המדוגם המתוחזק והמשומר להפליא של עידן...).


רכשתי לא מזמן סמוראי 88 ב-15500 במצב טוב ולא פרפקט.
בדרך נתקלתי בחברה שרצו (עדיין רוצים) 25 על סמוראי 88 בסך הכל מוגבה קלות ללא שום שיפור.
כמו כן הוא רשם שהכסף צריך להספיק לטסט/ביטוח וישור קו והשקעה ראשונית.

itayhi
23-03-06, 21:05
(בבקשה אל תסקלו אותי....)

אז ככה.
אני דווקא חושב אחרת,
אם הבחור מחפש בעיקר רכב יום-יומי,
ועבירות קשה זה לא השריטה שלו,
אולי כדאי לחשוב על....דייהטסו פרוזה .

למה בעצם?
בעיקר בגלל הנוחות.
מדובר על רכב שהוא "חצי פרייבט".
מהצד המכני, זהו רכב שלרוב פחות קרעו אותו מאשר את הסמוראי (לרוב...).

מצד שני, עם האוכל בא התיאבון...
ואז נשארים עם רכב נחמד אבל עם בסיס גרוע לשיפורים.

רק הצעה...

איתי

אמיר חסידים
23-03-06, 22:56
אם כבר מישהו העיז והציע רכב שונה מסמוראי בפורום ...
שמעתי שהפרוזה שתיין דלק לא קטן .
מדובר בסטודנט שרוצה להפחית בעלויות ולא מחפש ריגושים מיותרים .
קשה לי להגיד את זה... אבל אולי ...טנדר סובארו?!
לא צריך לסקול באבנים ...תחשבו על זה - רכב מדליק למי שלא מחפש שטח טכני .
יש גם 1800 חזק ולא שתיין , מתאים לטיולים .

אלון_ק
23-03-06, 23:14
פרוזה זה רעיון זוועתי בעיקר כי הוא נדיר יחסית. אין שום מאגר ידע רציני בארץ עליו, אין שום מאגר חלפים בשבילו, אין מביני דבר שיכולים לעזור עם הפתעות ותחלואות... אני מאוד נגד.

אמיר, טנדר סובארו זה לא ג'יפ, לא היה ג'יפ ולעולם לא יהיה ג'יפ. זה כבישביל רך, כמו הטריוס והראב-4. אין לו את הדרישה הבסיסית ביותר מרכב שטח - הילוך נמוך. בחייאת, הפכנו לג'יפטריפ?

לגבי השנתון זה כמובן עניין של דעה, אבל אני בדעה שעדיף כמה שיותר חדש תמיד, אלא אם אתה מחפש משהו מאוד ספציפי (ארוך, משופר במיוחד וכד'). אין כזה דבר רכב ישן במצב טוב, הפרטים היחידם שקיימים לא למכירה או שהמחיר בשמיים ובעיקר - הם לא באמת קיימים. אתה יכול לספור על יד אחת את כמות הרכבים כמו של עידן (ואם זה לא כמו של עידן, עדיף חדש - בישן תמיד יתקלקל משהו, גם אם הרכב שמור פיקס) שבהם הוחלף הכל.
תפנימו - ישן מתקלקל. גם אם הוא שמור כמו ירושליים בשיא ההתרעות, עד שלא תחליפו בו הכל בבת אחת תמיד יהיה את החלק הבא שיתקלקל. נכון, זה לא יפתיע ויהיו סימנים מראש, זה לא יהיה נפוץ כמו ברכב זבל אבל זה עדיין יקרה. לחלקים יש תוחלת חיים, ככל שהרכב ישן יותר כך הם קרובים אליה. לפח יש תוחלת חיים. לשלדה יש תוחלת חיים (לא ממש רלוונטי, אבל הייתי בשוונג).

חדש יותר, יותר טוב. מחפש 96 ומוצא רק 94 במצב טוב, קח 94. לא להתפשר על פחות מ88 בשום פנים ואופן. במקום החבר שלך, לא הייתי מתפשר על פחות מ94.

עירא
23-03-06, 23:47
אלון, מי כמוני יודע שלשלדה יש תוחלת חיים.... :twisted::twisted::twisted:
לגבי ההצעות השונות, טנדר סובארו? לא רלוונטי. פרוזה, אני לא פוסל על הסף, אבל תעזרו לי לעזור לו לבוא לטייל איתי...

לפי מה שאני מבין אני צריך לשכנע אותו להוסיף קצת כסף לתקציב שלו, ולהתכוונן לשנתונים 96+ ללכת על רכב עם מתלה סליל. (יצא לי ליסוע אחרי אחד כזה במשך שלושה ימים וממש אהבתי את האופן שבו המתלה עבד, אומנם אין לי מושג ירוק לגבי הנוחות שלו אבל בכל אופן זה נראה טוב)

עירא

moriseven
24-03-06, 01:10
אלון, אני חושב שהבדואים יחלקו עליך בזה שאמרת שסובארו טנדר זה לא ג'יפ

המהנדס
24-03-06, 15:23
אלון, מי כמוני יודע שלשלדה יש תוחלת חיים.... :twisted::twisted::twisted:


דווקא עם זה אני חולק עליך -נכון הג'יפ שלך היה דוגמא טובה אבל נדירה - לא תמיד זה ככה, יש ג'יפים "קצת" יותר ישנים משלך (בני 64 שנים) שהשלדה שלהם במצב טוב מאוד, אז להשוות בין שלדות רכב משנת 86 לעומת 96 (יענו "חדשים" מול "קצת יותר חדשים") זה קצת מוזר וזניח,כל מקרה לגופו.

מוזרק זה שיקול נכון מבחינת צריכת דלק - שיכולה להגיע ל1:14 במקום 1:10 שזה משמעותי לדעתי אבל גם פה יש טיעונים בעד ונגד- לא כולם אוהבים הזרקה.
קפיצי סליל - אני נגד - יותר קשה לשפר , נוחות לא שונה בצורה כל כך דראסטית מנסיון שלי (אוטו במשקל נוצה למה אתה מצפה) עדיף לשים סט אפ של בולמים טובים וכסאות נוחים ולהשאר עם עלים.

ראיתי באחת מהבדיקות רכב שעשיתי סמוראי 98 במצב נוראי חיצונית,פנימית ומכאנית שהיה צריך להשקיע בו לפחות 5K כדי שיהיה תקין ! (ללא שיפורים) והבנאדם רצה מחירון, אז זה ממש תלוי , בעיקר בבעלים האחרונים של הרכב.

שישקול ויטארה שנת 90.


דבר נוסף - סובארו זה לא ג'יפ !

קנייה מוצלחת.

אלון_ק
24-03-06, 19:44
תיקון קליל - לא יותר קשה לשפר מתלה סליל, זה רק יותר יקר.

yehudap9
25-03-06, 08:40
לי יש סמוראי 93 שקניתי מתחת למחירון הרכב היה במצב נוראי השקעתי עליו הרבה שעות סדנא ומעט כסף כך שהרווחתי ג'יפ אחלה ואני מבסוט ממנו מאוד! החוכמה כאן היא לקנות כמה שיותר בזול ולתקן לבד וזאת בתנאי שהקונה מבין במכונאות קצת..אם לא תשלם יותר ותקח ג'יפ במצב מכני מעולה כמובן תבדוק את השילדה היטב לרוב הסמוראים יש חלודה\ריקבון בשילדה!!
עזוב שיפורים וכל מיני שטויות לא תמיד זה מתאים לקונה העתידי..העיקר השילדה והמנוע אח"כ תתעסק בסלטים..שיהיה בהצלחה ואם אתה מעוניין אשמח לסייע..אפילו סיבוב על עז ההרים שלי תקבל אם תבקש..כרגע שוקד על צבע ופחחות לכל הרכב

המהנדס
25-03-06, 19:20
לי יש סמוראי 93 שקניתי מתחת למחירון הרכב היה במצב נוראי השקעתי עליו הרבה שעות סדנא ומעט כסף כך שהרווחתי ג'יפ אחלה ואני מבסוט ממנו מאוד! החוכמה כאן היא לקנות כמה שיותר בזול ולתקן לבד

אני לא מסכים בכלל, מנסיון מר, זה לא יוצא יותר זול זה בטוח.

שלי היה במצב סביר, קניתי במחיר מחירון והשקעתי עליו בשנה וחצי שלאחר מכן בערך 20 אלף שקל (!) והרוב לא על שיפורים - ותאמין לי שאני עושה הכל לבד בסדנא בבית .
החלקים עולים המון כסף למרות שאני מנסה לחסוך ולהתקמבן איפה שצריך ועם מי שצריך .
החוכמה היא לקנות רכב מושקע ממישהו שאהב אותו וכבר השקיע את ההשקעה הגדולה,אחרת אתה תמיד תדפק , אם לא היום אז מחר כשתהיה באמצע טיול בשטח.

עירא
25-03-06, 20:09
לגבי קניית רכב משופר / רכב סטנדרטי ולעבוד עליו לבד,
אין שום סיכוי בעולם (לפחות בעולם שאני חיי בו) שזה יהיה יותר כלכלי.
עידן צודק ב-100% גם כשעובדים לבד זה יוצא הרבה מאוד כסף.
ולראייה, אני מתכנן בקרוב להפגיש את החבר עם עידן ונקווה לטוב.

עירא

-->