צפייה בגרסה מלאה : ממירים קטליטיים, עשב יבש ושריפות
בעקבות תמונות וסרטון שרצים בקבוצות השונות.
אני לא אומר הפעם שום דבר על זה שכשהרכב נשרף ומעלה באש את השדה - האם הדבר הנכון לעשות הוא לצלם או לנסות לכבות עם נוף (שכנראה אין).
מה שרציתי להזכירכם הוא שהממיר הקטליטי מחומם לטמפרטורה של כ 600 מעלות ואפילו יותר וזו טמפרטורה של להבה.
פעם היתה כתובה אזהרה בספר הנהג של רכבים עם ממיר - לא לחנות על עשב יבש ודליק.
האזהרה הזו עדיין בתוקף.
שימו לב.לא עומדים על מצע דליק. אם נתקעת על תלולית דומם את המנוע והיה מוכן עם מטף. וזה נכון גם לרכבים ללא ממיר - צינור האגזוז מגיע גם הוא למאות מעלות (יוזכר כאן המקרה של קצין בבסיס אלייקים שהדליק שדה עם ג'יפ סופה לפני כך וכך שנים).
זהירות. אנחנו לא רוצים להיות מי שיגרום לשריפת יער.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ולמי שמתעצל:
מטף הוא אביזר מציל חיים. לקנות מטף טוב של חבר מוכרת ולא את הקקה ב70 שקל שיש בחנויות אביזרי רכב מפוקפקות. להחזיק את המטף בהישג יד (אצלי מחובר לקדמת מושב הנוסע) ובמצב תחזוקתי טוב. ולדעת איך להפעיל אותו. לי קרה שבטיול הצלתי רכב של חבר שהיה הופך תוך דקה למדורה.
ואמנם אסף הזכיר קצין באלייקים, אני אוסיף גם מפקד אוגדה, שבשנת 1998 יצא עם סופה, וכשנתקע בשטח עם עשב יבש וגבוה לא דאג לכבות המנוע.
גם שם - הלכה, סופה בת מספר חודשים.
ירדתי עליו הרבה זמן על זה, כי למשך חודשיים הוא הזמין עצמו לשותפות על הסופה שלי.
בשלהי הקיץ - אל תפתחו שבילים חדשים על עשב גבוה ויבש.
ואם לא אכפת לכם על שריפות היער - ודאי יהיה אכפת לכם על הגי'פים :)
בשלהי הקיץ - אל תפתחו שבילים חדשים על עשב גבוה ויבש.
ואם לא אכפת לכם, גם לא בחורף על עשב נמוך ורטוב.
זו התוצאה הסופית למי שלא קיבל באמצעי המדיה השוניםhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20210928/bdd6f41c0531ef54ee9dc22039921ae2.jpg
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
הג'ימני מהסרטון לא חנה סתם ככה. הוא נתקע על גחונו מעל סוללה מלאה בעשביה יבשה.
אם היה מטף ברכב, אולי הוא היה ניצל.
אבל לא היה מטף, אז הוא ניצלה....
וזה אחרי שסד"כ הרנגלרים הצה"לי ירד בכמה כלים ברצף אירועים דומה.
לא מצחיק. צריך מטף רציני.
וחייבים לדומם מייד כשנתקעים על מצע דליק. מייד.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא מצחיק בכלל. בקוצים, ג'יפ חשמלי.
יונימוג אדום
28-09-21, 19:51
אצלי מותקן בתא המנוע בסיקס כדור לכיבוי אש - ברגע שבא במגע עם אש מתפוצץ ומכבה אותה .
כמובן גם מטף נוסף בהישג יד .
אילן
נכון שרכבי השטח שלנו יכולים לנסוע 'דוח' דרך שדה כלשהו.
אבל צריך להכיר את המחיר שעלולים לשלם.
אני לא מכיר הרכה שבילים בארץ בהם אתה נוסע ממש על צמחייה יבשה בגובה כזה.
הישארו על שבילים שכבר נסעו בהם בעבר.
אצלי מותקן בתא המנוע בסיקס כדור לכיבוי אש - ברגע שבא במגע עם אש מתפוצץ ומכבה אותה .
תפנק אותנו בקישור ?
boaz avrahami
28-09-21, 23:17
https://www.mmsr.co.il/items/3013304-כדור-כיבוי-אש-אוטומטי-לשריפות-1-3-ק-ג-סייפטי-מדיק
שים לב שזה מבוסס אבקה. לא פשוט לנקות את זה אחרי שימוש.
עדיף לנקות אבקה מאשר לארגן פינוי לרכב שרוף ...
כמה המוצר הזה (או מקבילים שלו) אמין ? זה לא יופעל ככה סתם אם המנוע קצת התחמם בזחילה ביום אוגוסט חם ?
נכון שרכבי השטח שלנו יכולים לנסוע 'דוח' דרך שדה כלשהו.
אבל צריך להכיר את המחיר שעלולים לשלם.
אני לא מכיר הרכה שבילים בארץ בהם אתה נוסע ממש על צמחייה יבשה בגובה כזה.
הישארו על שבילים שכבר נסעו בהם בעבר.
הבעיה היא כשחונים מעל לעשביה ולא שמים לב והופ.....
האירוע הזה נפוץ במיוחד בצה"ל, כשרכבים עומדים יום שלם עם מנוע פועל ומזגן.
וחוץ מזה, עשבים נתפסים שם בכל מיני ברזלים. צרה צרורה של רכבים ממוגני גחון בעיקר, אבל לא רק.
תגובת בעל הגימיני שנשרף על הארוע הפרטי שלו (פורסם ב״מה נשמע״)
שלום חברים,
הצטרפתי לקבוצה בשביל להגיב לתגובות פה.
אני בעל הג'יפ שנשרף וכמה עובדות לפניכם מכלי ראשן, מה שהיה והלוואי ונוכל להסיק מסקנות כולנו:
אני איש שטח כבר יותר מ 10 שנים, עשיתי הרבה הרבה שטח כולל הדרכות של טיולים. אני הייתי בעלים של 2 ג'יפים לאנד קרוזרים ולפני 3/4 שנה רכשתי את הג'ימיני חדש מהחברה. כך שיש לי מלא מלא ניסיון בשטח.
התחלנו, אני ואחי בטיול שבילים מאשדוד דרך השדות וחשבנו להגיע לאופקים. הכל דרך השטח.
לאחר נסיעה של שעה הגענו לשביל הזה. מדובר בשביל על תלולית שמקשרת בין 2 שדות. היו כבר סימני גלגלים על המעבר הזה ולכן החלטנו לעבור שם מבלי להרוס חקלאות וכו.
מדובר בתלולית ממש קטנה ועליה היו שאריות קש ותבן.
נעצרתי לשנייה ואח שלי ירד לכוון אותי לראות שאין לנו הפתעות. (כן, ככה עובדים מקצוענים ).
זה בדיוק הזמן כמו שלוקח לכם להוריד משהו לכוון אותכם רוורס. בעוד שהוא מכוון אותי, אני רואה מצד שמאל שלי כמו לשונות עשן מתחת לדלת. אני פותח את הדלת ואני רואה שזה עשן של אש.
ואז גם לשונות של אש. לא חשבתי פעם ויצאתי במהירות מהרכב וצעקתי לאח שלי שהיה בחוץ שיש אש והתרחקנו מהרכב.
ניסינו לשפוך 2 בקבוקים מים אבל היה רוח משמאל לימין שבשנייה הפך את הרכב למלכודת אש.
אח שלי באותה שנייה פותח את הטלפון ולצלם ואני מתקשר לכיבוי. תשמעו את זה בהקלטה שאני מסביר לכיבוי. לאחור אני מבין שאח שלי בתחילה לא הבין שזה רציני ולאט לאט הוא מבין את זה או כמו כל ישראלי מצוי שמייד פותח מצלמה.
הרחפן היה הציוד היחידי שלו ברכב ולכן הוא כנראה רק חשב על זה.
מי שמכיר אותי ואת אח שלי. אנו יודעים לקחת תפקוד באירועים קשים. אני מתנדב באיחוד הצלה וזקא וכו ואח שלי בעל רקע צבאי פיקודי וכך התנהגנו גם פה. ( אצלי אישית האסימון נופל מאוחר).
הסרטון צולם מרחוק עם קירוב של זום.
פחדנו מפיצוץ של טנק הדלק ובלוני חמצן שהיו ברכב.
לא נתקענו על התלולית, יש לי( היה לי) הגבהה של אספיר.
שוב, נעצרנו רק למספר שניות בשביל כיוון בירידה.
כל הדיבורים של ניסיון של הונאת ביטוח. ברור לכם שמדובר בקשקוש מיותר. יכול להיות שהביטוח ישלם את הרכב, אך לא ישלם את השיפורים והציוד שהיה ברכב מעורך בלפחות ב 30 אשח. (צמיגים חדשים 50 50, הגבהה בולמים. מיגון מלא. כננת. הכל של אספיר) מקרר חשמלי 1500 שח) מדחס אוויר, רחפן( לא חושבים לשנייה שהביטוח יכסה את זה את הרחפן). ציוד הצלה של איחוד הצלה בשווי של 10 אש"ח.
ועוד ועוד (כל רגע נזכר בעוד משהו).
בשחזור אחורה אני לא בטוח שבמהירות שהאש התפשטה היינו יכולים להספיק להשתמש במטף, גם אם היה לנו. הכל קרה בשניות בשילוב של רוח חזקה . כן הספקנו לשפוך שני בקבוקי מים.
חבל שלא צלמנו את המהירות שעצי הברוש שעמדו בסמוך עלו באש.
בכל מקרה באירועים כאילו אני מעדיף לשמור על הsft שלי ולהתרחק מהאש מאשר על עלות הג'יפ והציוד שבו.
מה שאתם רואים שהג'יפ יושב על התלולית, זה אחרי שהגלגלים נשרפו וכך גם הבולמים ומערכת ההגבהה.
אני לא יודע להסביר מה הגורם הראשון לגץ הראשון. אחרי זה, זה כבר עבודה "טובה" של הרוח והעשבייה.
להיכנס לרכב ולנסוע היה גורר את כל האש יחד עם הרכב וכנראה עם הרוח החזקה ולא הייתי פה עכשיו בשביל להגיב לכם והייתם ממשיכים להגיב כפי שהרבה חברים הגיבו פה.
אל תשכחו שמדובר ברכב שטח שנחשב לאמין ביותר (לא הייתי רוכש אם לא הייתי חושב אחרת) ובכל מקרה כזה דבר אסור שזה יקרה גם אם חונים בשטח על עשבייה. בין אם יש לך ניסיון או אין לך ניסיון בשטח. בין בשטח חקלאי ובין שלא בשטח חקלאי.
מצב כזה זה יכול לקרות גם שאתם חונים בתחנת דלק על שאריות נוזלי דלקים.
כאיש שטח שנים, אני עדיין לא הצלחתי להסיק מסקנות איך למנוע את זה פעם הבאה.
אבל אני בטוחני שחברת סוזקי שדוגלת בבטיחות של לקוחתיה הנאמנים לה יבדקו את העניין.
חורף בריא וטוב לכולכם וכבר חושב על הרכב הבא שלי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יצא לי לשחרר מטף אבקה גדול לתוך חיפושית, אכן הניקוי מעולם לא הסתיים.
לעומת זאת עם מטף גז לא בטוח שהיה מה לנקות, מטף גז מיועד לחללים סגורים, כדי שהוא יהיה יעיל בתא מנוע או חלל פנימי של רכב הוא צריך להיות גדול משמעותית ממטף אבקה.
דבר נוסף, מטף שלא נבדק מעל שנתיים שלוש כנראה יתגלה כמשקולת מאוד מאכזבת.
מודה שאני לא בודק כל שנה כנדרש, אבל מנסיון בדרך כלל גם אחרי שלוש שנים הרוב מחזיקים לחץ. אל תסמכו על המכוון, תשלחו לבדיקה.
(אין לי מושג איך שולחים בלי להיות חלק מארגון, אבא שלי עוסק בתחום והוא לוקח ממני לבדיקה)
מישהו יודע להגיד (ולא סתם מתחושת אצבע) - איזה משקל של מטף מתאים לרכבי שטח? (הממוצעים)
זה קצת כמו אקדח, הכי גדול שבאמת תיקח איתך.
אני לא מומחה, אבל יש לי מושג:
אם תתפוס את השריפה ממש בהתחלה, ואם לא יהיה מקור חומר דליק גדול (נגיד עשבייה או נזילת דלק גדולה) אז קילו- קילו וחצי יספיק.
בדרך כלל עד שתבין מה קורה, ועד שתשלוף את המטף מהמיקום המאוד נגיש שהכנת מראש (נניח שהכנת כזה) אז שני קילו זה מינימום.
מעט מאוד אנשים באמת ישמו מטף גדול יותר ברכב.
למיטב זכרוני במקרה שלי היה לי מטף של קילו, הדליקה הייתה בתוך האוטו כשאני נוהג.
היא התחילה ברמזור, ככה שלא הייתי צריך לעצור.
פשוט קפצתי החוצה, שלפתי את המטף מתחת לכיסא הנהג ורוקנתי אותו לתוך האוטו.
זה הספיק, לדעתי 10 שניות מאוחר יותר זה כבר לא היה עוזר.
כיום יש לי שני קילו בג'יפ, אני שוקל להוסיף עוד אחד של שני קילו.
זה קצת כמו אקדח, הכי גדול שבאמת תיקח איתך.
.......
כיום יש לי שני קילו בג'יפ, אני שוקל להוסיף עוד אחד של שני קילו.
סיבכת חחח
אני עם מטף של קילו, בדיוק מאחורי הקונסולה המרכזית (בין הנהג לנוסע). ז"א יד הצידה/אחורה והוא אצלי. לתקוע שם שני קילו יהיה מאתגר... (ג'יפ קצר). מצד שני המטף הזה תמיד ניראה לי קצת קטן מידיי
ננסה....
יונימוג אדום
29-09-21, 20:17
עדיף לנקות אבקה מאשר לארגן פינוי לרכב שרוף ...
כמה המוצר הזה (או מקבילים שלו) אמין ? זה לא יופעל ככה סתם אם המנוע קצת התחמם בזחילה ביום אוגוסט חם ?
המוצר נחשב אמין ולא יתלקח גם אם החום בתא המנוע יעבור 100 מעלות ( והוא לא יעבור כל כך בקלות ) , מזמן רציתי להתקין כזה ולא מצאתי ( כנראה שלא חיפשתי מספיק ) , אולם שריפת סיקס של שכן חודש לאחר שעבר שיפוץ כללי דירבנה אותי .
הכדור מגיע עם תושבת פלסטיק וכל מה שנותר זה למצוא מקום מתאים ולקבע עם שני ברגים .
אנסה להעלות תמונה יותר מאוחר ( לא מצליח מהמחשב אולי מהנייד ) .
אילן
Blue Mini ELIDE FIRE... https://www.amazon.com/dp/B07RQQDBFC?ref=ppx_pop_mob_ap_share
זה מה שאני קניתי לקמפר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תגובת בעל הגימיני שנשרף על הארוע הפרטי שלו (פורסם ב״מה נשמע״)
התחלנו, אני ואחי בטיול שבילים מאשדוד דרך השדות וחשבנו להגיע לאופקים. הכל דרך השטח.
לאחר נסיעה של שעה הגענו לשביל הזה. מדובר בשביל על תלולית שמקשרת בין 2 שדות. היו כבר סימני גלגלים על המעבר הזה ולכן החלטנו לעבור שם מבלי להרוס חקלאות וכו.
מדובר בתלולית ממש קטנה ועליה היו שאריות קש ותבן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אחרי שתשומת ליבי הוסבה לעיניין הבנתי שאני יודע בדיוק איפה זה קרה.
כמו שלכולם פה היה ברור זו לא תלולית שמקשרת בין שדות ( איזו מכבסת מילים) אלא כזו שחוסמת גישה למטע.
מה גם שבכיוון הזה הם לא נוסעים דרומה אלא צפונה.
מעניין איך אדם כל כך מנוסה ( עשר שנים!!!) לא מבדיל בין תלולית שנועדה לחסום לתלולית שנועדה לקשר....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210929/7b4aec7cedf3a21802187d832e610222.jpg
Sent from my SM-N950F using Tapatalk
מהפוסט הראשון עצרתי את עצמי מלכתוב על זה. לא צריך להכיר את המקום כדי לראות מה מטרת התלולית. אבל אתה פותח כאן תיבת פנדורה.
חנן-ג'יפולוג
30-09-21, 10:44
"
אל תשכחו שמדובר ברכב שטח שנחשב לאמין ביותר (לא הייתי רוכש אם לא הייתי חושב אחרת) ובכל מקרה כזה דבר אסור שזה יקרה גם אם חונים בשטח על עשבייה. בין אם יש לך ניסיון או אין לך ניסיון בשטח. בין בשטח חקלאי ובין שלא בשטח חקלאי.
מצב כזה זה יכול לקרות גם שאתם חונים בתחנת דלק על שאריות נוזלי דלקים.
כאיש שטח שנים, אני עדיין לא הצלחתי להסיק מסקנות איך למנוע את זה פעם הבאה.
אבל אני בטוחני שחברת סוזקי שדוגלת בבטיחות של לקוחתיה הנאמנים לה יבדקו את העניין.
"
אני מתקשה להבין אם הכותב מאמין בתמימות למה שהוא כתב או שהוא יודע את האמת והוא מברבר לצרכי מיקוח מול גופים אחרים.
בכל מקרה זה קשקוש. RTFM. הכי פשוט שיש.
https://www.google.com/search?q=do+not+drive+over+dry+grass&oq=do+not+drive+over+dry+grass&aqs=chrome..69i57.13911j0j7&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
הבאה בתור להיתבע על רשלנות זו המיילדת. לא?
לא רציתי לומר/לכתוב את דעתי על מה שכתב בעל הרכב.
האוטו האהוב שלו נשרף מול עיניו, לא ראיתי צורך להמשיך לבאס אותו.
אבל האמת זועקת.
מי שחמור, אוכל קש (שרוף).
אפשר להתנחם בעובדה שבדיוק בשביל דברים כאלה יש ביטוח.
אפשר להתנחם בעובדה שבדיוק בשביל דברים כאלה יש ביטוח.
להתנחם? אני לא מתנחם.
בגלל "גאונים" כאלה עולה לכולנו הפרמיה ..
אתה יכול לומר את זה באותה מידת צדק גם על הגאונים שמנסים לחצות את הקישון בחורף. או על אלה שחוצים צומת באדום כהה. אבל כן - בדיוק בשביל זה יש ביטוח.
מהפוסט של בעל הרכב נראה שהתגובות ברשת כאבו לו לא פחות מאבדן הרכב והציוד.
מטף "להבות" 2 ק"ג ב-100 ש"ח באתר של איחוד הצלה.
אולי הגיע הזמן לחדש את המטף שאצלי...
** עריכה ** אני רואה שהמשלוח מייקר את העסקה מאד (45 ש"ח), אז אולי לא כל כך משתלם.
https://shop.1221.org.il/product/%d7%9e%d7%98%d7%a3-%d7%90%d7%91%d7%a7%d7%94-2-%d7%a7%d7%92/
https://shop.1221.org.il/wp-content/uploads/2019/09/%D7%9E%D7%98%D7%A3-2-%D7%A7%D7%92-1.jpg
אפשר להזמין ישירות מהמקור.
https://www.mataf-kibui.co.il/items/763190--%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%98%D7%A4-%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%99-%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%9D-
המחירים לרוב מאוד תחרותיים. (כולל משלוח)
boaz avrahami
01-10-21, 09:07
Blue Mini ELIDE FIRE... https://www.amazon.com/dp/B07RQQDBFC?ref=ppx_pop_mob_ap_share
זה מה שאני קניתי לקמפר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הקישור לא עובד וגם לא מעלה משהו לפי התאור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.