צפייה בגרסה מלאה : בקר חכם ל 2 מצברים או בקר עם פאנל סולארי למצבר הראשי
היי לכולם, אני מעוניין להתקין בתא המטען מקרר, קומפרסור ומשאבת מים.
הדברים ישארו קבועים ברכב והמקרר יעבוד כל הזמן.
יש לי דילמה אחת מה עדיף?
1: רכישת מצבר פריקה עמוקה ובקר חכם שיבודד את צריכת החשמל מהמצבר הראשי.
2: רכישת בקר 20 אמפר עם 2 פאנלים סולארים 200 וואט ולחבר אותו למצבר הראשי של הרכב.
מחיר של שתי האופציות כמעט זהה אז עיניין הכלכלי לא משחק תפקיד.
הבעיה היחידה שלי עם הפאנל הסולארי שמיום א עד ה כולל הרכב עומד בחניה מקורה )הוא "רואה" שמש עד תשע בבוקר, אחכ הוא בחניון(.
אשמח לחוות דעתכם מנסיון או ידע.
andy.shaked
28-09-21, 22:12
מה יועילו פאנלים סולארים אם הרכב חונה בצל ?
קח חישוב שמרני מאוד של 1.5 אמפר שעה צריכה של המקרר שעובד קבוע , מדובר על 36 אמפר ליום, עם מצבר ראיש בודד וטעינה מוגבלת מהשמש אתה מתעלל במצבר ולארך זמן אתה תהרוג אותו
תשקיע במצבר צרכנים שיענה על הצרכים שלך ביחס לכל האביזרים ואופי השימוש בהם .
יש מספיק פוסטים כאן בנושא הזה, וזה עלה בהרבה דיונים
המדען המטורף
היי לכולם, אני מעוניין להתקין בתא המטען מקרר, קומפרסור ומשאבת מים.
הדברים ישארו קבועים ברכב והמקרר יעבוד כל הזמן.
יש לי דילמה אחת מה עדיף?
1: רכישת מצבר פריקה עמוקה ובקר חכם שיבודד את צריכת החשמל מהמצבר הראשי.
2: רכישת בקר 20 אמפר עם 2 פאנלים סולארים 200 וואט ולחבר אותו למצבר הראשי של הרכב.
קומבינציה 1 עם מצבר פריקה בעייתית למעט אם יש נסיעה משמעותית מאד בבוקר לטובת טעינה.
קומבינציה 2- אם הרכב לא רואה שמש, גם לא רלוונטית עבורך.
בנוסף, פאנל 200W זה דבר גדול מאש פיסית, וכבד.
אתה מדבר על כ-35+קג על הגג, בהנחה שבכלל יש לך רכב עם מספיק שטח גג.
פאנל 150 זה באזור מטר וחצי על קצת פחות ממטר, ואתה מדבר על 2 גדולים יותר.
על איזה רכב מדובר?
יש כמה שרשורים מפורטים על קומבינציות מוכחות, הן לגבי מערכת הטעינה והן לגבי הדרישה האנרגטית הצפויה לשימוש כזה.
אין באמת סיבה לפתוח שרשור חדש באותו הנושא בדיוק.
כדאי לעשות חיפוש ולקרוא.
תתחיל בקריאת השרשורים הקיימים בנושאים אלו, יש שם הרבה מידע וחומר למחשבה
מה תרחיש הייחוס שלך? המקרר עובד קבוע כל השנה? כמה נסיעה יש לך בכל יום?
האם הצורך הוא רק לטיולים?
אם כן לשימוש יומיומי, האם יש לך אפשרות להתחבר לשקע חשמל 220 (בביית / עבודה( /חניון)?
נשלח מהנייד
היי לכולם, אני מעוניין להתקין בתא המטען מקרר, קומפרסור ומשאבת מים.
הדברים ישארו קבועים ברכב והמקרר יעבוד כל הזמן.
.
הפתרון שלך הוא מטען ממקור 220 שמחובר לרכב באופן קבוע. עדיף עם מצבר צרכנים.
קומבינציה 1 עם מצבר פריקה בעייתית למעט אם יש נסיעה משמעותית מאד בבוקר לטובת טעינה.
קומבינציה 2- אם הרכב לא רואה שמש, גם לא רלוונטית עבורך.
בנוסף, פאנל 200W זה דבר גדול מאש פיסית, וכבד.
אתה מדבר על כ-35+קג על הגג, בהנחה שבכלל יש לך רכב עם מספיק שטח גג.
פאנל 150 זה באזור מטר וחצי על קצת פחות ממטר, ואתה מדבר על 2 גדולים יותר.
על איזה רכב מדובר?
יש כמה שרשורים מפורטים על קומבינציות מוכחות, הן לגבי מערכת הטעינה והן לגבי הדרישה האנרגטית הצפויה לשימוש כזה.
אין באמת סיבה לפתוח שרשור חדש באותו הנושא בדיוק.
כדאי לעשות חיפוש ולקרוא.
מדובר בלנד קרוזר ארוך, הרכב נוסע יום יום (בעיקר בפקקים) ממוצע של כשעה וחצי ביום (הלוך חזור) שזה מספיק זמן לטעינה לאופציה 1.
לגבי אופציה 2: הפאנל הסולארי גמיש והגודל שלו הוא מטר על חצי מטר לכל פאנל (2 פאנלים יחד זה מטר על מטר, מתיישב על הגגון).
בלי קשר אעשה שוב חיפוש בפורום (למרות שיש דברים מלפני שנים טובות שחשבתי שדברים ותובנות השתנו מאז).
תודה
יש דווקא הרבה חומר מהשנה האחרונה, חלקו השרשורים על מצבר צרכנים, בדיונים על מצברי ליתיום, על בקרי טעינה וגם בדיונים על פאנלים סולאריים.
נשלח מהנייד
לגבי אופציה 2: הפאנל הסולארי גמיש והגודל שלו הוא מטר על חצי מטר לכל פאנל (2 פאנלים יחד זה מטר על מטר, מתיישב על הגגון).
מהנסיון ובזבוז הכסף שלי ושל חברים וחברי אתר,
הסיכוי שפאנל גמיש במימדים האלו (אני מניח סיני מעלי ושות׳?), נותן 200w הוא אפעס נמוך מאד.
הפאנלים הממותגים היקרים הרבה יותר גדולים, וגם נותנים הספק בפועל.
ובנוסף, הצבה אופקית לא מנצלת טוב את הפאנל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.