Saar
02-10-21, 15:34
לפני 3 וחצי שנים קניתי את הדיסקו. אחד הדברים שכולם התריעו מפניו היה קופלונג הגומי בדרייבשאפט האחורי, זה גם היה אחד הדברים הראשונים שהחלפתי.
מאז עברו קצת יותר מ 20000 קמ וכאמור מעל 3 שנים, במהלך הטיול האחרון התחילו רעידות ברכב, כבר ממהירות נמוכה מאוד, חשדתי בצלבים הקידמיים (ידעתי שיש להם חופש קטן ותכננתי להחליף לאחר הטיול בכל מקרה), בקיצור, החלפתי צלבים קידמיים (תודה ליואב על העזרה :) ) ואז הסתכלתי אחורה ... (לא זכרתי שלקופלונג היו שערות כשהתקנתי אותו :) )
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/old-driveshaft-installed.jpg
ומבט מקרוב על הנזק שנגרם לברגים וליוק:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/damaged-bolt.jpg
(לזכותי יאמר שלפני חודש בערך הוא היה תקין)
כמובן שהרכב הועמד מרגע זה.
החלטתי שאני לא חוזר לגומי וניסיתי לברר מה דורשת החלפה לצלב רגיל וכיצוד זה מתבצע.
מסתבר שעד שנת 1994 הדיסקברי יוצר עם... צלב רגיל. החל מ 94 הם החליטו לשפר את הרכב ועברו לקופלונג גומי. (אני מניח שהכוונה הייתה להפחית רעידות). מלבד זה, מערכת העברת הכח לא שונתה, כלומר, כל מה שהיה עלי לעשות הוא למצוא חלקים מדיסקו מהדגם הישן.
קצת בירורים בקבוצת הווטסאפ (תודה ניק - אם אתה כאן) ומצאתי את רשימת החלקים שצריך על מנת לבצע את ההסבה:
יוק לדיפרנציאל אחורי (מגיע עם מחזיר שמן+בורג חדש): STC4858
דרייבשאפט אחורי (מגיע עם צלבים מורכבים ומגורז כהלכה): FRC8387
סט ברגים מתאים: DA1424
החלקים הוזמנו מ lrdirect, משלוח מהיר של DHL, עד הבית (פחות משבוע מרגע ההזמנה), המחיר כולל ההובלה והמיסים היה פחות מ 1100 שח!
בקיצור, לא היה מה להתלבט בכלל, החלקים הוזמנו.
כלים נדרשים:
1. 2 מפתחות 14 מ"מ - לברגים/אומים של הצלבים.
2. בוקסה + מפתח 19 ממ - לפרק את הקופלונג
3. בוקסה 15 - לבורג של היוק
4. בורג 8 ממ באורך 8 סמ לפחות (יוסבר בהמשך) עם בוקסה מתאימה
5. לומצ'יק ופטיש - כי זה תמיד טוב
6. מברג שטוח בריא - להוצאה של הדרייבשאפט, לפני שהלום נכנס.
7. בוקסה גדולה, אני השתמשתי ב 50 ממ, אפשר גם קטנה יותר - יוסבר בהמשך.
מתחילים מפירוק הדרייבשאפט הישן, הכי קל לדעתי להתחיל מפירוק הקופלונג ואז להעביר את הטרנספר ל N (לאבטח את הרכב כמובן) ולפרק את האומים שמחזיקים את הדרייבשאפט (4 אומים 14 ממ).
לאחר הוצאת הדרייבשאפט מגלים הברקה של לנדרובר, פין מירכוז שכמובן דורש חליצה:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/old-yoke.jpg
מנקים את החור במרכזו, לשם נכנס בורג 8 ממ. בעזרת בוקסה מהדקים את הבורג, כמובן שיש לוודא שהבוקסה מספיק גדולה ולא חוסמת את יציאת הפין:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/extracting-pivot.jpg
זה קצת קשה, אבל בסוף זה יוצא...
זה השלב לפתוח את הבורג המרכזי של היוק הישן (15 ממ), להפתעתי, הוא נפתח די בקלות עם האימפקט שלי ולא היה צורך בידיות כח או כל מיני שיטות ברוטליות אחרות).
שולפים את היוק הישן:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/no-yoke.jpg
מנקים את הסביבה ומחליפים את מחזיר השמן (כאמור, הגיע מחזיר שמן חדש עם ה"פלנג' קיט)
מתקינים את היוק החדש במקומו:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/new-yoke.jpg
מרכיבים את הדרייבשאפט החדש:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/new-driveshaft-in-place.jpg
מתחילים להמר מה הדבר הבא שידרוש טיפול, בכל זאת, דיסקו 1 :)
מאז עברו קצת יותר מ 20000 קמ וכאמור מעל 3 שנים, במהלך הטיול האחרון התחילו רעידות ברכב, כבר ממהירות נמוכה מאוד, חשדתי בצלבים הקידמיים (ידעתי שיש להם חופש קטן ותכננתי להחליף לאחר הטיול בכל מקרה), בקיצור, החלפתי צלבים קידמיים (תודה ליואב על העזרה :) ) ואז הסתכלתי אחורה ... (לא זכרתי שלקופלונג היו שערות כשהתקנתי אותו :) )
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/old-driveshaft-installed.jpg
ומבט מקרוב על הנזק שנגרם לברגים וליוק:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/damaged-bolt.jpg
(לזכותי יאמר שלפני חודש בערך הוא היה תקין)
כמובן שהרכב הועמד מרגע זה.
החלטתי שאני לא חוזר לגומי וניסיתי לברר מה דורשת החלפה לצלב רגיל וכיצוד זה מתבצע.
מסתבר שעד שנת 1994 הדיסקברי יוצר עם... צלב רגיל. החל מ 94 הם החליטו לשפר את הרכב ועברו לקופלונג גומי. (אני מניח שהכוונה הייתה להפחית רעידות). מלבד זה, מערכת העברת הכח לא שונתה, כלומר, כל מה שהיה עלי לעשות הוא למצוא חלקים מדיסקו מהדגם הישן.
קצת בירורים בקבוצת הווטסאפ (תודה ניק - אם אתה כאן) ומצאתי את רשימת החלקים שצריך על מנת לבצע את ההסבה:
יוק לדיפרנציאל אחורי (מגיע עם מחזיר שמן+בורג חדש): STC4858
דרייבשאפט אחורי (מגיע עם צלבים מורכבים ומגורז כהלכה): FRC8387
סט ברגים מתאים: DA1424
החלקים הוזמנו מ lrdirect, משלוח מהיר של DHL, עד הבית (פחות משבוע מרגע ההזמנה), המחיר כולל ההובלה והמיסים היה פחות מ 1100 שח!
בקיצור, לא היה מה להתלבט בכלל, החלקים הוזמנו.
כלים נדרשים:
1. 2 מפתחות 14 מ"מ - לברגים/אומים של הצלבים.
2. בוקסה + מפתח 19 ממ - לפרק את הקופלונג
3. בוקסה 15 - לבורג של היוק
4. בורג 8 ממ באורך 8 סמ לפחות (יוסבר בהמשך) עם בוקסה מתאימה
5. לומצ'יק ופטיש - כי זה תמיד טוב
6. מברג שטוח בריא - להוצאה של הדרייבשאפט, לפני שהלום נכנס.
7. בוקסה גדולה, אני השתמשתי ב 50 ממ, אפשר גם קטנה יותר - יוסבר בהמשך.
מתחילים מפירוק הדרייבשאפט הישן, הכי קל לדעתי להתחיל מפירוק הקופלונג ואז להעביר את הטרנספר ל N (לאבטח את הרכב כמובן) ולפרק את האומים שמחזיקים את הדרייבשאפט (4 אומים 14 ממ).
לאחר הוצאת הדרייבשאפט מגלים הברקה של לנדרובר, פין מירכוז שכמובן דורש חליצה:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/old-yoke.jpg
מנקים את החור במרכזו, לשם נכנס בורג 8 ממ. בעזרת בוקסה מהדקים את הבורג, כמובן שיש לוודא שהבוקסה מספיק גדולה ולא חוסמת את יציאת הפין:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/extracting-pivot.jpg
זה קצת קשה, אבל בסוף זה יוצא...
זה השלב לפתוח את הבורג המרכזי של היוק הישן (15 ממ), להפתעתי, הוא נפתח די בקלות עם האימפקט שלי ולא היה צורך בידיות כח או כל מיני שיטות ברוטליות אחרות).
שולפים את היוק הישן:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/no-yoke.jpg
מנקים את הסביבה ומחליפים את מחזיר השמן (כאמור, הגיע מחזיר שמן חדש עם ה"פלנג' קיט)
מתקינים את היוק החדש במקומו:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/new-yoke.jpg
מרכיבים את הדרייבשאפט החדש:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/new-driveshaft-in-place.jpg
מתחילים להמר מה הדבר הבא שידרוש טיפול, בכל זאת, דיסקו 1 :)