PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת קופלונג גומי בצלב נורמלי - דיסקו 1



Saar
02-10-21, 15:34
לפני 3 וחצי שנים קניתי את הדיסקו. אחד הדברים שכולם התריעו מפניו היה קופלונג הגומי בדרייבשאפט האחורי, זה גם היה אחד הדברים הראשונים שהחלפתי.
מאז עברו קצת יותר מ 20000 קמ וכאמור מעל 3 שנים, במהלך הטיול האחרון התחילו רעידות ברכב, כבר ממהירות נמוכה מאוד, חשדתי בצלבים הקידמיים (ידעתי שיש להם חופש קטן ותכננתי להחליף לאחר הטיול בכל מקרה), בקיצור, החלפתי צלבים קידמיים (תודה ליואב על העזרה :) ) ואז הסתכלתי אחורה ... (לא זכרתי שלקופלונג היו שערות כשהתקנתי אותו :) )
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/old-driveshaft-installed.jpg

ומבט מקרוב על הנזק שנגרם לברגים וליוק:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/damaged-bolt.jpg

(לזכותי יאמר שלפני חודש בערך הוא היה תקין)
כמובן שהרכב הועמד מרגע זה.
החלטתי שאני לא חוזר לגומי וניסיתי לברר מה דורשת החלפה לצלב רגיל וכיצוד זה מתבצע.
מסתבר שעד שנת 1994 הדיסקברי יוצר עם... צלב רגיל. החל מ 94 הם החליטו לשפר את הרכב ועברו לקופלונג גומי. (אני מניח שהכוונה הייתה להפחית רעידות). מלבד זה, מערכת העברת הכח לא שונתה, כלומר, כל מה שהיה עלי לעשות הוא למצוא חלקים מדיסקו מהדגם הישן.
קצת בירורים בקבוצת הווטסאפ (תודה ניק - אם אתה כאן) ומצאתי את רשימת החלקים שצריך על מנת לבצע את ההסבה:
יוק לדיפרנציאל אחורי (מגיע עם מחזיר שמן+בורג חדש): STC4858
דרייבשאפט אחורי (מגיע עם צלבים מורכבים ומגורז כהלכה): FRC8387
סט ברגים מתאים: DA1424

החלקים הוזמנו מ lrdirect, משלוח מהיר של DHL, עד הבית (פחות משבוע מרגע ההזמנה), המחיר כולל ההובלה והמיסים היה פחות מ 1100 שח!
בקיצור, לא היה מה להתלבט בכלל, החלקים הוזמנו.

כלים נדרשים:
1. 2 מפתחות 14 מ"מ - לברגים/אומים של הצלבים.
2. בוקסה + מפתח 19 ממ - לפרק את הקופלונג
3. בוקסה 15 - לבורג של היוק
4. בורג 8 ממ באורך 8 סמ לפחות (יוסבר בהמשך) עם בוקסה מתאימה
5. לומצ'יק ופטיש - כי זה תמיד טוב
6. מברג שטוח בריא - להוצאה של הדרייבשאפט, לפני שהלום נכנס.
7. בוקסה גדולה, אני השתמשתי ב 50 ממ, אפשר גם קטנה יותר - יוסבר בהמשך.

מתחילים מפירוק הדרייבשאפט הישן, הכי קל לדעתי להתחיל מפירוק הקופלונג ואז להעביר את הטרנספר ל N (לאבטח את הרכב כמובן) ולפרק את האומים שמחזיקים את הדרייבשאפט (4 אומים 14 ממ).
לאחר הוצאת הדרייבשאפט מגלים הברקה של לנדרובר, פין מירכוז שכמובן דורש חליצה:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/old-yoke.jpg

מנקים את החור במרכזו, לשם נכנס בורג 8 ממ. בעזרת בוקסה מהדקים את הבורג, כמובן שיש לוודא שהבוקסה מספיק גדולה ולא חוסמת את יציאת הפין:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/extracting-pivot.jpg

זה קצת קשה, אבל בסוף זה יוצא...
זה השלב לפתוח את הבורג המרכזי של היוק הישן (15 ממ), להפתעתי, הוא נפתח די בקלות עם האימפקט שלי ולא היה צורך בידיות כח או כל מיני שיטות ברוטליות אחרות).
שולפים את היוק הישן:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/no-yoke.jpg

מנקים את הסביבה ומחליפים את מחזיר השמן (כאמור, הגיע מחזיר שמן חדש עם ה"פלנג' קיט)
מתקינים את היוק החדש במקומו:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/new-yoke.jpg

מרכיבים את הדרייבשאפט החדש:
http://mylandrover.rocks/wp-content/uploads/2021/10/new-driveshaft-in-place.jpg

מתחילים להמר מה הדבר הבא שידרוש טיפול, בכל זאת, דיסקו 1 :)

מוטי ג.
02-10-21, 16:09
יפה!
שאלה, מעבר לתקלה עצמה בקופלונג, אתה רואה בעיה בעצם השימוש בו?
אסביר,
יש לי קופלונג ספייר באוטו.ויש לי מהפירוקיה פלאנג קדמי ספייר שמגיע עם הכנה ל4 ברגים, אז על פניו נשאר לי להזמין גל הינע מתאים ל4 חורים.
אבל השאלה למה? למה בכלל להתאמץ לבצע שינוי?

מוטי ג.
02-10-21, 16:10
ועוד שאלה, אבל לא קשורה לדיון,
המסנן דלק הזה מחובר אצלך למשהו?
כי אצלי הוא לא מחובר לכלום. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211002/f4279561b8e9f845967e8d6e52f72c82.jpg

Saar
02-10-21, 16:11
לא נתקלתי בבעיה עם הקופלונג במשך השנים.
הוא לא ממש בנוי לעבודה ברכב מוגבה, אבל בסה"כ זה עבד בסדר.

מוטי ג.
02-10-21, 16:13
אני מניח ששלך ושלי בערך באותה ההגבהה ולא מהיום.
אצלי הוא עובד לפחות שנה כ5000 קמ, לא יודע מתי גיא (הבעלים הקודם החליף אותו) והוא בסך הכל במצב טוב,שלם ללא קרעים.
אכניס לרשימה.....

Saar
02-10-21, 16:42
ועוד שאלה, אבל לא קשורה לדיון,
המסנן דלק הזה מחובר אצלך למשהו?
כי אצלי הוא לא מחובר לכלום. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211002/f4279561b8e9f845967e8d6e52f72c82.jpg
זה לא מסנן דלק, זה מפריד מים.
האמת שלא נגעתי בו... אמור להיות מחובר על קו הסולר מן הסתם.

shachar
02-10-21, 17:20
קניתי
1. 2 מפתחות 14 מ"מ - לברגים/אומים של הצלבים.


הם לא 9/16?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
02-10-21, 17:24
14 סיני גם נכנס

Saar
02-10-21, 17:45
הם לא 9/16?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לא. 14 מ''מ.
רכב בריטי ומפתחות מילימטריים.

shachar
02-10-21, 17:51
גם שלי בריטי,
וזכור לי אחרת משום מה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
02-10-21, 17:52
אצלי 9/16 נכנס בול ו14 תקין לא נכנס, רק סיני

Saar
02-10-21, 17:55
אולי החליפו אצלך את המקורי.
גם החדשים שקניתי הם 14 ממ

nir.samo
02-10-21, 18:23
תגידו תודה שלנד רובר עזבו את תקן BSF שמכוניות רובר היו, ונדמה לי גם לנד רובר סדרה 1.


Sent from my H3123 using Tapatalk

מוטי ג.
02-10-21, 18:26
אם איני טועה =זוכר משהו במעומעם, יורמי אמר לי שהברגים האלה הם unf 3/8

איל מ
02-10-21, 18:51
14 ו 9\16 הם כמעט זהים. המידה הנכונה (בדיפנדר לפחןת, שם איןקופלונג, וזה תופס גם לחיבור להנדברייק, וגם לדרייבשאפט הקדמי) היא 9\16.
אם כי לפעמים הבורג 14 והאום 9\16.
וזה למרות שהרכב מילימטרי.
יש באוטו גם אומים שהם צול ושמינית. כבר לא זוכר איזה, פשוט זוכר שלא הצלחתי להגיע להתאמה מלאה, והמכונאי שלף מפתח מתאים.

asafk
02-10-21, 21:18
זה בערך הבורג והאום האינצ'יים היחידים ברכב (בדיפנדר לפחות). התחליפיים חלקם מילימטריים.

הערה חשובה - לגבי אום יוק של סרן. *לא פותחים ולא מהדקים עם אימפקט*
מי שיפתח סרן ויראה מין שברים קטנים בפינות של השיניים של הפיניון - יבין למה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Saar
02-10-21, 21:28
תודה אסף, מקווה שלא אאלץ לגלות בדרך הקשה לגבי האימפקט...

מוטי ג.
26-11-21, 19:26
איזה גל הינע רכשת? (מי היצרן?)
https://www.lrdirect.com/frc8387-propshaft-rear-rr-86-onds-to-la

Saar
26-11-21, 19:49
למיטב זכרוני, FRC8387.C8

איל מ
27-11-21, 08:38
אם כבר מחליפים דרייבשאפט, לא עדיף ללכת לבעל עסק בארץ ולבנות אחד? המליצו כאן לא מעט על בחור מכפר קאסם, אני מכיר עוד שני עסקים שמתעסקים בזה.
לא ביררתי מחירים, אבל יש יתרון בבניה לפי דרישת הלקוח (אאל"ט הרכבים שלכם מוגבהים, אולי קרדן כפול כמו בדיסקו 2, אבל בלי מנגנון ההזחה הדפוק שלו, יעשה לכם טוב).

Saar
27-11-21, 08:51
הרכב מוגבה 2", לא ממש משפיע על הדרייבשאפט המקורי.
מבחינתי, במחיר של 1000 ש''ח קיבלתי צלבים+דרייבשאפט חדש עד דלת הבית. קשה להתחרות בזה....

איל מ
27-11-21, 09:11
אכן.

ALONSOF
27-11-21, 10:34
עשית בשכל שהחלפת,הקופלונג זה דראק שלא מתאים למי שעושה קצת עבירות

מוטי ג.
01-12-21, 17:07
סער, כשהחלפת יוק שמת לב לשינוי בחופש הפיניון? האם זה נעשה מורכב על אוטו או על השולחן והחלפת שימסים לפיניון?

איל מ
01-12-21, 17:43
שימסים?
בטוח שזה לא שרוול קורס?

מוטי ג.
01-12-21, 17:45
מה זה שרוול קורס?

Saar
01-12-21, 18:07
אני לא מכיר שימסים ששמים בהחלפת היוק. (אולי יש ואני לא מכיר)
אצלי ההחלפה הייתה 1:1. הוצאתי ישן, חיברתי חדש.

מוטי ג.
01-12-21, 18:09
זה מה שהנחתי, אז משהו קרה אצלי...

מוטי ג.
01-12-21, 23:06
אני אעדכן כאן למנוע מקרה שמישהו יטעה כפי שאני התבלבלתי,
יש יוק 4 ברגים עם "קנה"קצר יותר, אולי מדגם ישן יותר, וואלה לא יודע,
לפי אתרי המקטים, קדמי זהה לאחורי, אבל אולי לא בכל הדגמים וזה מקור הטעות שעשיתי.
כרגע החזרתי את הקופלונג.
הנה ההבדלים https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/7c0a7832e0f45075d6a592152ccdea6a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/408608bd93b7661a2aecf48bb99b859a.jpg

מוטי ג.
02-12-21, 00:11
משהו מוזר לי בתמונה שצירפת שבה היוק החדש מורכב לפיניון (ללא גל הינע)
אצלי אחרי שהיוק נכנס באה שייבה גדולה ואח"כ אום גדול (בוקסה 24) ואצלך יש בורג שנכנס למרכז הפיניון, אני לא זוכר שיש אצלי תבריג במרכז הפיניון.
אשלח תמונות מחר של מה שיש אצלי.
אבל מהקיט STC4858 נראה שזה מסתדר עם מה ששלחת אבל לא מסתדר עם מה שאני מכיר אצלי, זו תמונה מהאתר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/1265cfc6c8140e732664cc4777f61807.jpg

מוטי ג.
02-12-21, 00:45
מצאתי בגוגל את התמונה הזו, נראה שיש עוד בוקסה שמשלימה את העומק הדרוש(השמאלי בפריט 61), אבדוק מחר, בכל מקרה כאלה אום ושייבה יש אצלי https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/0f15985cff6e84cf7003cd5ac362b049.jpg

איל מ
02-12-21, 08:43
שאלת לגבי שרוול קורס,
אני מפנה אותך לחפש בגוגל+ג'יפולוג (יש תמונת פיצוץ בכתבה על כיוון דיפרנציאל).
בגדול זה סוג של ספייסר, אבל מומלץ להחליף אותו בהחלפת חלקים (קורונה פיניון בעיקר).
מאידך, אנשים שמבינים עניין, ושגם אם אעסוק במכונאות במאה שנה הקרובות, לא אגיע לידע ולמקצועיות שלהם (aka איציק מרקדו, 4X6ZH) אמרו כאן פעם שאין הכרח להחליף.
מה שכן,
וגם זה אמור לקפוץ לך בשרשרת החיפוש, כתבתי כאן פעם, בלנדרובר יש עודף סוגי סרנים בין הדגמים השונים (דיסקו, דיפנדר, קצר, ארוך, שנתון x, שנתון y וכו...) לכן צריך להשוות אחד לאחד ביד איזה חלק אתה צריך. אני אכלתי קש בדיפנדר קצר בו ככל הנראה הסרן לא היה מה שכתוב בספר לאותו שנתון למזלי לא גרמתי נזק, והחלק שלא התאים היה סה"כ מחזיר שמן (שהוחלף ללא עלות אצל ג'קי באחד מתאים).

nickya
02-12-21, 09:58
משהו מוזר לי בתמונה שצירפת שבה היוק החדש מורכב לפיניון (ללא גל הינע)
אצלי אחרי שהיוק נכנס באה שייבה גדולה ואח"כ אום גדול (בוקסה 24) ואצלך יש בורג שנכנס למרכז הפיניון, אני לא זוכר שיש אצלי תבריג במרכז הפיניון.
אשלח תמונות מחר של מה שיש אצלי.
אבל מהקיט STC4858 נראה שזה מסתדר עם מה ששלחת אבל לא מסתדר עם מה שאני מכיר אצלי, זו תמונה מהאתר
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211201/1265cfc6c8140e732664cc4777f61807.jpg
היו כמה וריאנטים, חלק עם בורג וחלק עם אום.
בקיט מגיע גם בורג וגם אום לכסות את שני המצבים.

האקספשן היחיד הוא אם יש לך קורונה ופיניון מחוזקים שאינם מאשקרופט (למשל GBR) - במקרה כזה האום גדול יותר.
136275136276136277

מוטי ג.
02-12-21, 10:09
יש לי 4 ביצים עם אום גדול, זה לא מקרי ולא הגיוני שכולן שופרו.

מוטי ג.
02-12-21, 16:01
הבוקסה החסרה הייתה בתוך הביצה מושחלת על הפיניון, עט-מגנט ו2 שניות והיא בחוץ
( עכשיו נשאר לקוות שלא ריסקתי קורונה פיניון)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211202/d6c76556c5896dafc32ec1c7693d2504.jpg https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211202/261caab5fe8c9b4698729da98fd98fb4.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211202/be82b89235d29342009513bb32d21e90.jpg

nickya
02-12-21, 18:31
יש לי 4 ביצים עם אום גדול, זה לא מקרי ולא הגיוני שכולן שופרו.
4 ביצים 😲
(סליחה, לא יכולתי להתאפק...)

ולעניין: מדגיש שוב שבקיט הפלנג' המעודכן מגיע גם אום וגם בורג.
אני אבדוק לך מה גודל האום שהגיע בקיט, צריך למצוא אותו במחסן...

מוטי ג.
02-12-21, 18:42
לפי התמונה מהאתר, האום קטנה.

מוטי ג.
29-03-22, 00:01
תו"כ חיפושי מקטים מצאתי את מקור ההבדל בין נעילת היוק לפיניון עם אום או בורג:
137726


הימני, פיניון עם תבריג זכר , מקט FTC781, צריך אום M16 , הגיעו בדגמים הראשונים יותר(זה מה שיש אצלי)
השמאלי , פיניון עם תבריג נקבה, מקט FTC3620 , צריך בורג M12x30, הגיעו בדגמים המאוחרים יותר

-->