PDA

צפייה בגרסה מלאה : בחירת ג'יפ אוטומטי קטן בתקציב 150K



נדב42
05-10-21, 15:36
הי,

מפרסם עבור חברה, ובמקרה הצורך אעביר את תשובותיה

החתן המיועד אמור להחליף דאסטר בנזין 4X4, בעיקר עקב אילוץ בריאותי שמחייב מעבר לגיר אוטומטי, ועל הדרך החברה רוצה גם לשפר עמדות בשטח.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 150K גמיש מעט
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? מחיר רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? רוב הטיולים הם חד יומיים בזוג, צריך שתהייה יכולת לנסוע 4 אנשים מנהלתית ברכב, גם אם זה בצפיפות סבירה

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? בערך 8K בשנה, רובם טיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב יחיד בבית.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים בלבד
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? בצנטרום של הפיילה.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? הטיולים יותאמו ליכולות הרכב בלי לקחת סיכונים מיותרים. יש רצון לשדרג את היכולות לעומת הדאסטר, אבל אין יעד מסויים
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? מגוון, גם בקבוצה עצמאית וגם בטיולים של אתר השטח
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). בואו נניח לרגע חוצה מדבר יהודה, עם נכונות לעבודות מע"צ ומכוון חיצוני.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוטומטי בלבד
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא משנה, אבל שלא יהיה שתיין כפייתי, נניח עד 1:7-8
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) אין צורך ברכב ארוך, אבל זה לא פסול על הסף אם זה לא ממש משאית קטנה
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עד 10 שנים

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

מתאר הנסיעות השוטף הוא בעיקר עירוני, ויש חנייה תת קרקעית. הרצון לרכב חדש יחסית נובע בעיקר מחוסר הרצון לפתח יחסים אינטימיים עם מוסכניקים.
החברה עשתה נסיעת מבחן על הג'ימני החדש והוא קצת קטן אבל עדיין מועמד מוביל, כחדש או משומש.
היא פוזלת גם לכיוון רנגלר קצר (אם כי בשנתונים נמוכים יותר מבחינת תקציב) וגם פאג'רו ול"ק עלו בתור אפשרויות.

בגדול רוצה לפתוח את הראש גם לאפשרויות אחרות, לכן העליתי את השרשור הזה.

erezgur
05-10-21, 15:40
אני הייתי לוקח ללא היסוס ג'ימני חדש (התקציב כנראה מאושר רכב בן שנה, אבל אולי יתאפשר מאמץ קטן לאחד עם ניילונים?)

נשלח מהנייד

נדב42
05-10-21, 15:44
הניילונים נכנסים בתקציב, היא מחכה לתשובות לגבי מועד אספקה.

זה שיקול משמעותי כי כרגע הבעייה הרפואית מקשה עליה לצאת לטיולים.
עבור הנסיעות המנהליות הקצרות היא עוד מסתדרת עם הגיר הידני.

(בקרוב: למכירה דאסטר בנזין ידני 1.3 בן שנה עם 6000 ק"מ, ראה שטח עם נהגת אחראית ואכפתית)

Saar
05-10-21, 15:47
אני מניח שגם אני הייתי בוחר בג"ימני חדש.
האופציה השניה היא רנגלר בן 10 +-....

Juv
05-10-21, 16:15
מהתשובות זה נראה שהיא מבינה שג'ימני עונה על מה שהיא מחפשת, אבל לא בא לה. לגיטימי.
נדמה לי גם שה-150 זה יותר אינדיקציה לטווח, לא תקרת הוצאה אמיתית.
אני הייתי מוסיף לרשימה גם WK2 בן כמה שנים, בגרסאות המתאימות. לפחות שהיא תראה על מה מדובר.

איל מ
05-10-21, 17:17
מצטער שלא פותח את הראש.
מה שהיא צריכה זה בדיוק מה שהיא הגדירה. גימני או פאגרו/לנדקרוזר/רנגלר קצרים.
אם היא רוצה שיפור עמדות קל, היא יכולה גם גראנד ויטארה (מוגבה, ממוגן) יחסית חדש. זה יהיה אבולוציה מדאסטר, אך לא רבולוציה.

nirs
05-10-21, 17:51
גימיני חדש ללא היסוס.
הבנתי שהבעיה היא בכלל להירשם לרשימת המתנה לרכב….


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
05-10-21, 18:01
אני חושב שג'ימני לא יכול להיות בשום רשימה עם רכבים אחרים.
אם מסתדרים עם הגודל ונוחות הנסיעה, מול כל רכב אחר ( פאגרו, לנדקרוזר\ רנגלר\ ויטארה) , ג'ימני יהיה זול יותר לרכישה (או פשוט מודל הרבה יותר חדש) ותחזוקה.

My two cents

דרור ברלי
05-10-21, 18:03
אתם מורידים אותה מרכב חדש כמעט לחלוטין למשהו לעוס בן 10-13?....

רנגלר זה 5-6 ק"מ לליטר ולמרות התקציב הנכבד, המחירים שלו הזויים. הוא יהיה בן 9-10, עם הסטוריה עשירה....
דיזלים יפניים ישנים עם ק"מ אסטרונומי והוצאות אחזקה בשמיים ותחושת "משאית קטנה" שהיא לא רוצה.
גרנד ויטארה הכי חדש הוא מ-2014. שדרוג קל מהדאסטר בשטח, שינמוך קל בנוחות ופוטנציאל לבעיות של גיל ובלאי שנובע ממנו.

כנראה שלא לזה התכוונה המשוררת, שככל הנראה אני מכיר אותה מטיולי המועדון. אם זו מי שאני מתכוון אז לפי איך שהיא נוהגת בשטח (ממש טוב) כנראה שיכולות השטח חשובות.

ג'ימני חדש יענה הכי טוב לדרישות שלה.
אין כמו חדש, או כמעט חדש. זה בהנחה שהיא מודעת לנושא האין-מקום לכלום, יציבות גבולית, התשה בכביש המהיר ונוחות נסיעה סדיסטית שאפילו לא חולמת להתקרב לזרת הקטנה של הנוחות בדאסטר.
מצד שני, זה שדרוג משמעותי ביכולות השטח ובהתאמה לחיים ולהתנהלות בכרך צפוף (תגובות זריזות, יכולת תמרון, מציאת חנייה) ביחד עם אמינות ואחריות של רכב יפני חדש שנותנות הרבה שקט נפשי.

מצד שלישי - לנוכח בעיות אספקת השבבים ומשבר כושר הייצור בתעשיית הרכב לאחרונה, זמני האספקה יכולים להגיע לשמונה חודשים ואפילו יותר. יש לה סבלנות לזה?.....

נדב42
05-10-21, 20:10
מהתשובות זה נראה שהיא מבינה שג'ימני עונה על מה שהיא מחפשת, אבל לא בא לה. לגיטימי.
נדמה לי גם שה-150 זה יותר אינדיקציה לטווח, לא תקרת הוצאה אמיתית.
אני הייתי מוסיף לרשימה גם WK2 בן כמה שנים, בגרסאות המתאימות. לפחות שהיא תראה על מה מדובר.

לא יודע להגיד אם בא לה או לא בא לה, היא מעידה על עצמה שהיא לא מפונקת (ואני לא מוצא סיבה שלא להאמין).
אני הצעתי לה לשקול גראנד צ'רוקי דיזל. זה אמנם כיוון אחר לגמרי אבל עדיין עומד בהגדרות הייסוד של "שדרוג בשטח מהדאסטר, לא שתיין מדי, ולא מרגיש כמו משאית", ותנאי המחייה הם כבר ליגה אחרת ...

אם מישהו כאן יכול לארגן לה סיבוב על רכב כזה, אשמח לקשר :)

Asaf-a
05-10-21, 20:36
אני הייתי שוקל גם פאגרו קצר bk, יתכן שב150 אפשר למצוא כלי לא שחוק ויחסית חדש 2014-2015.
ייתן איכות חיים ביום יום ויכולת שטח שכנראה תספק.


Asaf-a
אסף.א

raanan
06-10-21, 11:27
כל הדרכים מובילות ל......... ג'ימני
אבל, אם הוא קלסטרפובי מידיי, אז כל ג'מוס יפני קצר
שזה משאיר את הזירה לפאג'רו ולנדקרוזר.
מכיוון שהנסועה דיי נמוכה (8K בשנה), עדיף להתאזר בסבלנות למציאת בנזין.

עוד אופציה זה GV ,אבל אני כבר לא מכיר את הדגמים החדישים.

וכמובן הדבר האמיתי, רנג'לר קצר

בהצלחה
רענן

איל מ
06-10-21, 11:54
החדשים (מעל 2015) לא שווים אזכור בפורום המכובד הזה.

adiavisar
09-10-21, 13:41
הניילונים נכנסים בתקציב, היא מחכה לתשובות לגבי מועד אספקה.

זה שיקול משמעותי כי כרגע הבעייה הרפואית מקשה עליה לצאת לטיולים.
עבור הנסיעות המנהליות הקצרות היא עוד מסתדרת עם הגיר הידני.

(בקרוב: למכירה דאסטר בנזין ידני 1.3 בן שנה עם 6000 ק"מ, ראה שטח עם נהגת אחראית ואכפתית)

אם זה הדגם עם ה-150 כ"ס, אשמח לעדכון בה"פ לפני שמפרסמים.

oferc
09-10-21, 23:40
גם פאגרו 2015-2016 קצר יתאים , תחזוקה קצת יותר יקרה אבל אם אתה מתביית על אחד מהמוסכים הידועים מקבוצות הוואצטפ של פאגרו, העלויות יוזלו ב50% ויותר.

הפאגרו מפואר , ריפודים מעור ,חימום בכיסאות, כיסא מתכוונן חשמלי , סאן רוף, מזגן חזק מאד ועוד פינוקים.
מנוע גדול, חזק, מומנט בשרני, אבל לא זללן 8-9 ק"מ לליטר, מאחור הוא יחסית מרווח ל2 נוסעים , גם 3 ילדים יסתדרו בכיף.
תא מטען סביר לא גדול אבל גבוהה ,עם אופציה לקיפול הכסאות מאחור להכפלה של התא מטען.

רכב מאד מומלץ.

נדב42
09-11-21, 17:37
אם זה הדגם עם ה-150 כ"ס, אשמח לעדכון בה"פ לפני שמפרסמים.נעלם לפני שהספקתי להזכיר לה שמישהו רוצה את הרכב ...

LenaWalker
11-11-21, 09:55
פאג'רו היא מכונית מגניבה מאוד. אז אתה יכול להמליץ עליו בבטחה לאחרים.
+ אמין ופשוט
- בידוד רעשים. קָשֶׁה

zivo
11-11-21, 11:22
+1 על פאג'רו קצר, כמה שיותר חדש.
וויטארה 2014 זו אופציה טובה לדעתי (בניגוד לדרור), אני חושב שאפשר למצוא מכוניות במצב טוב. אלו רכבים עם הילוך כח ואמינות של סוזוקי.
לדעתי, עדיף על הצפיפות של הג'ימיני.

-->