PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר דיזל - מנוע זורק המון שמן דרך הנשם ליניקה ("מנפח"?) - מה עושים?



ofer_b
06-10-21, 00:08
לפני מספר חודשים התקנתי לוכד שמן (ותארתי את ההתקנה פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120349-%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%AA-%D7%9C%D7%95%D7%9B%D7%93-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%91%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C?p=939022&viewfull=1#post939022) וגם עדכנתי שפרקתי בגלל זריקת השמן המוגזמת) ושמתי לב שהוא מתמלא מאוד מאוד מהר. למשל אחרי נסיעה של כשעה שעתיים במהירות שיוט באזור ה 100 קמ"ש הלוכד (מיכל בגודל של כוס) היה מלא לגמרי בשמן.
ז"א המנוע זורק המון שמן דרך הנשם מה שעונה לתאור "מנוע מנפח"/ blow by

אני גם אציין שחוץ מזה אין לרכב שום בעייה, הוא מניע ונוסע ללא קרקושים או זיופים מיוחדים.
אם זה משנה אז הרכב הוא מודל TOD 2004 עם 170K ק"מ אבל המנוע הוא יורו 2 אז אני מניח שהמנוע לא מקורי (ז"א לא ידוע מה עבר בחיים..)

להבנתי מנוע "מנפח" יכול לנבוע מרינגים שחוקים אבל אף אחד לא יתעסק עם מנוע 4jx1 ברמה הזו
מה אפשר לעשות? מה לבדוק?
יש תוסף שמן כלשהוא שיכול לעזור (ז"א יש תוספים שאמורים לשחרר רינגים תפוסים לדוגמא, אבל האם הם יסתדרו עם המזרקים בטרופר)?
להמשיך לסוע עד שהמנוע יתפגר?

asafpeleg
06-10-21, 05:40
צריך לבודד את הבעיה.
כוס שמן, נניח 200 -/+ סמ"ק על 100 ק"מ, זה כמעט ליטר שמן על 500 ק"מ.
משהו שקל מאוד לבדוק באוטו שנוסע.
אתה מזהה חוסר שמן? בודק שמן במדיד?

Sent from my SM-A515F using Tapatalk

נדב ש.
06-10-21, 06:38
להיזהר מאוד עם תוספי שמן במנוע הזה, זה לא רק המזרקים, זה גם החיישנים- rpcv וחיישן המסילה הם יתפגרו ראשונים.

אני לא הייתי מוסיף, מניסיון.

ofer_b
06-10-21, 08:27
צריך לבודד את הבעיה.
כוס שמן, נניח 200 -/+ סמ"ק על 100 ק"מ, זה כמעט ליטר שמן על 500 ק"מ.
משהו שקל מאוד לבדוק באוטו שנוסע.
אתה מזהה חוסר שמן? בודק שמן במדיד?

Sent from my SM-A515F using Tapatalkכן, יש חוסר שמן במדיד.
זה כוס שמן על 100-150 קמ בנסיעה מהירה ארוכה, זה קורה למשל בירידה לדרום/צפון.
תמהיל הנסיעות הרגיל שלי הוא עירוני ומעט בין עירוני כך שלוקח יותר זמן לכוסית להתמלא ביום יום.


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

tallevi
06-10-21, 12:40
מה לגבי אפשרות של זריקת שמן מהטורבו דווקא? נבדק?

בדיקת קומפרסיה?

לתלות תקוות בשמנים ונחשים למיניהם במנועים שהגיעו למצב כזה, זה כמו לבקש סיוע רפואי מהרב ברלנד לטיפול במלות חשוכות מרפא...


טל.

ofer_b
06-10-21, 13:02
מה לגבי אפשרות של זריקת שמן מהטורבו דווקא? נבדק?

בדיקת קומפרסיה?

לתלות תקוות בשמנים ונחשים למיניהם במנועים שהגיעו למצב כזה, זה כמו לבקש סיוע רפואי מהרב ברלנד לטיפול במלות חשוכות מרפא...


טל.

השמן יוצא מהנשם של המכסה שסתומים שמתחבר ליניקה לטורבו, ז"א לפני הכניסה לטורבו, ובלי קשר הטורבו חדש (כמה חודשים)
בשביל בדיקת קומפרסייה צריך לפרק נרות חימום, משימה מסוכנת בטרופר... ונניח ובדקתי קומפרסייה ונניח שיש צילינדר אחד או יותר עם נתון לא תקין, מה אז? הרי אף אחד (למיטב ידיעתי) לא יודע לעשות אוברול כמו שצריך למנוע הזה

לא תולה תקוות השמנים נחשים, בשביל זה מטרת הפוסט הנ''ל, להבין אם יש מה לעשות

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
06-10-21, 17:04
כן, יש חוסר שמן במדיד.
זה כוס שמן על 100-150 קמ בנסיעה מהירה ארוכה, זה קורה למשל בירידה לדרום/צפון.
תמהיל הנסיעות הרגיל שלי הוא עירוני ומעט בין עירוני כך שלוקח יותר זמן לכוסית להתמלא ביום יום.


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

תגדיר נסיעה ארוכה ומהירה, 100 או 120 קמ"ש?
יש הבדל, מתחת ל 100 הטורים יחסית נמוכים סביבות ה 2000 סל"ד בשיוט, ב 120 כבר יותר גבוהים, קיקדאונים ועקיפות וכו', אז די הגיוני מה שאתה מתאר, ישנם עוד מנועים שכשאשר נוסעים במהירויות האלה אוכלים דלק ושמן, מתחת לזה לא.

שורה תחתונה לא הייתי מתרגש מיזה, רוב המנועים האלה כבר וותיקים וכמעט כולם מנפחים פחות או יותר, כמו שציינת לגבי האוברהול, כמעט אף אחד לא יפתח מנוע כזה לגורמים כדי לשפץ זה לא כלכלי לאף אחד מהצצדים, טון של עבודת פירוק, חוץ מיזה צריך הרבה ידע וזמן כדי לבצע, המנוע האחרון שפירקתי לגורמים לפני כמה שנים נישאר מפורק אחרי שהיתגלתה אכילה בקראנק ובבלוק וניזרק לפח, אתה פותח ולא תדע מה תימצא בפנים...

ofer_b
06-10-21, 21:57
נסיעה ארוכה זה בערך שעתיים על כביש שש במהירות שיוט 110.
אם זה נורמלי פחות או יותר אז זה כנראה מה שיש..
אם כך - האם להתעקש על התקנת לוכד שמן? כי זה הרבה שמן יחסית ליניקה, לטורבו, לבית מצערת וכו'

כמו כן האם זו סיבה לצריכת דלק יחסית גבוהה? הרכב עושה לי בנסיעת שיוט כזו באזור 1 ל 7
רכב ארוך, צמיגי שטח 31, מגירות עם ציוד, גגון נמוך ומינימלי

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
06-10-21, 23:23
כדי לדעת במדיוק המדידה צריכה להיות בין תידלוק של מיכל מלא.
1 ל 7 בערך לרכב בתצורה שתיארת נשמעת סבירה.
אותו רכב בתצורה מקורית וריק היה עושה 1 ל 9 בערך לפני שיפורים ותוספות.
כמובן שכל רכב נימדד לפי הוא, זה אומר מצב מכני של הרכב, נתוני החיישנים השונים, מצב המזרקים וכו', שמעתי על כאלה גם שעושים 1 ל 10... 🤷*♂️

ehudzeelim
08-10-21, 16:43
במקומך הייתי מחבר את הניקוז מהלוכד שמן בחזרה לפתח המדיד, זה יחסוך לך 2 קילו שמן כל 1000 ק"מ..

shmulikbg
08-10-21, 16:52
במקומך הייתי מחבר את הניקוז מהלוכד שמן בחזרה לפתח המדיד, זה יחסוך לך 2 קילו שמן כל 1000 ק"מ..

אין בזה ניקוז...הכוסית עצמה מתברגת החוצה.

ehudzeelim
08-10-21, 17:03
שווה להוסיף ללוכד..:)

ד ו ר ו ן
08-10-21, 18:32
במקומך הייתי מחבר את הניקוז מהלוכד שמן בחזרה לפתח המדיד, זה יחסוך לך 2 קילו שמן כל 1000 ק"מ..

במצב שהוא מתאר יש כנראה לא מעט ואף יותר לחץ גז באגן ניקוז, זה עוד ידחוף למעלה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ofer_b
08-10-21, 18:48
לא יודע עד כמה זה בריא למחזר את השמן הזה, זה אדי שמן מעורבבים בטח עם קצת גזי פליטה.
וגם אני צריך למצוא מקום ללוכד שמן שונה המיקום היום כך שיהיה נמוך יותר מצינור הפליטה של הנאשם כך ששמו תמיד יזרום למטה ולא נתקע הצינור וינזל.

ובכל אופן ביום יום זה לא נורא, רק בנסיעות ארוכות במהירות שיוט מצטברת כמות משמעותית . בנסיעות יום יומיות עירוניות זה לוקח יותר זמן


Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

איל מ
08-10-21, 19:52
לא אמור להיות עם גזי פליטה.

opl
08-10-21, 20:16
איך לא? BLOW-BY זה בהגדרה גזים שעברו את הרינגים לאחר הפיצוץ.

איל מ
09-10-21, 11:01
כן, אבל אלו גזים שבמילא נמצאים שם. הם חוזרים ליניקה (או לאוויר הפתוח) והשמן שנלכד, חוזר למנוע. זיהום השמן מתרחש עוד בתוך המנוע, כך שאתה לא מחמיר את הבעיה.
אם אתה מדבר על "רענון שמן תמידי" כשיטה (הומצא על ידי לנדרובר אם אני לא טועה ;) ) זה משהו אחר.

ofer_b
09-10-21, 11:23
אבל השמן שנילכד כנראה נשאר קצת מזוהם עם חלקיקי פיח/שריפה, לא משהו שהייתי רוצה למחזר למערכת, בטח מערכת הזרקה מורכבת של טרופר ששם השמן משמש גם להזרקה ולא רק לשימון המנוע

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
09-10-21, 13:59
כן, אבל אלו גזים שבמילא נמצאים שם. הם חוזרים ליניקה (או לאוויר הפתוח) והשמן שנלכד, חוזר למנוע.
אם ליניקה, אז נשרף בצילינדר, לא חוזר למנוע.

איל מ
09-10-21, 14:22
לא הבנת את כוונתי.

ehudzeelim
09-10-21, 14:22
אם ליניקה, אז נשרף בצילינדר, לא חוזר למנוע.

הגזים לאחר הפרדת השמן חוזרים ליניקה,
השמן המופרד מהגזים - למנוע. לא עובר בתא השריפה.

ד ו ר ו ן
09-10-21, 14:39
הגזים לאחר הפרדת השמן חוזרים ליניקה,
השמן המופרד מהגזים - למנוע. לא עובר בתא השריפה.

מה שמחזיר אותנו לסיבה בגללה יש עודף זרירת שמן, כנראה מנוע בלוי.
ואם יש בריחה מהצילינדר היא דו-כיונית, כפ לקראנק= לחץ קראנק גבוה=לחץ חיובי בצינור מהמפריד שיחובר לאגן שמן.

ehudzeelim
09-10-21, 15:43
יתכן,
אבל גם אפשרי שהלחץ העודף במכסה השסתומים אינו קיים בחלק התחתון של המנוע.
כי הבעיה שגורמת לזריקת השמן, לא בהכרח מקורה ברינגים וצילינדר בשחוקים, יכולות להיות סיבות אחרות בראש עצמו.
קל לבדוק את זה - ע"י בדיקה האם יש לחץ מכיוון פתח מדיד השמן.
בכל מקרה החזרת השמן למנוע גם בדרך קונבנציונלית של איסוף השמן במיכל גדול (נניח 2 ליטר) ומילויו דרך פתח המילוי
תחסוך כ-20 ליטר שמן בין טיפולים

מצד שני אם כל 1000 ק"מ מוסיפים 2 ליטר שמן טרי למנוע, אין צורך בהחלפת שמן בטיפול, רק פילטר..

נדב ש.
09-10-21, 16:22
הנשם של המכסה שסתומים מגיע מתחתית הבלוק, מחובר בכניסה של המדיד לקייס של הבלוק, במנוע זה אין פתח מילוי שמן, מילוי השמן הוא דרך המדיד עצמו.

לדעתי, חבל על הזמן, המחשבות, ואולי השקעה, ראיתי הרבה מנועים כאלה והבעלים מספרים אותו סיפור, רק בנסיעות בינעירוניות זה קורה, המנועים האלה ישרדו גם מעל 500k ק"מ, אם יתנהגו אליהם יפה, לא יחסכו עליהם, החלפת שמן בזמן(או לפני "הזמן", אני הייתי מחליף בזמנו כל 8k או חצי שנה) ונוזל קירור איכותי.

ofer_b
17-10-21, 09:58
זו התוצאה לאחר נסיעה ללא הלוכד שמן. נסיעה של קצת יותר ממאה ק"מ, מהירות שיוט 110 פחות או יותר.
מלא שמן שנזרק לטורבו ובית מצערת
אז זה מה שיש? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211017/f2879d54d4664fe28d33db6f6dddb5f9.jpg

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

נדב ש.
17-10-21, 20:22
נסיעה אחת? האיזור היה נקי לפני הנסיעה?

אם כן, אז זה קצת מוגזם, כמה עשה המנוע הזה? יש לו איזה טראומות מהעבר שידועות?

אבל כמו שרשמתי לפני, אין הרבה מה לעשות, תנסה לשמור על האינטרקולר והסעפות נקיות, אחרת תראה עשן מהאגזוז במקרה הטוב ובמקרה הרע שמן שיצטבר באינטרקולר ויגיע בצורת נוזל לסעפת היניקה(אחרי שיעבור דרך המצערת) יגרום למנוע לעלות בטורים ולהרס טוטאלי בטרם עת.

ofer_b
17-10-21, 21:38
היו נסיעות עירוניות קצרות אבל הרטיבות הנ''ל זה מנסיעה אחת.
המנוע לא עבר טראומות עד כמה שידוע לי, אצלי הוא שנה
לפני הנסיעה האזור היה נקי.
אני אתקין שוב לוכד שמן במיקום טוב יותר בשביל שלפחות הטורבו וכל השאר ישארו נקיים ונמשיך לסוע עד שנגיע לבילתי נמנע שזה יהיה כנראה החלפת מנוע

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

ofer_b
15-12-21, 16:16
מעדכן ש"פתרתי" את הבעייה, עדכנתי בשרשור המקורי שלי פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120349-%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%AA-%D7%9C%D7%95%D7%9B%D7%93-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%91%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C?p=971375&viewfull=1#post971375)

erezgur
15-12-21, 16:21
מעניין מאד.
תודה על העדכונים והתיעוד המפורט.

נשלח מהנייד

-->