PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריך עזרה עם מיסבים קדמיים וברקס אחורי



עמרי2
23-03-06, 17:57
חזרתי הרגע מחבר שאבא שלו טסטר.
הוא העלה את הרכב לבדיקה ממחושבת הרי התוצאות:

חופש דיי גדול בגלגלים הקדמיים (ימני יותר גדול)
ברקס אחורי ימני לא תקין (יש גם שמן על הגלגל האחורי הימני).
בנוסף- הגומיות בין השאקלים לעלים כבר גמורות.

לפי מה שהבנתי-החופשים לא בהכרח אומר שהמיסבים גמורים ויתכן שצריך רק לחזק אותם...
אני צריך מישהו שיש לו קצת זמן וסבלנות שיסתכל ויחווה דעתו על העניין.
בקשר לברקסים-אני לא יודע אם כדאי להתעסק עם זה לבד-אבל יכול להיות שאני טועה...
הגומיות-יש למישהו מושג כמה הן אמורות לעלות?

עוגה/ קפה עליי כמובן!

עמרי

עמרי2
23-03-06, 18:49
אגב-אני גר ברמת גן ויכול להגיע עם הרכב. :grin:

yehudap9
23-03-06, 22:17
היי
הגומיות עולות אם אני לא טועה משהו כמו 30 ליחידה במכשירי תנועה אך אתה יכול ללכת לחנות ההיא בר"ח תושיה ת"א לא זוכר את השם יש לו בזול יותר משהו כמו 10-15 ליחידה
ברקסים-מהתיאור שלך נשמע שהלך המשאבה מומלץ להחילף 2 משאבות לי היה אותו סיפור עם המשאבות (אצלי היה גלגל שמאל) החלפתי 2 משאבות בעלות של 110 למשאבה..
מיסבים-צריך קודם כל לפרק לוקרים ולראות מה הסיפור גם אצלי נתגלה חופש בגלגל שמאל מסתבר שהיה צריך רק לחזק את האום והאבטחה של המיסב ונגמר הסיפור קודם תפרק תראה מה הולך שם ואז נדע יותר טוב מה צריך לעשות אצלך

אלון_ק
23-03-06, 23:24
ברקסים-מהתיאור שלך נשמע שהלך המשאבה מומלץ להחילף 2 משאבות לי היה אותו סיפור עם המשאבות (אצלי היה גלגל שמאל) החלפתי 2 משאבות בעלות של 110 למשאבה..
אני לא רואה קשר בין המתואר למשאבה שהלכה, אני כן רואה קשר למחז"ש בעייתי בסרן האחורי.
משאבות תחליפיות עולות כ60 ליחידה, אני אפרסם מק"ט בשרשור הדביק כשאמצא את החשבונית...

מיסבים-צריך קודם כל לפרק לוקרים
לא כדאי להתחיל מפירוק הלוקר. כדאי להתחיל מהרמת הגלגל באוויר וחיפוש חופשים בשעות 6-12 ו3-9 כמתואר בכתבת בדיקת הרכב. יש עוד המון מידע על בדיקת המיסבים, פירוק הלוקרים, חיזוק המיסבים וכל מה שרק תרצה - חיפוש.

עמרי2
24-03-06, 01:47
היי אלון-חופש כבר בדקתי. יש ב 12 ו 6.
ולכן אני חושד במיסבים.
אני כנראה אפתח אותם שבוע הבא ואבדוק-כנ"ל הברקס.
במידה וזו הרפידה-צריך להחליף בשני צדדים? (על מנת שלא יווצרו עומסים שונים בשני הצדדים?)

אלון_ק
24-03-06, 19:48
על איזו רפידה אתה מדבר?

לפני שאתה פותח את הלוקר, וודא שהקינג-פינים בסדר. אפשרי ע"י חבר שינענע את הגלגל ומבט שלך עליהם, אם הציר הדמיוני בינהם זז ביחס ליד הסרן אחד מהם לא לא בסדר. אם לא, המיסב.

asifmotor
25-03-06, 00:58
בטח שיש קשר למשאבה רוב הסיכויים שיש לך נזילה מהמשאבה על הרפידה ולכן יש בעיה בברקס ולכן תחליף את 2 המשאבות.

עמרי2
25-03-06, 07:56
בטח שיש קשר למשאבה רוב הסיכויים שיש לך נזילה מהמשאבה על הרפידה ולכן יש בעיה בברקס ולכן תחליף את 2 המשאבות.

אבל זה ממש לא בטוח שהשמן בא מהמשאבת ברקס-הוא יכול להגיע גם מהדיפרנציאל בגלל מחז"ש פרוץ לא?

אלון-יום ראשון אני כנראה אהיה אצל עידן (idanw) ונפתח את העסק ביחד אני מקווה.
אם יש למישהו עוד עצות/ רעיונות-בכיף!
אני אעדכן ביום ראשון

אלון_ק
25-03-06, 13:15
אם יש לו נזילה מאחת המשאבות הדבר הראשון שהוא ישים לב אליו זה שאין לו ברקסים. מאחר והוא לא ציין את זה, אני לא רואה מקום לחשד במשאבות. אי אפשר להוציא נוזל ברקס (וזה לא שמן!) מהמערכת בלי ליצור כיס אוויר.

עמרי2
25-03-06, 16:24
אם יש לו נזילה מאחת המשאבות הדבר הראשון שהוא ישים לב אליו זה שאין לו ברקסים. מאחר והוא לא ציין את זה, אני לא רואה מקום לחשד במשאבות. אי אפשר להוציא נוזל ברקס (וזה לא שמן!) מהמערכת בלי ליצור כיס אוויר.

אלון-לפי הבדיקה בצד רק בצד ימין מאחור אין ברקס (יש אבל הוא חלש). על החלק הפנימי של הג'אנט היה שמן (או נוזל אחר).
בצד שמאל הברקס בסדר גמור.

הצעות?

idanw
25-03-06, 17:06
אם היה כיס אויר (חסר שמן ברקס) היית מרגיש את זה בדוושה.. והיתהירידת לחץ בכל הבלמים! לא רק בבלם המדובר...
שמן על החלק הפנימי של הג'אנט - סביר להניח מהדיפרנציאל... והוא גם נכנס לברקס והחליש אותו...

עידן

אלון_ק
26-03-06, 00:15
עידן צודק, ייתכן שלא הבהרתי את עצמי היטב קודם. אם יש לך נזילה מבוכנת הבלם זה אומר שכיסי אוייר גם נכנסים למערכת הבלמים, אתה היית מרגיש את זה בדוושה (אי אפשר לפספס - לוחץ ברקס, כלום לא קורה... מפמפם - יש ברקס). בכל מקרה שיהיה - בוכנה פרוצה, נזילת שמן, בוכנה תפוסה - הגלגל המדובר לא יעצר כראוי.

עמרי2
27-03-06, 16:26
הניתוח הצליח! :grin:

היום בבוקר אני ועידן פתחנו את הברקסים האחורים שלי.
הממצאים:
משאבת ברקס בצד ימין נוזלת והרטיבה את כל הרפידה והדראם.
נקנתה משאבת ברקס (60 ש"ח)
והותאמו אצל חרט רפידות חדשות (שני הצדדים 200 ש"ח)
על הדרך גם החלפנו מחז"ש בציריה שמאלית.

לאחר בדיקה-האוטו עוצר פיקס.

אח"כ עברנו למיסבים הקדמים בגלל חופש ב6 ו 12.
מיסבים חוזקו עם מד מומנט (למרות שבסוף נאלצנו לעשות לפי הרגש...).
נוקו, גורזו, ונאטמו חזרה עם סיליקון אדום (על הלוקר).
אין חופשים.
יתכן וגם התקתוקים שהגיעו מהסרן נפסקו-אבל את זה נבדוק בערב.
יכול להיות שעידן יעלה תמונות בהמשך...

תודה לכולם על העזרה... :grin:

אלון_ק
27-03-06, 20:19
משאבת ברקס בצד ימין נוזלת והרטיבה את כל הרפידה והדראם
ולא היו לך בועיות במערכת? הדוושה הרגישה רגיל?

עמרי2
27-03-06, 23:44
ולא היו לך בועיות במערכת? הדוושה הרגישה רגיל?

אלון-הדוושה הרגישה נורמלי לחלוטין. אני אישית גם לא הבחנתי בבעית עצירה ואם אבא של חבר שלי לא היה במקרה מעלה את הרכב לבדיקה ממחושבת-גם לא הייתי יודע שהיא קיימת.

שוב-לא הרגשתי שום דבר חריג לפני ולא הייתי צריך לפמפם בשביל לעצור.

שוב-המון תודה לעידן!!!

אלון_ק
27-03-06, 23:51
מישהו יודע להסביר איך זה קורה?

חנן-ג'יפולוג
28-03-06, 00:15
אני לא מבין למה אתה חושב שזה צריך לקרות. במערכת יש תמיד לחץ. קל, אמנם, של גרוויטציה, כשהיא לא בפעולה, אבל לחץ. פתח את פיטמת הניקוז, בכל סיטואציה, ואתה תראה שיוצא נוזל בלמים.


למה אתה חושב שאוויר צריך להיכנס למערכת? מתי? מאיפה?

אלון_ק
28-03-06, 00:31
ההגיון אומר שבמערכת תמיד יש לחץ כי היא סגורה; אם פרצת אותה בנקודה כלשהיא אמור להכנס אוויר, כי אחרי שנוזל הברקס יוצא יווצר תת לחץ שאמור לשאוב פנימה אוויר. משאבה נוזלת => פריצה במערכת.

זה לא קורה, אז נניח שיש שסתום חד כיווני כלשהו. עדיין, אתה עכשיו צריך לייצר X לחץ עם פחות נוזל => אתה תצטרך לדחוף את הדוושה יותר למטה, כדי לדחוס את כמות הנוזל המועטה יותר לאותו לחץ.

אני לא מצליח להבין איך יכול להתקיים כזה מצב בלי שזה יורגש.

אלון_ק
28-03-06, 00:34
אלא אם יש שסתום חד כיווני והנזילה איננה משמעותית מספיק כדי שזה יורגש ע"י בנאדם... אבל לפחות מינימלית, יש ירידה של הדוושה.

***

סתם נקודה למחשבה, הן לנוזל בלמים הן לשמן יש ריח מאוד ברור. להבא...

idanw
28-03-06, 01:21
שלום...

כשפתחנו את הברקס אחת הבוכנות של המשאבה הייתה בחוץ... גם לי לא מובן איך לא נכנס אויר...
אולי עמרי פשוט לא הרגיש את זה כי ככה הוא קיבל את הרכב...
עוד משהו... יכול ליהיות שקיים נוזל בלמים שומני?! או שהוא ניהיה סמיך יותר כשהוא מתיישן?? מה שיצא מהמשאבה נראה לי כמו שמן מנוע.. או שמן כלשהוא.. לא ממש נוזל בלמים... יכול ליהיות שזאת הסיבה לפריצת המשאבה??

עידן

idanw
28-03-06, 01:22
והנזילה הייתה מספיק משמעותית כדי למלא את כל הדראם והרפידות...

חנן-ג'יפולוג
28-03-06, 01:45
חברים, הנוזל פורץ כאשר אתם לוחצים על דוושת הבלם, נוצר לחץ גדול, ויש חוסר אטימה בין הגומיה של הבוכנה לצילינדר. כשאתם עוזבים את הדוושה, הקפיצים של רפידות הבלימה לוחצים את הבוכנה חזרה למקומה, ונוזל הבלמים עולה במעלה הצינורות חזרה אל מיכל הנוזל. אבל הוא מעלה את המפלס במיכל בפחות ממה שירד כשלחצתם על הדוושה. אוויר אכן ממלא את מקום הנוזל שנזל, אבל זה קורה במיכל למעלה, לא בצילינדר למטה, או בצינורות, ולכן אין סיבה להרגיש דוושה ספוגית, להלכה, ולמעשה.

combina347
28-03-06, 03:51
לדעתי לא הורגשה הנזילה בגלל השהיא היתה עדינה מידי לתחושה של אדם
בנוסף לא הורגשה הבעיה משום שאנו עוצרים על הברקסים הקידמיים בעיקר ולדעתי התופעה היתה צריכה להתחדד בבלימה חזקה כאשר הבלמים האחוריים מורגשים יותר
נכון שהנזילה מילאה את כל הדראם אך זה לא מחייב ביום אחד יתכן שמדובר על תקופה ארוכה שפשוט הוסיפו נוזל בלמים כל פעם אל תשכחו שהרכב בנסיעה והדראם מסתובב ועושה שקשוקה מכל מה שיש
בתוכו
נכון שראיתם בוכנה אחת בחוץ אך לדעתי זה יצא רק לאחר פתיחת הדראם ולא כאשר הגלגל היה מורכב
ייתכן שאחד ממכם לחץ ולו לחיצה קטנטנה על הדוושה כאשר הדראם פתוח סיבה נוספת היא כאשר הרפידות ממש שחוקות נוצר מרווח גדול מעל מה שמסוגלת הבוכנה להיפתח ולכן נזלה אך לא ייתכן שיצאה לגמרי משום שכך הייתם מאבדים את הבלמים בלחיצה הראשונה אלא אם כן נקשר את הנוזל השחור המגעיל שיצא לך מהבוכנה וייתכן והמשאבה הייתה סתומה ורק בלחיצה בלחיצות החזקות המשיכה הנזילה

אלון_ק
28-03-06, 11:11
מה שחנן אומר דווקא הגיוני לגמרי, קובי, כל עוד הפריצה היא קטנה יחסית לפתח כניסת האוויר העליון.

-->