צפייה בגרסה מלאה : הוספת רזרבי שני בלנקרוזר 120
הרבה שנים אני נוסע עם רזרבי נוסף ששוכב בתא המטען ועליו יתר הציוד.
מעבר לסכנה המובנית בציוד משוחרר בתא מטען במקרה תאונה, מרגע שהוא הוכנס לתא המטען, נהיה בו בלגאן.
בלנדקרוזר 120 יש מגרעת מקורית מתחת לתא המטען עבור רזרבי, עימו הוא משווק בחלק מהשווקים בעולם. למגרעת הזו ביקשתי להכניס רזרבי נוסף.
עברתי כמעט את כל המשפרים בארץ, וכולם ניסו להסביר לי שאני לא מבין ואני צריך מיכל מים במגרעת הזו.
עד רפי מסדנת מד מן.
קיבלתי הצעת מחיר, שאחכ שופרה, ואתמול הרכב הוכנס לעבודה.
התברר שוו הגרירה המותקן על הרכב לא מתאים וצריך להחליפו.
מפה לשם, יש רזרבי מתחת לתא המטען, עם חלקים שירדו מלנדקרוזר 150...
בשורה התחתונה - רזרבי מתחת לתא המטען כמו שאני חולם כמה שנים ו-וו גרירה חדש.
ב150 זה כנראה עוד יותר פשוט:
בעבר ראיתי בכביש לנדקרוזר 150 של האו״מ ארוך עם גלגל על הדלת להבדיל מ150 ארוך רגיל.
כנראה שיש גרסה ארוכה שמכילה דלת אחורית וטמבון כמו של הדגם הקצר, מה שמאפשר לאכסן מתחת לרצפה עוד גלגל או מיכל מים וכו.
Asaf-a
אסף.א
אם מזהה נכון, נראה שאתה על bf 50/50 שלא אמור להיות רגיש במיוחד בשטח.
מתנצל מראש על השאלה, אבל האם נזקקת בעבר לגלגל ספייר נוסף?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תתחדש! אין כמו שחלום הופך למציאות..
אישית אני בעד יתירות ומבין את הרוגע מגלגל ספייר נוסף ... אבל סתם מסקרנות מציקה איפה אתה מעמיס מים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כנראה שיש גרסה ארוכה שמכילה דלת אחורית וטמבון כמו של הדגם הקצר, מה שמאפשר לאכסן מתחת לרצפה עוד גלגל או מיכל מים וכו.
Asaf-a
אסף.א
מיכל דלק במקור.
מכפיל טווח.
קצת תשובות:
1. לגבי ה 150 - הארוך מגיע עם רזרבי מתחת לתא המטען. הקצר עם רזרבי על הדלת האחורית. אני מבין שעם התאמות קטנות ניתן להתקין דלת של קצר בארוך, ואז יש לך ארוך עם רזרבי על הדלת האחורית ומכאן תמשיך לאן שמתאים - ניתן לראות את הקרוזר היפה של עמית חיימוביץ' מגגוני 'רוקס'.
2. אכן BFAT - הרזרבי הנוסף יצא פעמיים מהרכב - פעם אחת חבר קרע את הדופן של שני צמיגי מיקי טומפסון. פעם שניה קרעתי דופן של ה BF בצמיג חדש לחלוטין. שתי הפעמים בלמעלה מ 20 שנות שטח. שתי הפעמים טעות נהג. אבל בשתי הפעמים המשכנו לטייל בבטחון מלא כי היו עוד ספיירים בשיירה, וגם אם לא, מרכיבים על רכב אחד צמיגים תקינים מרכב שני ויוצאים לתקן צמיגים. זה לא שאנחנו בלב הסהרה. אבל הנוחות והבטחון שווה כסף.
3. מים - בכל רכב יש ג'ריקן 20 ליטר. אנחנו לא עושים אמבטיות בשטח. מים לשטיפה ונקיון כללי. לא לשתיה. זה מבחינתנו - מספיק.
אנחנו בתחביב שאין בו הרבה רציונל. יש בו רגש. אני לא מדריך טיולים לירדן או לסהרה ש'חייב' את זה לצרכי עבודה. אני סתם טייל פשוט.
גם כאן - עוד לא שמעתי על מישהו חוץ ממני שממש רצה רזרבי שני בלנדקרוזר שלו.
זה יותר עניין של רצון מצורך רציונלי. מהרגע שהרזרבי השני נכנס לתא המטען לא יכולתי להוציא אותו מצד אחד ולא סבלתי שהוא יושב חופשי בתא המטען. עניין של כמה שנים.
קצת כמו הבדיחה על ההבדל בין טיפש למשוגע - טיפש חושב ש 2+2 הם 5, משוגע יודע שזה 4 אבל זה משגע אותו.
עבורי יתירות של גלגל ספייר פלוס ערכת תולעים נראית מספיקה אך זה כבר דיון אחר. תתחדש.
לגיטימי לגמרי יואב,
אני חושב שלכל אחד יש התנסות שונה בשטח כמו שתיארת ומתאר שימוש שונה... שמשפיעים מאוד על שוני בזיווד.
אין נוסחה אחת קבועה שמתאימה לכולם .
עבודה יפה ותתחדש!
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק הערה קטנה לגבימשהו שמציק לי בעין.לטובת הקוראים העתידיים.
גלגל ספייר (או כל דבר כבד או קשיח אחר) שיושב בבגאז לא יכול לשבת חופשי.
הוא חייב להיות מרוצ'ט היטב לרצפה. ואם הטבעות עיגון המקוריות לא מסוגלות לתמוך במתיחה חזקה, אז לחזק אותן.
צודק ב 100%.
זו הסיבה בגללה הוא כל כך הפריע לי בתוך חלל הרכב.
נראה מצויין. וזה שהכל מבוסס חלקי טויוטה מקוריים זה רק בונוס אבל חשוב.
תתחדש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אם מזהה נכון, נראה שאתה על bf 50/50 שלא אמור להיות רגיש במיוחד בשטח.
מתנצל מראש על השאלה, אבל האם נזקקת בעבר לגלגל ספייר נוסף?
Sent from my iPhone using Tapatalk
באחד הטיולים שהשתתפתי , לנדקרוזר קרע 2 צמיגים.
לא יודע בדיוק איזה דגם, אבל לנדקרוזר נוסף שהשתתף לא יכל לתרום גלגל כי הייתה אי התאמה בין הדגמים.
למזלנו היינו באזור רמות מנשה ויאיא עם היילקס נסע לכפר קרע לתקן/להחליף צמיגים.
רענן
רענן, חושב שהמקרה שתארת רק מחזק את הטיעון שלא באמת צריך 2 ספיירים. במקרה קיצון, מוציאים רכב לכפר המקומי לתיקון הפנצ׳ר או מקפיצים חבר תורן עם ספייר. אנחנו לא בסאוונה אפריקאית או באוסטרליה והמרחקים לא באמת גדולים.
לעצם העיניין, חושב שהפתרון של יואב הוא אידאלי לרכב היות ולמעט משקל, הוא לא מפסיד כלום (בדגש על נפח אחסון). נכון שאפשר לאחסן שם מיכל מים אך זה כבר עיניין של סדרי עדיפות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
רענן, חושב שהמקרה שתארת רק מחזק את הטיעון שלא באמת צריך 2 ספיירים. במקרה קיצון, מוציאים רכב לכפר המקומי לתיקון הפנצ׳ר או מקפיצים חבר תורן עם ספייר. אנחנו לא בסאוונה אפריקאית או באוסטרליה והמרחקים לא באמת גדולים.
נפלא מבינתי איך הגעת למסקנה ...
בכל אופן, אכן זה מצב נדיר ביותר
(בפרט ששני רכבים שנקראים לנדקרוזר ואי אפשר לתרום אחד לשני גלגל)
מניח שמי שמטייל לבד במדבר, אולי זקוק לבטחון הנוסף מעבר לספייר הקיים.
רענן
במקרה קיצון, מוציאים רכב לכפר המקומי לתיקון הפנצ׳ר או מקפיצים חבר תורן עם ספייר. אנחנו לא בסאוונה אפריקאית או באוסטרליה והמרחקים לא באמת גדולים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה נכון, רק שלא תמיד קל להגיע מאמצע הנגב לכפר קרע...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115707-%D7%94%D7%92%D7%99%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%92%D7%9C%D7%92%D7%9C-%D7%A8%D7%96%D7%A8%D7%91%D7%99?p=887023&viewfull=1#post887023
בלנדקרוזר צמיג חתך 65. גבולי מאוד בכל מה שנוגע לקריעות דופן.
בקרוזר 150 סהרה זה כבר ג'נט 18 עם צמיג חתך 60. וזה כבר לא טוב. ממש לא טוב. אני מתפלא על טויוטה.
אז אם אתה מטייל הרבה בשטחים טרשיים, ספייר שני זה מהלך נכון.
מצד שני ערכת תולעים אמורה לתת תשובה מספקת.
זה נכון, רק שלא תמיד קל להגיע מאמצע הנגב לכפר קרע...
לא ידעתי שאפשר לתקן פנצ׳ר רק בכפר קרע (פיצ׳ר של טויוטה?), מצד שני הסקת המסקנות שלי לוקה בחסר עפ״י דעתו של רענן…
Sent from my iPhone using Tapatalk
קרע בדופן - מתקנים בכפר קרע, הגיוני.
נשלח מהנייד
עוד לא שמעתי על מישהו חוץ ממני שממש רצה רזרבי שני בלנדקרוזר שלו.
מומלצת בדיקת שמיעה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.