PDA

צפייה בגרסה מלאה : וו גרירה עקשן - עזרה בפירוק



gilur
08-10-21, 11:45
היי חברים,
וו הגרירה שמותקן אצלי הוא נשלף, או לפחות - אמור להיות כזה.
מאחר ומהרגע שקניתי אותו לא היה מפתח למנעול והמוט שתופס אותו התעקם בצד אחד החלטתי להוציא לגמרי את החלק הנשלף ולשים חדש.

בצד ימין ניסרתי את הראש של הפין הנועל. (בצד שמאל היה המנעול).
הפין עדיין לא יוצא למרות דפיקות ו- WD40 ושארית המוט מצד שמאל לא מסתובבת גם עם מפתח צינורות ודפיקות.
135648135647
א. האם יש רעיונות איך לחלץ את זה?
ב. יש לי כמו שארית של בורג מלמטה (התמונה השלישית). יש מצב שהיא "נועלת" את הפין בתוך המסילה שלו? (לא רואה סיבה למה לעשות כזה דבר אבל .. בכל זאת)

תודה :)
135646

מוטי ג.
08-10-21, 11:51
תפקיד הבורג התחתון הוא למנוע נדנוד /תקתוק.
נראה שנדרשת עבודה עם דיסק

tom1105
08-10-21, 15:33
כשאתה דופק על הגדם מהצד, הבורג למטה זז ?
כנראה שהוא בורג קפיצי לנעילה נוספת...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

gilur
08-10-21, 16:14
כשאתה דופק על הגדם מהצד, הבורג למטה זז ?
כנראה שהוא בורג קפיצי לנעילה נוספת...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
שום דבר לא זז לשום מקום כשדופקים מכל זווית שהיא.

ניסיתי לחלץ את התחתון בקדיחה וחולץ הפוך... סנטים וחצי חור, חולץ של 9 או 10 ממ... "לא זזה רוורס"...

מוטי ג.
08-10-21, 16:18
לחמם

ehudzeelim
08-10-21, 16:29
לחילוץ הפין הייתי מנסה עם פטיש חציבה

יואב פולס
08-10-21, 16:48
אתה בטוח שהוא וו נשלף?

gilur
08-10-21, 17:43
אתה בטוח שהוא וו נשלף?

לגמרי, גם במבנה וגם מעצם הפין לכל האורך (היה סגור עם מנעול)

- - - Updated - - -


לחמם
הולך לנסות.
עדכון בדרך ...

asafk
08-10-21, 19:39
אם הפין בחוץ. תן כמה בומבות עם פטיש גדול על החלק הנשלף - לכיוון הכנסה.
ואז קשור אותו לעמוד גיבור. עם רצועת חילוץ.
ותשתמש בחוכמה ובזהירות במסה של הרכב עם טיפה תנופה. אתה סהכ צריך לשבור חלודה.
כאמור.... זה אם אתה בטוח שהכל מנותק

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
08-10-21, 19:45
לי נשמע ממש הגיוני שהבורג התחתון קפיצי ומשמש לאבטחה.

ש01
08-10-21, 19:50
בווי הגרירה ה"אמריקאים" שאני מכיר (לפרופיל "2), הבורג למטה אינו קפיצי אלה בורג רגיל (ראש 19 מ"מ).
כנראה נגזר אצלך בהזדמנות כזו או אחרת.
הבורג לוחץ את הוו כלפי מעלה ולכן אתה גם לא יכול להזיז את הפין.
אין ברירה אלה לקדוח אותו ואח"כ לייצר שם הברגה לקוטר החדש.

גם אם תשלוף את הפין, וו הגרירה לא ייצא עד שתשחרר את הבורג.

boaz avrahami
09-10-21, 03:47
רסיברים אמריקאים מגיעים בכלל עם פין רוחבי שננעל עם פין אבטחה.
לא ראיתי מעולם נעילה עם בורג מלמטה.

ובעיון מעמיק בתמונות נראה שזה משהו מארץ החלטורות. הנקבה בצד של הוו.
זוויות ונעילות מוזרות.
נראה כמו משהו לחתוך עם דיסק ולפח.

asafk
09-10-21, 08:33
זה הפטנט המוזר של אספיר שהזכר בצד של האוטו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מוטי ג.
09-10-21, 08:43
באחת התמונות זה נראה עקום, אבל אני מניח שזה בגלל זוית הצילום,
אם הוצאת הפינים לא מתקדמת, אז אני הייתי חורץ עם דיסק את הנקבה (שבכל מקרה יוצאת לפח) בשתי פינות אלכסוניות בזהירות לא לחרוץ עמוק מידי ולא להגיע לזכר, ואז עם פטיש קילו ואזמל או פטישון חשמלי (סתם עושה מלא רעש פחות אפקטיבי לדעתי) מקלף את הפרופיל נקבה המרובע מהחלק הזכרי.
אני לא יודע מאיפה אתה בארץ, אבל אתה מוזמן אליי לרגבים ואעזור לך.
בהצלחה.

boaz avrahami
09-10-21, 09:32
אז אם זה אספיר אז זה לא 2״ אלא 50 ממ וזה לא סגירה בסגנון אמריקאי מקובל.
ואם הבורג לא יצא עדיין אז הוא זה שכרגע מפריע לעסק לצאת החוצה… אל תתחבר לעמוד כי תגרום נזקים!

אם אתה רוצה את הוו אז הפתרון היחיד האפשרי זה לחלוץ את הבורג.
הדרך היחידה שעולה בדעתי היא זו שהוצעה כאן כבר.
להשחיז עד פני השטח.
לקדוח במרכז הגדם משני הצדדים את החור הגדול ביוטר האפשרי ואז או עם דורן ופטיש לחלוץ את הפין החוצה או עם פטישון במצב איזמל ועם אזמל קטן מהחור לחלוץ אותו החוצה.
אם החור שקדחת מספיק עמוק מעבר לפרופיל הפנימי זה אמור להיות משחק ילדים מפני שלפין כבר אין כח ללחוץ כלפי החורים והוא יקרוס פנימה במהלך הדפיקות.

ehudzeelim
09-10-21, 10:21
בצד העליון של הוו יש בורג קטן (אלן?),
מה תפקידו?

איל מ
09-10-21, 11:09
בצד העליון של הוו יש בורג קטן (אלן?),
מה תפקידו?
זה נראה יותר כמו קצה של הברגה, אולי של הבורג שנכנס מלמטה? יתכן ובפין נעילה יש מגרעת והבורג מאבטח אותו?
בכל מקרה, כל הוו הזה נראה כמו משהו שצריך לפרק ולזרוק על מישהו באספיר בראש.

gilur
09-10-21, 16:31
אני קורא ובמקביל מנסה הרבה דברים וגם חושב קצת...
כמו שאתם כותבים, אכן ניראה שבחלק שמחובר לרכב הוא הזכר.
לא סטנדרטי?
אם אני רוצה להתיישר לסטנדרט יהיה לי מה לעשות עם התושבת הנוכחית או שזה יהיה פרוייקט שלם מההתחלה?

ד'א, הבורג התחתון קדוח במקדח הפוך של 8ממ לעומק של שני סמ ועדיין לא יוצא עם חולץ.... תקוע טוב טוב

ehudzeelim
09-10-21, 16:50
זה נראה יותר כמו קצה של הברגה, אולי של הבורג שנכנס מלמטה? יתכן ובפין נעילה יש מגרעת והבורג מאבטח אותו?


אם אכן זה כך
הייתי חותך את הפלטה הקטנה שאליה הוא מתברג,
זה יקל על פתיחת הבורג הזה, או על יד פתיחה מלמעלה (שני אומים אחד על השני אם נכנסים) או בעזרת חולץ מלמטה
ומשם הדרך סלולה לחילוץ הפין ושליפת הוו.
אני דווקא אהבתי את המבנה של הוו עם הזווית מעלה כדי לא לפגוע מדי בזווית הנטישה ותפוח גרירה גבוה, כשהוו מורכב. הוא מתאים לנגרר שטח.

shmil
09-10-21, 21:46
התאפקתי. כל הוו הזה הוא כלאיים וגועל נפש, והוא גם לא כזה מוצלח בזווית הנטישה.
זה בדיוק הזמן לבנות וו חדש, נשלף או לא, אבל בנוי נורמאלי.
איפה לבנות - זה כבר אתה תחליט. הרישוי 'קיים.

gilur
10-10-21, 08:44
התאפקתי. כל הוו הזה הוא כלאיים וגועל נפש, והוא גם לא כזה מוצלח בזווית הנטישה.
זה בדיוק הזמן לבנות וו חדש, נשלף או לא, אבל בנוי נורמאלי.
איפה לבנות - זה כבר אתה תחליט. הרישוי 'קיים.

בוקר טוב :)
א. אל תתאפק - זה לא בריא :)
ב. דווקא בזווית הנטישה, מהרגע שקניתי את הרכב הוא היה ניראה לי יותר מוצלח מהישנים. מה לא אהבת?

איל מ
10-10-21, 09:39
וו גרירה אמור להיות במרחק מסוים מהקרקע. המרחק הזה הוא בהגדרה נמוך. לכן בזמנו היו ווי גרירה עם ברך. לא יפתיע אותי אםבמקור, הוו הזה היה אמור להיות מוטה מטה ומישהו "הפך אותו".
אצלי בדיפנדר,זה בדיוק מה שנהגתי לעשות. בשגרה הוא פונה כלפי מעלה ולא מפריע לזווית נטישה, וכשצריך לחבר עגלה הופך אותו כלפי מטה.
וזאת רק בגלל שלא מצאתי לו מקום טוב בתוך האוטו (שזה כל הרעיון בוו נשלף).

לגבי הוו שלך. הייתי מעיף הכל קיבינימאט, זה במילא רסיבר שמותקן על קורת הרוחב האחורית, כפי שהיה מקובל בדגמים האלו, ובונה משהו שמחלק עומס גם על קורות האורך. זאת כדי שיוכל לשמש גם למשיכה (עם ההסתייגויות המתאימות- חפש "עיגון לוו גרירה" או "חילוץ עם וו גרירה" וכו... אמלק: לא מהוו, אלא מהרסיבר, ובתנאי שהוכן כראוי).

shmil
10-10-21, 09:40
בוקר טוב :)
א. אל תתאפק - זה לא בריא :)
ב. דווקא בזווית הנטישה, מהרגע שקניתי את הרכב הוא היה ניראה לי יותר מוצלח מהישנים. מה לא אהבת?

א. אל תדאג, כל עניין ההתאפקות הוא סיפור כיסוי. אתה רואה שאני מוציא ולא שאני מתאפק. :p.
ב. אמנם לא אני זה שצריך לאהוב את האוטו, אבל בזוית המוזרה הקיימת, נוצרת מחרשה עוד יותר גדולה מאשר בזוויות ישרות של ההתקן, כפי שבדרך כלל. אם תשים תמונת צד של כל האוטו, הכוללת גם גלגל אחורי, גם פגוש וגם את המחרשה, ניתן יהיה להבין ברור יותר.

gilur
10-10-21, 11:10
.....ב. אמנם לא אני זה שצריך לאהוב את האוטו, אבל בזוית המוזרה הקיימת, נוצרת מחרשה עוד יותר גדולה מאשר בזוויות ישרות של ההתקן, כפי שבדרך כלל. אם תשים תמונת צד של כל האוטו, הכוללת גם גלגל אחורי, גם פגוש וגם את המחרשה, ניתן יהיה להבין ברור יותר.

בבקשה :)

135673

חוצמזה - כאן רואים קצת יותר טוב את כל המבנה והחיבור לגוף...
אם יש למישהו תובנות (כניראה לקראת ההחלפה שלו) אשמח לשמוע.
135672

shmil
10-10-21, 11:18
מודה שלפחות לי זה היה מראה בתמונות הקודמות זווית הרבה יותר חדה ומצב הרבה יותר גרוע.

זה הרבה פחות נורא כשזה המצב.

ועדיין - את עניין הזכר/נקבה כדאי לסדר.

boaz avrahami
10-10-21, 11:42
נראה מהצד שהוו בנוי נכון הנדסית.
לא חובה להחליף את הזכר נקבה אלא רק לחלוץ את הפין הסורר.

אכן בחירה מוזרה של אספיר לבנות הפוך מהמקובל אבל לא ניתן לומר שזה לא לגיטימי או כשל הנדסי.
( ואני לא מהנדס)

gilur
10-10-21, 11:54
מודה שלפחות לי זה היה מראה בתמונות הקודמות זווית הרבה יותר חדה ומצב הרבה יותר גרוע.

זה הרבה פחות נורא כשזה המצב.

ועדיין - את עניין הזכר/נקבה כדאי לסדר.

אומנות הצילום חחחחחח

אני רק מתלבט מה יהיו האפשרויות לסדר את הזכר נקבה, אחרי שאשלוף את הפין וכל העסק.....

נדב42
10-10-21, 12:15
מחזק את מה שבועז כתב, אין מה להפעיל כוח למשיכת החלק שאמור להישלף לפני שמחלצים את הבורג הגזור מלמטה. אתה רק תגרום כך נזקים.

הבורג הזה הוא פטנט (די מחורבן) למנוע חופשים, יש לי כזה בויטארה על רסיבר בהתקנה מקומית ...

ehudzeelim
10-10-21, 12:28
אני רק מתלבט מה יהיו האפשרויות לסדר את הזכר נקבה, אחרי שאשלוף את הפין וכל העסק.....

לא רואה מה האינטרס לסדר את עניין הזכר נקבה, מה זה משנה? אחרי שתשלוף הכל טוב ויש לך אחלה וו

איל מ
10-10-21, 13:12
אני לא שותף לאידיליה.
זה וו עם זרועות ארוכות ובזוויות שיוצרות המון מומנט על נקודת החיבור.
אני מניח שלגרירה הוא אחלה, אבל שלא תעז לנסות לחלץ איתו (לא רואה למה מתחברת קורת הרוחב שאליה מחובר הוו, אז לא באמת יכול לשפוט, אבל מאיך שהכל בנוי,אני מרשה לעצמי לנחש).

gilur
10-10-21, 14:37
לא רואה מה האינטרס לסדר את עניין הזכר נקבה, מה זה משנה? אחרי שתשלוף הכל טוב ויש לך אחלה וו

כל אביזר חדש שאני מביא הוא זכר. אין איך לחבר ככה

boaz avrahami
10-10-21, 17:50
כל אביזר חדש שאני מביא הוא זכר. אין איך לחבר ככה


אתה מוגבל במצב הזה לרכוש מאספיר או ליצר חדש.
ליצר חדש זה אומר במבנה דומה בזוויות לנוכחי.
אני לא רואה טעם לנתח את הרסיבר כולו ולהחליף מזכר לנקבה. יש שם פלטות תומכות וזה יהיה הרבה עבודה מיותרת.

מוטי ג.
10-10-21, 21:52
אתה מוגבל במצב הזה לרכוש מאספיר או ליצר חדש.
ליצר חדש זה אומר במבנה דומה בזוויות לנוכחי.
אני לא רואה טעם לנתח את הרסיבר כולו ולהחליף מזכר לנקבה. יש שם פלטות תומכות וזה יהיה הרבה עבודה מיותרת.אני קצת חולק עלייך,
לפני 15 שנה היה לי טרופר ורציתי להתקין בו וו גרירה, מצאתי פה מישהו שמוכר קיט שפורק מטרופר אבל עם וו גרירה קבוע, חתכתי את כל התושבת הקבועה לקורת רוחב וריתכתי לקורת הרוחב רסיבר נקבה כולל חיזוקים שהם גם נקודות חיבור השרשרת בצורה שזה יהיה פחות מחרשה מהמקור וצמוד למספר רישוי, רכשתי התקן תפוח משולב וחיברתי לזכר מתאים לרסיבר.(כמובן אישור טכניון + עמדה מספר 1 שבמקרה הנ"ל לא נדרשים)


אז עבודות החיתוך והבנייה אפשריות מאוד על המתקן הנוכחי.

-->