צפייה בגרסה מלאה : מפרסת נקרות ואת כל נחל נקרות לכיוון מזרח עד כביש הערבה אפשרי לסובארו פורסטר ללא הלוך כוח?
מפרסת נקרות את כל נחל נקרות לכיוון מזרח עד כביש הערבה אפשרי לסובארו פורסטר ללא הלוך כוח?
מדרגת נקרות תהיה בעייתית.
נשלח מהנייד
הנחל כן, אבל פה ושם הגחון ידפק. המדרגה- לא לפורסטר, נקודה
ללא המדרגה אפשרי. עם המדרגה ו'גינת הסלעים' לא כדאי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תראה, גם כדורגל יורד במדרגת נקרות.... אבל הסובארו תרטש שם את הגחון ואת הפגוש הקדמי.
מה שיישאר יתרטש בגינת הסלעים...
אז חד-משמעית לא.
מה כן? תיכנס מנחל חדב ונחל מישר עד לצומת השבילים של בור נקרות, ומשם בנקרות. תעלה לקצרה, ואז תרד בחזרה לעוקף מעלה קצרה ונחל עומר עד לכביש הערבה.
או דרך נחל נקרות עד כביש הערבה.
תראה, גם כדורגל יורד במדרגת נקרות.... אבל הסובארו תרטש שם את הגחון ואת הפגוש הקדמי.
מה שיישאר יתרטש בגינת הסלעים...
אז חד-משמעית לא.
מה כן? תיכנס מנחל חדב ונחל מישר עד לצומת השבילים של בור נקרות, ומשם בנקרות. תעלה לקצרה, ואז תרד בחזרה לעוקף מעלה קצרה ונחל עומר עד לכביש הערבה.
או דרך נחל נקרות עד כביש הערבה.
הדשדש הארוך לא יחמם את הגיר?
בהנחה שזה פורסטר עם רציף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב אז חברים יקרים חזרתי היום מנחל נקרות אני בדוגג ראם גבוה עם צמיגים גדולים וגם אני לא הצלחתי לעבור את המדרגה השניה ...הראשונה עברתי בהצלחה את החלק השני החלטתי לוותר בגלל שיפוע הצד שהרכב נכנס אליו וכמעט גירד את הסלע בצד שמאל, בין המדרגה הראשונה לשניה יש אפשרות לנוע על צלע ההר אבל שיפוע הצד גדול שם ומהר מאוד הגלגל האחורי רוצה לרדת למטה ולהפוך את הרכב.
בדיוק שיצאנו מהמדרגה הראשונה הגיעו חבורה עם דאסטר XV ולנד קרוזר גראנד צירוקי ....ה XV ו הגראנד צירוקי ויתרו גם וחזרו...
בכל מקרה תודה לעוזרים
נחזור שוב בעתיד
טוב אז חברים יקרים חזרתי היום מנחל נקרות אני בדוגג ראם גבוה עם צמיגים גדולים וגם אני לא הצלחתי לעבור את המדרגה השניה ...הראשונה עברתי בהצלחה את החלק השני החלטתי לוותר בגלל שיפוע הצד שהרכב נכנס אליו וכמעט גירד את הסלע בצד שמאל, בין המדרגה הראשונה לשניה יש אפשרות לנוע על צלע ההר אבל שיפוע הצד גדול שם ומהר מאוד הגלגל האחורי רוצה לרדת למטה ולהפוך את הרכב.
בדיוק שיצאנו מהמדרגה הראשונה הגיעו חבורה עם דאסטר XV ולנד קרוזר גראנד צירוקי ....ה XV ו הגראנד צירוקי ויתרו גם וחזרו...
בכל מקרה תודה לעוזרים
נחזור שוב בעתיד
והדאסטר ? ...
היום ראיתי סובארו מטפס את העליה הלבנה בחורשן בצורה שלא היתה מביישת כל רכב שטח "אמיתי"
מה שמעניין בסיפור המדרגות הוא שהם מכשול של מטרים ספורים בלבד במסלול ארוך מאוד שרובו לא קשה, חוץ מכמה מעברי סלעים קצרים בהמשך, את המדרגות האלה יורדים ועולים כבר 40 שנה אולי, אני לפני 30 שנה (איך הזמן עובר)....
בכל פעם שאני שם, אני מתפלא איך לא הגיע כבר מישהו עם קונגו ופטיש 5 ק'ג ועוד כמה כלים ופשוט פורץ דרך אחרת במרכז הערוץ, לא כזה סיפור. במשך השנים תוואי הנחל משתנה כמובן ועם כל שיטפון יש שינוי, סלעים משנים מקום והופכים לבולטים יותר או פחות, אבל במרכז הערוץ, לא יהיה קשה לפלס דרך חדשה כדי שגם ג'יפוני העתיד יוכלו ליהנות.
למה לעצור שם?
אפשר לבוא עם קצת בטון, וליישר את מעלה עשוש...
עם קצת כורכר לעבור על כל הצירים בדרום, כדי שגם פרייבטים יוכלו לעבור....
חלק מהיופי של ציר בשטח הוא שהוא לא "כבקשתך". יש מספיק מקומות יפים שאפשר לטייל בהם עם ג'יפונים, ומעבר לכך, מי שרוצה (מתעקש) יכול עם קצת הזזת אבנים, בניה והכוונה לעבור כמעט בכל מקום גם עם ג'יפון, לא צריך להרוס לכולם.
למה לעצור שם?
אפשר לבוא עם קצת בטון, וליישר את מעלה עשוש...
עם קצת כורכר לעבור על כל הצירים בדרום, כדי שגם פרייבטים יוכלו לעבור....
חלק מהיופי של ציר בשטח הוא שהוא לא "כבקשתך". יש מספיק מקומות יפים שאפשר לטייל בהם עם ג'יפונים, ומעבר לכך, מי שרוצה (מתעקש) יכול עם קצת הזזת אבנים, בניה והכוונה לעבור כמעט בכל מקום גם עם ג'יפון, לא צריך להרוס לכולם.לגמרי.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
למה לעצור שם?
אפשר לבוא עם קצת בטון, וליישר את מעלה עשוש...
עם קצת כורכר לעבור על כל הצירים בדרום, כדי שגם פרייבטים יוכלו לעבור....
חלק מהיופי של ציר בשטח הוא שהוא לא "כבקשתך". יש מספיק מקומות יפים שאפשר לטייל בהם עם ג'יפונים, ומעבר לכך, מי שרוצה (מתעקש) יכול עם קצת הזזת אבנים, בניה והכוונה לעבור כמעט בכל מקום גם עם ג'יפון, לא צריך להרוס לכולם.
ברור, עובר שם בנקרות לא מעט, ואוהב את הסצנה שמסביב לאתגר, חלק מהכיף שבטיול, אבל כשרוב מה שנקרא "ג'יפים" הפך לסטיישנים מוגבהים עם יכולת פחותה משל ג'יפ גיבור, יבוא היום וזה יקרה לדעתי, יחליקו את המכשולים בהרבה צירים.
הרט"ג יעדיף לסגור מסלולים מאשר לשפץ אותם,איזה רעיון אוילי זה.
היו כמה דיונים וירטואליים על המרזבה, אפשר לראות שם את כל הנימוקים בעד ונגד
נשלח מהנייד
מה שמעניין בסיפור המדרגות הוא שהם מכשול של מטרים ספורים בלבד במסלול ארוך מאוד שרובו לא קשה, חוץ מכמה מעברי סלעים קצרים בהמשך, את המדרגות האלה יורדים ועולים כבר 40 שנה אולי, אני לפני 30 שנה (איך הזמן עובר)....
בכל פעם שאני שם, אני מתפלא איך לא הגיע כבר מישהו עם קונגו ופטיש 5 ק'ג ועוד כמה כלים ופשוט פורץ דרך אחרת במרכז הערוץ, לא כזה סיפור. במשך השנים תוואי הנחל משתנה כמובן ועם כל שיטפון יש שינוי, סלעים משנים מקום והופכים לבולטים יותר או פחות, אבל במרכז הערוץ, לא יהיה קשה לפלס דרך חדשה כדי שגם ג'יפוני העתיד יוכלו ליהנות.
קודם כל מה שאייל כתב.
מי שרוצה לטייל עם גיפון, על יתרונותיו בכביש וחסרונותיו בשטח, יתכבד וייסע בשבילים שמתאימים לבחירתו.
לא מתאימים את השטח לרכב, ההיפך.
לגבי הצעת הקונגו וכו׳, בלי להעליב, זו שאלה שאם מחברים אותה להתייחסות לגיפונים, מעידה על פער בהבנת מהות השטח והנגשתו.
בהמשך לשאלות אנשים למה אין צפרדע לפינוי אשפה באמצע הנחלים הגדולים (אמיתי לגמרי).
רוצים שטח?
זה השטח, כמו שהוא.
נקודתית למדרגה, לפני אי-אלו שנים, היה מעבר גם בגדה הנגדית, ואפילו במרכז.
והיו שנים שהמדרגה כלל לא הייתה מדרגה כי החומר וואדי היה מלא עד למפלס הסלע.
העניין הוא שזו נקודת הניקוז של המכתש, שמרכז זרימה מכמה אגנים מקומיים, כולל הנקרות שבכלל מגיע מחוץ למכתש.
אירוע שטפון שם לא מותיר סיכוי לשום דבר להשאר במקום.
אין מה להביא קונגו כי אלו בולדרים, לא תשתית סלע.
תחשוב לבד כמה כוח מופעל שם כדי לסחוף בולדרים של יותר מטון ולהשליך אותם כמו קוביות משחק בנקודה הזו.
מומלץ לג'יפונים להחזיק ברכב שפלות למעברים בעייתיים.
והדאסטר ? ...
היום ראיתי סובארו מטפס את העליה הלבנה בחורשן בצורה שלא היתה מביישת כל רכב שטח "אמיתי"לפי דעתי הוא מכיר כל ס"מ שם ויודע בדיוק איפה להניח את הגלגל..כבר ראיתי אותו שם..יש לו נעילה אחורית.
נהג טוב + הנעילה = מה שראית
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אכן כן. ;)
זה גם לא בדיוק סובארו.
התאור הוא בכיוון ירידה?
כן דורון
אני לפני 8 שנים עלית את המדרגות בקלות עם טיוטה לנד קרזר 120 ....שחזרתי בשבת לשם הייתי עם דוגג ראם שרוחק הסרנים שלו ארוך יותר מה שמקשה על תמרון של סיבובים .. נגיע לשם לשוב בקרוב לסגור חשבון עם הנקרות
קודם כל מה שאייל כתב.
מי שרוצה לטייל עם גיפון, על יתרונותיו בכביש וחסרונותיו בשטח, יתכבד וייסע בשבילים שמתאימים לבחירתו.
לא מתאימים את השטח לרכב, ההיפך.
לגבי הצעת הקונגו וכו׳, בלי להעליב, זו שאלה שאם מחברים אותה להתייחסות לגיפונים, מעידה על פער בהבנת מהות השטח והנגשתו.
בהמשך לשאלות אנשים למה אין צפרדע לפינוי אשפה באמצע הנחלים הגדולים (אמיתי לגמרי).
רוצים שטח?
זה השטח, כמו שהוא.
נקודתית למדרגה, לפני אי-אלו שנים, היה מעבר גם בגדה הנגדית, ואפילו במרכז.
והיו שנים שהמדרגה כלל לא הייתה מדרגה כי החומר וואדי היה מלא עד למפלס הסלע.
העניין הוא שזו נקודת הניקוז של המכתש, שמרכז זרימה מכמה אגנים מקומיים, כולל הנקרות שבכלל מגיע מחוץ למכתש.
אירוע שטפון שם לא מותיר סיכוי לשום דבר להשאר במקום.
אין מה להביא קונגו כי אלו בולדרים, לא תשתית סלע.
תחשוב לבד כמה כוח מופעל שם כדי לסחוף בולדרים של יותר מטון ולהשליך אותם כמו קוביות משחק בנקודה הזו.
יש המון דינמיקה בעולם וגם בשבילי הג'יפים, בפרספקטיבה של זמן, שום דבר לא נשאר במקומו, יכול לומר שאת מעלה צין + דלעת + עשוש + דקלים + חורשה + זיק + ערוד סידרו והחליקו במהלך השנים, חלק ממש מזמן, אולי 25-30 שנה וחלק גם בשנים האחרונות, אבל זה קרה, לדוגמה מעלה נחל חווה לפני כמה חודשים, כדי לבצע עבודות על ציר קצאא באזור מעלה מחמל שאותו הוחלט לחסום לחלוטין לפני כמה שנים. כנ'ל מקומות מסויימים בהם לצה'ל או לרפאל היה חשוב שהדרך תהיה עבירה, לפעמים ממש החלקה של ציר ארוך כמו ציר פארן מכביש 40 מערבה לתוך המטווח וגם מזרחה אחרי אירועי שטפונות. היו פעמים שגם רט'ג הכניסה צמ'ה לשטח כדי שהטנדרים של הפקחים לא יצטרכו להתמודד על בסיס יומי בבעיות עבירות. המדרגה של הנקרות נמצאת כנראה מחוץ לתחום סבב הפיקוח כי לא סביר שפקח ברכב בודד יצטרך לעלות שם מדי יום או כמה ימים, לא בשביל הספורט או החוויה, רק כדי להמשיך את יום העבודה שלו. באותה מידה, רואים לפעמים גם חסימות שמושקעת בהם עבודה מטורפת, בולדרים בגבול היכולת של שופל קטרפילר 966 מוצבים בשרשרת כדי לחסום צירים, את הבולדרים מניידים על סמי טריילר ולפעמים את הדרך מסדירים לפני כדי שהסמי טריילר יוכל לעבור. ככה שלבסוף המכשול הקצר של המדרגה יכול היה להיפתר, גם אם השטפונות הבאים היו חוסמים את הדרך שוב.
אבל אנחנו לא רוצים שיסדרו את כל השבילים עבור פרייוטים וגם לא עבור ג'יפונים. בשביל מה אנו מחזיקים רכבי שטח?
מהפוסט המקורי שלך אפשר להבין שאתה לא מצפה שאיזה גוף רשמי יסדר את העיניין אלא שמישהו יבוא עם קונגו ופטישים ויתחיל לשבור את הסלעים. זו לא הצעה ראויה לג'יפאי, בטח שלא בתוך שמורת טבע. מעשים כאלה רק יגרמו למתן תחמושת לכל אלה שרוצים לסגור את השטחים בפנינו.
יש המון דינמיקה בעולם וגם בשבילי הג'יפים, בפרספקטיבה של זמן, שום דבר לא נשאר במקומו, יכול לומר שאת מעלה צין + דלעת + עשוש + דקלים + חורשה + זיק + ערוד סידרו והחליקו במהלך השנים, חלק ממש מזמן, אולי 25-30 שנה וחלק גם בשנים האחרונות, אבל זה קרה, לדוגמה מעלה נחל חווה לפני כמה חודשים, כדי לבצע עבודות על ציר קצאא באזור מעלה מחמל שאותו הוחלט לחסום לחלוטין לפני כמה שנים. כנ'ל מקומות מסויימים בהם לצה'ל או לרפאל היה חשוב שהדרך תהיה עבירה, לפעמים ממש החלקה של ציר ארוך כמו ציר פארן מכביש 40 מערבה לתוך המטווח וגם מזרחה אחרי אירועי שטפונות. היו פעמים שגם רט'ג הכניסה צמ'ה לשטח כדי שהטנדרים של הפקחים לא יצטרכו להתמודד על בסיס יומי בבעיות עבירות. המדרגה של הנקרות נמצאת כנראה מחוץ לתחום סבב הפיקוח כי לא סביר שפקח ברכב בודד יצטרך לעלות שם מדי יום או כמה ימים, לא בשביל הספורט או החוויה, רק כדי להמשיך את יום העבודה שלו. באותה מידה, רואים לפעמים גם חסימות שמושקעת בהם עבודה מטורפת, בולדרים בגבול היכולת של שופל קטרפילר 966 מוצבים בשרשרת כדי לחסום צירים, את הבולדרים מניידים על סמי טריילר ולפעמים את הדרך מסדירים לפני כדי שהסמי טריילר יוכל לעבור. ככה שלבסוף המכשול הקצר של המדרגה יכול היה להיפתר, גם אם השטפונות הבאים היו חוסמים את הדרך שוב.
וואוו.. מאיפה להתחיל?
קודם כל, למעט מדרגת נקרות, כל המעברים עליות ומכשולים שציינת כולם מלאכותיים בתוואי שנפרץ ע"י כלים הנדסיים, אז מן ההגיון שמידי פעם "מתקנים" אותם, סביר בהתייחס כי דרך נפרצת כדי לשמש כדרך.
"מעלה זיק/מחמל" הם לא דרכים,
הם תוואי צינור קבור שאנשים נוסעים מעליו, והוא סוג של אקס-טריטוריה בארץ, ומתוחזק ע"י קצאא במטרה יחידה שהצינור ימשיך להיות מכוסה ותקין, אף אחד לא חושב על המטיילים ואתה לא מעניין אותם.
למעשה התוואי סגור מבחינת קצאא.
גם כאן יש לי השגה כמה באמת צריך לתחזק, אבל לפחות נקודת הבסיס היא שהמהות היא דרך שנועדה בהגדרה למעבר והוכשרה כך.
מדרגת הנקרות היא תוואי טבעי, דינאמי וכזה ראוי שישאר.
אבל מיצר הנקרות הוא תוואי טבעי, נהדר, מהווה שוער כניסה למסלול ראוי ויפיפה.
מה שאתה רוצה זה לנסוע בשביל קק"ל- יש כאלו למכביר, תשאיר לנו את המסלולים האלו בלי הפרעה.
לדאוג לפקחים?
מאיפה שלפת את ההברקה הזו?
אתה חושב שהפקח שעשוש בתחומו או מדרגת בוקר (אני מסרב לכנות את מעבר ילדותי כמעלה, היינו שם כשעוד לא היה לזה שם וכל רכב הנעה כפולה עלה אותו בלי דרמה), כל אלו מיושרים כי יש פקח באזור?
מה נסגר?
יש מצב שכל המניפסט הזה הוא הטרלה?
יש מקום אחד שראוי ל"שיפוץ" וגם ראיתי בעיניי מישהו ש"משפץ" שם.
מדרגת המצלעות.
ראיתי חבר'ה שבאו עם רכבים משופרים מכל טוב
שלא הייתה להם שום בעייה לטפס ובוודאי לרדת את המדרגה,
אבל הם פחדו שבמעבר הצר יחטפו שריטות בדופן.
עבדו כרבע שעה עם פטישי 5 קילו להרחיב את המעבר.
יש מקום אחד שראוי ל"שיפוץ" וגם ראיתי בעיניי מישהו ש"משפץ" שם.
מדרגת המצלעות.
ראיתי חבר'ה שבאו עם רכבים משופרים מכל טוב
שלא הייתה להם שום בעייה לטפס ובוודאי לרדת את המדרגה,
אבל הם פחדו שבמעבר הצר יחטפו שריטות בדופן.
עבדו כרבע שעה עם פטישי 5 קילו להרחיב את המעבר.
אין דבר כזה ראוי לשיפוץ. מי שלא מעוניין לגרום נזק לאוטו שפשוט יסע מהצין מסביב. לא כולם חייבים לנסוע בכל מקום.
ונאה דורש, נאה מקיים, את המצלעות, ורדית, ועוד תופינים, נהגתי לעשות בתקופה אחרת ועם כלים אחרים. למעשה, היום, גם את העשוש אני מקיף, למרות שהרכב כנראה יכול לעלות אותו.
למען הגילוי הנאות, לפני איזה עשור גם הצעתי לשפץ איזו מדרגה (כבר אינני זוכר איפה). מאז חזרתי בתשובה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.