צפייה בגרסה מלאה : האם לשטח קל כמו שבילים ודרכי עפר סלולים מספיק גם SUV גבוהה?
היי הפרייבט שלנו (קיה סיד סטיישן) כבר בן 10 והגיע הזמן להשתדרג , שמתי עין בעיקר על הפורסטר שיתאים גם מבחינת תא מטען וגם שהוא מתאים ואף יותר מזה לשבילים
רציתי לדעת האם רכבים כמו פיגו' 3008 סיאט אטקה ודומיו גם יכולים לבוא בחשבון או שלא כדאי ?
הרכב ישמש כרכב משפחתי ראשי לנסיעות יומיומיות ונסיעות לטיולים בשטח (שבילים).
תודה על התשובה
ארז :-)
יכולות השטח של פורסטר אינן ברות השוואה לפרייבטים חסרי 4x4 כמו אלו שמנית.
צריך להתאים את הרכב לציפיות ולדרישות -כמעט כל רכב יכול לנסוע בשבילים ודרכי עפר כבושים, לא צריכים בשביל זה 4x4, אבל ברגע שהדרך מעט פחות נוחה, יש קצת אבנים, דרדרת, הצלבה, חול רך, בוץ וכו'' - אז העסק מתחיל להסתבך מעט וההבדל בין רכב שטח מתאים למצב לבין פרייבט יכול לבוא לידי ביטוי, האם לעבור ללא בעיה מיוחדת או להסתבך עם פוטנציאל לנזק כספי לרכב.
נשלח מהנייד
בהמשך לקודמי, כל עוד אתה מתכנן אך ורק על שבילי קק"ל:
שני דברים צריך לקחת בחשבון בקניית רכב לשטח (שים לב, לא רכב שטח אלא רכב גם לשטח) - גובה הרכב והנעה.
1. לגבי גובה הרכב (מרווח גחון, מהקרקע אל מכלולי הרכב) - נכון, שבילים אמורים להתאים במקרים רבים גם לפרייבט, אבל רגע אחרי הסלילה של השביל הוא כבר משתנה. לדוגמה - דרך נוף כרמל, באמצע הדרך נוצרו מדרגות מהגשם ולא בטוח שפרייבט יעבור שם בשלום וללא נזקים. דרך נוף נחל חרוד, היתה יופי של דרך לכל פרייבט, אפילו שפכו שם זפט לפני שנתיים.
תנסה לעבור שם עכשיו עם פרייבט - תקלל כל דקה.
אני לא יודע מה גובה 3008 והסיאט. לסובארו גובה מרשים.
2. הנעה - 4X4 או 2X4 - נכון, ברוב השבילים אין צורך ב 4X4, ובשני השבילים שכתבתי למעלה גם היום אין צורך, אבל במקרה של חול/חצץ או אבדן אחיזה מסיבה כזו או אחרת, 4X4 יכול להיות ההבדל בין המשך הנסיעה לבין טלפון לידידים/תופעת טבע/גרר או רכב מזדמן אחר.
לסיכום, 3008 הוא רכב מצויין. לפי מה ששמעתי (לא נהגתי בכזה) הוא לא פחות ממעולה.
סיאט אטקה אני לא מכיר. אני כן (בניגוד לרבים כאן) אוהב את שילוב מנועי הטורבו והגיר הרובוטי.
אם אני הייתי מחפש רכב לכביש ומדי פעם לשביל כזה או אחר, הייתי בוחר בסובארו, שנותן יותר מבחינת יכולות השטח.
ד.א. יש גם את סובארו אאוטבק - אותו גובה ו4X4 כמו הפורסטר אך פחות "ג'יפי" במראה, יותר מרווח ונוח.
תודה רבה על התשובה אבדוק לגבי ההאאוטבק , בקשר לפיג'ו אכן זוכה להמון תשבוחות ואגב המרווח גחון שלו הוא 22 (21.9 אם רוצים לדייק) ושל האטקה הוא כמעט 19 , השאלה שאותי מדאיגה לגבי הפיג'ו הוא איך הוא יהיה אחרי 5 שנים למשל איך פיגו' שנת 2017 עכשיו מתפקד טרם מצאתי סרטון או כתבה שבחנה את זה , ונשארים רק עם הסטיגמות והטענות שלא כדאי לגעת בצרפתיות מושמשות
yochaytzur
11-10-21, 18:42
לגבי האאוטבק.
משפחתנו (2+3) מטיילת באאוטבק מזה עשור.
בדיוק סיימנו חוצה ישראל, ובעבר ירדן, מכתשים, גולן...
חד משמעית עדיף על פורסטר בכל פרמטר.
אשמח לספר עוד אם מתעניין.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
.
חד משמעית עדיף על פורסטר בכל פרמטר.
אשמח לספר עוד אם מתעניין.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
גם אנחנו נשמח לשמוע
תודה
רענן
תודה רבה על התשובה אבדוק לגבי ההאאוטבק , בקשר לפיג'ו אכן זוכה להמון תשבוחות ואגב המרווח גחון שלו הוא 22 (21.9 אם רוצים לדייק) ושל האטקה הוא כמעט 19 , השאלה שאותי מדאיגה לגבי הפיג'ו הוא איך הוא יהיה אחרי 5 שנים למשל איך פיגו' שנת 2017 עכשיו מתפקד טרם מצאתי סרטון או כתבה שבחנה את זה , ונשארים רק עם הסטיגמות והטענות שלא כדאי לגעת בצרפתיות מושמשות
ההתייחסות למרווח גחון באולם תצוגה במצב סטטי כפרמטר מרכזי לגבי יכולות השטח זו טעות נפוצה של מתחילים.
כי לא לוקח בחשבון את רכות מערכת בולמים וקפיצים, זוית גישה ונטישה, איכות מערכת בקרת האחיזה ואורך בסיס הגלגלים.
לכן אני ממליץ להתעלם מנקודה זו שמפומפמת על ידי אנישי המכירות ולהתייחס להמלצות של כתבי שטח רציניים וחברים בפורומי שטח לגבי יכולת דגמים ספציפיים.
לא מציע להתרשם ממרווח הגחון של 3008 גם אם מזכיר מרווח גחון של פורסטר, דסטר או גימיני חדשים.
Asaf-a
אסף.א
yochaytzur
11-10-21, 22:19
גם אנחנו נשמח לשמוע
תודה
רענןאאוטבק על הכביש נוח מאוד, חזק ומרווח. רחב יחסית (3 כסאות ילדים מאחור) ועם בגאז ענק ושטוח. נכנסים 3 זוגות אופני ילדים (או 2 אופני בוגרים 29 אינץ) לבגאז כמו שהוא, בלי לקפל שורה אחורית.
בשטח עם הגבהה, מיגון וצמיגי AT הוא מפתיע מאוד. עשיתי איתו כמעט את כל המסלולים המופיעים כ"עבירות בינונית" באתרים כמו 4x4.co.il או שבילים. דוגמאות: מכתש רמון, מעלה אברהם, הר כרכום, חוצה ישראל (חפשו אותו כאן https://www.4x4.co.il/article/14627 ) נחל נקרות, מרסבא, ואדי רם בירדן... צריך לפעמים מכוון, ולחשוב קצת על הנתיב הנכון. נכון שבעיני חלק מהאנשים פה לא מדובר על רכב שטח "אמיתי" (מסכים לגמרי), אבל למשפחה שאוהבת לטייל בארץ, להגיע למקומות מיוחדים, ופחות מחפשת את הקטע האתגרי - זה רכב שנותן הרבה.
הדגם יחסית לא מוכר במשפחת סובארו (בטח לא כמו הפורסטר), ברמה כזאת שלפעמים מדריכים ותיקים מופתעים שאני מגיע לטיול וגם יוצא ממנו בשלום.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
מכתש רמון, מעלה אברהם, הר כרכום, חוצה ישראל (חפשו אותו כאן https://www.4x4.co.il/article/14627 ) נחל נקרות, מרסבא
אני מניח שכבר השתתפת בדירוג המעלות שלנו, אבל במקרה שלא - יהיה מעניין אם תוסיף את הדירוג שלך למעלות בסקרים (קרא קודם את ההנחיות, אנחנו מדרגים את המעלות ולא את המורדות (כיוון הירידה) -
http://www.jeepolog.com/forums/forumdisplay.php/80
אאוטבק על הכביש נוח מאוד, חזק ומרווח. רחב יחסית (3 כסאות ילדים מאחור) ועם בגאז ענק ושטוח. נכנסים 3 זוגות אופני ילדים (או 2 אופני בוגרים 29 אינץ) לבגאז כמו שהוא, בלי לקפל שורה אחורית.
זה ההבדל בין שלדה על בסיס אימפרזה (פורסטר) לשילדה על בסיס לגאסי (או B4 שנקראת אצלנו) ארוכה יותר.
בשטח עם הגבהה, מיגון וצמיגי AT הוא מפתיע מאוד.
גם הפורסטר עם הגבהה וצמיגים מטייל בשטח.
עשיתי איתו כמעט את כל המסלולים המופיעים כ"עבירות בינונית" באתרים כמו 4x4.co.il או שבילים. דוגמאות: מכתש רמון, מעלה אברהם,
מעלה אברהם, כעליה או כירידה ?
בכל מקרה, למעט מרווח ועדיפות בכביש,
אני לא רואה יתרון של אאוטבק בשטח על פורסטר.
אפילו חיסרון של בסיס גלגלים ארוך יותר וסיכוי "להתיישב" על תלולית בגלל זווית בטן.
רענן
yochaytzur
11-10-21, 22:57
מעלה אברהם כעליה.
בכל מקרה לא באתי להתנצח. אלה הרשמים שלי, אחרי עשרות טיולים יחד עם פורסטרים בשיירה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
מעלה אברהם כעליה.
בכל מקרה לא באתי להתנצח. אלה הרשמים שלי, אחרי עשרות טיולים יחד עם פורסטרים בשיירה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
תקלה שלי !
התבלבלתי עם מעלה יאיר.
בכל אופן, למיטב ידעתי מכלולים זהים למעט שילדה ארוכה יותר.
לא זוכר במדויק באיזה שנתון, הבדל קל לטובת האאוטבק במבחר צמיגים (לכיוון השטח).
רענן
yochaytzur
11-10-21, 23:13
עוד הבדל: למעט הדגם האחרון של הפורסטר, מנוע 2500 באאוטבק לעומת 2000 בפורסטר. בדגם באחרון הפורסטר השווה.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
yochaytzur
11-10-21, 23:21
צירוף מקרים... פורסם לפני כמה שעות:
https://youtu.be/odxFRBXzmyI
כמעט מילה במילה עם מה שכתבתי קודם (לפני שראיתי את הסרטון).
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
חד משמעית עדיף על פורסטר בכל פרמטר.
אשמח לספר עוד אם מתעניין.
המחלוקת לא על יכולות האאוטבק. אלא,
על הנחרצות שהאאוטבק חד משמעית עדיפה על הפורסטר בכל פרמטר.
ופה אני טוען שהגזמת. אבל, עזוב אם אתה מרוצה וחושב כך,
מי אני שאסתור אותך בפרט שאני נוסע בכביש על משהו דומה ונמוך יותר.
רענן
yochaytzur
11-10-21, 23:55
המחלוקת לא על יכולות האאוטבק. אלא,
על הנחרצות שהאאוטבק חד משמעית עדיפה על הפורסטר בכל פרמטר.
ופה אני טוען שהגזמת. אבל, עזוב אם אתה מרוצה וחושב כך,
מי אני שאסתור אותך בפרט שאני נוסע בכביש על משהו דומה ונמוך יותר.
רענןקרא את ההודעה של ברלי והאחרונה שלי בשרשור הזה:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2E com%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D12 1765&share_tid=121765&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
ההתייחסות למרווח גחון באולם תצוגה במצב סטטי כפרמטר מרכזי לגבי יכולות השטח זו טעות נפוצה של מתחילים.
כי לא לוקח בחשבון את רכות מערכת בולמים וקפיצים, זוית גישה ונטישה, איכות מערכת בקרת האחיזה ואורך בסיס הגלגלים.
לכן אני ממליץ להתעלם מנקודה זו שמפומפמת על ידי אנישי המכירות ולהתייחס להמלצות של כתבי שטח רציניים וחברים בפורומי שטח לגבי יכולת דגמים ספציפיים.
לא מציע להתרשם ממרווח הגחון של 3008 גם אם מזכיר מרווח גחון של פורסטר, דסטר או גימיני חדשים.
Asaf-a
אסף.א
ממה שקראתי הבנתי שנסיעת שטח היא תורה בפני עצמה , כרגע לא מתכוון להגיע לשטח בינוני או יותר מזה , אלא בעיקר לשטחים קלים ושבילי עפר מבלי לחשוש על התחתית של האוטו כמו שחוששים שנוסעים בפרייבט רגיל .
וכיוון שהאוטו לא ישמש רק לנסיעות שטח אלא בשימוש יומיומי , ראיתי שלפורסטר לדוגמא שנת 2016 גם בדגם X ודגם XS אין דברים כמו פתחי איוורור אחוריים משהו לדעתי נחוץ בימים חמים ושיש ילדים מאחור , התרעות סטיה , התרעות עייפות וכו שקיימים ברכבים אחרים שהוזכרו פה ולא נמצאים בפורסטר ומאמין שגם לא באאוטבק (אלא אם מדברים על הדגמים האחרונים 2020 ומעלה) וחבל
באוטבק x בשנים האחרונות (2018 בה נתקלתי) יש מזגן מאחור
Asaf-a
אסף.א
צירוף מקרים... פורסם לפני כמה שעות:
https://youtu.be/odxFRBXzmyI
כמעט מילה במילה עם מה שכתבתי קודם (לפני שראיתי את הסרטון).
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
עוד אחד שחושב שהוא מבין. גם ניכר שהוא צריך דיאטה.
עוד אחד שחושב שהוא מבין. גם ניכר שהוא צריך דיאטה.
בטח רק הקריא מה שאמרו לו להגיד ….
אבל אם תראה אותו. תגיד לו שינשום טיפה בין המשפטים ;)
נראה שהיה לו כיף אותו היום.
בשבת ראינו במדרגה של הערוד (הלופ הקטן של הסמש הירוק שנכנס ממזרח וחוזר בחזרה לכיוון חניון עידו, לא הערוד עצמו ממש).
אאוטבק/פורסטר מוגבה צמיגי שטח פגושים חתוכים ואבזור חיצוני וכולו הופעה קרבית.
מרוב שינויים לא סגור אם זה פורסטר או אאוטבק.
לפי איך שנסע, אני מניח שהיה גם נעול.
מה שכן היה ברור, שהוא רחוק מאד מהמקור.
נראה שהאיש נהנה מהרכב.
ואני מניח שיש מי שמסתכל עלזה ותוהה כמו פות״ש.
אבל לדעתי זה בעיקר מקרה של היסחפות ואבדן פרופורציה כי אין מצב שכמו שהוא נראה, הרכב הזה נוסע בכביש באיכות המקורית של ה-SUV המצויין שהיה, והוא גם לא יהיה באמת רכב שטח.
מותר?
בהחלט!
הגיוני?
לדעתי פחות.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211017/1edaa1756152307acd474ba6fe7b9203.jpg
כמו זה ?
יותר גרוע.. עם פגושים חתוכים, לא פגושים מדוגמים..
וגגון עם מיכל מים ועוד דברים.
ואם בעל הרכב כאן באתר, אז אני מתנצל מראש, זו דעתי האישית ואין בכך להעיד על טעמך האישי..
וזה לא רק מוגזם אלא גם טפשי.. לשים את הידית הפעלת ציוד החילוץ שלך במקום שמועד לפורענות שלאחריה צריך חילוץ..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211017/8a37c4220b6cd824c0c466f299c08024.jpg
בשבת ראינו במדרגה של הערוד (הלופ הקטן של הסמש הירוק שנכנס ממזרח וחוזר בחזרה לכיוון חניון עידו, לא הערוד עצמו ממש).
אאוטבק/פורסטר מוגבה צמיגי שטח פגושים חתוכים ואבזור חיצוני וכולו הופעה קרבית.
מרוב שינויים לא סגור אם זה פורסטר או אאוטבק.
לפי איך שנסע, אני מניח שהיה גם נעול.
מה שכן היה ברור, שהוא רחוק מאד מהמקור.
נראה שהאיש נהנה מהרכב.
ואני מניח שיש מי שמסתכל עלזה ותוהה כמו פות״ש.
אבל לדעתי זה בעיקר מקרה של היסחפות ואבדן פרופורציה כי אין מצב שכמו שהוא נראה, הרכב הזה נוסע בכביש באיכות המקורית של ה-SUV המצויין שהיה, והוא גם לא יהיה באמת רכב שטח.
מותר?
בהחלט!
הגיוני?
לדעתי פחות.
פעם הבאה צלם שנראה 😉
פעם הבאה צלם שנראה [emoji6]
לא נוהג לצלם רכבים של אנשים אחרים.
לא מנומס ובטח לא להעלות לרשת בלי הסכמה.
לא נוהג לצלם רכבים של אנשים אחרים.
לא מנומס ובטח לא להעלות לרשת בלי הסכמה.+1
זה נכון גם לגבי העלאת תמונות של אנשים לרשת בלי הסכמה ...
ברשות הרבים אין בעיה כזאת.
לא חוקית לפחות.
לא כולל ילדים.
לגבי צילום של רכב מטורף ליד הבית שם הרשויות יכולות למצוא אותו. זה לא יפה להלשין .. אבל אם נתקלים במשהו מעניין או מוזר בדרך … יש פה שרשור שלם שמבוסס על זה.
קחו בחשבון גם שממילא הכל מצולם בכל מקום ( לא במדבר למעט איפה שהוצבו מצלמות גלויות או נסתרות ) אז עוד צילום. פחות צילום … זה לא ביג דיל.
דובר על נימוס, לא על חוקיות ...
דובר על נימוס, לא על חוקיות ...
נימוס זה עניין של גאוגרפיה ... ותרבות .. ומוצא.
אני לא רואה בעית נימוס בצילום של רכב מעניין כל עוד אני לא מסגיר את מיקום חנייתו לטובת גנבים ורשעים.
אני לא רואה בעית נימוס בצילום של רכב מעניין כל עוד אני לא מסגיר את מיקום חנייתו לטובת גנבים ורשעים.
מסכים אבל.. כמו שאני לא נהנה לראות אנשים מרימים מצלמה שמכוונת אליי, אני לא מרים מצלמה מול אנשים כשהם ליד הרכב של עצמם.
לא רואה בעיה לעלות צילום של רכב ״יפה״.
כן רואה בעיה לצלם את לוחית הזיהוי שבאמצעותה אפשר לאתר את הרכב ובעליו.
ולעצם שאלת השרשור, אפשר לטייל עם גיפוני ה 2x4 בתוואי שהוזכר. עיקר הבעיות הן בעליות בהן האחיזה מוגבלת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בשבת ראינו במדרגה של הערוד (הלופ הקטן של הסמש הירוק שנכנס ממזרח וחוזר בחזרה לכיוון חניון עידו, לא הערוד עצמו ממש).
אאוטבק/פורסטר מוגבה צמיגי שטח פגושים חתוכים ואבזור חיצוני וכולו הופעה קרבית.
מרוב שינויים לא סגור אם זה פורסטר או אאוטבק.
לפי איך שנסע, אני מניח שהיה גם נעול.
מה שכן היה ברור, שהוא רחוק מאד מהמקור.
נראה שהאיש נהנה מהרכב.
ואני מניח שיש מי שמסתכל עלזה ותוהה כמו פות״ש.
אבל לדעתי זה בעיקר מקרה של היסחפות ואבדן פרופורציה כי אין מצב שכמו שהוא נראה, הרכב הזה נוסע בכביש באיכות המקורית של ה-SUV המצויין שהיה, והוא גם לא יהיה באמת רכב שטח.
מותר?
בהחלט!
הגיוני?
לדעתי פחות.
פורסטר ישן, כסוף/כחלחל?
ללא כננת אבל עם שנורקל ועוד? נראה גם (מאוד) מוגבה?
אם כן, היה על הכביש איפשהו בצפון אתמול..
אם לא, אז יש כמה כאלו...
אפשר לטייל עם גיפוני ה 2x4 בתוואי שהוזכר. עיקר הבעיות הן בעליות בהן האחיזה מוגבלת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש עוד כמה בעיות.... אבל נעזוב את זה.
פורסטר ישן, כסוף/כחלחל?
ללא כננת אבל עם שנורקל ועוד? נראה גם (מאוד) מוגבה?
אם כן, היה על הכביש איפשהו בצפון אתמול..
אם לא, אז יש כמה כאלו...
כחול כהה
חזרה לשאלה המקורית.
מוכח שכל רכב יכול לעבור כמעט בכל שביל. כדוגמה קיצונית מסעות הגרוטאשטח ונגזרותיו מוכיחים את זה.
ספציפית הסיאט שהוזכר נמוך מאוד ועם מכללי הנעה פגיעים ושבירים. בפז'ו למיטב זכרוני צינורות דלק עם מחברי פלסטיק מתחת לשילדה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מסעות הגרוטראלי/גרוטאשטח הם משהו מאוד כייפי, צבעוני ומצחיק, אבל הם לא טיול וגם נהיגת שטח זה ממש לא.
הם מוכרחים לעבור בכל מחיר, אז הם פשוט מפוצצים את המכוניות על הסלעים.
וזה נורא מצחיק אותם ואת כל מי שצופה בזה, גיחי גיחי, ואיזה תותחים אנחנו, גיחי, וכל פרייבט יכול לעבור הכל גיחי גיחי ומי צריך בכלל ג'יפ אם יש לי סובארו אימפרזה בת 25 שקניתי באלפיים שקל והיא עוברת הכל, גיחי. והנה אני מכדרר אותה במורד מעלה עשוש גיחי גיחי.
אף בעל קרוסאובר לא יעיז לעשות לרכב החדש והיקר שלו אפילו אלפית ממה שמעוללים שם לגרוטאה שלאף אחד לא באמת אכפת להשמיד אותה.
ולהסיק ממסעות הגרוטראלי שכל רכב יכול לעבור בכל מקום ושהג'יפונים 2X4 המצחיקים האלה עם צמיגי חתך 45 וזויות גישה ובטן איומות וגחון בגובה דשא יכולים לטייל בשטח רק כי לקטגוריה שלהם קוראים "רכב פנאי" אז זה הופך אותם למתאימים לטיולים?.... הלקוחות שלהם שקונים מכוניות לפי טרנדים, קוראים לדבר הזה "ג'יפ" ואשכרה בטוחים שזה ג'יפ?..... אתם צריכים לראות איך הם מתחרפנים אם איזה ענף ילטף להם את הפוליטורה של הציפוי-נאנו....
אז לא. זה לא ג'יפ. ממש לא. אפילו לא קרוב ויודעים מה? אפילו לא רחוק. זה יכול לנסוע בשבילים משוטחים היטב פחות או יותר כמו פרייבט. לא פחות, אבל גם לא יותר. וכשתנסו יותר, אתם תתחילו לשלם. והרבה.
ראו הוזהרתם.
פחות מפרייבט. המשקל.העודף... מפריע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אולי זה?? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211021/cad13bb9607719591625e92a329f178f.jpg
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
אולי זה??
ראית כאן את הדיון על פרסום פומבי של צילום רכב, לא שלך, עם מספר רכב גילוי?
נשלח מהנייד
אויש נו, צאו כבר מהסרט. זה לא צילום של רכב באמצע שוד בנק. המספרים גלוים תמיד וחשופים לכל עובר ושב. שלא לדבר שהיום מצלמות AI כבר יודעות מה את מצב הטחורים של הנהג גם תוך כדי תנועה של 100 קמ"ש. חשבתי שכבר עברנו את השלב הזה באינטרנט.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
אם זה הרכב שלך - אין בעיה, תעשה כרצונך.
לגבי רכבים של אחרים, קרא לפחות מה נכתב למעלה. יש אנשים שלא מעוניינים שצילומי הרכב שלהם עם מספר גלוי יפורסמו בפומבי (וזה לא דומה לצילומים פרטיים, צילומי מצלמת אבטחה או מצלמות רמזור).
נשלח מהנייד
אויש נו, צאו כבר מהסרט. זה לא צילום של רכב באמצע שוד בנק. המספרים גלוים תמיד וחשופים לכל עובר ושב. שלא לדבר שהיום מצלמות AI כבר יודעות מה את מצב הטחורים של הנהג גם תוך כדי תנועה של 100 קמ"ש. חשבתי שכבר עברנו את השלב הזה באינטרנט.
Sent from my SM-N970F using Tapatalk
ההבדל שאלו מאגרים שלא פתוחים לציבור.
העלאה לרשת לפורום ציבורי מנגישה את זה לכל העולם.
אישית, נתקלתי כבר כמה פעמים בצילום הרכב שלי מוצמד למודעת מכירת רכב אחר ביד-2.
פנייה להסרה גוררת מסלול הוכחה של מי הרכב, שלי, או של השקרן/רמאי שהעלה את המודעה.
הצילום הגיע מכאן, מגיפולוג.
הבחור קרא את השרשור, הוא רוצה להעלות תמונה והוא אדם בוגר. אם זה לא עובר על חוקי הפורום שחררו. או שתטרידו אותו בפרטי אם ציפור נפשכם נפגעה ולא מסוגלת להתאושש.
איל,
האיש שאל מה מפריע, וקיבל תשובה.
שחרר..
פחות מפרייבט. המשקל.העודף... מפריע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, שים לב לכותרת. שבילי עפר סלולים, יעני דרכי כורכר, לא יותר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שמתי לב. ולכן עניתי קודם שתכלס הכל עביר לכל רכב.
ומה שכתבתי אחרי כן התייחס למה שדרור כתב שבשטח 'ממש' הם לא פחות טובים מרכב פרטי. (שזה אמנם לא קשור לשאלה המקורית אבל אם אפשר להרביץ 1500 מילה על נושא ערטילאי כלשהו למה לא...) ולנושא הזה דעתי היא שהם פחות טובים כי הם כבדים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אתה זה שהזכיר את הגרוטראלי כדוגמה לכך שאבסולוטית כל רכב יכול לנסוע בכל מקום.
מבחינתי הגרוטראלי הוא לא דוגמא לכלום, זולת כוח רצון, או טכניקות נהיגה/עבירות של 2X4 כמו להעפיל במעלה צופר ברוורס - משהו שאתה יכול לעשות - ועושה - רק בגרוטראלי.
עקרונית, קרוסאוברים לא פחות טובים או יותר טובים מפרייבט בכל סוג של שביל שתרצה - כי הם בעצמם פרייבט.
אבל מה שמעניין כאן זה באמת זה לא יכולת העבירות אלא הסמנטיקה והצד הפסיכולוגי שמאחורי שיקולי בחירה/רכישה של רכב.
"טיולי שבילים" הפך להיות התירוץ התורן כדי לעבור מפרייבט לקרוסאובר?....
כי פעם טענו נשותינו לטובת הקרוסאובר ש"לשבת גבוה זה יותר בטוח".
אחר כך הן פסקו "קל יותר להיכנס ולצאת" - והאמת שזה נכון, במיוחד במגזר הגריאטרי....
קרוסאוברים הם בהגדרתם פרייבט - יותר כבד, פחות טוב דינמית, אבל כל זה בגדר הנסבל והסביר. יש להם גם כמה יתרונות קצת יותר מוחשיים לפני התאמתם לנסיעת שבילים דווקא. היתרון/תכונה הבולטת ביותר שלהם, העילה וההצדקה לקיומם - הם עכשיו באופנה וזה מה שהאשה רוצה כי לכל החברות שלה יש - אז זה מה שיהיה!
למי אכפת יכולת כזו או אחרת או בכלל איך זה נוסע. ממילא רוב הזמן עומדים בפקק.
מבחינתי הגרוטראלי הוא לא דוגמא לכלום, זולת כוח רצון, או טכניקות נהיגה/עבירות של 2X4 כמו להעפיל במעלה צופר ברוורס - משהו שאתה יכול לעשות - ועושה - רק בגרוטראלי.
תכלס עד שהתחיל הגרוטראלי/שם גנרי למסעות התחרעות בשטח, לא היה ״מעלה צופר״, זה היה שיפוע אנונימי בשביל.
זה תוצר של אופי הנסיעה האגרסיבי מאד המתחייב בפרייבט בכל שיפועון ששקוף לרכב רב-מינוע.
ואחכ בעלי קרוסאוברים רכים באים בטענות ומבקשים שיישרו להם עליות ומעברים בשטח.
רכבים גבוהים הם גם פרייבט אבל יש יתרון לגובה , אני זוכר שבטיול לאחד הנחלים בנגב שרציתי להכנס לשביל רכב כמו אאוטלנדר שהוא רכב גבוהה אבל לא 4X4 וגם לא רכב שטח עבר דברים בקלות משהו שלי עם הקיה סיד סטיישן היה קשה עד בלתי אפשר לעבור
כך שיש יתרון לרכב גבוהה וכנראה שבגלל זה גם יש נהירה יותר לרכבים כאלו , בין אם הם נראים כמו גיפים ובין שיש להם בכל זאת יכולות יותר מאשר לרכב פרטי רגיל כמו הרכב שלי .
אכן רוב הציבור משתמש ברכבים ליום יום או לנסוע לאיזה פיקניק ביער ולא לאיזה טיול אקסטרים אך גם בשבילים של היער אתה תהיה יותר רגוע (ועדיין תהיה זהיר) שיש לך רכב גבוהה מאשר נמוך
בנסיעת שטח יש מכלול גורמים שתורמים ליכולת העבירות.
בהכללה - רכב גבוה (לא גבוהה) בהחלט יש לו יתרון על רכב נמוך. ובהזדמנות זו:
- כאשר אנחנו אומרים "רכב גבוה" אנחנו בדרך כלל מתכוונים למרחק בין הכביש לנקודה הנמוכה ביותר במרכב הרכב. לפעמים יש רכבים שיש להם מספק נקודות שעבורן המרחק מהכביש קטן יותר משאר חלקי המרכב התחתון (למשל החלק התחתון של ביצת הדיפרנציאל) אבל נהג שמכיר את הרכב ידע לבחור מסלול התקדמות כזה שברוב המקרים אותה נקודה נמוכה פחות תפריע לו.
- כאשר מתייחסים ל"גובה" הרכב בדרך כלל נהוג להתייחס למספר מאפיינים במפרט הרכב, כמו זווית הגישה, מרחק הגחון ("גובה") וזווית הנטישה - שלושה גורמים אלו משפיעים על עבירות הרכב וכדאי להכיר אותם.
לא יודע על איזה שנה של אאוטלאנדר אתה מדבר, אבל הקיה פורטה של אשתי ואאוטלנדר שיוצא לי לנסוע עליו מדי פעם הם באותו גובה.
נתתי את האאוטלנדר בתור דוגמא של רכב גבוה , יש המון רכבים גבוהים אחרים מהמון חברות
המשפחתית שלנו היא אאוטלנדר (הנעה כפולה).
זויות הגישה, הבטן והנטישה שלה טובות משל פרייבט ומאפשרות תנועה חופשית יותר בדרכי כורכר/שדות/שטח קל.
גם גודל הגלגל כנראה עדיף.
עם זאת, לא הייתי עושה מזה הרגל, הוא לא מרגיש שם בבית.
הפורסטר עדיף בהרבה, מנסיון.
מה שאני כותב זה מהפוזיציה של להסתובב בשטח כל הזמן ולהוביל גם את הכלים האלה.
כמעט ולא רואים קרוסאוברים 2X4 בשטח וכנראה שבצדק.
כי מרווח גחון גבוה בס"מ או שניים זה לא הכל. יש גם אורך בסיס גלגלים וזויות גישה ונטישה וקוטר גלגל וחתך צמיגים וסידור מכלולים בגחון ועוד המון משתנים.
גם אם כמעט כל הפרמטרים האלה בכמעט כל הקרוסאוברים הם בתיאוריה טובים יותר מאשר בפרייבט רגיל, הם עדיין מאוד בעייתיים - כי הם עדיין פרייבטים לכל דבר. זה פשוט מרכב מנופח ומעוצב, בעיקר לגובה, על פלטפורמת פרייבט.
כשאני מפרסם טיול פתוח (לא טיול מועדון) ש"מתאים גם לג'יפונים ללא הילוך כוח". רוב מוחלט של קרוסאוברים שמטיילים איתנו הם דגמי סובארו שהוא רכב ה-AWD/4X4 הכי נמכר בישראל, קצת פחות דאסטרים (המטיילים הרציניים בדאסטרים נוסעים בקבוצות הומוגניות משלהם). ואלה שני דגמי הקרוסאוברים היחידים בעלי יכולות שטח של ממש - כל יתר דגמי ה-AWD מהווים אחוז פחות מזניח בטיולים.
דגמי 2X4 כבר לא חורגים מדפוסי הטיול/עבירות של פרייבט. מדי פעם אנחנו מפרסמים גם טיולים מאוד עדינים עבור כלים כאלה. ההיענות לטיולים כאלה פחות משמעותית כי בעליהם פחות בעניין של "לטייל בשטח". בטח לא מעבר למה שטיילו בעבר עם הפרייבט שהיה להם קודם, וזה אומר פיקניקים/שבילי קק"ל שעבירים לכל פרייבט. גם אם מעט יותר בזהירות.
העדנה של טיולי שטח בעקבות הקורונה וכתחליף לחופשות בחו"ל, מתחברת ישירות עם עליית הביקוש לרכבי 4X4 מכל הסוגים אבל אין לה שום קשר לקרוסאוברים 2X4 שהם רכב-לכביש-נטו וכך הם גם נתפסים אצל בעליהם. גם אם הם נחשבים בעיניהם ל"ג'יפ" וחלקם גם קוראים להם כך, ההקשר אינו לשטח אלא למראה החיצוני ולישיבה הגבוהה. ולא נחזור כאן על הסיבות והצידוקים והתירוצים וההסברים המלומדים ולא נפתח שוב דיון-חפירה בעניין הזה.
ואכן מבחינת רכבי שטח אמיתיים "מעלה צופר" היה סתם עוד קטע שביל בעליה עם קצת דרדרת שאיתגר רק רכבי 2X4 - עד שהגיעו הגרוטראלים למיניהם וחירבו אותו. היום, מרוב פירפורים והתחרעויות, זה מלא בורות והצלבות והפך אשכרה ל"מעלה". אני לא נגד או בעד, רק מציין עובדה.
מסכים מאד עם דרור, אלה לא רכבי שטח.
מה שכן, הם כן הרכב המשפחתי ההגיוני למשפחה הישראלית הפעילה, אחרי שהפרייבטים הפכו נמוכים מדי לכל שימוש הגיוני, בשם המראה והחיסכון.
מספיק להעיף מבט בטויוטה/קיה סטיישן האומללות של טכנאי בזק וכולי, עם סולם וארגז כלים, מגרדות את הכביש.
האאוטלנדר מבחינתי זה ה״סובארו סטיישן״ של פעם. תעמיס עליה הכל וסע לאן שאתה רוצה, בגבולות הסביר, בתוספת שני מושבים לילדים מזדמנים.
הפרייבטים לא נמוכים מדי ולא נמוכים בכלל.
תעמיד פרייבט מודרני, נגיד קורולה חדשה, ליד קורולה מלפני 20 שנה ותגיד לי מי ומה יותר נמוך....
אני לא מצוי בנתונים מספריים כמוך, אני רק יודע ששוטתי אלפי קילומטרים רבים עם פרייבטים ישנים באופן חופשי בשטח, והיום הפגושים מתכסחים על כל אבן שפה מזדמנת.
אולי זה המבנה והפרופורציות אבל הנקודה ברורה.
אמרת קורולה, מצאתי תרשים שמסביר את ההבדל.
אין לי בכלל ספק מה מתאים יותר לדרכי עפר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211026/1404a60c6ba9166cb2eb4c2db5524169.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
שאלה האם רכב כמו ניסאן אקסטרייל נחשב כמו אאוטלנדר , כגיפון או פרייבט גבוה?
פרייבט גבוה, ג'יפון וכו' - תלוי מי מגדיר ותלוי באיש השיווק והפרסום.
לעניינים הרלוונטיים לפורום זה, רכבי שטח, יש כמה נקודות מבחן שיהיה לך קל לזהות:
1. הנעה כפולה (האם יש 4x4 או רק 2x4)?
2. הילוך כח (ואין הכוונה למצב "L" בהילוכים אוטומטיים).
3. נעילות דיפרנציאל לסוגיהן
(ועוד).
אם אין 4x4 מבחינתנו זה פרייבט (יכול להיות גבוה, ג'יפון וכו'), לא מתאימים לטיולים שטח מעבר לשבילים ודרכי עפר מוסדרות.
אם יש 4x4 אבל אין הילוך כח (סובארו, טריוס, דאסטר וכו') - ג'יפונים עם יכולות שטח, כמובן שיש הבדלים וכאלו שמתאימים יותר או פחות.
גם כאשר יש הילוך כח יש כמובן רמות והתאמה למסלולים שונים, אבל אתה עדיין לא שם.
מקווה שזה עוזר קצת.
נשלח מהנייד
פרייבט גבוה, ג'יפון וכו' - תלוי מי מגדיר ותלוי באיש השיווק והפרסום.
לעניינים הרלוונטיים לפורום זה, רכבי שטח, יש כמה נקודות מבחן שיהיה לך קל לזהות:
1. הנעה כפולה (האם יש 4x4 או רק 2x4)?
2. הילוך כח (ואין הכוונה למצב "L" בהילוכים אוטומטיים).
3. נעילות דיפרנציאל לסוגיהן
(ועוד).
אם אין 4x4 מבחינתנו זה פרייבט (יכול להיות גבוה, ג'יפון וכו'), לא מתאימים לטיולים שטח מעבר לשבילים ודרכי עפר מוסדרות.
אם יש 4x4 אבל אין הילוך כח (סובארו, טריוס, דאסטר וכו') - ג'יפונים עם יכולות שטח, כמובן שיש הבדלים וכאלו שמתאימים יותר או פחות.
גם כאשר יש הילוך כח יש כמובן רמות והתאמה למסלולים שונים, אבל אתה עדיין לא שם.
מקווה שזה עוזר קצת.
נשלח מהנייד
תודה על ההבהרות :-)
אני לא מצוי בנתונים מספריים כמוך, אני רק יודע ששוטתי אלפי קילומטרים רבים עם פרייבטים ישנים באופן חופשי בשטח, והיום הפגושים מתכסחים על כל אבן שפה מזדמנת.
אולי זה המבנה והפרופורציות אבל הנקודה ברורה.
אמרת קורולה, מצאתי תרשים שמסביר את ההבדל.
אין לי בכלל ספק מה מתאים יותר לדרכי עפר.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211026/1404a60c6ba9166cb2eb4c2db5524169.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
ציורים נחמדים, אבל הפרופורציות מעוותות ולא נכונות.
אין כמו להשוות במציאות.
תעמיד חדשה מ-2021 ליד אחת מ-2001.
תגיד לי מי גדולה יותר ולמי גג גבוה יותר. החדשה אחת המרווחות והנוחות ביותר. הישנה כל כך צפופה שאני לא יכול להיכנס ולצאת.
מרווח הגחון בחדשה כמובן הצטמצם וגם זויות המרכב. הריצפה מעט יותר נמוכה, אבל הגג הרבה יותר גבוה. הגלגלים בחדשה בקוטר הרבה יותר גדול.
וכתרגיל מעניין, תעמיד את אותה קורולה חדשה/כל משפחתית חדשה מקבילה, ליד חלק מהקרוסאוברים הקטנים/קומפקטיים החדשים ותמדדו גובה גג, מרווח גחון, קוטר גלגלים, חתך צמיגים וכו' וכו'. ברוב המקרים ההבדלים יהיו קטנים במפתיע ובחלק מהמקרים גם זניחים ממש עד לא קיימים. הקרוסאוברים נראים גבוהים בעזרת כל מיני משחקי עיצוב ויזואליים עם משטחים מפלסטיק שחור וכו' שמשנים, ויזואלית, את הפרופורציות. בפועל ההבדלים במרווח שמתחת לגחון לא גדולים כמו שנראים כי אסור לשכוח - הקרוסאובר המודרני יושב על פלטפורמה מודולרית שמשותפת לכמעט כל הדגמים של אותו יצרן, כולל משפחתיות רגילות. זויות המרכב, בעיקר גישה, בעייתיות מאוד בכל הקרוסאוברים כולל סובארו. כל מהות הקרוסאובר זה רק תעתועי עיצוב ושיווק. עבודה בעיניים - והרבה מליצות בנוסח "תרבות פנאי"/"רכב פנאי"/"אורח חיים ספורטיבי/פעיל" ושאר שטויות. כאילו שאתה לא יכול להיות "ספורטיבי ופעיל" ולצאת לרוץ בפארק ולפיקניקים ביער עם הילדים גם עם משפחתית בת 12 ב-4,000 שקל.... או עצלן-בטטה שחושב עשר פעמים לפני שהוא משנה פוזיציה על הכורסא מול הטלוויזיה, אבל עם לנדקרוזר בחנייה או להבדיל, סופה פתוחה..... כשאני קורא שוב ושוב את החירטוטים האלה של אנשי השיווק שמוכרים קרוסאוברים, אני לא מפסיק לצחוק.
יותר פשוט..
סובארו DL 91 שהייתה אצלנו עד לאחרונה.
גבוהה עם זויות גישה ובטן שלא מביישות גיפונים גבוהים.
החדשות?
מלחכות כביש.
לסובארו לאונה DL היו מרווח גחון וזוית גישה ובטן טובים יותר מכל הג'יפונים המודרניים ולדעתי טוב יותר גם מה-XV והפורסטר של היום.
דרור,
לא ברור לגמרי על מה הוויכוח ומה הטיעונים
הטיעון המקורי, כפי שאני הבנתי לפחות, הוא שהולך ופוחת הדור (מרווח הגחון) בפרייבטים
בהתחלה אתה מתייחס למרווח הפנימי ולגובה הגג בפרייבטים
החדשה אחת המרווחות והנוחות ביותר. הישנה כל כך צפופה שאני לא יכול להיכנס ולצאת
אחרי זה, אם הבנתי נכון, אתה מצדיק את הטיעון המקורי
מרווח הגחון כמובן הצטמצם וגם זויות המרכב
ובסוף אתה משווה את המשפחתיות החדשות לקרוסאובריות החדשות
וכתרגיל מעניין, תעמיד את אותה קורולה חדשה/כל משפחתית חדשה מקבילה, ליד חלק מהקרוסאוברים הקטנים/קומפקטיים החדשים ותמדדו גובה גג, מרווח גחון, קוטר גלגלים, חתך צמיגים וכו' וכו'. ברוב המקרים ההבדלים יהיו קטנים במפתיע ובחלק מהמקרים גם זניחים ממש עד לא קיימים
ואם תשווה משקל, אז הרכבים הישנים קלים מאוד במפתיע…גם עוזר בשטח
Asaf-a
אסף.א
מה שאני מנסה להסביר, ואנשים שנעולים על קרוסאובר בגלל שהוא אופנתי פשוט מסרבים להבין וחלקם גם מסרבים לשמוע - זה שההבדל בין קרוסאובר 2X4 לפרייבט רגיל מבחינת "יכולת עבירות"/"התאמה לשטח/שבילים" הוא במקרה הטוב קטן יחסי. בד"כ קטן מאוד ובכמה מקרים זניח עד לא קיים. גם אם יש הבדל, הוא קטן בהרבה מההבדל בין קרוסאובר לבין רכב כביש-שטח של ממש. ("כביש-שטח של ממש" זה לא לנדקרוזר. זה אפילו רכב קטן וצנוע כמו גרנד-ויטארה. ההבדל במרווחים, בזוויות וביכולות בינו לבין קרוסאוברים הוא יותר מאשר תהומי).
אני טוען שלקרוסאוברים 2X4 אין מה לחפש מעבר לשביל קק"ל משוטח היטב. וגם זה בתנאי שאינו בעלייה תלולה. וזה שביל שכמעט כל פרייבט נוסע בו בלי בעיה. ולכן אני טוען שהטיעון שקרוסאובר 2X4 "מתאים לטיולים" תופס בערך כמו הטיעון שהוא "רכב שמיועד לאורח חיים ספורטיבי/פעיל". זה רכב משפחתי רגיל, רק בעיצוב שונה ועם פוזיציית ישיבה גבוהה. כל המליצות הן שיווקיות-נטו ותו לא.
רק דעתי.
סתם אנקדוטה, מתישהו סביב 2004 ההורים שלי קנו אוקטביה חדשה.
אמרו להם שהגיעו תלונות ממושבים, קיבוצים ומוניות על כך שהרכב נמוך מדי ומכרו להם ערכת ספייסרים ומיגון תחתון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לסובארו לאונה DL היו מרווח גחון וזוית גישה ובטן טובים יותר מכל הג'יפונים המודרניים ולדעתי טוב יותר גם מה-XV והפורסטר של היום.
https://www.youtube.com/watch?v=5wHQ6gAnpeA&t=346s
סתם אנקדוטה, מתישהו סביב 2004 ההורים שלי קנו אוקטביה חדשה.
אמרו להם שהגיעו תלונות ממושבים, קיבוצים ומוניות על כך שהרכב נמוך מדי ומכרו להם ערכת ספייסרים ומיגון תחתון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חחח
ענק
ב-2005קניתי לי ולמנכ"ל אוקטביות.
ניסו למכור לנו ערכת ספייסרים שנוכל לחנות ליד אבני שפה בלי לדפוק את הטמבון/ספויילר קדמי...
חחח
ענק
ב-2005קניתי לי ולמנכ"ל אוקטביות.
ניסו למכור לנו ערכת ספייסרים שנוכל לחנות ליד אבני שפה בלי לדפוק את הטמבון/ספויילר קדמי...
קצין רכב טוב לא נופל בפח [emoji41]
Sent from my iPhone using Tapatalk
סתם אנקדוטה, מתישהו סביב 2004 ההורים שלי קנו אוקטביה חדשה.
אמרו להם שהגיעו תלונות ממושבים, קיבוצים ומוניות על כך שהרכב נמוך מדי ומכרו להם ערכת ספייסרים ומיגון תחתון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוכר, עוד לפני 2004.
אחראי הרכב בקיבוץ הזמין מגיני גחון לכל הפרייבטים החדשים בגלל המטומטמים שלא מאיטים בפסי האטה ומנפצים אגני שמן.
״זה יותר זול מאשר להחליף מנועים, הם לא עוצרים אחרי המכה ונוסעים עד שהמנוע מת״.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.