צפייה בגרסה מלאה : בג'יה XXX: תקלה אלקטרונית / אמובילייזר מקורי, ניסאן אלמרה 2002 1800 סמ"ק
הפציינט: כמו בכותרת.
התופעה: אחרי נסיעה קצרה ותקינה - מסרב להניע.
מצבר תקין.
אימובילייזר / לוח מקשים - מקבל את הקוד הנכון ונראה שהוא מנוטרל.
נורת 'מפתח' בלוח השעונים - דולקת ואינה נכבית גם כשמכניסים את המפתח לסוויץ' וגם כשמנסים להניע.
מה נוסה: (אחרי כמה סרטונים ברשת)
פירוק הפלסטיקה סביב הסוויץ' ובדיקה של הצמות והמגעים של יח' החישה של הצ'יפ במפתח.
פרוצדורה של הכנסת מפתח מספר פעמים ו'ניסיון לימוד מחדש' של המערכת את המפתח ע"י לחיצה על השלט.
https://www.fixya.com/cars/t3664499-need_reset_key_fob_after_replacing
כלום
נאדה
גורנישט
שני מומחים למע' אזעקה מדברים על החלפת מכלול של יח' חישה ומפתח בעלות בלתי סבירה ביחס למחיר האוטו הזה באופן כללי.
לפני שהוא הולך לגריטה, שאלות:
האם יש פרוצדורה אחרת / נוספת שכדאי לנסות?
האם יש אפשרות סבירה לניתוק עצמאי?
האם מישהו מכיר בעל מקצוע / מומחה ששווה לבדוק אתו טיפול בנושא? (ניתוק או תיקון)
תודה על כל עזרה
בכבוד
PW
boaz avrahami
13-10-21, 09:23
לך לגרשון או מומחה אחר שמקובל עליך ( אולי רמי מכפר מנחם אם יבוא לו על יפנית).
מישהו שיודע לחשוב מחוץ לקופסא.
אגב יש גם חלקים מפירוק, בזול
אם המפתח דולק, זה אכן מחשיד את מנגנון המפתח/אימובילייזר.
בתור התחלה,
תעיף קיבינמט את הקודנית וכל מה שלא מקורי.
אם לא עזר, אתה יכול להכנס לנבכי הסליל של הסוויץ' אבל כנראה שאכן תידרש החלפה.
ehudzeelim
13-10-21, 09:46
האם ניסית עם מפתח אחר (רזרבי)?
האם ניסית עם מפתח אחר (רזרבי)?
חיובי. שני המפתחות נוסו. התנהגות זהה.
עוד יצויין שהאוטו נסע עם מפתח בלבד, ללא סוללה בשלט וללא הפעלת השלט כבר מעל 5 שנים.
כלומר, הצ'יפ 'פסיבי' ולא דרש מתח.
- - - Updated - - -
אם המפתח דולק, זה אכן מחשיד את מנגנון המפתח/אימובילייזר.
בתור התחלה,
תעיף קיבינמט את הקודנית וכל מה שלא מקורי.
אם לא עזר, אתה יכול להכנס לנבכי הסליל של הסוויץ' אבל כנראה שאכן תידרש החלפה.
איך מעיפים את הקודנית בצורה נכונה, שלא תפריע להתנעה?
מה זה 'נבכי הסליל של הסוויץ'?'
כל חשמלאי רכב אמור לדעת לסלק אותה.
לגבי הסליל, להתחיל לחקור האם הוא אמור לקבל מתח, כמה, מה ההתנגדות שלו.
אינטרנט!
או כמו שאמרו- גרשון.
ehudzeelim
13-10-21, 10:56
ניסית לנתק מצבר לדקה-שתיים?
boaz avrahami
13-10-21, 11:05
סליל זה הוא בקר קרבה שמקבל אות אלקטרוני ומאשר אותו.
למיטב ידיעתי זה לא משהו שמתבטל בחיתוך וקיצור החוטים.
צריך מישהו שבאמת מבין את העסק וכאמור גרשון להתרשמותי זה האיש שהייתי מתיעץ איתו.
יש לו המון ידע ונסיון מוכח במקומות שאחרים כשלו.
אני נתקלתי בתופעה דומה בסובארו שלי שבעקבותיה יצאתי טמבל והחלפתי מצבר סתם,
כנראה גם סלונואיד סטרטר סתם.
אתה צריך מתקין או מתקין לשעבר של אזעקות / משבתים / קודניות / כספות וכל הדרעק שנדרש ע"י חברות הביטוח.
צריך להעיף את כל הזבל ולחזור לתצורה המקורית של היצרן (אצלי זה עזר).
בהצלחה
רענן
פדיחה....
בשקלול כל התגובות, הגיע גרשון ומצא פיוז שרוף.....
בושה.
אני הולך לשבת בחושך.
לבד.
boaz avrahami
13-10-21, 13:28
סליחה על השאלה אבל איך פיוז שרוף נתן לך להתניע במצב ״קר״ בלי בעיה או שהאוטו נעצר וזהו?
סליחה על השאלה אבל איך פיוז שרוף נתן לך להתניע במצב ״קר״ בלי בעיה או שהאוטו נעצר וזהו?
נסעתי, חניתי, דוממתי מנוע, הלכתי לענייני.
חזרתי לאוטו, הקשתי על הקודנית וניסיתי להניע.
בזמן הפעולות האלה, פיוז קטנטן, של 10A - נשרף.
וזהו.
המחשב לא מקבל סיגנל מהאימובילייזר והאוטו לא מניע (הכול עובד כולל הסטרטר, אבל אין הצתה).
קפיש?
boaz avrahami
13-10-21, 13:35
בשעה טובה,
קח את המיקרה לבית כנסת בשבת שתגיד הגומל.
אם זה יחזור (הפיוז יישרף עוד פעם) ,
יכול להיות שמשאבת הדלק בדרך לסיים את חייה
(יש שחיקה שגורמת לה להתאמץ ולהתחמם ואז הזרם הנדרש עולה)
רענן
זה מה שהיה-F17 10 AMP
גם כשמדובר 'רק' בפיוז, גרשון עושה את זה 'by the book'.
מקצוען, תותח על, עם הבנה מעמיקה במערכות אוטומטיביות.
מי שראה אותו ניגש לאוטו עם צב"ד ממוחשב אחרי שעה של נבירה באוטודאטא, מבין שזה לא כוחות.
תודה!
בכבוד
PW
למה אתה צריך אימובולייזר ברכב הזה ?
אני מקווה שאין לו ביטוח מקיף
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
למה אתה צריך אימובולייזר ברכב הזה ?
אני מקווה שאין לו ביטוח מקיף
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אני לא צריך כלום
זה אימובילייזר מקורי
ככה האוטו יצא מהבית חרושת של ניסאן
אני לא צריך כלום
זה אימובילייזר מקורי
ככה האוטו יצא מהבית חרושת של ניסאןתנתק אותו..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
תנתק אותו..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אתה יודע איך עושים את זה?
אשמח להסבר
ניתן לנתק IMMO מקורי רק דרך REMAP של מחשב הזרקה.
תנתק אותו..
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
אימובלייזר מקורי , נדיר עד כמעט אפסי שיש תקלות אתו.
גם לא בכל רכב ניתן לבטל כי מדובר בצריבת מחשב ניהול המנוע
ביחס לרכיב הקידוד (משדר זעיר) במפתחות הרכב.
קודניות / כספות / משבתים למינהם שמתקינים בארץ,
הם בד"כ המקור לבעיות ואותם רצוי להעיף כמה שיותר מהר כשאין כבר דרישה ביטוחית לקיומם.
אני מכיר בעל במוו שלא היה מוכן לדרישת הביטוח להתקנת מערכת נוספת להשבתה
והסתפק בביטוח מקיף עם החרגה שלא כוללת גניבה.
נ.ב - החסרון של הסתמכות רק על אימובלייזר,
פריצה לבית וגניבת המפתח של הרכב, מבטיחה לגנב הנעה מיידית ללא כל עיכוב.
ובכיוון הפוך, יתרון לבעל הרכב להיכנס ולהניע בלי התקשקשות עם קודן.
רענן
לגבי IMMO לרכב הזה מ-AUTODATA
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.