PDA

צפייה בגרסה מלאה : סקר: כל כמה זמן אתם מחליפים שמן מנוע?



idanw
24-03-06, 12:58
שלום...

כל כמה זמן אתם מחליפים שמן מנוע???
אני מכיר את הגדרת היצרן.. השאלה מה כל אחד עושה עם זה...

עידן

itayhi
24-03-06, 14:28
עידן.

באופן אישי הייתי מחליף שמן מנוע כל 5000 ק"מ ואף פחות.
בעיקרון, שמן שעבד חצי שנה במנוע, דינו החלפה ולא חשוב אם עבר 5000 ק"מ או 50 ק"מ.
המלצה שלי, השתמש בשמן איכותי, גם אם מינרלי.
יש לך מנוע חדש וחבל לחסוך כמה עשרות שקלים.

איתי

idanw
24-03-06, 18:34
הבעיה שאני עושה 5000 ק"מ בחודש וחצי.. ככה שהוא לא עומד חצי שנה...
האם עדיין כדאי להחליף כל 5000 ?

עידן

אלון_ק
24-03-06, 19:41
זו בחירה שלך. אני מחליף כל 5000 לפי האודומטר (יותר כמו 6000 במציאות) או כל 6 חודשים, מה שבא קודם (כמעט תמיד הק"מ בא קודם...).

במקומך, הייתי ממשיך להחליף בתדירות גבוהה. זה רק יותר בריא לרכב ונשמע שאתה עושה המון ק"מ עליו, אז תפנק אותו.

idanw
24-03-06, 21:49
אחלה...

ובהנחה שאני מחליף כל 5000... (וכל חודש חודשיים..)
איזה שמן מומלץ? קראתי שרשור ארוך על סוגי שמנים בפורום סופה...
עדיין לא הבנתי מה כדאי... עד עכשיו השתמשתי ב 20W50 של דלקול...
מה היעילות של הסינטטיים? ובאיזה דרגות צמיגות הם באים...?
בקשר למסנן.. בחנות חלפים מצאתי רק מסנן של דיהטסו.. שהתאים להברגה אבל היה קצר יותר...(חצי מסנן..) האם זה קריטי? יש מסנן ספציפי??
תודה , עידן

חנן-ג'יפולוג
24-03-06, 22:08
לי יש קצת רעיונות כפירה בעניין ההחלפות התכופות וההשקעות הגדולות בתחזוקה (אם כי אני לא מיישם את הרעיונות האלה בעצמי) :


מי שיצא לו להיות עם רכב מהזמן שהרכב יצא מהמפעל או ממתי שהמנוע עבר שיפוץ יסודי ועד לזמן שהמנוע מת - מוות משיבה טובה, ולא מטראומה של התחממות, קריעת רצועת טיימינג, חוסר שמן, או שבר קטסטרופלי אחר, שיקום!

אף אחד לא קם? זה מה שחשבתי. ואם יש אחד בפינה שקם, אז שישב. הוא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל.

או שאנחנו מקבלים רכב חדש ומוכרים אותו הרבה הרבה לפני המנוע יראה סימני גסיסה, או שאנחנו קונים רכב שהמנוע בו כבר עבר כל כך הרבה קילומטרים, שבמעט שנשאר עד השיפוץ, זה כבר לא ישנה, אם ניישם בו תחזוקה כזו או אחרת, או שאנחנו קונים רכב שכבר עבר הרבה קילומטרים, ועוד יעבור הרבה קילומטרים עד שנמכור אותו לקונה הבא, שימכור אותו לקונה אחר ואולי אצלו כבר המנוע יתפגר. התקופה שבה המנוע הזה היה אצלכם, לא תעלה ולא תוריד בצורה משמעותית, בכל צורת תחזוקה שלא תבצעו.

זה נשמע רע, אולי אפילו "סוציומטי" (עד כמה שאפשר לשייך ביטוי כזה לרכוש שנמצא בחזקתכם הבלעדית) כי זה דופק את המשתמשים הבאים ברכב. אני יודע, ואני לא מיישם את זה, אלא מחליף שמנים בתדירות כפולה מזו שכתוב בספר היבואן. מקפיד על מסננים טובים, מקוריים, שמנים סבירים, יקרים יותר מהמומלץ ע"י היבואן, וכו' . אבל אני מודע לזה שהתחזוקה שאני מבצע ברכב היא לא לגמרי הגיונית מבחינה כלכלית.

אני מנסה לחשוב על כל הרכבים שהיו ברשותי, מעל עשרה רכבים, ולא מצליח לחשוב אפילו על רכב אחד שבו ההשקעה שלי בהחלפות תכופות של שמנים יקרים היתה מוצדקת, כלכלית.

שימו לב רק, לפני שאתם נכנסים בי, שלאורך כל הכתיבה הזו, לא כפרתי אפילו לרגע בעובדה הטכנית הנכונה שהחלפות תכופות של שמנים מאריכות את חיי המנוע.




סתם. נקודה למחשבה. נכונה או לא? זה בהחלט פתוח לדיון.

boaziko
24-03-06, 22:57
אחלה...


בקשר למסנן.. בחנות חלפים מצאתי רק מסנן של דיהטסו.. שהתאים להברגה אבל היה קצר יותר...(חצי מסנן..) האם זה קריטי? יש מסנן ספציפי??
תודה , עידן

גש למוסך סוזוקי ותקנה מהם מסנן מקורי סביבות 35 ש"ח.

GodsFather
25-03-06, 00:02
גם אני כל 5000 ואני עושה את זה בסביבות השלושה חודשים...

אני משתמש בWOLF חצי סינטטי וכך גם הבעלים הקודם של סמי שלי שעל הדרך עשה לו מנוע חדש ודאג לחייב אותי שאם אני קונה את האוטו אז לשים רק שמן חצי סינטטי וכו וכו וכו...ואני מבסוט...

ניסיתי אחרים...יצא רק רע! אפילו מותגים כמו ליקווי מולי לא בא טוב עם המנוע הזה...מוזר אבל זה כבר דיון אחר.

yehudap9
25-03-06, 08:25
לי יש קצת רעיונות כפירה בעניין ההחלפות התכופות וההשקעות הגדולות בתחזוקה (אם כי אני לא מיישם את הרעיונות האלה בעצמי) :


מי שיצא לו להיות עם רכב מהזמן שהרכב יצא מהמפעל או ממתי שהמנוע עבר שיפוץ יסודי ועד לזמן שהמנוע מת - מוות משיבה טובה, ולא מטראומה של התחממות, קריעת רצועת טיימינג, חוסר שמן, או שבר קטסטרופלי אחר, שיקום!

אף אחד לא קם? זה מה שחשבתי. ואם יש אחד בפינה שקם, אז שישב. הוא היוצא מהכלל שמוכיח את הכלל.

או שאנחנו מקבלים רכב חדש ומוכרים אותו הרבה הרבה לפני המנוע יראה סימני גסיסה, או שאנחנו קונים רכב שהמנוע בו כבר עבר כל כך הרבה קילומטרים, שבמעט שנשאר עד השיפוץ, זה כבר לא ישנה, אם ניישם בו תחזוקה כזו או אחרת, או שאנחנו קונים רכב שכבר עבר הרבה קילומטרים, ועוד יעבור הרבה קילומטרים עד שנמכור אותו לקונה הבא, שימכור אותו לקונה אחר ואולי אצלו כבר המנוע יתפגר. התקופה שבה המנוע הזה היה אצלכם, לא תעלה ולא תוריד בצורה משמעותית, בכל צורת תחזוקה שלא תבצעו.

זה נשמע רע, אולי אפילו "סוציומטי" (עד כמה שאפשר לשייך ביטוי כזה לרכוש שנמצא בחזקתכם הבלעדית) כי זה דופק את המשתמשים הבאים ברכב. אני יודע, ואני לא מיישם את זה, אלא מחליף שמנים בתדירות כפולה מזו שכתוב בספר היבואן. מקפיד על מסננים טובים, מקוריים, שמנים סבירים, יקרים יותר מהמומלץ ע"י היבואן, וכו' . אבל אני מודע לזה שהתחזוקה שאני מבצע ברכב היא לא לגמרי הגיונית מבחינה כלכלית.

אני מנסה לחשוב על כל הרכבים שהיו ברשותי, מעל עשרה רכבים, ולא מצליח לחשוב אפילו על רכב אחד שבו ההשקעה שלי בהחלפות תכופות של שמנים יקרים היתה מוצדקת, כלכלית.

שימו לב רק, לפני שאתם נכנסים בי, שלאורך כל הכתיבה הזו, לא כפרתי אפילו לרגע בעובדה הטכנית הנכונה שהחלפות תכופות של שמנים מאריכות את חיי המנוע.




סתם. נקודה למחשבה. נכונה או לא? זה בהחלט פתוח לדיון.
וואלה התרשמתי! אם אתה מוכר תתקשר אליי..נראה כמה ההשקעה תהיה שווה לך בעת המכירה!
אני מחליף כל 7000 ועושה טיפול מלא! כולל שמן גיר וכו'..

kd2
25-03-06, 21:06
חנן אני מאמין שאתה תהיה הדוגמא הטובה ביותר לתאוריה שלך, אם אני זוכר נכון ההילקס שלך בסביבות ה 300K , קילומטרז לא רע לניסוי שכזה.
בפעם הבאה תשים אמריקן איגל/סונול/דלק או סוג אחר שבאופנה עכשיו.
והזמן יעשה את שלו , למרות שבכל זאת טויוטה אז יהיה קשה לקבוע.
תעשה ככה גם בשאר המיכלולים.
אם לא תרצה אני יבין הרי ההוצאות במקרה הגרוע הם עליך.

אני מחליף כל חצי שנה או 5K, ורק סינטטי.
פלאשינג כל 10K או שנה.

חנן-ג'יפולוג
25-03-06, 21:11
...וכמובן שאת כל זה אתה כותב מתוך ניסויים טכנולוגיים מדעיים, עם חזרות ובקרות, ולאחר חישוב כלכלי מדויק.

:???:

-->