PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיפוש רכב - התייעצות לגבי איזה רכב לבחור



לונצ'יק
17-10-21, 23:28
שלום לחברי הפורום,

קוראים לי אלון אמיר ואני חדש כאן בפורום.
אני מחפש ג'יפ (רכב ראשון שלי) ואשמח להתייעצות כדי שאדע שאני לא עושה טעויות קריטיות לפני הרכישה.
אני בשלבי בחירת הרכב. בינתיים הלב והראש הולכים יחד על סובארו פורסטר שנים 2012-2015.
בהמשך להצעה כאן באתר מילאתי את התבנית הבאה:
1.א. התקציב לרכישת הרכב 100k.
ב. התקציב שציינתי כולל מבחינתי את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים)
ג. אני מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים.
2. גודל / קיבולת הרכב - בדרך כלל זה יהיה בזוג, לפעמים ארצה שתיכנס גם משפחה ולכן צריך שיהיו 5 מקומות ישיבה. לעיתים נרצה לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
* אני לא יודע כמה אעשה מבחינת ק"מ.. מה שאני כן יודע לומר זה שאני גר בתל אביב ואעשה נסיעות של פעם עד פעמיים בשבועיים לחדרה. בנוסף מרבית הנסיעות יהיו בין עירונית מאחר ולא אסע כמעט ובכלל בתוך תל אביב. בנוסף אעשה פעם עד פעמיים בחודש טיולים שיכולים להיות בכל נקודה בארץ.
* הרכב לרוב יהיה לפנאי לסופי שבוע, מדי פעם אצא איתו באמצעי שבוע לנסיעות קצרות של חצי שעה עד שעה (כן אוכל להשלים שלעיתים יהיו כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה).
* רוב התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע. בעתיד ארצה לשלוט בידע טכני ויהיה לי רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית). * מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר.
אופי השימוש והטיולים:
* מתכנן לנסוע בכביש, בשבילים עם מים, בשבילי עפר, בדרכי כורכר כבושות, טיולים רגועים בחיק הטבע, אשאף גם לטיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכדומה.
* לא טיילתי ברכבי שטח בעבר. יש שתי קבוצות שמטיילות עם רכבי שטח שאני חושב להצטרף אליהן מדי פעם לטיול: MtnRoo Israel, Toyota Off Road Club. כמובן שפתוח לחבור לקבוצות נוספות שאכיר לאורך המסע שלי בשטחי הארץ.
* העדפות ותנאי סף - א. גיר ידני ב. מנוע דיזל/בנזין (מה שהכי יתאים בהתאמה לרכב הייעודי)
* תצורה: מעדיף קצר שכן יש בו 5 מקומות ישיבה, אחרי זה בעדיפות ארוך ובסוף טנדר.
* גיל הרכב - לא חייב חדש בלבד. משומש בן שנים ספורות גם ילך. לא רכב אספנות. *
עד כה "ננעלתי" על סוגי רכב מסויימים כמו סובארו פורסטר, טויוטה לנד קרוזר, מיצובישי פאג'רו.

תודה גדולה לעוזרים!!

בברכה ולהתראות, אלון.

gilur
18-10-21, 00:43
היי אלון וברוך הבא,

ענית יפה (ובדר"כ כמו רוב מבולבלי ההתחלה אתה "זולג" קצת בתשובות - תיכף אסביר)
בכל זאת - משפט ראשון :
אל תשים את הפורסטר יחד עם הלנד קרוזר והפאג'רו באותה שורה.
היכולות בשטח הן שתי מדרגות שונות.
האחרונים הם רכבי שטח נורמליים (נכון - זה לא jeep ובכל זאת - זה כבר כלי ראוי. גם פורסטר הוא רכב נחמד אבל לא באותה ליגה).

לעצם העניין - קח בחשבון שבכל מקום שאתה רוצה "אולי" אפשרות ליותר - מבחינתנו בהמלצה - זה קריטריון.
אם מידיי פעם אתה רוצה 7 מקומות - זה יפסול את כל ה- 5. באותו אופן - משפחה עם ציוד ללינת לילה יפסול למשל פאגרו קצר.
ועל אותו משקל, אם אתה רוצה "מעלה קשה" - רד מפורסטר.

אני חושב שלפי רוב הדברים האחרים, הייתי הולך במצבך על לנד קרוזר / פאג'רו ישנים יותר מהפורסטר מהשיקול שבשטח הם טובים יותר. אמנם תצטרך לרדת בשנים (פאג' יהיה פשרה כי הוא זול יותר מהטויוטה באופן משמעותי) אבל בגלל שהרכב לא בשימוש יומ-יומי אתה נשאר "בסדר".
הק"מ יהיה יחסית נמוך וגם אם תצטרך מוסך לכמה ימים זה לא סוף העולם.

ועוד קטנה -
נשארתי סקרן, למה ידני? ....
אוטומט עושה אחלה עבודה בשטח. לדעתי - אל תפסול כמות נכבדת של רכבים רק בגלל השיקול הזה.

בהצלחה :)

נדב42
18-10-21, 08:16
ועוד קטנה -
נשארתי סקרן, למה ידני? ....
אוטומט עושה אחלה עבודה בשטח. לדעתי - אל תפסול כמות נכבדת של רכבים רק בגלל השיקול הזה.



למה להכניס לכאן את אחד הויכוחים הנושנים (וחסרי המוצא) ביותר של ג׳יפולוג ?

יש אנשים שנהנים יותר לנהוג בידני, תפנימו. וזה לפני שמתחילים לדבר על אמינות, התחממות וצריכת דלק.

בואו לא נפתח את זה שוב כאן - מי שרוצה, מוזמן לפתוח שרשורפלצת ייעודי לסוגייה.

ishc
18-10-21, 08:31
זה פשוט פוסל את רוב האופציות שהוא רשם חוץ מ... טנדרים

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מיכה100
18-10-21, 08:31
מציע לך לקרוא כאן קצת (הרבה) כי השאלה הזו בדיוק נידונה כבר עשרות פעמים.
בהמשך לתגובה המצויינת שמעלי, אחדד שפורסטר נשמע בחירה טובה לגבי כל מה שכתבת למעט המשפט על מעלה קשה ומדרגה.
לא שפורסטרים גיבורים לא עולים פה ושם מעלות קשים, אבל יש לזה מחיר בבלאי ונזקים שיגרום לרוב האנשים להימנע מכאלה מקומות.
אז אם לא מדובר בדרישה מהותית ומאחר ואתה בתחילת הדרך, ג'יפון בהחלט נשמע כמו התחלה טובה.
אחרי שנה שנתיים אתה תהיה הרבה יותר חכם לגבי מעבר ל SUV רב יכולות עם הילוך כח, שהוא בממוצע יקר יותר בקניה ובאחזקה ומצד שני פותח לך מסלולים נפלאים וחוויות שלא נגישים בג'יפון.
ואגב בקטגורית הג'יפונים הגיבורים יש גם את הדאסטר.

assafy
18-10-21, 08:38
כפי שכתבו פורסטר מול לנדקרוזר ופאג'רו אלה שתי קטגוריות שונות.
אתה צריך להבין מה ההבדל בין ג'יפון לבין רכב שטח עם הילוך כח ולמה אתה מכוון. אם זה לא ברור אז תשאל.
דרישה רק לידני אכן תהווה קושי במציאת רכבים. לא נראה לי שיש הרבה לנדקרוזרים ופאג'רואים ידניים בארץ אם בכלל. פורסטר יש אך נדירים.
אך אם כבר ג'יפון ללא הילוך כח וידני ועם 5 מקומות (ללא הדרישה הזו אז ג'ימני היה הכי מתאים) אז לך על הדאסטר דיזל ידני. יש לו את היכולת הטובה ביותר מבין הרכבים ללא הילוך כח וקהל מעריצים נרחב.

erezgur
18-10-21, 09:03
מכיוון שציינת שזה יהיה רכב בעיקר לטיולים וכנראה לא תיסע עימו במהלך השבוע, הייתי מתמקד ברכב שטח עם הילוך כח ויכולות שטח טובות יותר מג'יפוני השטח של סובארו. זה יאפשר לך להצטרף ללא חשש לטיולים עם רכבים כמו לנדקרוזר.
מבחינת התקציב בדוק פאג'רו, לנדקרוזר ישן יותר, אבל גם רכבים פחות נפוצים כמו פאת'פיינדר, רקסטון, ג'יפ (ליברטי/ צ'ירוקי ?) וכו''.

אפשרות נוספת - גרנד ויטרה הדגמים עם הילוך כח (לא מהשנים האחרונות) - קצת קרוב יותר לפרייבט על הכביש, נחות במעט בשטח אבל כנראה תוכל למצוא רכב חדש יחסית. אמור להיות זול יותר האחזקה.

אם בכלל זאת הכיוון יהיה ג'יפון עם יכולות שטח, אז בהחלט דאסטר דיזל ידני ולאחריו מבחינת יכולות השטח - סובארו (פורסטר, xv, אאוטבק). אל תתפתה לג'יפונים אחרים גם אם כתוב עליהם 4x4...


נשלח מהנייד

asafk
18-10-21, 09:14
אני אהיה קצת יותר 'בוטה' מהמגיבים לפני.
פורסטר זה לא רכב שטח. כל הכלים האלו הם פשרה עבור מי שצריך רכב משפחתי יומיומי ורוצה רכב לטיולים.
אצלך זה לא המצב ואתה לא חייב להתפשר על כך. רכב לטיולים בלבד אין סיבה שלא יהיה רכב שטח אמיתי. אפילו לא ג.ויטרה אפילו שיש לו הילוך כוח - אוטו קטן גלגלים קטנים, מתלים מוגבלים, נמוך - שוב.. יחסית לכמעט כל קבוצת טיולים שתצטרף אליה שהיא לא קבוצה רק של ג'יפונים. אתה תהיה זה שמגביל את כולם ויהיה לך מעייף.
אני אפילו אגזים אומר שמבחינת הדרישות שלך היום עדיף לך להתפשר על קצר 3 דלתות - כי לטיולים אף אחד לא יבוא איתך ואתם תטיילו בזוג אם אני קורא נכון בין השורות- והדרישה ל 5 מקומות היא למקרים שבהם הרכב יהיה גיבוי לנסיעה רגילה. יחד עם זה - קצר זה קצת עונש.. לדעתי מתאים רק לפנסיונרים או למטיילים בודדים - כי אין את הגמישות של הארוך גם בנשיאת ציוד וגם בתוספת נוסעים .

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ש01
19-10-21, 10:26
מכיוון שציינת שזה יהיה רכב בעיקר לטיולים וכנראה לא תיסע עימו במהלך השבוע, הייתי מתמקד ברכב שטח עם הילוך כח ויכולות שטח טובות יותר מג'יפוני השטח של סובארו. זה יאפשר לך להצטרף ללא חשש לטיולים עם רכבים כמו לנדקרוזר.
מבחינת התקציב בדוק פאג'רו, לנדקרוזר ישן יותר, אבל גם רכבים פחות נפוצים כמו פאת'פיינדר, רקסטון, ג'יפ (ליברטי/ צ'ירוקי ?) וכו''.


נשלח מהנייד

גם גראנד שירוקי יכול להוות חלופה מצויינת.
בתקציב יכנס מודל 2011-2013, תלוי במצב ורמת גימור.
עדיפות (מבחינת אמינות) לבנזין.
אתה נוסע מעט - לא צריך גז.
יש הרבה בשוק ממוגנים ומוגבהים, חלקם לא ראו מעולם שטח...

(אצלי במושב יש אחד 2011 מוגבה עם צמיגי 50%, מעט ק"מ ובאמת לא ראה שטח, רוצה עליו 100K)

לונצ'יק
19-10-21, 12:46
תודה ענקית לכולם!

התכוונתי לתיבת הילוכים אוטומטית ולא ידנית. לא יודע איך קרה שפרסמתי את ההודעה ככה.. :|

לגבי שאר האופציות שנכתבו כאן (גראנד שירוקי, גראנד ויטרה, והפחות מוכרות) אני אצטרך לחקור אותן ולקרוא עליהן כי הן חדשות לי..

-->