PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני אוטומטי בתקציב נמוך - מה בודקים, ממה להזהר?



Saar
18-10-21, 10:44
הי,

עלתה אפשרות להחליף את הפיז'ו של הילדים בג'ימני או ויטרה (דור 1) בתקציב נמוך יחסית (סביב ה 20).
את הויטרה אני יחסית מכיר וזוכר, את הג'ימני אני ממש לא מכיר.
המטרה היא לא רכב עבירות. מסתכלים על ג'ימני סטנדרטי +- לנהגים צעירים :)
בקיצור, מה לבדוק? מה המחלות המוכרות בג'ימני בשנים השונות?
ממה להזהר?
כל טיפ יתקבל בברכה :)
תודה,
סער.

ronbs
18-10-21, 10:50
השאלה היא אם אתם מעוניינים ברכב לשטח, אם לא אין לך מה לחפש גימיני.


Sent from my SM-A715F using Tapatalk

Saar
18-10-21, 10:58
השאלה היא אם אתם מעוניינים ברכב לשטח, אם לא אין לך מה לחפש גימיני.


Sent from my SM-A715F using Tapatalk

כן. אחרת לא הייתי מחפש ג'ימני, כרכב כביש הפיז'ו נהדרת...
מבחינת רמת קושי, אני מניח שגם סטנדרטי יעשה הכל, מקסימום נעזור לו קצת עם הדיסקו :)

סולי
18-10-21, 11:16
להתרחק מאוטומטי לדעתי... בטח לנהגים צעירים.
לחפש חשמל ובודי ללא קומבינות וחלודה.
מכנית כמו כל רכב שטח ישן... אין מה לחדש.

רכב יפני... פלסטיקה ...ומתגים ... עלולים להיות יקרים קצת גם תיקוני קומבינה בחשמל או בודי רקוב. מכנית הכל לגו...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Saar
18-10-21, 11:32
תודה.
אוטומטי זה תנאי סף... :(
מפונקים היום ;)

נדב ש.
18-10-21, 12:24
כל האוטו זה גיר+מנוע לדעתי... אז דגש עליהם תקינים, גיר ללא התחממויות, החלקות, דפיקות, מנוע כנ"ל.
כל השאר אפשר להיתקזז מול המוכר ולעשות יישור קו...

מוני אורבך
18-10-21, 14:10
אני היתי באותה התלבטות לפני כשנה עם הבת שלי.
היא רצתה גימיני כי אפשר לראות טוב+חניה מצוינת + אפשר טיולי שטח
תנאי סף, אוטומטי.
רכבים סביב ה 20 הם עם הרבה מאוד - מאוד קילומטרים.
250 ואפילו 300 בני 15 ומעלה.
עם מספר ידים רב מאוד עד כדי דו ספרתי.
ועדין לא פשוט למצוא גימיני במחיר כזה..
השוק פשוט השתגע, אין מילה אחרת.

אז או להוסיף עוד הרבה מאוד כסף (סביב ה 50 זה מתחיל להיות רכב סביר)
או פשוט לרדת מגימיני

Gershon
18-10-21, 14:26
אני היתי באותה התלבטות לפני כשנה עם הבת שלי.
היא רצתה גימיני כי אפשר לראות טוב+חניה מצוינת + אפשר טיולי שטח
תנאי סף, אוטומטי.
רכבים סביב ה 20 הם עם הרבה מאוד - מאוד קילומטרים.
250 ואפילו 300 בני 15 ומעלה.
עם מספר ידים רב מאוד עד כדי דו ספרתי.
ועדין לא פשוט למצוא גימיני במחיר כזה..
השוק פשוט השתגע, אין מילה אחרת.

אז או להוסיף עוד הרבה מאוד כסף (סביב ה 50 זה מתחיל להיות רכב סביר)
או פשוט לרדת מגימיני
1+.

ronbs
18-10-21, 16:25
קשה למצוא רכב טוב, רוב הרכבים משודרגים לשטח, לא תמיד בצורה הנכונה, נתקלתי כבר ברכבים שריתכו סרנים קדמי ואחורי לצורך נעילות.
המחירים של רכב טוב הוא בשמים.
ב 20k אתה יכול למצוא רכב בגיל של 18-20 שנה.
בהצלחה

Sent from my SM-A715F using Tapatalk

ishc
18-10-21, 17:31
כנרה שבקציב הזה גראנד ויטרה קצרה עד 2006 תהיה יותר ריאלית.
זה אוטו מגעיל אבל הסיכוי למצוא אחד סביר יותר גבוה מג'ימני אוט בתקציב הזה ואם אין דרישות עבירות מיוחדות זה יסע בסדר גמור.

Snir
18-10-21, 19:38
אם למרות הכל אתה עדיין נשאר על גימני - אז לחפש אחד שכבר עבר שיפוץ גיר.
(גילוי נאות: מוכר גימני, אבל מעל לתקציב שהקצאת)

סולי
18-10-21, 19:45
כנרה שבקציב הזה גראנד ויטרה קצרה עד 2006 תהיה יותר ריאלית.
זה אוטו מגעיל אבל הסיכוי למצוא אחד סביר יותר גבוה מג'ימני אוט בתקציב הזה ואם אין דרישות עבירות מיוחדות זה יסע בסדר גמור.גם שם לדעתי כבר אין ממש מציאות....
אבל עקרונית אני מסכים שכדאי לחפש גם אקזמפלרים של האחות הגדולה והמתורבתת..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

Saar
18-10-21, 20:04
תודה.
מה לגבי האחות הזקנה יותר, ויטרה דור 1?
איך היא במבחן הזמן?
(הגראנד באמת יצור קצת מוזר :) )

ishc
18-10-21, 22:47
גם שם לדעתי כבר אין ממש מציאות....
אבל עקרונית אני מסכים שכדאי לחפש גם אקזמפלרים של האחות הגדולה והמתורבתת..

Sent from my SM-G781B using Tapatalkבשביל הספורט הסתכלתי ביד 2.
יש שתיים שנראות די סטדרט עם סביב 150-160 אלף קמ בתקציב

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ishc
18-10-21, 22:49
תודה.
מה לגבי האחות הזקנה יותר, ויטרה דור 1?
איך היא במבחן הזמן?
(הגראנד באמת יצור קצת מוזר :) )לא הייתה לי ויטרה אבל לדעתי חוץ ממסרק באחת ותיבה בשניה מדובר על רכבים די דומים.
תכלס, כנראה שצריך לחפש אחת טובה ושמורה יחסית. אם היא גראנד או לא זה לא מעניין אף אחד

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

GodsFather
19-10-21, 08:13
ויטרה דור ראשון. קצרה או ארוכה, עדיף ארוכה. (אלא אם מצאת פתוחה וזה מתאים לכם.)

הגיר שם אמין (4 הילוכים), המנוע נורמלי (16v) וזה אוטו מרווח בהשוואה לגימני.
נוח בכביש ומעולה בשטח.
שוק שיפורים מפה עד מחרתיים
קלה לתחזוקה

חסרון - רכב ישן שאם לא הושקעה בו תחזוקה, זה יבאס אתכם. כמובן סוגיית פחחות היא הקריטית ביותר, המכני פחות.

מידי פעם צצות ביד2, 20 אשח זה לאחת ברמה טובה++. אתה יודע לאבחן רכבים אני מאמין.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

דרור ברלי
19-10-21, 12:08
בויטארות הישנות המרכב מאוד רגיש.
קורות קדמיות וכו'
שים לב גם לחלודות/רקבונות בשילדה

המכניקה שלהן טובה ואמינה.

Saar
19-10-21, 14:06
ויטרה דור ראשון. קצרה או ארוכה, עדיף ארוכה. (אלא אם מצאת פתוחה וזה מתאים לכם.)

הגיר שם אמין (4 הילוכים), המנוע נורמלי (16v) וזה אוטו מרווח בהשוואה לגימני.
נוח בכביש ומעולה בשטח.
שוק שיפורים מפה עד מחרתיים
קלה לתחזוקה

חסרון - רכב ישן שאם לא הושקעה בו תחזוקה, זה יבאס אתכם. כמובן סוגיית פחחות היא הקריטית ביותר, המכני פחות.

מידי פעם צצות ביד2, 20 אשח זה לאחת ברמה טובה++. אתה יודע לאבחן רכבים אני מאמין.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

תודה.
סתם מתוך סקרנות, למה הארוכה עדיפה?
ממה שאני זוכר, לארוכה זוית בטן בעייתית, בטח עם הצמיגים המקוריים (איך הגיר האוטומטי מתמודד עם 235/75?)
היתרון שלה הוא במקום רב יותר, לא בטוח עד כמה זה רלוונטי עבור הנהגים המיועדים (זה לא אמור להחליף את הדיסקו)
או שהיתרון הוא במחיר נוח יותר? (נראה לי שהן פחות מבוקשות)

תודה,
סער

נדב42
19-10-21, 16:56
סתם מתוך סקרנות, למה הארוכה עדיפה?
ממה שאני זוכר, לארוכה זוית בטן בעייתית, בטח עם הצמיגים המקוריים

כבר מזמן לא ראיתי ויטארה על צמיגי 195...

אני על 235 עם הגבהה כמובן, מטייל איתה איפה שבא לי, לא מרגיש שום בעייה בגזרת הבטן [emoji846]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211019/36c8e31a75d74ad68e2dfc30b5d751ea.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211019/1994a27f3f7bf29b3ba8b453323ba5ea.jpg

אגב, ויטארה ארוכה דור ראשון קצרה יותר באורך הכללי מפאג׳רו קצר של אותם שנתונים.


היתרון שלה הוא במקום רב יותר, לא בטוח עד כמה זה רלוונטי עבור הנהגים המיועדים

גם יותר מקום, גם יותר נוח כשיש דלתות אחוריות, גם פחות קופצנית ויותר נעימה בשטח ובכביש.

ומבחינת מקום - כמה שיש, משתמשים...



או שהיתרון הוא במחיר נוח יותר? (נראה לי שהן פחות מבוקשות)


הפוך גוטה.

נדב42
19-10-21, 17:12
נקודות תורפה לויטארה דור ראשון:

1. חלודות, בעיקר אלו שמסתתרות מתחת לצבע שליד צירי דלת הנהג, אותן כמעט בלתי אפשרי לתקן. מוקדי חלודה נפוצים אחרים: מתחת למצבר, בקצה האחורי של רצפת הבגאז׳.

2. סדקים והפרדות ריתוכים בבודי. לבדוק בתא המנוע (בעיקר בפינות שלו) ובתושבות הבודי לשלדה (לא להתעצל לזחול מתחת לאוטו, זה חשוב)

3. סרן קדמי עדין עם נטייה להתפצלח תחת עומס של נחיתה מהצלבה. אם יש שם סרן ברזל ולא אלומיניום - בונוס משמעותי. ניתן להתמודד עם החולשה הזו באמצעות נעילה (מספיק לאחד מהסרנים, לא חשוב מי מהם) או הדרכה כיצד לנהוג נכון כדי להמנע (אשמח לעזור בזה).

4. חשוב לזכור שזה רכב עדין והוא לא יגיב טוב לנסיעת ראלי/כסאח באופן שוטף. מנסיון אישי כואב. לא יודע להשוות לג׳ימני או יפנים אחרים בנקודה הזו, אבל הויטארה בטח לא חסינת התעללות כמו סיקס/סופה ...

אם ויטארה דור ראשון היא הכיוון שלך, אשמח לעזור לפני/אחרי הקנייה [emoji846]

GodsFather
19-10-21, 17:21
נדב ענה לך. מוסיף גם לשים לב על חלודה ברצפת תא מטען

235 מגיב מצוין, הגבהה פשוטה של 2 אינצ, הכל נפלא.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

-->