צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי כיול מתח סף VSR
בהמשך לזה:
http://www.jeepolog.com/forums/newreply.php?do=newreply&p=964614&return_node=3981
הדגם שמותקן אצלי הוא :
https://batteksystem.com/shop/dual-battery-system/battek-voltage-sensitive-relay-12v-140a-dual-sense-smart-battery-isolator
ועפי האתר וגם עפי מה שכתוב עליו אמור לנתק ב 12.8ולט, בפועל מנתק ב 12.4 וולט.
לא ראיתי שום אפשרות לכייל אותו, לא ראיתי שום אפשרות לשלוח שאלה באתר (וגם לא להירשם לפורום שלהם)
יש למישהו רעיון לאפשרות כיול שלו או פשוט להחליפו?
12.4 במדידה עם מולטי מטר ?
לא חושב שניתן לכייל.
כן נמדד עם 2 מכשירי מדידה שונים, אבל אעשה בדיקה מעמיקה יותר מחר אחרי נסיעה.
בהמשך לזה:
http://www.jeepolog.com/forums/newreply.php?do=newreply&p=964614&return_node=3981
הדגם שמותקן אצלי הוא :
https://batteksystem.com/shop/dual-battery-system/battek-voltage-sensitive-relay-12v-140a-dual-sense-smart-battery-isolator
ועפי האתר וגם עפי מה שכתוב עליו אמור לנתק ב 12.8ולט, בפועל מנתק ב 12.4 וולט.
לא ראיתי שום אפשרות לכייל אותו, לא ראיתי שום אפשרות לשלוח שאלה באתר (וגם לא להירשם לפורום שלהם)
יש למישהו רעיון לאפשרות כיול שלו או פשוט להחליפו?
איפה \ איך אתה מודד?
על קטבי המצברים, שניהם בו"ז (עם 2 מכשירים שונים, שמראים אותו דבר כשהם מחוברים לאותו מצבר).
אבל לא בדקתי עדיין האם הם מכויילים נכון
תעשה בדיקה אחרת.
בסוף נסיעה מספיק ארוכה, או אחרי טעינה ממטען, נתק את המצבר (ים) לגמרי, תן להם לעמוד 20-30 דקות, ותמדוד את המתח שלהם.
(שאלת את היצרן?)
בזכות זה ש(בד״כ) צריכת הזרם במצב ״מגע״ גבוהה משמעותית מהצריכה במצב ״מנותק״, אפשר לרמות את הקופסאות האלה ע״י הוספת נגד בטור לקו ה (-) וע״י כך להעלות את מתח הניתוק (ולהשפיע בצורה מינימלית על מתח החיבור)
אתה יכול למדוד את הזרם של הממסר (הזרם דרך קו המינוס) בשני המצבים (בכדי שיהיה אפשר להבין מה ערך הנגד הדרוש)?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם כבר להתחכם עם המוצר, הייתי שם דיודה בטור ולא נגד.
אבל עוד לא השתכנעתי.
צריך לזכור שהוספת אלמנט כמו נגד או דיודה ישפיע גם על המתח "העליון" של חיבור ה VSR.
ובכלל, מדובר יחסית במוצר זול, אז אם הוא לא תקין, לא הייתי סומך, ופשוט מחליף.
זיו, לא הבנתי מהרעיון שלך לנתק מצברים אחרי נסיעה ולמדוד אחרי כ 30 דקות מתח על המצברים איך זה נותן אינדיקציה ל vsr?
אני מבין שזה ייתן אינדיקציה לתקינות המצברים, אבל לא איך זה קשור ל vsr, הרי אם שניהם מנותקים אחד מהשני וגם מהצרכנים, הלא הם אי בודד ומנותק.
נא הסבר מה אני מפספס.
אם כבר להתחכם עם המוצר, הייתי שם דיודה בטור ולא נגד.
אבל עוד לא השתכנעתי.
צריך לזכור שהוספת אלמנט כמו נגד או דיודה ישפיע גם על המתח "העליון" של חיבור ה VSR.
ובכלל, מדובר יחסית במוצר זול, אז אם הוא לא תקין, לא הייתי סומך, ופשוט מחליף.
להלחליף תמיד אפשר.
דיודה תשפיע כמעט באותה המידה על המתח העליון.
הנגד , במקרה הזה, ישפיע הרבה פחות מכיוון שהזרם במצב מחובר (שבו נקבע / נמדד המתח התחתון) הרבה יותר גבוה (וכתוצאה מכך מפל המתח על הנגד) מהזרם במצב מנותק (שבו הממסר כבוי ולא צורך זרם ונשארה מעט צריכה של האלקטרוניקה)
זה ממסר שבדרך כלל השימוש שלו הוא לנתק את המצבר המשני כאשר אין טעינה.
במידה ומדובר באלטרנטור ונורת טעינה שאינם מבוקרי מחשב, הפתרון היעיל, הפשוט, הוותיק, והמוכח - הוא למתג את המצבר בעזרת החוט שבין נורת הטעינה לבין האלטרנטור.
ממסר רגיש למתח הוא פתרון מצויין כשמדובר במערכת מבוקרת מחשב כי אז אין את החוט הזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מטען noco 5 בדרך מאמזון.
אין לי אנרגיות להתעסק עם סידור /שינוי החשמל באוטו, במקרה הגרוע אני מנתק מצברים במשך השבוע כשהאוטו לא נוסע, לפתוח מכסה מנוע לחבר קטבים למצברים לוקח פחות מדקה.
לא צריך מכסה מנוע פתוח. רוב המטענים מגיעים עם שקע-תקע וחוטים עם סופית שניתן לחבר קבוע למצבר. מחברים אותם קבוע, ותוחבים את השקע במקום נוח על האוטו. החסרון- אתה עלול לנסוע בלי לנתק....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.