PDA

צפייה בגרסה מלאה : כשל סדרתי במנועי רנו 1.2 טורבו??



פרנסואה
20-10-21, 12:13
אני חבר פעיל בפורום אבל כותב בעילום שם מסיבות שיובנו אחרי שתקראו את זה:
https://thecar.co.il/%d7%94%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%99%d7% 9d-%d7%94%d7%a4%d7%92%d7%95%d7%9e%d7%99%d7% 9d-%d7%a9%d7%9c-%d7%a8%d7%a0%d7%95-%d7%a0%d7%99%d7%a1%d7%90%d7%9f-%d7%95%d7%93%d7%90%d7%a6%d7%99%d7%94-%d7%94/

זה רציני? אני לא יכול למכור את הרנו המשומשת של אשתי בלי להגיד לקונה שקראתי באינטרנט שהמנוע אמור להיות דפוק? ואם הקונה קורא את הכתבה הזאת הוא יכול לתבוע אותי?

raanan
20-10-21, 13:02
לדעתי , קשקוש של מאמר !
חובה עפ"י הגילוי הנאות לציין תקלות עכשוויות , או נזקים שהיו לרכב בעבר שידועים לך.
אם המנוע מוצלח או לא, ואם הוא ישבוק בעוד X זמן / Y קמ' זה כבר שייך למדע אחר ...

גם שקונים מקרר חדש (לפחות אני), מבררים בכל דרך על אמינותו ושרידותו .

במקרה של המנוע,לדעתי רלוונטי תביעה ייצוגית כלפי היצרן / יבואן .
ותביעה מול מוכר אם בעת המכירה ידע על תקלה במנוע.

רענן

assafy
20-10-21, 13:41
אני לא משפטן אך גם לדעתי זה מופרך.
אם הכל אצלי תקין על מה בדיוק אני אמור לספר בתור מוכר רכב פרטי?
בתור בעל רכב יש לי מחוייבות לקרוא מגזינים של רכב ולדעת על הדבר הזה שגם על פי הכתבה קורה רק לחלק קטן מהרכבים?
נראית לי פרשנות מאוד נרחבת של החוק.
יש מחלות לכל רכב ורכב משומש שנמכר, נמכר כas-is ותמיד תקלה חדשה יכולה לצוץ בכל זמן.
מן הסתם זה מתבטא גם במחיר המחירון.

חנן-ג'יפולוג
20-10-21, 14:35
אתה לא מחויב לדעת כלום, אבל אם ברשומות של המוסך כתוב שהתלוננת על צריכת שמן מופרזת, ולקונה אמרת שהרכב לא צורך שמן בין טיפולים, זה עלול לשים אותך במקום בעייתי.

נדב42
20-10-21, 14:46
אני גם מבין את זה בצורה דומה. אם כבר הופיעו אצלך סימפטומים של בעייה, אתה חייב לדווח עליה. אם הכל בסדר אז הכל בסדר, ואתה לא מחוייב חוקית ליידע את הקונה שזה דגם מנוע שיש לו בעייה מוכרת.

sixsixsix
21-10-21, 14:08
אם המנוע הוא מנוע עם כשלון מובנה, מה יעזור לעשות אוברול אחרי שהגיע הכשל? התופעה תחזור כנראה שוב, לא?

shachar
21-10-21, 14:55
אם המנוע הוא מנוע עם כשלון מובנה, מה יעזור לעשות אוברול אחרי שהגיע הכשל? התופעה תחזור כנראה שוב, לא?

ברור, ולכן אם האוטו אוכל שמן, צריך לגרוט אותו מיידית

נמרוד
24-10-21, 09:16
יש באמת בעייה כל כך חמורה כמו שמשתמע ממה שגיל מלמד כותב?

גיא
24-10-21, 09:33
יש באמת בעייה כל כך חמורה כמו שמשתמע ממה שגיל מלמד כותב?

לא..

גיא
24-10-21, 10:18
שלא ייצא שאני מזלזל בכל אחד שכן סבל מהדבר הזה. אני לא. וזה נזק כלכלי לא מבוטל ולריב עם קראסו זה סטרס לא מבוטל גם.

אבל לא מדובר על מליוני מנועי רנו 1.2 שמשמידים את עצמם באמצע הכביש. גם לא בעולם.

זה כן קורה וכן יש לי בקבוצת הואצאפ בודדים שהוחלף להם המנוע. אבל מדובר על 3 מ 200 .. זה סדר גודל האחוזים.

asafk
24-10-21, 19:17
מדובר על טעות בתכנון שההסתברות שלה להפוך לכשל -גהוהה. יש קשר לתנאי הנהיגה (עניין של לחץ סעפת, מושפע מאוד מצורת הנהיגה ושיוט לעומת מיאוצי רמזורים).
והשינוי בתוכנה לא פותר את הבעיה רק מקטין את הסיכוי לגמור מנוע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גיא
24-10-21, 19:18
מדובר על טעות בתכנון שההסתברות שלה להפוך לכשל -גהוהה. יש קשר לתנאי הנהיגה (עניין של לחץ סעפת, מושפע מאוד מצורת הנהיגה ושיוט לעומת מיאוצי רמזורים).
והשינוי בתוכנה לא פותר את הבעיה רק מקטין את הסיכוי לגמור מנוע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

מעניין.

איזה משתי צורות הנהיגה יותר בטוח לשרידות המנוע ?

asafk
24-10-21, 19:38
אני לא בטוח בזה. אני כן מבין שיש קשר וכן מבין שעדכון התוכנה משפר את אורך החיים בתנאי הנסיעה הממוצעים - בצורה משמעותית.
חייב לומר שלמדתי את הנושא בצורה די שטחית כי זה עניין אותי כשחשבתי לקנות כזה אוטו. וראיתי שמכוניות קטנות סובלות יותר מאשר למשל דאסטרים. אולי כי הן מועסקות יותר בנסיעות עירוניות? לא יודע וזה נסיבתי בלבד.
אבל כאמור לא העמקתי מעבר לזה שקראתי על מנגנון הכשל והסיבות המוערכות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

פיני ד
12-01-22, 14:41
אני לא בטוח בזה. אני כן מבין שיש קשר וכן מבין שעדכון התוכנה משפר את אורך החיים בתנאי הנסיעה הממוצעים - בצורה משמעותית.
חייב לומר שלמדתי את הנושא בצורה די שטחית כי זה עניין אותי כשחשבתי לקנות כזה אוטו. וראיתי שמכוניות קטנות סובלות יותר מאשר למשל דאסטרים. אולי כי הן מועסקות יותר בנסיעות עירוניות? לא יודע וזה נסיבתי בלבד.
אבל כאמור לא העמקתי מעבר לזה שקראתי על מנגנון הכשל והסיבות המוערכות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


אני גם בנק הזו...מנסה לעזור לאבא שלי לרכוש רכב,
הוא מעוניין בניסן קשקאי 2015....מסתבר שהמנוע שלהם מיוצר על ידי רנו ויש להם את אותה הבעיה.


בסוף רכשת. או ירדת מזה?

גיא
12-01-22, 15:59
תקשיב. אני לא בא לקחת צר ולא להמליץ או שלא להמליץ.

אבל כמות המנועים שחטפו אותה .. מאד קטנה. אחוזים בודדים.

לא מגפה שמכוניות נתקעות באמצע הדרך כל יום.

כמובן שזה לא נעים להיות באחוז הבודד …..

kd2
12-01-22, 19:05
אם אחוז הכשל כל כך נמוך לטענתך....אז למה רנו מתחמקים מאחריות עליו ?
זה אמור להיות מכה קלה בכנף.

אבל כנראה שזה לא.

חוץ מזה שלמה להכנס למיטה החולה הזאת?
יש משהו ברכבים האלו שכל כך יותר טוב מהמתחרים ? ( או בכלל?)

גיא
12-01-22, 19:54
מעבר לזנות הרגילה של קראסו …

הידע היחיד שיש לי הוא כמה מאות רכבים כאלו שלא היו להם שום בעיות.

השמועה היא קטלנית. המציאות. פחות.

ולשאלתך .. אין שום סיבה לקנות שום רכב …

grand
12-01-22, 20:53
רנו זנחה את המנועים האלו ועברה לפני כשנתיים למנועים חדשים בנפח 1.3, לפני מספר חדשים חיפשתי רכב לביתי, פזלתי לקליאו דור די חדש שנמכרות במחיר כמעט אפס ללא קונים, בשיחות ב 4 עיניים עם אנשי המכירות במגרשי הטריידאין השונים רמזו לי בעדינות לחפש משהו אחר..
מעבר למנוע, בעייתי או לא יש בעיה יותר חמורה עם הגיר הרציף הידוע לשימצה, בקיצור.. רק מהמחשבה שעלול ללכת מנוע במשמרת שלי הייתי מוותר.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

אבי ביטר
13-01-22, 09:01
יש משהו ברכבים האלו שכל כך יותר טוב מהמתחרים ? ( או בכלל?)[/QUOTE]

לא, אין.

בד"כ מה "שמושך" הוא מחיר יד 2.
נמוך משמעותית מהאלטרנטיבות.

גיא
13-01-22, 10:49
מזכיר קצת מה שקרה לטרופר .. דיסקו .. ועוד אי אלו רכבים ..

Asaf-a
13-01-22, 13:39
מזכיר קצת מה שקרה לטרופר .. דיסקו .. ועוד אי אלו רכבים ..

עבורם שווה להתאמץ ולקחת סיכון, כמו גם גרנד ויטארה 2.4, כי נכחדות האלטרנטיבות עם יכולות.

אבל לקשקאי או רכב רגיל אחרי המשתמש ביחידת המנוע הזו? למה לטרוח?


Asaf-a
אסף.א

גיא
13-01-22, 14:43
עבורם שווה להתאמץ ולקחת סיכון, כמו גם גרנד ויטארה 2.4, כי נכחדות האלטרנטיבות עם יכולות.

אבל לקשקאי או רכב רגיל אחרי המשתמש ביחידת המנוע הזו? למה לטרוח?


Asaf-a
אסף.א

לא אמרתי לטרוח.

רק אמרתי שהבעיה תכלס היא לא כל כך נפוצה כמו שהשמועה על זה נפוצה.

וזה עוזר לאנשים שמחפשים רכב סבבה בזול.

לגבי רכב סבבה.
אני באופן אישי לא אנין מספיק להבין מה טוב ב 99% מהרכבים שיש. כולם נראים לי אותו דבר ונוסעים אותו דבר .. זה רק מכשיר להגיע מפה לשם ולפעמים גם בחזרה.

אבל אני .. מה אני מבין.


במחשבה שניה.
אין שום סיבה לטרוח גם על דיסקו או טרופר לדעתי.
היתרון שלהם נופל בהרבה מהחיסרון שלהם.

גם במתנה לא הייתי לוקח כזה רכב.

הרבה יותר מסוכן כלכלית לטעמי מרנו עם מנוע בנזין.

dorbh
13-01-22, 14:46
עבורם שווה להתאמץ ולקחת סיכון, כמו גם גרנד ויטארה 2.4, כי נכחדות האלטרנטיבות עם יכולות.

אבל לקשקאי או רכב רגיל אחרי המשתמש ביחידת המנוע הזו? למה לטרוח?


Asaf-a
אסף.א

כי זה עניין של ניהול סיכונים.
אם אני יכול לקנות קשקאי במחיר X או מתחרה שלו עם אותם נתונים ב1.5X אז יכול להיות ששווה לי לקחת את הסיכון.
יתרה מזאת, בחשבון כלכלי (בלי להתייחס כמובן לכל הפקטורים שאז לא נגמור עם זה) הייתי אומר שאם עלות החלפת המנוע היא נגיד 10K וההפרש בין קשקאי לרכב אחר דומה הוא 35K, זו שטות לא לקנות אחד.

לגבי גילוי העניין לרוכש עתידי - אני כן עורך דין וזה נשמע לי מצוץ מהאצבע. לא מוצא מקור חוקי אחד שמצריך מוכר להגיד "יש שמועה שברכבים האלה יש בעיה". אתה צריך לתת גילוי נאות של המצב כיום. תקלה בחלק ממנועי הדגם ברכבים אחרים היא לא המצב של הרכב שלך.

Asaf-a
13-01-22, 15:25
זה אקדמאי, האם הוא זול יחסית לשוק?

מחיר השוק של קשקאי תואם לים של מתחרים בעלי מראה קרוס אובר 2*4 יפנים קוריאנים, הוא אינו רכב זול במיוחד שהתחרבנה לו התדמית עקב מנועי 1.2, רוב מוחלט של הקונים אינם מכירים התופעה.

אבל לבריאות, מי שחלם על קשקאי לא מקלקל לו החלום עם נתונים סטטיסטים לחובת הדגם המאוד בינוני הזה.

לטובת דסטר 1.2 4*4 אולי שווה להסתכן היות ואין הרבה אלטרנטיבות בקטגוריה ובמחיר באותו שנתון.

Asaf-a
אסף.א

dorbh
13-01-22, 17:27
זה אקדמאי, האם הוא זול יחסית לשוק?

מחיר השוק של קשקאי תואם לים של מתחרים בעלי מראה קרוס אובר 2*4 יפנים קוריאנים, הוא אינו רכב זול במיוחד שהתחרבנה לו התדמית עקב מנועי 1.2, רוב מוחלט של הקונים אינם מכירים התופעה.

אבל לבריאות, מי שחלם על קשקאי לא מקלקל לו החלום עם נתונים סטטיסטים לחובת הדגם המאוד בינוני הזה.

לטובת דסטר 1.2 4*4 אולי שווה להסתכן היות ואין הרבה אלטרנטיבות בקטגוריה ובמחיר באותו שנתון.

Asaf-a
אסף.א

זה לא אקדמאי זה מספרי. אני לא יודע מה מחירו של הקשקאי ולכן דיברתי על דגם מסוים שהעלו פה והסיבה לרכוש אותו.
בקליאו אני יודע שזה דווקא כן משנה, המחיר שלו זול משמעותית כיד2 מרוב המתחרים שלו.
חבר קרוב קנה אחד, נפל על רכב שהצריך החלפת מחשב גיר (או שקר אחר) ועדיין מאושר עד הגג, כי במחיר של יפנית בת 7 עם 120 אלף קילומטר הוא רכש קליאו בת 3 עם 30 אלף קילומטר שמרגישה לפחות פנימית כחדשה (כולל מחיר החלפת הגיר).

גיא
13-01-22, 18:51
דווקא דאסטר בנזין 1.2 לא הייתי קונה. לא בגלל בעיות במנוע. אלא המנוע יחסית חלש. והאוטו מאד צמא.

איל מ
13-01-22, 18:53
אם זה משהו חד פעמי שמסדרים,ברור שעדיף.
אם זה רכב שמאכיל אותך מרורים, ואתה כל פעם לא יודע אם תספיק להוציא ילדים מהגן,
או שמכלה את הזמן שלך בהכנסות למוסך למימוש אחריות,
זה לא שווה.
(לא מחווה דיעה על הרכבים הנ"ל. אין לי בדל של נסיון איתם. גם לא משמועות).

גיא
13-01-22, 19:54
אם זה משהו חד פעמי שמסדרים,ברור שעדיף.
אם זה רכב שמאכיל אותך מרורים, ואתה כל פעם לא יודע אם תספיק להוציא ילדים מהגן,
או שמכלה את הזמן שלך בהכנסות למוסך למימוש אחריות,
זה לא שווה.
(לא מחווה דיעה על הרכבים הנ"ל. אין לי בדל של נסיון איתם. גם לא משמועות).

לפי דעתי יש לנו פה נציג שניסה ושרד... צחי ?

נמרוד
13-01-22, 19:56
לפי דעתי יש לנו פה נציג שניסה ושרד... צחי ?לא לעניין. אתה עלול לעשות לו טריגר לפוסט טראומה [emoji16]

פיני ד
16-01-22, 10:13
מה שמושך בקשקאי זה המראה החדשני שלו לעומת שנת הייצור
האיבזור הבטיחותי , בלימה אוטונומי, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים ובני אדם וכו...
האיבזור הכללי, גג שקוף, כיסאות נוחים , חימום...מולטימדיה 10 אינצ , שליטה מההגה
בגאז גדול יחסית
רכב חסכוני יחסית לגודלו...
ועצם העובדה שהוא גבוה יותר מפרייבט...

קשקאי 2015 2016 נמכר באיזור ה60 70 אלף ש"ח.
איזה מתחרים יש לו בקטגוריה? דאסטר? לא קרוב אפילו....מזדה CX5? יקרה הרבה יותר....

Asaf-a
16-01-22, 12:19
לא נכנס לחשיבות הפירוט שתיארת, כל אחד וטעמו.
יש גם קשקאי דיזל (חבר רכש), שווה להתעניין לגביו.
אם מדובר על מנוע 1.5 דיזל שקיים בשאר רכב רנו אז זה כיוון טוב.
לפני כן היה מנוע 1.6 דיזל שאיני יודע מקורו.

כנראה מעט יקר יותר ממנוע הבנזין אך חסכוני יותר.

פיני ד
16-01-22, 16:50
לא נכנס לחשיבות הפירוט שתיארת, כל אחד וטעמו.
יש גם קשקאי דיזל (חבר רכש), שווה להתעניין לגביו.
אם מדובר על מנוע 1.5 דיזל שקיים בשאר רכב רנו אז זה כיוון טוב.
לפני כן היה מנוע 1.6 דיזל שאיני יודע מקורו.

כנראה מעט יקר יותר ממנוע הבנזין אך חסכוני יותר.


כל אחד והשיקולים שלו, אלה השיקולים של אבא שלי שכרגע מחפש רכב SUV, (לא שטח כמובן)

אכן הדיזל אמין הרבה יותר, הבעיה שהם לא נפוצים ואין כמעט כאלה למכירה, ואלה שכן, הם כבר עם לפחות 200 אלף קמ ( אני לא רואה בזה בעיה, אבל אבי כן.)

boaz avrahami
16-01-22, 17:43
לא שטח אז זה לא SUV אלא סתם רכב פרטי גבוהה…

יש לך אולי אפילו יותר בזול את הסיטרואן קקטוס.
הרבה יותר נח כנראה מהקשקאי.

-->