התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות. רכב שטח ראשון. עד 50K



pasparto
21-10-21, 21:49
שלום לכולם, חדש כאן.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
א. עד אזור 50K.
ב. תקציב לקנייה בלבד.
ג. כן, מסוגל.


2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג, מקסימום עוד ילד בן 12, מקסימום שלושה.
מתוכנן מדי פעם טיול עם לינה.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
א. 5-10K בשנה, חצי מזה טיולים כולל הנסיעה לשטח.
ב. רכב שלישי בבית.
ג. יש ידע לטיפול עצמי. מה שמסובך במוסך.
ד. מגורם במרכז-שפלה.



4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
א. כולל טיולים בגולן ובמדבר.
ב. אצטרף לקבוצה, יש שם פאג'רו Q, רנגלר, גרנד ויטרה 2008.
ג. הם טיילו בצין, ברק, נקרות, גבי שיש, מצוק ההעתקים, פארן, גוונים וכ"ו.



5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
א. לא משנה.
ב. לא משנה.
ג. קצר או ארוך.
ד. תלוי תקציב. לא רוצה ישן מדי. נגיד 2004-2010.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
לא נעול, יחד עם זאת אופציות: גרנד ויטרה 2004-2006, גרנד ויטרה 2008-2010, דאסטר, אשמח לעוד אופציות גם לא שיגרתיות.

רקע: נוהג 35 שנה. לפני 30 שנה היה לי CJ5 כשנתיים. רכבתי מעט בשטח. בקיצור, לא מבין גדול בשטח אבל לומד מהר(רוכב כביש ומסלול, נוהג על רכב ספורט).

הרכב ישמש כרכב שלישי בבית, מדי פעם נסיעות קצרות, פעם ב...נסיעה ארוכה והשאר לשטח ובשטח.

חשוב לי מאד שתהיה יכולת כביש סבירה, נאמר שיוכל לשייט ב 110 קמ"ש במהיר למשל. לכן ג'ימיני יורד מהפרק.

תודה מראש!

RBRB
23-10-21, 09:48
ברוך הבא לפורום.

אני בספק אם תמצא דאסטר דיזל עם קילומטראז' שפוי בתקציב הזה. לגבי הבנזין אני פחות מכיר ומתמצא.

גרנד ויטרה מודלים 2008-2009 נכנסת לך בתקציב ותענה לך על הדרישות לדעתי, הרכב נמוך יחסית וכדאי לבצע הגבהה כדי לעבור בנחת בחלק מהמסלולים שציינת.

erezgur
23-10-21, 10:05
ציינת שבקבוצה עימה תטייל יש פאג'רו Q, רנגלר, גרנד ויטרה 2008. ייתכן שאם דאסטר אתה תהיה הגורם החלש בקבוצה, ללא הילוך כח. צריך להביא זאת בחשבון.

שני נוסעים רוב הזמן עם אפשרות לילד כנוסע שלישי מדי פעם - לא הייתי פוסל ג'ימני במיוחד אם אתה מניח שברוב הטיולים תהיו רק שניים. ג'ימני מאפשר לך לבצע כל מסלול שטח שיעשו הרכבים האחרים בקבוצה, חסכוני יחסית ונח לתחזוקה. הבעיה המרכזית תהיה כמובן הגודל הפיזי - נפח אחסון. כאשר רק שניים נוסעים לטיול - קיפול המושב האחרוי נותן מענה טוב. אם מצטרף נוסע שלישי זה גם יותר ציוד וגם פחות מקום, אבל בהחלט לא הייתי פוסל.

רכב שלישי בביית בעיקר לטיולים, רצון ויכולת לתחזוקה עצמית - מאפשר לך להביא בחשבון גם רכבי שטח "מבוגרים" קצת יותר שאולי יידרשו מדי פעם עבודת תחזוקה מתמשכת, אבל יתנו מענה הולם לטיולים שהזכרת. התקציב בהחלט מאפשר רכישה של היפנים הנפוצים (פאג'רו, לנדקרוזר, טרופר, טראנו) אבל אפשר להרחיב את החיפוש גם כנראה (בדוק בלוחות, אני פחות מעודכן) פאת'פיינדר, דיסקברי 2 וגם JEEP צ'ירוקי / גרנד צ'ירוקי... אני יודע שלא עזרתי לך לצמצם יותר מדי את האפשרויות, אבל אם תתחיל לשוטט בלוחות ולהתרשם מה ניתן למצוא, באיזה מצב ומחיר, התמונה תתחיל להתבהר מעט. חזור להתייעץ כאן לגבי מועמדים פוטנציאלים ולשמוע דעות לכאן או לכאן עליהם.

גיא
23-10-21, 10:32
אין דאסטר פחות מ 2015.
אין דאסטר פחות מ 50 אש׳ח

כנראה שבקבוצה כזאת הויטארה עדיפה.
ג׳ימני נוסע על הכביש גם 130.

תמנע מגרוטאה יפנית עתיקה ומתפוררת.

GodsFather
23-10-21, 10:36
אין דאסטר פחות מ 2015.
אין דאסטר פחות מ 50 אש׳ח

כנראה שבקבוצה כזאת הויטארה עדיפה.
ג׳ימני נוסע על הכביש גם 130.

תמנע מגרוטאה יפנית עתיקה ומתפוררת.

בטח שיש פחות מ50. מהיכן הבטחון הזה, גיא?

מסכים עם ההמלצות לכוון לרכב יותר מותאם כמו הגרנד.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

גיא
23-10-21, 10:40
בטח שיש פחות מ50. מהיכן הבטחון הזה, גיא?

מסכים עם ההמלצות לכוון לרכב יותר מותאם כמו הגרנד.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

כי רכב שלא ראה שטח ( אחרי תאונה של הורדה מהכביש ) או רכב עם 250 אלף קילומטר.

זה האפשרויות היחידות במחירים האלו.

אפילו האוטו שלי על פי המחירון עולה יותר מזה. ועם תוספות וקצת שוק של מוכרים .. גם הרבה מעל המחירים האלו. וזה הדאסטר הכי זקן בארץ.

pasparto
23-10-21, 11:17
תודה על התגובות והדעות.
אחדד,
תצטרף סמי מתבגרת בת 12 מדי פעם. לרוב בזוג.

הרכב יהיה רכב שני בבית, יש רכב שלישי יותר קיצוני(בכביש) שיכול לשמש כמחליף במידה והרכב מושבת לתיקונים/חלקים.
לכן מעדיף שהרכב יהיה סביר וסביל גם בכביש, לא מחפש פינוקים יחד עם זאת שיהיה סביר להתנהל עם הרכב ביום יום.
עדיין מעדיף לא להיכנס להרפתקה עם רכב שטח קשוח בן 20 שנה ועם חצי מליון ק"מ.

לגבי הגרנד ויטרה, עד כמה חלש ה 2 ליטר? והאם יתרון הכח של ה 2.4 שווה את הפרש המחיר?

מה עם פורסטר/אאוטבק? ואם כן, איזה דגמים והאם צריך תוספות(הגבהות וכ"ו)?

תודה!

ishc
23-10-21, 11:38
כל רכב בלי הילוך כוח יהיה פחות עביר.
רכבים נוספים שנכנסים בגזרת המחיר הם ג'יפ ליברטי, סאניאנג רקסטון, קיה סורנטו, ניסן פאתפיינדר וטנדרים למיניהם
הייתי עושה חיפוש הכי רחב שאפשר מבחינת דגמים וקונה את הרכב הכי חדש והכי שמור שיש.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
23-10-21, 11:45
אני חושב שעדיף כמעט בכל פרמטר ג'ימני על פני גרנד ויטרה.
המקום היחיד שלא הוא בכביש המהיר. וגם שם זה לא אסון מה עוד שאני מניח שרוב הנסיעות ביומיום הן לא ב120 קמש אלא בין רמזור לרמזור ושם אין באמת בעיה, אפילו מתאים מאוד בג'ימני.
וכשתגלה שהגרנד ויטרה שקנית היא הרכב המגביל המעכב של השיירה, זה שכל מכשול יוצאים לצלם אותו כי בטח יהיה אקשן - אתה תגביה, תמגן, תחליף צמיגים.... וכל היתרונות שלו על פני ג'ימני ייעלמו.
בשורה התחתונה גרנד ויטרה ארוך הוא אוטו מוזר. לא פה ולא שם. בינוני מינוס בהכל, ועם פוטנציאל שיפורים אדיר שהופך אותו לבינוני פלוס בהכל.

וג'ימני הוא בדיוק מה שהוא. לטייל עם שניים 'מיד סייז' מאחורה אפשרי בהחלט ובכלל לא נורא. עשיתי את זה מספר פעמים. כמובן שבמקרה הזה אין מקום לציוד ולכן רוב הג'ימנים שמטיילים מצויידים בגגון. לא, 3 דלתות זה לא אופטימלי ליושבים מאחור. אבל החלופות במחיר הזה, בתקופה הקשה הזו, לא טובות יותר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

GodsFather
23-10-21, 11:50
אסף, אתה מדבר על ילד/ה בגיל 12, זה הופך למאד צפוף מאחורה...



Sent from my HD1903 using Tapatalk

RBRB
23-10-21, 12:05
מה עם פורסטר/אאוטבק? ואם כן, איזה דגמים והאם צריך תוספות(הגבהות וכ"ו)?

תודה!

הפורסטר הוא אחלה, אין לו הילוך כח אבל אפשר להתקין נעילה אוטומטית. כל המידע על הנעילה פה (לדור 3):

https://www.facebook.com/groups/3260576510666881/permalink/4485238168200703/

בתקציב שלך אתה יכול למצוא אחלה פורסטרים דור 3, ממודל 2011 עברו למנוע חדש עם שרשרת טיימינג.

החל מדור 4 עברו לגיר רציף שפחות מתאים לשטח.

יש אינספור שינויים ושיפורים שאפשר לבצע ברכב.

גיא
23-10-21, 12:10
מצד שני. המתבגרת בת ה 12. תיסע אתכם מאחורה בשטח פעם אחת בדיוק.

אחרי שמוח שלה יחזור מהערבול .. היא תמצא מיד דברים אחרים לעשות ביום טיול.

erezgur
23-10-21, 14:27
הרכב יהיה רכב שני בבית, יש רכב שלישי יותר קיצוני(בכביש) שיכול לשמש כמחליף במידה והרכב מושבת לתיקונים/חלקים.
לכן מעדיף שהרכב יהיה סביר וסביל גם בכביש, לא מחפש פינוקים יחד עם זאת שיהיה סביר להתנהל עם הרכב ביום יום.
עדיין מעדיף לא להיכנס להרפתקה עם רכב שטח קשוח בן 20 שנה ועם חצי מליון ק"מ.

ציינת שהרכב יעשה 5-10 אלפי קמ בשנה. זו נסועה נמוכה ולכן שיקולי חיסכון בדלק וגם נוחות נסיעה בכביש מתגמדים לעומת השימוש המיועד של נסיעה בשטח בחברת פאג'רו Q ושאר רכבי השטח שציינת.

אני חושב שג'ימני תהיה הקניה הטובה, מבחינתך, לשימושים שציינת אבל כמו שכתבתי למעלה - תתחיל ממעגל חיפושים רחב יותר כדי "לחוש" את מצב השוק, המצאי והמחירים הרווחים (תראה אילו רכבים נשארים בלוחות זמן רב ואילו נחטפים תוך זמן קצר כדי לקבל מדד טוב יותר לגבי הביקוש והמחירים הריאלים.

אל תתבייש לשלם מעט יותר על רכב שמור ומטופל באהבה, ולהפך - אם אתה מחליט ללכת על רכב עם מחיר מפתה במיוחד, תביא בחשבון שיש כנראה סיבה למחיר, בדוק היטב והיכנס להרפתקאה הזו עם עיניים פתוחות כדי לא להיות מופתע בהמשך הדרך.

pasparto
23-10-21, 17:23
מצד שני. המתבגרת בת ה 12. תיסע אתכם מאחורה בשטח פעם אחת בדיוק.

אחרי שמוח שלה יחזור מהערבול .. היא תמצא מיד דברים אחרים לעשות ביום טיול.

;)
אחת הסיבות להתחיל שטח זה שהילדה תצטרף אלינו...

GodsFather
23-10-21, 17:27
אז לפחות שהיא תהנה מזה לא תרגיש כמו בתוך מיבש כביסה

Sent from my HD1903 using Tapatalk

pasparto
23-10-21, 17:38
אז לפחות שהיא תהנה מזה לא תרגיש כמו בתוך מיבש כביסה

Sent from my HD1903 using Tapatalk

התבלבלתי. מכונת כביסה=ג'ימני?

גיא
23-10-21, 18:10
התבלבלתי. מכונת כביסה=ג'ימני?

בעיקר במושב האחורי , למרות שכל רכב קצר במושב האחורי זה סיוט .. ולמי שלא נוהג .. גם במוש הקדמי עלול להיות משעמם וקופצני ..

GodsFather
23-10-21, 18:47
התבלבלתי. מכונת כביסה=ג'ימני?אכן

Sent from my HD1903 using Tapatalk

raanan
23-10-21, 18:49
התבלבלתי. מכונת כביסה=ג'ימני?
עם הגבהה קשוחה, הייתי אומר שייקר ...

pasparto
24-10-21, 09:20
בעיקר במושב האחורי , למרות שכל רכב קצר במושב האחורי זה סיוט .. ולמי שלא נוהג .. גם במוש הקדמי עלול להיות משעמם וקופצני ..
האם גם גרנד ויטרה קצר 2009-10 "סובל" ממושב אחורי קופצני?

raanan
24-10-21, 09:25
האם גם גרנד ויטרה קצר 2009-10 "סובל" ממושב אחורי קופצני?
לא , ולמיטב ידעתי אין בשנתונים הללו דגם קצר

pasparto
24-10-21, 10:24
יש קצרים ב 2009-10.
יש כרגע בלוחות לפחות 2.

גיא
24-10-21, 10:45
אנחנו מדברים על הדגם הזה ?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211024/122bea92cc1121199723a8c66b2322b5.jpg


זה 2010. קצר. מנוע 2.4

מאד קופצני לטעמי. גם צמא מאד לטעמי.

מצד שני. יש low [emoji57]

Asaf-a
24-10-21, 11:16
אנחנו מדברים על הדגם הזה ?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211024/122bea92cc1121199723a8c66b2322b5.jpg


זה 2010. קצר. מנוע 2.4

מאד קופצני לטעמי. גם צמא מאד לטעמי.

מצד שני. יש low [emoji57]

זו הגזמה, הג.ו הקצר 2008 וצפונה בהחלט נסבל מבחינת נוחות בוודאי בכביש וגם בשטח.


Asaf-a
אסף.א

גיא
24-10-21, 12:42
לדעתי לא.

כלומר. הכל נסבל. ובעבר נסעתי כמה שנים על סמוראי פתוח. ברזנט ביקיני מוגבה עם מיסבים גמורים בגיר. וחשבתי שהחיים סבבה.

אחרי זה קניתי היילקס 97 והבנתי שלא.
ההילקס היה כל כך רך ונוח על קפיציו המקוריים …

האוטו מאד קופצני. גם בכביש ( שם הרכב הזה נוסע 99.9999% מחייו. ).

הכל מקורי. שום שיפורים.

pasparto
24-10-21, 13:29
:D עוד דעות לגבי ג.ו. קצר 09-10 מבחינת נוחות כביש/שטח מאחור? מקווה שהקטנה שלי תידלק על טיולי שטח ויהיה לנו יותר זמן איכות. אם הנסיעה מאחור קופצנית ולא נעימה אני אוותר על הקצר ואתמקד בארוך.
תודה!

Asaf-a
24-10-21, 13:52
אני מציע לך לעשות סיבוב ואז לקבל החלטה.
אצלנו במשפחה יש ג.ו 2008 יד ראשונה.
הורי בני ה83 אחת לשבועיים בממוצע בטיול שטח יומי עם קבוצת פנסיונרים, שטח קל / קרוב לבינוני.
לעיתים לוקחים נוסע מבוגר מאחור.

לא נשמעות קולות שבר מהנוסעים ועובדה שחוזרים לנסוע איתם.

נקודה נוספת - לזכות הקצר, מגיע עם גלגלי 16״ וצמיגים חתך פחות נמוך, הארוך מגיע בדרכ עם 17״.

שים לב שבקצר יש 4 מקומות לעומת 5 בארוך.


Asaf-a
אסף.א

-->