PDA

צפייה בגרסה מלאה : רצועת מכלולים מייללת



דרור ברלי
26-10-21, 20:34
לפני כשבועיים הרצועה החלה להרעיש.

בדקתי, וראיתי שפולי מנוע/בלאנסר/מרסן תנודות (איך שקוראים לו) זורק טיפונת. זה חלק שפעם בכמה שנים הגומיה שבין הטבעת החיצונית לחקל הפנימי שלו פשוט מתייבשת ומתעייפת ואז הטבעת החיצונית פשוט תיפול. אצלי הוא נותן בראש כבר 12 שנה ו-220,000 מאז שהוחלף כשקניתי את הג'יפ ואין ספק שעם רזומה כזה, הגיע זמנו. יאללה, הוחלף בחדש מקורי של מופאר. ובאו שקט ושלווה.

האוטו נסע שבוע וקצת, טייל בשטח, היה בהדרכות, עבד בתרגיל צבאי ברמת הגולן, שקט וחלק ונעים, מאות ק"מ רבים. הכל היה בסדר.

בשישי האחרון שוב הרצועה החלה ליילל. בנוסף - ריח קל של נוזל קירור. הג'יפ לא התחמם, אבל כשפתחתי מכסה מנוע חשכו עיני - רטיבות קלה באיזור המשאבה שהתיזה מסביב.... הדיאגנוזה: חופש קל על הציר של משאבת המים שגם היא די ישנה. יאללה - הגיע זמנה. הוחלפה גם היא.
אבל היללה לא פסקה.

היום הוחלפה גם הרצועה. בערך בת שנתיים, לגמרי לא ישנה מדי. לא יבשה/סדוקה. ובכל זאת - הרכבתי אחת חדשה. היללה פסקה מיד!

שמח וטוב לב נסעתי הביתה. לאחר כ-100 ק"מ היללה חזרה. אמנם בקטן, אבל ללא ספק בכלל - יש יללה. שפריצון קטן של WD40 והיללה איננה. כמובן שאחרי כמה דקות חזרה. אני מניח שריסוס של ספריי סיליקון יחזיק את העסק שקט למשך יותר מאשר רק כמה דקות, אבל ברור שזה לא פתרון.

מעצבן.

רצועה חדשה, משאבת מים חדשה, פולי מנוע חדש יושב היטב במקומו. הטעינה סבבה לחלוטין ואין שום חופש/התנגדות בפולי של האלטרנטור. גם הפולי של משאבת ההגה נראה, מרגיש ועושה רושם תקין. כל הפולים נראים מקבילים. אין אצלי מדחס-מזגן, אבל גם לא גלגלת מתה שיש שטוענים שצריך אותה. אבל עובדה - אני נוסע ככה 12 שנה עם רצועה 1805 קצרה יחסית בלי שום בעיות - אז מה שונה היום ממה שהיה עד כה?
בנוסף - בסופה, להבדיל מ-CJ, יש רצועת PK במקור ומשאבת הגה כוח היא לא תוספת/אילתור אלא מכלול מקורי מהמפעל שיושב נכון, מוצק ומקביל. הכל נראה מקביל ויושב טוב.

היללה בבירור מהרצועה ולא משום מכלול מכני. מה הכיוון לעזאזל? למה היא מייללת?.....

ehudzeelim
26-10-21, 21:11
היה לי מקרה דומה
יללה, זז קל, היללה מפסיקה, וחוזרת אחרי כמה דקות.
בזמן שחשבתי מה לעשות (כמה ימים) היללה פסקה מעצמה. אולי לקח לה זמן "להתרגל".
אבל זה היה ברצועה רגילה ולא pk.
סיבה אחרת יכולה להיות מתיחה לא מספקת

דרור ברלי
26-10-21, 21:35
מתוחה נכון. לא יותר מדי ולא מעט מדי.

להזכיר - הוחלפה רצועה. היללה חזרה.

נדב42
26-10-21, 22:09
כבר קרה לי כמה פעמים שהיה צריך למתוח שוב רצועה חדשה, די מהר אחרי ההרכבה - בדוק שוב את המתיחה.

מוני אורבך
26-10-21, 23:05
זה יכול להיות מהמיסבים של האלטרנטור.
תראה אם הןא מסתןבב חופשי (כמובן בלי רצועה)
או כל פולי אחר שמסתובב סביב מיסב

דרור ברלי
26-10-21, 23:11
כולם מסתובבים חלק.
שזה כמובן לא אומר כלום, כי כמה מהר אפשר לסובב אותם ביד?.... אבל בתחושה הכל חלק וללא חופשים.

שפריצון של WD לרצועה (הקפדתי להתיז רק על הרצועה, לא על שום מיסב. כי אני מנסה לבודד את מקור הבעיה) השתיק אותה מיד. ואחרי כמה דקות חזרה לילל.

shmulikbg
27-10-21, 00:27
סטטוסקופ על המכלולים אחד אחד...אם אין לך, גם מברג או משהו ארוך דומה יתן מענה.

מוני אורבך
27-10-21, 07:59
זה נשמע כאילו הרצועה מחליקה על איזה פולי.
יתכן שהיא לא מתוחה מספיק.

ו\או שפולי אחד נעשה חלק במיוחד (לדוגמא אחרי שפשוף והתחממות ארוכים)
ואז הוא מחליק.

יתכן גם שהאלטרנטור מועמס ואז הוא יוצר התנגדות יותר גדולה לסיבוב שגורמת להחלקה.
האם חיברת משהו חשמלי חדש ? מצבר ישן שעלול ליצור עומס?
אפשר לבדוק את העומס על האלטרנטור באמצעות מד זרם.

עם סטטוסקופ אפשר בקלות לבודד רעשים.
היה לי סיפור דומה בדיפנדר שהיה לי לפני 15 שנה.
התחילו רעשים של חיכוך שלא היה ברור מהיכן הם.
עם סטטוסקופ הודתי את הרעש לאלטרנטור.
התברר שעל אף שהוא הסתובב בסדר, עם הלחץ של החגורה המסיבים היו מרעשים.
שיפוץ האלטרנטור (החלפת מיסבים) פתרה את הבעיה

דרור ברלי
27-10-21, 09:07
אז למה החלפת רצועה פתרה את זה ל-100 ק"מ בערך?

זה הרעיש לפני החלפת הרצועה. מיסב מרעיש היה ממשיך להרעיש גם אחרי ההחלפה. לא ככה?

ehudzeelim
27-10-21, 09:13
הייתי מותח מעט את הרצועה,
אם לא עוזר הייתי מחליף רצועה שוב,
רק בשביל לשלול את האופציה שהרצועה היא הגורם

ariel-ro
27-10-21, 10:05
במנועים האלה יש פולי סרק. (לפחות בצ'ירוקי)
הוא מתחיל לחרוק לפעמים ועושה צרות.
ניתן לשלוף את המיסב שבמרכז הפולי בקלות ולקנות בדרום תל אביב חדש עם עודף משטר של 20ש"ח.

דרור ברלי
27-10-21, 12:20
אין אצלי פולי סרק.
אני עם רצועה קצרה 1805. ככה כבר 12 שנים ללא בעיות.
הגעתי כבר ל-422,000 ק"מ.... לא נראה שזה מפריע למנוע שלי....

erezgur
27-10-21, 13:07
דרור, יש מצב שהווליום ברדיו שלך פשוט נחלש.

נשלח מהנייד

נדב42
27-10-21, 15:03
בדקת שוב את המתיחה ?

יש רצועות חדשות שאחרי ההתקנה ותקופת "הרצה" מתרופפות קצת וצריך לחדש את המתיחה.

hitoy
27-10-21, 15:18
חם מהשבוע.
בדרך חזרה מטיול בדרום הרצוע התחילה לילל בקטנה אבל ללא הפסקה. טעינה יש והכל נראה תקין רק שביום שני ניסיתי להניע המצבר היה ריק.
כמה בדיקות נוספות והבנתי שזהו הוא מת סופית(4 שנים). הוחלף וגם הרצוע הפסיקה לילל.
אפשר לבדוק את זה בקלות ע"י התחברות לרכב תקין אחר עם כבלים ולנתק את המצבר שאצלך.

boaz avrahami
27-10-21, 16:02
לי היה נסיון קצת שונה.
שמתי מספר רצועות חליפיות ( דייקו/ קונטינטל) מאיכות טובה שכולן באותה מידה מוצהרת.
למרות המידה המוצהרת, בבדיקה ביד הן היו ארוכות יותר מהמופאר. בטיפל׳ה.
החליפיות ציפצפו מעט בסלד סרק ורכב קר.
שמתי מופאר ונהיה שקט. הדייקו נמצאת כרצועה חליפית באוטו.
המותחן בסדר גמור כולל כל האביזרים והטעינה.
פאן קלאץ׳ מורכב.

אין לי הסבר מניח את הדעת אבל וגם לא מודד רצועות.
עובדתית זה המצב כבר כמה שנים.

kd2
28-10-21, 12:57
החלפת חלקים וגלגלות במערכת ומשם התחיל הטרלול, אני צודק ?
אחרי שתמצה את האובייסטים ותוודא שהרצועה באמת המק"ט, ואף אחד מהאביזרים לא חשוד וכו...

אני מהמר שאחת הגלגלות:
לא באורך הנכון במ"מ בודדים ביותר (קדימה-אחורה כשאתה עומד מול מכסה מנוע).
או לא ישר לעצמו (כשאתה מסתכל מגלגל קדמי לגלגל קדמי הוא נוטה ימינה או שמאלה).
או שפרופיל הגלגלת לא בדיוק תואם.
לא כזה פשוט לבדוק את זה בשטח.


כפיתרון זמני, ספרי סיליקון על כביש 232 בדרך דרומה אני יכול לזרוק לך לכביש (אבל תתפוס טוב).

דרור ברלי
28-10-21, 14:43
רצוי לקרוא מהתחלה.

1. הטרלול מתחיל ברעש אימים מהרצועה
2. בדיקה. פולי מנוע זורק חזק. שמיניות. כבר ישן מאוד, אז הוחלף מיד באחד מקורי. השקט חזר.
3. שבוע אחרי, רעש הרצועה חוזר. גם מחוג החום קצת עלה
4. בדיקה. משאבת מים נוזלת + חופש בציר. גם היא כבר ותיקה. יאללה, הוחלפה. הרעש נשאר.
5. נבדקו כל הגלגלות. כולן מסתובבות חלק ללא חופשים,אין מדרגות ושאר מרעין בישין. לפי העין הן מקבילות.
6. הרצועה הישנה תקינה. לא ישנה מדי (שנה וקצת) לא יבשה, אין סדקים, לא רואים בעיה כלשהי אבל בכל זאת הוחלפה רצועה. השקט חזר.
7. אחרי כ-100 ק"מ נסיעה, הרעש חזר. יותר חלש, בקטנה. לא בסרק, רק מ-1,500 סל"ד בערך ומעלה.

8. תיכף יוצא להצריח מצברים עם הפוקוס כדי לשלול את מה שיואב ניחש (מצבר לא תקין שגורם לעומס על האלטרנטור).

אגב מצבר וטעינה ואלטרנטור:
המצבר בן שנה וקצת. 90A.
המחוון מראה טעינה תקינה. הג'יפ מניע בנגיעה. נוסע חזק וטוב.
אבל פתאום אין וינקרים ושקע המצת פועל אבל לא מצליח לטעון את הטלפון. זה רמז?....

נמרוד
28-10-21, 15:39
נראה לי שכל הרמזים מצביעים לכיוון...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211028/323c5b8f30ee365d01181d6bda25c821.jpg

אבל ברצינות - יואב וגם מוני הפנו לכיוון מערכת החשמל. אז כן.

zivo
28-10-21, 18:32
נתק את הכבל טעינה מהאלטרנטור, השריקה נמשכת?
לא קשור.

דרור ברלי
28-10-21, 20:59
חשמלאי בדק את האלטרנטור והמצבר.
קבע שהם תקינים.
סירב לקחת כסף עבור זמנו. "לא עשיתי כלום".
טוב, נו. ככה זה בעמק. זה לא ת"א.....:rolleyes:

אם הם אכן תקינים, מה נשאר?.... משאבת הגה.
בדרך הביתה פסק הרעש.

נראה מה יהיה מחר.

ehudzeelim
29-10-21, 14:38
בזמן שחשבתי מה לעשות (כמה ימים) היללה פסקה מעצמה. אולי לקח לה זמן "להתרגל".



:rolleyes:

asafk
29-10-21, 17:24
תבדוק שכל הפולים 'ליין' - בעזרת סרגל ארוך.
אם הרעש של מיסה ולא של החלקה - שפריצר עם קצת מים. כל פעם על פולי אחר, עד שתמצא את האשם.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
30-10-21, 00:02
מה עושה השפריצר מים ?
מה זה רעש מיסה ( מיסב?)?

asafk
30-10-21, 00:06
מיסב.
לא יודע מה המים עושים. אבל השיטה עובדת.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
30-10-21, 08:01
בפעם האחרונה שחשבתי יותר מדי בעניין הזה, יצאתי פיתה. הרצועה בi10 יללה. מתחתי קצת וזה הפסיק ואח"כ חזר. החלפתי רצועה, מתחתי, וזה חזר. אח"כ מתחתי שוב. במשך חודשים ארוכים חשבתי לכל מיני כיוונים, כשבינתיים הבנות, שהרכב ברשותן, סובלות מזה ומקטרות.
זה נגמר כשמתחתי עוד.
זה לא אומר שאין אצלך תקלה אמיתית, אבל זו אופציה.

דרור ברלי
30-10-21, 11:22
טוב.
הגלגלות אכן מקבילות.
הרצועה מתוחה יפה
בדקתי עם מקל מטאטא והקשבתי כמו רופא למכלולים. שום דבר יוצא דופן.
אתמול הג'יפ נסע כ-250 ק"מ בשקט מופתי.
אולי הרצועה "התרגלה".....

מחר יוצא לירדן. נקווה שימשיך ככה.

איל מ
30-10-21, 13:04
הקבוצת חילוץ של ג'יפולוג תופסת גם בירדן?

kd2
30-10-21, 22:07
רצוי לקרוא מהתחלה.



חושב שקראתי מצויין.
התחלת מפולי מנוע דפוק, הוא הוחלף, ואחרי זה משאבת המים.
שניהם גלגלות במערכת ומאז אתה לא מצליח לייצב אותה.

ולכן אני חוזר,
אם יש לך מוט ישר מספיק ובדקת שכל הגלגלות מאופסות.
ואימתת את המקט והפרופיל של כל גלגלת וכו...
הבדיקה הבאה היא עם אינדיקטור חרטים למציאת זריקה.

דרור ברלי
30-10-21, 23:53
בדקתי עם סרגל ארוך כמו שאסף אמר. יצא ישר ומפולס.
ובינתים העסק השתתק ועובד חלק ונעים והאוטו נסע הרבה. שקט ושלווה.

אז כנראה הרצועה התרגלה והתיישבה במקום. אין לי הסבר אחר. עד הפעם הבאה.

-->