צפייה בגרסה מלאה : מתחיל מחדש - המלצות ורעיונות
אהלן,
הצ'ירוקי נמכר.
היתרונות שלו בעיני: (לא לפי הסדר)
רכב מגניב ביותר במראה, מעלה חיוך כל פעם מחדש.
עבירות נהדרת בשטח
מנוע חזק ובשרני, ואמין מאוד
הפשטות של התחזוקה (למעט היוניבודי)
מגוון עצום של חלקי חילוף באמזון ובאתרים האמריקאים, וידע גדול מאוד בארץ ובחו"ל על כל פרט ותקלה.
עלויות אחזקה באמת סבירות (למעט היוניבודי)
החסרונות:
בלי גגון ומתקן לגלגל, הוא קטן מידי לטיול עם הרבה ציוד ויותר מזוג
צריחת דלק
יוניבודי - אמנם מקנה מרווח גחון מצוין, אבל התחזוקה שלו התישה אותי
נוחות בכביש ובשטח
הגיע הזמן לחפש יורש, בנחת, עד 50אש"ח עם חריגות למשהו באמת שווה
תנאי ראשון - שני סרנים חיים
תנאי שני - שלדת סולם - או יוניבודי נורמלי
תנאי שלישי - שיהיה מגניב - אני אוהב רכבים ישנים, אם היה לי תקציב הייתי מחזיק כמה רכבים אמריקאים קשישים. מכיוון שאין תקציב, אני עדיין רוצה להנות מהתחושה. - זה תנאי קשה, כי הוא מוריד מועמדים רציניים, לכן, למשל, אם אשוכנע שדיסקו 2 למשל הוא אמין וסביר לתחזוקה, יכול להיות שאתפשר פה בשביל רכב שעונה על כל השאר.
תנאי רביעי - רכב סגור, עם מיזוג אוויר
בנוסף, לפי היתרונות והחסרונות תוכלו להניח מה הכיוון שלי.
מחשבות ראשוניות העלו:
סופה, אך היא גניבה מאוד ואין לי חניה מקורה, והיא גם לא עונה על התנאי של רכב סגור עם מיזוג נורמלי.
היילקס משנות ה90 - אמנם אין לו את אפקט ה'קול', אבל הוא אמין, עביר, פשוט, חסכוני יחסית למפלצות האמריקאיות וסגור.
דיסקו 2 - הוא עונה על רוב החסרונות שהיו בצ'ירוקי, אך הוא די בנלי לטעמי, ואני לא יודע מה רמת האמינות, זמינות החלקים והיכולת לתקן לבד
JEEP WJ - להישאר 'בבית', אבל שוב יוניבודי למרות שהשמועות אומרות שהוא לא נשבר בכזו קלות.
פטרול - אופציה מעניינת, אבל מסתמן שמעבר לתקציב
המחשבות הבאות והמעניינות יותר, אך כולן יקרות מידי לתקציב הזה: (יבוא אישי זו אופציה)
Jeep Wagoneer - בעיני יפיוף אמיתי
Jeep Comanche - טנדר XJ עם יוניבודי מחוזק שלא עושה צרות - החסרון הוא שהמחירים שלהם מטפסים לאט לאט אבל עדיין אפשר למצוא משהו במסגרת התקציב, והוא רק שני מושבים. היתרון - גם כן מגניב בטירוף.
Ford ברונקו כלשהו - דור ראשון נהדר, אבל יקר בטירוף, הדורות הבאים אולי אופציה
בקיצור... אני די מפוזר כרגע, רעיונות, דעות, המלצות... יתקבלו בברכה.
הקול שלי הולך ל ... Jeep Comanche.
הרבה זמח חיכיתי לראות מי יהיה אמיץ מספיק להביא את הרכב המיוחד הזה ארצה...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מהנסיון האישי שלי,
הדיסקו די אמין, חלקים זולים (בהשוואה ליפנים. אין לי מושג לגבי מחירי האמריקאים), וזמינים, תחזוקה עצמית פשוטה (המכניקה נגישה ונוחה. כן כדאי להחזיק מחשב דיאגנוסטיקה).
חסרונות- צמיגים קטנים. פיזית אין בעיה לשים צמיגים גדולים, אך לא חוקי. פלסטיקה מתפוררת. לא מומלץ לטפל במוסך שלא מכיר את הרכב. המנוע לא מעורר חיוך (אצלי זה לא חסרון, אבל מי שהתרגל לבנזין אמריקאי עלול להתבאס).
אם אתה אוהב אמריקאים ישנים כנראה אין לך בעיה עם פלסטיקה "לא משהו".
דיסקו 2 רכב מוצלח לטעמי (יש כאלו עם צמיגים נורמליים, 31-32)
דיסקו 1 רכב פשוט יותר, המנוע יגרום לך לגחך (בדיזל), יש גם בנזין כאלו, חזקים יותר ושתיינים הרבה יותר. 1 ל 4 זה לא נדיר...
היתרון זה השנתון שמתקרב לאספנות.
מבחינת חלקים, עלויות דומות לג'יפ.
גם התקלות מאוד דומות .
לא הבנתי, מכרת קלאסי ישן אחד כדי להחליף קלאסי ישן אחר בתירוץ של שיפור אמינות והוזלת עלויות.
שמע... נראה לי שאתה עובד על עצמך.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
ד"א,
קל מאוד להפוך דיסקו להיות מגניב.
כמעט כמו ב CJ, זה רכב שבונים, לא קונים...
לא הבנתי, מכרת קלאסי ישן אחד כדי להחליף קלאסי ישן אחר בתירוץ של שיפור אמינות והוזלת עלויות.
שמע... נראה לי שאתה עובד על עצמך.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא...
מכרתי אותו כי דגדג לי להתיישן במשהו אחר.
המשהו האחר הזה, חייב להיות עם שלדה שלא תתפרק עם הזמן, זה תנאי קשיח.
עלויות החלפים בXJ סבירים לגמרי, אין תלונות בכיוון הזה, גם אמינות המכלולים סבירה בהחלט.
הדבר היחיד שיהיה נחמד להוזיל זה הדלק, אבל גם, זה לא תנאי קשיח.
גם שילדות סולם ישנות עלולות להפתיע אותך.
ברזלים מתיישנים, מתעייפים והכי גרוע - כמו נשים - הם לעולם לא שוכחים...
אנחנו בישראל מוגבלים על ידי חוקים בלתי אפשריים ורובנו גם לא ערוכים כלכלית לעלויות שיפוץ ושדרוג כלים ישנים ברמה שמקובלת באמריקה שתאפשר להם להיות רכבי שטח קשוחים אמיתיים שיהיו גם אמינים.
ב-50K תשכח מכלים אמריקאים קלאסיים כמו ברונקו ישן. טרנד האספנות צבר פופולריות, סוחרים למיניהם זיהו את פוטנציאל הרווחים מהטרנד ובוחשים בו, והם מכתיבים עלויות גבוהות. מספר הכלים הזמינים לרכישה/שיפוץ הולך ויורד והמחירים מטפסים לכיוונים הזויים. גם בארה"ב כלים קלאסיים במצב שראוי להשקעה/שימור הפכו ליקרים מאוד אפילו במושגים אמריקאיים - על זה צריך להוסיף הובלה ומבול של מיסים ובישראל אתה כבר מגיע לסכומים שיכולים לקנות רכב מודרני שעדיף בכל פרמטר פרקטי. בנוסף, רכב בן 50 לא ייתן לך אמינות ושקט כדי לטייל איתו בעבירות קשה - כמו שציינתי קודם, ברזל עייף הוא עייף - צפה לצרות מכיוון שילדות וכו'. זה הגיל, נו. גם אנחנו לא משתבחים עם השנים.
אתה צריך לבחור - רכב ישן ומגניב כדי להתעסק בו ולטפח אותו ופה ושם לצאת איתו לשטח באופן מאוד מבוקר מתוך ידיעה שתקלות הן משהו צפוי - או רכב מודרני שלא נקשרים אליו רגשית ומחליפים אותו בכל 3-4 שנים - כדי לטייל בנוחות ובראש שקט - אבל גם זה יעלה כסף ולא מעט, בתחזוקה יקרה שמתוכננת על ידי היצרן להיות כזו - כל מיני עניינים של מערכות העברת כוח מודרניות כמו גירים ממוחשבים, מזרקי לחץ גבוה, טורבואים, חיישנים וכו'... הכל מתוכנן להיכשל מתישהו ועולה תועפות להחליף או לתקן. למי שלא אמיד בהגדרתו, המצב לא פשוט, צריך להודות.
האידיאל הוא SUV/טנדר מודרני כדי לנסוע ביומיום/לעבוד וגם לטייל בלי לחשוב פעמיים, וג'יפ אספנות לנשמה - צעצוע לפרק ולהרכיב ולשחק בו, ופעם בתקופה להוציא אותו להתאוורר קצת בשטח. כמו שנמרוד עושה. בשביל זה צריך תקציב פנוי גדול פי 4 בערך ממה שציינת וכמובן - מקום בטוח ונוח להחנות/לאחסן ולעבוד על האוטו. וזה תנאי שלא יכול להתקיים ברחוב בעיר או בחנייה משותפת של בניין דירות.
היי אריאל,
דבר ראשון מזל טוב על המכירה!
תמיד כיף ומרגש להתחיל בפרויקט חדש.
לדעתי אם אתה מגדיר כדרישה מהותית את הצורך במנוע חזק ו"חי" - אז אולי הלנד רוברים לא יענו על הדרישות שלך.
זה כן יהיה רכב יותר גדול, יותר מרווח, עם שלדה...אבל המנוע זה לא נקודת החוזקה שלו.
כמו כן, שים לב שלדיסקו דור 1 יש רדיוס סיבוב עצום, לרוב האנשים אולי זה לא מורגש, למי שצריך לתמרן בתל אביב כל היום זה די קשה.
זה לפחות מהרגשתי מבחינה של כמה כאלו לרכישה בתקופה האחרונה.
היילקס עד 97 - קשה עד בלתי אפשרי לעבור טסט בצורה נורמלית, אלא אם אתה עם רכב כמו של חנן/דורון/חדי קרן אחרים.
פטרול - גם לא מנוע "חי ובועט" - אבל אין ספק שרכב מגניב עם הרבה פוטנציאל.
WJ - יכול להתאים לך, במיוחד הדגם עם מנוע 4 ליטר שממש יזכיר לך את הצירוקי :), אתה יכול מראש לפתור את החיזוקי יוניבודי, ולשכוח מזה לאורך זמן אם זה הכיוון. תוסיף את זה אוטומטית לעלות הרכישה של הרכב וזהו.
קומנצ'י - חלום! באמת רכב אדיר וייחודי מאוד, הבעיה היא שהוא מכיל רק 2 אנשים, ומרכב של טנדר - אם זה מתאים לך, רק אתה תדע להגיד.
אני הייתי הולך לכיוון של WJ או דיסקברי, כאשר מה שהיה מנחה אותי זה כמה צריך לשפר כל אחת מהפלטפורמות כדי לספק אותך בשטח, וכמה השיקול של אספנות הוא קריטי (לדיסקברי דור 1).
טסטים?
רכב ישן שעובר טסט "נורמלי" - אין דבר כזה, ואל תאמין לכל מיני סיפורים על חדי קרן.
יש אנשים שכל החיטוט והדסקסת בעניין הזה לא מוצאים חן בעיניהם. הם ממלכתיים כאלה, נו. כמו אמא שלי. אם יש להם בעיה בטסט הם שומרים את זה לעצמם, במידת הצורך משלמים - ושותקים. לא חולקים את זה. כי זה לא פוליטיקלי-קורקט לדבר סרה במדינה וגם כי לא מעניין אותם לדוש בזה. זכותם. אבל לפחות שלושה מבין אלה שתמיד קפצו כאן עם "אתה מגזים ומקשקש שטויות, הרכב שלי עובר טסט בלי בעיה" כבר דיברו איתי אחרי שהרכב שלהם פתאום נכשל בטסט, בערך על כל סעיף אפשרי, והודו שאני צדקתי.
הבעיה כמובן לא ברכבים אלא בעובדה שמעבר טסט הולך והופך לקשה יותר ויותר לרכב ישן עם הזמן, רק בגלל הנחתות מלמעלה. מדיניות, נו.
זה לא הולך להיות קל יותר בעתיד - נהפוכו. זה יהיה רק קשה ויקר יותר ויותר.
וכן, זה קשור מאוד גם לטרנד הזה של מאבק בזיהום ובשינוי האקלים ובמעבר לתחבורה חשמלית וכו'. הפיכת הטסט למשימה בלתי אפשרית היא חלק מהצעדים שיינקטו על ידי המדינה מנת לשכנע אותנו "בטוב" לגרוט רכבים ישנים ומזהמים ולעבור לרכב חדש (שמכניס למדינה תועפות במיסים. הרי זיהום אוויר מעניין למדינה את התחת. היא רוצה וצריכה רק את הכסף שלנו).
ובלי קשר לזה (למעשה עם קשר ברור וישיר. כי הכל קשור להכל) אם כל זה לא מספיק - לפי מה שאני שמעתי, מיותר מאשר מקור מוסמך אחד - כמקובל במדינה רקובה ומושחתת שהולכת ומתפוררת - עכשיו גם העולם התחתון ומשפחות-פשע בוחשים חזק בתחום העברת הטסטים ו"עמילות הרישוי", לאחר שזיהו את הפוטנציאל הכלכלי שטמון בזה - היכן שרגולציה מטורללת/מרושעת הופכת את החיים לבלתי אפשריים, נדרשים פתרונות - ויהיה מי שיספק אותם, כמובן לא בחינם. למי שהתפלא למה העלויות של "עמילי הרישוי" הולכות ומטפסות....
זו לא פסימיות וחיפוש השלילי - אלא רק הכרה בעובדות.
אז בעצם, דרור, אתה ממליץ לפות"ש לא לקנות רכב 4x4, אלא אם זה קרוסאובר.
WJ מתיישן יכול להיות מאוד לא נעים מבחינת חשמל.
יש לו מנוע חי וחזק (4.7) וסאונד כמו שצריך :)
מעבר לזה, הוא קטן. לא הרבה יותר גדול מה xj.
על מנת להכניס צמיגים במידה 245/75/16 צריך להגביה 3" לפחות תוך החלפת /שיפור לא מעט רכיבים.
דיסקו 1 לא דורש שינויים לגודל הזה (למעט אולי כאמל קאט).
לגבי שאר השיפורים,
טרנספר ב wj, אם במקרה נפלת על אחד מקורי ידרוש החלפה לכזה שננעל ב low.
בדיסקו 1 יש לך את כל המצבים...
סרנים: כנראה חזקים יותר בג'יפ, למרות שלא נתקלתי בבעיה בדיסקו.
נוחות נסיעה: הגיפ לאחר הגבהה הרבה פחות נוח מהדיסקו....
אם יש לך שאלות לגבי שניהם, אתה מוזמן...
(עברתי מסלול דומה, צ'ירוקי, wj ואז דיסקו 1, עם נפילה קצרה לקינג באמצע :) )
בסופו של דבר, רכב שטח קונים מהלב...
תעשה סיבוב על כמה מועמדים ותראה לאיזה סגנון אתה מתחבר יותר...
הייתי שוקל לרכוש cj ולבנות אותו מהיסוד
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז בעצם, דרור, אתה ממליץ לפות"ש לא לקנות רכב 4x4, אלא אם זה קרוסאובר.
לא, חס וחלילה
אבל הנושא הוזכר
מהכרותי עם אריאל אני גם חושב/בטוח שהוא מודע לזה.
רק צריך תזכורת שאם זה חשוב, אז כל רכב ישן עומד להאכיל אותו מרורות בנושא הזה. גם עם הצ'רוקי הוא סבל מזה לא מעט.
- - - Updated - - -
הייתי שוקל לרכוש cj ולבנות אותו מהיסוד
Sent from my iPhone using Tapatalk
סגור?
מזגן?
יש רכבים כמו CJ וסופה שנולדו פתוחים. אפשר לסגור בברזנט איכותי. אפשר גם לסגור בקבינה קשיחה כלשהי, פח או פיבר, ולהתקין מזגן. אבל לטעמי האישי כל נסיון לסגור ולמזג אותם הוא קצת, איך נאמר? סוג של אילתור ואפילו אונס. אונס האופי של האוטו. וזה נכון גם ל-CJ וסופה שהגיעו סגורים מהיצרן.
היתה לי סופה סגורה. אהבתי אותה מאוד, אבל כמה שתנסה לתרבת רכב כזה, זה לעולם לא יהיה כמו רכב שנולד סגור, ממוזג ואטום כמו שצריך. כשאתה סוגר CJ/סופה בקבינה קשיחה, אתה מסרס את האוטו מהתכונות הכי בסיסיות, סקסיות ומושכות שלו - משקל קל יחסית, רוח בפנים, תחושת חופש, פשטות מבורכת, ומשאיר אותו רק עם החסרונות - נזילות בחורף, חדירת רוח, אבק וגזי פליטה, היווצרות חלודה, מזגן מעפן, רעש, חוסר בסיסי מכאיב בנוחות ובפרקטיות מינימלית.
לדעתי ג'יפ אמיתי קלאסי הוא פתוח וצריך להישאר כזה עם כל מה שטוב ורע בזה. ויש בזה הרבה דברים טובים וגם רעים. מנסיוני (3 ג'יפים אמיתיים פתוחים ואחד סגור) זה רכב שבעליו צריך להיות הטיפוס שמתאים לו, ולא להיפך.
רוצה Jeep סגור וממוזג ומתורבת? קח אינדיאני. או רנגלר TJ/JK מודרני (אם התקציב מאפשר. זה לא הסיפור כאן)
לא מוכרח שיהיה Jeep? אתה טיפוס פרקטי?.... התשובה נמצאת ביפני כלשהו.
מזוכיסט?.... חי בהכחשה ונהנה מזה?..... נציג הממלכה הבריטית ממתין לך.
- - - Updated - - -
סגור?
מזגן?
צודק, פספסתי את התנאי הזה…
Sent from my iPhone using Tapatalk
....
מזוכיסט?.... חי בהכחשה ונהנה מזה?..... נציג הממלכה הבריטית ממתין לך.
דרור,
הייתי איתך עד המשפט האחרון :)
כאחד שהחזיק נציגים נבחרים ממשפחת ג'יפ (xj, wj)
נציגים יפניים (קינג, וויטרות)
ונציג בריטי אחד (דיסקו 1)
הקינג היה זה שעלה לי הכי הרבה ונהנתי ממנו הכי מעט.
ואם אני צריך להשוות בריטים מול ג'יפים,
ההוצאות והתקלות דומות למדי, ההבדל העיקרי הוא בחוויה.
הסיכוי שרכב יפני מהקונצנזוס כמו פאג'רו יהיה נבלה סרוחה, זהה לסיכוי שלנדרובר כלשהו יפגין אמינות יפנית....
למרות שהסיכוי הזה לא גדול - זה וגם זה הם דברים שקורים לפעמים. יש לא מעט לנדרוברים שמתוחזקים באהבה ובנדיבות אין קץ ומפגינים אמינות סבירה ומעלה ויש הרבה יפנים שהוזנחו (כי הם "לעולם לא מתקלקלים") או סתם סבלו מהתעללויות, נהיגה גרועה וטיפול קלוקל, וכרגיל - הברזלים לא שוכחים שום דבר. גם ברזלים מייד-אין-ג'פאן.
לטובת הלנדרובר עומדת עובדת היותו מגניב ושונה ובעל הרבה אופי. זה משהו שחשוב לפות"ש וגם מה שאי אפשר לומר על כמעט שום רכב יפני למעט דגמים מיתולוגיים מפעם, שחלקם/רובם נדירים ויקרים.
אישית, אני לא מכחיש שלנדרוברים מוצאים חן בעיני יותר מהיפניים, אבל אני גם לא מתעלם מעובדות. אין עשן בלי אש.
הסיכוי שרכב יפני מהקונצנזוס כמו פאג'רו יהיה נבלה סרוחה, זהה לסיכוי שלנדרובר כלשהו יפגין אמינות יפנית....
למרות שהסיכוי הזה לא גדול - זה וגם זה הם דברים שקורים לפעמים. יש לא מעט לנדרוברים שמתוחזקים באהבה ובנדיבות אין קץ ומפגינים אמינות סבירה ומעלה ויש הרבה יפנים שהוזנחו (כי הם "לעולם לא מתקלקלים") או סתם סבלו מהתעללויות, נהיגה גרועה וטיפול קלוקל, וכרגיל - הברזלים לא שוכחים שום דבר. גם ברזלים מייד-אין-ג'פאן.
.
בשוק של היום - לנדרוברים קונים בעיקר משוגעים לדבר, ועוד פאג'רו/לנדקרוזר זולים, קונים כל מי שרוצה להיכנס לתחום, ומחפש לחסוך.
אבל אין ספק שיש גרוטאות בשני הצדדים.
דרור, אפרופו על יפני/בריטי/אמריקאי ואמינות, אמרת שהפולי מנוע שלך החזיק 12 שנה, אז תחזיק חזק חזק-הפולי בדיסקו 2(זה שמושאל לחבר יקר🤣) החזיק 17 שנה ומעל 300k קמ.
אפילו בטרופר זצ"ל החזיק יותר מהאמריקאית שלך.
כמובן שזה לא אומר כלום.
תיכנס ל
Autoscout24
ריינג'רובר קלאסי אספנות בנזין - זה הזמן להביא לפני שהמחירים עולים.
(ויש אחד לפחות שאני מכיר למכירה בארץ במצב סביר פלוס)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
GodsFather
27-10-21, 20:29
אריה פאהן מוכר ריינג קלאסי אספנות. דבר איתו
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מברוק
ובהצלחה במסע.
לא היה לי דיסקו 1/2
אבל בעין הוא לגמריי מגניב ופקרטי בהרבה מה xj.
אם היום הייתי צריך לבחור רכב במקום הסופה
הייתי קונה דיפנדר ארוך ושיהיה פתוח.
בכלל בלי לחשוב פעמיים.
אריה פאהן מוכר ריינג קלאסי אספנות. דבר איתו
Sent from my HD1903 using Tapatalkשל אריה פאהן דיזל, אם אני זוכר נכון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עכשיו סיקרנתם :)
מי זה אריה ואיזה רכב?
האמת שריינג' קלאסי נשמע מעניין :)
הלו הלו סער.
תעמוד בתור אחרי שגיא ואחרי אריאל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ריינג קלאסיק לא יתאים לאריאל.
הספייר לא נמצא על הדלת.
(רק מי שהיה לו צ'ירוקי/גראנד יכול להבין כמה זה באמת מציק ולהעריך את הדיסקו אחריהם :) )
תודה לכולם!
בנוגע לטסטים ושאר רעות חולות - לא באמת מטריד אותי, אחרי 12 טסטים עם הצ'ירוקי שלי ועוד מספר גדול מזה עם חברים עם צ'ירוקים, אני יודע מול מה אני עומד. אני בספק עם היילקס ישן שונה מהותית ולכן זה לא שיקול, נסתדר
לעניין הרכבים באמת לא כללתי ברשימה ריינג' רובר קלאסיק, כי חשבתי שהוא מעבר לתקציב (בפער) אבל נשמע שיש מצב להכניס אותו פחות או יותר (בעיקר יותר) בתקציב.
אצטרך ללמוד את הנושא של הכרכרות הבריטיות (דיסקו 1 וריינג' קלאסיק) כדי להבין אם זה בכיוון.
אבל מה שעדיין לא ברור לי, בעולם הכרכרות הבריטיות - זמינות חלקים בארץ ומחו"ל - כמו בעולם הג'יפים? (זמינות אינסופית..) העלויות זהות?
בכל מקרה יש פה חומר מעניין למחשבה, כמובן אם אתם שומעים על אנשים שמוכרים, אשמח לקבל מספרי טלפון.
אני יכול לומר שהעלויות מאוד דומות עם חריגים לכל כיוון.
ברקסים -+ זהה
ציריות אחוריות ב 1 (קניתי כי הפחידו אותי ו"שיהיה"): 450 ש''ח לזוג (קניתי ממישהו שקנה מהחנות ומכר את האוטו לפני שהשתמש, לא נשברו לו... נדמה לי שהוא שילם 500)
דרייבשאפט אחורי חדש + צלבים + יוק ומחזיר שמן, כולל משלוח מהיר dhl וכל המיסים, 1040 ש''ח... לשם השוואה, שיפוץ דרייבשאפט לצירוקי עלה לי 700 ש''ח לפני הרבה שנים...
משאבת מים - למיטב זכרוני, סביב ה 300-400.
רדיאטור: החלפה לרשת משופרת חדשה ע"ב הקיים עלה 1900 לפני כמה שנים.
קפיצים למנעול דלת: 3.5$ ל 5, כולל משלוח
פולי מנוע: 400 ש''ח כולל משלוח מהיר ומיסים.
בקיצור,
יש הכל. המחירים יחסית זולים, מאוד דומים לג'יפ.
במהלך השנים נתקלתי באותן תקלות כמעט 1:1 ב wj ובדיסקו.
(בצירוקי היה קצת שונה, רדיאטורים שהתפוצצו וראש מנוע)
לדיסקו 1 יש מבחינתי חיסרון 1 משמעותי, מנוע חלש.
שאר הדברים, זה כמו ג'יפ, תמיד יש משהו שתרצה לסדר...
boaz avrahami
28-10-21, 07:12
רינג׳ רובר זה צרעת שלא ברא השטן.
בית גידול לחולדות ותו לא.
רינג׳ רובר זה צרעת שלא ברא השטן.
בית גידול לחולדות ותו לא.
בועז,
מדובר על הקלסיק. עד שנת 93... לפני המצאת המחשב :)
אוטו פשוט, "ברזלים" וקצת פלסטיק.
מכניקה מאוד דומה לדיפנדר/דיסקו 1
חולדות עם קלאס.
לטעמי הכי מעניין/ מיוחד/יפה משלל האופציות שהועלו זה הרינג' רובר קלאסיק.
הבעיה הכי גדולה שלו למי שמגיע מצ'רוקי - שילוב המנוע/ גיר שהם עצלים יחסית למרות הנתונים על הנייר שמרשימים לכאורה.
להערכתי גם חלקי פלסטיקה ופיצ'פקס שונים יהיו קשים יותר להשגה.
ראיתי אחד בפייס למכירה אבל נדרש מחיר של 85,000 ש"ח
תקציב של 50,000 לא יספיק לריינג' קלאסי.
יש בלוח ג'יפולוג פגרו ספורט של מאיר אלוני. לא הייתי פוסל אותו כאופציה
רק אניח
https://m.facebook.com/groups/1556880237894113/permalink/2942654685983321/
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
רק אניח
https://m.facebook.com/groups/1556880237894113/permalink/2942654685983321/
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
שים לב, אותו הרכב בחצי מחיר :)
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118236-%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A1%D7%99%D7%A7-%D7%90%D7%A1%D7%A4%D7%A0%D7%95%D7%AA?hig hlight=%F8%E9%E9%F0%E2%27
boaz avrahami
28-10-21, 17:42
אני מקווה שיש עוד מקום להניח פה משהו לפני שאתם מחסלים לאריאל את התחביב.
מוקדש לברנרד בגעגוע
ריינג 93 2.5 דיזל או גראנד 93 4.0 בנזין
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=22239&share_tid=63477&share_pid=436251&url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2Ecom%2F forums%2Fshowpost%2Ephp%3Fp%3D436251&share_type=t&link_source=app
אני לא נוקט צד ועניין בויכוח. רק אציין שמהתרשמות מהצד (של מה שבעז קישר), כל מה שדרור יודע על לנדרוברים הוא משמועות (למרות שמה שהוא כותב על הv8 הוא נכון), ועושה רושם שגם בועז.
לא רוח האתר.
boaz avrahami
28-10-21, 18:08
אני לא נוקט צד ועניין בויכוח. רק אציין שמהתרשמות מהצד (של מה שבעז קישר), כל מה שדרור יודע על לנדרוברים הוא משמועות (למרות שמה שהוא כותב על הv8 הוא נכון), ועושה רושם שגם בועז.
לא רוח האתר.
כבעלים של לנדרובר אתה לא נוקט צד בוויכוח כמו שאתה מקפיד לא להביע דיעה בשום נושא שאין לך מושג בו.
נו, שויין… [emoji849]
אהה, ותודה שאתה עומד על משמר רוח האתר [emoji1134]
נ.ב.
חכם לומד מנסיונם (כשלונם) של אחרים
עשיתי קריירה מלדרוש מאחרים דברים בהם אני כושל.
לענייננו.
לא מבין בריינג' קלאסיק.
כן מכיר את הv8. אפילו טוב.
הייעוץ שלי היה לגבי דיסקו 2. ממקור ראשון.
אם כבר קונים נבלה של פעם - שיהיה בסטייל.
מבחינה מכנית ריינג' קלאסיק זה דיסקברי... בערך.
הפער הבלתי נתפס בין רכב חדש של מיליונרים רוזנים נסיכים ומלכים לבין העובדה שהוא מתקלקל תדיר, מתעמעם אחרי 30 שנה כשהמחיר לא שונה מכל רכב אחר בגילו ואפילו נמוך יותר - והאמינות לא שונה מכל רכב אחר בגילו - ואפילו יותר טובה בעיקר בזכות העובדה שבלנדרובר לכל חלק יש תחליף משופר / מחוזק והחלפים המקוריים זולים וזמינים. והחליפיות עם דיסקברי/ דיפנדר רק עוזרת למצוא חלפים ושיפורים וחלקים מפירוק.
ויש לו טונות של סטייל. טונות.
ובאירופה למי שלא חושש מייבוא אישי המחירים כרגע נמוכים יחסית - כי יש המון היצע.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני מחשיב עצמי כבעל ניסיון רב עם דיסקו 1 בנזין - היו לי 3 כאלו בתקופות שונות.
מנוע ה V8 בנזין של הדיסקו 1 ולצורך העניין גם של הריינג' רובר קלאסיק מנוע מאד אמין יחסית - אני אישית לא סבלתי מבעיות עם המנוע עצמו.
הבעיה הייתה בחיישנים למיניהם מסביב כמו למשל חיישן מד זרימת אויר - יקר ולעיתים תכופות מתקלקל/ משתגע וכו'
אני מקווה שיש עוד מקום להניח פה משהו לפני שאתם מחסלים לאריאל את התחביב.
מוקדש לברנרד בגעגוע
ריינג 93 2.5 דיזל או גראנד 93 4.0 בנזין
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=22239&share_tid=63477&share_pid=436251&url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2Ecom%2F forums%2Fshowpost%2Ephp%3Fp%3D436251&share_type=t&link_source=appאומרים שהיה פה שמח לפני שהגעתי...
שירשור מעניין.
שלמה, במנוע הזרקה חיישן כמות האויר המקורי אכן יקר ודרעק. ולכן מחליפים אותו לכזה של סובארו ובא לציון גואל.
זו דוגמה טובה, אגב - לכך.שבלנדרובר לכל חלק בעייתי יש פתרון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
שלמה, במנוע הזרקה חיישן כמות האויר המקורי אכן יקר ודרעק. ולכן מחליפים אותו לכזה של סובארו ובא לציון גואל.
זו דוגמה טובה, אגב - לכך.שבלנדרובר לכל חלק בעייתי יש פתרון.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תמשיך לשחרר סודות מקצועיים.... אולי בסוף עוד כמה חולמים יתפתו ללנדרובר ישן....
אוהו, הרבה אמוציות על לנד-רובר.
נשאל אחרת, אם לא דיסקו 1/קלאסיק, על מה הייתם הולכים? (בוא נניח שגם 60,000ש"ח יכול לעבוד)
ולא, אני צריך חופש מאינדיאנים אז לא להעלות אותם (אלא אם קומנצ'י, זה בבדיקות)
אוטו עם סטייל והמון אופי. אופי בוגדני לעתים.... יהיו עליו המון אמוציות.
אם הייתי צריך לבחור - לנדרובר ישן או יפני ישן? לנדרובר. ללא ספק.
בתקציב של 60K?
אם זה מוכרח להיות לנדרובר.....
אולי תוכל למצוא דיפנדר 90. לא טיל בליסטי, אבל נוסע. לא הכי נוח, אבל עם המון אופי.
דרור, לא מוכרח להיות לנדרובר
בחירה חופשית - חוץ מסופה, גם כי היא לא סגורה (אבל זה יכל לעבור) וגם כי אין לי חניה מאובטחת מספיק.
60 אלף, לרכב שטח שמחליף צ'רוקי ולא אינדיאני, סופה או לנדרובר, שכח מזה.. לא קיים, אולי למעט היילקס מזדקן, כל השאר זו ירידה ברמה וביכולות השטח.
לדעתי תתחיל לחסוך לרנגלר, זה הרכב הנכון והראוי לבוגר צ'רוקי.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
אני כמעט מסכים עם רמי :)
רנגלר זה אחלה, אבל זה עולה פי 2 וחצי מהתקציב...
בתקציב שציינת, דיסקו 2.
(אם לא אכפת לך לנסוע יותר לאט בתמורה לפשטות רבה, אז דיסקו 1)
אני לא רואה סיבה לשלם על דיפנדר את המחיר שמבקשים עליהם
boaz avrahami
29-10-21, 05:31
אני מזדהה עם סער.
תגוון, תחווה סגנון חדש.
תקבל על הדרך רכב עם מרווח פנימי עדיף. קצת יותר נח למסעות.
לדעתי דיסקו 2 במצב טוב מאוד זה בהחלט רכב ששווה לחוות.
היילקס עד 97 - קשה עד בלתי אפשרי לעבור טסט בצורה נורמלית, אלא אם אתה עם רכב כמו של חנן/דורון/חדי קרן אחרים.
אם הכוונה היא לרכבים תקינים ומתוחזקים אז אני אקח זאת בתור מחמאה, ומצד שני האם זה מעיד על בעלי רכבים אחרים שמזניחים את הרכבים?
טחנו את הנושא כאן באתר מכל כיוון.
מזמן הבינו שזה עניין של גיאוגרפיה ופחות המכניקה.
אני מעריך את דרור אבל הרמיזות שלו לחוסר יושר בתיאור המצב לא ראויות להתייחסות במקרה זה.
לפות״ש,
אם מתארים לך דיסקו כעצלן, אז היילקס ישן ירגיש לך כמו גמל מנומנם בכביש, וזה אופי הרכב, בכביש ובשטח.
מרווח הפנים בהיילקס באותו סד״ג של צרוקי ישן, קצת פחות קלסטרופובי, אבל תא המטען הוא הארגז. קח בחשבון (למרות שיש לא מעט מקום לציוד קבוע מאחורי הכיסא האחורי).
היילקס ישן וטוב עולה לא מעט בקנייה. ויחזיר את עצמו באחזקה.
אבל קשה למצוא, וזה נכון לכל הרכבים מהקטגוריה הזו בשנתונים האלו.
לגבי התניידות ברכבים של שנות ה90: הבעיה לדעתי(!) היא לא הרכב אלא ההבדל הדורי, התנועה היום מאוד מהירה והרכבים ההם מאז פשוט לא עומדים בקצב התנועה, אבל במקרה שלי עם הדיסקו (גלגל גדול ולדעתי יחסי העברה מקוריים) הבעיה היא התאוצות ועליות גדולות באמת, בכביש 6 אני נוסע בדיוק במהירות החוקית בלי בעיה,מעל זה כבר מפחיד אבל אפשרי טכנית, עליות גדולות ( דרומה בגשר החדש של נחל עמוד, מצפה רמון וכו) עמוס +תיק גג אני בהילוך שני 40 - 50 קמ"ש וזהו, לא נותן מעבר, צריך לבוא במיינדסטייט אחר והכל טוב.
מוטי,
בלי קשר לשרשור, ושווה לפתוח על זה דיון בנפרד,
תראה שעם צמיגים גדולים ובלי הפחתות אתה לא מגיע למצב בו אתה מטגן את האוטו (גיר ומנוע).
מוטי, זה כנראה קשור יותר לסוג הרכב, אל תכליל מזה על "שנות התשעים" ...
עם ויטארה ארוכה 94, מנוע 1600 סטנדרטי ומשעמם בלי שום שיפור, אין שום בעייה לנסוע בקצב המעשי של התנועה בכל מקום בארץ. אז נכון שאני לא הכי מהיר בכביש, לא ראשון ברמזור, ולא עוקף את כולם בזיגזגים בעליות של הקסטל, אבל בין זה לבין מה שאתה מתאר, הפער גדול מאוד.
וזה עם מנוע צנוע, יש בשנות התשעים הרבה דגמים עם מנועים בריאים וכיפיים בהרבה...
צודק, מקבל את התיקון, אבל...
היה לי גם טרופר 3.0 פעם, מקורי עד העצם וגם הוא לא היה זריז סוג של משאית קטנה,וגם בופאלו 97 שהיה עגלה עם קצב משלו,
וגם סופה 92 שאמנם בשלישי נסעה 120 קמ"ש אבל מעייפת איימים בכמות העברת ההילוכים שנדרש היה לעשות.
לתחושתי, ואולי בגלל זה הדוגמה של הויטרה של נדב נותנת מבט שונה כי היא יותר מתורבתת במקורה,וכל השאר פשוט נבלות שמיועדות לאופי נסיעה אחר, הבן שלי (בן 8) אומר "הדיסקו עגלה בכביש אבל טס בשטח".
רק נתתי את תמונת המצב שאני מכיר, המכוניות האלה רחוקות מלהיות מקוריות, וצריך לזכור שכל מה שהוספנו להן להיות יותר "שטח" בא על חשבון התנהגות "כביש".
פאג׳רו, טרופר, לנדקרוזר, טראנו מהשנתונים האלו, מתורבתים לא פחות מהויטארה ובטח שלא פחות חזקים ממנה. באיזה עלייה נאלצת להאט עם אחד מהם ל- 40-50 קמ"ש ?
לא מדבר כמובן על סרפטינות כמו במעלה העצמאות, אלא על מקומות שהרכב מאט רק בגלל כוח המנוע.
וזה לפני שהזכרתי את הצ׳רוקי/גראנד, בלייזר/יוקון ושאר מפלצות אמריקאיות [emoji16]
ברור שלא צריך לרדת ל50 קמ"ש, התכוונתי וסליחה אם לא הייתי ברור להישאר בקצב התנועה הנוכחי בכללי.
שוב, הדיסקו מבחינת העגליות שלו, מתבטא בעיקר ביכולת לשמור קצב בעליות, מעבר לזה הוא סתם משאית איטית
רק על מנת להבהיר,
כן, דיסקו 1 זה עגלה. בעליות קשה לו במקומות שרכבים אחרים נוסעים בחופשיות.
(מדובר על כביש וגיר אוטומטי).
אף אחד לא מושלם. גם (ובעיקר) לא הדיסקו.
GodsFather
29-10-21, 20:13
חכה שדרור ישמע שאמרת על סופה עגלה...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
היתה לי סופה,
ואין לה בעיה להגיע למהירויות גבוהות בהרבה מ120.
משהו בסופה של מוטי היה לא תקין.
בסופה עם צמיג 31 בהילוך שלישי בטח שאפשר לנסוע 120 קמ"ש, חזרתי ככה פעם כל הדרך מסדום.
אבל כל היום אתה בוחש בידית (מניח יחסי העברה מקוריים).
בשישי בלילה, חזרתי מהדרום עם הדיסקו הפעם ללא תיק גג, הבדל מטורף בהתנהגות הדינמית, ממצפה רמון ועד באר שבע הכביש פתוח הייתי על הזנב של היילקס 2004 כל הדרך ללא בעיה מיוחדת במהירות בין עירונית מהירה "רגילה פלוס"
בשישי בלילה, חזרתי מהדרום עם הדיסקו הפעם ללא תיק גג, הבדל מטורף בהתנהגות הדינמית, ממצפה רמון ועד באר שבע הכביש פתוח הייתי על הזנב של היילקס 2004...
דאייייי! לא נכון! עם דיסקו 1 ישבת על הזנב של היילקס 2004? מטורף! איפה היתה משטרת התנועה? :rolleyes:
135968
בכל רכב ידני אתה "בוחש בידית". נו, צריך להחליף הילוכים.....
מ ישנמאס לו לבחוש בידית, שיעבור לאוטו-מת.
סופה טסה ל-140 בשלישי. רביעי קצת נרגע, חמישי הוא כבר הילוך יתר, רק לשיוט. במהירויות האלה התנגדות הרוח היא הפקטור העיקרי אבל אין שום בעיה לראות 150 קמ"ש ויותר. אין גם שום בעיה לשייט 120-130 בקלילות, הבעיה היא רעש רוח וצמיגים, צריחת דלק והתנהגות כביש.
מצד שני, עם פנהרד ומייצב מחוברים, נהג טוב שמכיר את הג'יפ הזה ולא מתבייש לעבוד עם הגיר, יגלה שהוא מהיר מאוד בכבישים, איך נאמר? "לא ישרים", בהם המהירויות הן דו ספרתיות.
לפני שבוע בדיוק עלינו את כביש ואדי-נמלא בירדן. למי שלא מכיר, מטפס מהערבה הירדנית לפטרה (נכנס לפטרה מצפון) השיפועים והפיתולים שלו שמים את הפאסו-סטלביו בכיס הקטן (למי שנוסע לירדן, תנסו גם את כביש ואדי-מסעודה הדרומי יותר. יש שם עליות בזויות שדיסקו 1/היילקס ושות' לא יצליחו לעלות למעט בהילוך ראשון LOW. כן, זה כביש. גררתי שם פעם בעליה היילקס ירדני 2X4 ישן מאוד שלא הצליח לעלות). הסופה רחוקה מלהיות רכב ספורטיבי אבל בהילוכים 2-3 היא זינבה ללא רחם בכלים מודרניים. הם פשוט הפריעו לה. יכולתי לנסוע מהר יותר.
לעניין טסטים דורון - אני לא אומר שאתם אנשים לא ישרים. אני כן טוען ש"עברתי טסט חלק ללא עזרת מכונאי/מאכער" זה ייפוי המציאות ונסיון לייצר תמונה אוטופית של משהו שלא קיים כדי להשתיק דיונים בנושא הזה (כי הם מתדרדרים מהר מאוד). אני טוען שכבר אין דבר כזה "טסט חלק" ברכבי שטח ישנים כאלה, גם אם מתוחזקים למשעי כמו שלך או של חנן כי זו כבר הוראה מגבוה - להקשות את החיים על בעלי רכב ישן ומזהם - וזו לא תיאורית קונספירציה אלא הכרה בעובדה. לעניין הגיאוגרפי עדיין יש משמעות מסויימת, אבל היא הולכת ומתפוגגת. גם כאן בצפון, הג'יפ לא יעבור חלק סתם ככה אלא רק בעזרת מישהו מקושר.
אנחנו אוהבים רכבי שטח ישנים ומשופרים וכל עוד זה מותר, אנחנו ממשיכים להחזיק ולנסוע בהם בהנאה מרובה למרות עניין הטסטים. מי שנושא הטסטים מטריד אותו, שיתאפק עם הרכישה, ימשיך לחסוך לרכב חדש יותר (שכמובן נטול כל שמץ של אופי וקסם שיש רק בכלים הישנים) ויקפיד לא לבצע בו שום שיפור נראה לעין.
דאייייי! לא נכון! עם דיסקו 1 ישבת על הזנב של היילקס 2004? מטורף! איפה היתה משטרת התנועה? :rolleyes:
135968
ממצפה רמון לבאר שבע זה ירידה, לא?
רגע... אוי, שכחתי לכתוב שהוא גרר אותי כל הדרך [emoji2957]
רגע... אוי, שכחתי לכתוב שהוא גרר אותי כל הדרך [emoji2957]
סובארו DL מודל 90 תקוע ברמזור. פרארי עוצר ושואל, "צריך עזרה?" -
"כן, המוסך במרחק 3 קילומטר ויש לי חבל טוב. אתה יכול לגרור אותי?
"בשמחה." עונה הפרארי.
ברמזור בנתיב המקביל מגיע פורשה. הפרארי שוכח מהסובארו
ומתחיל בתחרות מהירה מול הפורשה.
הסובארו המבועת צופר ללא הרף להזכיר את קיומו.
שוטר התנועה שעל פניו חלפה השלישיה ביעף,
מגיע לתחנה ומספר על דבר פלא.
ראיתי פרארי ופורשה מתחרים וסובארו צופר להם שיפנו את הכביש.
זה סיפור שקרי, סובארו מודל 90 זה אוטו שלא נתקע.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
ממצפה רמון לבאר שבע זה ירידה, לא?
ויש רוח גב :)
כשהמדד שלך לדינמיות הוא היילקס כנראה שדינמיות היא לא הצד החזק שלך.
התחלתי מחדש..
דיסקו 1, בציר 98, מטופל באהבה (בתקווה) ע"י הבעלים הקודם שהיה אצלו 17 שנה.
תודה רבה לSaar על העזרה :)
רושם ראשוני (אחרי שנהגתי על כמה וכמה דיסקו 1):
הרכב הפוך לגמרי מהצ'ירוקי.
עגלה, מרווח, נוח, שקט. (הכל יחסי, כן?)
136481
תתחדש ותהנה.
נראה בחירה טובה (מהפרטים שאני מכיר)
(תאם לך בהזדמנות תור לבדיקת שמיעה, דיסקו 1 דיזל שקט רק בעמידה עם מנוע מכובה ;) )
תתחדש ותתיישו, סע בדרכים משובשות
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
boaz avrahami
17-12-21, 17:24
תתחדש!
בהמשך נראה לי שיהיה מעניין אם סער ואתה תעשו כתבה על חוויות המעבר מ צירוקי לדיסקו.
תתחדש! יופי של הרפתקאה!
יהיה מעניין באמת הרשמים של JEEP VS LR
תתחדש!
בהמשך נראה לי שיהיה מעניין אם סער ואתה תעשו כתבה על חוויות המעבר מ צירוקי לדיסקו.מממ אני מריח עליית מחירים של דיסקו 1
תתחדש!
בהמשך נראה לי שיהיה מעניין אם סער ואתה תעשו כתבה על חוויות המעבר מ צירוקי לדיסקו.
הדעה שלי די מוכרת, אני עם הדיסקו כבר 3.5 שנים ;)
אני חושב שכרכב טיולים הוא מהנה יותר מהצירוקי.
הוא איטי ורועש אבל נוח, מרווח ומתאים יותר לטיול רגוע.
כמו שציינתי, החיסרון העיקרי שלו בעיניי הוא המנוע החלש.
אני לא חושב שיש הבדל משמעותי מבחינת אמינות/עלויות חלפים שכיחים.
כמובן שמבחינת דלק הוא זול משמעותית.
אפשר לפתוח שרשור יעודי אם זה מעניין ורוצים משהו מעמיק יותר
boaz avrahami
17-12-21, 18:42
מבחינתי יהיה מרתק לקרוא.
התחלתי מחדש..
דיסקו 1, בציר 98, מטופל באהבה (בתקווה) ע"י הבעלים הקודם שהיה אצלו 17 שנה.
תודה רבה לSaar על העזרה :)
רושם ראשוני (אחרי שנהגתי על כמה וכמה דיסקו 1):
הרכב הפוך לגמרי מהצ'ירוקי.
עגלה, מרווח, נוח, שקט. (הכל יחסי, כן?)
136481
יאללה מברוק!
התחלתי מחדש..
דיסקו 1, בציר 98, מטופל באהבה (בתקווה) ע"י הבעלים הקודם שהיה אצלו 17 שנה.
תודה רבה לSaar על העזרה :)
רושם ראשוני (אחרי שנהגתי על כמה וכמה דיסקו 1):
הרכב הפוך לגמרי מהצ'ירוקי.
עגלה, מרווח, נוח, שקט. (הכל יחסי, כן?)
136481אריאל,
בהצלחה ובהנאה!
דוגרי, הרוויח האוטו [emoji1787]
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
התחלתי מחדש..
דיסקו 1, בציר 98, מטופל באהבה (בתקווה) ע"י הבעלים הקודם שהיה אצלו 17 שנה.
תודה רבה לSaar על העזרה :)
רושם ראשוני (אחרי שנהגתי על כמה וכמה דיסקו 1):
הרכב הפוך לגמרי מהצ'ירוקי.
עגלה, מרווח, נוח, שקט. (הכל יחסי, כן?)
136481מזל טוב! שתסעו בדרכים משובשות!
יהיה מעניין לראות איך יתפתח הרומן ..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
התחלתי מחדש..
דיסקו 1, בציר 98, מטופל באהבה (בתקווה) ע"י הבעלים הקודם שהיה אצלו 17 שנה.
תודה רבה לSaar על העזרה :)
רושם ראשוני (אחרי שנהגתי על כמה וכמה דיסקו 1):
הרכב הפוך לגמרי מהצ'ירוקי.
עגלה, מרווח, נוח, שקט. (הכל יחסי, כן?)
136481
אתה אוהב אותן מבוגרות, אה? תתחדש ותהנה!
התחלתי מחדש..
דיסקו 1, בציר 98, מטופל באהבה (בתקווה) ע"י הבעלים הקודם שהיה אצלו 17 שנה.
תודה רבה לSaar על העזרה :)
רושם ראשוני (אחרי שנהגתי על כמה וכמה דיסקו 1):
הרכב הפוך לגמרי מהצ'ירוקי.
עגלה, מרווח, נוח, שקט. (הכל יחסי, כן?)
136481
תתחדש! 💨 🚜
טוב, אחרי סיבוב בבן שמן וטיול במדבר יהודה...
נוחות - אין מה להגיד, הדיסקו הזה נוח, מרווח ושקט, בין בשטח ובין בכביש, בפער עצום מהXJ.
מנוע - אליה וקוץ בה. מצד אחד, תדלקתי ב300ש"ח (זה מה שהיה מזומן) ונסעתי עליו כ-350ק"מ - שזה יחס ק"מ-ליטר גבוה ב50 אחוז יותר מהצ'ירוקי. מצד שני, הרכב עגלה. הזהירו אותי, אמרו לי, ובכל זאת... לעלות בכביש 1 ובחזרה מאיזור ים המלח, היה קשה ביחס לכל רכב שאני מכיר ונהגתי בו.
ובכל זאת, החיסכון בדלק הוא משמעותי ושווה את זה. - לצאת מהמרכז עם חצי מיכל, לנסוע לצומת אלמוג, יום טיול בשטח וחזרה למרכז וכל זה שעדיין רחוקים מהרזרבי, זה לא רגיל בעיני.
עבירות - קצת קשה להגיד ולהשוות בשלב זה. הרכב עם 32' ו2 נעילות נשלטות, ככה שאין הרבה דברים שיעצרו אותו. מצד שני, גם בלי הנעילות הוא נוסע מצויין ומהלכי מתלה מכובדים (בסרן האחורי במיוחד). החסרון מגיע שוב, בדמות המנוע, שעל המשקל של הרכב, הוא פשוט לא בולם טוב בירידות בשטח. (עולה לסל"ד די גבוה)
קנית בנזין אני מניח?
אוטמט?
עלייה = הילוך שני על השוליים והרבה סבלנות.
קנה בטח דיזל,הבנזין לא להיט אבל בפירוש לא עגלה..
לגבי הבלימה בירידה בשטח,זה הולך לאיבוד עם הגדלת הצמיג ל32.
בצמיג סטנדרטי הבלימה לא פחות ממעולה
השאלה אם שינו יחסי העברה( 4:10 מומלץ) או השאירו את המקורי שהוא 3:54...
- - - Updated - - -
קנית בנזין אני מניח?
אוטמט?
איל, איך בנזין יסע ב 300 שח לטיול מהמרכז בצפון מדבר יהודה ויחזור עם דלק? בנסין רק בהלוך הוא צריך עוד פעמיים לתדלק 🤣
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.