PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקיעה בים המלח



shahav
28-10-21, 16:10
נו, מה יהיה עם המחפר הענקי שתקוע בים המלח?

מזה כשבוע אני מקבל עדכונים לגביי הסאגה של חילוץ רכב ששקע שם..
אשמח לעדכון

הדסופה
28-10-21, 16:24
נשלחו סרטונים שיצאו


Sent from my iPhone using Tapatalk

דור אריאל
28-10-21, 17:04
רק הבאגר 36 טון שקוע וממשיך לשקוע.
כרגע הוא בבוץ עד תחתית הקבינה.
לא רואים בכלל סימנים של הזחלים

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

shachar
28-10-21, 17:14
כבר מופיע כ "אטרקציה" בעמוד ענן?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

דרור ברלי
28-10-21, 21:18
כל הליכלוך - לא מהבוץ אלא בין האנשים - מתחיל לצאת החוצה בקבוצות ווטסאפ למיניהן.
וכצפוי יש שם הרבה ליכלוך. כנראה יותר מהבוץ שבתוך הבולענים....
מתעופפים שם סכומי כסף גדולים - בנזקים מכניים ובהפסד ימי עבודה של הצמ"ה שנתקע שם וכו' וכו'

כבר הציע מי שהציע לאסוף את כל ההתכתבויות וההאשמות לספר שייקרא "המקום הנמוך ביותר בעולם".....

לא מקנא בהם.


וכדי לאזן את התמונה - רבים וטובים באו לסייע שם בלי לעשות חשבון לכסף, לנזקים ולזמן. הם כמובן ראויים לתשואות.

דור אריאל
29-10-21, 10:16
לא רואה איך הוא יוצא משם.
בנוסף לזה שהוא כל הזמן שוקע..

1358570

חנן-ג'יפולוג
29-10-21, 10:36
עושה רושם שבחפירות ארכיאולוגיות שיערכו ב3021 הוא יימצא על הר, שפעם שכן לחוף ים קדום.
החוקרים יסיקו שמדובר בקורבן שהוקדש לאל הערבות ההדדית.

boaz avrahami
29-10-21, 11:21
ברמה הטכנית אני לא מצליח להבין איך באגרים מגיעים למצב כזה.
כלי עם יכולת החלצות עצמים מהגבוהות שישנן.
זחלים רחבים, כף ארוכה וגדולה.
מה זה הדבר הזה?

דור אריאל
29-10-21, 11:29
ברמה הטכנית אני לא מצליח להבין איך באגרים מגיעים למצב כזה.
כלי עם יכולת החלצות עצמים מהגבוהות שישנן.
זחלים רחבים, כף ארוכה וגדולה.
מה זה הדבר הזה?הבוץ.של ים המלח יוצר שם ואקום שלא נותן לזחל לזוז

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

boaz avrahami
29-10-21, 11:30
לפחות זה בוץ מרפא

zivo
29-10-21, 12:20
אני חושש שהבעלים של הבאגר כבר מזמן סגר עניין עם הביטוח.

ד ו ר ו ן
29-10-21, 12:30
ברמה הטכנית אני לא מצליח להבין איך באגרים מגיעים למצב כזה.
כלי עם יכולת החלצות עצמים מהגבוהות שישנן.
זחלים רחבים, כף ארוכה וגדולה.
מה זה הדבר הזה?

תזכר שכשאתה עומד בחוף הים, בחלק הלח שקרוב למים אבל מחוץ לשטף של גלים.
אם אתה רוקע/הולך במקום מתחילים לעלות מים מתחת לרגליים ואתה מתחיל לשקוע, ומוצא עצמך בשקע מוצף.
קוראים לזה התנזלות קרקע.
במצב התנזלות הקרקע לא מתנהגת יותר כמו קרקע, זה בוץ דליל מאד, מיימי, בלי יכולת לתמוך משקל.
הבאגר, ולא משנה שטח הזחלים, בעבודה שלו גורם לזה, ולמרות שלמעלה אנשים הולכים, למטה זה במצב התנזלות שגם לא תומך במשקל, וגם עוטף את החלק התחתון מכל כיוון ויש וואקום חזק, והמשך שקיעה איטית.

boaz avrahami
29-10-21, 12:44
ניסיתי. לא נזכר [emoji6]

נדב42
29-10-21, 12:48
אם נחזור לרגע לתקיעה המקורית, ולא שאני מצליח להבין למה מישהו בוחר לשחק רולטה רוסית עם ים המלח, לא היה יותר נכון לבוא עם הרבה קרשים ו- 10 היי-ליפטים עם או בלי ליפט-מייט, במקום לסכן עוד ועוד כלים במיקום הנבלולי הזה ?

הדסופה
29-10-21, 12:52
עמוד טלפון מעץ וגומייה
זה כל מה שצריך רוסי אמיתי אחד כדי לשלוף אותו

bazz270
29-10-21, 12:52
כל הליכלוך - לא מהבוץ אלא בין האנשים - מתחיל לצאת החוצה בקבוצות ווטסאפ למיניהן.
וכצפוי יש שם הרבה ליכלוך. כנראה יותר מהבוץ שבתוך הבולענים....
מתעופפים שם סכומי כסף גדולים - בנזקים מכניים ובהפסד ימי עבודה של הצמ"ה שנתקע שם וכו' וכו'

כבר הציע מי שהציע לאסוף את כל ההתכתבויות וההאשמות לספר שייקרא "המקום הנמוך ביותר בעולם".....

לא מקנא בהם.


וכדי לאזן את התמונה - רבים וטובים באו לסייע שם בלי לעשות חשבון לכסף, לנזקים ולזמן. הם כמובן ראויים לתשואות.


תפרט
זה דווקא מעניין

חנן-ג'יפולוג
29-10-21, 12:54
לא יודע כמה זה ישים שם, אבל אם היה נדרש ממני לחלץ משם חבר טוב, הייתי נוסע לחנות כבלי פלדה, וקונה משם את האורך שנדרש כדי לחלץ מהכביש, או ממקום יציב אחר, גם אם זה אומר לקנות 500 מטר.

העיקר לא להכנס לגיא ההריגה.

erby
29-10-21, 13:06
במדינות שבהן הסיכוי לסיטואציה כזו גבוה, באגרים עובדים עם 5-6-משטחי עץ מאסיביים. המפעיל מניח לפני הזחלים ומתקדם.
משהו כזה
https://youtu.be/3Eo_GvDGP-g

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

גיא
29-10-21, 13:32
הם צריכים להזמין את הבחור הזה


https://www.youtube.com/watch?v=lQ3o6CzP-2Q

ד ו ר ו ן
29-10-21, 14:11
שפאלות.
בשלב ראשון של אירוע. עוד לפני הטרקטורים.
היה פותר הכל.

GodsFather
29-10-21, 14:16
בתור מי ששקע בסיטואציה זהה לפני 14 שנים, עם עוד חבר פורום ונחלץ חלקית בזכות דובון

החלק שלא נחלץ היה בגלל הקרבה למים. שם זה פשוט שקיעה ששום כלי עזר מקומי לא יעזור כי גם הוא ישקע.

כמו שחנן אמר, וכך גם נחלצנו בסוף - כבל ארווווווך מהכביש.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

המשוטט
29-10-21, 14:27
במדינות שבהן הסיכוי לסיטואציה כזו גבוה, באגרים עובדים עם 5-6-משטחי עץ מאסיביים. המפעיל מניח לפני הזחלים ומתקדם.
משהו כזה
https://youtu.be/3Eo_GvDGP-g

Sent from my Pixel 5 using Tapatalkבחור מקצועי מאוד
פשוט תענוג לראות אותו עובד

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

דור אריאל
29-10-21, 14:43
בתור מי ששקע בסיטואציה זהה לפני 14 שנים, עם עוד חבר פורום ונחלץ חלקית בזכות דובון

החלק שלא נחלץ היה בגלל הקרבה למים. שם זה פשוט שקיעה ששום כלי עזר מקומי לא יעזור כי גם הוא ישקע.

כמו שחנן אמר, וכך גם נחלצנו בסוף - כבל ארווווווך מהכביש.

Sent from my HD1903 using Tapatalkתיקח בחשבון שלפני 16 שנה הים היה כ 20 מטר יותר גבוה..
תעמיד שם בניין של 6-7 קומות ותבין שהיום הכביש ממש רחוק משם..

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

asafk
29-10-21, 15:38
מניסיון רע בחילוץ דומה (שלאחר 20 שנה עוד יש הרבה מהמעורבים - חיילים וקצינים שחלקם היום בכירים - זוכרים היטב) באגר הוא הכלי הלא נכון לחוף ים המלח. הזחלים שוברים את הקרום ונכנסים לבוץ שמתחת. ברגע שהזחל שקוע יותר ממחצית גובהו בבוץ - נגמר הסיפור וכל העניין של יכולת ההיחלצות העצמית של הבאגר לא במשחק. (שם זה נגמר עם טנק חילוץ, דרך כורכר ורמפה שסללו לכבודו).
המסקנה מהאירוע 'ההוא' היתה - רק כלים קלים. לא שום דבר כבד יותר מהאמר בלחץ אויר מינימלי בצמיגים. וכננות עם כבלים ארוכים. כל דבר אחר שקע תוך שניה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

GodsFather
29-10-21, 15:45
תיקח בחשבון שלפני 16 שנה הים היה כ 20 מטר יותר גבוה..
תעמיד שם בניין של 6-7 קומות ותבין שהיום הכביש ממש רחוק משם..

Sent from my SM-G960F using Tapatalkרחוק היה גם אז, ממש רחוק. אחפש תמונות

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-10-21, 18:19
בתור מי ששקע בסיטואציה זהה לפני 14 שנים, עם עוד חבר פורום ונחלץ חלקית בזכות דובון
החלק שלא נחלץ היה בגלל הקרבה למים. שם זה פשוט שקיעה ששום כלי עזר מקומי לא יעזור כי גם הוא ישקע.
כמו שחנן אמר, וכך גם נחלצנו בסוף - כבל ארווווווך מהכביש.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בלי לייצר מציב יציאה ובלי להרים את הרכב מעל לחיכוך העצום של תחתית הרכב עם הקרקע, הרבה נזק ייגרם והחילוץ יהיה קשה מאד.

שפאלות לפני הגלגלים מאפשרות בעת המשיכה להרים את הרכב בעת המשיכה ולאפשר משיכה החוצה.
כן, צריך לפחות 2 שפאלות לכל גלגל ולרוץ כל פעם להעביר אותן קדימה בכיוון החילוץ.

דור אריאל
29-10-21, 19:22
אני לא יודע מה ניסו לעשות שם היום אחה"צ אבל גם הבאגר השני היה ממש קרוב לשקוע..
בתמונה הראשונה הוא בדרך לשם בשנייה הוא בדרך חזרה..

135859

135860

GodsFather
29-10-21, 19:59
אם הם היו קוראים כאן, אולי היו יכולים לצאת מהמצב ביש הזה...

Sent from my HD1903 using Tapatalk

assafy
30-10-21, 01:23
גרסת נהג הפורד כפי שהועתקה מהפייסבוק (או שצריך להגיד מהמטא?). לא מכיר אישית ואין לי מידע נוסף:

״ראשית כל אני רוצה להודות לכל החברים שבוא לעזור לא מובן מאליו ביכלל. לא פשוט להיות בצד המקבל. משך כל חיי הייתי בצד הנותן ונתתי באהבה. מעולם לא חיפשתי מי אשם כשיצאתי בשעות הלילה ומעבר לחילוץ ידעתי לתמוך את אותו אדם שלא יכה על חטא, ויבין שלפעמים טוב ככל שלא תהיה דברים קורים.
למרבה הצער לא זכיתי לחסד הזה מאנשים מסויימים בקבוצות השונות , תליתם אותי בכיכר העיר ועשיתם לי משפט שדה , הרשעתם , החפשתם, שיקרתם , השפלתם , התלתם דופי באופי והכל בהתבסס על מילה אחת שזרקה גברת לבאר. כשם שמאה חכמים לא יוציאו אבן מהבאר ו/או באגר מהשטח. אינני בטוח שלאחר כל ההכפשות , הרכילות הזולה ולשון הרע שנעשתה כאן ניתן יהיה לנקות את שמי ובכל זאת אנסה :
ביום שבת 23/10 נסעתי עם בת זוגתי ועוד זוג חברים לים המלח. לא טיול שטח ולא הרפתקאה. כמה שעות של מנוחה משבוע עמוס. בכניסה לאזור לא היה גידור , לא היה שלט ואפילו פרייבט נכנס למקום. החנתי את האוטו, נהנתי מהמים וכשרציתי ללכת הביתה הייתי חייב לפרסס , ותוך שנייה מצאתי את עצמי שקוע באדמה. נסיונות החילוץ של אנשים טובים שהיו בסביבה החמירו את המצב, כי בקשירת רצועה לגלגל השקוע נשברה מערכת ה4*4 של הרכב והגלגלים האחורים לא הסתובבו. כתבתי בקבוצה , הראתם ערבות הדדית וחלקכם הגיעו למקום. אני אסיר תודה לכל מי שבא, אך מי שהיה שם ראה והבין שלא מדובר בחילוץ רגיל ופשוט, שתנאי השטח הם קשים ולא ניתן לצפות את העתיד לבוא.
הזמנתי חילוץ בתשלום שלא הצליח לחלץ אותי וכל הנסיונות סיבכו את המצב אף יותר , הוא התייאש והלך. תוך כדי עדכונים בקבוצות פנתה אליי הגברת סיגל בעלת הבאגר בהודעה פרטית ורשמה שהיא מכירה את השטח וממליצה לא להיכנס ( אצרף בסיום ההודעה צילום מסך )
מיד אחרי זה התקשרה אליי סיגל היא בעצמה והציעה לי את שירותי הבאגר של בעלה שמוכן לרדת מייד ולתת עזרה בחילוץ הרכב בתמורה של 2500 שקלים, מייד הסכמתי , לא התווכחתי על המחיר , לא ביקשתי הנחה. אמרתי לה בואו. שמחתי מאוד שאנשי מקצוע יגיעו למקום במיוחד לאחר שטענה שהם מכירים את השטח כי לפני מספר שנים הם ניסו לחלץ טנדר ונפלו לבולען. לאחר מספר שעות אופיר ובנו הגיעו לחלץ את הרכב תוך זמן קצר מרגע הגעתו של אופיר עם הבאגר כשהתקרב לכיוון הרכב ניגשתי לאופיר ואמרתי לו שבאזור שהוא מתכוון להיכנס אליו עם הבאגר הוא ישקע כי אחרי 10 שעות של ניסיונות עם מספר אנשים הבנתי שהאזור הזה מסוכן. אפי פרץ ניגש לאופיר ואמר לו להיכנס רק מהאזור הזה, כשאפי היה בשטח באותו זמן שעה אחת בלבד. אופיר ענה לי שהוא בעל המקצוע ויודע מה לעשות. כיבדתי את המקצועיות שלו עליה הצהיר כבר בפעם השנייה ולא התערבתי. הבאגר שקע תוך מספר דקות בודדות ולא היה ניתן יותר לעשות כלום. אופיר ובנו חזרו לביתם בלילה ולמחרת בבוקר ירדו עם כלי נוסף לנסות לחלץ את הבאגר השקוע שלהם. בשעה 11:00 בבוקר הגיע צוות גדול של ידידים והחלו לנסות לחלץ את הרכב שלי. כאנשי מקצוע הם בדקו את השטח לפני שהחלו לחלץ אותי הם עשו תוכנית עבודה , הגיעו עם ציוד מתאים , מספר רכבים וכננות, בפרק זמן זה, אופיר ניסה מספר פעמים לעזור לצוות ידידים לחלץ אותי ואני מעריך אותו על כך מאוד.
לאחר 36 שעות שלא ישנתי , כמעט לא אכלתי , יחף עם חתכים בכל הגוף , מוטש וחלש מאוד הצליחו צוות ידידים במקצועיות רבה לחלץ את הרכב וגררו אותי עד לכביש למעלה עם רצועות ו-5 רכבים , עוד בטרם נגעו הגלגלים של הרכב בכביש היה חשוב לי להודות למי שעזר, בתגובה להודעה שלי הגברת סיגל רשמה ״מה כל הכבוד כולם יצאו כולל צחי והבאגר תקוע ממש לא לעניין״… נדהמתי , כל מי שהיה שם ידע וראה מה מצב הרכב ומה מצבי. עליתי למרכז לשים את בת זוגתי שהיתה לא פחות פצועה ממני ולמחרת ב7:30 בבוקר אחרי שלוויתי רכב אחר מחבר חזרתי לשם. בשלב הזה כבר כולם שפטו אותי וכבר ניתנה הכרעה במשפט השדה שעשו לי. והכל מתבסס על שמועות, אציין פרט לא פחות חשוב - סיגל עדין לא היתה בשטח גם לא דקה אחת. הכל בשלט רחוק. כבר ארבעה ימים אני שותק וסופג את כל העלבונות וההכפשות, הפכתם אותי לאוייב העם והוכפשתי ברשתות , בקבוצות , בשיחות הסלון ואף אחד מאלו שהכפישו לא מצא לנכון לעצור ולחשוב , לבדוק את העובדות ולאשורן בטרם קראו לי סמרטוט , פחדן , כפוי טובה, בורח, לא משלם, זלזלו בי והשפילו בלי הפסקה …אז הנה העובדות
1. פנו אליי אנשי מקצוע בתשלום - הם פנו אליי!!!!!!!!!
2. הם תמחרו את העלות של השירות
3. הם אנשי המקצוע.
4. הם התעלמו מההזהרות שלי וטענו שהם מכירים את השטח !!!
5. הם לא דייקו בעובדות והסתירו מכם את העובדה שהם לא באו בהתנדבות, הם נשכרו לבצע עבודה שהצהירו מראש שיש להם את הידע , הניסיון והיכולת לבצעה.
אני לא מקל ראש ובאמת מודה לאופיר על הכל ואין ממני שמזדהה עם מה שעבר בימים האחרונים.
אני מעריך מאוד את האנשים המעטים שלא הפסיקו להתקשר אליי לאחר ששמעו והבינו שהגרסה שהוצגה בפניהם לא יכולה להיות נכונה ולא הגיונית ולא נפלו פופוליסטיות של לתקוף ולהאשים.
לצד זה אני מאחל לכל אחד ואחת מכם, שלכם זה לא יקרה ומבטיח שאם חלילה זה יקרה לכם אני הראשון שיגיע לעזור ואנהג בכם בחסד והגינות , אשר לה לא זכיתי מכם אני מצטער על כל מי שבחר להעצים את עצמו על חשבון גבי, תוך שהוא מציג מצגי שווא ומשקר לכולכם… צר לי. .. ודי לחכימא ברמיזא.״

דור אריאל
30-10-21, 07:26
כמה הערות לדברי הנהג:

יש שם שלטים בירידה מהכביש שהכניסה אסורה ויש בולענים, אפילו חידשו אותם לפני חצי שנה ( כיסוי תחת של המועצה אבל עדיין הם שם )
בתמונה אפשר לראות שהוא עבר מזרחה את קו הבולענים , מה הוא בדיוק חשב לעצמו ?
ועדיין עבר על החוק של נהיגה 100 מטר מקו המים


135861

YoavR
30-10-21, 10:25
לא יודע
לא מכיר
לא חשוף לנושא בשום דרך חוץ מכאן.

"מה הוא חשב לעצמו" אפשר לומר בדיעבד על כמעט כל התקיעות שלי ושל באי הפורום הנכבד הזה.

לא חוכמה גדולה במיוחד...

KHC
30-10-21, 12:05
במדינות שבהן הסיכוי לסיטואציה כזו גבוה, באגרים עובדים עם 5-6-משטחי עץ מאסיביים. המפעיל מניח לפני הזחלים ומתקדם.
משהו כזה
https://youtu.be/3Eo_GvDGP-g

Sent from my Pixel 5 using Tapatalkhttps://youtu.be/eSAlqNySX8M
ויש את הגרסה הסובייטית


Sent from my SM-A525F using Tapatalk

omri_t
30-10-21, 13:24
כל הסיפור הזה מגעיל ודוחה.
הייחס של בעלי הרכבים לטבע.
הייחס של בני האדם אחד לשני.
והברבריות הכללית של כל הרשתות החברתיות.

עצוב.

ehudzeelim
30-10-21, 14:40
האמת שאני לא מבין מה הטענה אל האזרח הפשוט שסהכ רצה להגיע לחופו של ים המלח. החוף שנלקח ממנו לפני עשרות שנים ונמסר לאדם פרטי אחר (טייקון) שמנצל את המשאב היקר הזה ככל יכולתו וכתוצאה מכך החוף הולך ומתרחק והולך ומתקצר מאותו אזרח פשוט וקטן בקצב מסחרר. הפגיעה בטבע של האזרח הקטן והפשוט היא זניחה ולא רלוונטית. במדינה שמוסרת את משאביה לטובת פיתוח כלכלי לא מאוזן על חשבון הטבע, וזאת הדוגמה שהיא נותנת לאזרחיה, האחרון שאפשר לבוא בטענות הוא האדם הפשוט שרק רצה לטבול בחוף שהולך ומתרחק ממנו.. והצביעות של רשויות החוק שדורשות מאותו אדם לא לפגוע באותו חוף מסכן שכבר מזמן לא דומה לשום דבר ממה שהיה יכול להיות, ולא מאפשרת לו להתקרב אליו באמצעים העומדים לרשותו, היא מגוחכת.
וכשמתקרבים לפעמים גם שוקעים

GodsFather
30-10-21, 15:01
האמת שאני לא מבין מה הטענה אל האזרח הפשוט שסהכ רצה להגיע לחופו של ים המלח. החוף שנלקח ממנו לפני עשרות שנים ונמסר לאדם פרטי אחר (טייקון) שמנצל את המשאב היקר הזה ככל יכולתו וכתוצאה מכך החוף הולך ומתרחק והולך ומתקצר מאותו אזרח פשוט וקטן בקצב מסחרר. הפגיעה בטבע של האזרח הקטן והפשוט היא זניחה ולא רלוונטית. במדינה שמוסרת את משאביה לטובת פיתוח כלכלי לא מאוזן על חשבון הטבע, וזאת הדוגמה שהיא נותנת לאזרחיה, האחרון שאפשר לבוא בטענות הוא האדם הפשוט שרק רצה לטבול בחוף שהולך ומתרחק ממנו.. והצביעות של רשויות החוק שדורשות מאותו אדם לא לפגוע באותו חוף מסכן שכבר מזמן לא דומה לשום דבר ממה שהיה יכול להיות, ולא מאפשרת לו להתקרב אליו באמצעים העומדים לרשותו, היא מגוחכת.
וכשמתקרבים לפעמים גם שוקעיםלמה הוא צריך להתקרב לקו המים? רק כי לכאורה אין שלט שאומר אחרת?

זה לא רק לים המלח




Sent from my HD1903 using Tapatalk

ehudzeelim
30-10-21, 15:10
הוא לא צריך, אבל זה החינוך שהוא מקבל מהמדינה: מהתנהלות המדינה ברור שערכו הטבעי של ים המלח הוא חסר חשיבות בעיניה, המפלס יורד בכמטר בשנה באישור ועידוד המדינה. החוף, שלפני שנים לא מאד רבות יכולת לחנות לצידו של הכביש, ובהליכה של מטרים ספורים להגיע אליו, אינו בנמצא. חופים נסגרו (למשל חוף עין גדי) כתוצאה מהמדיניות הזו.
אז אני כאזרח קטן מבין שהגישה הממלכתית היא שאחרינו המבול, ויורד עד איפה שאפשר עם הכלים שברשותי.

ד ו ר ו ן
30-10-21, 15:32
אתם חוטאים באותו דבר שאתם סולדים ממנו.
מישהו בדק לפני(!) שכתב, מה היה המרחק למים?

מה הקשר?
הבוץ הזה לפעמים צמוד לכביש, במרחק גדול מקו המים.
לא מצדד האירוע, אבל נשמע על פניו שבעקבות טעות, התפתחה מפלצת שלא בהכרח בשליטת/הובלת השוקע המקורי, בו תולים ככ הרבה דברים.

דור אריאל
30-10-21, 15:35
אתם חוטאים באותו דבר שאתם סולדים ממנו.
מישהו בדק לפני(!) שכתב, מה היה המרחק למים?

מה הקשר?
הבוץ הזה לפעמים צמוד לכביש, במרחק גדול מקו המים.
לא מצדד האירוע, אבל נשמע על פניו שבעקבות טעות, התפתחה מפלצת שלא בהכרח בשליטת/הובלת השוקע המקורי, בו תולים ככ הרבה דברים.כן אני הייתי שם.
הוא ירד בערך 10 מטר מקו המים.
אם היה מוכן ללכת 50 הוא לא היה שוקע ככה

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

asafk
30-10-21, 15:44
לקחתם את זה רחוק.
האזרח הקטן הפשוט? חושב בכלל על כל מה שנכתב פה? טייקונים ומדיניות?
תכלס את אותו אזרח קטן פשוט מסכן ודרוך מעניין רק לשים ת'ראש ליד הים. אין כאן הרבה מחשבה מראש על מה המדינה עושה במפעלי ים המלח או סוגיות לאומיות אחרות. המחשבה היא על מחצלת שמשיה ושתייה קרה.
ואותו אזרח קטן פשוט שרוצה רק לרדת לים המלח - לוקח סיכון במודע. כן. במודע. יש שלטים אין שלטים. לא שמעת על בולענים? אתה עולה חדש ירדת אתמול מהמטוס? זה שפרייבט נוסע על שביל לא אומר שמשאית קלה יכולה לרדת מאותו שביל בלי לשקוע וגם בשביל לא להבין את זה צריך באמת להתעלם מהמון תמרורי אזהרה.

לזכותו ייאמר ששקע כמו גבר ושילם - או היה מוכן לשלם - כמו גבר, על חילוץ מקצועי בתשלום.

במילים אחרות- לקח אחריות גם על הטעות שלו. כולם טועים. כולם. המבחן הוא בלקיחת אחריות על הטעות - וכאן אין לי מילה אחת לומר על האיש שפעל מרגע שהבין את הברוך - בדיוק כמו שצריך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דור אריאל
30-10-21, 15:47
כתבה של AFP על נושא ירידת מפלס ים המלח


https://www.facebook.com/watch/?v=630226101337178

ehudzeelim
30-10-21, 15:52
לקחתם את זה רחוק.
האזרח הקטן הפשוט? חושב בכלל על כל מה שנכתב פה? טייקונים ומדיניות?
תכלס את אותו אזרח קטן פשוט מסכן ודרוך מעניין רק לשים ת'ראש ליד הים. אין כאן הרבה מחשבה מראש על מה המדינה עושה במפעלי ים המלח או סוגיות לאומיות אחרות. המחשבה היא על מחצלת שמשיה ושתייה קרה.
ואותו אזרח קטן פשוט שרוצה רק לרדת לים המלח - לוקח סיכון במודע. כן. במודע. יש שלטים אין שלטים. לא שמעת על בולענים? אתה עולה חדש ירדת אתמול מהמטוס? זה שפרייבט נוסע על שביל לא אומר שמשאית קלה יכולה לרדת מאותו שביל בלי לשקוע וגם בשביל לא להבין את זה צריך באמת להתעלם מהמון תמרורי אזהרה.

לזכותו ייאמר ששקע כמו גבר ושילם - או היה מוכן לשלם - כמו גבר, על חילוץ מקצועי בתשלום.

במילים אחרות- לקח אחריות גם על הטעות שלו. כולם טועים. כולם. המבחן הוא בלקיחת אחריות על הטעות - וכאן אין לי מילה אחת לומר על האיש שפעל מרגע שהבין את הברוך - בדיוק כמו שצריך.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

הוא לא חשב על מדינות וטייקונים
אבל אם הסיטואציה בים המלח היתה אחרת, הוא כנראה לא היה צריך 4×4 כדי להגיע לחוף הים.
אני מסכים איתך לגמרי. הוא אזרח קטן ופשוט שרצה לשים תראש ליד הים, המציאות הביאה אותו לכך שכדי לעשות זאת הוא גם לוקח סיכון להיתקע שם. רק תיארתי בכלליות את אותה מציאות שבעקבותיה הוא ירד לשם, ולכן להאשים אותו זה מגוחך..

GodsFather
30-10-21, 17:44
אבל למה להגיע לקו המים? כי אפשר?
בלי חוקים ושלטים וטייקונים. למה צריך להגיע עד קו המים?


Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-10-21, 17:51
אבל למה להגיע לקו המים? כי אפשר?
בלי חוקים ושלטים וטייקונים. למה צריך להגיע עד קו המים?


Sent from my HD1903 using Tapatalk

בשיא הרצינות, למה לא?
הוא לא נסע כמו בבון מצוי במהירות בין רוחצים (מזכיר כי החוק נחקר בגלל בטיחות, והצדק, ולא בגלל שמירת טבע).
זה לא ים תיכון עם מאות אנשים על מטר רבוע.
ומסתבר שאחרי ששקע, גם התהג בלי רעש וצלצולים.

למה במדינות אחרות אפשר להגיע עד קו המים?

דור אריאל
30-10-21, 18:38
בשיא הרצינות, למה לא?
הוא לא נסע כמו בבון מצוי במהירות בין רוחצים (מזכיר כי החוק נחקר בגלל בטיחות, והצדק, ולא בגלל שמירת טבע).
זה לא ים תיכון עם מאות אנשים על מטר רבוע.
ומסתבר שאחרי ששקע, גם התהג בלי רעש וצלצולים.

למה במדינות אחרות אפשר להגיע עד קו המים?

אנחנו ו לא יודעים אם הוא סיכן רוחצים כי לא היינו שם,
אבל בעבר כן ראיתי רכבי שטח ( במיוחד טרקטורונים ) שכן מסכנים שם מתרחצים כי הם חייבים להגיע לקו המים ויודעים שאין שם אכיפה של החוק

ehudzeelim
30-10-21, 18:51
אבל למה להגיע לקו המים? כי אפשר?
בלי חוקים ושלטים וטייקונים. למה צריך להגיע עד קו המים?


Sent from my HD1903 using Tapatalk

את השאלה הזאת אפשר לשאול תמיד.
למה לנסוע בשמורת טבע במדבר בשביל מסומן? כי אפשר? הצבאים והיעלים וכל השאר לא יודעים שהשביל מסומן, וזה מפריע להם.
למה לא לעצור בצד הכביש ולהיכנס ברגל?
כי אפשר? מה ההבדל?

להגיע עם הרכב עד קו המים זה כיף, גם לנסוע באמצע במדבר זה כיף. מבחינת ערכי שמירת הטבע לא בטוח שיש הבדל.
אם לא היו חוקים ושלטים ואכיפה, הסיבה להבדל בין לנסוע בלב המדבר לבין לרדת לקו המים היא בטיחותית בלבד.

YoavR
30-10-21, 18:53
אבל למה להגיע לקו המים? כי אפשר?
בלי חוקים ושלטים וטייקונים. למה צריך להגיע עד קו המים?


Sent from my HD1903 using Tapatalk

אתה רציני?

זה הרבה הרבה יותר כיף.

הרכב 4x4, מדוגם בטוב טעם לקמפינג צמוד רכב.
חניה על קו המים היא מימוש המיטב של התחביב.

ד ו ר ו ן
30-10-21, 18:54
אנחנו ו לא יודעים
זה משפט המפתח.
אז במקום לעשות אוטומטית הנחות והערכות שליליות, אולי הפוך?
אולי כמו שהוא כתב, שהוא פשוט נסע לשבת בשקט ליד המים?

assafy
30-10-21, 19:20
אגב לגבי החוק, להבנתי חופי ים המלח אינם נכללים בחוק שמירת הסביבה החופית.
מתוך לשון החוק:

"סביבה חופית" – תחום של 300 מטר שיימדד מקו החוף של הים התיכון מקו החוף של ים סוף או מקו החוף של ים כנרת, לפי העניין, לכיוון היבשה וכן התחום שיימדד מקו החוף של הים התיכון או מקו החוף של ים סוף, לפי העניין, לכיוון הים עד סוף מימי החופין, ולעניין ים כנרת – כל תחום ים כנרת, והכל לרבות, ביבשה – פני הקרקע ותת הקרקע, בים – קרקעית הים ותת הקרקעית, וכן משאבי הטבע והנוף, וערכי הטבע והמורשת, ועתיקות כהגדרתן בחוק העתיקות, שבהם ומעליהם

"קו החוף" – קו מוגדר בקואורדינטות ומסומן על מפה, בגובה 0.75 מטר מעל אפס האיזון הארצי, לאורך חופי הים התיכון או לאורך חופי ים סוף, לפי העניין, וכן קו כאמור בגובה 208.80 מטר מתחת לאפס האיזון הארצי לאורך חופי ים כנרת, כפי שייקבע בידי המנהל, כהגדרתו בפקודת המדידות, ויפורסם ברשומות בתוך שנה מיום התחילה לעניין חופי הים התיכון או ים כנרת, לפי העניין, ובתוך שישה חודשים מתחילת חוק שמירת הסביבה החופית (תיקון), התשס"ח-2007, לעניין חופי ים סוף, ועד לפרסום האמור, כפי שיימדד בידי מודד בעל רישיון כהגדרתו בפקודת המדידות ולפי הפקודה;

"תחום חוף הים" – תחום של 100 מטרים שיימדד מקו החוף לכיוון היבשה וכן התחום שיימדד מקו החוף לכיוון הים לעניין הים התיכון – עד לקו עומק מים של 30 מטרים בתוך הים או עד למרחק של 1 מיל ימי, לפי הרחוק מקו החוף שביניהם, לעניין ים סוף – עד סוף מימי החופין ולעניין ים כנרת – כל תחום ים כנרת שיימדד מקו החוף;

דור אריאל
30-10-21, 19:40
אגב לגבי החוק, להבנתי חופי ים המלח אינם נכללים בחוק שמירת הסביבה החופית.
מתוך לשון החוק:

"סביבה חופית" – תחום של 300 מטר שיימדד מקו החוף של הים התיכון מקו החוף של ים סוף או מקו החוף של ים כנרת, לפי העניין, לכיוון היבשה וכן התחום שיימדד מקו החוף של הים התיכון או מקו החוף של ים סוף, לפי העניין, לכיוון הים עד סוף מימי החופין, ולעניין ים כנרת – כל תחום ים כנרת, והכל לרבות, ביבשה – פני הקרקע ותת הקרקע, בים – קרקעית הים ותת הקרקעית, וכן משאבי הטבע והנוף, וערכי הטבע והמורשת, ועתיקות כהגדרתן בחוק העתיקות, שבהם ומעליהם

"קו החוף" – קו מוגדר בקואורדינטות ומסומן על מפה, בגובה 0.75 מטר מעל אפס האיזון הארצי, לאורך חופי הים התיכון או לאורך חופי ים סוף, לפי העניין, וכן קו כאמור בגובה 208.80 מטר מתחת לאפס האיזון הארצי לאורך חופי ים כנרת, כפי שייקבע בידי המנהל, כהגדרתו בפקודת המדידות, ויפורסם ברשומות בתוך שנה מיום התחילה לעניין חופי הים התיכון או ים כנרת, לפי העניין, ובתוך שישה חודשים מתחילת חוק שמירת הסביבה החופית (תיקון), התשס"ח-2007, לעניין חופי ים סוף, ועד לפרסום האמור, כפי שיימדד בידי מודד בעל רישיון כהגדרתו בפקודת המדידות ולפי הפקודה;

"תחום חוף הים" – תחום של 100 מטרים שיימדד מקו החוף לכיוון היבשה וכן התחום שיימדד מקו החוף לכיוון הים לעניין הים התיכון – עד לקו עומק מים של 30 מטרים בתוך הים או עד למרחק של 1 מיל ימי, לפי הרחוק מקו החוף שביניהם, לעניין ים סוף – עד סוף מימי החופין ולעניין ים כנרת – כל תחום ים כנרת שיימדד מקו החוף;

נכלל


https://www.gov.il/BlobFolder/dynamiccollectorresultitem/legislation-001/he/info-page_legislation_legislation-001.pdf

yosss
30-10-21, 19:40
החוק שעוסק בנהיגה בחוף הים הוא:
חוק איסור נהיגה ברכב בחוף הים, תשנ"ז-1997

שם ההגדרה שונה, וים המלח מופיע:
תיקון מס' 3) תשע"א-2010

"חוף הים" –

(1) רצועת קרקע, ברוחב של 100 מטרים, לאורך הים מנקודת גאות המים שבחוף;

(2) ברצועת קרקע, כאמור בפסקה (1), שבה מצוי מקום רחצה מוכרז, כמשמעותו בחוק הסדרת מקומות רחצה, תשכ"ד-1964 - כל תחום מקום הרחצה המוכרז, אף אם הוא חורג מרוחב של 100 מטרים,

למעט דרכים שהוסדרו על פי חיקוק, ובכלל זה תחום שרשות מקומית פרסמה הודעה כי הוא מיועד להורדת כלי שיט לים, תחומים שהוכרזו כנמל לפי פקודת הנמלים [נוסח חדש], תשל"א-1971, תחום מעגן, בתחום שיועד לו בתכנית כהגדרתה בחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, המשמש בפועל למטרה זו, וחניונים;

"ים" - ים התיכון, ים סוף, ים המלח, ים כינרת

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

raanan
30-10-21, 19:42
אתה רציני?

זה הרבה הרבה יותר כיף.

הרכב 4x4, מדוגם בטוב טעם לקמפינג צמוד רכב.
חניה על קו המים היא מימוש המיטב של התחביב.
וגם לא פחות חשוב,
למי שלא אצן, רכב מרוחק גם עלול "להתאדות" ולהיעלם ...

רענן

יואב פולס
30-10-21, 20:04
בכל הדיון התיאורטי הזה,
אף אחד כאן לא חושב על קינים של צבי ים? יכולות להיות שם ביצים, או אפילו צבוני ים שרק בקעו ורוצים להגיע לאמא שלהם.

yosss
30-10-21, 20:05
אולי אפשר לאשר בחוק שטח קטן לחוף ים המלח שבו לא מטילות צבות, שאין סכנה לאלמוגים...

https://cars.walla.co.il/item/2942950?utm_source=Generalshare&utm_medium=sharebuttonapp&utm_term=social&utm_content=general&utm_campaign=socialbutton

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

גיא
30-10-21, 20:09
אני הייתי רוצה שיאשרו גם קטע שבו אפשר לדוג לחופי ים המלח. אולי אפילו גשר קטן שנכנס נגיד 100 מטר לתוך המים. זה יכול להיות גם הכביש גישה לשיכון לדגים צעירים …

yosss
30-10-21, 20:12
החוק ככל הזכור לי חוקק עקב דריסה של מתרחצים בחוף הים.
נוספה מטרה נוספת שהיא שמירת הטבע.

עם מעט רצון אפשר לאשר חוף אחד או שתים שבהם ניתן יהיה להגיע עם רכב לחוף.
מי שיגיע לחוף שכזה יהיה מודע לסיכון.
לעניין ביצי הצבים גם ניתן לפתרון:
https://www.parks.org.il/new/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%98%D7%9C%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%99-%D7%A6%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%93%D7%A8%D7%9A/

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
30-10-21, 20:39
דווקא זה לא יפתר כל כך בקלות, אם לוקחים בחשבון את אוכלוסית הצבים המלוחים המפותחת באיזור.

ד ו ר ו ן
30-10-21, 20:41
בכל הדיון התיאורטי הזה,
אף אחד כאן לא חושב על קינים של צבי ים? יכולות להיות שם ביצים, או אפילו צבוני ים שרק בקעו ורוצים להגיע לאמא שלהם.
ים המלח, אז הכוונה לביצים משומרות?

בים הנכון, וכמו בכל מקום בעולם בו יש הטלות צבים, אפשר לתחם עונתית מתי חוף מסויים סגור (יש חופים ספציפיים בהם יש הטלות), כן, זה ידרוש מהרשויות באמת לעבוד, זו כנראה נק׳ הכשל העיקרית.

צבונים בוקעים בלילה ויוצאים ישר לים, לא מחכים מתחת לחול.

ד ו ר ו ן
30-10-21, 20:49
החוק ככל הזכור לי חוקק עקב דריסה של מתרחצים בחוף הים.
נוספה מטרה נוספת שהיא שמירת הטבע.


לא נוספה שום מטרה נוספת מעבר למורה המקורית, נוספה יכולת אכיפה של פקחי רט״ג לחוק.
כמו שמאצילים יכולת מתן דוחות משטרתיים מסויימים גם לפרחים עירוניים.

הדיוק רלוונטי כדי לא לקבע בתודעה את התכלית כעובדה.

yosss
30-10-21, 22:32
לא חושב שממש קריטי מה היתה המטרה המקורית, אבל בכל זאת.
דברי ההסבר לחוק מתוך הצעת החוק:

"החוק המוצע בא לתת פתרון מיידי לבעיה של
סיכון חיי אדם ושלמות גופם של הבאים לחופי הארץ
לצורך נופש, הנובעת מנהיגת כלי רכב מסוגים שונים
בחופים, וכן לשמירה על ערכי החי, הצומח והסביבה
הטבעית בחופי הארץ, הניזוקים באופן קשה * ולעתים
בלתי הפיך * כתוצאה מתופעה זו. מוצע לאסור נהיגה
ברכב בחוף הים, למעט בסייגים המפורטים בו."
135868

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

דרור ברלי
31-10-21, 06:55
מאיפה הגעתם לחוק החופים ולצבים מלוחים...

כולה רצה להסתלבט על החוף.
כמו שכולנו כאן היינו עושים לפני שנפל עלינו חוק החופים.
לא בטיחות המתרחצים ולא צבי ים עמדו מול עיני המחוקק אלא צרות עין נטו.

מה זה משנה, החוק הוא עובדה קיימת.
אבל יש עדיין רבים שלא מודעים לו.

דור אריאל
31-10-21, 07:59
מאיפה הגעתם לחוק החופים ולצבים מלוחים...

כולה רצה להסתלבט על החוף.
כמו שכולנו כאן היינו עושים לפני שנפל עלינו חוק החופים.
לא בטיחות המתרחצים ולא צבי ים עמדו מול עיני המחוקק אלא צרות עין נטו.

מה זה משנה, החוק הוא עובדה קיימת.
אבל יש עדיין רבים שלא מודעים לו.

פה זה לא אירופה
פה זה ישראל, תתחיל להתרגל
כפרה, הופה, פה זה לא אירופה
פה זה בלאגן, מזרח תיכון ישן

shahav
31-10-21, 09:14
נחזור לנושא המקורי - יש דרך לחלץ אותו?

ymandel
31-10-21, 10:09
משימה ל Super Stallion החדש של חיל האוויר

דור אריאל
31-10-21, 12:12
נחזור לנושא המקורי - יש דרך לחלץ אותו?כן יש.
השאלה כמה זה יעלה..
צריך להקים משטח יציב כמה שיותר קרוב ולמשוך עם כלי כבד כמו D10 עם כבלים מתאימים

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-10-21, 13:21
כן יש.
השאלה כמה זה יעלה..
צריך להקים משטח יציב כמה שיותר קרוב ולמשוך עם כלי כבד כמו D10 עם כבלים מתאימים

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

צריך לרצף מסלול יציב ורציף כדי שכלי חילוץ מתאים יגיע אליו, ויוכל לחפור סביבו כדי לשחרר את הוואקום, ואת הקיר בוץ לפניו.
ורק אז להתחיל למשוך אל המסלול המעוגן, עד לקרקע יציבה..

אבי ביטר
31-10-21, 14:27
פה זה לא אירופה
פה זה ישראל, תתחיל להתרגל
כפרה, הופה, פה זה לא אירופה
פה זה בלאגן, מזרח תיכון ישן


נפלא.

אומי5
31-10-21, 16:58
מקווה בשביל הבעלים שהביטוח תופס במקרה כזה.
גם אם וכאשר הכלי ייצא, הוא לא ייצא משם תקין.

מה שכן, במקום המועצה, הייתי מצלם ושם את התמונה שלו שקוע על השלטים שמזהירים מנהיגה על החוף.

אני לא מעודד חסימות, אבל במקרה כזה אני חושב שרק שלט לא מרתיע אף אחד. מי שיכנס למרות תמונה כזו.... שיבושם לו.


ואני לא יכול שלא לתהות, עד איזה עומק הוא ימשיך לשקוע? מה עומק השכבה שהוא שוקע בה? האם בהעדר חילוץ הוא ישקע שם עד שיעלם? הגאולוגים בפורום, נא תשובתכם המלומדת.

boaz avrahami
31-10-21, 17:18
בשבוע הבא הוא הולך לשקוע בכינרת בשביל לשטוף את המלח.

ד ו ר ו ן
31-10-21, 20:26
ואני לא יכול שלא לתהות, עד איזה עומק הוא ימשיך לשקוע? מה עומק השכבה שהוא שוקע בה? האם בהעדר חילוץ הוא ישקע שם עד שיעלם? הגאולוגים בפורום, נא תשובתכם המלומדת.
מה עומק של בולען ליתום?

כן, הבוץ שם בעובי רב מאד, מטרים++ ואם הוא יגיע באמת לחלק הרווי, הוא יכול להבלע.

asafk
31-10-21, 21:03
זה הקטע של בולען. הוא יכול לבלוע דברים. לא?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אומי5
01-11-21, 09:52
גם אני יכול לבלוע כדור או חתיכת סטייק, אני חושב שבאגר נמצא בקצה העליון של מה שאני מגדיר "דברים".

בעצם כשאני חושב על זה....
מעניין אם אפשר לחלץ אותו עם ה Bagger 288 הגרמני

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%90%D7%92%D7%A8_288

המשוטט
01-11-21, 09:55
בעצם כשאני חושב על זה....
מעניין אם אפשר לחלץ אותו עם ה Bagger 288 הגרמני

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%90%D7%92%D7%A8_288

יש לך מושג כמה כח אמפרז צריך כדי להזיז את המפלץ הזה ......[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

אבי ביטר
01-11-21, 10:31
כולם חושבים על חילוץ אופקי
צריך מסוק עם רצועות שייתן קטנה, ונגמר.

או משאית מנוף רצינית.

גיא
01-11-21, 10:49
כולם חושבים על חילוץ אופקי
צריך מסוק עם רצועות שייתן קטנה, ונגמר.

או משאית מנוף רצינית.אולי מלמטה .. צריך לתת לסינים לחפור מהצד השני.

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

אבי ביטר
01-11-21, 14:16
אולי מלמטה .. צריך לתת לסינים לחפור מהצד השני.

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

אבל יש את עניין הלבה וכאלה.

מלמטה זה כיוון מעניין, לא חשבתי על זה.

הדסופה
01-11-21, 14:23
יותר מדי מאמץ מעורב בפתרונות האלה
כל מה שצריך לעשות זה … כלום , נאדה, אפס אנרגיה, כולל שמפעלי ים המלח יעשו רק כלום
המפלס יעלה לאט לאט, ובעוד כמה מאות שנים הבעיה המקורית של כניסת מיים מתוקים שממיסים את המלח תיעלם, והוא יוכל לצאת בעצמו
החייזרים לא יצטרכו אפילו ללחוץ על הכפתור של קרן הגרירה

השרשור הזה לא מעניין אם לא מקבלים תמונה כל יום… מי גר באזור?


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
01-11-21, 14:42
זה לא ענייננו.
היפנים בנו את זה. שיקחו את הבאגר המקולקל שלהם חזרה.

אבי ביטר
01-11-21, 14:46
אולי נשנה גישה
תפילה המונית בכותל ?

לקורונה זה לא עזר.

GodsFather
01-11-21, 14:59
מה אם הוא יחפור את עצמו פנימה? עד שיגיע לנקודה יציבה ומשם ימשיך דרומה/צפונה/מערבה ואז לאט לאט יחפור מעלה?

אם כבר מדברים היפותטית

Sent from my HD1903 using Tapatalk

elibaba
01-11-21, 15:42
אין נקודה יציבה, הבוץ שם נצבר במהלך מיליוני שנים של השקעת סחף נחלים, הוא יכול להיות בעובי עשרות מטרים

גיא
01-11-21, 17:11
מה אם הוא יחפור את עצמו פנימה? עד שיגיע לנקודה יציבה ומשם ימשיך דרומה/צפונה/מערבה ואז לאט לאט יחפור מעלה?

אם כבר מדברים היפותטית

Sent from my HD1903 using Tapatalk

זה רעיון ! ... על הדרך הוא יכול לחפור את העלת הימים או תעלת בלאומילך .. או אפילו נהר סודי חדש !

אומי5
01-11-21, 17:23
יש אפשרות להוסיף סימון בכותרת של השירשור כשיש עידכון מהשטח?

יניב עמית
01-11-21, 17:47
אולי מלמטה .. צריך לתת לסינים לחפור מהצד השני.

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk
לא לסינים, תוסברהינדי הגיבור עשה את זה כבר בשנות ה70, והוא היה הודי לדעתי

erezgur
01-11-21, 18:02
יש אפשרות להוסיף סימון בכותרת של השירשור כשיש עידכון מהשטח?
לא משהו אוטומטי או מובנה במנגנון הפורום, כמובן, אבל אני מוכן לערוך את כותרת השרשור כאשר יהיה עדכון מהסוג שאתה מתכוון אליו... אם אהיה עירני מספיק :)

ymandel
01-11-21, 18:21
בגאנה ממליצים להביא את ה blue torch...

assafy
01-11-21, 18:57
אגב, את הבאגר הקטן חילצו.

ד ו ר ו ן
01-11-21, 21:38
זה לא ענייננו.
היפנים בנו את זה. שיקחו את הבאגר המקולקל שלהם חזרה.

למה ככה?
כשהים יעלה מחדש כשמפילי ים המלח יפסיקו לייבש אותו, זה יכול להיות אתר צלילה ובית גידול לגבישי מלח ודגים מלוחים.

shahav
01-11-21, 22:10
אוליי פרקטי יותר לחלץ אותו בחלקים

boaz avrahami
01-11-21, 23:04
נתנו עכשיו התרי עבודה לעזתים בדיוק בשביל זה.
הם כבר יכניסו אותו דרך מנהרה לכביש

גיא
02-11-21, 01:13
אם יזיזו את המחסום טיפה צפונה תוך דקות הוא יחולץ.

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

קייס קינום
02-11-21, 09:44
פעם אחר פעם חוזרת כאן הטענה שמפעלי ים המלח מייבשים את הים. יש הרבה בעיות אמיתיות עם המפעלים האלו, אבל החלק שלהם בייבוש הים חלקי, רוב היבוש נגרם מכך מכיון שאנחנו עושים שימוש במי הכנרת ולא נותנים להם לזרום לים המלח ולמלא אותו. הים אגב לעולם לא יתייבש לגמרי, אם יימשך המצב הנוכחי הוא יגיע לאיזון במפלס נמוך יותר.

סרטון מצוין של החבר׳ה האלה מסביר את זה ועוד: https://www.youtube.com/watch?v=erRC-TwGSRI

אז את המפעלים לדעתי צריך לסגור, אבל זה לא תירוץ למי שרוצה לחנות על המים. טוב לראות שהים יודע לטפל במקרה כזה יותר טוב מהרשויות.

ehudzeelim
02-11-21, 09:59
פעם אחר פעם חוזרת כאן הטענה שמפעלי ים המלח מייבשים את הים. יש הרבה בעיות אמיתיות עם המפעלים האלו, אבל החלק שלהם בייבוש הים חלקי, רוב היבוש נגרם מכך מכיון שאנחנו עושים שימוש במי הכנרת ולא נותנים להם לזרום לים המלח ולמלא אותו.

לא נאמר שהייבוש נגרם מפעילות המפעלים בלבד.
אבל חלקם בייבוש גדול, והסיבות הנוספות לייבוש וירידת המפלס מוכרות ומתווספות לגרעון במאזן המים של ים המלח. בכל מקרה מכיוון שניהול משאבי המים נמצא ברשות המדינה, התהליך נמצא באחריותה וכתוצאה מהמדיניות מתקיימת ירידת המפלס בקצב גבוה. זה לא נאמר מתוך ביקורת בהכרח, למדינה יש עוד שיקולים חוץ משמירה על משאבי הטבע. אבל בדיוק בגלל זה, מי שרוצה לרדת קרוב למים ברכב כששאר האופציות נשללו בעקבות מדיניות הרשויות, לי קצת קשה לבקר אותו

ד ו ר ו ן
02-11-21, 10:18
פעם אחר פעם חוזרת כאן הטענה שמפעלי ים המלח מייבשים את הים. יש הרבה בעיות אמיתיות עם המפעלים האלו, אבל החלק שלהם בייבוש הים חלקי, רוב היבוש נגרם מכך מכיון שאנחנו עושים שימוש במי הכנרת ולא נותנים להם לזרום לים המלח ולמלא אותו. הים אגב לעולם לא יתייבש לגמרי, אם יימשך המצב הנוכחי הוא יגיע לאיזון במפלס נמוך יותר.

סרטון מצוין של החבר׳ה האלה מסביר את זה ועוד: https://www.youtube.com/watch?v=erRC-TwGSRI

אז את המפעלים לדעתי צריך לסגור, אבל זה לא תירוץ למי שרוצה לחנות על המים. טוב לראות שהים יודע לטפל במקרה כזה יותר טוב מהרשויות.
הים יכול להתייבש לגמרי, ברמת מלחות יבשות, בעיקר בחלק הדרומי, וראה צילומי לווין של גדילת שטח הלשון לאורך השנים, ובכלל, כל אזור אמציהו/אביה שהם קרקעית יבשה של הימה כשהייתה גדולה יותר.
הוא כנראה לא יתייבש לגמרי כי האגן הצפוני מאד עמוק, וכשיגיעו לחלק הקניוני שלו זה יהיה פשוט בור עמוק ואז אף אחד כבר לא יוכל להכנס למים.
המפעלים לא תורמים משמעותית לייבוש?
תבדוק שוב.
מהות ההפקה שלהן היא האצת אידוי מים.
בלי זה אין הפקה.
הם שואבים מהאגן הצפוני לדרומי בשביל לאדות, יותר ברור מזה?

דור אריאל
02-11-21, 10:54
פעם אחר פעם חוזרת כאן הטענה שמפעלי ים המלח מייבשים את הים. יש הרבה בעיות אמיתיות עם המפעלים האלו, אבל החלק שלהם בייבוש הים חלקי, רוב היבוש נגרם מכך מכיון שאנחנו עושים שימוש במי הכנרת ולא נותנים להם לזרום לים המלח ולמלא אותו. הים אגב לעולם לא יתייבש לגמרי, אם יימשך המצב הנוכחי הוא יגיע לאיזון במפלס נמוך יותר.

סרטון מצוין של החבר׳ה האלה מסביר את זה ועוד: https://www.youtube.com/watch?v=erRC-TwGSRI

אז את המפעלים לדעתי צריך לסגור, אבל זה לא תירוץ למי שרוצה לחנות על המים. טוב לראות שהים יודע לטפל במקרה כזה יותר טוב מהרשויות.


המפעלים בישראל וירדן תורמים לירידה כ 20%

גיא
02-11-21, 16:02
עדכון מעכשיו.

הבאגר עוד שם.

דור אריאל
02-11-21, 16:08
עדכון מעכשיו.

הבאגר עוד שם.

לאיפה חשבת שהוא ילך..

ד ו ר ו ן
02-11-21, 16:10
המפעלים בישראל וירדן תורמים לירידה כ 20%
לא מדויק.
הפחתת מפלס כתוצאה מפעילות המפעלים מאיצה את האידוי כי המפלס הנמוך מתחמם ומתאדה עוד יותר מהר ובכל מחריפה את המצב הכללי.
זה גורם מאיץ, וללא המפעלים הקצב היה פחות מהיר.

de fox
02-11-21, 16:21
לא מדויק.
הפחתת מפלס כתוצאה מפעילות המפעלים מאיצה את האידוי כי המפלס הנמוך מתחמם ומתאדה עוד יותר מהר ובכל מחריפה את המצב הכללי.
זה גורם מאיץ, וללא המפעלים הקצב היה פחות מהיר.

אותי לימדו שככל שהמפלס יורד שטח הפנים קטן וכך האידוי קטן בהתאמה.

yovavz
02-11-21, 16:29
אותי לימדו שככל שהמפלס יורד שטח הפנים קטן וכך האידוי קטן בהתאמה.
האידוי קטן בנפח (בגלל הקטנת שטח הפנים) אבל בגובה המים האידוי נשאר אחיד ברמת הפוטנציאל האקלימי (יש שינוי בפוטנציאל של שכבת התמיסה העליונה להתאדות בשל הגדלה של ריכוז המלחים ושינוי הטמפ' הממוצעת).
אם יתחילו גם לצוף חומרים על פני האגם - זה יוריד יותר את ההתאדות.

ד ו ר ו ן
02-11-21, 16:32
אותי לימדו שככל שהמפלס יורד שטח הפנים קטן וכך האידוי קטן בהתאמה.

האגן הדרומי מוצף בקביעות ממים שנשאבים מהאגן הצפוני.
השטח התפעולי לא ממש קטן, כי הוא מוצף כל הזמן, אבל העומק רדוד, והאידוי מוגבר=עוד שאיבה מהצפוני.

גיא
02-11-21, 16:39
לאיפה חשבת שהוא ילך..

למה אתה מאשים אותי במחשבות ?

אומי ביקש עדכון אמיתי .. קבל.

Asaf-a
02-11-21, 16:41
המספרים הרבה יותר קטנים ממה שמקובל לחשוב, כי מתקזז עם מי בארות שנשאבים לתהליך + מים שמוחזרים מהתהליך, זה ברמה של חד ספרתי מתוך התמונה הגדולה.

אבל מפעלי ים המלח זו מטרה גדולה ונוחה….


Asaf-a
אסף.א

אומי5
02-11-21, 16:42
ביקשתי עדכון כשיש עדכון ;) .

ד ו ר ו ן
02-11-21, 16:46
המספרים הרבה יותר קטנים ממה שמקובל לחשוב, כי מתקזז עם מי בארות שנשאבים לתהליך + מים שמוחזרים מהתהליך, זה ברמה של חד ספרתי מתוך התמונה הגדולה.

אבל מפעלי ים המלח מטרה גדולה ונוחה….


Asaf-a
אסף.א

או שאתה מקבל את התועמלנות כמו שהיא.
גם אופציה.

Asaf-a
02-11-21, 16:53
במקרה זה אני מדבר מידע ולא מתועמלנות.

ולא, איני עובד שם אבל באלף הקודם הסתובבתי שם מסיבות מיקצועיות ונותרו לי מקורות אמינים.


Asaf-a
אסף.א

ד ו ר ו ן
02-11-21, 17:05
כנל.
אז אתה אמור להיות מודע כמה זה מורכב וכמה מידע בנושא קיים.
הקידוחים זה פחות מפרומיל, ומי שמחשיב אותם כמשאב חוזר עובד בעיקר על עצמו.

yovavz
02-11-21, 17:38
אבל מפעלי ים המלח זו מטרה גדולה ונוחה….
מפעלי ים המלח מקפידים להכניס לתחשיב את מי הירדן שכבר לא זורמים בטבעיות לים המלח כבעבר, מאז הקמת סכר דגניה וזה מה שמוריד דראסטית את ההשפעה שלהם ושל מקביליהם הירדנים על ירידת המפלס.
זו הסתכלות נכונה מבחינה הידרולוגית (כולל היווצרות הבולענים במידה רבה).
אבל,
מנקודת מבט משאבית, ברור שבטווח הבינוני אף אחד לא חולם אפילו לאפשר לירדן לזרום שוב באופן טבעי ולכן חברות האשלג הן האחראיות המרכזיות והבלעדיות כיום לירידת המפלס ולא ישנה שום הוקוס פוקוס חשבונאי

Asaf-a
02-11-21, 17:46
אפשר להתווכח על זה, מי הירדן הם משאב טבע, אם תחריג אותם (והיעדם זו תרומה מהותית לירידת המפלס) מהמשוואה אז אפשר להחריג לא מעט דברים אחרים…


Asaf-a
אסף.א

ד ו ר ו ן
02-11-21, 18:11
אפשר להתווכח על זה, מי הירדן הם משאב טבע, אם תחריג אותם (והיעדם זו תרומה מהותית לירידת המפלס) מהמשוואה אז אפשר להחריג לא מעט דברים אחרים…


Asaf-a
אסף.א

איך שלא תסובב, או הם ינסו לסובב, הם הגורם המלאכותי שבמוצהר אידוי מים מהים הזה הוא חלק מרכסי בייצור הרווח שלהם.
לקחו אגם ייחודי ברמה עולמית והפכו חלק גדול ממנו לאתר תעשייתי.
ואחרי זה מנסים לסובב את המספרים להציג כאילו הכל סבבה.

הם יחידים ששואבים מהאגן הצפוני במטרה מוצהרת ליבש את המים.. יותר מזה?

ehudzeelim
02-11-21, 18:31
אפשר להתווכח על זה, מי הירדן הם משאב טבע, אם תחריג אותם (והיעדם זו תרומה מהותית לירידת המפלס) מהמשוואה אז אפשר להחריג לא מעט דברים אחרים…
כלומר ברמה הלאומית המאזן נפגע לטובת גוף פרטי


Asaf-a
אסף.א

אם להתייחס רק לפן הישראלי
הנקודה שמתפספסת היא שמי הירדן, או היעדרם, מוחשיים מאד במקום אחר (הכנרת, ישובי הבקעה, ועוד) ולא נשללים ממאזן המים הכולל של המדינה. הם נסכרים לטובת הציבור בסופו של דבר לכן מבחינת המאזן אין פה הפסד ברמה הלאומית. לעומתם מים שאובדים בתהליך האידוי במפעלים, נגרעים ממאזן המים של המדינה ותמורתם אם להתנסח בעדינות, לא מתבטאת במלואה באוצר המדינה ומחזקת בעיקר את האוצר של הזכיינים..

נדב42
02-11-21, 18:31
אותי לימדו שככל שהמפלס יורד שטח הפנים קטן וכך האידוי קטן בהתאמה.זה היה נכון אלמלא המפעלים היו מגדילים מלאכותית את שטח הפנים, כרגע בהערכה גסה מתצלומי לוויין הבריכות הן שליש משטח האידוי הכולל של הים והבריכות יחדיו.

אז בחשבון גס ופשוט - אם הבריכות של המפעלים מהוות שליש משטח הפנים הכולל, אז המפעלים אחראים לשליש מאובדן המים. וזה לפני שנכנסים לתחשיבים של אידוי גבוה יותר במים רדודים...

ד ו ר ו ן
02-11-21, 18:37
וכל הטוב הזה גורם לבאגר לשקוע עוד קצת..

מיכה100
04-11-21, 19:44
במקרה היום ראיתי: משאית מנוף של חברת החשמל הצרפתית נכנסת לשדה חרוש באמצעות המשטחים הללו. משהו כמו מאה מטר פנימה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211104/6318f7ba0ca9d7021e6509f4aae75308.jpg

Sent from my HD1903 using Tapatalk

kd2
04-11-21, 20:41
זה גומי עבה כזה ?
מה העובי ככה לפי העין ?

מיכה100
04-11-21, 20:55
נראה כמו גומי, אין לי מושג מה העובי. מעניין גם איך מחברים משטח למשטח, אם בכלל.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

דור אריאל
02-01-22, 19:33
עדכון אחרון שרפו אותו..( כמה לא מפתיע..)

GodsFather
02-01-22, 21:34
עדכון אחרון שרפו אותו..( כמה לא מפתיע..)את הבאגר?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

דור אריאל
02-01-22, 21:52
את הבאגר?

Sent from my HD1903 using Tapatalkכן..
זה נראה שפירקו חלקים ואז שרפו

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

opl
03-01-22, 07:37
שישאר שם, כאנדרטה. עד שמחירי הברזל יעלו...

136712

מוטי ג.
03-01-22, 08:49
חירבו את השטח והשאירו פסולת לנצח.
איחס

איל מ
03-01-22, 09:08
מניח שהשריפה היא רק של החלק העליון.
מעניין אם ניתן להכריח אותם לשאוב את השמן (ההידראולי, זה שנמצא בכמויות) והסולר.

ymandel
03-01-22, 09:33
כנראה קיבלו עצה מסוכן ביטוח...

איל מ
03-01-22, 10:00
דווקא במקרה הזה, לא נראה לי שסוכן ימליץ. זה יותר מדי שקוף, ועם כל כך הרבה כסף, תהיה חקירת ביטוח רצינית.
זה נראה יותר כמו עצה של "חבר שמבין".

ymandel
03-01-22, 11:22
יש לי הרגשה שזה יגמר בבית משפט. .

asafk
04-01-22, 18:44
יש לי הרגשה שזה ייגמר בברזל שמן וסולר באדמה ואתר מורשת חדש.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
04-01-22, 20:45
יותר נמוך מזה כבר אי אפשר לרדת

נדב42
04-01-22, 21:40
דווקא במקרה הזה, לא נראה לי שסוכן ימליץ. זה יותר מדי שקוף, ועם כל כך הרבה כסף, תהיה חקירת ביטוח רצינית.
זה נראה יותר כמו עצה של "חבר שמבין".או סתם ונדליזם מצוי שלא קשור לבעלים של הציוד ...

אוהב נגב
04-01-22, 23:16
נחזור לנושא המקורי - יש דרך לחלץ אותו?
לדעתי זה צריך להתבצע כך.... מניחים משאבת מים בלחץ ליד קו המים או משאבת טבילה ובעזרת זרנוק כבאים מתחילים לחפור תעלה אל הבאגר, כשמגיעים אליו חופרים בעזרת הזרנוק מסביבו ומתחת לגחון ובשלב הזה מתחילים למשוך אותו החוצה. המצרים עשו דבר דומה ב-10/73 וזה הצליח להם. נכון שהקרקע בים המלח היא לא חולית אבל אני חושב שזה יצליח.

ד ו ר ו ן
05-01-22, 00:09
הסעבה שיש בולענים מראש שם היא מעיינות מתוקים בתת-קרקע.
אם תתחיל לשטוף במים מתוקים נוספים כדי לחפור, יש מצב שהוא יעלם פנימה לגמרי.

המצרים השתמשו בשיטה נפוצה לכרייה, בעזרת לחץ מים.

מוטי ג.
05-01-22, 00:17
לא נראה לי שהוא התכוון למים מתוקים, ואני תוהה איך ייראה פנים המשאבה אחכ

אוהב נגב
05-01-22, 01:30
הסעבה שיש בולענים מראש שם היא מעיינות מתוקים בתת-קרקע.
אם תתחיל לשטוף במים מתוקים נוספים כדי לחפור, יש מצב שהוא יעלם פנימה לגמרי.

המצרים השתמשו בשיטה נפוצה לכרייה, בעזרת לחץ מים.
ציינתי שאת המשאבה מניחים בקו המים עם צינור יניקה או משאבה טבולה בתוך הים באופן שתצוף ולא תיגע בקרקעית . ולגבי המצרים... כך הם פרצו את הסוללות בגדה המזרחית במקומות שבהם הם הניחו את הגשרים.

ד ו ר ו ן
05-01-22, 08:53
ציינתי שאת המשאבה מניחים בקו המים עם צינור יניקה או משאבה טבולה בתוך הים באופן שתצוף ולא תיגע בקרקעית . ולגבי המצרים... כך הם פרצו את הסוללות בגדה המזרחית במקומות שבהם הם הניחו את הגשרים.

נראה לי שהפעולות להכניס את הציוד לקו המים, ולמשוך צנרת, ולפתוח בקרקע בור ענק כדי לשלוף את הפגר עם עוד צמ״ה שיידרש יגרמו יותר נזק ביחס להשארת האנדרטה הזו.

מזכיר שהוא תקוע כי נכנס לנסות לחלץ כלי קטן יותר, וזלזלו במורכבות השטח.

לגבי המצרים,
התכוונתי לאותו האירוע.

אומי5
05-01-22, 08:56
כמה קשה לשאוב את השמן?

למישהו יש את הסרטון שממנו לקוחה התמונה האחרונה?

opl
05-01-22, 09:39
יש לי את הסרטון... אני לקחתי ממנו צילום מסך בשביל להעלות לפה.



לדעתי פשוט צריך להניע ולנסוע קדימה, לא יודע למה לא עשו את זה.

136748

-->