raanan
30-10-21, 19:38
ממליץ לצפות בסרט הזה :
https://www.youtube.com/watch?v=eOV8ncp1K8M
למרות שרובנו (עם רכב השטח) לא נוהגים כבמסלול, וכן לא מזנקים כבתחרות,
המסקנות ישימות גם לנו.
יכולת המשיכה ב AWD בכביש רטוב משמעותית טובה יותר מול RWD.
יכולת המשיכה המשופרת של AWD משפיעה על:
א. יכולת כניסה מהירה לעקומה ושמירת הרכב בנתיב.
ב. מניעת "צלחת" בלחיצה כבדה על דוושת הגז בעיקר כשיש מנוע חזק ונמצאים בהילוך נמוך.
ג. בלימה מאוזנת יותר.
כמובן שהמסקנה הזאת לא רלוונטית למי שיש טרנספר PART TIME.
ומאידך, רכבים עם AWD קבוע (לנדקרוזר, רכבי סובארו), הרוויחו, אין דלימה.
כלומר כל רכבי הפאג'רו עם הסופר סלקט, טרופר עם TOD (נדמה לי שגם בגראנד צ'ירוקי ודאסטר),
מומלץ מאד לשלב את מערכת ה AWD בכביש רטוב וחלק.
סעו בזהירות
רענן
https://www.youtube.com/watch?v=eOV8ncp1K8M
למרות שרובנו (עם רכב השטח) לא נוהגים כבמסלול, וכן לא מזנקים כבתחרות,
המסקנות ישימות גם לנו.
יכולת המשיכה ב AWD בכביש רטוב משמעותית טובה יותר מול RWD.
יכולת המשיכה המשופרת של AWD משפיעה על:
א. יכולת כניסה מהירה לעקומה ושמירת הרכב בנתיב.
ב. מניעת "צלחת" בלחיצה כבדה על דוושת הגז בעיקר כשיש מנוע חזק ונמצאים בהילוך נמוך.
ג. בלימה מאוזנת יותר.
כמובן שהמסקנה הזאת לא רלוונטית למי שיש טרנספר PART TIME.
ומאידך, רכבים עם AWD קבוע (לנדקרוזר, רכבי סובארו), הרוויחו, אין דלימה.
כלומר כל רכבי הפאג'רו עם הסופר סלקט, טרופר עם TOD (נדמה לי שגם בגראנד צ'ירוקי ודאסטר),
מומלץ מאד לשלב את מערכת ה AWD בכביש רטוב וחלק.
סעו בזהירות
רענן