התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגשם בפתח, RWD VS AWD בכביש



raanan
30-10-21, 19:38
ממליץ לצפות בסרט הזה :

https://www.youtube.com/watch?v=eOV8ncp1K8M

למרות שרובנו (עם רכב השטח) לא נוהגים כבמסלול, וכן לא מזנקים כבתחרות,
המסקנות ישימות גם לנו.
יכולת המשיכה ב AWD בכביש רטוב משמעותית טובה יותר מול RWD.
יכולת המשיכה המשופרת של AWD משפיעה על:
א. יכולת כניסה מהירה לעקומה ושמירת הרכב בנתיב.
ב. מניעת "צלחת" בלחיצה כבדה על דוושת הגז בעיקר כשיש מנוע חזק ונמצאים בהילוך נמוך.
ג. בלימה מאוזנת יותר.

כמובן שהמסקנה הזאת לא רלוונטית למי שיש טרנספר PART TIME.
ומאידך, רכבים עם AWD קבוע (לנדקרוזר, רכבי סובארו), הרוויחו, אין דלימה.

כלומר כל רכבי הפאג'רו עם הסופר סלקט, טרופר עם TOD (נדמה לי שגם בגראנד צ'ירוקי ודאסטר),
מומלץ מאד לשלב את מערכת ה AWD בכביש רטוב וחלק.

סעו בזהירות
רענן

Asaf-a
30-10-21, 19:50
אני מוצא מעניינת במיוחד השוואה התאוצות מהמקום בין ההנעה האחורית לבין כל הגלגלים, האלקטרוניקה שמונעת פירפור בהנעה האחורית גובה מחיר בתאוצה.

רלוונטי במיוחד בחשמליות חזקות בסיסיות, כמו הטסלה3 הפשוטה מול טסלה3 גרסת ה4*4.


Asaf-a
אסף.א

raanan
30-10-21, 20:00
אני מוצא מעניינת במיוחד השוואה התאוצות מהמקום בין ההנעה האחורית לבין כל הגלגלים, האלקטרוניקה שמונעת פירפור בהנעה האחורית גובה מחיר בתאוצה.

רלוונטי במיוחד בחשמליות חזקות בסיסיות, כמו הטסלה3 הפשוטה מול טסלה3 גרסת ה4*4.


Asaf-a
אסף.א
האלקט' אכן מונעת העברת כוח (סגירת המצערת ולעיתים מעבר מייד לשני). אבל,
אם תבטל את מערכות המשיכה ו/או בקרת האחיזה, עדיין משמעותית "הורדת הכוח" לגלגלים אחוריים
בכביש רטוב לא קרובה ל AWD

Asaf-a
31-10-21, 00:07
אין ביננו מחלוקת על כך, צודק


Asaf-a
אסף.א

landY
31-10-21, 07:24
מגיע הגשם ואיתו הכיף של האחורית.
20 קמש פחות. ועדיין בשיא הזהירות.כל כיכר חוויה.
ופה ההבדל בין גיר ידני לאוטומטי עושה הכל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

המשוטט
31-10-21, 11:44
בכיכר המשך ישר....וכו

[emoji2363][emoji2363][emoji2363]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211031/50f8d76e61df05060905189d6d0e5f44.jpg

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

-->