צפייה בגרסה מלאה : עזרה באבחון בעיה בגיר..
היי חברים,
יוקון בנזין שנת 97 מנוע vortec,
מידת צמיגים סטנדרטית 265/75/15
מורכב קולר גיר מהחברה כחלק מ"חבילת גרירה" הקולר הוחלף בחדש,
תופעה שאני מתמודד איתה מיום קניית הרכב זה שבעליות קשות
(צומת הערבה, חזרה מהבקעה לכיון מעלה אפרים) החום מנוע מגיע לטמפ' עבודה תקינה סביב 96 מעלות אבל בתחושה הגיר סובל וחם לו...זה בא לידי ביטוי בתחושה של הורדה/עליה של הילוכים בניסיון למצוא את ההילוך הנכון..תחושת "החלקה" בתחילת נסיעה וכו'...יש לציין בנסיעה במישור או עליות פחות ממושכות הבעיה פחות מורגשת, קיבלתי המלצה למכון גירים לצורך בדיקה לפני שיפוץ, הגיר נבדק בנסיעת מבחן קצרה ונמצא תקין...
ללא ספק אני מפספס משהו ואין סיכוי שהתופעות שאני מרגיש הם תקינות..
אשמח לשמוע את דעתכם בנושא, תודה.
לא מאמין באבחון בהתכתבות ...
בכל מקרה חסרים נתונים היסטוריים ושל עכשיו כגון,
כמה קמ' עבר הגיר ?
האם עבר שיפוץ ?
מדוע הוחלף הקולר ?
האם הרכב/גיר "עבד" קשה ? (גרירה , שטח)
עכשיו ,
האם מתחמם בעליות ?
מה צבע השמן והאם מסריח ?
האם יש שבבים / אבקה בכמות חריגה בשמן ?
האם בדיקת STALL תקינה ?
בדיקת לחצים (בדיקה מורכבת יותר) תקינה ?
לאחר קבלת הנתונים וביצוע הבדיקות הנ"ל,
בעל מקצוע יחליט אם מדובר בהחלקות שאין להם פתרון מלבד שיפוץ מלא .
לגבי ההרגשה שהוא לא מוצא את ההילוך הנכון בעליה,
זה לא דבר חריג שנמצאים בתחום גבולי כך שהגיר מעלה ומוריד הילוך.
לשם כך יש את בורר ההילוכים שרצוי להגביל להילוך שהמנוע יעבוד בסל"ד יחסית גבוה ובשיא המומנט שלו.
רענן
בשביל לתת מידע בנושא
צריך לקחת סכום -DATA STREAM של מנוע\גיר
אחרת-דיבורי סרק ובלה בלה בלה
P.S
מקווה שברכב הזה אין ALDL אלא שקע 16 pins
כפי שכבר ציינתי הרכב נלקח למכון גירים מהוותיקים והמקצועיים בארץ, נעשתה נסיעת מבחן עם מחשב שמחובר לobd של הרכב ובסיום הנסיעה ההבחנה הייתה שהגיר בסדר, יחד עם זאת כל התופעות שציינתי חוזרות על עצמן בעומס...
מצד אחד מכבד את דעתו המקצועית של מכון הגירים מצד שני אין לי ספק שמשהו לא תקין...בגלל זה אני מנסה להבין אם מישהו שהיה בבעלותו רכב כזה נתקל בתופעה דומה.
איציק - 4X6ZH
02-11-21, 20:11
מורידים הילוך
נועלים את הגיר האוטו פחות הילוך
מורידים קצת מהירות נסיעה
ומושכים עד סוף העליה
וסע לשלום
איציק
למה להישאר בהרגשה שחם לגיר? תוסיף שעון חום. זה ממש קל וזול ואז תידע אם הוא באמת מתחמם. יכול להיות שבבדיקות הגיר לא מתחמם כמו בנסיעות שלך
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
הגיר נבדק בנסיעת מבחן קצרה ונמצא תקין...
מצד שני,
יחד עם זאת כל התופעות שציינתי חוזרות על עצמן בעומס...
אז אם לא נבדק בתנאים דומים, על סמך מה הקביעה שהגיר תקין ?
או שאתה "שבוי" בקונספציה
כפי שכבר ציינתי הרכב נלקח למכון גירים מהוותיקים והמקצועיים בארץ
ממליץ שתפנה לעוד מכון גירים ותסביר שההחלקות קורות בעומס ולאחר נסיעה ממושכת.
החלקות יכולות לנבוע מבעיית לחצים (משאבה, סלנואידים, מעברים סתומים במוח)
או קלאצ'ים שמסיימים חייהם.
אם מדובר בלחצים, אז הקלאצ'ים גם יגמרו בטרם עת.
רענן
polar bear
07-11-21, 22:04
קודם כל תשובות על השאלות הקריטיות שרענן העלה במיוחד לגבי ההסטוריה של הגיר ומערכת הקירור שלו.
אחרי זה - אם אתה עושה את מה שאיציק הציע - מה קורה?
הגיר שופץ לפני מספר שנים ע"י הבעלים הקודמים לכן לא רלוונטי,
הרכב לא עובד קשה בכלל, שבילים כבושים ודרכים סלולות,
צבע הגיר סבבה וגם לא מריח שרוף במיוחד,
אין שבבים במגנט נכון ללפני חודשים שהחלפתי שמן גיר + ופילטר גיר,
לפני שנתיים החלפתי את הקולר גיר כי הוא נזל לאחד איכותי יותר..
כנראה שאחפש מכון גירים שיש לו את הידע המתאים לדינוזאורים האלה ואת הזמן לבדוק את הרכב תחת עומס ולא בנסיעה מנהלתית של 10 דקות..
או שתמיד יש את האופציה להמתין עד שהגיר ישבוק חיים שזה גם משהו שיקרה במוקדם או במאוחר, אבל מעדיף תמיד תחזוקת מנע משבר.
.....
כנראה שאחפש מכון גירים שיש לו את הידע המתאים לדינוזאורים האלה ואת הזמן לבדוק את הרכב תחת עומס ולא בנסיעה מנהלתית של 10 דקות..
תמיד תחזוקת מנע משבר.
אתה בכיוון הנכון.
ehudzeelim
09-11-21, 19:49
יש את מכון אוטוגיר בחולון,
בזמנו שמעתי עליו דברים טובים אבל לא מכיר באופן אישי, למיטב זכרוני הם מתעסקים עם אמריקאיות
אולי שווה בדיקה
מהתשובות שלך אני מבין :
א. התחושה שלך כנראה לא רק תחושה ומלווה אותך מרגע הרכישה.
אגב, על כמה זמן מדובר ?
ב. ניסיון ההתמודדות היה החלפת הקולר (שעל הדרך נזל), בהמשך החלפת שמן גיר + פילטר.
האם ידוע לך באיזה שיטה הוחלף השמן וכמה שמן הוחלף ?
בנוסף, האם ההחלקות התגברו לאחר החלפת השמן ?
ג. ציינת בתחושות שלך, לגיר חם והמנוע בטווח החום התקין.
רצוי להתקין רגש ביציאה מהגיר ומחוון טמפ' אנלוגי שייתן לך תמונה אמיתית ולא תחושתית לטמפ' הגיר.
האם אתה יכול לקבוע שפחות או יותר באותו עומס יש החלקות
כשהגיר חם אך אין בעיה כשהגיר קר ?
(נניח בשיא הקיץ ולאחר נסיעה, לעומת בחורף ובתחילת נסיעה של אותו יום)
אם תצליח לאשש או לבטל זאת,
אז כנראה שההחלקות נובעות מחום השמן ולזה יש שלוש סיבות עקריות,
מערכת קירור גיר לא תקינה, טורק "קוצר" או לא ננעל, משאבת שמן (נדיר יחסית).
לסיבה הראשונה (במידה ואוששת את עניין שמן הגיר מתחמם מעבר למותר)
רצוי לבחון הנושאים הבאים :
האם אתה יכול לעקוב אחר הצנרת מהגיר למערכת הקרור ? אם כן,
באיזה שיטת חיבור הקולר במערכת ?
(בטור לחליל של הרדיאטור, או קולר מחובר ישירות לגיר)
האם אתה יודע איזה דגם קולר התקנת ? אם לא,
סוג הקולר (נחשוני או עמודים) ומה המידות שלו ?
במידה ועניין מערכת הקרור יורד מהפרק,
אז נדרש בדיקת לחצים ותפקוד סלונואיד ויסות לחץ ע"י מכון גירים.
אם הבעיה לא בסלנואיד אז רצוי להקל על הגיר ולנהוג כמו שאיציק ואני פירטנו בתגובות קודם
עד שהגיר יסיים את חייו ויידרש לשיפוץ חוזר.
לשורה הסופית,
אם מדובר בעניין של תיקון/שדרוג מערכת הקרור, או סלונואיד וויסות לחץ,
אז רצוי לטפל כמה שיותר מהר בטרם תשחק את הקלאצ'ים ותצטרך להגיע לשיפוץ.
בהצלחה
רענן
טוב היום חזרתי מטיול במצוקי דרגות ובעליה מים המלח שוב חזרו על עצמם התופעות המוכרות של הגיר המתריע כי חם לו..הפעם גם יצא קצת גם שמן גיר מהצינור עודפים,
אני נוטה להאמין שהבעיה היא במערכת הקירור של הגיר,
הקולר קיר שמותקן לדעתי הוא באופן טורי לרדיאטור והוא קולר מומלץ ( Hayden Automotive 678 ) לא זוכר אם לפני החליל או אחרי אבדוק בהזדמנות...
מה צריך לבדוק במערכת הקירור של הגיר בכדי לשלול שזו הסיבה להתחממות יתר של הגיר?
שים לב,
הקולר שציינת הוא קולר "עמודים" ויש חשיבות עצומה לכיוון ההתקנה .
הכי טוב שהוא יוצב כך שהצינורות יגיעו אליו מלמעלה,
או כשהוא על הצד וצינור הכניסה יהיה מלמטה.
בכל מקרה, אסור שיותקן כך ששני הצינורות יגיעו מלמטה.
אתה יכול לראות הסברים ותמונות במבוא תאורטי לקרור שמן גיר (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99)
תוודא שהקולר טורי לחליל (כרגע לא משנה לפני או אחרי)
בנוסף, רצוי שהרדיאטור יהיה מיצרן איכותי
(ישנם רדיאטורים תחליפיים באיכות נמוכה שמתבטא גם בחליל פשוט ביותר
צינור מצד לצד ולא ספירלי שמאפשר יותר שטח חתך חשוף לנוזל הקרור ברדיאטור).
רענן
יצאתי לחניה לבדוק ואכן הקולר מותקן ככה שהצינורות שמן מגיעים מלמטה...
לדעתך רענן זו סיבה מספיק טובה לתופעות המדוברות?
יצאתי לחניה לבדוק ואכן הקולר מותקן ככה שהצינורות שמן מגיעים מלמטה...
לדעתך רענן זו סיבה מספיק טובה לתופעות המדוברות?
קשה לענות. מה שכן, בוודאות הקולר לא עובד בתפוקה של 100% (למיקום שהותקן).
50% , 20% , אפשר לנחש לכל מספר.
אפשר לחשב לאחר ביצוע מדידות טמפ' בחלק התחתון ומספר שורות מעלה.
אבל בשביל מה לנחש,
צריך לתקן (לסובב שהצינורות יגיעו מלמעלה הכי טוב) את ההתקנה ועל הדרך לוודא שהוא במיקום נכון
(זרימת אוויר ובחזית לפני המעבה מזגן) וכמובן שהוא בטור לחליל.
בהצלחה
רענן
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.