PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכב לפנסיונרים עד 100,000 - 120,000 ש"ח



Udim
02-11-21, 21:17
אהלן,
אני מחפש להורים שלי רכב, אוטומט בנזין עד 100,000 ש"ח (גם 120,000 יהיה בסדר), אבא בפנסיה ואמא כבר מרחק נגיעה משם, עד עכשיו כשקנו רכב החזיקו אותו המון שנים ( 12 שנים ומעלה) מניח שגם הפעם ככה יעדיפו.
לאבא שלי יש גב בעייתי כך שרכב בעל נוחות בתחום הזה יהווה יתרון משמעותי.
תודה רבה

גיא
02-11-21, 21:37
לפנסיונרים שלי יש סובארו ... זה אולי טיפה מעל לסכום .. אבל קרוב.

מצד שני, הגילי החדש נראה גם מתאים וגם כמעט בסכום ..

עוד אפשרות, דאסטר .. בפרוש נכנס בסכום .. ואצלינו מרוצים :) החדשים רק בנזין.

דניאל מאירי
03-11-21, 09:07
לאבא שלי קנינו XV לפני שנתיים (אז היה 140 אלף),
מנוע 2 ליטר,
הוא ממש מאושר מהרכב,
דניאל

erezgur
03-11-21, 09:13
פיג'ו 3008 - רכב נח מאד, נוסע מצויין ובמחיר שציינת אני חושב שניתן למצוא רכב בן שנתיים פחות או יותר.
אני חושב שה- 2008 שהוא מעט קטן יותר וזאת יותר יכול גם להתאים.



נשלח מהנייד

Udim
03-11-21, 09:22
פיג'ו 3008 - רכב נח מאד, נוסע מצויין ובמחיר שציינת אני חושב שניתן למצוא רכב בן שנתיים פחות או יותר.
אני חושב שה- 2008 שהוא מעט קטן יותר וזאת יותר יכול גם להתאים.



נשלח מהנייד

תודה,
אתה יודע להגיד איך הוא מבחינת האמינות לאורך זמן?

Asaf-a
03-11-21, 10:07
יהיה יותר קל לעזור אם תאפיין את השימוש הצפוי ברכב לפני הפרמטרים:
חדש או משומש?
אוטומטי או ידני?
עירוני בעיקר ?
צפי קילומטרז שנתי?
בעיות גב?
יהיה שימוש במושב אחורי? נכדים בכסאות?
שטח אם בכלל?
חלומות מוטוריות שנועדו להתגשם בפנסיה?
רתיעה מיצרנים מסוימים?

אם אני צריך לפגוע בלי יותר מדי נתונים, הייתי שוקל דאסטר חדש אוטומטי בנזין הנעה קדמית


Asaf-a
אסף.א

erezgur
03-11-21, 10:25
תודה,
אתה יודע להגיד איך הוא מבחינת האמינות לאורך זמן?אצלנו פחות משנה אז לא יכול להעיד מניסיון אישי, אבל השוק מאד אוהב את הדגמים האחרונים של פיג'ו והרושם הוא שלאחר הרבה שנים לא מוצלחות, לפחות מבחינת עושים האמינות, של החברה בישראל - הם הצליחו בדגמים הללו לייצר מוצר מוצלח, מבוקש מאד ואמין.
שים לב בדגמים 1.2 עד 2018 יש כנראה בעיה עם רצועת טיימינג טבולה שמתפוררת. נוהגים להחליף כל 60 אלף קמ למניעת הפתעה. למיטב ידיעתי היה ריקול בנושא ובחדשות יותר יש רצועה אחרת, עדיין יש הממליצים להחליף כל 60,000 קמ.
דרך אגב, ה-1.2 זריז מאד וממש לא חסר כח.
צריכת הדלק בנסיעה עירונית לא משהו (8-10 קמ לליטר) ובבינעירוני טובה (16 קמ לליטר ולפעמים גם טובה יותר).

נשלח מהנייד

Udim
03-11-21, 10:27
תודה
חדש או משומש? משומש
אוטומטי או ידני? אוטומט
עירוני בעיקר ? בינערוני (גרים מחוץ לעיר)
צפי קילומטרז שנתי? 15,000
בעיות גב? כן
יהיה שימוש במושב אחורי? נכדים בכסאות? מושב אחורי בשימוש, אפשרות לקיפול שורה שנייה יתרון נפח הבאגז' חשוב, לצרוך העניין היום יש סזוקי SX4 והבאגז' (250 ל) קטן מידי
שטח אם בכלל? ללא שטח
חלומות מוטוריות שנועדו להתגשם בפנסיה? אין כאלה
רתיעה מיצרנים מסוימים? אין כאלה

Asaf-a
03-11-21, 10:46
נראה שאכן דאסטר 2*4 אוטומטי כמה שיותר חדש יתאים, בנזין או דיזל, גם נוח, גם כניסה ויציאה נוחים וגם התקציב יתאים בקלות, הייתי מכוון לבנזין ולא לדיזל, אבל תלוי מה יש בשוק, שוק יד2 כרגע באטרף.


Asaf-a
אסף.א

נמרוד
03-11-21, 10:49
מה הופך רכב למתאים לפנסיונרים?

ויותר מטריד - האם זו גזירה משמיים? אי אפשר לברוח מהגורל האכזר הזה, שבו הילדות שלי יחליטו שאני צריך ליסוע בדאסטר?

erezgur
03-11-21, 10:51
אם הם רגילים לסוזוקי והיו מרוצים - אפשר להתעניין גם בויטרה / קרוסאובר.
אמינים ומרווחים יחסית, הלכנו לבחון אותם לפני שהתחלנו בהזדמנות עם ה-3008.

נשלח מהנייד

Asaf-a
03-11-21, 11:19
מה הופך רכב למתאים לפנסיונרים?

ויותר מטריד - האם זו גזירה משמיים? אי אפשר לברוח מהגורל האכזר הזה, שבו הילדות שלי יחליטו שאני צריך ליסוע בדאסטר?

פנסיונר ששואל את ילדיו, זה יהיה גורלו המר…
שלב מקדים לתיק יפוי כוח מתמשך וסעיף אריכות ימים….,

Asaf-a
אסף.א

Yaron.nahum
03-11-21, 11:33
מה הופך רכב למתאים לפנסיונרים?

ויותר מטריד - האם זו גזירה משמיים? אי אפשר לברוח מהגורל האכזר הזה, שבו הילדות שלי יחליטו שאני צריך ליסוע בדאסטר?בגיל מבוגר קצת יותר קשה להכנס ולצאת מרכב נמוך או רכב גבוה במיוחד. הגמישות היא לא מה שהייתה פעם

בנוסף , לרוב אם יהיה שימוש במושב אחורי , זה יהיה להסעה של נכדים. ולרוב נסיעות קצרות איתם, אז אפשר להתפשר בנושא הזה.

מערכות בטיחות אקטיבית , הן לדעתי חשובות בגיל הזה. שבו לרוב זמני התגובה מתארכים קצת.

שאר הדברים הם כמו כל אחד אחר , כן/לא שטח , תא מטען , ידני /אוטומט , תקציב וכד.

להתייעץ תמיד כדאי. זה לא אומר שחייבים לשמוע לכל עצה, אבל כדברי הפתגם מכל מלמדי השכלתי.



Sent from my..

raanan
03-11-21, 11:36
מה הופך רכב למתאים לפנסיונרים?
בעיקר כניסה ויציאה , תנוחת ישיבה, ראות , אמינות ומינימום תחזוקה.


ויותר מטריד - האם זו גזירה משמיים? אי אפשר לברוח מהגורל האכזר הזה, שבו הילדות שלי יחליטו שאני צריך ליסוע בדאסטר?

כן ! גזירה משמים .
בחירת רכב זה הדבר הכייפי שיחליטו עבורך , יהיו החלטות יותר קשות/מבאסות.
את זה יודע כל מי שסיים עם גידול ילדים ועבר "לגידול" הורים.

רענן

נ.ב - לפותח השרשור, סוזוקי קרוסאובר יכול להיות בחירה לא רעה בכלל

מוני אורבך
03-11-21, 11:51
נמרוד.

זו לא שאותו פנסיונר לא רוצה שיחליטו בשבילו.
להפך הוא מאוד רוצה.
אתה רץ, עושה את הבדיקות ואז מביא לו את האופציות.
ואז הוא אומר לך "אבל זה יקר מדי ואני אוהב בצבע כסף"
ואז אתה רץ ומחפש יותר בזול ובצבע כסף.
וזה עוד במצב של פנסיונר משומש במצב טוב..

הפנסיונר שלי במצב בו אני צריך להחליט בשבילו פיליפיני אנשור או משהו אחר
וכמו כן ניתוחים בעיות רפואיות ועוד ועוד.

כן, זיקנה זה דבר מבאס )-:
צער גידול הורים

גיא
03-11-21, 12:50
במחשבה שניה.

אני מבטל את הדאסטר וחוזר לסובארו.

בהנחה שהפנסיונר כבר מבוגר .. ולא יצא לפנסיה מהצבא בגיל 45.

אבא שלי לרוב נותן לאוטו לנהוג. זה מפחיד אותי עד מוות. אבל זה מה יש.

KOOKE
03-11-21, 13:06
סיטרואן C3 או C5 איירקרוס - נוחות ותנוחת ישיבה ומרווח ויחסית די אמינות - כמשומשות זו התמורה הטובה ביותר לכסף לטעמי ועדיפה על הפיז'ו ותכלס גם האמינות סבבה לגמריי.

אמינות וחיסכון בדלק - טויוטה CHR בת שנתיים/ שלוש גם היברידי קרוסאובר ושמירת ערך לזכותו. מרווח, שדה ראייה עיצוב והנאה מנהיגה לא משהו.

סוזוקי קרוס אובר - מכירים המותג, אמינות, שימושיות וקצת יותר מרווחת ממה שיש היום.

ש01
04-11-21, 13:29
מחזק את ה3008.
לא נסעתי ולא מכיר, אבל כל מי שיש לו או שנסע עם או ששכר לכמה ימים בחו"ל רק שיבח והילל.
כנראה אחד הרכבים המוצלחים והנוחים ביותר בימים אלו.

דרור ברלי
04-11-21, 13:31
מה הופך רכב למתאים לפנסיונרים?




לוגו של טויוטה.

grand
04-11-21, 14:45
לפנסיונרים מבוגרים מאוד מאותגרי טכנולוגיות שמתקשים בתפעול טלפון
יהיה קשה לתפעל את המסך הראשי ב 3008, במקרה כזה עדיף רכב כמה שיותר טיפש ופשוט לתפעול.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

יואב פולס
04-11-21, 14:52
עם כל החיבה לרכבי PSA בדיוק מהסיבה שצויינה מעלי - לא בטוח שהייתי ממליץ על דגמים אלו.
סוזוקי גרנד ויטרה חדש ככל שניתן - הוא הכי 'אוטו של פעם' בממשק משתמש. לטוב ולרע. כאן לדעתי זה דווקא יסייע להורים.
מצד שני, זה שהם בפנסיה לא הופך אותם למאותגרים טכנולוגית, אז גם טויוטה CHR ויונדאי קונה יכולות לבוא בחשבון.

Udim
04-11-21, 14:57
אצל ההורים שלי עניין הטכנולוגיה הוא ממש לא עניין, שניהם מגיעים עם רקע טכנולוגי עסקו ועוסקים בזה גם היום.
טוב שנכתב פה למען הבאים שיעזרו בשרשור

דרור ברלי
04-11-21, 16:41
כולם נוטים להמליץ על "רכב הפנסיונרים" הרשמי - סוזוקי קרוסאובר, עם בעיות גיר לרוב. אותו גיר רציף מחורבן של JATCO כמו בניסאן ג'וק. לידיעתכם.
או טויוטה C-HR עם שדה הראיה הבלתי-קיים שלו.
הפנסיונרים האלה יודעים שאתם דנים אותם למכוניות שאיך נאמר, מגעילות?..... הזיקנה מעולם לא היתה פחות אטרקטיבית.

איל מ
04-11-21, 16:45
מאיזה שנתון הקרוסאובר גיר רציף? כי אני נוסע מדי פעם על אחד עם מנוע 1.4 טורבו והוא לא מרגיש רציף בכלל. למעשה אם לא היה סמל על ההגה, לא הייתי מנחש שזה סוזוקי. האוטו ממש נמרץ. ולמעשה, אם הייתי קונה משפחתית הוא היה אצלי מועמד חזק מאוד. הטענה היחידה היא למערכת המולטימדיה. גם זה- אני לא בטוח שלא התקנה מקומית.
נ.ב. האוטו עם 80 אלף ק"מ, ואפס תקלות. וזה רכב שעושה מעל 60 אלף קמ בשנה, עם נהגים מתחלפים (דמיין רכב קיבוץ). כנל לגבי ויטארה מאותו שנתון (רק מרגישה מעט עייפה יותר, וכמובן שפחות מהודקת על הכביש).
אם הזכרת chr, אני אוסיף (גם כאן): פח אשפה על גלגלים מכל בחינה אפשרית. ואם דיברנו על מולטימדיה, מי שתכנן את הממשק בchr, צריך לעשות חראקירי.

giorag
23-12-21, 08:32
מאיזה שנתון הקרוסאובר גיר רציף? כי אני נוסע מדי פעם על אחד עם מנוע 1.4 טורבו והוא לא מרגיש רציף בכלל. למעשה אם לא היה סמל על ההגה, לא הייתי מנחש שזה סוזוקי. האוטו ממש נמרץ. ולמעשה, אם הייתי קונה משפחתית הוא היה אצלי מועמד חזק מאוד. הטענה היחידה היא למערכת המולטימדיה. גם זה- אני לא בטוח שלא התקנה מקומית.
נ.ב. האוטו עם 80 אלף ק"מ, ואפס תקלות. וזה רכב שעושה מעל 60 אלף קמ בשנה, עם נהגים מתחלפים (דמיין רכב קיבוץ). כנל לגבי ויטארה מאותו שנתון (רק מרגישה מעט עייפה יותר, וכמובן שפחות מהודקת על הכביש).
אם הזכרת chr, אני אוסיף (גם כאן): פח אשפה על גלגלים מכל בחינה אפשרית. ואם דיברנו על מולטימדיה, מי שתכנן את הממשק בchr, צריך לעשות חראקירי.

קרוסאובר גיר רציף עד שנתון 2016, משנתון 2017 מגיע עם מנוע 1.4 טורבו וגיר אוטומטי טיפטרוניק 6 הילוכים.

giorag
23-12-21, 09:11
קרוסאובר גיר רציף עד שנתון 2016, משנתון 2017 מגיע עם מנוע 1.4 טורבו וגיר אוטומטי טיפטרוניק 6 הילוכים.

למה אין אפשרות לערוך את ההודעה

אבי ביטר
23-12-21, 09:11
מה הופך רכב למתאים לפנסיונרים?

ויותר מטריד - האם זו גזירה משמיים? אי אפשר לברוח מהגורל האכזר הזה, שבו הילדות שלי יחליטו שאני צריך ליסוע בדאסטר?

:D.....גדול.....

או סוזוקי קרוסאובר...
מסכנים הפנסיונרים.

אבי ביטר
23-12-21, 09:17
לדעתי החבילה הטובה ביותר היום לפנסיונרים, ברמות המחיר העממיות, ובלי שריטות/בקשות מיוחדות, היא הקרוסאובר של סיאט.

מדובר בחבילת הנעה המוכרת של VAG = DSG + TSI , חסכונית מאוד ודי מהנה.

יש 2 דגמים לפי הגודל הנדרש, אבל זה הכל חלקים ושפה של פולקסווגן.

ב 120 צריך למצוא יד 2 בין שנתיים בערך, מפנסיונר אחר....

erezgur
23-12-21, 11:57
למה אין אפשרות לערוך את ההודעהיש לך כ-20 דקות לאחר הכתיבה גם לערוך אותה.

בכל מקרה - זו שאלה לפורום תמיכה טכנית...
נשלח מהנייד

דרור ברלי
23-12-21, 14:20
לדעתי החבילה הטובה ביותר היום לפנסיונרים, ברמות המחיר העממיות, ובלי שריטות/בקשות מיוחדות, היא הקרוסאובר של סיאט.

מדובר בחבילת הנעה המוכרת של VAG = DSG + TSI , חסכונית מאוד ודי מהנה.

יש 2 דגמים לפי הגודל הנדרש, אבל זה הכל חלקים ושפה של פולקסווגן.

ב 120 צריך למצוא יד 2 בין שנתיים בערך, מפנסיונר אחר....



לא רוצה להכליל, אבל הסטנדרט להנאה מאוטו של רוב הפנסיונרים שאני מכיר זה רק שהוא תמיד יניע ותמיד ימזג. הנאות נהיגה לא מעניינות אותם.
לא הייתי מעיז להמר איתם על רכב משומש עם גיר DSG. גם לא עם שגיונות של רכב צרפתי בן כמה שנים. עם כל אהבתי לדינמיות ולביצועים של מכוניות VAG ולנוחות של מכוניות PSA, אצל ה-VAGיות הגיר יבגוד מתישהו וזה יהיה יקר, ואצל הצרפתיות משהו כנראה ייפול/ינשור/יתפורר/ייסדק/יתנפח/יתפוצץ/יפסיק לפעול פתאום - מכיסוי תקרה דרך חלון דרך דשבורד דרך מזגן דרך בקרת שיוט דרך רצועת טיימינג דרך אלטרנטור.... תמיד יקרה משהו. אני חושש שעל מכוניות PSA קשה לסמוך אם הן לא חדשות ובאחריות. ואצל הרבה פנסיונרים, האוטו הוא לא פינוק אלא הכרח. הוא הרגליים שלהם והם תלויים בו.

"פנסיונר מבוגר מאוד" קלאסי מחפש לשבת הכי גבוה וזקוף ולא נכון שאפשר, נוהג לאט, לפעמים מהסס ומעכב את התנועה, מאוד חושש, לא יפתח מכסה מנוע ולא יתעסק באוטו. רוצה וצריך רכב פשוט ואמין שרואה מוסך רק בטיפול פעם בשנה ושיהיה עם מפרט בטיחות טוב, כניסה ויציאה נוחות, תנוחת ישיבה גבוהה וזקופה וממשק תפעול פשוט - וזהו. וזה אומר אחד הקרוסאוברים.
לא מאזדה CX3/5 - למרות מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי ואמינות גבוהה, זה אוטו שסוחב עליו חטוטרת רצינית - הוא טוב מדי. דינמי וחד ומחובר ומהנה מדי לנהיגה, הישיבה לא מספיק גבוהה וזקופה, התחושה והמראה ספורטיביים מדי בשביל זקנים. הם רוצים וצריכים משהו פלגמטי וסולידי, כזה שיתאים לגיל, לצורת החשיבה ולצורת הנהיגה שלהם - אוטו שמצטיין בלנסוע לאט דווקא - וזה כמובן טויוטה או סוזוקי קרוסאובר/ויטארה או קיה ספורטאז'.

ש01
23-12-21, 15:22
הפנסיונר שלי (76) נוסע עם פורסטר.
לא גבוה מידי, לא נמוך מידי
מערכת מולטימדיה פשוטה וברורה.
רכב אמין, מבחינתו מאוד נוח, ראות טובה לכל הכוונים
אפשר להעמיס המון כשנוסעים לילדים (למעשה לנכדים) לסופ"ש או לבת הזקונים (כבר 40+) ואז צריך לקחת חצי בית
חסכוני

בקיצור, לא מוכן להחליף במשהו אחר.
ד.א. האיש מאוד טכנולוגי, כשמדובר בברזלים ומכונאות אבל מאוד לא כשמדובר במחשבים וכד'.

Asaf-a
23-12-21, 15:31
בשם הפנסיונרים שלי (מודל 1938, גרנד ויטארה קצר מוכן לשטח, אחת לשבועיים בטיול שטח רגוע, ואחד מהם מאוד טכנולוגי כולל מחשבים) אני נעלב מהכללות שלכם.

כמו שרוב החברים כאן אינם הנהג הממוצע הלא פנסיונרי.
גם הפנסיונרים בהווה ובעתיד שמשוטטים כאן או מוזכרים כאן בעלי דרישות מוטוריות גבוהות מהממוצע.


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
23-12-21, 16:33
אין מה להיעלב.
אנחנו פסע משם.

עוד מעט יכאב הגב.
יהיה קשה לטפס לסופה או ליפול לתוך רודסטר
נתחיל לפחד ממהירות תלת ספרתית והנתיב האמצעי והשמאלי ייראו לנו הכי חמימים ובטוחים.
לא תהיה סבלנות לבלבולי מוח
כל לילה נשים את השיניים בכוס
נתחיל לאסוף שקיות ניילון....

ולנסוע בספורטאז'. או בקרוסאובר SX4. או ב-CHR
כמו שכולם אוהבים בבית האבות שלנו.

Yaron.nahum
23-12-21, 16:56
אני לא יודע מה אתך דרור ,

אבל הרכב היחיד שאני מוכן שיבחרו עבורי
זה רכב הלוויות שלי

וגם זה רק בתנאי שאני נוהג ,
one way ,
בבקשה.

אבי ביטר
23-12-21, 17:03
דרור

אני חושב שאתה לא מעודכן. הבעיות נפתרו מזמן. מחלות ילדות.


ודרך אגב, אני עם הרכבים האלה במשפחה המורחבת עוד מ 2008-2012, וגם אז, עשו מזה יותר מידי עניין.
למרות שנסיון אישי הוא לא מדד.
בגולף אחת (דור 6) באמת נדרשתי להחליף מכאטרוניק (מוח גיר) וקלאצ'ים על חשבון היצרן, חצי יום עבודה, וזהו.
אותה גולף נסעה אצלינו 130K ק"מ ב 6 שנים בלי שום בעיה מיוחדת מעבר לטיפולים שוטפים ובלאי נורמלי (צמיגים, מצברים וכו').
לפולו זכורה לי גם במעורפל בעיה נוספת בסטארטר או משהו מורכב יותר שטופלה בשנה ה 4 ע"י היבואן מתוך "רצון טוב" על רכב שטופל רק במורשה.

באיזשהו שלב, שנים אחרי הרכישה, קיבלנו במסגרת התביעה צ'ק בדואר בסך 1200 ש"ח פיצוי (אם אני זוכר נכון) לכל רכב (סה"כ 6 רכבים, גולפים, פולו ועוד)

היסטוריה. מאוד אהבנו את הרכבים, היו חזקים וחסכוניים בדלק.

היום הבנתי שהגירים מאוד אמינים ואין ל DSG שום בעיה, חוץ מהסטיגמה שנשארה.

את הגולף של אישתי החלפנו ב BMW סדרה אחת (עדיין עם הנעה אחורית), נשארנו בגרמניה, ובקטגוריית משפחתית קומפקטית האצ'בק.

נ.ב - קשור ולא קשור
אבא שלי תמיד העדיף לקנות דגמים חדשים לא בשנה הראשונה או השנייה לחייהם... נסיון חיים של כאלה ששכבו הרבה מתחת לאלפא (זכרון ילדות). לך תתווכח איתו. אותי זה הצחיק בעיקר.

- - - Updated - - -


הפנסיונר שלי (76) נוסע עם פורסטר.
לא גבוה מידי, לא נמוך מידי
מערכת מולטימדיה פשוטה וברורה.
רכב אמין, מבחינתו מאוד נוח, ראות טובה לכל הכוונים
אפשר להעמיס המון כשנוסעים לילדים (למעשה לנכדים) לסופ"ש או לבת הזקונים (כבר 40+) ואז צריך לקחת חצי בית
חסכוני

בקיצור, לא מוכן להחליף במשהו אחר.
ד.א. האיש מאוד טכנולוגי, כשמדובר בברזלים ומכונאות אבל מאוד לא כשמדובר במחשבים וכד'.

אופציה טובה לדעתי, חוץ מצריכת הדלק, אם זה במסגרת השיקולים.

איל מ
23-12-21, 17:19
נ.ב - קשור ולא קשור
אבא שלי תמיד העדיף לקנות דגמים חדשים לא בשנה הראשונה או השנייה לחייהם... נסיון חיים של כאלה ששכבו הרבה מתחת לאלפא (זכרון ילדות). לך תתווכח איתו. אותי זה הצחיק בעיקר.
.

תלמד מהזקנים ממך. אביך איש חכם.
לא חסרים רכבים שיוצאים לא אפוים לשוק.

-->