PDA

צפייה בגרסה מלאה : התיעצות בנוגע למשאבת הגה



boaz avrahami
04-11-21, 08:12
הבחנתי לאחרונה בנזילה מאזור משאבת ההגה.
טרם ניקיתי ובדקתי מהיכן בדיוק אבל כבר זמן מה שאינני מרוצה ממנה. יש מצבים, במיוחד בעמידה וסלד נמוך שההגה קשה מדי.
כרגע מותקנת המקורית שעברה לפני כמה שנים שיפוץ ( פחות מ 15 אק״מ ) אצל ארמון בתל אביב.

לא בטוח שבא לי לשפץ שוב אבל הייתי רוצה להתייעץ עם החברים המנוסים.

מה ניתן / לא ניתן לשפץ במשאבה.
ברשת אני מוצא רק קיטים של o ring.
אין למשל להבים בשום מקום. האם לא נהוג להחליפם?
אין שם שסתומים לשיפוץ?

במידה והולכים על חדש ( שזה מה שמרגיש לי נכון לעשות), איזה מהמותגים מומלץ.
לצערי מופאר מקורי אין להשיג כבר.

אלו האפשרויות ברוק אוטו.
שמעתי על חברים בעבר שהתאכזבו. האם למישהו יש המלצה למותג מומלץ מבין אלו?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211104/6c291331d926a028a212b0c4ca40393c.jpg

hitoy
04-11-21, 11:21
מנסיוני בעבר לגבי הנזילה יש סיכוי טוב שזה מהחיבורים במיכל של המשאבה. פלסטיק אמריקאי ישן מהסוג שנשבר, תנקה טוב ותבדוק.
ואם אתה מזמין משאבה אז תזמין מראש כולל המיכל.
לגבי ההיגוי זה יכול להיות מכל מיני כיוונים, מהמשאבה ועד תפוח פגום ממליץ לבדוק את כל המערכת.
ואם מאוד בא לך לשחק אז קבל קישור לשידרוג הלחץ במשאבה https://docs.wixstatic.com/ugd/c799a6_d2df7ac86df24b03a32166b6919b2afb. docx?dn=upgrade%20saginaw%20pump.docx

boaz avrahami
04-11-21, 18:01
תודה יואב!
המערכת אצלי מתוחזקת במצב די חדש - הכול MOOG .
מדובר רק על קושי לא קבוע בסלד נמוך שמשתפר עם מעט גז. לא קריטי אבל לא מושלם.

צריך לנקות ולבחון מהיכן הנזילה.
אני כבר לא זוכר איך האטימה בין המיכל למשאבה. זוכר רק יש שם קליפס מתכת ושהחיבור לצינור החוזר עדין.

הלינק ששמת לא נפתח. אם תוכל לשים שוב אשמח.
מתי כדאי להעלות את הלחץ ולמה?
אני לא עם גלגלים גדולים במיוחד וכשהכול תקין זה עובד יפה.

בועז

bezzat
07-11-21, 21:26
אני הייתי הולך לפורומים בחול
ושואל שם

erezgur
07-11-21, 21:45
הלינק ששמת לא נפתח. אם תוכל לשים שוב אשמח.

אצלי נפתח (לפחות מהמחשב).

talw
07-11-21, 22:04
בועז , יש לך בעיה של לחץ נמוך בסלד נמוך.
הקישור מדבר על הגברת ספיקה בסרק וגם על הגברת לחץ בסלד גבוה. לא קשור לבעיה שלך.
אם אתה רוצה לשחק, תחליף פולי משאבה לקטן יותר בקוטר, בסביבות 10-20 אחוז. זה אמור לפתור לך את בעית לחץ הסרק.כמובן שגם רצועה קצרה יותר בהתאם.

בלי משחקים , תזמין את המשאבה היקרה.

boaz avrahami
08-11-21, 07:17
אני לא רוצה לשחק. לא משנה סטאפ.
יש לי תאוריה שכשמתחילים האוטו מתחיל לעשות בעיות במקומות אחרים.

משאבה דורשת אישורי יבוא ואני ממתין לתזמון עד שאביא.
משום מה, למרות שלכאורה משאבת הגה כח היא חלק פשוט, אני לא מוצא יצרן אפטר מרקט שיש לגביו המלצות טובות מספיק. מתסכל.

את הרעיון של הלחץ הנמוך כנראה הבנתי מן הסתם.
מחפש מישהו שצבר קצת נסיון רלבנטי.
אני מתאר לעצמי שהוא נובע מלהבי האימפלר או שחיקת הבית.
מוזר אבל אין שום קיט שמכיל להבים.
כל הקיטים מכילים o-ring ומחזיר שמן.
קיט לטיפול בנזילות ותו לא.
חשבתי שמישהו נתקל בתופעה כשלי וגם פתר אותה.

התחלתי לחשוד גם בצינור לחץ גבוה למרות שחיצונית הוא נראה טוב וגיבור.
את חתיכת הגומי החליפו לי בארץ אחרי שנזלה.
אז כשאפרק את המשאבה אבדוק ובמידת הצורך אזמין על הדרך גם צינור תחליפי חדש.

צריך להיות מוכנים עד ה 24/12

איציק - 4X6ZH
08-11-21, 16:11
יש מערכות הגה כח שבתוך צינור לחץ גבוה יושב שסתום
השסתום הוא בדרך כלל צינורית באורך כמה ס"מ ( צינור בתוך צינור )
מכאן יכול להתפתח מחול שדים שלם

הגה רועד בסרק
משאבה מזמזמת

איציק

boaz avrahami
08-11-21, 16:25
יש מערכות הגה כח שבתוך צינור לחץ גבוה יושב שסתום
השסתום הוא בדרך כלל צינורית באורך כמה ס"מ ( צינור בתוך צינור )
מכאן יכול להתפתח מחול שדים שלם

הגה רועד בסרק
משאבה מזמזמת

איציק

איציק,

לפי הסט אטמים, הם גם מתאימים למשאבה של וולוו 240/740/960. משמע- משאבה זהה לכאורה.
אלו להבנתי עשויות להיות מוכרות לך יותר.
לכאןרה השסתום בגוף המשאבה. עד כמה שהבנתי מהאיורים.

הגה אצלי לא רועד וגם לא ממש מזמזם בסרק אחא רק קשה אם לא מוסיפים קצת גז.
עכשיו היא גם נוזלת, אני מעדיף להישאר עם מקורית משופצת היטב מאשר לרכוש חליפית שאני רק מוצא עליהן ביקורות רעות.

האם מקובל לשפץ את האימפלר?
האם הבית הפנימי נשחק?
כל טיפ יתקבל בהערכה גדולה.

איציק - 4X6ZH
09-11-21, 17:28
אני מכיר את המשאבות האלה
הבעיה היחידה שהם נוזלות
במיוחד אלה עם מכלי פלסטיק

קושי ההגה או עוצמת הכח לסיבוב זה נמצא באחריות מסרק ההגה / תיבת ההגה .
זה שסתום שנגרר על ידי מוט פיתול
משחק עם הסתום הזה משנה את ההגה עד כדי סיבוב עם אצבע

צמיגים / לחץ אויר / בול גוינט זוית קמבר אלה משפיעים על כח ההגה .
הבדיקה נעשת עם שעון לחץ שמורכב בטור על קו לחץ השמן וברז ששולט על כמות השמן שעוברת בצינור

כמובן שנדרש נתוני יצרן
המשאבה אותה משאבה
ההגה משתנה
לא פעם " בשיפוץ " תיבת הגה מחליפים חלקים והתוצאה הגה קל מאד / הגה יותר קשה .

מה יש אצלך ?

איציק

boaz avrahami
09-11-21, 18:59
אצלי יש תיבה שגם שופצה אצל ארמון לפני כמה שנים לצורך ביטול חופשים קלים שהתפתחו.

נראית כמו בתמונה שהורדתי מהאינטרנט - להלן.

בגדול ההתנגדות של המערכת די לטעמי למעט העניין של הסרק.

הזמנתי קיט שיפוץ למשאבה על מנת שלא אתקע עם מחסור ב oring במידה לא שגרתית.
אגב, הם מחומר יחודי במקרה?

התיבה עצמה והתפוחים בכל המערכת במצב שחלקם חדש וחלקם עם שימוש מועט.
כולם נבדקו ותקינים ופעולה חלקה הן באוויר והן על משקל האוטו - רצפת בטון מוחלק רגיל ( יש התנגדות)

בולג׳וינטים תקינים וותיקים.
מסתובבים באוויר ביד ואין חופשים 9/12

האם הכיוון של הלחץ נמצא במשחק באלן על התיבה?
חשבתי שהוא אחראי רק לביטול החופש בין החלזון לכדורים.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211109/cd31dac6f16b22bfd262c766703a70aa.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211109/a78c3c7ef135c1edd8200ee710401201.jpg

איציק - 4X6ZH
10-11-21, 08:41
135988


הרוול פין השמאלי זאת האבטחה של שסתום פיתול
הפין שבולט זה חלק מהשסתום
אין אפשרות להוציא אותו ללא פרוק תיבת ההגה
וגם כשיהיה לך אותו ביד צריך לדעת מה עושים
התיבות בגדול אותו דבר אבל השסתומים / הקפיצים משתנים בין בדגמים

בורג האלן תפקידו לכוון את החופש בין גלגלי השיניים שבתוך התיבה
חייב להיות חופש ( כמו הבאק לאש בדפרנציאל )
במידה ובורג האלן סגור יותר מידי תיבת ההגה תשבר

איציק

-->