צפייה בגרסה מלאה : גאנט עם אופסט שונה/או רוחב שונה בין קדימה לאחורה, מה הסיבה?
נוכחתי לגלות שישנם רכבים שהאופסט בגאנטים שלהם שונים בין הגלגלים האחוריים לקדמיים ולפעמים אפילו גם רוחב הגאנט שונה , מה היא למעשה הסיבה לכך?
במכונית שרירים הנעה אחורית, נגיד? בטרקטור?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בx5 יש כזה, מעבר לזה לא ראיתי אף פעם מלבד היסט קבוע בסרנים של GMC ישן אבל הג'אנטים זהים
או בסדרה 70 בגלל עצלנות היצרן אחרי הרחבת סרן קדמי בשביל להכניס את ה-V8
סמארט
- - - Updated - - -
או בסדרה 70 בגלל עצלנות היצרן אחרי הרחבת סרן קדמי בשביל להכניס את ה-V8
אם הבנתי נכון, שם האופסט זהה בכל הגלגלים אבל בגלל מה שתיארת אז המפסע שונה.
אם הבנתי נכון, שם האופסט זהה בכל הגלגלים אבל בגלל מה שתיארת אז המפסע שונה.
צודק,
אבל אם האופסט ברכב אחר שונה, והפסיעה זהה קדימה-אחורה, בהכרח מישור הנאבה גם שונה.
השאלה היתה לגבי גלגלים שונים קדימה אחורה ולא על מפשק סרנים שונה.
ברוב המכוניות (זה הדברים האלה שממלאים את הכבישים והם לא רכבי שטח או רכב מסחרי) המפשק הקדמי גדול מהאחורי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אבל בדכ זה לא בגלל ג'אנטים שונים
במכונית שרירים הנעה אחורית, נגיד? בטרקטור?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בדיוק ,ברכב שרירים אמריקאי הנעה אחורית, בקמארו דור 3 מתחילת שנות ה90, עשיתי רוטציה בין הגלגל האחורי לקדמי באותו הצד ואחרי כל העבודה כשניסיתי לנסוע גיליתי שהגלגל הקדמי תפוס ונוגע בתפוח הגה, החלפתי חזרה והמצב הסתדר וחזר לעצמו.כמובן שמדובר בגאנטים המקוריים של הרכב .
מכוניות עם הרבה כוח והנעה אחורית = זנב שמח. בידיים לא נכונות, יכול להיות מסוכן. מאוד.
אז בהרבה מקרים מוצאים שם חישוק רחב יותר עם צמיג בחתך יותר נמוך, כדי שתהיה יותר אחיזה בחלק האחורי לטובת התנהגות בטוחה יותר. זה לא אומר שהזנב כבר לא שמח, אבל בהחלט קצת פחות עצבני/מסוכן וגם נראה טוב יותר.... לא פחות חשוב.
מקובל מאוד במכוניות על, בדגמים חזקים של ב.מ.וו, מרצדס, מכוניות ספורט/שרירים כמו קורבט/קמארו/צ'ארג'ר/צ'אלנג'ר/מוסטנג ועוד הרבה
יש לציין שבכל ארבעת הגלגלים מידת הצמיגים זהה מה שמשאיר את האופציה שיש הבדל רק באופסט של הגאנט ולא ברוחב שלו.
מכוניות עם הרבה כוח והנעה אחורית = זנב שמח. בידיים לא נכונות, יכול להיות מסוכן. מאוד.
אז בהרבה מקרים מוצאים שם חישוק רחב יותר עם צמיג בחתך יותר נמוך, כדי שתהיה יותר אחיזה בחלק האחורי לטובת התנהגות בטוחה יותר. זה לא אומר שהזנב כבר לא שמח, אבל בהחלט קצת פחות עצבני/מסוכן וגם נראה טוב יותר.... לא פחות חשוב.
מקובל מאוד במכוניות על, בדגמים חזקים של ב.מ.וו, מרצדס, מכוניות ספורט/שרירים כמו קורבט/קמארו/צ'ארג'ר/צ'אלנג'ר/מוסטנג ועוד הרבה
צמיג אחורי ברכבים כאלה הוא הרבה פעמים יותר רחב ועם חתך גבוה יותר . ( יותר בשר ) . לא פחות
Sent from my iPhone using Tapatalk
השאלה היתה לגבי גלגלים שונים קדימה אחורה ולא על מפשק סרנים שונה.
ברוב המכוניות (זה הדברים האלה שממלאים את הכבישים והם לא רכבי שטח או רכב מסחרי) המפשק הקדמי גדול מהאחורי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף,
למה עושים את המפשק הקדמי גדול יותר?
אני משער שאם לא היתה סיבה מוצדקת, אז היו מרחיבים את האחורי למידה שווה ומרוויחים מושב אחורי רחב יותר, או תא מטען גדול יותר.
בברכה,
יוני5
שחר גרינברג
07-11-21, 11:46
אסף,
למה עושים את המפשק הקדמי גדול יותר?
אני משער שאם לא היתה סיבה מוצדקת, אז היו מרחיבים את האחורי למידה שווה ומרוויחים מושב אחורי רחב יותר, או תא מטען גדול יותר.
בברכה,
יוני5
ספציפית בסדרה 70 עשו את הסרן הקדמי רחב יותר בכדי להכניס את המנוע החדש (vdj( שהחליף את המנוע הישן (Hz)
לא ברור למה טויוטה לא הרחיבו גם את הסרן האחורי בהתאם
אבל זה גורם להרבה בעיות בנסיעה בחולות…
Sent from my iPhone using Tapatalk
למה במכוניות רגילות הקדימה רחב יותר? כדי שלא תטפס על מדרכות בפניה.
ברכבי שטח משתדלים לעשות רוחב זהה כדי שהאחורי ייסע בקוליס של הקדמי.
למה במכוניות שרירים החישוק האחורי עם בקספייס גדול יותר וגם חישוק רחב? כדי שתוכל להרכיב צמיג יותר רחב כדי להוריד יותר הספק לכביש. המקרה הקיצוני הוא מכוניות דראג עםצסרן חי וצמיגים מאוד רחבים... שמגיעים בצד הפנימי כמעט עד הביצה. אז למה לא לעשות גם את הקדמיים רחבים? כדי שתוכל לסובב את ההגה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף, אם אני אשים ספייסרים בגלגלים הקדמיים מהלך סיבוב ההגה לצדדים יהיה יותר גדול?
לא. וההגה יהיה יותר קשה. ונזק למיסבים ולטבורים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
והגומי עלול להשתפשף בבודי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.