PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ למשפחה- עד 90 אש"ח



אורי ק.
07-11-21, 11:10
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 90,000 שח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
תקציב לרכישה, מקווה למצוא רכב עם הגבהה בסיסית מיגון וצמיגי 50/50 לפחות.
אם הרכב צריך יישור קו מתחילתו, אז מחיר הרכישה ירד ל-80K ו-10K ילכו ליישור קו.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
כרגע משפחה עם שני ילדים, בני 4 ו6 יהיה עוד אחד. אין חיות מחמד. טיולים עם לילה או שניים בשטח בהחלט יתכנו.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מעריך שלא יותר מ15,000 בשנה. אשתי תסע בו לעבודה ברוב ימות השבוע (כ50 קמ ליום), לי יש רכב מהעבודה כך שנסיעות ארוכות שאינן לטיול לא יעשו בג'יפ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
אפשר להשלים עם מצב בו הרכב במוסך לכמה ימים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מוסכים.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גר ברמת ישי.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו?
אין כוונה להפוך לחיית עבירות, מצד שני לא רוצה להרגיש חוסר ביטחון או מגבלה משמעותית בשטח.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
יש לי ניסיון לא קטן בנהיגה עם טרופר סטנדרטי יחסית (מוגבה ממוגן מצומג) בכל מאפייני השטח בארץ.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
שוב, מכוון לטיולים רגועים בגדול, אך לא רוצה ששביל מבולדר או מעלה עם הצלבה משמעותית יגרום לי לסגת אחורה. לא מחפש להגיע פעם בחודש למעלה זיק ודומיו, בטח לא לשם האתגר.

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא מגבלה משמעותית לטעמי
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
5 דלתות ארוך בלבד
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות
כמובן שהכי חדש שנכנס בתקציב. אין לי כוונה להיכנס להרפתקאות.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אין וטו. מנגד, לא נראה לי הגיוני לשים סכום כזה על רכב עם 350-400 אק"מ.
האפשרויות שעלו לראשי- גרנד ויטארה 2014 +- שנה, דיסקברי 3, צ'ירוקי או פאג'רו במצב סביר ולא קילומטרז בעננים גם באים בחשבון.

ש01
07-11-21, 12:56
צ'רוקי התכוונת לגראנד שרוקי?
אם כן - אני מניח שתוכל למצא בתקציב 2010 או 2011-12 (שני רכבים שונים לגמרי.
תראה כמה, דגש למוגבהים וממוגנים.
החדשים יותר לא כוללים סרן חי מאחור אבל מציגים שיפור בכל פרמטר אפשרי.
עם לרדו 2012 עשיתי מסלולים בכל רמת קושי ולא הרגשתי נחות מול אפחד אחר, בכבישים ובכלל נהנתי מרכב מרווח, נוח, חזק ומפנק יותר מכולם.
50 ק"מ ביום - אולי כדאי יהיה גם להסב לגז. הקטנת הוצאות דלק משמעותית.

אורי ק.
08-11-21, 13:48
צ'רוקי התכוונת לגראנד שרוקי?
אם כן - אני מניח שתוכל למצא בתקציב 2010 או 2011-12 (שני רכבים שונים לגמרי.
תראה כמה, דגש למוגבהים וממוגנים.
החדשים יותר לא כוללים סרן חי מאחור אבל מציגים שיפור בכל פרמטר אפשרי.
עם לרדו 2012 עשיתי מסלולים בכל רמת קושי ולא הרגשתי נחות מול אפחד אחר, בכבישים ובכלל נהנתי מרכב מרווח, נוח, חזק ומפנק יותר מכולם.
50 ק"מ ביום - אולי כדאי יהיה גם להסב לגז. הקטנת הוצאות דלק משמעותית.


להבנתי דגמי לרדו מגיעים ללא הילוך כח, כך שעניין זה מוריד את הדגם מהפרק. האם אני טועה?

Crabbing
08-11-21, 14:00
בדור WK לרדו הגיעו בלי הילוך כח (להוציא כל מני ואריאציות ביבוא אישי).
בדור WK2 בלרדו יש הילוך כח.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אורי ק.
09-11-21, 08:02
בדור WK לרדו הגיעו בלי הילוך כח (להוציא כל מני ואריאציות ביבוא אישי).
בדור WK2 בלרדו יש הילוך כח.


Sent from my iPhone using Tapatalk


WK2 אלה הדגמים מ2011 והלאה?
האם WK2 לרדו כולל QD2?

Crabbing
09-11-21, 09:26
עקרונית, אתה צודק בקשר לשנים, בפועל לא יודע אם לא נשארו שאריות WK אחרי 2011.
לגבי התיבה אני לא בקיא מאד.
מה שכן, בגלל שהרבה הגיעו ביבוא אישי (״פליטי״ משבר הסאבפריים), בדוק ברכב שיש הנעה כפולה ויש הילוך כח, יש הרבה כלים שהגיעו בלי.

למניעת בלבול -

WK

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211109/6eae22cc13c47df6c0d7e2813f068ec8.jpg

WK2

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211109/04ca466e178aa1f6471dea9886bec9c5.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

אורי ק.
09-11-21, 13:18
תודה על התשובה.

האם WK2, 2011, בהנחה ומגיע עם QD2, יענה על הדרישות שלי מבחינת יכולת שטח? ואם לא מגיע עם QD2? שוב מזכיר, לא מחפש להפוך לחיית עבירות אבל בהחלט נגיעות קשות פה ושם לפי הצורך הטיולי. איך מתמודד עם הצלבות משמעותיות לדוגמא? ביד 2 מסתובבים כמה אקזמפלרים שיכולים אולי להתכנס לתקציב.

grand
09-11-21, 14:39
לדעתי ב wk2 רק בדגמים היקרים כמו אוברלנד אולי גם בלימיטד יש qd2 רק מאחור, בלרדו אין

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

-->