אורי ק.
07-11-21, 11:10
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 90,000 שח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
תקציב לרכישה, מקווה למצוא רכב עם הגבהה בסיסית מיגון וצמיגי 50/50 לפחות.
אם הרכב צריך יישור קו מתחילתו, אז מחיר הרכישה ירד ל-80K ו-10K ילכו ליישור קו.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
כרגע משפחה עם שני ילדים, בני 4 ו6 יהיה עוד אחד. אין חיות מחמד. טיולים עם לילה או שניים בשטח בהחלט יתכנו.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מעריך שלא יותר מ15,000 בשנה. אשתי תסע בו לעבודה ברוב ימות השבוע (כ50 קמ ליום), לי יש רכב מהעבודה כך שנסיעות ארוכות שאינן לטיול לא יעשו בג'יפ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
אפשר להשלים עם מצב בו הרכב במוסך לכמה ימים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מוסכים.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גר ברמת ישי.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו?
אין כוונה להפוך לחיית עבירות, מצד שני לא רוצה להרגיש חוסר ביטחון או מגבלה משמעותית בשטח.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
יש לי ניסיון לא קטן בנהיגה עם טרופר סטנדרטי יחסית (מוגבה ממוגן מצומג) בכל מאפייני השטח בארץ.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
שוב, מכוון לטיולים רגועים בגדול, אך לא רוצה ששביל מבולדר או מעלה עם הצלבה משמעותית יגרום לי לסגת אחורה. לא מחפש להגיע פעם בחודש למעלה זיק ודומיו, בטח לא לשם האתגר.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא מגבלה משמעותית לטעמי
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
5 דלתות ארוך בלבד
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות
כמובן שהכי חדש שנכנס בתקציב. אין לי כוונה להיכנס להרפתקאות.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אין וטו. מנגד, לא נראה לי הגיוני לשים סכום כזה על רכב עם 350-400 אק"מ.
האפשרויות שעלו לראשי- גרנד ויטארה 2014 +- שנה, דיסקברי 3, צ'ירוקי או פאג'רו במצב סביר ולא קילומטרז בעננים גם באים בחשבון.
עד 90,000 שח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
תקציב לרכישה, מקווה למצוא רכב עם הגבהה בסיסית מיגון וצמיגי 50/50 לפחות.
אם הרכב צריך יישור קו מתחילתו, אז מחיר הרכישה ירד ל-80K ו-10K ילכו ליישור קו.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
כרגע משפחה עם שני ילדים, בני 4 ו6 יהיה עוד אחד. אין חיות מחמד. טיולים עם לילה או שניים בשטח בהחלט יתכנו.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מעריך שלא יותר מ15,000 בשנה. אשתי תסע בו לעבודה ברוב ימות השבוע (כ50 קמ ליום), לי יש רכב מהעבודה כך שנסיעות ארוכות שאינן לטיול לא יעשו בג'יפ.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
אפשר להשלים עם מצב בו הרכב במוסך לכמה ימים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
מוסכים.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גר ברמת ישי.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו?
אין כוונה להפוך לחיית עבירות, מצד שני לא רוצה להרגיש חוסר ביטחון או מגבלה משמעותית בשטח.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
יש לי ניסיון לא קטן בנהיגה עם טרופר סטנדרטי יחסית (מוגבה ממוגן מצומג) בכל מאפייני השטח בארץ.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
שוב, מכוון לטיולים רגועים בגדול, אך לא רוצה ששביל מבולדר או מעלה עם הצלבה משמעותית יגרום לי לסגת אחורה. לא מחפש להגיע פעם בחודש למעלה זיק ודומיו, בטח לא לשם האתגר.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא מגבלה משמעותית לטעמי
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
5 דלתות ארוך בלבד
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות
כמובן שהכי חדש שנכנס בתקציב. אין לי כוונה להיכנס להרפתקאות.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
אין וטו. מנגד, לא נראה לי הגיוני לשים סכום כזה על רכב עם 350-400 אק"מ.
האפשרויות שעלו לראשי- גרנד ויטארה 2014 +- שנה, דיסקברי 3, צ'ירוקי או פאג'רו במצב סביר ולא קילומטרז בעננים גם באים בחשבון.