צפייה בגרסה מלאה : דיסקו 1 "בועט" אחרי מעבר באמפ
כתבתי בכותרת בועט, אבל לא בטוח שזו ההגדרה הנכונה, התחושה אחרי נחיתה מבאמפ בכביש או בשטח היא שהתחת בועט (אחרי הנחיתה) ויש תחושה שהכסא נהג זורק אותך קדימה, חשבתי שזה סימפטומים של בולם עייף, אבל בשטח גבשושי לא מרגישים את זה, אין שיוט ונדנוד חסר שליטה (גם בלי מוטות מייצבים) רק הקטע הזה של נחיתה מבאמפ, כשהאוטו ריק ומלא כמעט אותו דבר, אז אני לא יודע כמה זה קשור לאופי הקפיצים (לא מקוריים)
פירקתי את הבולמים (קוני מאחור) וראיתי שבהתחלה (10 ס"מ מפתיחה מלאה) הם קצת סמרטוט אבל בהמשך הם נהיים בטון.
אז... אני שואל את הפורום האם זה סימפטום מוכר של דיסקו 1 או בולמים שבדרך להיגמר?
עריכה, לא נהגתי אף פעם ברכב קצר ולא יודע כמה זה דומה לתחושה של בעיטה של רכבים קצרים.
קוני - איזה?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
Koni
30 1312sp1https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211108/1e724d928e7f3b828993c80533df3d8d.jpg
בדוק מוטות מייצב אחורי חופש במוטות המחברות יכול לגרום לתופעה
אין מוטות מייצבים
אבל זה היה ככה גם כשהיה מאחור, זה קורה בנחיתה ניצבת בלבד, כמו שעוברים באמפ בכביש, זה לא קורה בחריץ אלכסוני או בור מזדמן, לחבר'ה פה שנהגו על זחלים (ולא מרכבה) אז אני משתדל לשבור ג'עג'ועים בזוית [emoji6]
חנן-ג'יפולוג
08-11-21, 08:44
נתת תיאור מדויק של בולמים גמורים.
אוי, קיוויתי לתשובה אחרת [emoji53]
אפרק לקחת מידות ואחפש חדש, בעצם עפ"י המק"ט יכול לחפש מידות ברשת.
הם מתכווננים, כך כתוב עליו לפחות, כיוון יעזור?
אגב, קדמי יש פוקס (בלי מיכל) הם ניתנים לשיפוץ נכון?
ehudzeelim
08-11-21, 09:20
נסה לכוון אותם, בקישור מוסבר איך:
https://www.koni.com/en-US/Cars/Technology/Adjustment-Guides/
הייתי בודק אולי אתה סגר על הבולם בסגירה מלאה (כנראה שאתה לא מגיע לזה בסיטואציות שהן לא באמפרים).
אולי לכוון באמפסטופים
חנן-ג'יפולוג
08-11-21, 13:38
התיאור של חלק מהדרך שהולך על ריק, וחלק מבצע פעולת בלימה, לא משאיר ספק באשר למצב הבולם.
זה לא כוונון ולא תנאים חיצוניים. את אלה ניתן לבדוק לאחר שהבולם תקין ברמה הבסיסית.
אוקי.... אז המלצות לבולמים מה כן ומה לא?
ומה אפשר להביא ע"י אמאזון?
החלק שהולך על ריק. חוזר לבד או לא?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא זוכר, נראה לי שכן, ייבדק מחר.
1.כן בולמים
2.SET של 4 בולמים מאותו יצרן
3.FOX עם בדיקה\כיוון של קדמיים
גרשון, סט של 4 בולמים מאותו יצרן זה אומר או לרכוש עוד 2 פוקסים ולשפץ את הקדמיים, או לרכוש סט חדש קומפלט.
אני בעד סט חדש קומפלט, הכי טוב חדש.
מוטי
אפשר גם כך-אמנם שזה לא מעט כסף
ברור שזוג פוקס יעלו פחות מ4 פוקס,אני לא נעול דווקא על פוקס, הם יעלו יותר מכל הרכב ביחד. [emoji6]
אני אברר מחירים מחר, תודה.
פוקס עולים 1150 + מע''מ לאחד.
שני אחוריים חדשים ואת הקדמיים תשאיר בלי לשפץ.
האמת שאני לא מרגיש שהפוקס נתנו לי איזה שיפור משמעותי על האולדמן שהיו לפניהם. אפילו ההיפך.. זה אולי מורגש בנסיעה מהירה לאורך זמן בשטח. בשאר המצבים פחות נוח. ובמקרה שלך נראה לי שזה לא בפרופיל הנסיעה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וכמה יעלו קוני / ome מקביל כזה או אחר?
חנן-ג'יפולוג
08-11-21, 20:59
אני בטח מביך את עצמי, אבל זוג מונרו להיילקס עלו לי כ270 ש"ח כולל מע"מ, ביחד, ואני מרוצה מהם.
הלוואי, את המחירים האלה אני מכיר, אבל להבנתי ספיראלי צריך בולם איכותי יותר מאשר עלה.
מקווה שאני טועה.
בכל מקרה, הדיסקו שלי לא אוטו מרוץ, אני לא טס בשבילים, ולא קופץ על מדרגות, רק מצפה לשיכוך סביר בתנועה בקצב של 30 עד 50 קמ"ש בשבילים בלי להרגיש שמישהו בועט לי בגב.
לדעתי זה בכלל עניין של קפיצים ואתה סוגר מהלך כשאתה עולה על באמפר.אתה חוטף מכה מהבאמפ סטופ בגלל שהקפיץ עייף.
לעיניין הבולם,לפי התיאור שלך גם הוא כבר עייף,אבל בולם גמור ישפיע על הנדנוד של הרכב לאחר הקפיצה ולא בזמן הקפיצה
אני מדבר על הנחיתה אחרי הבאמפ (נגיד בכביש, כשאין עוד הפרעות של בורות נוספים) ,כשהגלגלים האחוריים יורדים מהבאמפ לכביש, והמאסה נוחתת על הקפיץ, אין שיכוך החזרה.
אני אצלם מחר את האוטו עובר באמפ מול הבית,הכי קל.
שלחו לי עכשיו סרטון מהסופש, אבל בירידה, נראה לי שאני צריך להחליף 4 [emoji1745]
אם זה בירידה של המסה אחרי הקפיצה זה קפיץ,אם זה קורה בעליה אחכ זה בולם.
את הבולם קל לבדוק,תקפוץ על הטמבון ותנדנד חזק ותבדוק את מהירות השיכוך.צריך לעצור את הנדנוד כמעט מיד
ניסיתי את זה, המשקל שלי 90 קילו לא כ"כ משפיע על הקפיץ.
ייתכן שזה קפיץ הבי דיוטי ל110 עמוס, והדיסקו לא כבד מספיק
אצלי יש את אל (https://www.lrparts.net/tf132-terrafirma-rear-pro-sport-shock-absorber-standard-height-the-perfect-off-roader-for-defender-discovery-1-and-range-rover-classic.html)ו, של טרהפירמה.
סהכ אני מרוצה.
ראיתי את זה, תודה על ההמלצה.
האם LR PARTS "מפנקים" (כלומר, שלם ושכח) בכל הטיפול הלוגיסטי כמו LR DIRECT ?
אני מדבר על הנחיתה אחרי הבאמפ (נגיד בכביש, כשאין עוד הפרעות של בורות נוספים) ,כשהגלגלים האחוריים יורדים מהבאמפ לכביש, והמאסה נוחתת על הקפיץ, אין שיכוך החזרה.
אני אצלם מחר את האוטו עובר באמפ מול הבית,הכי קל.
שלחו לי עכשיו סרטון מהסופש, אבל בירידה, נראה לי שאני צריך להחליף 4 [emoji1745]
נשמע כמו בולם אחורי גמור. סבלתי מאותה תופעה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
סט קומפלט של terrafirma, מתאים לדיסקו מוגבה 2" (אחפש מידות פתוח סגור לוודא שזה זהה למה שמורכב כרגע) יעלו לי 1833 ש"ח כולל מיסים ומשלוח עד דלת הבית.
לדעתי עסקה משתלמת, אני מניח שהם ישרדו את כל התקופה שהאוטו יהיה אצלי
אגב קפיצים (אסף הזכיר לי בשרשור אחר) גם כשהאוטו עמוס פול בטיול הוא לא צונח, אז הקפיצים כנראה גיבורים, יש גם כננת מקדימה.
יש מספיק חומר למחשבה.... (זו בעיה כשיש לי המון זמן פנוי לחשוב)
תנסה אולי לצלם את הקפיצים.. או לפחות לחפש עליהם מקט
לגבי איזה בולמים, לדעתי .. 4 מונרו פשוטים והאוטו ירגיש חדש.... לעומת 2 אחוריים גמורים ו2 עייפים/לא מכויילים.
אישית לא הייתי לוקח מונרו לא בגלל האיכות נסיעה בכביש.. אלא יותר בגלל העמידות בעבודת שטח מאומצת.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רשמתי פה פעם, קינג או ome.
זה לא מקט...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
נכון. אבל רשמתי אולי זה היה בקדמי.
מחר....
הלוואי, את המחירים האלה אני מכיר, אבל להבנתי ספיראלי צריך בולם איכותי יותר מאשר עלה.
.
א. קפיץ סליל, לא ספירלי. תתחיל להתרגל למינוח הנכון.
ב. אין קשר בין סליל ל״צורך בבולל יותר איכותי״.
בולם צריך להתאים לקפיץ עימו הוא עובד ולרכב, וזה נכון לכל קפיץ.
גם קפיץ עלה ירוויח מבולם איכותי.
Ome 763x
בחיפוש שמצאתי רשום כ heavy duty rear
זה נפלא, הייתי מהמר על החלפת בולמים..
כדי שקפיץ hd יקרוס צריך המון משקל ונסיעה חוליגנית.. ו/או סגירת מהלך בהן הבאמפסטופ עוצר את הסגירה מאוחר מדי שהכריכות נשענות אחת על השנייה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סרנים, בולמים, מנוע.. ממש הדיסקו של תסאוס.
לרכב כמו שלך שיוצא רק לטיולים, לא נוסע מהר בכביש ולא נוסע מהר בשטח לאורך זמן, הייתי שם את הבולמים הכי זולים מחברה מוכרת.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
בהחלט עבר לי בראש, אבל לא בא לי לרכוש זול של ממש ולהתבאס.
זה עדיין חלק מיישור קו, רק שהוא לוקח שנתיים ובדרך כבר הייתי 6 פעמים בטיול ארוך של יומיים,כנראה שהיישור הקו הזה לא ייגמר לעולם, נו (בפולניות) ... לא יהיה משעמם פה
תבדוק עם אאוטבק לגבי EFS
למיטב זכרוני סביבות 500 ש"ח לבולם.
מורכבים אצלי על היילקס מספר שנים. תמורה טובה למחיר.
אם הבדל המחיר משמעותי לך, לא הייתי פוסל את מונרו. גם עליהם נסעתי לא מעט שנים.
בהצלחה
סרנים, בולמים, מנוע.. ממש הדיסקו של תסאוס.
לרכב כמו שלך שיוצא רק לטיולים, לא נוסע מהר בכביש ולא נוסע מהר בשטח לאורך זמן, הייתי שם את הבולמים הכי זולים מחברה מוכרת.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
הפוך..
זה רכב, כשהוא יוצא אז הוא עמוס, ובא לשרת הנאה ולא סבל.
ובולמים זולים בשטח ברכב עמוס זה מהר מאד סבל.
במעט שהתנסתי עם מונרו, זה דראק.
לא משכך ומאד מהר מתבלה, גם כשמרכיב השטח היה מצומצם.
לא חייבים פרימיום אבל לא לרדת למינימום.
אז אני אדייק - הכי זולים שמתאימים (מתאימים לסגירה ולפתיחה , לסוג החיבור ולמשקל המועמס של הרכב). חשבתי שזה ברור שהם צריכים להתאים, אבל מקבל את ההתנקדות.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
ילדים, לא צריך לריב.
בינתיים תקציבית אין לי בעיה עם הזמנה של סט טרהפירמה למרות שזה נשמע סופר מוצר מדבקה, אני זורם עם ההמלצה של סער.
במקביל שלחתי מייל לאילי, לשמוע מה יש ממלאי מקומי.
טרהפירמה זה ממש לא מוצר מדבקה.
תעשה עליהם קצת חיפוש.
חברה שמייצרת שיפורים ללנדרובר. מוצרים זולים יחסית וטובים.
https://terrafirma4x4.com/
מניסיון של אחד החברים, הם גם עומדים יפה מאוד מאחורי המוצרים שלהם, הלוואי וזה היה הסטנדרט בארץ (נשבר לחבר בולם, שלחו לו חדש בלי שאלות...)
ראיתי את האתר שלהם, בעיקר ברזלים ואביזרים משלימים ולכן חשבתי שהם מסגריה שסוחרת בכל.
אבל אחריות ושירות זה חשוב יותר מהכל,
כמה זמן הם מותקנים אצלך?
תודה על המידע.
מרגיש לי כמו הבחירה הנכונה,
מחירים של בולמים בארץ יעלו לי יותר מאשר כל ההזמנה מחו"ל כולל מיסים, משלוח ועוד כל מיני חלקים שאני צריך.
היי מוטי,
באשר לתופעה שתיארת: הייתי מתחיל מבדיקה של הבולג'וינט ושל כל התותבים (בוקסות) במתלה האחורי.
לעניין הקפיצים והבולמים:
OME 763 קפיצים מאוד קשים - נסיעה מאוד לא נעימה אלא אם הרכב מאוד מאוד עמוס (מניסיון כמובן).
לאחרונה הרכבתי קפיצים TF027V - הבדל לא פחות ממדהים לעומת הOME763.
בעיקר בזכות החלק הפרוגרסיבי שעובד כאשר הרכב אינו עמוס לסופ"ש במדבר.
בולמים מומלצים מאוד: TF124 + TF123
אלא בולמי FOAM CELL (ללא גז) ענקיים - טכנולוגיה של פעם (סגנון TOUGH DOG).
מספקים שיכוך מעולה לטוסיק הקופצני של הדיסקו.
135974
135975135976
הקדמיים מגיעים ללא שרוול גומי - אפשר לרכוש בנפרד משהו גנרי או להזמין לפי מק"ט DC6007.
135977
בהצלחה
היי, חלק מהחלקים המוזכרים מעלה הם עבור שיפוץ זרוע A ואני יודע שתותב אחד לפחות סיים את חייו (תותבים הזמנתי סופר פרו מאווטבק טכנולוגיות ותפוח מחכה בעגלת קניות להחלטות סופיות לגבי בולמים)
קפיצים אני לא אחליף כרגע, לא שבור אני לא מחליף מה שמותקן ושורד.
תודה על ההמלצה על הבולמים, אבדוק את זה.
בולמים מומלצים מאוד: TF124 + TF123
אלא בולמי FOAM CELL (ללא גז) ענקיים - טכנולוגיה של פעם (סגנון TOUGH DOG).
מספקים שיכוך מעולה לטוסיק הקופצני של הדיסקו.
יש לי נסיון עבר מאד מוצלח מבחינתי עם בולם TD מהסגנון הזה, ברכב אחר.
לא יודע לגבי החברה המוזכרת אבל הטכנולוגיה הייתה מוצלחת יותר מאשר בולם שמן רגיל, בצורה מאד מורגשת.
גם בשיכוך וגם בעמידות לאורך זמן.
שמתי לב באתר החברה, שה 131/2 TF רשומים כסנדרט:
https://terrafirma4x4.com/pro-sport-front-shock-standard-travel-def-d1-rrc-1.html
וה TF123/4 רשומים כ +2" :
https://terrafirma4x4.com/big-bore-expedition-front-shock-2-longer-travel-def-d1-rrc.html
ותו"כ כתיבת ההודעה אני מקבל תשובה מהיצרן עם טבלת מידות:
135985
סער,האוטו שלך מוגבה?
לפי המידות הנ"ל, הבולם השמנמן מתאים בול, אבל מה שסער שלח ממש קטן, הוא לא נותן לי מהלך פתיחה של יותר מ2 ס"מ במצב מנוחה בחנייה.
הרכב שלי מוגבה 2".
לא סגור על המקט ששלחתי, זה היה רק הכוונה ... :)
אם אני לא טועה, גם במה ששלחתי הם כותבים שזה מתאים ל 2" הגבהה.
בכל מקרה, המהלך של הבולם אצלי ארוך מהקפיץ ולכן יש גם דרופ קיט
עריכה: מתאור המוצר ששלחתי (השורה הראשונה):
The most popular shock for off-roading Land Rover owners, the Terrafirma Pro Sport is a true +2"" (50mm) longer than standard allowing much greater wheel travel
אתה צודק בתיאור, וזכרתי שבנית דרופ קיט לכן לא הסתדר לי, אבל לפי המידות בטבלה הוא קצר לי מידי ולכן לא מסתדר לי מה שכתבת לגבי הדגם הזה.
בכל מקרה, משלוח של השמנמנים נהיה כבד ובהתאם קופץ מחיר המשלוח לעלות לא כדאית, old man יעלו פה פחות.
אני בודק עוד קומבינה בנושא השילוח, אם לא יילך אז ארכוש מספק מקומי
בעניין ספק מקומי, לטרפירמה יש יבואן רשמי בישראל - "סלקטד אוטו פרטס" חבר'ה מאוד נחמדים, יושבים בראש העין.
https://terrafirma4x4.com/stockist/view/country/il
שלחתי להם מייל לפני שעתיים ובקשתי הצעת מחיר.
בינתיים הקפיצו אותי לגן, הבת עם חום, אז הכל עובר לפאוז
בינתיים הקפיצו אותי לגן, הבת עם חום, אז הכל עובר לפאוז
רק בריאות 🤞
תודה, סתם וירוס בטן שרץ בגן.
אז אמרתי ששילוח של השמנמנים לא ריאלי,
4 אולד מן יעלו בארץ 3000 שח,
4 טרה פירמה שמנמנים יעלו 2500 ש"ח.
שאגב הם מעט ארוכים יותר מהקוני (סגור = 360 פתוח = 562) יש לי מרחק מהבאמפ סטופ אז ה10 מ"מ יותר ארוך לא מפריע, ותוספת פתיחה של 50 מ"מ נשמע מעניין.
עדיין ממתין לעדכונים מחבר לגבי משלוח
יש מי שמביא את טרה פירמה לארץ.
חיים: 054-479-1231
אין לי קשר אליו, שווה להתקשר ולבדוק.
לגבי חיים, המחירים שהוא נתן לי רשומים מעלה.
מצאתי גם מחירון efs ברשת, מלפני שנתיים, מקווה שהוא עדיין רלוונטי, 2500 לסט כולל מע"מ.
בהודעה הקודמת לדעתי המחירים לא כוללים מע"מ.
קבלתי מידות מהאתר של efs, רק 550 מ"מ פתיחה מלאה, שזו המידה של האוטו עכשיו בחנייה .... משהו במידות של הבולמים בעל האתרים לא הגיוני [emoji850]
היי מוטי,
באשר לתופעה שתיארת: הייתי מתחיל מבדיקה של הבולג'וינט ושל כל התותבים (בוקסות) במתלה האחורי.
לעניין הקפיצים והבולמים:
OME 763 קפיצים מאוד קשים - נסיעה מאוד לא נעימה אלא אם הרכב מאוד מאוד עמוס (מניסיון כמובן).
לאחרונה הרכבתי קפיצים TF027V - הבדל לא פחות ממדהים לעומת הOME763.
בעיקר בזכות החלק הפרוגרסיבי שעובד כאשר הרכב אינו עמוס לסופ"ש במדבר.
בולמים מומלצים מאוד: TF124 + TF123
אלא בולמי FOAM CELL (ללא גז) ענקיים - טכנולוגיה של פעם (סגנון TOUGH DOG).
מספקים שיכוך מעולה לטוסיק הקופצני של הדיסקו.
135974
135975135976
הקדמיים מגיעים ללא שרוול גומי - אפשר לרכוש בנפרד משהו גנרי או להזמין לפי מק"ט DC6007.
135977
בהצלחהאיזה בולם פירקת מאחור? זה היה 1312?
בתמונות רואים ברור שהקדמי הוא 1311.
- - - Updated - - -
טוב, משהו נראה לי מוזר, חשבתי לרגע שהאוטו מוגבהה יותר מ2" אבל לאחר השוואה של מידות הרכב בחנייה מול מידות הקטלוג , ואפילו המידות שכתובות על המגן שמש נהג, האוטו עומד כרגע גבוה ב40 ממ יותר מהמקור.
והוא עמוס במגירות עמוסות ציוד חלוץ וקצת חלקי חילוץ , כננת מקדימה ו20 ליטר מים.
ובמצב הנוכחי, כל הבולמים שמיועדים ל2" הגבהה נותנים רק עוד 2 סמ פתיחה , וזה מוזר לי.
האוטו עומד כרגע עם מרחק בולמים פתוחים בכ55 סמ מקדימה, ו52 סמ מאחור (בין נקודות ריתום).
רוב הבולמים המוצעים בשוק וגם מה שמורכב כרגע מציינים פתיחה מקס' של כ560 ממ. לעומת פתיחה מקס/ של 610 ממ בTF123/4
בתמונה NICKYA שלח, קוני מול טרהפרימה נראה שהם באותו אורך,
מוזר....
החבר'ה בטרהפירמה מודדים במידות אחרות ????
איזה בולם פירקת מאחור? זה היה 1312?
בתמונות רואים ברור שהקדמי הוא 1311.
30-1311SP1 מקדימה
30-1615SP1 מאחור
135996 136001 (נמדד ממרכז הבורג למעלה)
מעולה, אז המידות המידות בטבלאות מסתדרות לי. תודה
אני אמשיך לדחוף כאן מידע, אולי יום אחד זה יהיה שמיש למישהו,
אז לא כ"כ הסתדר לי המידות של הבולמים שיש על האוטו כפי שמצאתי באינטרנט, ומסתבר שפשוט לא חיפשתי מספיק,
מצאתי את האתר הזה
http://www.red90.ca/rovers/shockinfo.html
ובו, כתוב שיש דגם בולם 1312 למידות מקוריות, ויש דגם 1312sp1 לרכב מוגבה 2".
עכשיו הדילמה היחידה לפני הזמנת בולמי טרפירמה היא אורך הבולם בסגירה, שעל פי האתרים הטרפירמה מעט ארוך יותר,, אז השלב הבא הוא מבחן המלגזה לבדוק כמה אורך מינימלי יש לי בלי הנמכת באמפ סטופ,אתפנה לזה מתי שהוא השבוע.
יש 2 קוני חדשים, בדיוק כמו שמורכב כרגע על האוטו,
יש המלצות לכיון הבולם (יש 4 מצבים) ? לעשות משהו באמצע ומקסימום אח"כ משנים?
ehudzeelim
25-03-22, 16:41
בקוני אצלי יד 3 דרגות, והוא מגיע על האמצעית. לא יודע לייעץ לגבי הכיוון אבל לפי מה שאני זוכר שאי אפשר לכוון כשהבולם מורכב, חייבים לפרק אותו מהרכב. אני נוסע די עמוס ומצטער שלא כיוונתי לדרגה הקשה ביותר, אבל זה מוסו ולא דיסקברי אז כנראה אי אפשר להסיק מזה כלום
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
נכון, הכיוון אפשרי רק במצב בולם פתוח לגמרי, אפשרי על הרכב כשצד אחד לא מחובר
תמונה שווה אלף מילים...
לחפור על רכבי 2 על 4 כולם יודעים אבל לכוון בולמים פחות, אה?! [emoji6]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220325/26df6c734caec2dde7bb91c72fb5d7bf.jpg
שחר גרינברג
25-03-22, 17:35
כשהרכבתי בולמי קוני לפני כשנה כיוונתי אותם למצב היותר קשיח (גל לי יש את הבולם עם ה3 כינונים)
בשיטת כיוונון של קוני מעצבנת ואין לי רצון לפרק בולם בכדי לבדוק מה נותנות שאר הדרגות…..
טרופר קצר דרך אגב…
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לך קפיצים די רכים ואתה מעמיס לא מעט. אז תכוון על סיבוב אחד פחות מהכי קשיח. זו נקודת התחלה טובה בדרך כלל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני לא בטוח שהם רכים, זה hd של 110
וואלה. האוטו שלך די... מתנדנד. אולי אתה באמת מעמיס יותר מדי.
אם ככה - תתחיל מהאמצע. לדעתי כמו שהדיסקו מתנדנד זה ייגמר בכיול יותר קשיח מהאמצע - אבל אין מה לנחש. מתקינים ובודקים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
Ome 763x
בחיפוש שמצאתי רשום כ heavy duty rearפה...
טיפ לדורות הבאים, כיווץ בחוץ עם משקל הגוף, תו"כ לחיצה וסגירת הבולם הידוק החגורה.
הכנסה של העין העליונה למקום, ושחרור מבוקר של החגורה תו"כ הובלת הפין התחתון למקומו.
זהירות על האצבעות!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220325/b4aa2285d325f5c4dd32ae80b9045eb4.jpg
איזה כיף!
הלכתי על הכי חזק, כשהאוטו ריק באמפים בקיבוץ ב30 ו40 קמ"ש עוברים נהדר!
דרכי כורכר משובשים מרגישים מעט נוקשים מבעבר, אבל אני מעדיף להשאיר ככה לטיולים עמוסים, אין נדנוד אין סופי שהיה בעבר, אני מזכיר שאין לי מוטות מייצבים בכלל
לפני נסיעת המבחןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220325/2c72fd08f2588793ccd0455092952c8e.jpg
ואחרי, זהו הם כבר לא חדשים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220325/b8e9320f874d30689be4efdd8052b595.jpg
תתחדש מוטי!
אגב למה אתה לא נוסע עם מייצבים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
קדמי לא היה,ואחורי עשה קצת בעיות ובלאי בתפוחי חיבור לסרן ובסוף זרמתי עם העיצה לפרק.
לא ראיתי הבדל גדול עם ובלי.
אגב, אספיר מפציצים אותי במייל ספאם לבולם הזה
https://www.asfir.co.il/shocks-bilstein-8800026.html?adscale=1&utm_campaign=adscale_10007399178&utm_source=adscale_shopping&utm_medium=Ads&utm_campaign_name=SmartShopping_IL_V2+%5 BProduct+Pages%5D+%28google+shopping%29&device=m&creativeId=433927898806&network=u&gclid=Cj0KCQjw0PWRBhDKARIsAPKHFGhBz707qr gkAwCWG9WWN4fd-M2iMgsguwCFcCa9-O2KdUCXUSCp1WQaAqVxEALw_wcB
אז אספיר אפשר להפסיק עכשיו [emoji23]
אני חושב שכדאי לך לנסות להרכיב את שניהם ולהחליט בעצמך.
בגלל שאתה מצכנן לנעול רק מאחורה, דווקא האחורי מאוד חשוב כדי ל"דחוף" את הקדמי לעבוד טוב יותר בהצלבות
מאחורה יש מתלה כמעט ללא התנגדות לגלגול... ומקדימה מתלה עם התנגדות גבוהה מאוד לגלגול.
במצב כזה יש נטייה של הסרן האחורי לעשות את כל העבודה ולקדמי לעקוב פחות טוב אחרי התוואי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מאחורה יש מתלה כמעט ללא התנגדות לגלגול... ומקדימה מתלה עם התנגדות גבוהה מאוד לגלגול.
במצב כזה יש נטייה של הסרן האחורי לעשות את כל העבודה ולקדמי לעקוב פחות טוב אחרי התוואי.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם אתה מייצר התנגדות לעבודת המתלה בסרן אחד, אתה לא ״מכריח את השני לעבוד״.
אתה פשוט מגביל את הרכב.
הרכב פשוט יתנדנד יותר בשיווי המשקל כשימצה את המהלך של סרן מסויים.
אני בעד מוט מייצב בשביל הבטיחות בכביש.
תמרון חירום קטן עם/בלי ואתה מבין כמה הוא חשוב.
זה כבר לא קשור לבולמים, אתם מוזמנים להמשיך לדון בנושא מוט המייצב, כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=929432
עריכה: לחצתי פוסט מבלי לראות את ההודעה שלך מוטי, מחילה.
אם אתה מייצר התנגדות לעבודת המתלה בסרן אחד, אתה לא ״מכריח את השני לעבוד״.
אתה פשוט מגביל את הרכב.
הרכב פשוט יתנדנד יותר בשיווי המשקל כשימצה את המהלך של סרן מסויים.
אני בעד מוט מייצב בשביל הבטיחות בכביש.
תמרון חירום קטן עם/בלי ואתה מבין כמה הוא חשוב.בוקר טוב.
אתה מתכוון שהמוט מייצב מגביל את המהלך אבל זה רק במידה והוא קשיח מספיק.
שנית אם טענת אחרת תסביר.
אם ההסבר שלי לא היה ברור אסביר שוב.
אם יש מתלה קדמי ואחורי עם שוני גדול בהתנגדות גלגול.. בזמן הצלבה.. זה שיש לו פחות התנגדות לגלגול... יצליב יותר מהשני.
זהו.
לא התייחסתי כלל ליתרון בכביש, בטח ובטח ברכב עמוס. זה מובן מאליו.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.