התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טסט שנתי - קוריוז שנתי



zivo
08-11-21, 11:34
אז הגיע המועד.
במהלך השנה האחרונה התחילו חופשים בתפוחים במערכת ההגה. לקראת הטסט, הבאתי מארה"ב 4 תפוחים, תושבת לזרוע עזר ומוט מקשר חדש.
חכיתי חודש לפני הטסט, והכל הוחלף, עשיתי כיוון פרונט.
אני יודע שהם לא אוהבים לד בפנס הראשי, החלפתי חזרה להלוגן H4.
אני יודע שלא אוהבים דיזל מזהם (מעולם לא נכשלתי על זיהום, המנוע במצב טוב), 3 ימים לפני הטסט, הורדתי פילטר סולר, מילאתי אותו ב BJ245 , ונתנתי בראש. יצא הרבה עשן, והמנוע חזר לנגן כמו חדש.
הצמיגים במצב סביר.
שבוע שלם אני חושב לעצמי, מה יהיה הפעם? איזה סיפור מחכה לי הפעם?
הולך לטסט במכון הקבוע.
מתחילים בבוחן הראשון, רשיונות, ווסט צהוב, משולש, ומטף:
הוא אומר לי "המטף שלך לא מתאים".
אני : "זה המטף שיש לי ברכב 5 שנים ותמיד העברתם אותי. מה השתנה?"
הבוחן: " אני רק אומר".
ממשיך במסלול, מגיע לבדיקת פרונט, בסוף הבדיקה, הבוחן שעומד ליד (לא זה שבבור), פולט לעברי: "הרכב מוגבה יותר מדי".
אני: "הרכב מוגבה על המ"מ, ויש הערה ברשיון. אם אתה רוצה את הנספח של משרד התחבורה עם הגבהים המותרים, יש לי".
הבוחן: "לא הצלחנו להגביה את הרכב.....סע " .....????
זיהום אוויר, כיוון אורות, הולך לשלם.
הפקידה בקבלה (הבת של הבעל בית):"הרכב מוגבה יותר מדי"
אני:" לא יודע מה להגיד לך."
פקידה:"הרכב מוגבה יותר ממה שמותר. כתוב לך ברשיון 50מ"מ, אבל הרכב יותר גבוה."
אני:" אני לא יודע מה להגיד לך. אני לא יודע מה להגיד, כי אני ממש לא מבין איך הבוחן קבע שהרכב לא בגובה הנכון. הוא אפילו לא טרח למדוד....לפני שאני שואל מאיפה הוא יודע מה הגובה הנכון? ודרך אגב, כבר 5 שנים שאתם מעבירים אותי עם ההגבהה הזו, לכל היותר, הרכב שקע קצת, אבל בטוח לא נעשה גבוה יותר. "
פקידה:"לא מדד?"
אני:"לא מדד".
פקידה:"לא בסדר"
יוצאת, הולכת לבוחן בכיר, הוא מסתכל על הרכב (שחונה בכניסה למשרד), ואומר שהכל תקין.
חוזרים למשרד, הניירת עוברת לפקידה השניה.
פקידה:" המטף שלך לא מתאים"
אני:" זה המטף שיש לי ברכב כל השנים, ותמיד העברתם אותי, מה השתנה?"
פקידה:" אתה צריך 55ב, בא נראה מה יש לך ברכב".
הולכים לרכב, מוציאים את המטף, מסתכלים, כתוב עליו 55ב.
פקידה:"אתה בסדר"
אני:" תודה שאת חושבת שאני בסדר...."

חוזרים למשרד, משלם והולך.

איפה דרור שצריך אותו???? :-) :-) :-)

מוטי ג.
08-11-21, 11:38
נו? ואמרת לאבי שזו בדיחה?

נמרוד
08-11-21, 11:48
מה לא ברור? הפקידה מנסה להתחיל איתך. אתה גבר מושך.

זה גם הבעייה של דרור כנראה.

דרור ברלי
08-11-21, 12:01
כשתראה את הפקידה במכון הדרום, תבין למה אני שולח את מוחמד.
כמו שהיא נראית, עדיף לרקוד על משאית.

boaz avrahami
08-11-21, 12:20
יש מכונים ידועים שמתעללים בכם באופן קבוע.
רק תסבירו לי למה אתם מתעקשים להאנס כל פעם מחדש?

אתם מזוכיסטים, בחיי

ד ו ר ו ן
08-11-21, 12:26
גם במכון הקבוע שאני הולך אליו השנה התחילו להטריד, מישהו ספציפי שממש המציא דברים.
הוא יחסית חדש שם, והבנתי שהוא בראש אחר, מציק.

אני אומר ״המציא״ כי זה רכב מיושן והכל נבדק לפני הטסט, וכשפניתי למנהל המכון הוא ממש התעצבן על השטויות שהיו רשומות, בדק בעצמו שוב ואישר את הטסט.

ofer_b
08-11-21, 14:51
אז הגיע המועד.
במהלך השנה האחרונה התחילו חופשים בתפוחים במערכת ההגה. לקראת הטסט, הבאתי מארה"ב 4 תפוחים, תושבת לזרוע עזר ומוט מקשר חדש.
חכיתי חודש לפני הטסט, והכל הוחלף, עשיתי כיוון פרונט.
אני יודע שהם לא אוהבים לד בפנס הראשי, החלפתי חזרה להלוגן H4.
אני יודע שלא אוהבים דיזל מזהם (מעולם לא נכשלתי על זיהום, המנוע במצב טוב), 3 ימים לפני הטסט, הורדתי פילטר סולר, מילאתי אותו ב BJ245 , ונתנתי בראש. יצא הרבה עשן, והמנוע חזר לנגן כמו חדש.
הצמיגים במצב סביר.
שבוע שלם אני חושב לעצמי, מה יהיה הפעם? איזה סיפור מחכה לי הפעם?
הולך לטסט במכון הקבוע.
מתחילים בבוחן הראשון, רשיונות, ווסט צהוב, משולש, ומטף:
הוא אומר לי "המטף שלך לא מתאים".
אני : "זה המטף שיש לי ברכב 5 שנים ותמיד העברתם אותי. מה השתנה?"
הבוחן: " אני רק אומר".
ממשיך במסלול, מגיע לבדיקת פרונט, בסוף הבדיקה, הבוחן שעומד ליד (לא זה שבבור), פולט לעברי: "הרכב מוגבה יותר מדי".
אני: "הרכב מוגבה על המ"מ, ויש הערה ברשיון. אם אתה רוצה את הנספח של משרד התחבורה עם הגבהים המותרים, יש לי".
הבוחן: "לא הצלחנו להגביה את הרכב.....סע " .....????
זיהום אוויר, כיוון אורות, הולך לשלם.
הפקידה בקבלה (הבת של הבעל בית):"הרכב מוגבה יותר מדי"
אני:" לא יודע מה להגיד לך."
פקידה:"הרכב מוגבה יותר ממה שמותר. כתוב לך ברשיון 50מ"מ, אבל הרכב יותר גבוה."
אני:" אני לא יודע מה להגיד לך. אני לא יודע מה להגיד, כי אני ממש לא מבין איך הבוחן קבע שהרכב לא בגובה הנכון. הוא אפילו לא טרח למדוד....לפני שאני שואל מאיפה הוא יודע מה הגובה הנכון? ודרך אגב, כבר 5 שנים שאתם מעבירים אותי עם ההגבהה הזו, לכל היותר, הרכב שקע קצת, אבל בטוח לא נעשה גבוה יותר. "
פקידה:"לא מדד?"
אני:"לא מדד".
פקידה:"לא בסדר"
יוצאת, הולכת לבוחן בכיר, הוא מסתכל על הרכב (שחונה בכניסה למשרד), ואומר שהכל תקין.
חוזרים למשרד, הניירת עוברת לפקידה השניה.
פקידה:" המטף שלך לא מתאים"
אני:" זה המטף שיש לי ברכב כל השנים, ותמיד העברתם אותי, מה השתנה?"
פקידה:" אתה צריך 55ב, בא נראה מה יש לך ברכב".
הולכים לרכב, מוציאים את המטף, מסתכלים, כתוב עליו 55ב.
פקידה:"אתה בסדר"
אני:" תודה שאת חושבת שאני בסדר...."

חוזרים למשרד, משלם והולך.

איפה דרור שצריך אותו???? :-) :-) :-)שאלה קצת קשורה, אתה שם פחית מלאה של bg245 בפילטר סולר ונותן למנוע לרוץ? ז"א שהוא עובד רק על החומר בפחית ללא סולר בכלל?
לא מסוכן?

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

zivo
08-11-21, 15:21
שאלה קצת קשורה, אתה שם פחית מלאה של bg245 בפילטר סולר ונותן למנוע לרוץ? ז"א שהוא עובד רק על החומר בפחית ללא סולר בכלל?
לא מסוכן?

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
תחפש פה שרשורים על הנושא.
על הפחית כתוב להוסיף למיכל דלק, אבל "המומחים" המקומיים פה באתר, אמרו, רק אינפוזיה.
אז התחלתי לעשות כך, והאמת שממש מרגישים הבדל בהתנהגות של המנוע.
אז פעם בשנה (זה בערך 10K אצלי), אני מבצע ניקוי כזה.

KOOKE
08-11-21, 17:39
מכוני הרישוי זו רעה חולה ומסוג הדברים שצריך ללמוד לחיות אתה כמו עם הקורונה...

דרור ברלי
08-11-21, 18:13
גם במכון הקבוע שאני הולך אליו השנה התחילו להטריד, מישהו ספציפי שממש המציא דברים.
הוא יחסית חדש שם, והבנתי שהוא בראש אחר, מציק.

אני אומר ״המציא״ כי זה רכב מיושן והכל נבדק לפני הטסט, וכשפניתי למנהל המכון הוא ממש התעצבן על השטויות שהיו רשומות, בדק בעצמו שוב ואישר את הטסט.


זה בסדר דורון. אל תתפלא. הם כולם ממציאים ומציקים. ברצינות.
א. כי הם יכולים. למצבו האמיתי של הרכב אין שום קשר.
ב. כי מחמירים עם רכבים ישנים. זה לא ישתנה וככל שהטירוף הירוק/סביבתי יתגבר, זה יכול להשתנות רק לרעה.

ואנחנו ממשיכים להגיע לשם פשוט כי אין ברירה - טסט מוכרחים לעשות, ולהיכנס למכון X/Y זה אולי חרא, אבל לפחות זה "חרא שלנו". כי אנחנו כבר מכירים את המכון ושגיונותיו. מה יעזור לי לנסות מכון אחר? חרא אחר?.... מי שיש לו מכונאי מקושר - הוא כבר מקושר במכון ספציפי ולשם אני הולך. השירות הזה חוקי וכמובן עולה כמה מאות שקלים, אבל נותן שקט ואתנחתא לחצי שנה. עד הפעם הבאה.

ehudzeelim
08-11-21, 18:35
הבוחנים הם באמת בעלי כוח, וההתנהלות במהלך הטסט צריכה להיות בהתאם, שזה אומר
גישה חיובית וחייכנית, לא לבוא בשביל לחנך ולהתווכח.

להסכים עם האבחנה של הבוחן בשלב ראשון בכל מצב, ואם מדובר באבסורד או טעות לא להוציא את הבוחן מטומטם.. אם גישה כזאת ניתן להגיע לעמק השווה ברוב המקרים
סה"כ מדובר באנשים שנמצאים בסטואציה לא מי יודע כמה במשך שעות רבות של היום (אני מדבר על הבוחנים) ומתמודדים בעצמם עם תופעות מתופעות שונות... ברגע שמבינים אותם ובאים בגישה הנכונה הכל משתנה.

אני מעביר טסטים כמה רכבים ישנים בכל שנה, במשך הרבה שנים, ניסיתי מכונים שונים (עד כדי כך שהיו שנים שהדרמתי לאילת בשביל הטסטים) ולמדתי מניסיון שזה לא באמת משנה,

חזרתי ל"מכון הבית" שלי, שנחשב קשה ושבעבר הייתי מסיים בו טסט אחרי ויכוחים וללא מדבקה באופן קבוע,
והיום אני מבסוט ומסתדר איתם ועובר די חלק כבר שנים.

נדב42
08-11-21, 18:52
אני יודע שהם לא אוהבים לד בפנס הראשי, החלפתי חזרה להלוגן H4.


פה הטעות. את ההלוגן היית צריך לשים בתא הכפפות ...

zivo
08-11-21, 19:50
פה הטעות. את ההלוגן היית צריך לשים בתא הכפפות ...

לא הבנתי

איל מ
08-11-21, 20:17
נכשל על אורות,
מחליף במקום.
נמנע מהצקות על דברים אחרים.

-->