צפייה בגרסה מלאה : ניסאן פאתפינדר 2006 מעשן חזק
שלום. ניסאן פאתפיינדר 2006 מנוע 2.5. לרכב הוחלף מנוע לפני שנה לפני שרכשתי אותו. הרכב מעשן חזק, שותה דלק ובעיות סחיבה במקרים בודדים, לא קבוע.במוסך טוענים שיכולות להיות שלל בעיות כולל egr ולא ממש שמחים לטפל. במחשב לא מופיעה שום תקלה. מבדיקה שעשיתי המנוע שהותקן ברכב הוא מנוע יורו 4 שעשה הסבה ליורו3(מקורי יורו 3). פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה. השאלה שלי האם כדאי להכניס את הרכב לסדרת בדיקות מקיפה ותיקון(משאבה אינגקטורים טורבו, מספר מוסכים אמרו לי להכין 20k) אחרי שעשו למנוע הסבה
אפשרות נוספת שיש לי שוב החלפת מנוע מוסב מיורו 4 ליורו 3 ב13k.
תודה
לפני שאתה רץ להוצאות הכבדות צריך להבין טוב יותר מה הבעיה וכיצד נעשתה הדיאגנוסטיקה. תוכל להרחיב?
האם המוסך המטפל מכיר היטב רכבים כאלו?
אני מניח שאם תרשום מאיזה אזור אתה אולי מישהו יוכל להמליץ על מוסך מתמחה ושווה לקבל חוות דעת נוספת לפני החלפה / שיפוץ מנוע.
מוסכים שמצמעים לעשות איבחון על ידי החלפת חלקים יקרים הם מוסכים חובבניים.
אתה צריך איבחון מסודר, במקרה הזה על ידי ציוד ייעודי מתאים למנוע, שלא יעלה הרבה אבל יציף את כל המידע מתוך מחשב המנוע.
הסבה של מנוע מיורו 4 ליורו 3 לא טרייוויאלית ואני לא מבין למה בוצעה. פת'פיינדר 2006 הוא יורו 4 במקור. מ 2010 הוא יורו 5. המנוע הזה קיים בגרסת יורו 3 אבל אנחנו בישראל אז זה נראה לי מוזר.
אסף.
הרכב מעשן בעמידה ונסיעה ברוב טווח הסלד. הדיאגנוסטיקה נעשתה במוסך מורשה ומוכר מאוד אך אני מבין שהם לא מתעסקים מספיק עם בעיות כאלה בדיזלים. הם התחברו למחשב רכב, לא ראו שוב תקלה.פירקו egr לניקיון,החזירו ואמרו שהוא תקול אך לא מתחייבים לפתרון הבעיה גם אם אחליף egr לחדש.
לגבי יורו של המנוע אני מופתע.מאיזו שנה פאתפיינדר הוא יורו 4?
האם יש דרך לראות יורו של מנוע לפי מספר מנוע?
אני מאזור רחובות. תודה
אין בישראל פתפיינדר יורו 3.
יורו 4 בתוקף מ 2005 ויורו 5 מ 2010.
אני חושב שזה מנוע יורו 5 שהפכו ליורו 4.
ההבדלים לא קטנים כל כך אבל זה אפשרי. משאבה, מזרקים, טורבו, סעפות מחשב ועוד ועוד. בגדול זה לבנות את כל המנוע על גבי short block תקין.
"המחשב לא מראה תקלה" לא אומר שאין תקלות. אבל אומר שאין נתון חורג שידליק תקלה. יכול להיות חיישן מנותק שנותן למחשב ערך בטווח התקין וגורם לו להזריק המון דלק בלי צורך. אבל מבחינת המחשב הכל טוב
דיאגנוסטיקאי שיודע מה הוא עושה יסתכל על הערכים בפועל ויראה משהו שלא מתאים לתנאי הנסיעה
אגב... איזה צבע העשן..??
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
עשן שחור, הרכב לא נוגע בשמן.
בגלל שהעשן גם בסרק וגם בטורים אני מבין שיש עודף דלק ולא פחות מדי גדישה.
זה עלול לגרום נזק. עד כדי חור בבוכנה וחבל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
הרכב עומד.
יש למשהו המלצה למכון דיזל טוב לדיאגנוזה?
אזור רחובות אשדוד. תודה
קרא כאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116690-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%90%D7%9F-%D7%A4%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A8-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%9F-%D7%95%D7%9C%D7%90-%D7%A1%D7%95%D7%97%D7%91
וכאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/69131-%D7%96%D7%A7%D7%95%D7%A7-%D7%9C%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94-%D7%A4%D7%90%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%99%D7% A0%D7%93%D7%A8-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%9F-%D7%91%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A5
אצל חבר שלי זה נגמר בהחלפת שני מנועים. גרשון לא הצליח לעלות על התקלה, מבחינתו הנתוני מנוע היו תקינים. מעט זמן אחרי כן המנוע הלך (אין לי פרטים מלאים של הנזק, פשוט הפסיק לעבוד באמצע נסיעה, ולא הייתי מעורב באותה תקופה).
אני עם אותו אירוע
יותר ותיק
המנוע המקורי יורו 3
הותקן יורו 4 לפני כמה שנים
המנוע החדש כבר עשה איזה 200000 קמ..
הרכב מעשן
אבל חזק ויציב
יש לנו קבוצת פאתפיינדר בפיסבוק ובווטסאפ
תכנס לפייסבוק ומשם הלאה
אל תוציא כסף לכל מיני מתאמנים במכונאות
יש לנו קבוצת פאתפיינדר
ברוך הבא לפורום,
אם יש לך מידע כלשהוא שיכול לעזור לשואל - כאן זה מקום טוב לרשום אותו, כך שגם בעתיד אם למישהו תהיה בעיה דומה הוא יוכל למצוא את המידע.
אנחנו לא אוהבים שמפנים את מי ששואל כאן לרשתות חברתיות ומקומות אחרים - זה לא עוזר לפורום אבל בעיקר לא מאפשר שימור ידע ושימוש בעתיד. יש בפורום הזה הרבה מאד ידע שנצבר עם השנים והרבה אנשים מגיעים ונדרשמים לפורום שלנו לאחר שחיפשו מידע ברשת והבינו שכאן זה המקום הנכון לחקור, ללמוד, לשאול ובסופו של דבר למצוא פתרון לבעיה.
אני עם אותו אירוע
יותר ותיק
המנוע המקורי יורו 3
הותקן יורו 4 לפני כמה שנים
המנוע החדש כבר עשה איזה 200000 קמ..
הרכב מעשן
אבל חזק ויציב
יש לנו קבוצת פאתפיינדר בפיסבוק ובווטסאפ
תכנס לפייסבוק ומשם הלאה
אל תוציא כסף לכל מיני מתאמנים במכונאותחייב הסבר לעניין של יורו 3.
בשנת 2006. הרכב נמכר עם מנוע יורו 3??
אתה בטוח שזה יורו 3?
או שזו כינוי למנוע הזה מהדור של 2006-2008?
מה ההבדלים בין המנוע יורו 3 למנוע יורו 4?
אני יודע מה ההבדלים בגדול בין המנוע טרם מתיחת הפנים של 2010 למנוע יורו 5 שאחריה.
(הטורבו השונה בעיקר אבל עוד המון שינויים קטנים).
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
2006 באו עם יורו 3
טורבו במיקום שונה
צינור אויר שונה
מכסה שסתומים מאלומיניום
ב 2007 הם כבר הוציאו את היורו 4
מכסה שסתומים פלסטי.. עוזר בזיהוי
הבעיה שהמנוע נקרא אותו דבר ועם אותן אותיות..
המחשב של 2006 אצלי וכנראה גם אצל מי שהתחיל את השרשור נאלץ להפעיל מנוע ממש דומה אך שונה. אפילו יחסי הדחיסה שונים.
המידע הזה קיים בויקיפדיה של המנוע הספציפי.. כן יש כזה
אני כבר 200k קמ עם המנוע הזה
מעשן אבל חזק ועם צמיגי bf mud עושה 1-10 ויותר. גיר ידני
לך תשיג מנוע יורו 3 ..
אין מכונאים ומוסכים שמבינים את הרכב הזה למעט בודדים.
אני החלפתי את גלי הזיזים בין המנועים
שמתי על היורו 4 שהוא בכלל 190 כס
את גלי הזיזים של היורו 3 171 כס
כל אלו שמחליפים מנועים כמו סרט נע רואים שם מנוע זהה ודוחפים אותו פנימה.. אבל המנועים שונים.
הרבה פאתפיינדרים עוברים התעללות במוסכים לא מבינים ומסיימים במגרש חלפים.
אתה מעלה כאן מידע חשוב.
יכול לתת המלצה על מכונאים שמכירים טוב את המנועים הללו?
אם היה לי מכונאי טוב הייתי מרשה לעצמי להבין פחות , לנוח ולעשות דברים אחרים. בקבוצת פאתפיינדר יש הרבה ממליצים על חמודי מערערה בצפון.. ואני גר בנגב
PATHFINDER R51 ENGINE CODE YD25DDTI
2005\2006
EURO4
מדובר על מחשב מנוע\לחצים\מזרקים
מנוע YD25DDTi היה גם עם משאבת הזרקה Bosch VP44
מ-1998
EURO 2 -לא היה מורכב ברכב הזה
EURO 3.....?
תקן מדויק אפשר לדעת לפי מספר שלדה של רכב
P.S
ש-NISSAN הפך ל-RENAULT איבד אמינות יפני
אני אומר את זה בתור יש שעשה OVERHAUL שלם למנוע ZD30DDTI פעמים כולל RENEW SLEEVES
בפעם השלישית יבוא מנוע מאוסטרליה
אתה מעלה כאן מידע חשוב.
יכול לתת המלצה על מכונאים שמכירים טוב את המנועים הללו?כאשר החזקתי פאת'פיינדר טיפלתי אצל שי ממוסך חורשים. לא מושלם אך הוא מכיר את הרכב. בזמנו הוא החזיק אישית פאת'פיינדר משודרג.
2006 באו עם יורו 3
טורבו במיקום שונה
צינור אויר שונה
מכסה שסתומים מאלומיניום
ב 2007 הם כבר הוציאו את היורו 4
מכסה שסתומים פלסטי.. עוזר בזיהוי
הבעיה שהמנוע נקרא אותו דבר ועם אותן אותיות..
המחשב של 2006 אצלי וכנראה גם אצל מי שהתחיל את השרשור נאלץ להפעיל מנוע ממש דומה אך שונה. אפילו יחסי הדחיסה שונים.
המידע הזה קיים בויקיפדיה של המנוע הספציפי.. כן יש כזה
אני כבר 200k קמ עם המנוע הזה
מעשן אבל חזק ועם צמיגי bf mud עושה 1-10 ויותר. גיר ידני
לך תשיג מנוע יורו 3 ..
אין מכונאים ומוסכים שמבינים את הרכב הזה למעט בודדים.
אני החלפתי את גלי הזיזים בין המנועים
שמתי על היורו 4 שהוא בכלל 190 כס
את גלי הזיזים של היורו 3 171 כס
כל אלו שמחליפים מנועים כמו סרט נע רואים שם מנוע זהה ודוחפים אותו פנימה.. אבל המנועים שונים.
הרבה פאתפיינדרים עוברים התעללות במוסכים לא מבינים ומסיימים במגרש חלפים.אז חשוב לדייק. אלו מנועי יורו 4 גם בשנתיים הראשונות. שונים אמנם אבל יורו4. זה חשוב כי בחו"ל היו גרסאות יורו 3 עם הבדלים ממשיים. ואם אתה לוקח חלקים של מנוע יורו 3 באמת ושם אותם על מנוע יורו 4 דור ראשון זה לא בהכרח יתאים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני גם רוצה לתת דוגמה - כי אני לא מכיר ממש לעומק את המנוע הזה של ניסאן - ממנוע שאני כן מכיר טוב של טויוטה.
למנוע שאצלי בטויוטה יש גרסת יורו3. למשל בירדן. אם אני אלך לירדן ואבקש מנוע יורו3 ואשים אותו במקום המנוע יורו4 -
על פניו הכל יתאים. ההבדלים חיצונית הם בטורבו, וזה שאין egr. אבל יש עוד הבדלים כמו המשאבת הזרקה שבנויה למנוע עם מפת הזרקה שונה. כמובן שהמחשב שונה.
אז אני מחליף סעפות והכל בסדר. אבל המחשב של יורו4 על מנוע יורו3 שלכאורה הוסב ליורו4 יחשוב שהכל בסדר ובפועל עלול לתת פקודת הזרקה שתכניס יותר מדי דלק למנוע. כי המשאבה מכויילת אחרת. וזו רק דוגמה.
לכן אני חושב שעצם הטעות במושגים גורמת להזמנה של חלקים לא נכונים.
וגם מקווה שנראית איך יש הבדלים שקל לפספס אבל הם משמעותיים - וזה כאמור בלי שאני מכיר לעומק את המנוע הזה.
עם זה אני אבדוק שוב בספרות אולי אני טועה ויש מנועי יורו3 בפת'פיינדר בישראל....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
מצאתי צינורית ואקום קרועה, טיפלתי והרכב נוסע כמו מטוס בלי לעשן. משהו יודע ויכול להסביר בקצרה מה תפקידים של הואקום? תודה
צינורית הואקום שהולכת לטורבו?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
של המצערת. הייתה גם בעיית סחיבה. בטורבו חיזקתי צינורות. היה נראה שגם יש בריחה משם
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.