התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נזילה\הזעה מיניקת האויר לטורבו



אבי XT
14-11-21, 11:35
שלום חברים, שוב אני והפיקאפ החבוטה (D22).
לפני שבוע ביצעתי טיפול מסננים ושמנים. בין היתר ניקיתי גם את צינור היניקה ממסנן האויר לכיוון הטורבו בגלל שהיה קצת שמנוני.
היום, בבדיקת שמנים שגרתית מצאתי שהוא שוב רטוב.
זה יכול להיות? איך מגיע לשם שמן? אם הטורבו "זורק" הייתי מצפה למצוא אה השמן דווקא ביציאה ממנו ולא בכניסה.
יש למישהו רעיון? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211114/fcec9dc66510a028403816b867af5f9e.jpg

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

andy.shaked
14-11-21, 11:40
צלם מרחוק יותר, לדעתי יש לך צינור ממחזיר אדי שמן ממכסה שסטומים לצינור אוויר לפני הטורבו

המדען המטורף

אבי XT
14-11-21, 11:44
בבקשה, תמונה מרחוק.
אכן. יש שם נשם מחובר בדיוק לפני ההסתעפות. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211114/39a2d5f2c6b566c625c574bf7324cc3e.jpg

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Gershon
14-11-21, 13:24
טיפות שמן+גזים באים מצינור נשם
נושא-ונטילציה של מנוע בעירה פנימית....חחח

אבי XT
14-11-21, 13:34
אז מה זה בעצם אומר? תקלה שצריך לטפל בה או תהליך טבעי?
הצד החיובי - לפחות אפשר לדעת שיש שמן במנוע :)

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

Gershon
14-11-21, 14:20
אז מה זה בעצם אומר? תקלה שצריך לטפל בה או תהליך טבעי?
הצד החיובי - לפחות אפשר לדעת שיש שמן במנוע :)

Sent from my SM-N970F using Tapatalk
הסבר בטלפון
אני לא יודע ולא אוהב לכתוב הרבה

ד ו ר ו ן
14-11-21, 15:11
אז מה זה בעצם אומר? תקלה שצריך לטפל בה או תהליך טבעי?
הצד החיובי - לפחות אפשר לדעת שיש שמן במנוע :)

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

סימני שמן מהנשם מכסה שסתומים זה נורמלי לגמרי, זו מטרה- החזרת אדי שמן למנוע במקום לאויר החפשי.
במנוע תקין זה אדים, עם לכלוך נלווה בסעפת מנקודת החיבור והלאה.
במנוע בלוי זה ממש טינופת.
חפש באתר דיון על ״מפריד שמן״ או catch can.

אבי XT
14-11-21, 21:09
אוקי, קראתי קצת ונראה לי שהבנתי את התהליך.
אבל עכשיו באה השאלה, בהנחה שבאמת יוצא מאותו הנשם כמות מסויימת של שמן, והיא נשפכת בדיוק לכיוון יניקת הטורבו, משמע היא אמורה מיד להישאב חזרה לתוך המנוע ולהשרף.
איזה זה מגיע למצב שהיא מצטברת ונוזלת החוצה? במיוחד שהרכב נוסע אולי 100 ק"מ בשבוע. לפחות זה מה שהוא נוסע בשבוע האחרון מאז שהאזור שם היה נקי ויבש לחלוטין.

ד ו ר ו ן
14-11-21, 22:21
יכול להיות שמשהו השתנה בכמויות השמן.
ויכול להיות שהצינור לא מהודק כבעבר.

אבי XT
14-11-21, 22:35
סתם זורק השערה: יכול להיות שיש קשר לסוג השמן?
אני מניח שהמנועים בשנים ההם תוכננו לעבוד על שמן מינרלי או חצי סינטטי לכל היותר.
בהנחה שהשמן בתקנים של היום, בטח כשהוא סיננטי מלא, הרבה פחות דליק ולכן לא כולו נשרף ואז הוא מגיע שוב לנשם וחוזר חלילה? או אולי הוא יותר דליל? בעל כושר הצמדות גבוה יותר?
משהו בכיוון?
בשבוע שעבר כשניקיתי שם הכל, הצינורות דווקא נראו טריים בלי הרבה חופשים מיותרים. קשה לנחש מאיפה השמן הזה נוזל לרמה של הצטברות כזו.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

ehudzeelim
15-11-21, 11:52
סתם זורק השערה: יכול להיות שיש קשר לסוג השמן?
אני מניח שהמנועים בשנים ההם תוכננו לעבוד על שמן מינרלי או חצי סינטטי לכל היותר.
בהנחה שהשמן בתקנים של היום, בטח כשהוא סיננטי מלא, הרבה פחות דליק ולכן לא כולו נשרף ואז הוא מגיע שוב לנשם וחוזר חלילה? או אולי הוא יותר דליל? בעל כושר הצמדות גבוה יותר?
משהו בכיוון?
בשבוע שעבר כשניקיתי שם הכל, הצינורות דווקא נראו טריים בלי הרבה חופשים מיותרים. קשה לנחש מאיפה השמן הזה נוזל לרמה של הצטברות כזו.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

כמה השמן דליק פחות רלוונטי, השמן לא נמצא במנוע במטרה להישרף

שמן דליל יותר כן יכול ליצור מצב של יותר אדי שמן שמגיעים לנשם, בלי להתייחס כרגע לסינתטי או לא, אלא רק לדלילות.
לפי השאלה שלך, ניתן להבין שהחלפת לשמן בצמיגות אחרת?

כיוון אחר, קשה לראות בתמונה ששלחת, אבל האם יכול להיות שהחיבור של הנשם לצינור אוויר דולף קצת והשמן יורד עד הבאנד ושם מצטבר ומקיף את אזור החיבור?

ועוד משהו בלי קשר לשמן, בתמונה השנייה ששלחת נראה שבחיבור הפילטר אוויר לצינור יש איזה קרע קטן, הרזולוציה לא משהו אז קשה ממש לראות, אם כן כדאי לסדר את זה אחרת המנוע מקבל משם אוויר בלי סינון

אבי XT
15-11-21, 12:02
אממ, בקיץ שמתי שמן 20/50,
עכשיו לקראת החורף עברתי ל 10/40.
רוקנתי את השמן היטב כולל את מה שהצטבר במסנן לפני ההחלפה.
שניהם אמנם סינטיים אבל כמובן לפי התקנים הדרושים, לפי אוטודאטא ה 20/50 מיועד לטמפרטורת סביבה גבוה יותר ובגלל שהרכב נוסע 99% בשטח החלטתי לשים אותו בגלל שבקיץ שלנו לא נדיר לראות 40-35 מעלות בימים ימים.
זו המתכונת שאני מתכון להמשיך איתה הלאה במידה ולא יהיו תקלות.
לגבי קרע בצינור האויר - אין. רק עיוות של התמונה (מעלה תמונה ברזו' מלאה).
צינור הנשם הדק מחובר היטב ולא מזיע.
מה שכן, הצטברות השמן ברמת נמצאת על המניפולד המתכתי שמחבר בין צינור היניקה של הטורבו לבין צינור יניקה האויר מהפילטר. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211115/dad74ca13d2199c55449f14252a1bf63.jpg

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

ishc
19-11-21, 09:01
איזה שנה האוטו שלך? אתה בטוח שאתה שם שמן בצמיגות נכונה?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

אבי XT
19-11-21, 13:54
99'.
לפי אוטודאטא ודגם מנוע - זה השמן הנכון.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

boaz avrahami
19-11-21, 17:00
אני זוכר עקבות שמן שם וגם בתוך האינטרקולר עוד כשהרכב שלי היה חדש יחסית ועם כ 150 אקמ. כזה בדיוק, 1999 וזה היה ממזמן

ehudzeelim
19-11-21, 17:33
אולי זה אותו רכב

אבי XT
22-11-21, 21:45
אז אני מבין שנשארנו עם תעלומה. גם טוב! לא חייבים לדעת הכל.
תודה רבה למשתתפים בשרשור. עד הפעם הבאה :)

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

ehudzeelim
22-11-21, 22:02
אז אני מבין שנשארנו עם תעלומה. גם טוב! לא חייבים לדעת הכל.
תודה רבה למשתתפים בשרשור. עד הפעם הבאה :)

Sent from my SM-N970F using Tapatalkבמבט שני על הבאנדים,
נראה שאחד לוחץ על השני, וגם ההברגות שלהן סגורות מעט כאילו הם לא ממש מחוזקים. משהו שם נראה שלא יושב טוב136170

Sent from my SM-J510H using Tapatalk

אבי XT
22-11-21, 22:04
יש מרווח של 2-3 ס"מ בינהם. והם דיי מהודקים. זה הדבר הראשון שבדקתי.

Sent from my SM-N970F using Tapatalk

boaz avrahami
25-11-21, 05:46
לא תעלומה.
הטורבו משתמש בשמן בתור מיסבים.
תפתח, תנקה, תבדוק שאין חופשים ותסגור טוב מחדש.
האינטרקולר שלך גם כנראה יהיה מלוכלך בשמן ופחות יעיל.
אולי גם הגומיה יבשה וכדאי להחליפה

ד ו ר ו ן
25-11-21, 06:46
לבאנדים האלו יש נטייה לחפור ולחתוך גומי יבש/ישן.
יעול להיות שיד כבר סדקים עמוקים בגומי.

זה לא מבטל את עניין כמויות השמן.

roybens
16-09-22, 19:43
אני עם ווינר 2003 לדעתי זה אותו מנוע וגם לי יש עקבות של אדי שמן גם בסביבת האינטרקולר .
רכשתי cath can עדיין לא התקנתי אבל מקריאה בכל מני פורומים שלל אנשים עם רכבים כאלו טוענים שזה עוזר
הוא קולט את אדי השמן ..בכל אופן זה נראה לי מחלה של המנועים האלו

-->