התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מחפש רכב פרטי אמין עד 25,000



יאיר_א
14-11-21, 20:45
אני מנסה לסייע לידידה בקניית רכב

תקציב: 25,000 ש"ח עם אפשרות למתוח עד 30,000 ש"ח אם יש סיבה טובה
נסועה שנתית: כ 30,000 ק"מ. הרוב בינעירוני
הרכב יהיה ברשותה לתקופה ארוכה. לא ממש חשובה ירידת ערך.

הרכב יסיע במקסימום נהג + שני ילדים
עדיפות לגיר ידני

חשוב מאוד: אמינות !!!
אין זמן, אין יכולת ואין רצון להתעסק עם מוסכים. גם אין מוסכים באיזור.


חשבתי על:

איביזה/פאביה ידנית
אולי ד'ציה סנדרו ידנית
פיז'ו 208 ידנית (מה עם בעיות ברצועת הטימינג ?)
רנו קליאו ידנית
יונדאי i20
קיה ריו


עוד רעיונות ?

תודה.

יאיר

asafk
14-11-21, 20:46
יש כאן בלוח פוקוס ידנית. מהמכוניות הטובות בסגמנט - ובתקציב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Asaf-a
14-11-21, 20:50
יש כאן בלוח פוקוס ידנית. מהמכוניות הטובות בסגמנט - ובתקציב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

1+


Asaf-a
אסף.א

guyo
14-11-21, 20:54
לחלוטין תומך בפוקוס ידנית

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

יאיר_א
14-11-21, 21:15
תודה על התגובה המהירה. בודק איתה אם פוקוס סטיישן זה לא אוברקיל בשביל מישהי שנמצאת רוב הזמן לבד ברכב.

יש לי בבית פוקוס וגם פיאסטה (ידנית...) .שתיהם מיוצרות בגרמניה ומאוד מהנות לנהיגה ואמינות. אחלה value for money

יאיר

Asaf-a
14-11-21, 21:42
גם הסנדרו 0.9 בנזין ידנית מכונית חביבה, זו קטגוריה קטנה יותר ולכן תהיה חדשה יותר.

כל אלו מאוד בגדול, יותר חשוב למצוא רכב ספציפי יפה ממוכר אמין…וזה בפני עצמו לא כיף.


Asaf-a
אסף.א

ishc
14-11-21, 22:58
לי יש קליאו 2012 ידנית שנקנתה לפני 4 שנים על תמהיל דומה.
אנחנו מאוד מרוצים, נוסעת היטב כולל נסיעות ארוכות. המנוע קצת חלש והרכב קצת רועש אבל לנו זה פחות מציק בחיים.
במשך 3 שנים נסעתי איתה 35000 קמ בשנה ופרט לטיפולים, מצבר וצמיגים זה שגר ושכח.
היא אצלנו יד אחרונה, תשרת אותנו עד שיום אחד ילך משהו יקר ומשמעותי.
נקנתה בזמנו ב-20000 שח, יד ראשונה עם 70 אלף קמ והיסטוריית טיפולים מסודרת.
בכללי מה שהנחה אותי בחיפוש (חוץ ממחיר) היה יד נמוכה ופרטית, קמ נמוך (עד מאה אלף) והיסטוריה.
בהצלחה

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

שמעון.פ
15-11-21, 10:59
אני יודע שמותג פיאט ואמינות לא תמיד חברים.
אבל הייתה לי פיאט פנדה במשך 7 שנים
180.000 ק"מ. ללא תקלות כלל.
הקונה לקח אותה לבדיקה וראיתי (קריאת שפתיים)
שהבודק אומר לו לחטוף אותה.
חסכונית מאוד (נסועה של 30.000 בשנה, זה המון דלק בפוקוס)
ובגלל השם הרע של המותג מוכרים אותה בזול.
שווה לחפש אחת שמורה ומטופלת כמו שצריך.

שגיא S
15-11-21, 11:34
לי הייתה סיאט איביזה ידנית, מנוע 1400 אטמוספרי ידני.
נסע אצלי 50 אלף קמ (שנה וקצת).
היה אמין מאוד, אפס תקלות ורק טיפולים.
הייתה שנה 2013ף נקנתה עם 65 אלף קמ, ולצערנו הלכה לעולמה בתאונה בטרם עת.

צריכת דלק 1-16 בכביש מהיר.
ביטוח תלוי במאפיינים של הנהג.
טסט היה 1200 +-
טיפול גדול + טיימינג במוסך רון כולל עוד הרבה דברים קטנים עלה 2500 שקל כולל מעמ

polar bear
15-11-21, 11:54
אני יודע שמותג פיאט ואמינות לא תמיד חברים.
אבל הייתה לי פיאט פנדה במשך 7 שנים
180.000 ק"מ. ללא תקלות כלל.
הקונה לקח אותה לבדיקה וראיתי (קריאת שפתיים)
שהבודק אומר לו לחטוף אותה.
חסכונית מאוד (נסועה של 30.000 בשנה, זה המון דלק בפוקוס)
ובגלל השם הרע של המותג מוכרים אותה בזול.
שווה לחפש אחת שמורה ומטופלת כמו שצריך.

חשבתי להציע את שלי, אבל נראה שהיא מחפשת גודל אחד יותר.

דרור ברלי
15-11-21, 12:25
אני יודע שמותג פיאט ואמינות לא תמיד חברים.
אבל הייתה לי פיאט פנדה במשך 7 שנים
180.000 ק"מ. ללא תקלות כלל.
הקונה לקח אותה לבדיקה וראיתי (קריאת שפתיים)
שהבודק אומר לו לחטוף אותה.
חסכונית מאוד (נסועה של 30.000 בשנה, זה המון דלק בפוקוס)
ובגלל השם הרע של המותג מוכרים אותה בזול.
שווה לחפש אחת שמורה ומטופלת כמו שצריך.



30,000 בשנה זה המון נסיעות בינעירוניות ארוכות במהירות ממוצעת גבוהה. ובהינתן התנאים האלה, מפרט-בטיחות, נוחות והתנהגות הופכים לפרמטר חשוב.

הפוקוס 2010 1.6 אוט' אצלי מאוגוסט 2020. עלתה כ-20% מהתקציב שצוין כאן.
האוטו עוד מעט בן 12 וזה עתה חגג 301,000 ק"מ..... קיבלתי איתו תיעוד טיפולים במוסך של 8 שנים אחרונות. הכל עדיין מקורי ופועל חלק. תא הנוסעים וכל אבזריו תקין, נראה ומרגיש כמו חדש.

טיפולים: מתוך כבוד לגיל ולק"מ שלו, אני מפנק אותו בטיפול ב-10K ק"מ ולא ב-15K כפי שהיצרן דורש. זה אולי עולה קצת יותר, אבל כנראה שמשתלם. אני משתמש בחלקים ומסננים מקוריים בלבד, שמן 5W30 איכותי בלבד (קסטרול אדג' או ליקווי-מולי). שוב, עולה קצת יותר וכנראה משתלם. צריכת שמן בין החלפות - 0.

דלק: כשקיבלתי את המפתח, האוטו היה עם 278,000 ק"מ. איפסתי צריכת דלק ממוצעת ומאז עברה אצלי 23,000 ק"מ ועומדת על ממוצע של 7.3 ליטר ל-100 ק"מ. בעברית - 13.7 ק"מ לליטר בממוצע. ואני לא מהמרחמים על דוושת הגז. עם מזגן (מטורף. אפילו לי קר באוטו, גם באוגוסט). הרוב בינעירוני, אבל פעם בשבוע אנחנו קבורים בפקקים של גוש-דן. עם גיר ידני הצריכה היתה בוודאות טובה יותר.

תקלות בתקופה הזו? שתי נורות שרופות. אחת קדמית ואחת אחורית.

בשורה התחתונה - מומלצת. מכונית פשוטה, מאוד מרווחת ונוחה עם בגאז' עצום, ובעיקר איכותית ואמינה ביותר. טפו טפו.

ואני מסכים שהפיאטים הקטנים - 500 ופנדה, עם גיר ידני, חסכוניים מאוד בדלק ועושים עבודה מצויינת. אלה מכוניות נהדרות - טובות ואמינות בהרבה מתדמיתן ובכלל.

asafk
15-11-21, 13:04
חשבתי להציע את שלי, אבל נראה שהיא מחפשת גודל אחד יותר.כן... מכיר את הבעיה. היכרתי מישהי כזו....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

grand
15-11-21, 15:49
פיג'ו 108/ סיטרואן c1, קטנות וחסכוניות להפליא, שנתון גבוה במחיר זול, אמינות של טויוטה אייגו (אוטו הרכב), עם הגיר הרגיל האוטו אינו מבוקש וניתן לרוכשו במחיר בדיחה

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

boaz avrahami
16-11-21, 07:26
גם הקקטוס הידני אמין מאוד ומפתיע לטובה

ד ו ר ו ן
16-11-21, 08:44
הצעה לממליצים על רכבים שהיו להם פעם,
תציינו את זה.

האמינות וההתנהגות של רכב שהיה לכם לפני כמה שנים ואפילו שנתיים, פחות רלוונטית.
הרכבים מאז עברו עוד אי-אלו עשרות אלפי קמ ועוד יד או שתיים.

נכון יותר בעיניי לבחון חו״ד של מי שמחזיק כעת רכב כזה, ויכול להעיד איך הוא מתנהג עכשיו, כשהתבגר והתבלה עוד קצת.

יאיר_א
16-11-21, 09:46
יש לנו במשפחה פיאסטה 2014 ידנית. הרכב נקנה לפני קצת יותר משנתיים מיד ראשונה עם בערך 70,000 ק"מ. מד הקילומטרים מראה עכשיו 140,000 ק"מ והחלפנו ברכב צמיגים, מצבר ומיסב צירייה (קנינו אותו עם מיסב גמור, במוסך אמרו *שמעולם* לא נתקלו במקרה כזה והמיסב הוחלף במקום)

מבחינת הפלסטיקה, ריפוד, דיפונים, צבע ושאר 'קוסמטיקה' לרכב אין בכללWear and tear. כמו חדש. מטורף !!!

לפני כמה שנים עזרתי לידידה (אחרת....) למצוא רכב בתקציב נמוך. מצאתי לה פוקוס 2009 האצ'בק עם 160,000 ק"מ. יד שנייה מליסינג בקצת פחות מ 10,000 ש"ח. היא נסעה עם הרכב עוד 70,000 ק"מ במשך שנתיים ואז מכרה אותו. במהלך כל התקופה לא היו תקלות ולא הורגש כל בלאי במושבים, פלסטיקה, דיפונים, ריפוד. כלום.... לא להאמין שהרכב היה בן 12 שנמכר.

הייתה לי C4 ידנית שנת 2006, אחרי קצת יותר משלוש שנים הייתה שחיקה משמעותית בדיפונים, מושבים ובפלסטיקה. דווקא המנוע והגיר היו בסדר גמור.
לכל מי שהמליץ על פיאט פנדה, קליאו או סיטרואן קקטוס, איך הבלאי הקוסמטי ברכבים האלה אחרי 5-7 שנים ?
תודה,

יאיר

ishc
16-11-21, 22:01
קליאו 2012, אצלנו 4 שנים, יד שניה, ביד הראשונה עברה 70 אלף קמ, היום עומדת על 182 אלף.
סהכ הכל עובד ותקין, העור על גלגל ההגה קצת מתקלף, יש קצת בלאי בריפודים והיה איזה פלסטיק שיצא ממקומו והודבק חזרה.
מעבר לזה הכל מעולה, המזגן עובד מצויין, המערכת המקורית סבבה לגמרי כולל התפעול מההגה, הקרוז עובד טוב (באוטו ידני... משעשע אותי כל פעם מחדש) ובקיצור מזדקנת בכבוד רב.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

דרור ברלי
16-11-21, 22:35
סיטרואנים/פיז'ו לא מזדקנים יפה מהבחינה הקוסמטית.
צבע מטאלי דוהה ומתקלף, פלסטיקה מתפוררת, דבקים מתייבשים ומתנדפים כלא היו, ריפודים נפרמים, מתגים נושרים - הכל עדין וברמת חומרים והרכבה נמוכה. הכל בעיקר סופר-רגיש לשמש. המכניקה במכוניות האלה, במיוחד אם מדובר בגיר ידני, טובה בהרבה ושורדת טוב יותר מכל שאר הרכב.

הנסיון שלי עם רנו הוא עם דגם ישן יותר (קליאו 1.4 דור ראשון, ידני, שנת 94') שהיה טוב יותר. שם רק התריסים של פתחי המיזוג התפרקו. כל היתר שרד היטב את אותה נהגת לא-אכפתית באותם תנאי שימוש, למרות שזו אולי לא חוכמה כי חוץ ממזגן לא היה בה שום פינוק, ממש כלום - גיר ידני, חלונות ידניים, הגה מכני ללא תגבור. לכן אולי גם מכנית ומבחינת חשמל היא היתה רכב טוב ואמין יותר ומכונית ממש טובה בפני עצמה.


אבל מה שמפריע ממש בצרפתיות, אלה תאי מנוע עם גישה קשה ומחורבנת לכל דבר. ברור שזה בכוונה, אלא מה.

assafy
16-11-21, 23:14
יונדאי i30 האצ'בק שנת 2011 עם 205 אלף ק"מ. היתה של אישתי, אך אחרי שרצתה להתחדש נשארה בבית עבור שני הבנים וגם אני לעיתים משתמש בה. הכל כמו חדש, שום דבר מרופט ונוסעת נפלא. מנוע תקין לגמרי שלא אוכל שמן ולא שותה מים.
חוץ מבעיה בקופלונג הגה שהיתה לפני כמה שנים, מנוע של קיפול מראת צד שהשתגע ונותק ו"פסנתר" מתגי חלונות שאחרי שהתבלה, הזמנתי חדש מעלי אקספרס והחלפתי בעצמי לא היו שום תקלות מעבר לטיפולים שוטפים.

יונתןמצפה
16-11-21, 23:23
אני הוא זה שמפרסם פה פוקוס סטיישן ידנית.
נכון, יש לי עניין למכור.
אבל אציין כמה דברים- האוטו הזה נוסע ומרגיש הרבה מעבר למה שהוא עולה. הוא באמת רכב מאוד מאוד נעים ומתנהג מצוין.
מבחינת אבזור- הוא גם נותן תמורה מעולה כסטנדרט.
אוברקיל?
רק אם מחפשים רכב קטנטן לחניות.
מעבר לזה הוא לא באמת כזה ארוך אבל יש בגז מאוד פונקציונאלי, ויחסית מאוד חסכוני בדלק.
הדגם הידני חף מהצרה העיקרית שמאפיינת את הדגם האוטומטי עם גיר רובוטי מחורבן.
אם רלוונטי למישהו מוזמנים לפנות..
יונתן
0528-7
חמש ארבע
77
שלוש

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

מוטי ג.
17-11-21, 07:36
לי יש משהו אחד נגד הפוקוס בעיקר בדור שיונתן מוכר, המרווח בין המושב האחורי למושבים הקדמיים כ"כ קטן, שהתקנה במושב האחורי מושבי בטיחות לתינוקות נגד כיוון הנסיעה דורש הזזה קדימה של המושב הקדמי למצב שלא מאפשר למבוגר לשבת בו.
זה לא קיים/מורגש ככה בפולקסווגן ג'טה ולא ברנו פלואנס שהן מקבילות בקטגוריה.

-->