PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה באמת היכולת של הרקסטון החדש?



yochaytzur
17-11-21, 11:52
היי,
אחרי 10 שנים של טיולים עם אאוטבק הגיע הזמן לשדרג. המטרות: שיפור יכולת העבירות (להגיע לטיולים של "נדרש הילוך כוח" שעד היום נמנעתי), להתקדם לרכב מודרני (מבחינת מערכות בטיחות, אבזור), להנות מ 7 מקומות (יתרון אבל אפשר לוותר).
התקציב 200-250.
ניסיתי פאג'רו 2018. רכב מאוד לא מודרני, רועש. אין מערכות בטיחות.
לנד קרוזר מתומחר יותר מדי בעיני.
גרנד טרייל הוק זה כבר במחוזות היוקרה...
ויש את הרקסטון החדש 2021. מודרני, 7 מקומות, מערכות בטיחות. אבל אני לא מצליח להבין את יכולת העבירות שלו.
מצד אחד יש סקירות כמו זו של אתר השטח, שנראית די חיובית.
https://www.4x4.co.il/article/14567
וגם אצל יואב קווה:
https://shvilim.co.il/ssangyong-rexton-4x4/
ומצד שני מדריכים שונים אמרו לי "עזוב לא כדאי" וגם כאן בפורום הדעה לא חיובית.
אשמח לדעתכם המנומקת, עדיף בהתבסס על נסיון אישי, או טיול בקבוצה שהיה כזה (דגש על 2020-2021).
תודה רבה.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

שגיא S
17-11-21, 13:40
היי,
אין לי הכרות אישית עם הרכב, אבל ראיתי סרטונים שמדגימים יכולות, כמו פה:
https://www.youtube.com/watch?v=5pCXpM1Ue4M&ab_channel=crazyoffroad

כמובן שאתה יכול גם לכתוב מועדון רקסטון ביוטיוב ולראות עוד סרטונים.
משם תנסה להגיע לחבר'ה שמחזיקים ברכבים האלו, או להתרשם מהוידאו שלהם

דרור ברלי
17-11-21, 14:07
בכביש הרקסטון טוב מהלנדקרוזר וגם מהפאג'רו. הוא מרווח ונוח, מפנק ואיכותי ובעיקר נוסע טוב.

בשטח הם טובים ממנו. במיוחד הלנדקרוזר.

הבעיות שלו בשטח הן זויות מרכב (פגוש קדמי נמוך ובולט, מיקום מיכל אוריאה מאחור), מרווח גחון, קוטר גלגל קטן יותר (30 אינץ'), צמיגי חתך נמוך, אין גלגל רזרבי (אם מבקשים, מקבלים גלגל. אבל צריך למצוא היכן לאחסן אותו) מהלך מתלים, בקרת משיכה לא מהטובות ביותר (מדגמי 2021 והלאה כבר יש נעילה אחורית שמשתלבת אוטומטית)

לא מושלם. אבל בסה"כ, התמורה למחיר מעולה.

bazz270
18-11-21, 06:17
אין מה להשוות אותו לא ללנד קרוזר ולא לפגרו מסיבה אחת פשוטה.העברת מומנט בטרנספר מתבצעת על ידי קלאצ אלקטרומגנטי (בדומה להרבה פולסייזים אמריקאים וכל מני ג'יפונים שנועדו הכי הרבה לעלות על מדרכה בקניון) ולא באמצעות נעילה קשיחה של העברת כוח לסרן הקדמי כמו ברכבי שטח קשוחים.


once חבילת דסקיות חיכוך התחממה מעט (למשל כתוצאה מפעולה מפגרת של אלגוריתם הטראקשן) אין לך הנעה כפולה.

yochaytzur
18-11-21, 09:01
בכביש הרקסטון טוב מהלנדקרוזר וגם מהפאג'רו. הוא מרווח ונוח, מפנק ואיכותי ובעיקר נוסע טוב.

בשטח הם טובים ממנו. במיוחד הלנדקרוזר.

הבעיות שלו בשטח הן זויות מרכב (פגוש קדמי נמוך ובולט, מיקום מיכל אוריאה מאחור), מרווח גחון, קוטר גלגל קטן יותר (30 אינץ'), צמיגי חתך נמוך, אין גלגל רזרבי (אם מבקשים, מקבלים גלגל. אבל צריך למצוא היכן לאחסן אותו) מהלך מתלים, בקרת משיכה לא מהטובות ביותר (מדגמי 2021 והלאה כבר יש נעילה אחורית שמשתלבת אוטומטית)

לא מושלם. אבל בסה"כ, התמורה למחיר מעולה.תודה.
מטריד אותי שאף פעם לא ראיתי אותם בשטח.
מחר יש הדרכה למועדון רקסטון בהר חורשן, אשתדל להגיע לראות.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

yochaytzur
18-11-21, 09:04
אין מה להשוות אותו לא ללנד קרוזר ולא לפגרו מסיבה אחת פשוטה.העברת מומנט בטרנספר מתבצעת על ידי קלאצ אלקטרומגנטי (בדומה להרבה פולסייזים אמריקאים וכל מני ג'יפונים שנועדו הכי הרבה לעלות על מדרכה בקניון) ולא באמצעות נעילה קשיחה של העברת כוח לסרן הקדמי כמו ברכבי שטח קשוחים.


once חבילת דסקיות חיכוך התחממה מעט (למשל כתוצאה מפעולה מפגרת של אלגוריתם הטראקשן) אין לך הנעה כפולה.השאלה כמה זה קורה, ואם זה מגבלה אמיתית. אני לא מתכוון לזחול על סלעים. אבל כן רוצה להיות מסוגל לעלות למשל את מעלה אברהם בלי דרמות (עליתי גם עם האאוטבק אבל לא בנוחות).


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

raanan
18-11-21, 09:50
אין מה להשוות אותו לא ללנד קרוזר ולא לפגרו מסיבה אחת פשוטה.העברת מומנט בטרנספר מתבצעת על ידי קלאצ אלקטרומגנטי (בדומה להרבה פולסייזים אמריקאים וכל מני ג'יפונים שנועדו הכי הרבה לעלות על מדרכה בקניון) ולא באמצעות נעילה קשיחה של העברת כוח לסרן הקדמי כמו ברכבי שטח קשוחים.


once חבילת דסקיות חיכוך התחממה מעט (למשל כתוצאה מפעולה מפגרת של אלגוריתם הטראקשן) אין לך הנעה כפולה.
יש לך מושג מי יצרן הטרנספר ?
אם יש לו LOW , אז אולי יש שם כמו ב TOD בטרופר נעילה מכנית של דסקיות החיכוך

bazz270
18-11-21, 11:14
היצרן הוא BW או התאום הקוריאני שלו.נעילה מכנית קשיחה אין שם.

יש מזלג עבור הורדה לLOW עם מנוע ( אותו לפעמים מבלבלים עם מנוע שילוב קשיח ) .נעילה של הTOD להעברת מומנט קבועה בLOW או HIGH מתבצעת באמצעות מתח קבוע על הסליל מצמת פיקוד של מחשב 4X4.


ביו טיוב רץ סרטון על טרנספר רקסטון לדעתי 2020 שנשבר בחורשן.שם אפשר לראות את כל התכולה של התיבה.

לא יודע איזה מעלה הוא מסוגל לעלות בלי נזק אבל התיבות האלה בהגדרה לא נועדו לאונס בשטח.

ehudzeelim
18-11-21, 12:15
היצרן הוא BW או התאום הקוריאני שלו.נעילה מכנית קשיחה אין שם.

יש מזלג עבור הורדה לLOW עם מנוע ( אותו לפעמים מבלבלים עם מנוע שילוב קשיח ) .נעילה של הTOD להעברת מומנט קבועה בLOW או HIGH מתבצעת באמצעות מתח קבוע על הסליל מצמת פיקוד של מחשב 4X4.




אם מדובר בטרנספר TOD של BW (והעברת מומנט לגלגלים הקדמיים לפי הפרש מהירויות בין דרייבשאפט קדמי לאחורי ע"י מצמד שנשלט ע"י אלקטרומגנט), אז הטרנספרים בשיטה הזאת קיימים גם בסאנגיונגים הישנים, וברכבים נוספים.
יש הרבה ניסיון איתם, אני אישית לא נתקלתי בבעיה שאתה מתאר (איבוד הנעה קדמית) במוסו (טרנספר TOD 4408), מכל הדגמים (טנדר, טורבו, ולא טורבו) הכל עובד לא רע.
אבל אני מדבר רק על עיקרון הפעולה. מה בין הטרנספר של אז לבין אלה של הרקסטון החדש, אין לי מושג.

דרור ברלי
18-11-21, 12:59
ראשית גילוי נאות:
אני מעביר את הדרכת הרקסטונים בחורשן מחר.
אנחנו (אתר השטח הישראלי 4x4.co.il) מדריכים את טיולי המועדון של היבואן.

אישית לא נתקלתי בתקלות-טרנספר ברקסטונים ה"חדשים" ממודל 2018 ומעלה (ב-2021 עבר מתיחת פנים משמעותית)
כן נתקלתי לפחות 3 פעמים בכשל כרוני בטרנספרים של רקסטונים 2016-2017 - שבירת ציר יציאה קדמי גם לא תחת עומס קיצוני

yochaytzur
18-11-21, 13:58
ראשית גילוי נאות:
אני מעביר את הדרכת הרקסטונים בחורשן מחר.
אנחנו (אתר השטח הישראלי 4x4.co.il) מדריכים את טיולי המועדון של היבואן.

אישית לא נתקלתי בתקלות-טרנספר ברקסטונים ה"חדשים" ממודל 2018 ומעלה (ב-2021 עבר מתיחת פנים משמעותית)
כן נתקלתי לפחות 3 פעמים בכשל כרוני בטרנספרים של רקסטונים 2016-2017 - שבירת ציר יציאה קדמי גם לא תחת עומס קיצונימעולה אז אני אגיע להסתכל.



Sent from my Mi A3 using Tapatalk

bazz270
18-11-21, 15:23
אם מדובר בטרנספר TOD של BW (והעברת מומנט לגלגלים הקדמיים לפי הפרש מהירויות בין דרייבשאפט קדמי לאחורי ע"י מצמד שנשלט ע"י אלקטרומגנט), אז הטרנספרים בשיטה הזאת קיימים גם בסאנגיונגים הישנים, וברכבים נוספים.
יש הרבה ניסיון איתם, אני אישית לא נתקלתי בבעיה שאתה מתאר (איבוד הנעה קדמית) במוסו (טרנספר TOD 4408), מכל הדגמים (טנדר, טורבו, ולא טורבו) הכל עובד לא רע.
אבל אני מדבר רק על עיקרון הפעולה. מה בין הטרנספר של אז לבין אלה של הרקסטון החדש, אין לי מושג.


תגדיר עובד לא רע.אם עושים איתו שבילים או איזה מעלה שאפשר לעלות עם סוזוקי איגניס אז אולי זה יעבוד לא רע.הכל יחסי.


התיבות מהסדרה הזאת אכן קיימים בהרבה רכבים מכל מני יצרנים,בעיקר כאלה שלא מיועדים לשטח קשה.מצטער להרוס או להבאס..אבל זה לא סוס עבודה.

אין מה לעשות.העברת כוח באמצעות דסקיות חיכוך זה לא שילוב מכני קשיח.בשלב מסויים של מאמץ יתר,התחממות,טראקשן טיפש מדי או שחיקה הן מחליקות.

ehudzeelim
18-11-21, 16:32
תגדיר עובד לא רע.אם עושים איתו שבילים או איזה מעלה שאפשר לעלות עם סוזוקי איגניס אז אולי זה יעבוד לא רע.

אין מה להצטער אתה לא הורס ולא מבאס ;)
אם אתה מאמין שסוזוקי איגניס, מוסו, וטרופר הם שווי ערך מבחינת יכולת שטח, הכל טוב..

yochaytzur
18-11-21, 17:10
תגדיר עובד לא רע.אם עושים איתו שבילים או איזה מעלה שאפשר לעלות עם סוזוקי איגניס אז אולי זה יעבוד לא רע.הכל יחסי.


למשל מעלה אברהם, מעלה יבנאל וכו'. לטענתך לעלות אותם עם רקסטון זה אונס של הטרנספר? זה חשוב לי כי המטרה היא לאפשר טיול בכאלה.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

asafk
18-11-21, 17:22
אצלי בהיילקס העברת הכוח היא דרך דיסקיות חיכוך..... אז...?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
18-11-21, 17:45
אצלי בהיילקס העברת הכוח היא דרך דיסקיות חיכוך..... אז...?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


לא רכב שטח!!!

yovavz
18-11-21, 19:06
תגדיר עובד לא רע.אם עושים איתו שבילים או איזה מעלה שאפשר לעלות עם סוזוקי איגניס אז אולי זה יעבוד לא רע.הכל יחסי.
התיבות מהסדרה הזאת אכן קיימים בהרבה רכבים מכל מני יצרנים,בעיקר כאלה שלא מיועדים לשטח קשה.מצטער להרוס או להבאס..אבל זה לא סוס עבודה.
אין מה לעשות.העברת כוח באמצעות דסקיות חיכוך זה לא שילוב מכני קשיח.בשלב מסויים של מאמץ יתר,התחממות,טראקשן טיפש מדי או שחיקה הן מחליקות.
ניכר שאתה ממש לא מתחבר לטראנספר של סאניונג.
האם לדעתך אין טווח מסויים בין "מעלה שאפשר לעשות עם סוזוקי איגניס", לבין "סוס עבודה אמיתי", שעובד בתנאי "אונס שטח"?
האם יש לך נסיון עם הרכב המדובר או עם הטראנספר הספציפי שלו שלגביו אתה נחרץ כל כך?
או, שאולי נתקלת בדיונים קונקרטיים שבהם נטען שהרקסטון החדש נמצא בסגמנט של האיגניס?
במידה והתשובה לאחת מ-2 השאלות האחרונות חיובית, אני מניח שכולם ישמחו להעשרת הדיון.
(למען הסר ספק, אין לי רקסטון וכנראה גם לא יהיה לי בשנים הקרובות)

erezgur
18-11-21, 20:28
אצלי בהיילקס העברת הכוח היא דרך דיסקיות חיכוך..... אז...?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkאז אתה יכול לשדרג לאיגניס

נשלח מהנייד

bazz270
19-11-21, 19:00
למשל מעלה אברהם, מעלה יבנאל וכו'. לטענתך לעלות אותם עם רקסטון זה אונס של הטרנספר? זה חשוב לי כי המטרה היא לאפשר טיול בכאלה.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

לדעתי,כן.
אבל זאת דעתי האישית.בסוף אתה מחליט.
אני אישית בעצמי לא מאמין בחוכמות המונים.

yochaytzur
19-11-21, 21:23
לדעתי,כן.
אבל זאת דעתי האישית.בסוף אתה מחליט.
אני אישית בעצמי לא מאמין בחוכמות המונים.חוכמת המונים - ממוצע הדעות של כמות גדולה של אנשים, שאף אחד מהם לא מבין כלום בנושא המדובר... אמונה שהשגיאות מקזזות אחת את השניה... גם אני לא מאמין בזה.
במקום המונים עדיף אחד עם נסיון והכרות בנושא המדובר. חייב להודות שעוד לא הבנתי אם אתה עונה להגדרה...



Sent from my Mi A3 using Tapatalk

yochaytzur
19-11-21, 21:27
היום היה לי העונג להצטרף להדרכה בחורשן ולראות 15 רקסטונים בשטח. הופתעתי לטובה מהיכולת וכנראה שאלך על זה.
יש את הבעיה של הגלגל החמישי (אין איפה לתקוע אותו), וגם לזה יש כמה פתרונות.
תודה לדרור שאפשר לי להזדנב אחריו.


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

Micha
20-11-21, 09:34
מאחר שאתה עולה מאאוטבק, תשקול גם את הגראנד צ'רוקי מעל 2014 (אתה ממש לא צריך טריילהוק. ממילא אתה לא קובע מתי תהיה נעילה של הסרן האחורי. ברצות המחשב, הוא נועל וברצותו, הוא רק מפעיל טראקשן. לך אין שום SAY בנושא) .
תחליף בולמים וקפיצים (כמו שמחלפים בלנדקרוזר) ותגביה 2", תמגן (כמו שממגנים לנדקרוזר) והוא יעשה את כל המעלות ה"סטנדרטיים" בשטח (כמו לנדקרוזר). ובכביש... אל תשאל.
אבל מאחר ששאלת על רקסטון, לך להדרכה בחורשן.
שם תראה בעיין.

- - - Updated - - -

אופסססס ... רואה שהיית, ראית ונהנית :-).
סחתיין

-->