צפייה בגרסה מלאה : גירוז מיסבים וצלבים
cruisingil
20-11-21, 12:28
חברים שלום
אני לקראת טיפול החלפת מיסבי גלגל קדמיים ולא מוצא אסמכתא לסוג הגריז שיש ליישם...
מצאתי בל.כ. גריז שחור (עם גרפיט) וגריז צהוב, בסרטוני יוטיוב ראיתי שמשתמשים בגריז אדום
אם זה אכן אדום - יש מקום מומלץ שאפשר להשיג אותו?
כמו כן, איזה סוג גריז מומלץ בשביל גירוז כללי/תחזוקתי? (צלבים ושאר ירקות)
תודה רבה
cruisingil
20-11-21, 13:14
שכחתי לציין בטעות
היילקס 2003 4*4 (IFS)
אין לגריז במיסבים שם
מעניין,
מאיפה הקביעה הנחרצת עוד לפני שנכתב סוג הרכב והמיסב?
שכחתי לציין בטעות
היילקס 2003 4*4 (IFS)
פעם שניה
מיסבים כדוריים לא מגרזם אלא מחלפים לחדשים
צבע הגריז לא אומר כלום.צריך לפתוח דף טכני ולבדוק לאיזה אפליקציות מיועד.
מיסבים קוניים ומיסבי מחטים (כמו בצלבים) יתאים כל גריז פטרוליום לטמפ עבודה גבוהה.
גריז גרפיט 47 של ליקווי מולי זה גריז מכונות כללי multipurpose לא מתאים למיסבים.
הכיוון הוא יותר לגריז ליטיום למיסבים (בדרך כלל יהיה כתוב על הטיובה)
מיסבים אטומים עם קאפות אי אפשר לגרז מחדש.
cruisingil
20-11-21, 13:47
פעם שניה
מיסבים כדוריים לא מגרזם אלא מחלפים לחדשים
רשמתי שאני מחליף... אבל בעת ההרכבה (של החדשים) ראיתי שממלאים אותם בגריז אדום ולכן הכותרת
אשמח להכוונה לגבי סוגי הגריז
תודה
פעם שניה
מיסבים כדוריים לא מגרזם אלא מחלפים לחדשים
1. הוא מחליף.
2. יש רכבים עם פרוטוקול גירוז נאבה שמתחזק גם מיסבים.
3. מיסבים זה רכיב מתכלה שיש לו הגדרת חופש שלא אוטומטית מחייב החלפה, יש טווח הידוק ומרווחים. תלוי מכלול ספציפי.
רשמתי שאני מחליף... אבל בעת ההרכבה (של החדשים) ראיתי שממלאים אותם בגריז אדום ולכן הכותרת
אשמח להכוונה לגבי סוגי הגריז
תודה
בראש הפורום יש ספר רכב עם מפרטי יצרן.
במקומך הייתי רוכש גריז איכותי, לא הכי זול על המדף, כזה שרשום עליו במפורש ייעוד למיסבי גלגל ורכיבים שמסתובבים מהר.
אדום זה צבע בלבד, אין קשר ישיר לאיכות או סוג, ולא כל סוגי הגריז נולדו שווים.. ומיסב גלגל עד שמחליפים ראוי להשקיע, זאת התפיסה שלי.
לגבי המילוי, יש טכניקת מילוי גריז ״טעינת גריז״ או packing בלעז, שמוודא שהגריז אכן נכנס בין הגלילים ולא רק מרוח מבחוץ.
תהליך די פשוט, רק צריך לדעת לבצע.
https://youtu.be/BhL1uAp_WCw
מיסבים אטומים עם קאפות אי אפשר לגרז מחדש.
קאפה להבנתי זה הטבעת החיצונית, לא האטימה מגומי, לא כך?
אפשר לגרז גם מיסב ״אטום״.
https://youtu.be/v6Jx-LIfZu8
תחפש Lithium Grease NLGI grade 2
ehudzeelim
20-11-21, 14:31
מעבר לסוג הגריז,
עוצמת חיזוק המיסב ("ביטול החופש") קריטית לחיי המיסב. אני מגרז בגריז פשוט, לא יודע אפילו איזה. מגרז לא רק בהחלפה אלא גם פעם ב-50k ק"מ. אם המיסב מחוזק ברמה הנכונה הוא בקושי מתחמם. ואז הוא מחזיק 300k ק"מ ואף יותר ( אני מדבר על מיסבים מקוריים).
מעבר לסוג הגריז,
עוצמת חיזוק המיסב ("ביטול החופש") קריטית לחיי המיסב. אני מגרז בגריז פשוט, לא יודע אפילו איזה
פעם היינו בגישת ״העיקר שחד גריז, מה זה כבר משנה האיכות, גריז זה גריז, לא?״
אז מסתבר שממש לא.. גם בגריז יש הבדלים, גדולים.
ואם אתה כבר מקפיד ומהדק לפי הספר, אז שווה להשלים את הקפדנות ים גריז נורמלי.
https://youtu.be/mMmSQSjraSE
ehudzeelim
20-11-21, 18:10
אין ספק שיש גריז ויש גריז
אבל עדיין זה לא סותר את הנקודה שרציתי להדגיש לגבי חשיבות ההידוק הנכון
מדבר רק מנסיוני האישי ולכן לא יכול להתייחס לסוג הגריז כי אני לא מבין בזה
והניסיון שלי עם מיסבי גלגל קדמיים הוא שגם עם גריז אנונימי הם מחזיקים מעמד זמן רב כל עוד הם מקוריים ומחוזקים נכון.
אני משער שגם עם גריז ייעודי מעולה, בחיזוק לא נכון המיסבים לא יחזיקו זמן רב.
כוונתי היא שישנו גורם מגביל במערכת, ובמקרה זה מדובר בעוצמת החיזוק.
אפשר להקביל את העיקרון שאליו אני מתכוון, לחוק המינימום של ליביג, אותו אפשר להשליך על נושאים נוספים למשל כמו במקרה הזה, בלאי מכני.
אין שום ספק לגבי ההידוק, לא מפצה ולא סותר.
אגב,
מיסב מתחמם בעבודה תקינה.
זה שהוא לא מתחמם בכלל (כפי שציינת), ייתכן והוא לא מהודק כמו שצריך.
אתה בודק עם משקל או לפי הרגש?
ehudzeelim
20-11-21, 18:31
כתבתי בקושי מתחמם, לא כתבתי שלא מתחמם בכלל
ברור שאם יש חיכוך הוא מתחמם, ובמיסב יש חיכוך. ברור גם שככל שהחיכוך קטן יותר הוא יתחמם פחות.
אני מחזק לפי הרגש, או יותר נכון לפי החופש באופן הזה: מבטל את החופש לחלוטין, אבל ברמת הידוק מינימלית הנדרשת לביטול החופש.
יש מוצר אחד (בלבד - וגם זה עולה לי בבריאות) של ג׳ון דיר שאני ממליץ לקנות
https://www.jdisrael.co.il/john-deere-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%96-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7-%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%95%D7% 9D
בעבר קניתי מעמיר בכפ״ס
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
cruisingil
20-11-21, 21:15
136148136149
תחפש Lithium Grease NLGI grade 2
אלו ה 2 שמצאתי בל.כ.
אחד עם גרפיט ואחד "רגיל"
נראה ששניהם מכילים את מה שרשמת
למה משתמשים עם הגרפיט ולמה עם זה שאין לו?
תכנס לאתר של כל יצרן מיסבים/צלבים ידוע כגון skf,spicer,gmb ותרכוש גריז על פי המלצתם
למשל
ספייסר-דנה ממליצים גריז קומפלקס ליטיום תקן 2 עמיד ב160 מעלות מקסימום עבור צלבים.
או שפשוט ייכנס לספר רכב שיש כאן באתר ויסתכל.
הכי נכון לכל מי שמתחזק בעצמו, ספרות יצרן זמינה.
במקרה הנדון, כתוב MP grease, כלומר גריז ״רב-שימושי״=מתאים למיסבים בלי דרישות על-חלל.
אני כן בגישה של להשקיע קצת יותר במכלול שמצפים ממנו להחזיק הרבה ושקשה יחסית לפרק בזמן קצר.
cruisingil
21-11-21, 21:41
או שפשוט ייכנס לספר רכב שיש כאן באתר ויסתכל.
הכי נכון לכל מי שמתחזק בעצמו, ספרות יצרן זמינה.
במקרה הנדון, כתוב MP grease, כלומר גריז ״רב-שימושי״=מתאים למיסבים בלי דרישות על-חלל.
אני כן בגישה של להשקיע קצת יותר במכלול שמצפים ממנו להחזיק הרבה ושקשה יחסית לפרק בזמן קצר.
תודה דורון, בקישורים באתר אין ספר רכב לשנתון שלי
בכל אופן - האם אפשר להשתמש באותו גריז MP גם לגירוז שאר המכלולים הרלוונטיים (צלבים בעיקר)?
בנוסף - אני עומד לרכוש מיסבים תוצרת יפן אבל לא מקורי. יש התנגדויות בקהל? :)
תודה דורון, בקישורים באתר אין ספר רכב לשנתון שלי
בכל אופן - האם אפשר להשתמש באותו גריז MP גם לגירוז שאר המכלולים הרלוונטיים (צלבים בעיקר)?
הספר רכב מתייחס גם לדגם שלך, תסתכל על מכלול הנאבה הקדמי בפרק IFS.
בנוסף - אני עומד לרכוש מיסבים תוצרת יפן אבל לא מקורי. יש התנגדויות בקהל? :)
על המקור לא כתוב טויוטה..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.