התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מעלה רמון בירידה



dudsha
22-11-21, 10:22
בוקר טוב

שאלה למקצוענים ולמי שעשה את זה.
איך מעלה רמון בירידה ?
מסוכנת ? מסובכת?

רכבים מוגבהים מוגנים ונעולים.

דרור ברלי
22-11-21, 11:02
הרבה בולדרים גדולים, יהיו גירודים פה ושם.
כדי שהגירודים יהיו מינימליים, נדרשים זהירות מרובה וכיוון מבחוץ.

בירידה, לנעילות אין משמעות. הגרביטציה לטובתכם.

nirs
22-11-21, 11:30
יש אמרה ידועה ״שגם כדור מפונצ׳ר יורד את זיק״
זה נכון גם לרמון או לכל מעלה אחר.
ברמון, וכפי שכבר כתבו, ע״מ למנוע נזק מיותר, רצוי להעזר במכוון גם בירידה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
22-11-21, 11:36
בירידה, לנעילות אין משמעות. הגרביטציה לטובתכם.
נעילות בירידה משרתות את אותה התכלית בעלייה, שיפור אחיזה ומניעת החלקת גלגל ללא אחיזה.
בהצלבה בירידה, בה יש אבדן אחיזה בגלגל אחד, נוצר מצב בו הרכב בבת אחת רץ קדימה.
סרן נעול בירידה עם הצלבות/מדרגות לא אחידות מאפשר ירידה מבוקרת ונשלטת, בדיוק כמו בעליה.

דרור ברלי
22-11-21, 12:19
זה מזכיר את הבדיחה על תיאוריה ופרקטיקה.

כשאתה יורד במעלה רמון, אתה נועל את הדיפרנציאלים שלך?
ההסבר שלך נכון, אבל מכיוון שלגרביטציה יש כאן משקל גדול, בשורה התחתונה אין צורך לנעול.


בפועל, רכבים ללא נעילות/TC שעלולים להתקשות מאוד בטיפוס מעלה רמון, לא יתקשו במיוחד כשיירדו אותו.
האתגר מבחינתם הוא לעשות את זה באופן מבוקר וללא נזקים לגחון. בשביל זה יש מכוון.

gillss
22-11-21, 12:42
מעלה רמון (שבוע שעבר - שבת)
טרם ירד באיזור מספיק גשם בשביל לשנות משהו משנה שעברה.
למעלה שתי מדרגות אחת למעלה (כוללת סיבוב) והשניה יותר למטה (ללא סיבוב)
ממשיך את דרור - מי שינעל במיקום לא נכון בסיבוב (מדרגה עליונה)
אלול לנזק את רכבו הרבה יותר מאשר יועיל לירידתו.
יכול לספר שאנו עלינו את המעלה (שני רנגלרים מוגבהים 2.5 ונעולים)
היה מאתגר (במיוחד בבולדר של המדרגה העליונה).
לא משהו שאי אפשר לעבור בזהירות עם מכוון.
המלצתי בירידה במעלה זה :
א. את המדרגות לעבור עם מכוון.
ב. להתרחק משפת המצוק (במיוחד בסיבוב העליון)
ג. לחשב נכון גם את הזנב ולא רק את הנפילה של הפרונט.
למי שיש וו גרירה נשלף, מומלץ לחברו לירידות. (זה פשוט שומר על הפגוש)
ד. והכי חשוב ליסוע בזהירות.

nirs
22-11-21, 13:17
מעולם לא נעלתי בירידה.
אל אף ההסבר התאורטי המנומק, נראה לי מיותר, בוודאי עם בקרת הירידה שקיימת ברכבים מודרניים.




למי שיש וו גרירה נשלף, מומלץ לחברו לירידות. (זה פשוט שומר על הפגוש)
.

זה ממש לא היעוד של הוו ואני ממש לא ממליץ להשתמש בו כמגן פגוש. זה עלול לעשות יותר נזק מתועלת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
22-11-21, 15:28
זה מזכיר את הבדיחה על תיאוריה ופרקטיקה.

כשאתה יורד במעלה רמון, אתה נועל את הדיפרנציאלים שלך?
ההסבר שלך נכון, אבל מכיוון שלגרביטציה יש כאן משקל גדול, בשורה התחתונה אין צורך לנעול.


בפועל, רכבים ללא נעילות/TC שעלולים להתקשות מאוד בטיפוס מעלה רמון, לא יתקשו במיוחד כשיירדו אותו.
האתגר מבחינתם הוא לעשות את זה באופן מבוקר וללא נזקים לגחון. בשביל זה יש מכוון.

פות"ש לא כתב באיזה נעילות מדובר,
אבל במקרה ספציפי של נעילות אוטומטיות, בירידה כשהמנוע בולם את הרכב,
הנעילה תעבוד בדיוק כמו בעלייה ולכן אני חושב שמה שדורון כתב נכון

כלומר: בירידה בסרן נעול אוטומטי אין איבוד של בלימת המנוע גם כשהרכב בהצלבה
וזה כמובן נכון גם לנעילה נשלטת

דרור ברלי
22-11-21, 16:17
במערכות הנעה PART-TIME ללא דיפ' מרכזי אין שום איבוד של בלימת מנוע - כי כל ארבעת הגלגלים מחוברים ביחד.
גם במערכות FULL-TIME, בירידת מעלה רמון, כשאתם משולבים ב-LOW, הדיפ' המרכזי מין הסתם כבר יהיה נעול. ואז ארבעת הגלגלים מסתובבים ביחד. מספיק ששני הגלגלים בסרן אחד אוחזים, ולא תאבדו שום בלימת מנוע.

אני עם נעילה אחורית אוטומטית, ומין הסתם הסרן האחורי שלי נעול כל הזמן, אבל ירדתי מספיק ברמון עם כלים ללא נעילה או בעלי נעילה נשלטת, לא היה שום צורך בנעילת הדיפרנציאל הרוחבי בירידה.


לגבי בקרת ירידה במדרון - אני לא חסיד של הפטנט הזה. זה אמנם מאוד נחמד ונהגים לא מנוסים מאוד מתפעלים מזה כי זה נותן להם בטחון (מזויף לטעמי), אבל מי שמשתמש בזה כל הזמן וסומך רק על זה, מאבד רגש ברגל ימין בכל מה שקשור לבלימה מדוייקת - עוד לא נולדה בקרת המדרון שיודעת להוריד אותך קוביה-קוביה ממדרגה למשל. כדי להבין עד כמה בקרת המדרון זה משהו קצת מפוקפק לסמוך עליו, תנסו לרדת איתה במדרגת המצלעות למשל.

ד ו ר ו ן
22-11-21, 16:53
זה מזכיר את הבדיחה על תיאוריה ופרקטיקה.

כשאתה יורד במעלה רמון, אתה נועל את הדיפרנציאלים שלך?
ההסבר שלך נכון, אבל מכיוון שלגרביטציה יש כאן משקל גדול, בשורה התחתונה אין צורך לנעול.
כן.
במדרגות הגבוהות עם ההצלבות, בהחלט.
יורד על הטורים סרק בלי להזיז גרגר חצץ.
תענוג,

הגרביטציה היא לא גורם מסייע, היא מפריעה.
כשנכנסים להצלבה בירידה אז הגרביטציה גורמת לרכב לרוץ קדימה, עד לעצירה עי הבלמים או שמתחדשת האחיזה בבת אחת=מכות במערכת.

וברצון יש המון הצלבות.

ד ו ר ו ן
22-11-21, 16:55
מעולם לא נעלתי בירידה.
אל אף ההסבר התאורטי המנומק, נראה לי מיותר, בוודאי עם בקרת הירידה שקיימת ברכבים מודרניים.

בקרת ירידה במקום עם הצלבות עובדת כמעט כמו נעילות כדי (תופים ברקע) לדמות נעילות!
ענית לעצמך.

ד ו ר ו ן
22-11-21, 16:58
במערכות הנעה PART-TIME ללא דיפ' מרכזי אין שום איבוד של בלימת מנוע - כי כל ארבעת הגלגלים מחוברים ביחד.

ממש לא.
בדיפ פתוחים בהצלבה הרכב מאבד אחיזה.
בעלייה/מישור זה לחפור במקום.
בירידה זה לרוץ קדימה עד לחידוש אחיזה.
חידוש אחיזה בבת אחת זה לא טוב.

ehudzeelim
22-11-21, 17:02
במערכות הנעה PART-TIME ללא דיפ' מרכזי אין שום איבוד של בלימת מנוע - כי כל ארבעת הגלגלים מחוברים ביחד.
גם במערכות FULL-TIME, בירידת מעלה רמון, כשאתם משולבים ב-LOW, הדיפ' המרכזי מין הסתם כבר יהיה נעול. ואז ארבעת הגלגלים מסתובבים ביחד. מספיק ששני הגלגלים בסרן אחד אוחזים, ולא תאבדו שום בלימת מנוע.



זה נכון כשרק סרן אחד בהצלבה, אבל מה קורה אם גם קדימה וגם אחורה בהצלבה? המנוע כבר לא בולם והרכב רץ עד שבולמים או שאיזה גלגל מהשניים שבאויר חוזר לקרקע..

ד ו ר ו ן
22-11-21, 17:02
מי שינעל במיקום לא נכון בסיבוב (מדרגה עליונה)
אלול לנזק את רכבו הרבה יותר מאשר יועיל לירידתו.

לא דובר על סיבובים נעולים.
גם במקום הספציפי אפשר ורצוי לתמרן כדי לרדת אף ישר ולא בסובוב שמכניס את הרכב לשפצ.
אם זו נעילה אוטומטית אז בכלל אין אירוע, זה פשוט נעול..

דרור ברלי
22-11-21, 17:44
ממש לא.
בדיפ פתוחים בהצלבה הרכב מאבד אחיזה.
בעלייה/מישור זה לחפור במקום.
בירידה זה לרוץ קדימה עד לחידוש אחיזה.
חידוש אחיזה בבת אחת זה לא טוב.


בירידה משקל עובר קדימה. כמעט תמיד שני גלגלים קדמיים אוחזים. גם ברכבים עם IFS ומעט מהלך.

ובמעלה רמון שבו מתמרנים המון גם בירידה, נעילה (גם רק נעילה אחורית) רק מפריעה להיגוי.

- - - Updated - - -


זה נכון כשרק סרן אחד בהצלבה, אבל מה קורה אם גם קדימה וגם אחורה בהצלבה? המנוע כבר לא בולם והרכב רץ עד שבולמים או שאיזה גלגל מהשניים שבאויר חוזר לקרקע..

ואז מה?
לרוב הרכבים אין נעילות. אז הם מצליבים בירידות ואין להם בכלל בלימת מנוע?..........

אתה בירידה, משקל עובר קדימה, גלגלים קדמיים אוחזים כמעט כל הזמן גם אם זה IFS עם מהלך מצחיק.
כמעט אף פעם לא תהיה בהצלבה מלאה של שני סרנים.
ובכל מקרה תעזור לו קצת עם בלמים. במיוחד ברכב אוטומטי (ורוב הרכבים אוטומטיים) שגם ככה בלימת המנוע עם אוטומט היא לא משהו.

dudsha
22-11-21, 19:35
תודה על התשובות..כשציינתי נעילה לא בעקשתי רמת עבירות אלא רק להגדיר את מצב הכלים שיורדים..מה ששאלתי זו רמת המסוכנות..כגון שפצי"ים וסכנות כמו שקורה לפעמים בירידה של יאיר...

ד ו ר ו ן
22-11-21, 19:36
בירידה משקל עובר קדימה. כמעט תמיד שני גלגלים קדמיים אוחזים. גם ברכבים עם IFS ומעט מהלך.
.
לא צריך גלגל באויר בשביל להחליק/לאבד אחיזה בירידה במקום כזה, זה קורה מעצם הירידה במדרגות על בולדרים שהמשטח אינו אחיד.



ובמעלה רמון שבו מתמרנים המון גם בירידה, נעילה (גם רק נעילה אחורית) רק מפריעה להיגוי.
.
אם זו נעילה נשלטת, תפתח-תסגור כמה שבא לך, שילמת על הכפתור, תשתמש בו.
ואם אוטומטי, אז בכלל אין בחירה.. אתה נעול, ואז נהנה מהיתרון.

איל מ
22-11-21, 19:41
עם כל הכבוד להילוך קצר ובלימת מנוע, כשממש רוצים לרדת לאט, חונקים עם הברקס, ולפעמים אפילו לוחצים קלאץ' רחמנא ליצלן. אז אולי ברכבים עם בלמים מפוקפקים, יש חשיבות בעזרת מערכת ההינע קשיחה ונעולה לבלימה אחידה, אבל ברכבים מודרנים, הבלמים בד"כ מסתדרים מצוין.
לי באוטו אין את הרגלית השלישית (לצערי) אז כל הדיון עקר, יורד על הברקסים וזה מה יש. מעדיף את הקלות בתמרון של "אין נעילה".

נעם1
22-11-21, 19:43
בלימת מנוע? אני דווקא בעד הבלמים. בוודאי בכל מקום שבו אין שום סיכוי לחמם אותם. נראה לי שגם לשם הירידה ברמון התקינו אותם ברכב. גם בדיסקו 2 ידני, גם בראשון low על סרק ועדיין הירידה הרבה יותר נשלטת על הבלמים.

אני מפספס משהו או שבלימת מנוע בירידה בזחילה זה הגביע הקדוש החדש?

ד ו ר ו ן
22-11-21, 19:53
בלימת מנוע? אני דווקא בעד הבלמים. בוודאי בכל מקום שבו אין שום סיכוי לחמם אותם. נראה לי שגם לשם הירידה ברמון התקינו אותם ברכב. גם בדיסקו 2 ידני, גם בראשון low על סרק ועדיין הירידה הרבה יותר נשלטת על הבלמים.

אני מפספס משהו או שבלימת מנוע בירידה בזחילה זה הגביע הקדוש החדש?

בלימת מנוע תמיד הייתה הדבר הנכון אם יש כזו.
ברכב ידני בלמים זה סיוע.
ברכב אוטומטי, למעט יחידי סגולה בודדים, הבלמים זה הברירת מחדל.

כשצריך מתגברים עם בלמים, אחרת נותנים למנוע לבלום.

ehudzeelim
22-11-21, 19:55
בירידה משקל עובר קדימה. כמעט תמיד שני גלגלים קדמיים אוחזים. גם ברכבים עם IFS ומעט מהלך.

ובמעלה רמון שבו מתמרנים המון גם בירידה, נעילה (גם רק נעילה אחורית) רק מפריעה להיגוי.

- - - Updated - - -



ואז מה?
לרוב הרכבים אין נעילות. אז הם מצליבים בירידות ואין להם בכלל בלימת מנוע?..........

אתה בירידה, משקל עובר קדימה, גלגלים קדמיים אוחזים כמעט כל הזמן גם אם זה IFS עם מהלך מצחיק.
כמעט אף פעם לא תהיה בהצלבה מלאה של שני סרנים.
ובכל מקרה תעזור לו קצת עם בלמים. במיוחד ברכב אוטומטי (ורוב הרכבים אוטומטיים) שגם ככה בלימת המנוע עם אוטומט היא לא משהו.

בדיוק ככה. אצלי במוסו - בירידות זה די שכיח שעם הצלבות בלימת מנוע פתאום נעלמת.
מכיוון שיש לי מוסו גם עם נעילות וגם בלי, אני מכיר היטב את ההשפעה של הנעילות.
בלימת המנוע די טובה כי יחס ההעברה הסופי ב-low סביר למרות שהוא אוטומטי. כמעט לא משתמש בברקס לבלימה, רק בשיפועים מאד חזקים.

ד ו ר ו ן
22-11-21, 20:00
עם כל הכבוד להילוך קצר ובלימת מנוע, כשממש רוצים לרדת לאט, חונקים עם הברקס, ולפעמים אפילו לוחצים קלאץ' רחמנא ליצלן. אז אולי ברכבים עם בלמים מפוקפקים, יש חשיבות בעזרת מערכת ההינע קשיחה ונעולה לבלימה אחידה, אבל ברכבים מודרנים, הבלמים בד"כ מסתדרים מצוין.
.
הפוך..
ברכבים עם בלימת מנוע זו השיטה העדיפה.
המנוע לא ינעל לך גלגל.
בלימה עם הבלמים תייצר נעילה לגלגל יחיד כאשר יש הבדל אחיזה בינו ובין הצד הנגדי/מוצלב.
כשאתה יורד נעול בהצלבה משמעותית, הגלגל הנעול בולם בגלגול מבוקר והחופשי לא מושפע, ולא מאפשר ריצה קדימה.

להדגיש,
אני מתכוון רק לירידות בהן יש סיכוי גבוה להצלבות, בגלל בורות או מדרגות/בולדרים גבוהים.
זה לא שולל סיוע בלמים, אבל מי שיתנסה בירידה כזו בשליטה גבוהה מאד על קצה הירידה, יבין מאד מהר כמה זה נוח ונכון.

ehudzeelim
22-11-21, 20:14
בלימת מנוע? אני דווקא בעד הבלמים. בוודאי בכל מקום שבו אין שום סיכוי לחמם אותם. נראה לי שגם לשם הירידה ברמון התקינו אותם ברכב. גם בדיסקו 2 ידני, גם בראשון low על סרק ועדיין הירידה הרבה יותר נשלטת על הבלמים.

אני מפספס משהו או שבלימת מנוע בירידה בזחילה זה הגביע הקדוש החדש?

בלימת מנוע ובלמים לא סותרים אחד את השני, הם משלימים.
אבל הבלימה עם בלמים צריכה להשלים את בלימת המנוע, כשהבלימת מנוע לא מספקת, וכל עוד המהירות מאפשרת (כשהשטח לא מחייב נסיעה מאאד איטית)

asafk
22-11-21, 20:21
ירדתי בסוף.השבוע כמה ירידות חלקן ממש תלולות - ואחת ממש ממש תלולה כזו שנדלקה הנורת מפלס שמן.
אני מחזיק את האוטו על הראשון נמוך עם נעילה שלא יברח. ומלטף את הבלם כשנופל ממדרגה כדי שיהיה מבוקר.
במילים אחרות יש לנו גם את זה וגם את זה וגם את זה - ואפשר.. כדאי.. רצוי... להשתמש בכל מה שיש לנו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
22-11-21, 20:27
מדרגה היאירידה מאאאאד איטית ולכך התכוונתי. כשצריך לרדת מילימטר אחרי מילימטר בלימת המנוע, גם אם חונקים אותו עוד קצת עם הבלם, פשוט מהירה מדי (לא מדבר על רכבים עם הפחתות ושאר תופינים).
יתרה מכך,
בדיפנדרים החדשים יותר(פומה. לא הדיפקברי. מניח שבעוד רכבים מפוקדי מחשב), למשל, מחשב המנוע בלואו, לא נותן לך לחנוק את הרכב עם הברקס (מנוע עדיין משולב), כי הוא פשוט נותן יותר גז, עד כדי מצב אבסורדי של שבירת ציריה בירידה (אל תשאלו איך, צירוף מקרים של פעם במיליון, אבל קרה), ולכן אין ברירה אלא ללחוץ קלאץ'.

mikyheimann
01-12-21, 10:28
סיוע בלימה נותן קצב ירידה שרחוק - מרחק שנות אור - מקצב ירידת מדרגות ובולדרים, במעלה כמו רמון. שם יורדים, כמו שמישהו כתב פה לפני - קוביה קוביה של הצמיג. רק על הבלמים, אוטומטי מובן מאליו - ידני כולל רגל בקלאטש.
ואני רוצה לראות מישהו עושה את זה אחרת...

סיוע בלימה אוטומטי מתאים לירידות תלולות ארוכות וחלקות יחסית, שם הקצב מתאים.

ד ו ר ו ן
01-12-21, 12:11
(נשלח פעמיים בטעות)

ד ו ר ו ן
01-12-21, 12:13
סע פעם ברכב ידני עם יחסי העברה מקוריים נאותים.
אתה נדרש לסיוע בלמים עדין בנקודות מסויימות כתגבור לבלימת מנוע דרך הגיר במצב נמוך.

ברוב הרכבים האוטומטיים אין לך ברירה אחרת מלבד בלמים.

ishc
01-12-21, 13:40
חזרתי לרכב ידני אחרי כמה שנים על אוט'.
ההבדל בבלימת מנוע בירידות הוא תהומי ואצלי עוד היחס ב-LOW ארוך יחסית.

yoav
01-12-21, 17:39
ירדתי בסוף.השבוע כמה ירידות חלקן ממש תלולות - ואחת ממש ממש תלולה כזו שנדלקה הנורת מפלס שמן.
אני מחזיק את האוטו על הראשון נמוך עם נעילה שלא יברח. ומלטף את הבלם כשנופל ממדרגה כדי שיהיה מבוקר.
במילים אחרות יש לנו גם את זה וגם את זה וגם את זה - ואפשר.. כדאי.. רצוי... להשתמש בכל מה שיש לנו.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נעילה קדמית או אחרוית או שתיהן?
למי שנעול מהיצרן ( כמוני) נעילה עחרוית מבטלת את ה TC שיש ל4 הגלגלים. זה לא יהווה חיסרון?

נמרוד
01-12-21, 17:49
נעילה קדמית או אחרוית או שתיהן?
למי שנעול מהיצרן ( כמוני) נעילה עחרוית מבטלת את ה TC שיש ל4 הגלגלים. זה לא יהווה חיסרון?

אתה מדבר על היילקס מודרני, כן?
אני בניגוד לאסף לא נועל את הדיפרנציאל האחורי בירידות, גם לפני שהיתה לי נעילה אוטומטית מקדימה.
כנראה כי אני עצלן.
אבל זה בטוח לא יכול להזיק.

ולגבי הTC עדיף סרן נעול אחד מאשר TC לכל הגלגלים. כנראה יתווכחו איתי כאן, לשם הוויכוח, על כל מיני תסריטי קצה דמיוניים, אבל אני עומד מאחורי האמירה.

assafy
01-12-21, 18:17
ולגבי הTC עדיף סרן נעול אחד מאשר TC לכל הגלגלים. כנראה יתווכחו איתי כאן, לשם הוויכוח, על כל מיני תסריטי קצה דמיוניים, אבל אני עומד מאחורי האמירה.

לא צריך תסריטי קצה דימיוניים. בהצלבה מלאה יהיה לך גלגל מניע אחד. לא תמיד זה מספיק.

נמרוד
01-12-21, 18:43
עדיף גלגל מניע אחד שמסתובב במהירות איטית ואחידה מאשר שניים שמסתובבים ונבלמים לסרוגין, וכשכן דוחפים זה במהירות כפולה.

איל מ
01-12-21, 18:51
אתה מדבר על היילקס מודרני, כן?
אני בניגוד לאסף לא נועל את הדיפרנציאל האחורי בירידות, גם לפני שהיתה לי נעילה אוטומטית מקדימה.
כנראה כי אני עצלן.
אבל זה בטוח לא יכול להזיק.

ולגבי הTC עדיף סרן נעול אחד מאשר TC לכל הגלגלים. כנראה יתווכחו איתי כאן, לשם הוויכוח, על כל מיני תסריטי קצה דמיוניים, אבל אני עומד מאחורי האמירה.

ואני עומד מאחוריך! כנראה לא רואים כי אני קטן (וגם חלש)...
בקיצור, תמצא מישהו גדול וחזק. אני לא מספיק.

ד ו ר ו ן
01-12-21, 21:30
נעילה קדמית או אחרוית או שתיהן?
למי שנעול מהיצרן ( כמוני) נעילה עחרוית מבטלת את ה TC שיש ל4 הגלגלים. זה לא יהווה חיסרון?

נועל אחורית בכל מצב של הצלבה משמעותית שאני מעריך שיש גלגל שיחליק, בירידה או בעלייה.
בהצלבות קשות שאני בטוח ששני גלגלים יהיו גבוליים, נועל גם קדימה, בירידה או בעלייה.

גם אני עם נמרוד,
ביחס לרכבים עם TC, באותו נתיב, נעילה בודדת עובדת נקי יותר מאשר TC על 4 גלגלים.

מניח שאם ניתן היה להשאיר TC לסרן הלא נעול, זה לא היה מזיק וכנראה עוזר.

asafk
01-12-21, 22:01
לי יש רק נעילה אחורית.
גלגל באויר נותן לרכב לברוח עד שהוא תופס שוב אחיזה וזה לא נעים. עדיף שהאחד שיש לו אחיזה יקבע את הקצב ולא זה שיכול להתגלגל בחופשיות כי אז צריך לבלום. עם הנעילה זה לא קורה. כמו מעלית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
02-12-21, 00:14
אני נועל אחורית בירידות עם הצלבות, בלי חשבון, גם 10 פעמים בטיול פשוט. אם הקדמית שלי לא היתה אוטומטית הייתי נועל גם אותה.
מהסיבה שאני מנסה להיות נחמד למכלולים. עם דיפ'ים פתוחים הבריחה קדימה של הטנדר בכל הצלבה ולאחר מכן הבלימה שלו בסיום ההצלבה לא עושה טוב, לא לנוסעים ולא למכלולים, בירידה כמו בעליה.

חוץ מזה שצריך להזכיר מדי פעם לנעילה, כמו לכל מכלול מכני,בשביל מה היא נמצאת שם. קורי עכביש לא עושים טוב לשום מכשיר.

-->