התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נעילה ללנדקרוזר כן או לא (ואם כן, איזו)



assafy
26-11-21, 18:17
היום במדרגה של מעלה זיק נשברה הביצה האחורית בלנדקרוזר 120 (הוצאתי קריאה להתייעצות בקבוצת החילוץ).
הרכב חולץ ובדרך למוסך.
עד כה נמנעתי מהתקנת נעילה והסתדרתי עם ה-tc המקורי, אך עכשיו השבר קרה וממילא צריך לעשות שם עבודה.
אמנם עוד לא פורקה הביצה אך לפי מה שנראה מהשטח נראה שיש שבר בין שיני הקורונה והפיניון.
האופציות הקיימות הן תיקון הביצה, החלפה של הדיפרנציאל במקורי חדש או מפירוק והתקנה של נעילה.
מבין הנעילות שאני מכיר האופציות הן arb מבוסס קומפרסור או tre סינית חשמלית. יש גם אפשרות להתקין נעילה מקורית של פרדו אם מוצאים אבל נדרש להשתמש בקורונה פיניון מהרכב שעכשיו כנראה שבורים.
אני פחות אוהב את הרעיון של ה-arb עם הקומפרסור אבל לא יודע מה מידת האמינות של ה-tre.
אשמח לחוות דעת ורעיונות נוספים אם יש מבעלי ניסיון.

asafk
26-11-21, 18:29
יש הארופ חשמלית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

tooshey
26-11-21, 19:49
שוב חוזר הניגון...

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121363-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%AA-%D7%95%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7% 96%D7%A8-120-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-%D7%A9%D7%A0%D7%AA%D7%95%D7%9F-2008

בברכה, טושי

נדב ש.
26-11-21, 19:59
לדעתי נעילה ללא ספק.
התקנת דיפ' מקורי(משומש/חדש) זה רק עיניין של זמן שאול עד שהדיפ' הזה יגזר שוב, וה tc התורם העיקרי לכך.

raanan
26-11-21, 21:04
היום במדרגה של מעלה זיק נשברה הביצה האחורית בלנדקרוזר 120

אמנם עוד לא פורקה הביצה אך לפי מה שנראה מהשטח נראה שיש שבר בין שיני הקורונה והפיניון.

לא מבין מה תתן התקנת נעילה אם "הביצה" חלשלושה ?

guyo
26-11-21, 21:24
תמיד אפשר לשדרג את הקורונה פיניון לחזקים יותר.... השאלה אם צריך

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

assafy
26-11-21, 21:28
לא מבין מה תתן התקנת נעילה אם "הביצה" חלשלושה ?הטענה שזה יקל על התנועה ויוריד עומסים. אבל הנקודה שממילא צריך להשקיע עכשיו עבודה לתיקון האיזור וכבר פותחים את הביצה ואז השאלה אם כדאי להשקיע עוד כסף ובהיזדמנות הזו להתקין כבר נעילה. עדיין אין לי הצעות מחירים וידע מה ההפרש כדי לקבל החלטה מושכלת.
וכאמור גם אם אלך על התקנת נעילה אז ישנה ההתלבטות איזו נעילה לבחור. קראתי את השרשור שטושי הפנה אליו ואני מודה שהוא בלבל אותי יותר. נראה שיש שם דעות מנוגדות.
לפי מה שאני מבין נעילת ARB היא יקרה, מסובכת למדי וישנם לא מעט תקלות. מצד שני TRE זה יצרן סיני והשאלה אם יש כבר אנשים בעלי ניסיון עם המוצר שיכולים לתת חוות דעת אמיתית. החבר'ה שמשווקים את המוצרים הללו בפייסבוק דוחפים בכל הכח אך הם באים מפוזיציה.

סולי
26-11-21, 21:29
יש קורונה ופיניון חזקים יותר מאלו שיצאו ממפעל טויוטה?? לא הכרתי...

בכל אופן אני רואה בנעילה כ"חיזוק" מאחר ובנהיגה נכונה ונבונה הקורונה פיניון יראו מינימום הלמים והעומס עליהם יהיה תמיד ליניארי ומדוד.

קשה לומר זאת על שימוש בtc או דיפ פתוח.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

guyo
26-11-21, 21:33
יש קורונה ופיניון חזקים יותר מאלו שיצאו ממפעל טויוטה?? לא הכרתי...

בכל אופן אני רואה בנעילה כ"חיזוק" מאחר ובנהיגה נכונה ונבונה הקורונה פיניון יראו מינימום הלמים והעומס עליהם יהיה תמיד ליניארי ומדוד.

קשה לומר זאת על שימוש בtc או דיפ פתוח.

Sent from my SM-G781B using Tapatalkמסתמך כמובן על פרסומים ויח''צ
עם זאת, כאשר נאלצתי להחליף קורונה ופניון קדמי בפוראנר, לא היו חלקים של היצרן. הזמנתי חלקים של אמריקן סטנדרט+ נעילת ספרטן של אותו היצרן.
אם זה חזק יותר או לא, הזמן (והקונה העתידי) יגיד

גיא

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

assafy
26-11-21, 21:33
יש הארופ חשמלית.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalkידוע לך מי משווק את זה ומתקין? ניסיון חיפוש של זה מוביל רק לאיזכור בשרשור ג'יפולוג..

ד ו ר ו ן
26-11-21, 21:35
לא מבין מה תתן התקנת נעילה אם "הביצה" חלשלושה ?

הנעילה מחליפה את הקייס כולו ועל פניו חזקה יותר.

guyo
26-11-21, 21:40
נעילה מחליפה את הקייס, אבל לא את הקורונה והפניון

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

asafk
26-11-21, 22:13
ידוע לך מי משווק את זה ומתקין? ניסיון חיפוש של זה מוביל רק לאיזכור בשרשור ג'יפולוג..לא. כשניסיתי לברר הגעתי רק לאופציה של קניה מחו"ל.
היתרון- חשמלי. בלי צינורות ודליפות.
החיסרון - גם בחיקוי הסיני - כדי שהנעילה תינעל היא צריכה טיפה סיבוב זה אומר בסיטואציה צפופה, מעבר בין הילוך קדמי לאחורי, הנעילה נפתחת ואז שוב נסגרת. זה עלול להיות לא נעים

נעילת אויר - אני מכיר כולל 'באלה הידיים' הרבה התקנות. כל הנעילות שכשלו (מאז שהאטם המקולל הוחלף לחדש אי אז לפני כ 20 שנה) שראיתי היו או תוצאה מהתקנה לקויה או תוצאה של בלאי אחרי שנות שימוש רבות מאוד. מאוד. מסתובבים לדעתי גם עדיין כאן בפורום כמה לנדרוברים שהתקנתי להם נעילת אויר עם פיקוד אויר במקום החשמלי. יש מי שיאמר שזו גחמה....
היתרון הוא שמרגע שנעלת - זה נעול. בלי משחקים.
ואם אתה חושש מהתקנת מדחס... ובכן... תתקין מדחס. זה רכב שטח.

נעילה מקורית של טויוטה - היילקס במקרה שלך - הכי טוב והכי נכון. הדגם של הדור הנוכחי היא אלקטרומגנטית כמו הנעילה של הארופ. הדגם הישן יותר חשמלי עם מזלג שילוב. נעול נעול.

ומשכל זה נאמר, לסרן אחורי הייתי מתקין (וכך עשיתי בכל רכבי השטח חסרי הנעילות במקור שהיו לי) נעילה אוטומטית. חבל על ההתעסקות.

מצד שני אתה ממילא מתחיל עם ביצה ריקה... ואם צריך ככה או ככה בית סטליטים חדש - אז ההפרש במחיר לעומת נעילה נשלטת הוא קטן.
אם יש לך בית סטליטים שלם וכל השאר שבור - אוטומטית זו אופציה טובה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ד ו ר ו ן
26-11-21, 22:41
נעילה מחליפה את הקייס, אבל לא את הקורונה והפניון

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

רענן התייחס לקייס, לא לקורונה.

guyo
26-11-21, 22:51
צודק. תייחסתי לנקודות שפות''ש התייחס אליהן כנק' החלשות.

אגב, אחד ממשווקי הנעילות השונות, דמות מוכרת בפייסבוק, טוען בלהט שקורונה שבורה היא עניין שכיח בטויוטה, ואף מצא לזה שם- מרק שיניים

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-11-21, 07:08
אגב, אחד ממשווקי הנעילות השונות, דמות מוכרת בפייסבוק, טוען בלהט שקורונה שבורה היא עניין שכיח בטויוטה, ואף מצא לזה שם- מרק שיניים

לנדקרוזרים מהדור בלי הנעילה.
תסתכל מה נדב הזכיר.
זה+אי נעילת מרכזי בשטח, ללא מעט רכבים בסגנון, עם הרבה כוח ומשקל.

הסיבה השנייה החוזרת ששמעתי ממי שמתקן דיפ׳ כאלו (ולא בהכרח משווק נעילות), היא מיומנות נמוכה בכוונון קורונה-פיניון שמוביל לבלאי מהיר של הסט הבא, ותורם להעצמת הסטיגמה.

27-11-21, 07:19
הוספת נעילה על רכב עם TC משפרת את העבירות בהרבה
הייתה לי מערכת ARB למעלה מ 8 שנים 0 תקלות
תלוי במתקין

tooshey
27-11-21, 09:05
לא מבין מה תתן התקנת נעילה אם "הביצה" חלשלושה ?

אתה יכול בבקשה להסביר מה עומד מאחורי הקביעה הזו ?

בברכה, טושי

haggaigi
27-11-21, 09:39
יכול לומר מניסיון ברכב בלי נעילה ועם נעילה שזה עולם אחר (אומנם התקנתי על טראנו שבמקור בא עם דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה) אני קניתי נעילות ישירות בסין, הזמנתי לארץ, שילמתי מיסים והתקנה בארץ (התקנתי קדמי ואחורי), הרכב היה מדהים אחרי זה ואין מצב שהיה נעצר בעלייה/הצלבה כשהיה נעול.
הנעילה הייתה לא יקרה משמעותית וחיקוי איכותי של ARB.
ממליץ בחום.
בהצלחה.
חגי

חנן-ג'יפולוג
27-11-21, 09:51
בהסתייגות שאני לא מכיר את הדגם ואת השיפורים הזמינים לו:

נעילה אחת משפרת את העבירות, אבל מגדילה את הסיכויים לשבר של מכלולים.

שתי נעילות ישפרו הרבה יותר את העבירות ויפחיתו לקרוב ל0 את הסיכוי לשבר.
יחס העברה מוגדל בטרנספר יאפשר להפחית אף יותר את העומס מהמכלולים.

סולי
27-11-21, 09:54
חשוב להדגיש בנהיגה מושכלת, אחרת זוג נעילות יכולות לגרום לנהג לא מנוסה לסיים על הגג ויחס זחילה רציתי... והרכב יכול לגרוס מכלולים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

guyo
27-11-21, 09:55
שאלת תם- האם התקנת נעילה רוחבית על רכב עם tc מחייבת אפשרות לביטול ידני של ה tc?
איך בקרת המשיכה מתמודדת עם נעילת דיפ' שבעצם מאפשרת סיבוב במהירות קבועה של שני הגלגלים על הסרן כאשר אחד מהם באוויר?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

גיא
27-11-21, 10:00
אצלי יש גם וגם. לא נרשמו בעיות. מבחינת המחשב כפי הנראה פשוט אף אחד מהגלגלים האחוריים לא מחליק אפעם.

raanan
27-11-21, 11:40
רענן התייחס לקייס, לא לקורונה.
דווקא התכוונתי לקורונה פיניון

asafk
27-11-21, 11:42
שאלת תם- האם התקנת נעילה רוחבית על רכב עם tc מחייבת אפשרות לביטול ידני של ה tc?
איך בקרת המשיכה מתמודדת עם נעילת דיפ' שבעצם מאפשרת סיבוב במהירות קבועה של שני הגלגלים על הסרן כאשר אחד מהם באוויר?

Sent from my SM-G998B using Tapatalkמבחינת המערכות החכמות מדובר בשני גלגלים שמסתובהים באותה מהירות - המערכת יכולה לנוח. בטח לא אכפת לה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
27-11-21, 11:43
אתה יכול בבקשה להסביר מה עומד מאחורי הקביעה הזו ?

בברכה, טושי
אין פה קביעה אלה תהייה

אני מניח שקורונה פיניון מסתובבים חווים פחות עומס מאשר מנוע "דוחף" וגלגלים עם אחיזה.
כלומר, כשיש נעילה רכבת הכוח עובדת קשה יותר לעומת שאין נעילה ואז גלגל מחליק והכוח מופנה אליו.

נראה לי שחנן גם אומר זאת


נעילה אחת משפרת את העבירות, אבל מגדילה את הסיכויים לשבר של מכלולים.

סולי
27-11-21, 11:51
על אותו משקל של נעילה ניתן גם לומר שעלייה טכנית מעלה את הסיכוי לשבר.

גם העמסת משקל מעלה את הסיכוי לשבר מכלולים.

על פי ראות עיניי וניסיוני האישי והרגשתי את הרכב.. נעילה מפחיתה את הצורך בנהיגה אגרסיבית או מהירה כדי לעלות מכשול נתון עם הצלבות, על כן היא מקטינה את הבלאי והסיכוי לשבר.

והנה מחשבה...
נראה שהtc קיים ועובד מעולה בשיפור יכולץ העבירות גם בגרסאות ה2x4 של ההיילקס... מה אפשר לומר על חוסן הדיפ האחורי שלו?



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-11-21, 14:21
דווקא התכוונתי לקורונה פיניון

אז התבלבלת לגמרי במינוחים.
ביצה זה כינוי לקייס.

זה מייצר טלפון שבור.


לא מבין מה תתן התקנת נעילה אם "הביצה" חלשלושה ?

ד ו ר ו ן
27-11-21, 15:08
בהסתייגות שאני לא מכיר את הדגם ואת השיפורים הזמינים לו:

נעילה אחת משפרת את העבירות, אבל מגדילה את הסיכויים לשבר של מכלולים.

שתי נעילות ישפרו הרבה יותר את העבירות ויפחיתו לקרוב ל0 את הסיכוי לשבר.
יחס העברה מוגדל בטרנספר יאפשר להפחית אף יותר את העומס מהמכלולים.

תלוי בנהיגה.
כל נעילה משפרת עבירות ואפשרות לנהיגה יותר מבוקרת.
למה שנעילה אחת תגרום ליותר שברים?

במקרה של הרכב הנדון, עם מעילה אחורית מקבלים סוג של 1.75 נעילות וזה יתרון.
במצב נעול מאחור, בקרת האחיזה תעבוד בסרן הקדמי בלבד קותמנע מכות לכל המערכת כמו שמתרחש במצב הרגיל ללא נעילה מאחור.
זה נכון גם לרכבים אחרים עם בקרת אחיזה בסגנון הזה.

אבי ביטר
28-11-21, 09:38
היום במדרגה של מעלה זיק נשברה הביצה האחורית בלנדקרוזר 120 (הוצאתי קריאה להתייעצות בקבוצת החילוץ).
הרכב חולץ ובדרך למוסך.
עד כה נמנעתי מהתקנת נעילה והסתדרתי עם ה-tc המקורי, אך עכשיו השבר קרה וממילא צריך לעשות שם עבודה.
אמנם עוד לא פורקה הביצה אך לפי מה שנראה מהשטח נראה שיש שבר בין שיני הקורונה והפיניון.
האופציות הקיימות הן תיקון הביצה, החלפה של הדיפרנציאל במקורי חדש או מפירוק והתקנה של נעילה.
מבין הנעילות שאני מכיר האופציות הן arb מבוסס קומפרסור או tre סינית חשמלית. יש גם אפשרות להתקין נעילה מקורית של פרדו אם מוצאים אבל נדרש להשתמש בקורונה פיניון מהרכב שעכשיו כנראה שבורים.
אני פחות אוהב את הרעיון של ה-arb עם הקומפרסור אבל לא יודע מה מידת האמינות של ה-tre.
אשמח לחוות דעת ורעיונות נוספים אם יש מבעלי ניסיון.


היי אסף

אתה יכול להרחיב איך בדיוק היא נשברה?

משהו מיוחד שעשית? אלימות? איך ולמה לדעתך זה קרה ?

assafy
28-11-21, 10:10
היי אסף

אתה יכול להרחיב איך בדיוק היא נשברה?

משהו מיוחד שעשית? אלימות? איך ולמה לדעתך זה קרה ?זאת שאלת השאלות.
למרות שהיה איזה סיפור לאחרונה על זה שישרו את זיק, אני לא ראיתי שום סימנים לכך.
יש פודרה ודרדרת ברמה של מסלולי טנקים. כשדורכים על הקרקע הנעל נבלעת עד גובה הקרסול. כמו כן יש את המדרגה בשני שליש הגובה.
לא הייתה לי בעיה גדולה בלחצות את הפודרה ולהגיע למדרגה.
ראשון בשיירה היה רוביקון משודרג. היה לו מאבק לא קטן אך הוא עלה. אחריו היה גרנד צ'ירוקי נעול כפול עם גלגלים גדולים שעלה די יפה. אחריו היה עוד גרנד צ'ירוקי מוגבה מאוד עם גלגלים גדולים נעול אחורי. הוא נאבק קשות עם המדרגה, חפר הרבה בורות וגם אחרי נסיון במילוי של הרבה אבנים ושימוש בשפאלות לא הצליח לעלות אלא רק אחרי שימוש בכננת.
אני עם הגבהה סטנדרטית, צמיגי שטח מלא אך במידה המקורית שזה קרוב ל31 ובלי נעילה. הייתי צריך לעשות קדימה ואחורה על המדרגה כשאני בשיפוע חריף ומתוך עמידה נתתי הרבה גז. למעשה כבר די התקדמתי עם המדרגה והייתי קרוב לסופה כשנשמע קול השבר...

קצת תמונות מהמעלה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211128/f8c2f32b928faffa25321c88a67a1132.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211128/7e1630b1591d18f3717e5f7fdf5c08dc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211128/35b80f290fd14a4f178651a29a8b959d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20211128/52454831ff2967b238b41e90a2791cc7.jpg

סולי
28-11-21, 10:21
איך הגימיני מהשרשור עם הרחפן המכוון עלה שם?!

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
28-11-21, 11:38
בקלות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
28-11-21, 11:45
נשמע ונראה מפחיד....

הג'ימיני תמיד הפתיעו, גם בדור הקודם, כל עוד לא נדרש מהם כח (דיונות למשל), משהו במימדים ובזויות שלהם תמיד עבד טוב.
הבעיה שמדובר בקופסת גפרורים קלאסטרופובית לרוב האנשים הבוגרים.

ehudzeelim
28-11-21, 12:37
איך הגימיני מהשרשור עם הרחפן המכוון עלה שם?!

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

קצת יצירתיות
הוא עשה את המורד ברוורס ואח"כ הקרין לנו את הסרטון מהסוף להתחלה

נמרוד
29-11-21, 09:40
היום במדרגה של מעלה זיק נשברה הביצה האחורית בלנדקרוזר 120 (הוצאתי קריאה להתייעצות בקבוצת החילוץ).
הרכב חולץ ובדרך למוסך.
עד כה נמנעתי מהתקנת נעילה והסתדרתי עם ה-tc המקורי, אך עכשיו השבר קרה וממילא צריך לעשות שם עבודה.
אמנם עוד לא פורקה הביצה אך לפי מה שנראה מהשטח נראה שיש שבר בין שיני הקורונה והפיניון.
האופציות הקיימות הן תיקון הביצה, החלפה של הדיפרנציאל במקורי חדש או מפירוק והתקנה של נעילה.
מבין הנעילות שאני מכיר האופציות הן arb מבוסס קומפרסור או tre סינית חשמלית. יש גם אפשרות להתקין נעילה מקורית של פרדו אם מוצאים אבל נדרש להשתמש בקורונה פיניון מהרכב שעכשיו כנראה שבורים.
אני פחות אוהב את הרעיון של ה-arb עם הקומפרסור אבל לא יודע מה מידת האמינות של ה-tre.
אשמח לחוות דעת ורעיונות נוספים אם יש מבעלי ניסיון.

כבר ידוע מה הנזק? רק קורונה פיניון? הקייס תקין?

מוסכניק מעשי יציע לך ביצה מפרוק כאופציה מספר 1. ויש בזה הגיון, כי כל תסריט אחר כולל קורונה פיניון חדשים, קיט התקנה, ועבודה של כיוון קורונה פיניון שהיא יקרה. זה הפתרון הכלכלי. אני לא הייתי פוסל אותו, בתנאי שהמוסך נותן לך תקופת אחריות סבירה. אם אתה הולך לכיוון הזה, אני כן הייתי על הדרך בודק אפשרות לשים לוקרייט פשוטה בפנים (אאל"ט הדיפרנציאל עצמו הוא 8 אינץ' סטנדרטי) עלות נוספת באמת שולית.

אפשרות 2 היא החלפה לביצה עם נעילת טויוטה מקורית, שהגיעה מהיילקס או פראדו מדגם ישן יותר, והאפשרות הזאת דורשת גם החלפה של קורונה פיניון. זה לא יהיה זול כי ביצים נעולות הן כבר לא מאד נפוצות, ועדיין יש לך עלות נוספת של קורונה פיניון ועבודה.

ואפשרות 3 היא בנייה מחדש של הביצה שלך, ואז יש מקום לדיון על בסיס איזה נעילה בונים אותה.

אישית, אני שייך לאלו שמעדיפים נעילה אוטומטית ברכב טיולים ישן. ויתכן שזו גם האפשרות הכי משתלמת.

דרור ברלי
29-11-21, 13:37
אל תלך על ביצה מפירוק, כי גם היא תישבר.

לנדקרוזרים 120-150 טוחנים דיפרנציאלים וזה לא חדש וגם לא סקופ גדול. אישית אני מכיר לא מעט בכלל. כן, ל-TC יש השלכות שליליות...
נכון שבקרב סוגדי הדת/כת לא מקובל לשחרר החוצה את הפרטים המרשיעים פן ייפגע ה"שוק" של האוטו (שרוב בעליו רוכשים אותו על תקן של מנייה), אבל בחייכם - זה בסדר גמור לשקר את כל העולם שטויוטה לא מתקלקלת, אבל אל תשקרו לעצמכם.

החלפת סט קורונה ופיניון לחדש (או משומש תקין) ממילא נדרשת.
החלפה בביצה משומשת מקורית-טויוטה עם מי יודע כמה ק"מ ושטח ומהלומות-TC שעברה, היא לדעתי האישית סוג של פצצת זמן - במיוחד כשמדובר במכלול שידוע כרגיש ומועד לפורענות. כי זה יתפורר שוב, אולי בפעם השניה במשמרת שלך.
בד"כ אחרי הבום הגדול בתוך הביצה נוצר מרק-ברזלים, שברי השיניים שמשתוללים בתוך השמן דופקים גם את הסטליטים ומגדילים את הנזק הכולל..... אם אתה מתכנן להישאר עם הרכב הזה עוד זמן רב, ומוכן להשקיע בשיפוץ מלא-מלא של כל הדיפרנציאל, אולי זו באמת הזדמנות פז לנעול אותו.

אם טושי קבע שהכי טוב לטויוטה זה ביצה נעולה חשמלית-מקורית של טויוטה, אין לי אלא להאמין לו.
לדעתי האישית ומנסיוני האישי אין מה לפחד מנעילות סיניות - אבל הנסיון הזה שלי הוא עם נעילה תואמת ARB על רכב אחר. לא טויוטה.
אני ממליץ להתייעץ עם אלי טמבור שמתעסק הרבה בביצים של טויוטות ומכיר את הנושא מלפני ומלפנים.

assafy
29-11-21, 18:15
הפיתרון שנבחר היה להחליף את כל הסרן בסרן של ל״ק 150 מודל 2015.
המיכלולים של ה-150 יותר עבים ומוקשחים מאשר של ה-120. כמו כן החלק צעיר יותר ב-7 שנים ממה שהיה לי.
נקווה שההחלטה תצדיק את עצמה.
נעילה תחכה כבר לרכב הבא. הרכב הנוכחי כבר עבר את זמן מחצית החיים שלו אצלי והתכנון לא להמשיך להחזיק מעבר לשנתיים. אין לי אשליות שרכב משתבח עם הגיל.
כבר מתחיל במחשבות מה יהיה המחליף אבל יש עוד זמן לשרשור התיעצות...

asafk
29-11-21, 18:28
ןוידאת שזה אותו יחס העברה?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

raanan
29-11-21, 18:36
אל תלך על ביצה מפירוק, כי גם היא תישבר.

לנדקרוזרים 120-150 טוחנים דיפרנציאלים וזה לא חדש וגם לא סקופ גדול. אישית אני מכיר לא מעט בכלל. כן, ל-TC יש השלכות שליליות...
נכון שבקרב סוגדי הדת/כת לא מקובל לשחרר החוצה את הפרטים המרשיעים פן ייפגע ה"שוק" של האוטו (שרוב בעליו רוכשים אותו על תקן של מנייה), אבל בחייכם - זה בסדר גמור לשקר את כל העולם שטויוטה לא מתקלקלת, אבל אל תשקרו לעצמכם.

נוסטלגיה !
הויכוחים עם בעלי הפראדו שטענתי שרכבת הכוח שלהם חלשלושה ביחס לטרופר
(שלא לדבר על הבולג'וינט הקורס) .
אכן היו מגינים על הברזלים בחירוף נפש כמו על יוצאי חלציהם ...

assafy
29-11-21, 18:46
ןוידאת שזה אותו יחס העברה?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

כן. עד השנתון הזה, אח״כ שונה.

YoavR
29-11-21, 19:01
הפיתרון שנבחר היה להחליף את כל הסרן בסרן של ל״ק 150 מודל 2015.
המיכלולים של ה-150 יותר עבים ומוקשחים מאשר של ה-120. כמו כן החלק צעיר יותר ב-7 שנים ממה שהיה לי.
.....
אין לי אשליות שרכב משתבח עם הגיל.


אתה סותר את עצמך
:p

guyo
29-11-21, 19:06
אתה סותר את עצמך
:pהתכוון לזה שהחל מהרגע שהרכב אצלו- הוא לא משתבח עם הגיל

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

assafy
29-11-21, 19:22
אתה סותר את עצמך
:p

אכן, בסגנון פרדוקס ספינת תסאוס (https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%AA_%D7%AA%D7 %A1%D7%90%D7%95%D7%A1).

איל מ
29-11-21, 21:37
אני לא יודע מה איתכם, אבל לפי המחירים ביד 2 הרכב שלי דווקא כן משתבח עם הזמן...

נדב ש.
29-11-21, 21:52
נוסטלגיה !
הויכוחים עם בעלי הפראדו שטענתי שרכבת הכוח שלהם חלשלושה ביחס לטרופר
(שלא לדבר על הבולג'וינט הקורס) .
אכן היו מגינים על הברזלים בחירוף נפש כמו על יוצאי חלציהם ...

+1!
בהזדמנות תשב עם חבר או שתיים כאלה שלא מתכחשים, שברו דיפרנציאלים, שברו בולג'ויינטים, שיפצו גירים, מזרקים ומה לא.

לדעתי, טעות "ללכת אחורה" ולהתקין דיפ' מרכב ישן יותר רק בשביל נעילה.

אוטומטית בלנדקרוזר? מודה שעוד לא ניתקלתי, הם טסים על הכביש, לא רוצה אפילו לחשוב מה יקרה.

הפתרון, או נישלטת או סרן חדש.
בחרת נכון, אם אכן הסרן הניתרם הןא 2015 בהנחה שלא עבד קשה יותר מידי הוא ישרוד עוד תקופה.

התקלה כאן היא השימוש הרב ב tc, בסוף מה שנישבר זה הסטליטים( או הקרוס שאפט)שעפים לכיוון הקורונה פיניון וטוחנים את השיניים שלהם, זה לפחות מה שאני ראיתי בפירוק דיפ' כאלה ודומים.

- - - Updated - - -


נוסטלגיה !
הויכוחים עם בעלי הפראדו שטענתי שרכבת הכוח שלהם חלשלושה ביחס לטרופר
(שלא לדבר על הבולג'וינט הקורס) .
אכן היו מגינים על הברזלים בחירוף נפש כמו על יוצאי חלציהם ...

+1!
בהזדמנות תשב עם חבר או שתיים כאלה שלא מתכחשים, שברו דיפרנציאלים, שברו בולג'ויינטים, שיפצו גירים, מזרקים ומה לא.

לדעתי, טעות "ללכת אחורה" ולהתקין דיפ' מרכב ישן יותר רק בשביל נעילה.

אוטומטית בלנדקרוזר? מודה שעוד לא ניתקלתי, הם טסים על הכביש, לא רוצה אפילו לחשוב מה יקרה.

הפתרון, או נישלטת או סרן חדש.
בחרת נכון לדעתי, אם אכן הסרן הניתרם הןא 2015 בהנחה שלא עבד קשה יותר מידי הוא ישרוד עוד תקופה.

התקלה כאן היא השימוש הרב ב tc, בסוף מה שנישבר זה הסטליטים( או הקרוס שאפט)שעפים לכיוון הקורונה פיניון וטוחנים את השיניים שלהם, זה לפחות מה שאני ראיתי בפירוק דיפ' כאלה ודומים.

-->