PDA

צפייה בגרסה מלאה : שליחת רכב אספנות לאירופה (ייצוא או כניסה זמנית)



im_ri
29-11-21, 22:40
עדיין לא סגור על זה, אבל סיכוי טוב שאני מייצא את הטנדר לספרד.
אני כבר אחרי בירור עלויות משלוח ומכס ספרדי. יש לי כמה נושאים לא פטורים ואני מחפש עוד מידע.
מדובר ברכב בן 37 שרשום על שמי כאספנות בארץ וירשם בספרד כרכב אספנות על שמי. מבחינת התקנות מסתמן שכל זה אפשרי.

חלק א' - ייצוא
1. האם אפשר בכלל לייצא רכב מישראל? שמעתם על מישהו שעשה דבר כזה?

2. במידה וניתן, מישהו יודע איזה מסמכים צריך להוציא בארץ? כיוון שאין כאן עסקת מכירה וקנייה אני מניח שזה בעיקר אישור ממשרד הרישוי על הייצוא. המסמכים צריכים להיות באנגלית ואני מניח שצריך גם להחתים אפוסטיל. מישהו יודע איזה מסמך צריך לבקש במשרד הרישוי? ואם צריך אפוסטיל.

חלק ב' - ויזת תייר
כשרכב אספנות נפרק בספרד לייבוא אין דרך לקבל לוחיות רישוי זמניות (בניגוד לרכב חדיש שעומד בתקנות זיהום אז מקבלים לוחית לחודשיים). מה שאומר שאצטרך לגרור אותו לאחסון ואחרי שאסדר ניירות לגרור אותו שוב לטסט. ואם הוא לא עובר טסט, אז למוסך ושוב לטסט. זה יכול לעלות יותר מכל ההובלה מישראל ואני מחפש דרך לעקוף את זה. הפתרון שחשבתי עליו זה להיכנס עם הרכב כתייר באיטליה ומשם להתגלגל לספרד ועד הדרך לטייל. למישהו יש נסיון עם הוצאת רכב לטיול מהארץ לאירופה? אשמח לפרטים.

4. איך זה עובד? מקבלים לוחית אירופאית או ממשיכים עם הלוחית הישראלית?
5. האם מפקידים ערבון בנמל הכניסה (איטליה/יוון) כדי להבטיח שהרכב יצא מהמדינה? או האם יש דרך אחרת אכוף את זה שהרכב יוצא אחרי שלושה חודשים?
המטרה להיות באירופה עם רכב עם לוחיות רישוי וביטוח כדי להתחיל בייבוא כשהרכב חוקי על הכביש (זמנית).

עוד רעיונות או פרטים יתקבלו בברכה.

weref
29-11-21, 23:26
לשלוח לארופה אין בעיה, היו כמה חברה שתיעדו פה.
אני יודע שאופנועים שולחים באופן קבוע, חפש קצת מידע בפולגז.

במידת הצורך, אני יכול לנסות לקשר אותך לאנשים שעברו את התהליך עם אופנוע.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

boaz avrahami
30-11-21, 06:10
אמנם עברו המון שנים ובהנחה שלא השתנה זה פשוט, מתרגמים רשיון רכב לבינלאומי (בממסי למשל) ומטיילים עם הלוחית הישראלית למעט מדינות שדורשות אחרת( כמו מצרים וירדן).
בארופה אין דרישה כזו.
השאלה המעניינת היא דווקא תוקף הרשיון/טסט בזמן טיול.
נדמה לי שצור נגע בזה לגבי הקמפר שלו אבל אינני זוכר את התשובה.

תבדוק אם אתה צריך קרנה (דה פסאג׳) ותוציא גם בממסי במידת הצורך.

im_ri
30-11-21, 10:52
תודה!

רק... מה זה קרנה (דה פסאג׳) ?
(מצאתי תשובה כאן (https://www.lametayel.co.il/tips/dwrq4))
והאם מישהו יודע אם יש הגבלת זמן לרכב ישראלי באירופה?

boaz avrahami
30-11-21, 10:55
קרנה זה טופס שקשור להסכם מיסוי.
למיטב זכרוני אפשר לקבלו במשרד המסחר או בממסי.

תבדוק שבכלל צריך לארופה. יש מצב שלא.

גוגל מצא את זה למשל

https://www.lametayel.co.il/tips/dwrq4

קרא גם כאן

http://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/1cc48d55-f7f7-e411-80c8-00155d010977/2_1cc48d55-f7f7-e411-80c8-00155d010977_11_7071.pdf

im_ri
30-11-21, 10:59
בדיוק עשיתי גם גוגל וערכתי את הודעה. תודה!

im_ri
30-11-21, 12:22
"ישראלי המעוניין להוציא את רכבו מהארץ לצורכי תיירות חייב להפקיד את לוחיות הזיהוי של הרכבבמשרד הרישוי ולהצטייד במסמכים האלה: תעודת "קרנה", תרגום של רשיון הרכב, רשיון נהיגה בין-
לאומי, ביטוח אישי וביטוח לרכב שיהיו תקפים במדינת היעד.
לפי נתוני מנהל המכס, ישראלים מעטים לוקחים עמם את רכבם הפרטי לחו"ל."

לפי מה שכתוב אי אפשר להסתובב עם לוחית ישראלית בחו"ל...
מצד שני...
https://www.carsforum.co.il/cars/ (https://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%9B%D7%91/3177/%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9D/%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%94%D7%95%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7% 94)

boaz avrahami
30-11-21, 13:27
גם אני הופתעתי מעניין הלוחיות.
אני נסעתי עם לוחית ישראלית אבל זה היה באמת מזמן.
מצד שני המסמך מהכנסת אינו בעל תוקף רשמי.

יונימוג אדום
30-11-21, 19:28
יצאתי פעמיים למפגש הדה שבו העולמי - באירופה , פורטוגל וקרואטיה .
אני יצאתי בטיסה ורכב שכור , אולם החברים יצאו עם רכבי האספנות שלהם ועם לוחיות רישוי ישראליות .
ערכנו מסע ארוך ומעניין - כל פעם סביב 3000 ק"מ .
נסענו בשנת 2017 ו- 2019 , כך שאני מבין שאין מניעה לנסוע באירופה עם לוחית ישראלית .
נדמה לי שכל תהליך השינוע בוצע עם רוזנפלד ספנות .

אילן

נדב42
30-11-21, 21:01
136262

(מתוך "דרקון האש", צולם בתאילנד)

asafk
30-11-21, 21:32
יש ברנש מקבוצת הטרנספורטרים שמסתובב ממש בימים אלו באירופה עם טרנספורטר אספנות. עם המספר הישראלי כמובן.

באמת מעניין. מה קורה כשנגמר הטסט?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

im_ri
30-11-21, 22:11
כל האנשים שמטיילים עם רכבים בעולם לתקופות ארוכות מטיילים בלי טסט. יש חברות ביטוח שמבטחות אותם עם ביטוח חובה שתקף ללא טסט (לפחות ככה מספרים).

מוטי ג.
30-11-21, 22:41
מעניין, ומה קורה כשמחזירים את הרכב לארץ הקודש לאחר איקס שנים ללא מבחן רישוי?

boaz avrahami
30-11-21, 22:50
כל האנשים שמטיילים עם רכבים בעולם לתקופות ארוכות מטיילים בלי טסט. יש חברות ביטוח שמבטחות אותם עם ביטוח חובה שתקף ללא טסט (לפחות ככה מספרים).

חכה או שתיצור קשר עם ״צור״.
אני חושב שיש לו המון ידע רלוונטי

asafk
30-11-21, 23:09
אני חושב על משאית למשל. שנתיים בלי טסט והרישוי מת. אי אפשר להחזיר לכביש. מה עושים?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
01-12-21, 07:07
למה רק משאית? בכל רכב.
שנתיים ללא טסט - האוטו ירד מהכביש ויצטרך בדיקת מעבדה.

asafk
01-12-21, 07:18
כי לא כל רכב יכול לחזור לכביש עם בדיקת מעבדה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Yaron.nahum
01-12-21, 07:48
לגבי המספר , למיטב ידיעתי מחליפים ממספר עם דגל ישראל למספר ללא הדגל.

Sent from my..

מוטי ג.
01-12-21, 07:54
אז למה בכלל שמו לנו דגל?

Yaron.nahum
02-12-21, 18:29
כנראה מאותה סיבה שיש חובה לפח פלסטיק בקבינה
והסיבה שצריך אפוד זוהר

לכאורה כמובן.

Oren Kipnis
03-12-21, 23:27
אתה יכול לצאת עם רישיון רכב מתורגם והלוחיות הישראליות לאירופה.
מציע שתנסה לקבל שני עותקים מהמתורגם, ותוציא כפל לרשיון בעברית.
תוכל לנסוע באירופה בתוקף לפי הרשום ברשיון הרכב.
לגבי הביטוח, אעביר לך בפרטי א הטךפון של רן שנמצא עם הטרנספורט אספנות כבר חמישה חודשים באירופה, וכרגע בפורטוגל. תקבל ממנו מידע לגבי הביטוח.

ברגע שאתה מזמין הובלה ימית, תקבל מחברת הספנות סיוע בפרוצדורה.
בכל מקרה, אל תספר לאף אחד שהאוטו יוצא בכיוון אחד בלבד, אלא שאתה מוציא אותו לטיול. ככה לא תידרש לטפל בביטול רישיון רכב.

הכי כיף להשיט ללבריה (70 ק"מ מאתונה) ולטייל עד ספרד.

לגבי רישיון ספרדי, אינני בקיא בפרוצדורה, אבל יכול להיות שתוכל להשאר עם הישראלי עד מעבר הטסט ואז קבלת רישוי ספרדי.
בהצהרת הייבוא, מניח שתצטרך לשלם מיסים כאלו או אחרים ואחר ומדובר בייבוא מחוץ לשוק האירופי.

הרשויות בספרד ייקחו את רשיון הרכב הישראלי, וייתכן ושיעבירו פנייה לרשויות בישראל לבטל את הרישיון הישראלי. אם זה לא המצב, אתה יכול להיות במצב טוב יותר, שלמכונית יהיה רישוי בשתי מדינות בו זמנית, וכאן שמירת עותק נוסף יהיה לטובתך אם תחזיר אותו לארץ.

מאחר ומדובר בכלי רכב במעמד אספנות, אין לך צורך לבצע הפקדה בהמשך. משרד הרישוי לא יבטל את הרשיון מיוזמתו, וגם לא יבקש תשלום אגרה רטרואקטיבי (כל עוד פקידי האוצר לא יצליפו בנו מכות נוספות).

בהצלחה,

אורן

im_ri
04-12-21, 10:32
זרקת כאן כמה רעיונות.
תודה על החיבור, יוצר קשר עם רן ואעדכן כאן בהתפתחויות.

im_ri
04-12-21, 14:18
מה שלמדתי עד כה:

1- משלוח ליוון 700-1200 יורו כולל מיסים (בגלנוע, 3-5 ימים בים).
2- ביטוח לרכב זר באירופה (גרין קארד) - 700 יורו לחצי שנה. ההצעה הזו ניתנה לנהג צעיר מתחת לגיל 24 דרך חברה הולנדית. ככל הנראה אפשר להשיג במחירים טובים יותר. את הביטוח יש להוציא לפני השליח של הרכב והמסמך הזה הוא תנאי ליציאת הרכב וכניסתו לאירופה.
3- יש להוציא רשיון רכב מתורגם ממסי.
4- אין בעיה לנסוע עם לוחית רישוי ישראלית באירופה (מי שדיברתי נוסע עם הכיתוב רכב אספנות).

הבחור אומר שהכל עבר חלק וללא קשיים מיוחדים.

im_ri
07-03-22, 17:17
החלטתי לכתוב סיכום ביניים של התהליך.
לשיקול המנהלים אם כל השרשור הזה בכלל צריך להיות קיים או שעדיף למחוק אותו.

אם להתחיל מהסוף מסתבר שלכל נמל מדיניות משלו. מה שאומר שמה שאפשרי בחיפה לא אפשרי באשדוד ולהפך. ומכאן הטיפ הכי חשוב - תצאו ותחזרו תמיד לאותו נמל.
זה נשמע פשוט אבל זה לא. כי מחיפה אפשר להגיע לקפריסין ויוון, ומאשדוד אפשר להגיע לאיטליה וספרד. כלומר, ברגע שאתם מוגבלים לנמל אחד אתם מצמצמים את היעדים.

נתחיל.
המטרה שלי הייתה להביא את הרכב לטיול בספרד וכמו שכבר כתבתי הנמל היחידי שמאפשר את זה הוא אשדוד. פניתי לחברת משלוחים ימיים שנתנו לי הצעת מחיר והכינו ביחד איתי את המסמכים הדרושים.

העמסתי את הציוד והגעתי לנמל אשדוד. מסרתי את הטנדר לנציג החברה שהכניס את הרכב לאחסון בנמל ומשם למכס.
נסעתי הבייתה וכעבור כמה שעות התקשר הנציג ואמר שהמכס דורש מסמך ביטול רשיון זמני ממשרד הרישוי.
מה שאומר, שאם הרכב יוצא, הרישוי הישראלי שלו מבוטל (באופן זמני) ואי אפשר לנסוע עם הלוחיות הישראליות כי הן לא בתוקף. אז עם איזו לוחיות אני אמור לנסוע? אין לי מושג. לא הצלחתי למצוא דרך לקבל לוחיות זמניות בספרד.
אקצר את הסיפור, אחרי שלושה ימים של ויכוחים בין חברת המשלוחים ומנהל מכס אשדוד שפנה (לטענתו) למשרד התחבורה - אין פתרון אחר. לטענתם פעם היה אפשרי לצאת עם לוחית צהובה, עכשיו לא.

שחררתי את האוטו מהמכס באשדוד ונסעתי לנמל חיפה. כאמור, מחיפה האוטו יגיע ליוון ולא לספרד אבל העיקר שיצא לאירופה. בכניסה לנמל בדקו שמספר השילדה תואם למספר בניירות (ביטחון הנמל) ומשם המשכנו למכס. היה יום קצת סגרירי והפקיד של המכס לא יצא לראות את האוטו. כששאלתי את הציג לגבי המסמך מהמכס שמאשר את יציאת הרכב מישראל הנציג הראה לי לי שהמכס חתם עם חותמת בדרכון האישי שלי "בית המכס חיפה - הוציא רכב ", עם תאריך ופרטי הבודק. בדיעבד הצטערתי שלא ביקשתי שיוסיפו מספר רכב (אצל מישהו אחר כתבו את מספר הרכב וזה נראה לי חשוב).

הרכב נכנס לחניה בנמל עד להגעת האונייה שתיקח אותו ליוון. באותו שבוע הייתה סופת שלגים באתונה והאונייה השבועית בוטלה. הרכב החליד שבוע נוסף בנמל חיפה, חייבו אותי על אחסנה ולבסוף עלה על האונייה מחיפה לנמל לבריו שליד אתונה. אחרי שהרכב על האונייה יש לדרוש לקבל את שטר המטען, הם לא שולחים באופן אוטומטי.

שחרור ביוון:
האונייה ליוון יוצאת בכל יום חמישי מנמל חיפה ומגיעה ביום ראשון בבוקר, את הרכב ניתן להפקיד בחיפה מיום שני באותו שבוע. ביוון, ניתן לאסוף את הרכב מיד לאחר הפריקה היום ראשון בין השעות 10-12 בבוקר. שעות העבודה שלא בסופי שבוע נוחות יותר.
אני הגעתי בשבת לאתונה ומשם לקחתי מונית ללבריו וישנתי במלון במרחק הליכה מהנמל (https://lavrio-rooms.com/). המונית מאתונה ללבריו בלילה עלתה 45 יורו, המלון עלה 75 יורו כולל ארוחת בוקר (פברואר - לא בעונה).
בנמל פוגשים עמיל מכס בשם טקיס שיודע שתי מילים באנגלית והוא דואג לשחרר את הרכב מול המכס.
לבסוף הוא נותן מסמך ואת המפתח של הרכב ומבהיר את הדבר הכי חשוב - במסמך שחרור כתוב עד איזה תאריך מותר לרכב להיות ביוון - הוא נתן לי מסמך שמאפשר 30 יום כי אמרתי לו שבאותו היום אני יוצא לאיטליה, אם אתם מתכוונים להשאר יותר שימו לב. לטענתו, אם לא מחתימים את המסמך הזה ביציאה מיוון (גבול יבשתי או ימי) מקבלים קנס של כמה אלפי יורו. מעבר לזה, את אף אחד לא עניין כל כך מה יש על הרכב.

מלבריו ביוון נסעתי 4 שעות לפטראס שבמערב יוון. אחר הצהריים בפטראס לקחתי מעבורת לבארי שבדרום איטליה (16 שעות) לא לפני שהחתמתי את המכס ביציאה מיוון. פקיד המכס יצא לראות את רכב, עשה את עצמו בודק את מספר השילדה כשבעצם הסתכל על התאריך של המצבר (סיפור אמיתי).
לפני העלייה למעבורת לאיטליה בדקו את הרכב (לדעתי זה היה יותר בדיקה בטחונית), קצת חיטטו בחלקי החילוף ודפקו על כל הפחים לראות שלא החבאתי משהו בתוך הבודי. בעיקר שאלו שאלות בנסיון להבין מה הסיפור של האיש שנוסע עם הלוחית הצהובה מישראל.
באיטליה פגשתי חבר מהארץ ויחד יצאנו לטיול באיטליה מבארי ועד רומא. מאזור רומא לקחתי מעבורת נוספת לספרד (21 שעות).
בכניסה לספרד ביקשו תו ירוק.
סה"כ המעבורת היו תענוג. לקחתי חדר מפנק, לא היו הרבה אנשים ומז"א היה מעולה. שמש, בלי הרבה רוח וים שקט.

אותו בחור שאורן הזכיר בתחילת השרשור יצא מחיפה ליוון וניסה לחזור מאיטליה לאשדוד. זה היה סיוט. באשדוד לא ידעו איך לאכול את החותמת בדרכון ודרשו מסמכים שלא היו לו מהמכס בחיפה. ברור שזה נפתר בסוף כי הוא בסה"כ ניסה להחזיר לארץ רכב ישראלי עם לוחית ישראלית שיצא בצורה מסודרת מנמל אחר. אבל זה לקח הרבה זמן, ים כאב ראש וסכום לא קטן על עמילות מכס, גרירה בנמל, אחסנה וכל מה שיכלו לדחוף בחשבונית לאדם שנמצא בצרה בישראל.

מסמכים נחוצים - מדינת אשדוד:
צילום ת.ז
רשיון רכב ישראלי - עברית.
רשיון רכב מתורגם לאנגלית - ממסי.
תצהיר ייצואן.
מכתב ייצוא למכס המסביר את הסיבות לייצא הזמני.
ביטוח חובה לאירופה - גרין קארד.
ביטוח חובה ישראלי.
חשבונית עם ערכו של הרכב והציוד.
שליפת ייצוא (עמיל המכס טיפל בזה)
מסמך ביטול רשיון זמני ממשרד הרישוי (לא יודע מה זה בדיוק, מעולם לא הוצאתי כזה).
אין צורך להגיע פיזית, מספיקה חתימה על ייפוי כוח לעמיל המכס (ללא נוטריון).

מסמכים נחוצים - מדינת חיפה:
צילום דרכון.
צילום רשיון נהיגה ישראלי.
רשיון רכב ישראלי - עברית.
רשיון מתורגם לאנגלית - ממסי.
ביטוח חובה לאירופה - גרין קארד (לינק בעלויות).
בעל הרכב שמוציא אותו צריך להגיע פיזית עם הרכב והדרכון (או יפוי כוח נוטריוני וכאלה)

ממה שאני מבין כל נמל מבצע תהליך שונה לגמרי. באשדוד טוענים שרכב ניתן להוציא בייצוא זמני בלבד והתהליך הזה דורש ביטול רשיון רכב זמני. בחיפה טוענים שהרכב יוצא עם "מ.ב. 161" באישור המכס - ממה שאני מבין זו החתימה בדרכון של הבעלים של הרכב שיוצא עם הרכב. בחיפה לא היו מוכנים להוציא רשימון יצוא (מסמך מהמכס שמאשר את יציאת הרכב) שזה המסמך שדורשים בכניסה באשדוד.
אני לא יודע איזה נמל צודק ואולי עדיף להשאיר את זה ככה. למי שמתכנן להוציא את הרכב אמליץ בחום על נמל חיפה .

עלויות

מעבורת RORO של Salamis lines מחיפה ללבריו - דרך רוזנפלד ספנות. 3,700 ש"ח כולל כל המיסים הנלווים, אין תשלום נוסף ביוון

.[/COLOR]
תרגום רשיון רכב בממסי - 18 ש"ח.
ביטוח חובה אירופאי - גרין קארד - https://assurancefrontier.es/ (https://assurancefrontier.es/) - עלות לטנדר לחצי שנה 370 יורו. זה ביטוח לרכב ולא לנהג - מה שאומר שכל נהג עם רשיון בתוקף באירופה יכול לנהוג ברכב. יש להם גם מחשבון באתר ככה שבכמה קליקים תוכלו לראות את המחיר לרכב שלכם.


מקווה שזה עושה איזשהו סדר.
בגדול, אני לא מבין איך אין יותר אנשים שמוצאים את הרכבים שלהם לטיול ביוון ומשם לאן שרק ירצו - זה לא כזה מורכב וחוויה לא נורמלית.

גיא
07-03-22, 18:14
מכיון שיש לי תוכנית מאד דומה … אני מאד שמח על הפוסט הזה. תודה.

מאיפה מוצאים חשבונית לרכב בן 40 ?

im_ri
07-03-22, 18:42
מאיפה מוצאים חשבונית לרכב בן 40 ?

האמת שהם קוראים לזה חשבונית אבל זה לא בדיוק חשבונית.
אתה ממלא באיזה תבנית את הערך שאתה נותן לרכב. למיטב הבנתי זה אמור להיות זהה לערך שאתה מצהיר אם אתה מבטח את הרכב או מתכוון לדרוש במידה וקרה משהו לאוניה בדרך...

בחיפה לא ביקשו את המסמך הזה.

גיא
07-03-22, 18:58
תודה

Oren Kipnis
07-03-22, 20:15
בתור מי שליווה את עמרי ואת רן שנסע עם בטרנספורטר בחלק מהתהליך הבירוקרטי, ליווה תייר שנתקע בארץ בזמן קורונה והיה צריך להוציא את המכונית שלו חזרה לאירופה ובתור מי שיצא מהארץ לאירופה עם מכונית וגם חזר איתה יותר מפעם אחת, אני רק יכול לסכם את הדברים : התרחקו מנמל אשדוד

ehudzeelim
24-11-22, 16:23
תודה על האינפורמציה ועל השרשור,

שאלה לגבי המעבורת מחיפה ליוון, או באופן כללי
מישהו יודע איך מתייחסים להשטת רכב עם נגרר?
האם זה נחשב כמו שני רכבים? או חישוב אחר?

ושוב תודה

asafk
24-11-22, 18:05
ככל שאני מכיר בסוג כזה של הובלה ימית משלמים לפי מטר. כלומר במקרה הזה האורך של הרכב פלוס הנגרר.

אסף.

im_ri
25-11-22, 12:09
שילוב של אורך ומשקל לדעתי.
זו סוגיה מעניינת אם נגרר, שיש לו רישוי וצריך לעבור מכס, דורש תשלום נוסף.

boaz avrahami
25-11-22, 13:18
ככל שאני מכיר בסוג כזה של הובלה ימית משלמים לפי מטר. כלומר במקרה הזה האורך של הרכב פלוס הנגרר.

אסף.

זה נכון כנראה במינימום של רכב פרטי.
על טרקטורון לקחו כמו על רכב….

אגב, הקו ליוון הוא מעבורת או שצריך לטוס ליעד בנפרד?

im_ri
25-11-22, 15:59
נכון לפברואר 2022 לא נתנו לעלות על המעבורת. זה גם לוקח איזה שלושה ימים עם עצירה בקפריסין.

ehudzeelim
27-11-22, 16:12
ביררתי עם רוזנפלד:
מעבורת ליוון,
המחיר כרגע לכיוון הוא 200 יורו למטר רץ, ועוד 4500 שקל מיסי נמל.
להבנתי עבור רכבים שמשקלם לא יוצא דופן (אני בדקתי עבור רכב במשקל 2.5 טון) , האורך קובע.
להשיט רכב קצר יותר משתלם [emoji3516]
לגבי הנגרר, פשוט מוסיפים את האורך שלו לאורך הרכב והחישוב נשאר לפי מטר רץ.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Oren Kipnis
11-12-22, 22:11
ביררתי עם רוזנפלד:
מעבורת ליוון,
המחיר כרגע לכיוון הוא 200 יורו למטר רץ, ועוד 4500 שקל מיסי נמל.Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מחיר המעבורת ומיסי נמל לשני הכיוונים או לכיוון אחד ?

ehudzeelim
12-12-22, 08:01
כיוון אחד

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->