PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה (דחופה) בבחירת רכב ליסינג: ספורטאז' מול אוקטביה



yoav
01-12-21, 17:34
מתנצל על הבהילות- התבקשנו לבחור עוד הערב..

המשפחה: 5 נפשות, ביניהם הילדים בגילאי 12 10 3
הרכב ישמש ביום יום את אשתי (שתחיה וכו)
לא ישמש לטיולים ( אנחנו על היילקס לשטח).

הרכב המשפחתי היוצא הוא אוקטביה שהיתה מאוד פרקטית בזכות תא מטען ענק ונוחות נסיעה טובה בנסיעות ארוכות (אילת..)
הספורטאז' קורץ לאשתי בשל היותו רכב גבוה ואולי (או שלא) מרווח יותר ליושבים מאחור?
אציין כי בנסיעות ארוכות ( אילת) הרגישו הילדים היושבים מאחור הבדל גדול בין קורולה (המשפחתי השני שלנו) לאוקטביה- האוקטוביה מרווחת בהרבה לתחושתם, כך שמרחב המחיה מאחור הוא פקטור משמעותי ( כולל כיסא בטיחות לבן ה 3)

עצות מניסיון יעזרו מאוד

תודה

אבי ביטר
01-12-21, 18:02
שכלית בלבד - אוקטביה.

בכל הפרמטרים המדידים היא טוחנת דק דק את הספורטאג', כולל מרווח פנים ובגאז'.

הבעיה שלרוב בוחרים רכב גם "רגשית", והיום האופנה היא קרוסאובר, אז זה נראה יותר לאישתך, ופה הסתבכת ואני מציע לך ללכת עם האישה בשביל שלום בית.

כמו בשיר- אישה בונה אישה הורסת......

Asaf-a
01-12-21, 19:18
תלוי איזו אוקטביה?
אם 1.5 אז אני הייתי לוקח אותה על פני הספורטאז
אם 1.0 אז הייתי מעדיף ספורטאז.
ואיזה ספורטאז? דיזל או בנזין? ואיזה מנוע בבנזין?
לטעמי המערכת באוקטביות הבסיסיות מחפירה בסטנדרטים של היום מבחינת גודל מסך ותיפעול מעצבן של הפקדים.

בדקת זמני אספקה?
אם יש במבחר פוקוס אקטיב טורר 1.5 אז היא עדיפה מכולן לטעמי למרות שתי נקודות לחובתה:
היעדר מזגן מאחור
הגה קל מדי
מאידך הרכב פשוט כיפי לנהיגה ומאובזר עד השיניים בטוב טעם מלבד היעדר המיזוג מאחור


Asaf-a
אסף.א

omri_t
01-12-21, 20:52
הספורטאג צפוף.
לשכן היו אוקטביות תמיד בליסינג.
הפעם רצה להרגיש יותר "גיפ" ולקח ספורטאג'
הוא אומר שזו טעות דרמטית.

asafk
01-12-21, 22:30
הספורטז' הבא - 2022 - דגם חדש ולטעמי נראה מוצלח מאוד עוד לפני שראיתי אותו במציאות או נסעתי בו מטר. מתוך מה שפורסם עליו זה סוף סוף קרוסאובר שכנראה הוא גם רכב טוב.
לכן מצד אחד מדובר בהימור אבל אם זה אכן הדגם של 2022 נראה לי כדאי להמר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
02-12-21, 10:05
אסף

מצטער להיות נודניק, וההוא שמתעקש, ואמרתי לכם וכו' וכו'...

אבל, קרוסאובר במהות שלו הוא רעיון פחות טוב באופן כללי. וכשמשווים לאוקטביה, מלכת הקטגוריה (משפחתיות), אין לספורטאג' סיכוי.

שוב, אני מדבר על הדברים המדידים בלבד - נוחות, ביצועים, צריכת דלק, הנאה, מרווח פנים.



ליתרון הספורטאג' - כניסה ויציאה מהרכב. ופוזה, כי זה גבוה, כי זה אופנתי.


ובאופן כללי, נכון לכל הקטגוריות, יש יתרונות מסויימים שמתוודעים אליהם לא בנסיעה בודדת, גם אם היא ארוכה, אלא כשאתה הבעלים.

למשל - פולקסווגן גולף. יש משהו באיכויות שלה שרק בעלים לשעבר יבינו.

גם אוקטביה, עם הבגאז' העננננק, עם מרווח הפנים, זה משהו שרק בשימוש יומיומי מתחילים להעריך.

Asaf-a
02-12-21, 10:21
אבי, המלכה הזו קצת מזדקת (למרות הבוטוקס ומתיחת הפנים האחרונה) וקמצנית באבזור, יעילה בהחלט אבל פחות מהנה.

היות שהשוק רוצה קרוסאוברים אז שם מאמצי הפיתוח והם השתפרו בהתאם.

אני כתבתי מה שכתבתי על הספורטז הקודם,
הספורטז החדש והטוסון המקביל, שווים בדיקה בהנחה שלא מדובר על המנועים האטמוספרים המשמימים, אם כי בדרכ בקטגוריה יקרה יותר מאוקטביה ופוקוס


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
02-12-21, 10:22
איך אפשר להשוות בכלל.
המשפחתית הטובה ביותר בכל פרמטר מדיד או לפחות כזו שטוענת חזקה לכתר הזה, מול.... מול מה?..... מול קרוסאובר (...) שזו חיה נחותה מעצם בריאתה, שביום טוב הוא רק בינוני בכל דבר.

מצד שני זה אוטו לאשה, והיא כנראה תעדיף קרוסאובר. כי "יושבים גבוה" שזו השטות הכי גדולה שקיימת. אופנה מטופשת. אבל לך תתווכח.

איל מ
02-12-21, 10:29
הספורטאז' קורץ לאשתי...עצות מניסיון יעזרו מאוד


השארתי רק את מה שרלוונטי להחלטה שלך.

אבי ביטר
02-12-21, 10:33
" וקמצנית באבזור"

מה שנקרא, פה חשדתי! (-:

אבזור, ברוב המקרים זאת התרמית הכי גדולה ומטופשת, בעיקר תוצרת קוריאה, כתחפושת, כתחליף, לדברים החשובים באמת !

אבל, כאמור, חוכמת ההמונים, אופנת ההמונים, הכל בסדר, כתבתי שכלית בלבד, בלי רגש.

שופוני זה רגש.

הזקנה הזאת טוחנת את הספוראג' בלי טריקים ובלי שטיקים.

- - - Updated - - -


השארתי רק את מה שרלוונטי להחלטה שלך.

תכלס.

אישה בונה, אישה הורסת.

איל מ
02-12-21, 13:55
"

אישה בונה, אישה הורסת.

הלו הלו,
זה לא שלך!

ADaShim
02-12-21, 14:50
הלו הלו,
זה לא שלך!למה ככה? הבחור מפרגן לאבי סינואני

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

אבי ביטר
02-12-21, 15:33
חלק ממחרוזת "כוכבי מרום" האגדית, האלמותית.

אכן, אבי סינואני חברי למקצוע.

asafk
02-12-21, 17:34
אני לא סובל קרוסאוברים.
אבל על פניו - ושוב בלי שראיתי בעיניים ולכן זה הימור - זה כבר קרוסאובר שנראה ראוי.

הימור? יאללה אוטוליסינג. מהמרים. שלא יהיה משעמם.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Asaf-a
02-12-21, 17:39
" וקמצנית באבזור"

מה שנקרא, פה חשדתי! (-:

אבזור, ברוב המקרים זאת התרמית הכי גדולה ומטופשת, בעיקר תוצרת קוריאה, כתחפושת, כתחליף, לדברים החשובים באמת !

אבל, כאמור, חוכמת ההמונים, אופנת ההמונים, הכל בסדר, כתבתי שכלית בלבד, בלי רגש.

שופוני זה רגש.

הזקנה הזאת טוחנת את הספוראג' בלי טריקים ובלי שטיקים.

- - - Updated - - -



תכלס.

אישה בונה, אישה הורסת.

קמצנית באבזור ביחס לפורד שמגיעה בליסינג.
פורד עדיין לא מגיעה מקוריאה.
והאבזור הנדיב זה בונוס, לא המוטיבציה המרכזית מבחינתי.


Asaf-a
אסף.א

ליזי
02-12-21, 22:53
הספורטאז' פחות אוכלת דלק מהאוקטביה, יותר גבוהה ולדעתי גם הרבה יותר נוחה.
בשנים האחרונות קיה עושה שינוי לטובה בכלים שלה, היא מקדמת גם נהיגה ירוקה יותר וחסכונית וגם חדשנות טכנולוגית גדולה.
מבחינתי חד וחלק הקיה.

מוטי ג.
02-12-21, 23:15
הספורטאז' פחות אוכלת דלק מהאוקטביה, יותר גבוהה ולדעתי גם הרבה יותר נוחה.
בשנים האחרונות קיה עושה שינוי לטובה בכלים שלה, היא מקדמת גם נהיגה ירוקה יותר וחסכונית וגם חדשנות טכנולוגית גדולה.
מבחינתי חד וחלק הקיה.הופה, נציגות קיה באו להגיד שלום.

assafy
03-12-21, 00:15
הופה, נציגות קיה באו להגיד שלום.ממש מתפעל איך תוך יום איתרו את הדיון הזה. ממש בוטים יעילים.

Asaf-a
03-12-21, 05:59
גם אני חשדן אבל אולי הכוונה לגרסת הספורטאז דיזל?
אצלי בעבודה הספורטאז שקיים ברשימה הוא הדיזל.

חוץ מזה היה דד ליין שחלף, מה בחרתן…יואב?


Asaf-a
אסף.א

alina240
03-12-21, 13:00
קיה ספורטאז' זה עולם אחר.. זה לנהוג בגיפ, הרכב מרווח נוח...

איל מ
03-12-21, 14:11
קיה ספורטאז' זה עולם אחר.. זה לנהוג בגיפ, הרכב מרווח נוח...

מה זה? הן מתרבות?
אני חולם שיהיה לי ג'יפ ספורטאז'. אני עושה את מעלה ורדית בהילוך חמישי! וגם, אם אני נתקע, הרי שהג'יפ ספורטאז', כל כך מרווח, שאני יכול להכניס בפנים ג'יפ ג'ימני.
[קולור 1] [סייז 248]

גיא
03-12-21, 16:01
האמת היא. שזה באמת יותר נוח וכיף …

מה לעשות.

לא רק לנשים. ולא רק לזקנים.

raanan
03-12-21, 18:03
הספורטאז' פחות אוכלת דלק מהאוקטביה, יותר גבוהה ולדעתי גם הרבה יותר נוחה.
בשנים האחרונות קיה עושה שינוי לטובה בכלים שלה, היא מקדמת גם נהיגה ירוקה יותר וחסכונית וגם חדשנות טכנולוגית גדולה.
מבחינתי חד וחלק הקיה.
זבל של רכבים !
את מוזמנת לנסוע על הקיה סטוניק ליסינג שלי .

asafk
03-12-21, 19:26
הספורטאז' פחות אוכלת דלק מהאוקטביה, יותר גבוהה ולדעתי גם הרבה יותר נוחה.
בשנים האחרונות קיה עושה שינוי לטובה בכלים שלה, היא מקדמת גם נהיגה ירוקה יותר וחסכונית וגם חדשנות טכנולוגית גדולה.
מבחינתי חד וחלק הקיה.פחות אוכלת דלק? מה הנתונים?
יותר גבוה? זה טוב או רע? גבוה זה פחות יציב, יותר מגלגל... אין בזה יתרון.
בשנים האחרונות קיה.... כמו כל היצרנים... משווקים מילים כמו 'נהיגה ירוקה' - מה זה אומר בכלל? שנדמה לך שזה שנוהג לפניך בדיוק מעשן 'ירוק'? או שכשאני לוחץ על הגז עד הסוף ממש כמו בקיה שהיתה לי מהשנים האחרונות - היא עושה משהו 'ירוק' ?
מקדמת חדשנות טכנולוגית? יש לי מבזק חדשות. כל יצרניות הרכב מקדמות חדשנות טכנולוגית. אבל מדובר כאן ברכב ספציפי. דגם יוצא. כלומר מיושן טכנולוגית בהגדרה. אז מה אכפת ללקוח שהחברה 'מקדמת' מילים כמו 'חדשנות טכנולוגית' כשהוא נוסע באחת מהמכוניות המיושנות בשוק?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
03-12-21, 20:03
דלק שותים, לא אוכלים.

🤣

- - - Updated - - -


מה זה? הן מתרבות?
אני חולם שיהיה לי ג'יפ ספורטאז'. אני עושה את מעלה ורדית בהילוך חמישי! וגם, אם אני נתקע, הרי שהג'יפ ספורטאז', כל כך מרווח, שאני יכול להכניס בפנים ג'יפ ג'ימני.
[קולור 1] [סייז 248]

לנהוג בגיפ זה עולם אחר….

🤣

tom1105
03-12-21, 20:05
צחוקים בצד...
שתלו כאן מילות חיפוש, משתמשים בכם ואתם צוחקים...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

יואב פולס
04-12-21, 10:16
בפורום המקביל היוזרים האלה מטעם איזה משרד פרסום תוכן דיגיטלי סוג ז' עברו התעללות משעשעת עד שחדלו.
אשכרה אני לא מבין מי משלם על תוכן כל-כך רדוד ועלוב.
אם אני היבואן, אני ממש קונס את משרד הפרסום על פגיעה בתדמית.

tom1105
04-12-21, 10:26
בפורומים אחרים לא נותנים למשתמש חדש להגיב... רק לפתוח פוסטים.
משתמש חדש יכול להגיב רק לאחר x כניסות / ימים...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Asaf-a
04-12-21, 12:47
בפורום המקביל היוזרים האלה מטעם איזה משרד פרסום תוכן דיגיטלי סוג ז' עברו התעללות משעשעת עד שחדלו.
אשכרה אני לא מבין מי משלם על תוכן כל-כך רדוד ועלוב.
אם אני היבואן, אני ממש קונס את משרד הפרסום על פגיעה בתדמית.

מהו הפורום המקביל? פעם היה גיפ טריפ שנכחד…


Asaf-a
אסף.א

erezgur
04-12-21, 13:45
פורום רכבים. Carsforum

נשלח מהנייד

emeiri
05-12-21, 11:15
שום תגובה מיחצן , לא תגרום לספורטאז להיות עדיף על אוקטביה

גיא
05-12-21, 11:22
הנחרצות ….

דרור ברלי
05-12-21, 11:33
כמו תעשיית הרכב, גם עולם היח"צ והפרסום הדיגיטלי עובר צלילה כואבת למחוזות הרמה הירודה....

emeiri
05-12-21, 14:32
הנחרצות ….
נסעתי בשני הרכבים תקופה לא מבוטלת ולכן הרשיתי לעצמי להיות נחרץ
ספורטאג מאוד מרשים כלפי חוץ , אבל פה בערך זה נגמר

גיא
05-12-21, 14:37
מה שניסיתי להגיד. שלך … אתה אישית … נוח יותר כזה מול אחר …

אבל למישהו אחר יש סיכוי שדגם כזה או אחר יהיה יותר מתאים ….

אבי ביטר
05-12-21, 14:52
מה שניסיתי להגיד. שלך … אתה אישית … נוח יותר כזה מול אחר …

אבל למישהו אחר יש סיכוי שדגם כזה או אחר יהיה יותר מתאים ….


תמיד יהיה מישהו שלו זה יהיה יותר נוח.

אנחנו בדיון מנסים לדבר על הכלל.

זה לגבי נוחות.

לעומת זאת למרווח הפנים, צריכת דלק, ופרמטרים נוספים, יש נתונים ברורים לעליונות האוקטביה מול ספורטאג'.

אבל היא קמצנית באבזור...(-: ולא אופנתית...

האוקטביה היא חבילה טובה יותר בפרמטרים החשובים באמת. וכשהרכב בבעלותך אתה מעריך את זה מאוד.

גיא
05-12-21, 14:54
תמיד יהיה מישהו שלו זה יהיה יותר נוח.

אנחנו בדיון מנסים לדבר על הכלל.

זה לגבי נוחות.

לעומת זאת למרווח הפנים, צריכת דלק, ופרמטרים נוספים, יש נתונים ברורים לעליונות האוקטביה מול ספורטאג'.

אבל היא קמצנית באבזור...(-: ולא אופנתית...

האוקטביה היא חבילה טובה יותר בפרמטרים החשובים באמת. וכשהרכב בבעלותך אתה מעריך את זה מאוד.

אני כדוגמה אישית. לא סטטיסטית לחלוטין. החלפתי רכב כביש מפנק לגמרי בדאסטר מתקופת היורה.

ונהנה מהחיים.

לא חושב שיש איזה אמת מוחלטת שאומרת שאיקס חד משמעית יותר טוב מ y

אבי ביטר
05-12-21, 15:22
למטמטיקה יש אמת מוחלטת אחת.

ההתלבטות הזאת של פותח השרשור, פופולארית מאוד, ובד"כ השכל לא מנצח כאן, וזאת גם עובדה, הקטגוריה הזאת (קרוסאובר) כמעט השמידה את קטגורית המנהלים, ונוגסת גם מהמשפחתיות.

ההתלבטות הזאת אופיינית מאוד להמון משפחות. (שאין להם מושג, וזה בסדר, זכותם...)

בואו נדבר קצת מספרים במקום סיסמאות, ונבין בין השורות את ההקרבה לטובת האופנה החלולה.

לקחתי את הדגמים הזולים (יצא ששניהן עולות כרגע בול 150K) לצורך ההשוואה - ספורטאג' 2.0 urban, מול אוקטביה 1.5 Dynamic

נתמקד כרגע ביחידת הנעה :

הקיה עם 155 כ"ס, 19.6 קג"מ על משקל של 1456 קילו, מה שנותן לנו 11.4 שניות מאפס ל 100, ו 9.5 ק"מ לליטר (משולב ממוצע)

הסקודה עם 150 כ"ס, 25.5 קג"מ !!! על 1273 ק"ג, מאפשר לנו 8.4 שניות ל 100, ו 17.3 ק"מ לליטר.

הסקודה חזקה יותר וחסכונית יותר, שילוב מנצח לא ? מסתבר שלא, לפחות לא מול הטרנד.

בגלל המבנה שלה בהשוואה לקרוסאובר, היא גם "מתנהגת" טוב יותר.

היא מרווחת יותר (עובדתית) ועם בגאז' גדול יותר.


אז כן, אפשר להגיד בוודאות שהאוקטביה היא רכב טוב יותר מהספורטאג'.
אבל לא לכולם.
לי (אבי ביטר) נוח לשבת רק באמריקאיות. ועדיף אספנות. שנות ה 80-90, those where the days

גיא
05-12-21, 16:08
יש לך אבי ידידי. נטיה חזקה ( כמו לרוב באי האתר הזה ) להתעלם מהגורם האנושי.

מה שווה אפס ל 100 ב 3 שניות אם ב 99.999% מחיי האוטו הוא נוסע 15 קמ׳ש ממצוע בפקק אינסופי ?

בני אדם הם לא מחשבים וההחלטות שלנו לא בינריות.

לצורך העניין. שוב אני כדוגמה אישית. החלפתי רכב מפנק. שקט. חסכוני בדאסטר מקרקשת רק בגלל שהקודם לא יכול לקצר דרך שבילי שדות.

זה מבחינתי היה יותר חשוב מאשר שקט בקבינה או מערכת סטריאו מדופלמת .. או אפס למאה תאורטי ..

הגורם האנושי … אל תתעלמו ממנו.

אם כולנו היינו מחליטים רק לפי המתמטיקה. כולנו היינו נוסעים בפורד שחורה.

אגב. סטטיסטיקה היא שאומרת שאם כולם מעדיפים כביש שביל מעאפן על פני רכב מנהלים מפנק. אז משהו חסר ברכב מנהלים מפנק … אחרת היו מעדיפים אותו.

דרור ברלי
05-12-21, 16:26
אגב. סטטיסטיקה היא שאומרת שאם כולם מעדיפים כביש שביל מעאפן על פני רכב מנהלים מפנק. אז משהו חסר ברכב מנהלים מפנק … אחרת היו מעדיפים אותו.


אופנה גיא. אופנה.

עד לא מזמן, היה נורא אפנתי גם ג'ינס עם חורים וקרעים.
ככל שהטרנד הלך והתגבר, גדלו גם החורים והקרעים.

הגיע מצב שתרח כמוני, נכנס לחנות לקנות ג'ינס. ופשוט לא מצא ג'ינס בלי כמה חורים וקרעים ושפשופים. כי סטטיסטית, זה מה שהרוב רוצה.
אז מה?... מכנסיים קרועים זה יותר טוב?... מה חסר בג'ינס רגיל, שיש בזה עם הקרעים?.... מראה הקבצן/הומלס?.... אולי האוורור לאשכים?.... לא. אבל זו האופנה.


אישית, היתרון המוחשי/מעשי היחיד שאני רואה בקרוסאובר על משפחתית זה שיותר קל להיכנס/לצאת. משהו שפנסיונרים מקשישים בהחלט יעריכו. אבל פעם לא היו קרוסאוברים, וכולם, גם בגיל הפנסיה, נכנסו למכוניות ויצאו מהן בסבבה ולא התלוננו. רק היום, שכפתאום צצ והקרוסאוברים, מספרים לי על כאבי גב וכמה קשה לצאת ממשפחתית.....
נשאר העיצוב, המראה, התדמית. משפחתית במראה שמרני עם עיצוב די סולידי אם לא ממש משמים (כשמדובר בצבעים המשמימים הפופולריים כמו לבן, שחור , גווני אפור למיניהם), מול "ג'יפ" עתיר נוכחות. אופנה, נו.

אני לא שולל ובטח לא בא להתווכח על עניינים של טעם אישי. מי שזה מה שעושה לו את זה ומוכן לוותר על יתרונות דינמיים אמיתיים של המשפחתית הקלאסית מול האנדרוגינוס המוזר שהוא לא כביש ולא שטח ולא כלום בעצם, ורק מקדש את ה"כאילו", שיהיה לו לבריאות.
רק קצת מצחיקים אותי הטיעונים הפסאודו-מדעיים שמגייסים חובבי הקרוסאוברים כדי להצדיק את בחירתם. כל מיני "ישיבה גבוהה" עם כאילו-יתרונות של "תחושת בטחון/בטיחות" שנובעים מאותה ישיבה גבוהה. ונעזוב לרגע את כל החסרונות של לשבת גבוה..... אבל בפועל, ברוב הקרוסאוברים אתם לא באמת יושבים כל כך גבוה אם בכלל. גם "שדה הראייה המשופר מעל לגגות של כל המכוניות" שבועלי קרוסאוברים כל כך נשבעים בו, הוא בפועל קשקוש - כמעט כל הקרוסאוברים מציגים מכסה מנוע מאוד גבוה וקו מתניים גבוה, משיקולים עיצוביים ("שייראה כמו ג'יפ"), מה שיוצר שטח שמשות קטן, שדה ראיה מוגבל עם הרבה יותר שטחים מתים ותחושה קלסטרופובית וחשוכה בתוך הרכב.

בפועל, מה שבאמת גבוה יותר בקרוסאובר, הוא מרכז המסה של הרכב כולו, ומכאן התנהגות כביש פחות טובה משל משפחתית רגילה. גם המשובח בקרוסאוברים, לנצח יתנהג פחות טוב מהמשפחתית/האצ'בק עליה הוא מבוסס.
אבל זה כבר מזמן לא סוד שממילא כולם תקועים בפקק, אז התנהגות כביש זה לא חשוב. וזו עובדה מוגמרת היא שכל המכוניות הכי פופולריות בשוק הישראלי אי פעם, עוד מימי הסובארו DL, תמיד לקו בסעיפים הדינמיים ה"לא חשובים", או לפחות הצטיינו בהם הרבה פחות. ושוב אני אזכיר את אותה קולגה מהעבודה שבזמנו רכשה ניסאן ג'וק ואמרה בפירוש "זה האוטו הכי גרוע שהיה לי אי פעם, אבל כמו ארנק אופנתי-יוקרתי, לכל החברות שלי יש כזה. המוסכמה כרגע היא שזה יפה וזה מה שעכשיו באופנה, אז אני לא יכולה להרשות לעצמי לחרוג מצו האופנה" - ולא שכחה להזכיר ש"אתה לא חושב כמו אשה כי אתה לא אשה. אתה גבר, ולכן אתה לא יכול להבין את זה".

שלא יובן לא נכון - קיה ספורטאז' רכב טוב. אמין, בטוח ומתנהג בסדר גמור. לא דינמי אפילו קצת, אבל לא יכניס אף אחד לצרות. הוא כמו הג'ינס עם החורים. אופנתי? כן. נוח? כן. כלומר, לא פחות נוח מג'ינס רגיל ושלם, ללא הקרעים הטרנדיים. אבל יש יתרון - אוורור לאשכים (ישיבה גבוהה וקל להיכנס ולצאת).
פשוט, סקודה אוקטביה, מעבר להיותה מרווחת ונוחה ואיכותית יותר, גם יותר חסכונית ומאיצה, וגם אוחזת ומתנהגת הרבה יותר טוב ורהוט ובאופן כללי מכונית הרבה יותר טובה ובשלה. אבל זה כאמור, לא חשוב וממש מתגמד אל מול הטרנד. כי היא לא מלאה חורים וקרעים. כלומר היא לא קרוסאובר - ולהיות קרוסאובר זה הדבר היחיד שחשוב היום.

מחרתיים יצוץ טרנד חדש.

אבי ביטר
05-12-21, 16:52
"יש לך אבי ידידי. נטיה חזקה ( כמו לרוב באי האתר הזה ) להתעלם מהגורם האנושי"

עניתי לגבי הרכב, לא לגבי הגורם האנושי.
בפסיכולוגיה אין לי מושג.


"מה שווה אפס ל 100 ב 3 שניות אם ב 99.999% מחיי האוטו הוא נוסע 15 קמ׳ש ממצוע בפקק אינסופי ?"

כחובב מוטוריקה מבחינתי השאלה הזאת פסולה לגמרי. אני מתעלם ממנה, וסולח לך. זה בטעות.

מדובר בכפירה אמיתית, שמחייבת הוצאה להורג באמצעות העלאה על המוקד, לא לפני נסיון שכנוע בעינויים קשים, בנסיון להחזיר את הכופר לדת ולאמת.
בעולם הבא זה גיהנום על מלא.

לא כתבת את זה.

assafy
05-12-21, 17:34
שאלה, הסקודה לא עם גיר dsg של קונצרן vag הידוע לשימצה?
נראה לי שנושא האמינות חשוב להרבה אנשים יותר מנושא הביצועים או התנהגות הכביש.

Asaf-a
05-12-21, 17:35
מי שאין לו גיר רובוטי הוא היוצא דופן.


Asaf-a
אסף.א

גיא
05-12-21, 17:35
שאלה, הסקודה לא עם גיר dsg של קונצרן vag הידוע לשימצה?
נראה לי שנושא האמינות חשוב להרבה אנשים יותר מנושא הביצועים או התנהגות הכביש.

אל תכתוב את זה .. זאת כפירה [emoji8]

גיא
05-12-21, 17:44
"יש לך אבי ידידי. נטיה חזקה ( כמו לרוב באי האתר הזה ) להתעלם מהגורם האנושי"

עניתי לגבי הרכב, לא לגבי הגורם האנושי.
בפסיכולוגיה אין לי מושג.


"מה שווה אפס ל 100 ב 3 שניות אם ב 99.999% מחיי האוטו הוא נוסע 15 קמ׳ש ממצוע בפקק אינסופי ?"

כחובב מוטוריקה מבחינתי השאלה הזאת פסולה לגמרי. אני מתעלם ממנה, וסולח לך. זה בטעות.

מדובר בכפירה אמיתית, שמחייבת הוצאה להורג באמצעות העלאה על המוקד, לא לפני נסיון שכנוע בעינויים קשים, בנסיון להחזיר את הכופר לדת ולאמת.
בעולם הבא זה גיהנום על מלא.

לא כתבת את זה.

אח יקר.

לפני המון שנים. כשקבלתי רשיון .. היה כיף לנהוג פה. הכבישים היו ריקים.

המכוניות היו נטולות egr ושאר מריעין בישין ומכוני ליוי ( לטסט) קבלו את השימון שלהם בשקט והעבירו מה שיש …

כיום אני גם עם שיער אפור בכל מיני מקומות בגוף .. וגם מקבל את מנת האנדרנלין שלי במקום אחר.

לנהוג היום בישראל. זה אחד הבעסות הכי גדולות שיש ביקום. יותר גרוע מהמבורגר ביונד שהבת שלי מתלהבת ממנו.

עזוב אותך כפירות .. המהירות מהשטן וכחובב מוטוריקה. אין לך מה לחפש פה.

המילה ׳דינמיות׳ שחלחלה למדורי הרכב לפני כמה שנים זאת הבדיחה הכי מצחיקה שיש שם. השחזת פניות זה משהו שקוראים עליו. לא עושים אותו. גם אני הייתי רוכב עם מגיני ברכיים. אבל אפעם לא השכבתי אשכרה עד כדי להגיע עם הברך לכביש.

משעשע לקרוא את חוות הדעת של עמודי התווך של מדורי הרכב שלנו פה. על התנהגויות דינמיות של מכונית שהם צריכים לקחת לחו׳ל בשביל לגהץ פניה במהירות תלת ספרתית.

אבל בתכלס. מי שנוהג פה בתוך הקו הירוק לא מצליח ברוב המקרים להגיע למהירות תלת ספרתית. ואם כן אז זה לכמה שניות עד החמור הבא שנוסע 60 בנתיב השמאלי ומשוכנע שהוא בסדר ואתה סתם מטורף.

התנהגות דימנית של מכונית זה משהוא בקצה של הקצה של צופציק של הקצה.

לפני שתגיע לשם ( בהנחה שאין פקק ) האלקטרוניקה תרסן אותך.

אז שחרר את הכפירות והכפרות .. ותו לכפריות ( כפרה בנקבה ) לנהוג במה שבא להן.

או … שתמשיכו להצחיק אותי עם התנהגויות דינמיות … ( כאלו שמתלהבים מהן באירופה או במסלול פצאל )

יאללה אש !

איל מ
05-12-21, 18:05
משעשע לקרוא את כל הכתבות רכב מסיבה אחרת. הן בדרך כלל קופיפייסט מכתבה שפורסמה בחו"ל.
וגיא נגע בנקודה. 99.9 אחוז מהאנשים אומרים שמעניינת אותם יכולת דינמית סתם כי זה נשמע טוב.
בתכלס הם רוצים אמינות, וסחירות. רק אז נכנסות העדפות ספציפיות- כל אחד וצרכיו- שתיכנס עגלה; שיהיה אופנתי (קרוסאובר כמו של השכנה); צריכת דלק וכו...
ה0.1 אחוז הנותרים כבודם במקומם מונח. לצערם הם אכן לא יהנו מהיכולות הדינמיות של הרכב 99.9 אחוז מהזמן. ולבי באמת איתם. אבל זה לא שהם קנו רכב ספורט נוקשה ומעניש, הם קנו אוטו מצוין, שגם יודע לתת בראש כשצריך.
אני אגב, קניתי אוטו עגלה שלא מצטיין בשום דבר חוץ מפשטות מכנית וחוסר במערכות מתקדמות.

אבי ביטר
05-12-21, 19:33
חברים
קצת סדר ברשותכם (ובזה מיציתי את מכסת הכתיבה השנתית, הגזמתי הפעם)

א. אין עיתונאות רכב בישראל, ויסלחו לי הכתבים החברים פה.
יש פרסומונים.

ב. לא כולם גרים בגוש דן, וחלקינו נוהגים בלי הרבה פקקים וגם נהנים מהנהיגה, לא רק הגעה מ A ל B.
כן, עדיין נהנים מנהיגה, נהנים מכח זמין כשצריך, בלי להתחרות באף אחד ובלי להשתולל.

ג. אמינות וסחירות ברכב חדש היום זה די קריאה בכוכבים, כדור בדולח וכו׳.
השוק היום דינאמי מאוד ופחות מסורתי וכבד כבעבר.
השילוב DSG+TSI נחשב כבר מאוד אמין, עברו את חבלי הלידה, ומזמן שאר היצרנים הצטרפו לרעיון (תיבה רובוטית, טורבו)
בכל מקרה אני לא רואה חשבון, אבל נראה לי שאוקטביה חדשה היא לא הרפתקאה קיצונית מידי.

יש לי הרגשה שהרכב היומיומי הבא שלי יהיה האחרון עם מנוע בעירה פנימי. וזה מלחיץ.
צריך לבחור משהו מיוחד מאוד, אולי כזה שלא ארצה למכור.
זה, וכל הקרוסאוברים (״זה גיפ, זה עולם אחר״) משרים אווירת סוף מסלול, תם עידן.
תכף הכל הולך להשתנות, והנאה מנהיגה זה משהו לחריגים מאוד, משוגעים לדבר.
מלחיץ קצת.

זה מה יש.

גיא
05-12-21, 19:35
העיקר תישאר לנו המוסיקה ;)

אבי ביטר
05-12-21, 19:37
שאלה, הסקודה לא עם גיר dsg של קונצרן vag הידוע לשימצה?
נראה לי שנושא האמינות חשוב להרבה אנשים יותר מנושא הביצועים או התנהגות הכביש.


שלג דאשתקד.

Asaf-a
05-12-21, 21:33
לטעמי קצת נסחפתם עם ההשמצות על הכתבים המקומיים, חלקם טובים וחלקם לא, אבל לבדוק רכב בהחלט ניתן גם בארץ וחוות דעת מקומית של כתב שאמין עלי- בהחלט יתרון, המנדט לבחון רכב באופן טוב אינו רק בידי הגויים.

וחלקם חברים כאן אז בכלל..

נכון שברוב הנסיעה היומיומית בשגרה אין שימוש למעטפת הביצועים והשלדה, אך יש מספיק הזדמנויות בהן נהנים מהיכולות כך שמבחינתי עדיין שיקול.


Asaf-a
אסף.א

איל מ
05-12-21, 22:45
לטעמי קצת נסחפתם עם ההשמצות על הכתבים המקומיים, חלקם טובים וחלקם לא, אבל לבדוק רכב בהחלט ניתן גם בארץ וחוות דעת מקומית של כתב שאמין עלי- בהחלט יתרון, המנדט לבחון רכב באופן טוב אינו רק בידי הגויים.




Asaf-a
אסף.א

יותר מדי פעמים ראיתי ולוגים של כל מיני, שהם העתק מדויק של ולוגים מחול. אולי שניהם מעתיקים מאותו חומר פרסומי שמפיץ היצרן (שזה מעניין, כי כנראה היצרן גם רושם להם מה התחושות בתוך הרכב), ואז, מי שהתאריך של העלאת הסרטון קודם, הוא המקורי בעיני.

asafk
05-12-21, 22:51
כיוון שגם אני מקבל בחלק מהמקרים את אותם חומרים פרסומיים והודעות לעיתונות - אתה צודק בהחלט. חלק משמעותי מהחומרים בדגש על מה שעולה ביוטיוב הם ציטוט חופשי של החומרים ששלח היצרן / היבואן כולל סופרלטיבים ומשפטים חסרי משמעות כמו שקראנו ממש בדיון הזה. הם אלו שיעזרו לנו להבין שמדובר בבולשיט ממוחזר שמטרתו היחידה היא עוד כמה צפיות ועוד כמה שקלים.

אבל יש כמה יוצאי דופן לטובה. יש.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
06-12-21, 08:27
מבחינתי יש יוצא דופן אחד
שמאלן קיצוני, דינוזאור לא מנומס בכלל, סופ נאצי אמיתי, אבל עיתונאות רכב אמיתית ועוד ברמה גבוהה -

רוני אהרונוביץ.

כל השאר, גם אלה שמשתדלים, שבויים באינטרסים ובכוחות הכלכליים של הביצה המקומית. והיא ביצה מאוד מאוד קטנה.
אלה שלא משתדלים להסתיר, יוצא להם בולשיט אמיתי, לא ראוי לאכילה, פרסומת ירודה של היבואן.

פתאום לכל אתר יש גם כתבי רכב, רק מה, הם לא באמת כתבים. זאת האמת.

זה מה יש.

מיכה100
06-12-21, 09:18
ב. לא כולם גרים בגוש דן, וחלקינו נוהגים בלי הרבה פקקים וגם נהנים מהנהיגה, לא רק הגעה מ A ל B.
כן, עדיין נהנים מנהיגה, נהנים מכח זמין כשצריך, בלי להתחרות באף אחד ובלי להשתולל.
.




נכון שברוב הנסיעה היומיומית בשגרה אין שימוש למעטפת הביצועים והשלדה, אך יש מספיק הזדמנויות בהן נהנים מהיכולות כך שמבחינתי עדיין שיקול.


Asaf-a
אסף.א
+1
חלאס עם הטענה הזו על פקקים. כן האוטו צריך להיות מכונת פקקים משובחת (בקרת מהירות אקטיבית כולל עצירה נסיעה, מזגן עוצמתי ואנדרואיד אוטו או קאר פליי לטובת ווייז ואפליקציית הפודקאסטים/מוסיקה האהובה עליכם).
אבל עדיין משתמשים בו גם לנסיעות מחוץ לעיר, ושם יש סיבובים, עליות, עקיפות, בורות בכביש או סתם קרטון שנפל מטנדר.
ואז, מעבר להנאה שבנהיגה, נדרשים לבטיחות האקטיבית שהאוקטביה מצטיינת בה לטעמי (בטח בגרסת ה1.5).
הידיעה שהאוטו מסוגל לחמוק מצרות, וגם עושה את זה בעוונותי מדי פעם, חשובה לא פחות מהשימושיות הכללית.

דרור ברלי
06-12-21, 10:08
שלא תטעו.
גם ספורטאז' יודע לחמוק מצרות.
סוחב סביר בהחלט.

פשוט, באוקטביה זה מרגיש הרבה יותר טוב.

erezgur
06-12-21, 21:52
מבחינתי יש יוצא דופן אחד
שמאלן קיצוני, דינוזאור לא מנומס בכלל, סופ נאצי אמיתי, אבל עיתונאות רכב אמיתית ועוד ברמה גבוהה -

רוני אהרונוביץ.


הבנתי שנפטר היום.
יהי זכרו ברוך

אבי ביטר
06-12-21, 22:16
ראיתי
צירוף מקרים מטורף.

נהניתי מאוד מהכתבות שלו, מהאתר שלו, מהשפה.
היה עוף מוזר בנוף, במובן החיובי מאוד מבחינתי.

יהיה זכרו ברוך.

אומי5
07-12-21, 11:42
אופנה גיא. אופנה.

עד לא מזמן, היה נורא אפנתי גם ג'ינס עם חורים וקרעים.
ככל שהטרנד הלך והתגבר, גדלו גם החורים והקרעים.

הגיע מצב שתרח כמוני, נכנס לחנות לקנות ג'ינס. ופשוט לא מצא ג'ינס בלי כמה חורים וקרעים ושפשופים. כי סטטיסטית, זה מה שהרוב רוצה.
אז מה?... מכנסיים קרועים זה יותר טוב?... מה חסר בג'ינס רגיל, שיש בזה עם הקרעים?.... מראה הקבצן/הומלס?.... אולי האוורור לאשכים?.... לא. אבל זו האופנה.


מחרתיים יצוץ טרנד חדש.

עזוב אותך מספורטז, מה המידה שלך? יש מצב שיש לי כמה ג'ינסים ללא קרעים בשבילך ( לא בטוח שיכנסו באורך שלך)

דרור ברלי
07-12-21, 12:29
כל השאר, גם אלה שמשתדלים, שבויים באינטרסים ובכוחות הכלכליים של הביצה המקומית. והיא ביצה מאוד מאוד קטנה.
אלה שלא משתדלים להסתיר, יוצא להם בולשיט אמיתי, לא ראוי לאכילה, פרסומת ירודה של היבואן.

פתאום לכל אתר יש גם כתבי רכב, רק מה, הם לא באמת כתבים. זאת האמת.

זה מה יש.

מדויק.

- - - Updated - - -


עזוב אותך מספורטז, מה המידה שלך? יש מצב שיש לי כמה ג'ינסים ללא קרעים בשבילך ( לא בטוח שיכנסו באורך שלך)

46-48. שיהיה ארוך.

נמרוד
07-12-21, 13:48
עזוב אותך מספורטז, מה המידה שלך? יש מצב שיש לי כמה ג'ינסים ללא קרעים בשבילך ( לא בטוח שיכנסו באורך שלך)יש לך ג'ינסים במידה של אבי ביטר?!

KOOKE
07-12-21, 16:00
רק הערה קטנה בעניין הפקקים והנאה מנהיגה - אני גר בצנטרום של גוש דן ומתנייד יום יום מהרצליה לתל אביב ובחזרה פחות או יותר בשעות הפקקים.

בזמנו כשהיה לי דיילי מהנה לנהיגה (אינפיניטי G37) גם הלחיצה הקטנה בדרך עד הפקק (כקילומטר) בכיכר ובהשתלבות לפקק באיילון היו מעלות לי חיוך ועושות לי את היום.

בשאר הזמן מערכת אודיו איכותית+ מזגן מעבירים יופי טופי את הפקק.

yoav
08-12-21, 22:21
תודה על כל התובנות.
נבחרה סקודה (שתחליף את הסקודה הנכחית שלנו שאנחנו מאוד אוהבים).
לשטח נמשיך לרדת עם היילקס:)

מוטי ג.
08-12-21, 22:42
תתחדשו!
למה שטח עם היילקס כשיש רכב חברה?
"צריכה שירותים? תעשי במכונית!"

https://youtu.be/wd6yAIY5V30

yoav
08-12-21, 23:32
תודה על כל התובנות.
נבחרה סקודה (שתחליף את הסקודה הנכחית שלנו שאנחנו מאוד אוהבים).
לשטח נמשיך לרדת עם היילקס:)

- - - Updated - - -


תתחדשו!
למה שטח עם היילקס כשיש רכב חברה?
"צריכה שירותים? תעשי במכונית!"

https://youtu.be/wd6yAIY5V30

חחח

- - - Updated - - -


תתחדשו!
למה שטח עם היילקס כשיש רכב חברה?
"צריכה שירותים? תעשי במכונית!"

https://youtu.be/wd6yAIY5V30

חחח

אבי ביטר
09-12-21, 11:13
תודה על כל התובנות.
נבחרה סקודה (שתחליף את הסקודה הנכחית שלנו שאנחנו מאוד אוהבים).
לשטח נמשיך לרדת עם היילקס:)

בחירה נכונה
נגד הזרם, אבל נכונה

תתחדשו ותהנו

וכשאתה בדרך חזרה מאילת, עם רכב עמוס, תא מטען ענננק, ועדיין יכול לתת מידי פעם בעיטה קדימה, שמרגישה טוב, תיזכר בהתלבטות, עם הקיה זה אחרת,
היא חלשה יותר, ופחות יציבה.

nirs
09-12-21, 11:26
אגב לדעתי, הקיה הנכונה להשוואה (לאוקטביה) היא האקסיד. היא יותר קטנה (בוודאי בתא המטען) אבל לא פחות מהנה לנהיגה (והרבה יותר אמינה).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
09-12-21, 12:09
כמעט
הסיד סטיישן היא הנכונה להשוואה, ומגיעה היום עם 160 כס ומומנט בריא, רכב מהנה לנהיגה הרבה יותר מתדמיתו, לחובתו מול האוקטביה רק היעדר מזגן מאחור, לטעמי הוא עדיף בוודאי על האוקטביה הרגילה, מול האוקטביה סטיישן זו כבר בחירה קשה יותר, לא עניין של נפח אלא של נוחות, תשתית גגון, וצל על עורף היושבים מאחור.
אני נהנתי מאוד מהסיד 1.4 ולפי דיווח יואב ה1.5 רק השתפרה:

https://car-pad.co.il/משפחתיות/ceedsw2021/



Asaf-a
אסף.א

yoav
09-12-21, 18:18
בחירה נכונה
נגד הזרם, אבל נכונה

תתחדשו ותהנו

וכשאתה בדרך חזרה מאילת, עם רכב עמוס, תא מטען ענננק, ועדיין יכול לתת מידי פעם בעיטה קדימה, שמרגישה טוב, תיזכר בהתלבטות, עם הקיה זה אחרת,
היא חלשה יותר, ופחות יציבה.

המשפחה זוכרת היטב את הלילה שנתקענו עם לנדקרוזר עמוס עד 0 מקום בדרכנו לאילת.. איך באה אוקטביה לחלץ אותנו, וכל תכולת הלנד נכנסה בקלות לתא המטען שלה ועוד נשאר מקום :)
אנחנו מאוד נהננו מהאוקטביה היוצאת, אז מניחים שנהנה גם מהנכנסת

nirs
09-12-21, 18:41
אני דווקא זוכר את התקיעה עם האוקטביה על גהה ואשתי מודיעה לי, שזו הפעם האחרונה שהיא מגיע לחלץ אותי כי נמאס לה (הפעם הגיר הלך….)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
22-12-21, 21:31
ניזכרתי בשירשור הזה היום.
הפוקוס אקטיב סטיישן נכנסה לטיפול ותיקון פחחות קטן וקיבלתי כרכב גישור ספורטאז דיזל למספר ימים.
מי שאכן לא אוהב לנהוג ואין לו דרישות יאהב את הספורטאז, יושב גבוה וירגיש ביטחון.

לי כחובב נהיגה (גם בפקקים ביום יום וגם בשעות אחרי הפקקים וסוף השבוע) הספורטאז נחותה משמעותית ביחס לפוקוס הנוכחית וגם ביחס לסיד סטיישן טורבו הקודמת והאוקטביה סטיישן מהעבר, הנסיעה בספורטאז בימים האחרונים חיזקה את התובנה הזו.


Asaf-a
אסף.א

אבי ביטר
23-12-21, 09:29
ניזכרתי בשירשור הזה היום.
הפוקוס אקטיב סטיישן נכנסה לטיפול ותיקון פחחות קטן וקיבלתי כרכב גישור ספורטאז דיזל למספר ימים.
מי שאכן לא אוהב לנהוג ואין לו דרישות יאהב את הספורטאז, יושב גבוה וירגיש ביטחון.

לי כחובב נהיגה (גם בפקקים ביום יום וגם בשעות אחרי הפקקים וסוף השבוע) הספורטאז נחותה משמעותית ביחס לפוקוס הנוכחית וגם ביחס לסיד סטיישן טורבו הקודמת והאוקטביה סטיישן מהעבר, הנסיעה בספורטאז בימים האחרונים חיזקה את התובנה הזו.


Asaf-a
אסף.א

ועוד נהגת בגרסת הדיזל, שנחשבת חזקה ויקרה יותר.

התובנה הזאת ברורה, וברגע שמאירים אותה, כל אחד ירגיש בהבדל, גם לא "חובבי הגה", העניין הוא שבארץ בחירת רכב היא בחירה קודם כל אמוציונאלית הרבה יותר מפונקציונלית.
זה גבוה, זה ג'יפ, זה עולם אחר....יוקרתי...עוד ועוד - בולשיט.

בנוסף, גלובאלי, היצרנים כבר מזמן התחילו לזלזל בלקוחות, הם כבר מזמן הבינו שאפשר לחסוך "בדברים הטובים" ולא ממש ירגישו.

תמשיכו לבחור רכב בגלל המולטימדיה, ג'אנטים, צמיגים בחתך נמוך, ושאר חרטוטים....(לא מיועד אלייך אסף)

Asaf-a
23-12-21, 09:39
אשתי לדוגמה מעדיפה הספורטאז על הפוקוס אקטיב [emoji1785]


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
23-12-21, 11:24
חבל להזכיר שוב דיונים על ההעדפות של רוב נשים בכל ירכב כי זה יגלוש לשוביניזם (?...)
אבל הן רוצות קרוסאובר כי זה אופנתי ויושבים גבוה. נוסע פחות טוב? דינמיות בנהיגה? תחושות וכו'? לא מעניין אותן.
לך תסביר שאפילו קורולה טובה יותר מכל קרוסאובר? זה כמו לדבר לעננים.

איל מ
23-12-21, 11:24
אני מעדיף קורולה אפרורית על פני גולף gti בכל ימות השנה,
תפנימו כבר שיצרני הרכב תופרים את המוצר לדרישות של 99.99 אחוז מהלקוחות. ואם במקרה יוצא לכם להיות בחלקיק האחוז שאכפת לו מדברים שקשורים בהתנהגות ונהיגה, זה עדיין לא אומר שאתם צודקים וכל השאר טועים. יש לי חבר שבוחר רכבים רק לפי היכולת להתאים לרכב מערכת בסכומים שעולים על שווי חלק מרכבי חברי הפורום להגיד עליו שהוא מטומטם כי זה מה שמעניין אותו? (אגב אם אספר לכם מה האוטו האחרון שהוא קנה, אתם תענו בחיוב על השאלה הזאת). לא. זאת זכותו. מבחינתו האוטו הוא רק פלטפורמה שמזיזה את מערכת הסאונד שלו יחד איתו ביומיום.
(נ.ב. לאחרונה התחיל להאזין בעיקר לבלוז).

דרור ברלי
23-12-21, 11:28
גולף גם נוחה יותר וגם בעלת תא נוסעים טוב יותר ומאובזר יותר מקורולה.
הפער הדינמי ביניהן הוא בעומק של הגרנד-קניון. בלתי ניתן לגישור עבור טויוטה. אלא אם ירכשו את קונצרן פולקסווגן....
על ה-GTI מיותר להוסיף מילים.

לא לחינם, גולף ופוקוס הן אמות המידה של יצרני הרכב במזרח בזמן תהליך הפיתוח של דגמים חדשים. זו עדות אחרי ביקורים במרכזי פיתוח ומסלולי ניסויים שלהם. הם מודעים היטב לנחיתות המסורתית שלהם בכיול שילדות ומתלים.



הסיבה הפרקטית היחידה להעדיף קורולה על גולף (בלי קשר לדינמיות בנהיגה) ובטח כשמדובר ברכב ליסינג שאמינות הגיר (או היעדר אמינות) זה לא בעיה שלך, זה אם צריך מושב אחורי יותר מרווח ולהעמיס גופה בבגאז'. היא פשוט גדולה יותר.

Asaf-a
23-12-21, 11:30
אייל, אז תקנה לך קורולה ותהנה.

כאשר השאלה מה לקחת בליסינג ומבקשים רכב שיהיה גם מהנה וכו אז זו התשובה, גם אם רוב העדר טועה, מייחסים יותר מדי לחכמת ההמונים.


Asaf-a
אסף.א

איל מ
23-12-21, 11:35
אתה רואה שאתה לא מסוגל להבין צרכים מנקודת מבט של מישהו אחר?
דמיין נסיעה לסופש להורים בצפון עם שני ילדים (לא הגזמתי ואמרתי שלושה) על כל ציודם, כשאחד מהם עדיין מתנייד בעגלה.
עכשיו אתה יכול לזרוק לי מספרים על ליטרים וגודל פתח הטענה, אבל, עשיתי את הטריק הזה עם שתי המכוניות. הגולף פשוט לא מתאימה. וכשהילד שלך בועט בכסאות ושורט את הידיות של הדלתות, תאמין לי שאתה מעדיף פלסטיק אפרורי על ריפוד פאנסי.
נ.ב.
בכוונה אני משאיר את עניין הסחירות בחוץ, כי איפה שאני גר, גם גולף וגם טויוטה נחטפות. עם שלט למכירה, ולצער כולם, גם בלעדיו.
(כוון לדרור).
לאסף,
קניתי משהו הרבה יותר גרוע מקורולה. קניתי פורטה (עדיין עם המנוע אטמוספרי והגיר הלא רובוטי).
ולמה? כי רשימת הדרישות הובילה אותי לרכב הזה (דינמיות לא היתה שם, עלות חלפים- כן, למשל).

ש01
23-12-21, 12:04
חבל להזכיר שוב דיונים על ההעדפות של רוב נשים בכל ירכב כי זה יגלוש לשוביניזם (?...)
אבל הן רוצות קרוסאובר כי זה אופנתי ויושבים גבוה. נוסע פחות טוב? דינמיות בנהיגה? תחושות וכו'? לא מעניין אותן.
לך תסביר שאפילו קורולה טובה יותר מכל קרוסאובר? זה כמו לדבר לעננים.

חחח

לפעמים אני קורא וישר יש לי חיוך מטומטם (וגאה) על הפנים...
הגיע הזמן להחליף לאשתי רכב,
בקשה יותר נמוך (!) מהג'ולייטה.
נשארנו באותו מודל והיום היא נהגת מאושרת עם ג'וליה.
מקטרת שיש "רק" 200 סוסים באורווה ולא מצאנו אחת עם 280... ואין סאונד מנוע גרגרני

מאחל לכולכם

דרור ברלי
23-12-21, 12:10
אני מבין יופי. אני בחרתי לנסוע ביומיום בפוקוס ליסינג-אדישן מ-2010 שעלתה פחות ממשכורת מינימום אחת. כי הוגדר צורך מסוים ונפל לי לידיים אוטו מעולה במצב לא פחות ממדהים במחיר מגוחך שאי אפשר היה לסרב לו. אם היתה נופלת לי גולף GTI לידיים באותו רגע, לא משנה שנת הייצור, גם בסכום כפול, לא הייתי מהסס, למרות שהיא פחות מרווחת ושימושית מהפוקוס שלי. וגם פוקוס ישנה כזאת היא מכונית ששמה את הקורולה המקבילה בשנתון בכיס הקטן של הקונדום. כולל באמינות. תאמין לי, זה לא בא מהעוינות שלי לכאורה (?...) לטויוטה, אני יודע מנסיון אישי. וזה למרות שהיא נסחרת בסכום של חצי עד רבע מקורולה מקבילה בשנתון.

אבל אבסולוטית, בלי להשוות מחירי קנייה, מחירי חלפים וטיפולים, רק אוטו לאוטו - זו השוואה שאני בכלל לא הייתי חולם לעשות. אבל זו ההשוואה שלך בין גולף לקורולה והיא לא משאירה לקורולה שום סיכוי. הפער כאן בין מכונית מעולה, אולי הטובה בקטגוריה, למכונית שבמקרה הכי טוב והכי מקל היא סבירה-בינונית ולא יותר מזה, הוא כל כך דרמטי ומביך עד שלטעמי גם טויוטה יסרבו לעשות השוואה כזו.

לצורך העניין תשווה קורולה לאוקטביה. זה כבר השוואה בין תפוזים, ולא בין תפוז לאבטיח. וגם כאן התוצאה תהיה חד משמעית.

דרור ברלי
23-12-21, 12:17
חחח

לפעמים אני קורא וישר יש לי חיוך מטומטם (וגאה) על הפנים...
הגיע הזמן להחליף לאשתי רכב,
בקשה יותר נמוך (!) מהג'ולייטה.
נשארנו באותו מודל והיום היא נהגת מאושרת עם ג'וליה.
מקטרת שיש "רק" 200 סוסים באורווה ולא מצאנו אחת עם 280... ואין סאונד מנוע גרגרני

מאחל לכולכם


מה אתה מאחל לנו? ג'וליה או אישה כמו שלך?..................:rolleyes:
חינכת אותה טוב. שאפו.

יש וולוצ'ה אחת בסמל"ת בת"א. חבל רק שהיא לבנה. וכמובן אוטומטית שזה כבר בכלל פשע.

אבי ביטר
23-12-21, 12:22
להעדיף קורולה אפרורית על גולף GTI, זה כמו להעדיף טריפוליטאית (בלי להעליב) שמנה ומסורתית, אבל מאוד אמינה על פני מזרח אירופאית רזה גבוהה ומסוכנת.

זכותך. הכל בסדר.

איל מ
23-12-21, 14:41
דרור, אני מתנסח בצורה שלא מבהירה כנראה את כוונתי.
הנה מה שהתכוונתי בניסוח שתבין:

לא רוצה להכליל, אבל הסטנדרט להנאה מאוטו של רוב הפנסיונרים שאני מכיר זה רק שהוא תמיד יניע ותמיד ימזג. הנאות נהיגה לא מעניינות אותם.
לא הייתי מעיז להמר איתם על רכב משומש עם גיר DSG. גם לא עם שגיונות של רכב צרפתי בן כמה שנים. עם כל אהבתי לדינמיות ולביצועים של מכוניות VAG ולנוחות של מכוניות PSA, אצל ה-VAGיות הגיר יבגוד מתישהו וזה יהיה יקר, ואצל הצרפתיות משהו כנראה ייפול/ינשור/יתפורר/ייסדק/יתנפח/יתפוצץ/יפסיק לפעול פתאום - מכיסוי תקרה דרך חלון דרך דשבורד דרך מזגן דרך בקרת שיוט דרך רצועת טיימינג דרך אלטרנטור.... תמיד יקרה משהו. אני חושש שעל מכוניות PSA קשה לסמוך אם הן לא חדשות ובאחריות. ואצל הרבה פנסיונרים, האוטו הוא לא פינוק אלא הכרח. הוא הרגליים שלהם והם תלויים בו.

"פנסיונר מבוגר מאוד" קלאסי מחפש לשבת הכי גבוה וזקוף ולא נכון שאפשר, נוהג לאט, לפעמים מהסס ומעכב את התנועה, מאוד חושש, לא יפתח מכסה מנוע ולא יתעסק באוטו. רוצה וצריך רכב פשוט ואמין שרואה מוסך רק בטיפול פעם בשנה ושיהיה עם מפרט בטיחות טוב, כניסה ויציאה נוחות, תנוחת ישיבה גבוהה וזקופה וממשק תפעול פשוט - וזהו. וזה אומר אחד הקרוסאוברים.
לא מאזדה CX3/5 - למרות מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי ואמינות גבוהה, זה אוטו שסוחב עליו חטוטרת רצינית - הוא טוב מדי. דינמי וחד ומחובר ומהנה מדי לנהיגה, הישיבה לא מספיק גבוהה וזקופה, התחושה והמראה ספורטיביים מדי בשביל זקנים. הם רוצים וצריכים משהו פלגמטי וסולידי, כזה שיתאים לגיל, לצורת החשיבה ולצורת הנהיגה שלהם - אוטו שמצטיין בלנסוע לאט דווקא - וזה כמובן טויוטה או סוזוקי קרוסאובר/ויטארה או קיה ספורטאז'.
עכשיו במקום זקן,
שים את המילה מישהו_שלהיות_על_הכביש_בשבילו_הוא_אילוץ_ו מה_שמעניין_אותו_זה_רק_להגיע_מא'_ל_ב.

דרור ברלי
23-12-21, 14:45
נכון.

לפנסיונר לא הייתי ממליץ על גולף GTI. אבל כן על ספורטאז'.

זה אתה שהשווית.
באותה מידה יכולת להשוות קורולה למיאטה. או לסברבן. או לטרקטורון לכיסוח דשא. או לטנק מרכבה, אנאעארף.


אבל קורולה מול אוקטביה, שהיא בתכלס גולף עם בגאז' וסמל של סקודה, זו כן השוואה טובה. עם תוצאה מאוד ברורה אגב.

איל מ
23-12-21, 14:51
לא השוויתי, ניסיתי להבהיר שאין השוואה, אחד רוצה תפוחים, השני רוצה פופקורן. ולכן אין אמת מידה. אם היה רכב שגם עושה הכל, גם זול, גם אמין וגם מגלח אותך בדרך לעבודה, כולם היו קונים רק אותו וזה היה הרכב היחיד על הכביש.
ברגע שלמישהו יש סטנדרט קצת אחר, פתאום קורולה היא רכב יותר נכון מגולף.
אם אחליף את המילה "טוב" במילה "נכון" נצא שווים?
(למרות שאני לא זוכר אם רשמתי טוב מלכתחילה).

דרור ברלי
23-12-21, 14:57
אם בפקק היא עושה לי כוס קפה וכבונוס גם נותנת מצ....ה, יש מצב שאולי אני אשקול קורולה....

וברצינות - עוד לא הייתי בסיטואציה שהייתי צריך לבחור דווקא בין שתיהן. מכיוון שאני מכיר טוב את שתי המכוניות המדוברות, צריכים לקרות המון דברים לא צפויים (נגיד, שטויוטה יעניקו לי דלקן/פזומט בחינם לכל החיים) כדי שאעדיף קורולה על גולף....

איל מ
23-12-21, 15:04
אתה מסרב להבין את הפואנטה. ויתרתי.

דרור ברלי
23-12-21, 15:05
הבנתי אותך מההתחלה.

ההשוואה שלך, של תפוחים מול פופקורן, או של מכנסיים מול נעליים, היתה פשוט תלושה.

אבי ביטר
23-12-21, 15:17
הטענה שלאנשים שונים יש דרישות שונות, או חוסר דרישות, ברורה כמו השמש, כמו קפה בבוקר, כמו שרוב האזרחים בפריפריה בוחרים ביבי.

אבל כשמתייחסים לגופו של עניין, לרכבים עצמם, מה לעשות, יש רכבים טובים יותר וטובים פחות.
זאת עובדה.

"אבל אותי רק מעניין להגיע מ A ל B"....סבבה, את מי זה מעניין ? זה פורום מכוניות...ג'יפים..משהו.....

אני מעוניין במכונית משעממת,אמינה (זה כנראה מגיע ביחד?), סחירה, טרנדית נורא, אבל לא יותר מידי מנקרת עיניים (אני לא ערס או פושע)...עם מולטימדיה ואורות כחולים בפנים....את מי זה מעניין מה אתה רוצה ?
אנחנו נסביר לך מה אתה רוצה ומה אתה צריך כי אתה לא מבין כלום !!!

;)

איל מ
23-12-21, 15:24
לא יכולת לנסח את ככה מהתחלה?

-->