התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ערבוב ראשי מנוע ובלוקים



Tribel
03-12-21, 09:14
שלום,

נניח ויש מנוע שיצא מהיצור ועבר כמות מכובדת של ק"מ.
נניח והמנוע הזה פורק והראש נלקח והוצמד לבלוק צילינדרים אחר, שגם הוא משומש עם כמות מכובדת של ק"מ.
האם יש לזה משמעות מבחינת התאמת השטח ביניהם?
האם ערבוב של חלקים משומשים "זרים" ייצור בעיות של אטימה?
נניח שהמשטחים ישרים בגבול הבלאי הסביר לק"מ (לא היו דליפות טרם הפירוק).
מדובר בבלוק מברזל וראש מאלומיניום.

חג שמח

asafk
03-12-21, 09:23
התשובה הפשוטה היא שאין בעיה כל עוד שניהם בגבול השמישות המותר. האטם יפצה על העקמומיות. אני חושב ככה בשליפה על לפחות 3 מנועים כאלה שהרכבתי ואני יודע שהמשיכו לעבוד עוד הרבה (שניים צרפתיים ואחד רוסי ממוצא איטלקי.... מקוררי אויר אני לא סופר כי שם אין משמעות לשטח).
אבל משזה נאמר יש מנועים שפחות טולרנטיים לראשים לא ישרים ואז בכל פירוק ראש מקובל ליישר אותו. גם אם הוא לא מאוד עקום.
באיזה מנוע מדובר?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Tribel
03-12-21, 09:32
תודה אסף.
מדובר במנוע מקורר מים עם בוכנה אחת של אופנוע.
יש שיטה יעילה לבדוק האם יש פערים במשטחים מלבד השיטה הגנרית של הפילר גייג' (שלגבי הצילינדר אפילו לא מוזכרת)?

asafk
03-12-21, 11:42
צילינדר בודד בלוק ברזל לא מתעסקים עם מדידות. אפשר כמובן אבל חסר טעם...
מדידה ראשונית 'לתת כיוון' אפשר לעשות על בלוק שיש או זכוכית שטוחה.
אפשר עם סרגל ואז צריך לעשות הצלבות וגם זה ייתן לך כיוון או מושג אם בכלל יש עם מה לעבוד או חייבים לעשות שטח.

אם יש לך ספר ייתנו לך ערך ואז אתה יכול למדוד מסודר על שולחן מדידה.

מצד שני כל ההתעסקות הזו... כמה כבר עולה לעשות שטח לראש של סינגל....?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Tribel
03-12-21, 12:13
זה לא העלות.
אני פשוט לא מכיר בעלי מקצוע שיכולים לעשות את זה כמו שצריך.
אולי בגלל שהשטח קצר, יותר קשה לגלח בלי ליצור זווית.

בבדיקה על בלוק שיש אפשר לבדוק רק בקצוות.
זו כוונתך?
תודה

boaz avrahami
03-12-21, 14:31
אני לא מכיר צורך של יישור פני שטח צילינדר מול ראש בסינגלים.
אין לך מספיק מקום לפתח עיוותים.

לא זוכר שנתקלתי אי פעם גם בפריצה שדרשה תיקון של הבלוק או הראש ולאחר מכן ישור והתאמה.

בכל מקרה יש חרטים שלוקחים עבודות של סינגלים.
לפני שנים היה בתל אביב מישהו, נדמה לי שבשוקן או סלמה.
בצפון עשיתי כמה עבודות אצל גל-על שכיום יושבים במפרץ חיפה לדעתי.

אם ישלך ספקות, קח את הצילינדר והראש וגש לאחד כזה שימדוד

Tribel
03-12-21, 15:40
יש מקום לעיוותים גם במנועי הסינגל ותודה על ההכוונה אבל אני מהמרכז.
בתל אביב לא חסרים חרטים, ושוב לא מכיר מישהו שיוכל לעשות את זה כמו שצריך.
אם מישהו מכיר בית עסק במרכז וגם שיטה ביתית לבדיקת פני השטח, מלבד הבדיקה עם הסרגל והפילר אשמח אם ישתף פה.

boaz avrahami
03-12-21, 16:04
הכוונה שלי שהעיוותים האלו מכוסים על ידי האטם ראש.
לרוב הוא מגיע בצורה של דפי אלומיניום דקים שבהידוק מפצים על הפערים המינוריים.
נראה לי שאתה קצת מפריז לחומרה אלא אם כן המנוע עבר טראומה ו/או שאתה מגלה בעיה באמצעים ביתיים.

Tribel
03-12-21, 16:09
לא מפריז בכלל, אני מדבר על עיוותים שהאטם לא מפצה עליהם.
כבר יצא לי לצמד צילינדר חדש עם ראש משומש שעל הצילינדר הישן לא הראה אף בעיה.

ehudzeelim
03-12-21, 16:34
בזמנו "סמוך" בא.ת. ישן בראשל"צ היה עושה כאלה שיפוצים
ובא.ת. רחובות גם יש מישהו, ברחוב משה יתום, שכחתי מה שם העסק.
אצל שניהם שיפצתי ראשי מנוע, אבל לפני הרבה שנים. לא יודע אם מתעסקים עם ראשי סינגל של אופנועים.
שניהם פעילים עדיין

asafk
03-12-21, 16:40
ראשי מנוע - לא יודע אם עדיין קיים 'מיכאל' ביצחק שדה עשו לי עבודה מצויינת אבל הפעם האחרונה באמת היתה לפני שנים וכל האזור עבר שינויים.
חרט למנועים - ברזני, ב'רבנו חננאל'.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
03-12-21, 18:32
איך אני אוהב את השרשורים האלה :confused:
שאלה ...שכל תשובה רק מסבכת את התשובה הבאה
ועל זה נאמר
ל 4 מיצי יש 8 ציצי אבל אין חלב

איציק

Tribel
04-12-21, 00:00
אשמח לדעתך איציק

-->