PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדחס כריות אויר wabco



asafk
04-12-21, 09:49
עלה בפורום לנדרובר נושא של מדחס כריות אויר. אז כיוון שנפל לי לידיים מחחס וובקו אני מנצל את ההזדמנות להיכר כללי.
המדחסים האלו הופיעו בחיינו בשנות ה 2000 בערך. דיסקברי 2, טוארג, מרצדסים וב.מ.וו ואפילו קיה בייבוא אישי שראיתי- כולם עם מדחסים מאוד דומים. מאוחר יותר גם ריינג'רובר דור שלישי כאשר דווקא דיסקברי 3 עבר למדחס היטאצ'י.
כולם מאוד דומים כאשר ההבדלים הם באוזני הריתום וגם בשסתום הפריקה. בחלק יש מד חום על הראש בחלק אין.
כשמחשב כריות האוויר מודיע שצריך להחליף מדחס - מחליפים. זה היה ונשאר חלק מאוד יקר ובשלב כלשהו התחילו מעבר לגדר של מוסכי לנדרובר ואחרים לדבר על שיפוץ. קיט שיפוץ בסיסי עם הטענת פלסטיק ואורינגים או קיט שיפוץ מלא עם ראש חדש טלטל וסיליקה למייבש - הכל זמין ברשת והכל בזול.
במוסך היו זורקים לפח, מישהו היה מוציא מהפח משפץ - או מביא לעבדכם הנאמן לשפץ - ומוכר מהצד וברווח יפה ללקוח הכמעט מיואש.

אז נתחיל במבט כללי.

בחלק התחתון מנוע חשמלי ובלוק, בחלק העליון ראש, מייבש ושסתום פריקה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211204/e82cf208aa04e354528677e3f380af9d.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
04-12-21, 09:53
בהרבה מהמדחסים הזולים שלא מיועדים להתקנה קבועה אין מייבש. המייבש חשוב כי האוויר לח והשסתומים ברכב תופסים קורוזיה.
במדחסים שמגיעים לשיפוץ כדאי קודם כל לפתוח את המייבש. כאן רואים את שני הברגים הארוכים שתופסים אותו לראש.
הסיליקה ספוגה מים ותנור שחומם מראש ל 100 מעלות יקבל את הגרגרים לחצי שעה והם יחזרו יבשים כמו חדשים.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211204/eb82c9e7e467c2f9d684af3865f427c5.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
04-12-21, 09:56
אלו שני הברגים שאיתם פותחים את הראש כדי להחליף את הבוכנת פלסטיק.
טיפ חשוב - לנקות את הצד התחתון של הברגים לפני הפתיחה. אחרת זה מלחמה שעלולה להסתיים בבורג שבור.
אפשר ורצוי להוריד את הראש יחד עם המייבש ואז לפרק אותם זה מזה. ברוב המקרים תקלה שהמחשב אומר להחליף מדחס - מה שצריך זה רק להחליף בוכנה.
לשים לב שהכל בפנים צריך להיות יבש. לא לשמן את הבוכנה.
נתקלתי במקרים בודדים של ראש שחוק מבפנים - אפשר להחליף את הראש. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211204/44f300f553687812084e07c3c7deed77.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
04-12-21, 10:00
זה השסתום פריקה. כאשר הוא מקבל מתח הוא נפתח ופורק את האויר מהמדחס חזרה לאטמוספירה וגם חזרה ליניקה מהצינור הקשיח.
זה קורה בזמן הורדת כריות - מקבל פקודה להיפתח ומכאן האוויר שבסעפות על הרכב יוצא.
הצינור הקשיח הוא היניקה של המדחס וצינור הפלסטיק בתמונה הוא היציאה.
השסתום הזה והצינורות שונים מרכב לרכב.
שסתום לא תקין שנתפס במצב פתוח או סגור לא יאפשר לכריות האויר לעבוד.
נתקלתי בשסתומים בודדים כאלה שהיו תפוסים - לא מכיר שיש חלק חילוף ומבחינתי זה אומר שהמדחס לפח.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211204/20bcc07b094cfb9d95d2e45c62226d93.jpg

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

asafk
04-12-21, 10:01
כאמור.. זה לא תיעוד של שיפוץ אלא רק היכר.
מי שיש לו מדחס לא תקין ורוצה לפרק ולשפץ יעשה טוב עם יתעד ונעלה כתבה לאתר.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
04-12-21, 14:33
למה כל ההתעסקות? הוא טוב מספיק כדי לשמש כמדחס לניפוח צמיגים?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
04-12-21, 14:37
ההתעסקות זה כי יש אנשים שיש להם באוטו כריות אויר ולא בא להם לשלם אלפי שקלים על מדחס חדש...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

המשוטט
05-12-21, 11:06
היות ואת רובנו מעניין ניפוח צמיגים ולא גובה הכריות...את הצמיגים שלי לא מעניינת קצת לחות - אם אתם צריכים את המדחס לשימוש הכריות אז המייבש חייב להיות תקין .

מס׳ תובנות לגבי המדחס.

אם נפל לכם אחד משומש לידיים חברו אותו למתח ושעון לחץ ובדקו שהוא מגיע ל 8bar.

https://youtube.com/shorts/Oc20DDkVhXc?feature=share

הגיע? יופי הוא תקין.

אח״כ חברו לו בכניסה פילטר כל שהוא , גם פילטר דלק פשוט עם קוטר כניסה של 10 מ״מ יעשה את העבודה ,הרעיון להגיע לזרימה חופשית ככל הניתן של אוויר.


מקווה שלקראת סוף השבוע אוכל לפרק את המייבש ולמעשה לבטל אותו .



אביחי

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

ishc
10-12-21, 22:19
אז גם אלי הגיע מדחס שכזה והיום הורדתי את יח' המייבש כי אותי מעניינת אופציה של לעשות בו שימוש לניפוח צמיגים.
למה כמדחס הזה?
1. הוא בחינם וקיבלתי 2
2. יש לי הנחת יסוד שמדחס של חברה כמו וובקו יהיה באיכות טובה יותר מכל מיני מדחסי שטח, אפילו הטי מקס. אולי ההנחה הזו מוטעת.
3. המדובר הזה מתלבש לי בול מבחינת גודל במיקום בתא המנוע של ההאנטר.

קודם כל העפתי את חמת החשמל המקורית, חיברתי פלוס ומינוס וואללה עובד!
אח''כ חיפשתי דף טכני שלו ושל הטי מקס כדי להשוות (הדף של וובקו מצורף וזה הקישור למה שמצאתי לטי מקס: https://t-maxwinches.com.au/product/t-max-4x4-air-compressor-12v-160lpm/)

מהנתונים אני מבין שלוובקו יש סיכוי לשרוד בתא מנוע בזכות תקן ip68 וטמפ עבודה של עד 80 מעלות שזה גבולי אבל אולי יעבוד.
מעבר לכך הוא צורך פחות זרם מהטי מקס (35 אמפר לעומת 45 בטי מקס) ולמרות זו הוא בונה יותר לחץ (עד 13.2 באר שהם 190 psi לעומת הטי מקס שנותן 120 psi ותכלס שניהם מספקים) אבל יודע לתת פחות נפח (40.5 LPM מול 160 LPM) של הטי מקס.
השאלה העיקרית היא, האם אני מבזבז את זמני?

מצורף גם מיקום ההתקנה הפוטנציאלי, שימו לב שהוא יושב ליד סעפת הפליטה והטורבו וידרוש איזה מיגון חום.136377https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211210/e00ce4c9a06387b01f1e232414ad56bc.jpg

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
10-12-21, 22:51
הספיקה היא הנתון החשוב כי זה מה שממלא את הצמיגים. כלומר מלחץ ראשוני ללחץ רצוי ייקח לו פי ארבע יותר זמן.
אם אתה סבבה עם זה אז זה יהיה טוב.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ishc
10-12-21, 22:57
השוואה נוספת לרעתו של הוובקו והפעם למדחס של ARB דגם CKMA12.
צריכה של 25.2 אמפר ויכולת להגיע ל-65 LPM (ראו פה: ג€‹https://www.arb.com.au/assets/air-lockers/6-07.pdf)

zivo
11-12-21, 08:36
השאלה אם מחזורי הפעלה ארוכים של ניפוח 4 גלגלים לא יגמרו את הפלסטיקה שבתוך המדחס???

ishc
11-12-21, 15:54
אתה צודק ותכלס זה מבחן שצריך לבצע לפני ההתאמות וההרכבות.
40.6 LPM לעומת 160 בטי מקס, זה אומר שהניפוח יקח פי 4?
אולי זה לבד מבטל את הרעיון.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

omri_t
11-12-21, 17:23
ובכללי אני לא חושב שאיזשהו קומפרסור כזה יאריך ימים בתא מנוע....

מאיפה כולם פה מגרילים כאלו קומפרסורים ?
אני גם רוצה... לגיבוי לכריות הדיסקו.

איל מ
11-12-21, 17:53
ממה שאני מכיר (ולא מנסיון אישי, לכן רק מעלה סוגיה שבעלי הנסיון יענו עליה), הקומפרסורים האלו בד"כ הולכים כשיש דליפה מכריות האוויר, והם נדרשים לעבודה לעתים תכופות.
האם קומפרסור כזה הוא הקומפרסור שאני רוצה באוטו?
בלי קשר,
לגבי מיקום, לא רואה שום סיבה למקם שום דבר בתא מנוע. תמיד ניתן למצוא איזו פינה לא מנוצלת באוטו (אצלי זה יכול להיות בחללים שמאחורי הדיפונים האחוריים בבגאז', אבל האמת היא שיותר נוח לי שהקומפרסור נייד).

asafk
11-12-21, 18:16
המדחסים האלה אכן מתקלקלים בעיקר כתוצאה מהזנחת דליפות בכריות.
עוד גורם בדיסקברי 3/4 הוא הרמה של האוטו מהקופסה של המדחס (לא. זה לא מקום לג'ק).
ועוד אחד הוא קורוזיה.
העליתי את הנושא לטובת אלו שצריכים גיבוי במערכת כריות האוויר- שתדעו כמה קל לשפץ אותם.
'בימים ההם' ולפני שידענו איך לפתוח אותם מי שהתקלקל לו מדחס בדיסקברי 2 היה מחליף לקםיצי סליל, היינו הולכים למוסך של יענקל'ה שם היה גרשון רוסי עם שפם ומחשב והיה מתכנת את הרכב לחשוב שהוא נולד בלי כריות.
היום הכל ידוע ואין לזה סיבה.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

-->