צפייה בגרסה מלאה : Article: התקנת מצבר אופטימה BLUETOP D31M בטויוטה היילקס
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3993 (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3993-%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%AA-%D7%9E%D7%A6%D7%91%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9E%D7% 94-BLUETOP-D31M-%D7%91%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7% 94-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1)
קטבי הצרכנים מחוברים ישירות לקטבים הרגילים, ופשוט עם בורג נפרד לנוחות, או שיש כאן פטנט אחר? (מעגל הגנה או משהו).
תתחדש,
1- מה אורך האחריות?
2- איזה סוג של מצבר יש להילקס במקור ( AGM או עופרת רגיל)? האם היבואן התייחס לזה? האם זה שיקול לגבי אורך החיים של המצבר?
As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive. (See BU-403: Charging Lead Acid (https://batteryuniversity.com/article/charging-the-lead-acid-battery))
https://batteryuniversity.com/article/bu-201a-absorbent-glass-mat-agm
זיו. לקחת מידע כללי. במקרה של אופטימה הנחיות היצרן ספציפיות - והוא מתאים למערכת טעינה אוטומוטיבית רגילה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תתחדש,
1- מה אורך האחריות?
2- איזה סוג של מצבר יש להילקס במקור ( AGM או עופרת רגיל)? האם היבואן התייחס לזה? האם זה שיקול לגבי אורך החיים של המצבר?
1. שנתיים.
2. אני חושב שהמצבר המקורי היה רגיל.
לגבי מצבר האופטימה, יש הנחיות טעינה ושימוש מפורטות כאן:
https://www.optimabatteries.com/support
מצורף צילום מסך של ההוראה הרלוונטית.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20211206/b607bcfa1e223924bf195131f155492c.jpg
שאלת קיטבק - כן כן יש המון דיוניים ואתם נכנסים לדקויות שקשה מאוד לעקוב
נתונים
יש אצלי ברכב מצבר רגיל 100AH ( רכב דיזל)
מותקן אצלי מקרר ובעתיד משאבת מים ותאורה קלה
הנחת העבודה שכיבוי הרכב יהיה לא יותר מ 12 שעות
האם המצבר הנ"ל יכול לחסוך לי את המצבר הנוסף וכל חיבור הרכיבים
כן או לא ?
שאלת קיטבק - כן כן יש המון דיוניים ואתם נכנסים לדקויות שקשה מאוד לעקוב
נתונים
יש אצלי ברכב מצבר רגיל 100AH ( רכב דיזל)
מותקן אצלי מקרר ובעתיד משאבת מים ותאורה קלה
הנחת העבודה שכיבוי הרכב יהיה לא יותר מ 12 שעות
האם המצבר הנ"ל יכול לחסוך לי את המצבר הנוסף וכל חיבור הרכיבים
כן או לא ?
לא סתם אומרים "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים"...... איזה מקרר? איזה אופי שימוש? כמה שימושים בחודש \ שנה?
בית שמאי - את חייב מצבר נפרד, ועדיף ליתיום.
בית הלל - תדאג לבוסטר התנעה (בכל מקרה טוב שיש), ותמשיך לחיות עם מצבר יחיד.
ואני אוסיף, אתה יודע איך קובעים למקרר את המתח שבו הוא יעצור (לרוב המקררים יש יכולת כזו)? תקבע את המקרר שיעצור על 12.3-12.2V ותשאר עם מצבר יחיד. הכי גרוע, המקרר יעצור לפנות בוקר והטמפ' מעט תעלה.
אחרי כמה זמן, תחליט אם זה מספיק טוב לך או לא.
לא פחות חשוב, כמה פעמים בשנה תבצע פריקה כזו? בשביל פעם פעמיים, לא הייתי מתרגש, בשביל כל חודש, הייתי חושש לחיי המצבר.
דרך אגב, אני חושב ש 12 שעות זו הנחה אופטימית (או שאתה מוכן לעשות התנעות לצורך טעינה. במשך שנים, הייתי מניע את הרכב כל לילה לפני השינה ל 10-15 דקות).
פעם בשנה - חוצה ישראל - חמישה ימים
4-7 פעמים בשנה שתי לילות
4 פעמים בשנה 3 לילות
זה פחות או יותר
לגבי המקרר https://www.vitrifrigo.com/ww/en/c47
המקרר ברשותי כ 3 חודשים - זהו מקרר "טיפש" ואי אפשר לקבע לו מתח ניתוק רק ע"י הוספת קבל ( אם אני זוכר נכון)
לא זוכר מה מוגדר כבררית מחדל מתי הוא מתנתק
חבר שמטייל איתי קבוע יש לו את המקרר שנתיים והוא מכבה אותו בסוף היום והאוכל נשאר קרררר ובבוקר מדליק
(בידוד הדופן הוא 4 סמ )
ביום יום הרכב עומד - רכב טיולים בלבד
בנוסף באופן קבוע , אני מחליף כל 3 שנים מצבר לא מעבר....
זה כבר לא מעט פעמים ( בשנה).
אם הסידור של החבר שלך מתאים גם לך, אתה יכול לשכלל טיפה, תנתק את המקרר אחרי הבישולים של ארוחת ערב, ואתה עדיין מסודר.
אם לא, ובידיעה שיותר מדי פריקות עמוקות מקצרות את חיי המצבר, הייתי מציע לך להתחיל לחשוב על מערכת יותר חזקה.
דרך אגב 1 - זה שינוי נגד ( לא קבל) .
דרך אגב 2 - מציע לך לפתוח שרשור נפרד ולא לחרב את זה של נמרוד.
חבר שמטייל איתי קבוע יש לו את המקרר שנתיים והוא מכבה אותו בסוף היום והאוכל נשאר קרררר ובבוקר מדליק
אז למה יש לו מקרר?
שימכור וישתמש בצידנית.
לפות״ש,
בתחילת הדרך, ניסיתי תקופה פרופיל שימוש של מצבר גדול יחיד כמו שהצעת.
בפיחות זוחל של הכחשה עצמית שבסוף הפכה להכרה.. נולד מצבר שני ברכב והפסיקו המשחקים ב״נדמה לי״ ובד״ח רמת טעינה במצבר/כיבוי מקרר/הנעה לפני השינה ואוסף שטויות פיצוי על חוסר במצבר צרכנים.
אז למה יש לו מקרר?
שימכור וישתמש בצידנית.
.
למה אתה חושב שהוא התעלק על שרשור של נמרוד? :-)
חשבתי שהמצבר הנ"ל "ידע" להתמודד אם הדרישות שלי
אני אתקדם עם מצבר נוסף עם כל המשתמע מכך....
תודה לכם
דורון לא אמר שלא.
הוא רק אמר שזה אומר להיות עם דאגות.
דורון לא אמר שלא.
הוא רק אמר שזה אומר להיות עם דאגות.
++
ולקחת בחשבון שאם תשכח במקרה את התרגולת היומית, אז יש מצב שלא תניע בבוקר.
יש לי מקרר 7 שנים ולפני 4 הצטרף מקרר נוסף שפועל במקביל.
עד עכשיו תמיד הייתי על מצבר בודד. בתמהיל משתמש של הגעה לחניון לילה אחהצ ויציאה בבוקר עם שימוש שקול בתאורת מחנה, משאבת מים והטענת טלפונים מעולם לא הייתה לי בעיה (שני הרכבים האחרונים הם דיזלים עם מצבר 95 א/ש).
אני באמת חושב שברוב המקרים מצבר צרכנים הוא רשות.
במקרי קיצון של מזג אויר חם במיוחד זה גבולי.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.